دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت به نیوزیلند - ارزیابی مدرک مدرک تحصیلی 2

این پست راهنمای گرفتن تایید مدرک تحصیلی برای اقدام برای مهاجرت به نیوزیلند است. لیست دانشگاه هایی که نیاز به ارزیابی ندارند در قسمت پنجم در یک جدول ارائه شده است. به واقع اگر از دانشگاههای ارائه شده در آن جدول فارغ التحصیل شده اید این پست را نخوانید!!)


(اینجا در وبسایت رسمی سازمان مهاجرت به نیوزیلند هم می توانید تغییرات احتمالی دانشگاهها را با جدول ارائه شده در این وبلاگ ببینید).



NZQA - New Zealand Qualification Authority ارگانی‌ است که به ارزیابی مدارک تحصیلی‌ مهاجرت به نیو زیلند می‌پردازد. اگر می خواهید برای مهاجرت اقدام کنید، ۲ نوع مختلف ارزیابی وجود دارد:


۱- ارزیابی اولیه مدارک تحصیلی‌ به منظور اقدام برای EOI

۲- ارزیابی کامل مدرک تحصیلی‌ برای ارسال مدارک به سفارت‌های تعیین شدهٔ در چین (پست قبلی‌ را ببینید).


۱- ارزیابی اولیه یا Pre-assessment

مراحل اقدام برای این ارزیابی به این شرح است:


- اقدام برای اسم کاربری و پسورد (ثبت نام اینترنتی در سایت) در این آدرس

- پر کردن فرم‌های لازم در سایت و اقدام برای پرداخت اینترنتی مبلغ ارزیابی


لازم به ذکر است که ارزیابی اولیه فقط برای یک مدرک انجام میشود و هزینهٔ آن باید فقط از طریق ویزا یا مستر کارت انجام شود. هزینهٔ آن ۱۳۸ دلار نیوزیلند است (حدودا ۱۰۰ هزار تومان). مدت ارزیابی ۲۰ روز کاری اعلام شده است.


در این ارزیابی نیاز به ارسال هیچگونه مدرکی نیست و ارزیابی تنها بر اساس اطلاعات شما انجام می شود.


۲- ارزیابی مدرک تحصیلی‌ اگر توسط EOI صلاحیتتان تأئید شده که مدارکتان را ارسال کنید (International Qualification Assessment)


مراحل کار به این شرح است:


- اقدام برای اسم کاربری و پسورد (ثبت نام اینترنتی در سایت) در این آدرس (توجه داشته باشید که این آدرس متفاوت از آدرس بالاست).

- پر کردن فرم‌های لازم در سایت و اقدام برای پرداخت اینترنتی مبلغ ارزیابی

- ارسال مدارک به این آدرس:


Qualification Recognition Services

New Zealand Qualifications Authority

PO Box 160

Wellington 6140

NEW ZEALAND


هزینهٔ ارزیابی ۷۴۶ دلار نیو زیلند (حدود ۵۸۰ هزار تومان) است. مدت زمان ارزیابی ۳۵ روز کاری اعلام شده است، منتها اگر می‌خواهید مدرکتان ۲۰ روزه تأیید شود (البته اگر مشکلی‌ در ارزیابیتان پیش نیاید) هزینهٔ اضافی ۴۰۴ دلار نیو زیلند را به مبلغ بالا اضافه کنید و بفرستید. هزینه‌های اضافی دیگری هم هست که خدمات اضافی مثل برگشت مدارک و غیره را شامل میشود که در راهنمای ارائه شده در این آدرس میتوانید ببینید.


در هر دو صورت ارزیابی، شما میتوانید تأئید مدارک تحصیلیتان را در پروفایلتان ببینید.


شاید نیاز به تکرار مجدد برای آنهایی که مطالب قبلی را خوانده اند نباشد، برای تهیه مدارک مهاجرت نیاز به توجه زیادی است که مدارک بدون نقص فرستاده شود، این توجه برای مدارک نیوزیلند دو چندان است.


(منبع)

نظرات 30 + ارسال نظر
باران 1389/09/11 ساعت 08:32 http://asem0n.blogfa.com

سلام،امیدوارم که حالتون خوب باشه
ممنون از اطلاعات خوب و راهنمأیتون،اگه یادتون باشه من در مورد همسرم که مدرکش MBA شاخه finance هست،ازتون سوال کردم،یکی‌ از دوستانمون اینجا(مالزی) تو همایشی مربوط به مهاجرت شرکت کرده بود،یک وکیلی هم اونجا بود که انگار به سوالات جواب میداده،و گفت اصلا رشته MBA رو نمیخوان،و فوق لیسانس ۵۵ امتیاز رو نمیگیرین،واسه لیسانس هم گفت هر رشته ای‌ ۵۰ امتیاز رو نمیگیرین،می‌خواستم شما راهنمایی کنین،بدونم واقعا رشته MBA شاخه Finance در مقطع کارشناسی ارشد ۵۵ امتیاز رو نمیگیره؟
ممنون از لطفتون

سلام. ممنون از لطف شما.
در جواب قسمت اول به آدرس ایمیلی که گذاشته بودین من راهنمایی هایی رو کردم که پیگیری کنید مطمئنا به نتیجه می رسید. ببینید، رشته تخصصی ایشون رو بهتر از هر کسی خود ایشون می تونن چک کنن.

در جواب قسمت دوم لینک زیر رو ببینید
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i35162.htm

لینک بالا ارزیابی مدارک تحصلی مالزی رو نشون میده که برای من هم جالبه که فوق لیسانس در بعضی رشته ها در بعضی دانشگاههای مالزی 50 امتیاز داره. رشته مربوط به ایشون رو و دانشگاه محل تحصیل ایشون رو پیدا کنید و ببینید چند امتیاز داره؟ ولی برای مدارک تحصیلی ایران اینطوری نیست. لینک زیر رو برای مدارک ایران ببینید:

http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i35162.htm

مهتاب 1389/09/13 ساعت 12:04

ممنون از اطلاعات مفیدتون. می خواستم بدونم اونجا وکیل قابل اطمینانی رو می شناسید که بشه از اینجا برای ارزیابی ازش کمک گرفت و یه سری سوال پرسید. متشکرم که وقت می گذارید و جواب میدید

پست بعدی رو به این قضیه اختصاص میدم. امیدوارم که مفید باشه.

حبیب 1389/11/18 ساعت 17:56

سلام
من به تازگی تصمیم به مهاجرت به نیوزلند گرفتم. در گام اول مدارک رو جمع آوری کردم تا برای IQA ارسال کنم. توی راهنمای IQA نوشته اصل مدارک دانشگاهی و کاری رو باید بفرستید:
NZQA requires original documents for all qualifications gained in all countries, and for all your work experiences.
و نه کپی تایید شده:
Do not send certified copies of your original documents.
این به چه معنی هست؟ یعنی من باید اصل مدرک فوق لیسانس، لیسانس و .. رو که به زبان فارسی هست بفرستم؟ آخه به چه دردشون می خوره؟ یا اینکه ترجمه به همراه اصل مدرک یا فقط ترجه رو باید بفرستم؟ منظور از original document همینه؟
ممنون می شم اگه کسی بتونه راهنمایی کنه.

راستش کاری که ما کردیم ترجمه مدرک رو که به تائید قوه قشائیه هم رسیده بود براشون ارسال کردیم. قاعدتا اونها با دانشگاه تماس می گیرن و اگر دانشگاه مدرک و .. شما رو تائید کنی اونها دیگه نیازی به اصل مدرک ندارن (اصل مدرک فارسی هست و اصولا نباید کاربردی براشون داشته باشه در مورد ایرانی ها) ... اما اگر از دانشگاه جواب نگیرن برای تائید و اطمینان از جعلی نبودن مدرکتون بهتون ممکنه باز نامه بزنن که اصل مدرک رو ارسال کنید. من بهتون پیشنهاد می کنم بهشون ایمیل بزنید. من هم از اینجا ایمیل می زنم ببینم ایا این روند رو عوض کردند یا خیر برای مدارک غیر انگلیسی ...

من باهاشون تماس گرفتم اما موفق نشدم باز هم سعی می کنم. اما ایمیل زدم و اگر جوابی گرفتم حتما در جریانتون می ذارم.

حبیب 1389/12/11 ساعت 04:50

سلام
من ایمیل زدم و در جواب گفتن که باید اصل مدارک رو هم بفرستی. مثل اینکه چاره دیگه ای ندارم. اگه مدارکم گم شه باید با مدرک سیکل زندگی کنم! اینم جوابیه:
It is the policy of the Qualifications Recognition Service to request the original documents for all qualifications gained in all countries. If an applicant wishes to have an application for assessment of their international qualifications, then this policy must be followed in order for the application to be processed. The Qualifications Recognition Service takes the care and safe return of applicant's original documentation very seriously and have document care practices to help to ensure the safety and security of applicant's original documents. We also ensure that all applications original documents are returned by International Express Courier (NZPost), track & trace and signature required. There is an additional charge of NZ$41.00 for this service. Please note that the original translations will also be required.

اول از همه ممنون که این رو با بقیه به اشتراک گذاشتید. اینکه تجربه های همدیگه رو بدونیم واقعا کمک می کنه. متشکر ... به نظرم قبل از اینکه بفرستی حتما به کپی برابر اصل و اینها بگیر و داشته باش. کار دنیا رو چه دیدی .. ایشالا که به سلامت مدارکت بره و بیاد و کارتون درست بشه .. اگر کمکی از دست ما بر میامد اینجا حتما بگید. خوشحال می شیم. موفق باشید ...

hasan 1390/01/15 ساعت 12:43

با عرض سلام خدمت شما دوستان.من هم دقیقا مشکل اقا حبیب رو دارم. گفتن حتما باید اصل مدرک بفرستم.می خواستم بیبنم شما اگه جای می بودید این کارو می کردین؟اقا حبیب شما چی کار کردین؟

راستش اگر توی هر کشور دیگه ای بودم این کار رو می کردم چون می شد به پست اطمینان کرد اما تو ایران چی بگم والا .. تا حالا بهشون ایمیل زدید و بپرسید دلیل درخواست اصل مدرک چیه ؟ چون معمولا توی فرمها به چنین چیزی اشاره نشده و یا اگر شده توی فرم های جدید که من خبر ندارم .. نمی دونم شاید بشه به فرم ها اشاره کرد و ازشون پرسید بر اساس کدوم بند و یا کجای قوانین اشون درخواست اصل فرم رو می کنن ؟؟؟‌
کسی با این مشکل روبرو شده و راه حلی داشته باشه ؟؟؟؟ ار خوانندگان محترم تقاضای کمک داریم
سپیده

حبیب 1390/01/21 ساعت 11:44

سلام
خوشبختانه مدارکم تایید شد و صحیح و سالم به دستم رسید و کل پروسه ارزیابی مدرک تحصیلی‌ از زمان ارسال تا زمانی که به دستم رسید 24 روز ( 10 روز پست + دو هفته ارزیابی) طول کشید.
مدارک رو از طریق DHL فرستادم که از طریق وب سایتشون می تونید مرسوله رو رهگیری کنید و هر لحظه از وضعیت اون مطلع باشید. ارسال مدارک با DHL کلا 5 روز طول کشید. تهران > امارات > سنگاپور > اکلند > ولینگتون.

به محض اینکه مدارکتون به دست NZQA برسه اونجا هم به صورت آنلاین ثبت می شه که پروسه تایید مدارک تو چه وضعیتی قرار داره.

بعد از اینکه تایید مدارک به اتمام رسید کد رهگیری مرسوله ارسالی از طریق DHL رو هم بهتون اعلام میکنن و دقیقا می دونید که نتیجه کی به دستتون میرسه. برگشتش هم 5 روز طول کشید: ولینگتن > اکلند > هنگ کنگ > امارات > تهران.

هزینه ارزیابی مدارک رو هم از طریق ویزا کارت هدیه (Gift Card) پرداخت کردم که الان شرکتهای زیادی تو ایران این کارتها رو میفروشن. قابل شارژ نیست اما راه حل خوبیه.

وای خیلی خوشحال شدم. ایشالا که سریع تر کارها پیش بره و اینجا ببینیمتون .. و مرسی که اطلاعات رو با بقیه در اشتراک گذاشتید ... با ارزوی موفقیت توی همه مراحل ...
سپیده

رامین 1390/01/23 ساعت 22:20

سلام دوست عزیز
چند سوال دارم که خیلی ممنون میشم جواب بدید:
من لیسانس گرافیک از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس گرافیک از تربیت مدرس دارم . 4 سال سابقه هیآت علمی و تدریس دارم و دو سال هم سابقه تدریس پارت تایم در علمی کاربردی .
اول از همه می خوام بدونم که شرایط اقدام واسه نیوزلند رو دارم یا نه و شغلم جزو شغلهای مورد نیاز نیوزلند هست؟
دوم اینکه میخواستم بدونم که آیا مدرک فوق رو هم بفرستم واسه اسسمنت چون دانشگاه تربیت مدرس رو نوشته نیازی به اسس نداره. ولی اگر بهتره بفرستم بهتره یانه؟
3- آیا همسرم هم باید آیلتس داشته باشه؟
4- همسرم هم مدرک کارشناسی و ارشد گرافیک از دانشگاه آزاد داره و همکار منه(تدریس میکنه). آیا امتیازی به من میده و در اینصورت چه نمره آیلتسی میخواد.
شرمنده ام که طولانی شد ولی خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام آقا رامین. اول اینکه اینجایی که شما انتخاب کردین برا کامنت خیلی جای مناسبی نیست. اگه یه لطفی می کردین و سوالهاتونو توی پست آخر میذاشتین بهتر بود. بریم سراغ سوالها:
گرافیک جزو رشته های مورد نیاز هست و باقی سوال ها:
1- نیازی به ارسال مدرک فوق نیست. ولی چون لیسانستون از آزاده باید مدرک کارشناسیتونو بفرستین.
2- همسرتون باید آیلتس 5 داشته باشن.
3- همسرتون به شما امتیاز میدن و همون آیلتس 5 کافیه، مدرک ایشون هم باید اسس بشه.

الهام 1390/02/12 ساعت 04:10

با سلام دوباره. ببخشید من دم و دقیقه مزاحم می شم. خیلی سایت خوبی دارین. من تا الان توی سایتهای زیادی دنبال اطلاعات گشتم واقعاْ این سایت از همه بهتر بوده.
یه سئوال دیگه داشتم. دانشگاه من و همسر جزء دانشگاه هایی است که در لیست مورد تائید نیوزیلند قرار دارند. حالا ما به هیچ اسس مدرک تحصیلی نیاز نداریم؟ نه اولیه و نه کامل؟
تشکر

سلام . خواهش می کنم. مزاحمتی نیست و نظر لطف شماست. جوابتون: شما نیاز ندارید. موفق باشید. / ناصر

نیکی 1390/02/12 ساعت 07:09

سلام

خیلی ممنون از وبلاگ مفیدتون

من با جوابی که به آقا رامین دادین یه سئوالی برام پیش اومد.

اگر لیسانس توی لیست مدارک تایید شده نباشه (دانشگاه کاشان) ولی فوق تایید باشه (علم و صنعت) باید برای گرفتن 55 امتیاز فوق، مدرک لیسانس assess بشه؟
من دارم EOI پر می کنم، وقتی به قسمت مربوط به مدرک می زسم چنین چیزی ننوشته.
ممنون از راهنمایی شما.

سلام. ممنون از لطفتون و ببخشید که جوابتون دیر شد. من جاهای زیادی رو چک کردم. متاسفانه این از اون مواردیه که فکر می کنم برداشتهای مختلفی ازش میشه کرد. منتهی نکته مهم اینه که شما EOI رو ملاک قرار ندید. چون همه قوانین در EOI نوشته نشده. به هر حال برداشت من اینه که چون نیوزیلند حداقل مدرکی که برای Qualify شدن در شغل مربوطه می خواد، مدرک لیسانسه (یه نگاهی به فرم 1093 بندازید)، قاعدتا مدرک لیسانس شما باید Qualify شده باشه، مگر این که آفیسر مجاب بشه که مدرک شما نیاز به ارزیابی نداره. یه راه که هزینه کمتر و ریسک کمتر داره اینه که به جای اینکه شما مدرک رو فول اسسمنت کنید، Pre-Assessment کنید. بعد اگه از پول در اومدید، فول اسسمنت نکنید و مدارک رو بفرستید (و البته براش توضیح بدید که مطمئن نبودید که فول اسسمنت بکنید یا نه) و بعدا اگه آفیسر صلاح دید با شما تماس می گیره. به هر حال چون من تجربه این قضیه رو ندارم و قانونی رو هم راجع به این ندیدم، نتونستم که جواب قطعی به شما بدم.

موفق باشید / ناصر

hasan 1390/02/14 ساعت 13:54

با سلام خدمت دوستان و اقا ناصر و سپیده خانم.حبیب جان خیلی خوشحال شدم که مدارکت ارزیابی شد و سالم به دستت رسید.
منم بعد از این که کپی مدارک رو به همراه ترجمه تایید شده فرستادم ایمیل زدن که باید اصل مدارک و بفرستم , منم 23 روز پیش فرستادم ولی هنوز خبری نیست یک نامه هم واسم از اونجا فرستادن که در حال مکاتبه با دانشگاه ازاد ایران هستن و بستگی به جواب و تایدیه اینا داره تا مشکل حل بشه.حالا نمیدونم چی کار کنم؟امیدوارم مشکل همه بچه ها زود زود حل بشه.

سلام از ما. من فکر می کنم شما باید منتظر بمونید. اما شاید بتونید اگر جواب نامتون دیر شد، شخصا از دانشگاه آزاد نامتون رو پیگیری کنید که البته کار سختیه، ولی شدنی...امیدوارم که زودتر جوابتون بیاد. / ناصر

مرجان 1390/03/04 ساعت 12:25

دو مهاجر عزیز
چقدر خوب فرهنگ کمک به یکدیگر رو ترویج می کنید. آفرین. ایران فقط این آداما رو بهش داره که افتخار کنه همین!
ازتون خیلی سپاسگذارم

دوستان من مدرک کارشناسیم از یک دانشگاه دولتی ( قم) هستش و فوق لیسانسم واسه علامه طباطبایی
دیدم که گفتید علامه تو لیسته و نه ارزیابی پری می خواد نه کامل. واقعا؟ یعنی واسه EOI هم که دعوت نامه گرفتم بازم ارزیابی نمی خواد؟
اگه این جوریه من فقط باید لیسانسمو بفرستم که کارم بر مبنای اون خواهد بود و حتما باید تایید بشه.
می گم واسه احتیاط پری اسسمنت هم نمی خواد؟
ممنون که وقت می زارید و اینقدر با حوصله همه رو جواب می دید.

من خیلی سعی کردم توضیح بدم اما دیدم هیچی بهتر از این نیست که اصل مطلب رو خودت بخونی . اینجا کامل توضیح داده و مدرک ها و دانشگاه هایی رو هم احتیاج به ارزیابی nzqa ندارند و غیره رو لیست کرده ..
یه نگاهی بندازی فکر کنم کارت راه بیفته
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/caniapply/claimingpoints/recognisedqualifications.htm

سپیده

lمرجان 1390/03/06 ساعت 10:49

سپیده جان خیلی ممنون
به جمع بندی رسیدم.
تصمیم دارم لیسانس رو بفرستم واسه اسسمنت و مدرک فوق رو فقط ذکر کنم که از دانشگاههای مورد نظر آنهاست اگر واسه بعد از در آمدن از پول ارزیابی خواستن اونوقت می گیرم. مرسی خانومی کلی زجمت افتادی.
موفق باشی گلم

به امید دیدار ..
سپیده

hasan 1390/03/16 ساعت 20:19

سلام مجدد خدمت شما دوستان گرامی. اول می خواستم یک تشکر جانانه از اقا ناصر و سپیده خانم بکنم واقعا دستتون درد نکنه که وقت می زارین.
من تقریبا 3 ماه میشه که مدارکمو فرستادم ولی هنوز جوابم و ندادن ایمیلم که بهشون میزنم میگن ما هنوز از ایران جواب نگرفتیم در صورتی که من خودم از اینجا شخصا پیگیری کردم و جلو خودم جوابشونو فکس کردن به نیوزلند.اینم بگم که من مدرکمو برای ارزیابی کامل فرستادم نه ارزیابی اولیه.به نظر شما باید این همه زمان ببره؟نمیدونم باید چی کار کنم دیگه.از اقا حبیبم می خوام چون ایشونم همین کارو کردن اگه می تونن به من کمک کنن.ممنون از شما.

از مدارک منظورت چه مدارکی هست .. یعنی برای اسسمنت یا مدارک کلی ات رو بعد از ITA ؟ راستش اگر منتظر ایران هستند ممکنه دنبال کارهای سوء پیشینه و اینها باشن و اگر کار مدرکی هست شاید به دستشون نرسیده و الا الکی نمی گن که هنوز از ایران خبری نگرفتند ..
سپیده

Hasan 1390/03/30 ساعت 20:42

منظورم مدرک تحصیلی برای اسسمنت سپیده خانم.
البته مثل این که چند روز پیش بالاخره جواب رو از ایران گرفتن و الان تو مرحله evaluation هستن

.Progress > Receive Original Documents > File Set Up > Allocation > Request For Missing Docs/Money/Information > Verification of Qualification > Evaluation > Report Preparation > Quality Checking > Sign-off > Notification
این مراحلی هست که برای اسس شدن باید طی بشه درسته؟

اره مثل اینکه .. حالا اگر پیداش شد جزئیات بیشتر می پرسیم.
سپیده

hasan 1390/04/10 ساعت 13:05

سلام سپیده جان خوبی؟مریضیتون بهتره خداروشکر؟اگه خدا بخواد بالاخر ه این مرحله تمام شدو مدرکم ارزیابی شدو به دستم رسید.
از حالا به بعد می خوام برای گرفتن ویزای کار اقدام کنم می تونی بهم کمک کنی که از کجا شروع کنم؟من شغلم اموزش زبان انگلیسی میدونی که شغل teacher جز مشاغل مورد نیاز نیوزلند هستش.حالا به نظرت بعر از این که مدرکم ارزیابی شده و ok از nzqa گرفتم حالا از کجا شروع کنم.ممنونم.

به سلامتی .. خوشحال شدم . راستش ویزای کار سخت ترشه چون باید از این طرف قرارداد و یا درخواست کار داشته باشی ..اما اگر از طریق skill migrant اقدام کنی زودتر جواب بگیری . در کنارش می تونی دنبال کار هم بگردی و اگر کار پیدا کنی پروسه ات سریع می شه و بهت سریع تر ویزا می دن
موفق باشی
سپیده

شهاب 1390/05/03 ساعت 11:05

با سلام
خیلی خوشحالم که تونستن این وبلاگو پیدا کنم و خیلی از شما ممنونم که این اطلاعات را در اختیار دوستانتون قرار میدین.
راستش من در مورد ارسال اصل مدارک مشکل دارم و با مکاتبه ای که داشتم تایید کردن باید اصل مدارک ارسال بشه.
( جالب اینه که ظاهرا دو نفر به من جواب دادن با اختلاف 3 دقیقه )
1)
Dear Shahab,

Thank you for your enquiry, Unfortunately NZQA will only accept the original awarding certificates and transcripts or mark sheets for all years of study for the assessment we do not accept certified or photocopies of these we must receive the originals as well as the translations in this office for authentication purposes. For a full list of documents required for the assessment please see the following link: http://www.nzqa.govt.nz/qualifications-standards/international-qualifications/apply-for-an-international-qualifications-assessment/documents-required-for-an-international-qualification-assessment/

To ensure that we receive your documentation safely please send it to us using a reliable track and trace courier service such as DHL or FED EX as we return all the documentation to you at the end of the assessment process by DHL track and trace, signature required service as well as long as you select to pay the $41 NZ Dollar courier return fee.

If you have any further enquiries in regards to the assessment process please feel free to contact me again.

Kind Regards,
Business Support
QRS
NZQA

2)
Dear Shahab

Thank you for your email. The New Zealand Qualifications Authority do require original documents and would be happy to accept an original official letter from the university stating that you did attend that educational facility and was awarded a specific qualification. This letter must be received in this office still in a sealed condition along with a signed letter from yourself explaining why you are sending a letter in lieu of the original award certificate along with the original translation and academic transcripts for all years of study (a certified copy of the original document should also accompany the translation). Should you have any further queries, please do not hesitate to contact us.

Yours sincerely Business Support

در حال حاضرم دارم واسه pre-assess اقدام می کنم (لیسانس سخت افزار – آزاد تهران مرکز) و مدارکمو برای full assess تکمیل می کنم.
یک پیشنهاد داشتم یه قسمتی را واسه این موضوع بزاریم که بدونیم دوستان چه چیزایی فرستادن چون به نظرم خیلی جاهاش ابهام داره مثلا یکی از چیزهایی که خود من نمیدونم چی کار کنم در ارتباط با مدارک قبلیه.
Guide to applying online for an International Qualifications Assessment (IQA)- Page 12
NZQA needs evidence of more than just your highest qualification. If, for example, you have a master’s degree, NZQA needs to see your bachelor’s degree and transcripts as well. NZQA needs this so that it can see the progression and content of your tertiary education.

حالا من باید مدرک پیش دانشگاهی یا دبیرستان را هم بفرستم ؟
من لیسانسم سخت افزار ممکنه ولی تجربه کاریم Software Developer هست ممکنه در پروسه مهاجرت بگن irrelevant هستند؟
و سوال آخر اینکه من از طریق ACS استرالیا واسه کد 261323 اسس شدم اون به دردم میخوره؟
واقعا خیلی حرف زدم ببخشید. :)

در مورد استرالیا نمی دونم .. اما مدرم پیش دانشگاهی و اینها رو نمی خواد بفرستی ..
سپیده

بابک 1390/05/08 ساعت 08:41 http://persiance.wordpress.com

آقا شهاب عزیز: مدرک لیسانس شما به صورت کلی (به احتمال زیاد) Engineering of technology (Computer Engineering( شناخته میشه (انشاء اله) که immigration اون رو به عنوان computer science می پذیره و میتونی برای امتیازات اضافه (bonus) طرح ادعا (claim)کنی. روی سخت افزار یا نرم افزار بودنش حساسیتی به خرج نمیدن. یعنی سابقه کارت مرتبط با مدرکت هست. موفق باشی. :) من هم مثل شما هستم. امروز اصل مدارکم رو فرستادم London.

goood luck :)

شهاب 1390/05/19 ساعت 14:38

بابک جان ممنون از جوابت

من امروز مدارکمو کامل فرستادم و الان جواب شما را دیدم.

سپیده جان واقعا بخاطر سایتت ممنونم واقعا کمک بزرگیه.

یه پیشنهاد داشتم برای پستها. اگه بشه یه کاری کرد که همه پستها را بشه دید (تو یک صفحه) خیلی خوبه.

چون وقتی از یه پستت میگذره سخت میشه اونو پیدا کرد.
ببخشید که همچین جسارتی کردم :)
بخاطر وقتی که واسه جواب پستها مذاری ممنونم


شهاب 1390/05/19 ساعت 14:42

راستی من در مورد ACS یه Query زدم و جوابش این بود:

Thank you for your enquiry, unfortunately no we do not accept assessments done by other countries as their educational system is completely different to that of New Zealand it would have no bearing on the assessment outcome done by NZQA.

Kind Regards,
Business Support
QRS
NZQA

:)

بهمن 1390/06/29 ساعت 17:39

سلام
دوست عزیز من تازه با وبلاگ خوبتون آشنا شدم. یه سوال دارم. من باید هر دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد رو برای تایید بفرستم؟ یا فقط تایید کارشتاسی ارشد کافیست؟

سهراب 1390/11/07 ساعت 08:09

با سلام خدمت دوستان عزیز
من مهندسی مکانیک از دانشگاه ازاد اراک دارم. رزومه ام رو از طریق وکیل فرستادم اما به من نمره 6 دادن. حالا باید چیکار کنم تا نظرشون عوض بشه و نمره 7 بدن؟
با تشکر فراوان

خیلی بعید ه نظرشون عوض شه اما می تونی ایمیل بزنی و دلیل ا ش رو ازشون ببرسی

هومن 1390/11/21 ساعت 11:59

سلام
اول از همه متشکرم از راهنمایی هاتون
من مدرک فوق لیسانسم رو از سازمان مدیریت صنعتی گرفتم که وزارت امور خارجه این مدارک را مهر نمیزنه،اما دادگستری تأیید می کنه و مشکلی در این خصوص ندارم می خوام بدونم این موضوع مشکل بوجود نمی یاره بخصوص اینکه در مدرک من نوشته هم سطح کارشناسی ارشد .
سئوال دیگم اینه که در ارزیابی آنلاین اداره مهاجرت 2 تا سئوال داشت اول اینکه آیا مدرک فوق لیسانس(level 7 or 8) دارید؟ که من زدم yes , سئوال بعد این بود که آیا مدرک لیسانس دارید (level 4,5,6) که من اونم yes زدم بعدش جمع امتیازاتم 205 شد. خودم مشکوکم که درست عمل کرده باشم . نظر شما چیه؟

Ali 1391/04/30 ساعت 16:11

سلام .من لیسانس کشاورزی -زراعت از ازاد و فوق زراعت رو از یو پی ام مالزی گرفتم. همسرم هم لیسانس مدیریت صنعتی از ازاد و فق توسعه منابع انسانی از یو پی ام مالزی گرفتیم . الان هم مالزی هستیم و هردو دکتری رو شروع کردیم بنظر شما ایا مدارک ما باید ارزیابی بشه و اگر اره کدوم مقطع؟

پگاه 1391/06/16 ساعت 06:53

سلام . من یک سال پیش مدارکم را برای ارزیابی نهایی فرستادم بعد از 6 ماه ایمیلی دریافت کردم مبنی بر ارسال اصل شناسنامه کارت ملی مدارک تحصیلی سند ازدواج خلاصه همه هویتم و تا امروز هنوز جوابی نگرفتم. یا شخص دیگری هم هست مشابه من اصل کل مدارکشو خواسته باشند. من از 2 دانشگاه معتبر دولتی تهران مدرک داشتم!

ب...........له! خودم اولین نمونه حی و حاضرش. فقط کارت پرسنلی محل کارم رو نفرستاده بودم. اصلا غیرطبیعی نیست.

پگاه 1391/06/18 ساعت 05:34

سلام مرسی از پاسختون . ممکنه بگید چند ماه طول کشید تا اصل مدارک را بهتون برگردانند . چون من هنوز اصل مدارک را دریافت نکردم.
آیا کسی اطلاعاتی در مورد ارتباط سن افراد با نوع کاری که میتوانن در نیوزلند پیدا کنند دارد ؟

روی 3-6 ماه حساب کنید. اگر بهشون ایمیل نزنین و نخواید که مدارکتون رو برگردونن، دیرتر از این هم ممکنه بشه.

shilan 1391/09/11 ساعت 13:54

سلام ببخشید من نفهمیدم بالاخره اصل مدارک تحصیلی را خواهند خواست یا همه مدارک مورد اشاره را؟ آخه اگه کارت ملی و شناسنامه نداشته باشی اون هم اینجا در ایران و برای سه ماه که یه چک معمولی هم نمی توتنی نقد کنی! راستی وبلاگتون بی نظیره و همکاری شما در پاسخ دهی بی نظیر تر...........پیروز و سرخوش باشید

کارت ملی رو نمی‌خوان. اما شناسنامه رو باید بفرستید. :) حالا اون که هیچی، قباله ازدواج رو هم می‌خوان!

محبت دارید. :)

shilan 1391/09/14 ساعت 23:04

سپیده جان راستی وضعیت بازار کار برای QA&QC مدیر ها چه طوره؟ اگر من با مدرک مهندسی صنایع که تولیسته بخوام بیام و ولی در حوزه موارد فوق کارکنم بازم باید IPNZ منو تایید کنه؟ برای پیداکردن کار کی باید اقدام کرد؟ آیا بهمون کار آفر می دن حتی زمانی که اونجا نیستیم و داریم برای مهاجرت اقدام می کنیم؟
ممنون میشم اگه بهم جواب بدی.

خواهش می‌کنم کامنتتون رو تو آخرین پست تکرار کنید که بقیه دوستان هم بتونن بخوننش و احیانا اونها هم راهنمایی کنن. :)

/بابک

shilan 1391/09/14 ساعت 23:14

یه سئوال دیگه
چه مدارکی رو باید برای بعد از preassess بفرستیم؟ و چه مدارکی رو برای IPNZ ?

رضا 1391/11/08 ساعت 07:12

سلام
با توجه به اینکه من لیسانس دانشگاه آزاد هستم، باید pre-assessment کنم یا full-assessment ؟
میتونم یه باره برای همون full-aseessment اقدام کنم؟

اصولا full-assess بهتره و اصولا لازمه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.