دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت به نیو زیلند – معرفی نیوزبلند

با خودم فکر می‌کردم که بیام و از مسائلی که در مهاجرت به کانادا پیش میاد و برای خیلی ها هنوز جای سوال داره بنویسم، ولی‌ دیدم که این دفعه توی چند تا پست، مطالبی رو در مورد مهاجرت به نیو زیلند بنویسم، چیزی که من به بالشخصه تا حالا ندیدم که راجع به این موضوع جائی‌ بنویسن. به هر حال نیو زیلند جزو کشور‌های مهاجر پزیری هستش که برای سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ حدود 40،000-45،000 نفر مهاجر می‌پذیره (مقایسه کنید با کانادا که حدود ۱۵۰،۰۰۰-۲۵۰،۰۰۰  در ساله). پس همه نچسبن برن کانادا، یه عده هم بیان برن نیو زیلند تو رو خدا! اگه بخوام آماری هم از استرالیا بدم اینه که حدود ۱۵۰،۰۰۰ نفر در فاصلهٔ سالهای 2004-2005 رفتن استرالیا. انگلیسی‌ زبان اول حدود ۹۵ درصد مردمه و بومی‌های محلی که بهشون مائوری میگن حدود ۵ درصد جمعیت این کشور رو تشکیل میدن. آمار زیر می‌تونن به صورت کلی‌ نشون بدن که نیو زیلند در دنیا دارای چه جایگاهی است:

 

شاخص توسعه انسانی صندوق توسعه اقتصادی-اجتماعی ملل متحد در سال ۲۰۰۶: نوزدهم

کیفیت زندگی مجله اکونومیست در سال ۲۰۰۶: پانزدهم

بررسی رضایت از زندگی انستیتو لگاتوم در سال ۲۰۰۷: اول

سطح کامروایی عمومی انستیتو لگاتوم در سال ۲۰۰۷: پنجم

بررسی کیفیت زندگی مؤسسه مرسر در سال ۲۰۰۷: آوکلند پنجمین و ولینگتون دوازدهمین شهر مناسب برای زندگی در دنیا هستند.

ضریب جینی («توزیع عادلانه درآمد»): ۳۶/۲ (پنجاه و چهارم)

شاخص صلح جهانی در سال ۲۰۰۹: ۱/۲ (اول)

آزادی مطبوعات (از خبرنگاران بدون مرز): پانزدهم

شاخص فساد اقتصادی: یکی از سه کشوری که کمترین فساد اقتصادی را دارند.    

 

 این لینک رو ببینین تا اطلاعات بیشتری راجع به نیو زیلند کسب کنین.

 

منظور از مهاجرت اینجا فقط از طریقه کاره (Skilled Migrant). به هر حال نیو زیلند هم مثل کانادا یه سری مشاغلی رو نیاز داره، منتهی این مشاغل به ۲ دسته تقسیم میشن، بلند مدت و کوتاه مدت Long Term and Short Term). روی لینک ها کلیک کنید تا فایل هایی با فرمت pdf رو ببینید. همون طور که می‌بینید رنج شغل‌ها خیلی‌ گسترده است و اصلا محدود نیست. به هر حال شرایط کلی‌ دیگه عبارتند از:

 

1- شما سنتون باید بین 55-20 باشه.

2- مدرک زبان آیلتس آکادمیک یا جنرال با امتیاز کلی 5/6. 

3- ثبت نام شغلی‌- به این معنی که یک سری از مشاغل به خصوص در زمینهٔ پزشکی‌ نیاز دارن که در سازمان مربوطه Qualify بشن. این لینک رو برای مشاغل مورد نیاز ببینین

 

حالا اینکه از کجا باید شروع کرد رو در پست های بعدی ببینید. از لینک های سمت های راست می تونین وارد وبسایت رسمی مهاجرت به نیوزیلند بشید.

نظرات 9 + ارسال نظر

سلام .. مرسی بابت لینک .. درباره نیوزلند که خوندم نوشته بودی کلی حال کردم .. اره به خدا ۴-۵ تا تون هم پاشین بیاید اینجا ... واقعا اینجا همه چی عالیه .. هوا . مردم . ارامش و ... ویزا هم که بین ۱ سال تا ۲ سال می ده . دیگه چی می خواین .. راستی بابت لینک ممنون .. منم لینکتون رو حتما می ذارم ...

سلام. ممنون. میدونم که یکی از قشنگ‌ترین جاهای دنیا زندگی‌ می‌کنین. خوش باشین.

سلام ناصر خان
چی شده که تبلیغ استرالیا و نیوزیلند میکنی؟!!
البته اطلاع رسانیتون واقعا جای قدر دانی داره ... اما به عنوان شخصی که خودش 5 سال در استرالیا زندگی کرده مهاجرت به این کشور را فقط به دوستانی توصیه میکنم که دلشون میخواد برن یه کشوری که دست احدی بهشون نرسه. استرالیا از تموم دنیا دوره. خودشون به کشورشون میگن "down-under" و این بهترین توصیفه برای حس پرت بودن استرالیا.
نیوزیلند را نمیدانم، ولی همین کافی که هم پرت تره وهم کوچکتره از استرالیا !!!
شاد باشید

سلام. اصلا بحث تبلیغ نیست. برای من فرقی‌ نمی‌کنه! فقط بحث اینجاست که خیلی‌ از ماها اطلاعاتی رو‌ که داریم فقط برای خودمون نگه می‌داریم و به بقیهٔ به دلایل مختلف انتقال نمیدیم. من هم فقط هدفم اطلاع رسانیه، نه چیز دیگه. ولی‌ فکر می‌کنم قبول داری که نتیجه گیریت یه خورده شخصیه. چون هر کسی‌ بر اساس شرایط و موقعییتش محل زندگیش رو انتخاب می‌کنه. به عبارتی اونجایی خونته که بهش احساس تعلق میکنی‌! در کلّ ممنون از کامنتتون، امیدوارم که بازم بتونیم از نظراتتون استفاده کنم. با آرزوی موفقیت.

در راستای اطلاعات - من کاملا همکاری خودم رو اعلام می کنم و هر نوع اطلاعاتی در باره نیوزلند لازم دارید حتما بگید ...

سلام، ممنون از لطف زیادتون. امیدوارم که بتونم از کمک هاتون استفاده کنم. مطمئناً شما میتونید اطلاعات مناسبی راجع به وضعیت اونجا بدید. چون اطلاعات من بیشتر راجع به چگونگی مهاجرته و از وضعیت زندگی‌ در نیو زیلند اطلاعات مناسبی ندارم.

آقا ناصر عزیز
قصدم اصلا جسارت و دخالت نبود. فقط بیان یک حس شخصی بود که بر اساس تجربه زندگی در استرالیا شکل گرفته. امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم. من همین الان هم دوستان خوبی در استرالیا دارم و آرزومه که روزی برای دیدار دوبارشون به آنجا سفر کنم.

سلام
اختیار دارین. ناراحتی‌ چی‌ چیه؟! خیلی‌ مهمه که هر آدمی‌ بدونه کجا میتونه خونش باشه. حداقل تجربهٔ من میگه که این نتیجه آسون به دست نمیاد و فکر می‌کنم چون شما میدونین مطمئناً تو باقی‌ زندگیتون موفق میشین. شاد باشین.

نینا 1389/03/25 ساعت 09:33

سلام آقا ناصر
ممنون از مطالب مفیدتون . میشه بیشتر در خصوص پروسه مهاجرت نیوزلند توضیح بدی . منظورم جزئیاته . چون همین جوری ۱۴۰ امتیاز میاریم ؟؟!!! شک برانگیز بود و فکر نکنم به همین راحتی باشه .

سلام. خوشحالم از اینکه مطالب مورد استفادتون واقع شده. من حتما برنامه مهاجرت به نیوزیلند رو با جزئیات توضیح خواهم داد. منتهی این پروسه؛ جزئیات زیادی داره که در یکی دو پست نمی گنجه. شما اگر امتیازاتتون رو درست محاسبه کردین؛ مشکلی نخواهید داشت. منتهی همون طور که می دونید هیچ مهاجرتی ساده نیست و به نظر من مهاجرت به نیوزیلند از لحاظ سخت گیری یکی از سخت ترین مهاجرت هاست و خیلی مشکل تر از مهاجرت به کاناداست. من حتما در جدولی این دو رو مورد مقایسه قرار خواهم داد. منتهی فکر می کنم که اگه مطالب رو دنبال کنید به تدریج در جریان چگونگی مهاجرت قرار خواهید گرفت. مطلب بعدی حتما در رابطه با شروع این پروسه خواهد بود. ممنون که سر زدید.

مجید 1389/04/26 ساعت 16:50

سلام
خیلی ممنون از پست های مفیدت .سایت شما بنظر من کاملترین سایت در زمینه نیوزیلند است.ممنون ازت .
من 39 سال دارم با 12 سال سابقه متاهل با دو فرزند و IELTS=7 میخواستم واسه استرالیا اقدام کنم ولی یه جورایی تو فکر نیوزیلند افتادم میخواستم نظرت رو بدونم .میخوام یکیو انتخاب کنم که مطمئن باشم جواب میده .
با سپاس
مجید

سلام
ممنون از لطفت مجید جان. خوشحالم که این سایت براتون مفید واقع شده.
والا نظر شخصی من اینه که اگه میتونین برای دوتاش اقدام کنین. چرا فقط یکی؟ شاید یه مقدار وقت گیر باشه، ولی به نظر من ارزششو داره. متاسفانه شرایط مهاجرت ها روز به روز سختتر میشه و ناپایدارتر. به همین خاطر اگه تصمیمتون قطعیه برای هر دوش اقدام کنید. منتهی من راجع به استرالیا اطلاعات خوبی ندارم. ولی حداقل میدونم که CDR وقت گیره، ولی نیوزیلند چنین چیزی نمی خواد، ولی جمع آوری مدارک در نیوزیلند کمی مشکل تره. موفق باشید.

مارال 1389/11/30 ساعت 15:19

سلام مرسی از اطلاعات خوبتون
من سوالاتی در مورد مهاجرت نیوزلند داشتم اگر میتونید راهنمایی کنید به من بگید که کجا سوالاتم را مطرح کنم

شما سوالاتتون رو همین جا مطرح کنید. متاسفانه فرصتی برای سوالات خصوصی نیست. کسانی هم که سوالی مشابه شما دارند از جواب شما استفاده می کنند.

بنده ی خدا 1389/12/01 ساعت 21:23

سلام ممنو از اطلاع رسانیتون .بنده pre assesment را فرستادم جوابم اومده نتونستیم دانشگاهتون را پیدا کنیم اما وارد مرحله بعدی بشید و مدارکتون را پست کنید تا ما دوباره بررسی کنیم.به نظر شما این کار را بکنم.؟امتیازم بدون زبان 115است .ممنون

راستش زبان شرط لازم هست ... اما اینکه دانشگاه رو پیدا نکردن خیلی عجیبه .. باهاشون باز تماس بگیرید و بپرسید منظورشون از اینکه دانشگاه رو پیدا نکردند دقیقا چیه ... شاید خودتون بتونید با دانشگاه تماس بگیرید و ببینید جواب این جور چیزها رو کدوم بخش دانشگاه بررسی می کنه و می ده و بعد براشون اطلاعات دقیق بفرستید که چه جوری با داشنگاهتون تماس بگیرن ...

سمیرا 1390/09/30 ساعت 12:41

سلام اقا ناصر من پست های بعدی تون رو هم خوندم اما راجبه ثبت نام شغلی که قولشو داده بودید توضیح بدید دیگه توضیحی ندادید میشه راهنمایی بفرمایید؟ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.