دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت به نیوزیلند-مراحل مهاجرت

به طور کلی مراحل پروسه مهاجرت به نیوزیلند به صورت زیر خلاصه می شود: 

 

۱- Assesment یا بررسی مدرک تحصیلی در صورت نیاز و پرداخت هزینه بررسی آن.

۲- Register یا عضویت در انجمن کاری مربوطه در صورت نیاز و پرداخت هزینه بررسی آن.

۳- ثبت نام و ساختن username و password در قسمت مربوط به EOI یا (Expersion of Intrest) 

۴- پرکردن فرمهای مورد نیاز و ادعا در مورد امتیازهای حاصل شده و نهایتا ارسال online یا پستی (پرداخت پول) 

۵- فرستادن مدارک لازم پس از اخذ جواب مثبت EOI (پرداخت پول)  

۶- پذیرفته شدن یا رد شدن ویزا (پرداخت پول در صورت پذیرفته شدن) 

 

۶ مرحله بالا، مراحل اصلی مهاجرت به نیوزیلند هستند. پیش از شروع بایستی امتبازات را برآورد کرد که همانطور که در پست قبلی گفته شد بایستی بیشتر از 100 باشد تا مورد بررسی قرار گیرد (پست قبلی را ببینید). 

 

از مراحل بالا، به جز مرحله سوم، در باقی مراحل بایستی هزینه بررسی مدارک را پرداخت کنید. دیاگرام زیر نیز از وبسایت رسمی نیوزیلند درج شده است که در آن، مراحل یک، دو و سه نشان داده نشده اند:  

 

  

Application Process Diagram

 

 

 

برای هر کدام از مراحل بالا پستهای جداگانه ای اختصاص داده می شود.  

  

 

زمان بررسی: 

به مانند سایر مهاجرت ها، شما بایستی مدارک را با توجه به کشور محل سکونتتان، به سفارت خاصی بفرستید. برای ایرانی ها، هم اکنون مدارک بایستی به دفاتر سفارت خانه های پکن و شانگهای فرستاده شود. این سفارت خانه ها، زمان تخصیص آفیسر را 9 ماه و زمان بررسی مدارک را در صورتی که تمامی مدارک کامل باشند، 18-12 ماه اعلام کرده اند که معمولا تجربه نشان داده است که بیشتر از این طول می کشد. در واقع کل پروسه برای ایرانیها بیشتر از 2 سال طول می کشد که این زمان در سالهای گذشته زیر یک سال بوده است! چرایش را برادران نیوزیلندی باید بگویند!!!

 

پ.ن.1. پستهای راجع به مهاجرت به نیوزیلند به صورتی نوشته می شوند که هر پست مکمل پست قبلی است. بنابراین اگر اصطلاحی برایتان نامفهوم است، لطفا به پستهای قبلی رجوع کنید.

نظرات 10 + ارسال نظر

موفق باشد انشاالله

"گل"

ممنون. شما هم همینطور.

مهرداد 1389/04/07 ساعت 21:08

با سلام وتشکر از ولاگ خوبتان چندتا سئوال داشتم که خواهش می کنم در صورت امکان آنهارا جواب دهید:
1- فرق امتیاز بندی ویزای مهاجرت با کار در چیست؟ و پروسه زمانی برای اخذ ویزا در هر دو یک اندازه هست؟
2- اگر در مورد مراحل و جدول امتیازات ویزای کار هم توضیح بدهید ممنونم می شوم.
3- من تا یکسال آینده حتما آیلتس را می گیرم آیا فعلا می توانم اقدام کنم یا نه؟
4-در بخش امتیاز بندی مدرک تحصیلی، آیا به رشته تحصیلی امتیاز می دهند یا به دانشگاه و یا به مقطع تحصیلی ( یعنی هر رشته ای امتیاز لازم را می گیرد؟).
5-برای شروع از قبیل گرفتن اسسمنت واریز کردن وجوه وغیره چگونه باید اقدام کرد فرض کنید خودتون از ابتدا می خواهید بصورت عملی شروع کنید از کجا و چگونه؟
من فکر می کنم که این سئوال خیلی از افراد باشه که جوابی برای آن ندارند و در صورت جواب مشگل بزرگی را از دوش سایر علاقه مندان برداشته اید با تشکر و آرزوی پیروی برای شما.

سلام. جواب سوالاتون رو در زیر ببینید، موفق باشین.

1- ویزای مهاجرت، ویزای دائم است و شما تابعیت آن کشور را کسب می کنید و تمام امتیازات یک شهروند از قبیل حق رای و ... را بدست می آورید. زمانش حدود 2 سال طول می کشد. ویزای کار معمولا با پیشنهاد کاری صادر می شود و ماکزیمم 30 روز صدور آن طول می کشد و امتیاز بندی ندارد، تنها باید پیشنهاد کاری داشته باشید. ویزای کاری سریع ترین نوع ویزاست. نوع دیگری هم از ویزای فصلی و مربوط به کارهای کشاورزی هم هست که من اطلاع زیادی از آن ندارم، ولی زمان آن به همان ترتیب قبلی است و زمان اعتبار ویزا هم معمولا کوتاه است.

2- در پست قبلی راجع به این قضیه توضیح دادم. به پست مربوطه رجوع کنید.

3- برای نیوزیلند نمی توانید، معمولا بسته به رشته کاریتان بایستی ابتدا آیلتس را داشته باشید، چون برای Assesment و Register شدن به آن نیاز دارید.
نیوزیلند مثل استرالیا نیست که هر رشته امتیاز خاصی داشته باشد. پست قبلی را ببینید.
برای مقطع تحصیلی هم تفاوت 5 امتیازی وجود دارد. باز هم پست قبلی را ببینید!

4- به رشته تحصیلی که با کار مورد نیاز مطابقت داشته باشد امتیاز داده می شود، دانشگاه امتیاز ندارد.

5- پست بعدی رو بخونید، توضیح مفصل خواهم داد.

رهگذر 1389/04/08 ساعت 22:19

با سلام می خواستم بپرسم از طریق شغل معلمی در هنرستان های حرفه ایی و مدرس کالج با رشته هنرهای کاربردی handi) crafts industerial) وشغل همسر فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی امتیاز کامل از شغل و مدرک را بدست آورد لطفا راهنمایی بفرمایید؟باتشکر از لطف شما

سلام.
۱- شغل شما در زمینه رشته های مورد نیاز نیوزیلند یا long term نیست. شما در اینجا امتیاز کامل نمی گیرید. اگر شغلتان را بتوانید در زمینه های Identified growth area یا زمینه های رو به رشد تعریف کنید، به امتیازاتتان اضافه می شود، ولی بازهم امتیاز کامل نمی گیرید. معمولا کمتر پیش می آید که کسی امتیاز کامل به دست بیاورد، مگر اینکه تحصیلات در نیوزیلند هم داشته باشد.
2- همسرتان اگر Register در سایت زیر را انجام دهد و در ضمن نمره زبان لازم داشته باشد امتیاز حداکثر 20 را به شما می دهد:

Medical laboratory
scientists
Medical laboratory
technicians
Registrations Manager
PO Box 7242
Wellington South
Email: mls@medsci.co.nz
Telephone: 64 4 801 6250
Facsimile: 64 4 381 0270
Website: http://www.mlsboard.org.nz/


موفق باشین.

[ بدون نام ] 1389/04/22 ساعت 21:37

۲ سال طول میشکه ؟ !!!!!!!!

جدی میگین؟!‌ اگر اسسمنت ۱ ماهه انجام بشه و شانسی ۲ ماه بعد هم انتخاب بشه آدم اونوقت تخصیص آفیسر ۹ ماه طول میکشه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من ۳ سال الاف استرالیا بودم آخرش هم پولمون رو پس داد !! الان باز ۲ سال الافی ؟‌ :(

علی جان
اگه مهاجرتی سراغ داری که زیر ۲ سال طول بکشه ما رو هم خبر کن! تو که خودت درگیرش بودی که قربونت! به هر حال امیدوارم که از پا ننشینی و ادامه بدی. مطمئنا موفق میشی.

بهروز 1389/06/30 ساعت 15:41

سلام
ضمن خسته نباشد من دو تا سئوال دارم
۱-من همسرم دبیری تربیت بدنی با آیلتس ۵ و امتیاز بالای ۱۰۰ را داره به نظر شما جواب میده یا نه؟
۲- اگر وکیل و یا مشاور خوب تو ایران سراغ دارید در صورت امکان معرفی کنید
با تشر از شما

[ بدون نام ] 1389/12/03 ساعت 07:18

سلام
من و همسرم کیس آفیسرمون مشخص شده اما همچنان در حال Evaluate هست!! الان نزدیک به 3 ماه و نیمه!!!

مدارکتون رو فرستادید .. منظورم مدارک پزشکی و ... و یا در مرحله اولیه در حال بررسی هستش ؟؟؟

[ بدون نام ] 1389/12/03 ساعت 07:19

راستی شما میدونید مصاحبه تلفنی چه جوری انجام میشه؟ و چه مواردی مطرح می شه؟؟

راستش من در این مورد چیزی نمی دونم .... یکی از دوستانم مصاحبه حضوری داشته اگر بتونم ازش اطلاعات مفیدی بگیرم حتما اپ می کنم ...

الهام 1390/02/12 ساعت 03:58

سلام. حالتون خوبه؟ می شه لطف کنید در مورد آیتم دوم ( مرحله دوم مهاجرت) توضیح بدین منظور چیه؟ ( مرحله عضویت در انجمن کاری مربوطه)....تشکر

سلام الهام عزیز. ممنون از لطفتون. بعضی شغل ها نیاز به ثبت شغل دارن تو نیوزیلند. یعنی مهارتتون باید تایید انجمن مربوطه بشه. این پست رو ببینیند:

http://2migrators.blogsky.com/1389/11/07/post-27

اگه ابهامتون برطرف نشد، خوشحال میشیم که کمکی از دست ما بر بیاد.موفق باشید. / ناصر

الهام 1390/02/13 ساعت 06:25

سلام. تشکر از لطفتون. بنابراین من و همسرم که هر دو engineer هستیم نیازی به رجیستر کردن نداریم. درسته؟

سلام. طبق لیست ارائه شده نیازی نیست. موفق باشید.../ ناصر

مائده 1391/09/18 ساعت 11:01

سلام دوست عزیز. بابت زحمتایی که کشیدید بسیار سپاسگذارم.
من مدتی که تصمیم گرفته واسه مهاجرت نیوزیلند اقدام کنم، خیلی هم در موردش دارم تحقیق می کنم. مشخصاتم رو میدم میشه بهم بگین شرایطش رو دارم؟؟
دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه تربیت مدرس
4 سال سابقه کار مرتبط
دارم واسه Ielts می خونم
سنم 28 سال
همسرم هم مهندسی شیمی خونده و 9 سال سابقه کار داره
یه بچه هم داریم 4 ساله
یه سوال: 28 سال سن: 30 امتیاز
4 سال سابقه کار: 15 امتیاز
مدرک کارشناسی ارشد: 55 امتیاز
تا اینجای کار من 100 امتیاز رو دارم حالا از همسرم هم میتونم امتیاز کسب کنم؟؟ یعنی اونم Ielts بگیره میشه امتیاز رو بالا آورد؟؟
مرسی بابت همه چیز

سلام. :) خوش اومدین.
مهم اینه که رشته شما و 4 سال سابقه کار احتمالا مرتبط با رشته‌تون تو لیست رشته/شغل‌های مورد نیاز در نیوزیلند در بلندمدت هست. امتیاز این قسمت باعث میشه که امتیاز سابقه کار رو هم بگیرید.
به بخش محاسبه امتیازات در ستون سمت راست وبلاگ سر بزنید و یه بار دیگه امتیازتون رو محاسبه کنید. احتمالا بیشتر میشه.
اگه همسرتون هم آیلتس بگیره، می‌تونه به امتیازات شما اضافه کنه.

لطفا کامنتهاتون رو تو پست آخر بذارید که بقیه دوستان هم بتونن استفاده کنن.

/بابک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.