دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ویزا کار نیوزلند

در مورد ویزای کار نیوزلند سوال شده بود. راستش اینجا هنوز شرکت هایی هستند که اجازه دارن از کشورهای دیگر نیروی کار بگیرن. بنابراین اگر بتونید با یکی از این شرکت ها قرارداد ببندید و شما رو برای کار بخوان با ارائه قرارداد به دفاتر مهاجرت نیوزلند به همراه سایر مدارک می تونید در عرض ۱ ماه ویزا کار برای نیوزلند رو دریافت کنید. تنها محدودیت این ویزا این هستش که توی ویزا دقیقا ذکر شده شما اجازه دارید برای اون شرکت و در چه شهری اقامت و کار کنید.  

من دیدم بعضی از وکلا هم برای گرفتن ویزا کار برای موکلین خودشون از نیوزلند اقدام می کنن. 

بعد از گرفتن ویزا کار اگر برای اقامت اقدام کنید اولا چون امتیاز بالایی میارید و دوما چون از داخل خود نیوزلند اقدام می کنید خیلی سریع تر و راحت تر ویزا اقامت رو خواهید گرفت.  

البته کشورهای دیگر این مزیت رو دارن که می تونن با ویزا کار برای تعطیلات بیان و خیلی هاشون با پیدا کردن کار می مونن. البته با این نوع ویزا کار و گرفتن اقامت رو باید مثل بقیه طی کنن و گاهی خیلی طول می کشه چون معمولا این افراد کارهای خیلی سطح متوسط پیدا می کنن که نیوزلند براش امتیازی قائل نیست.  

بهترین وب سایت ها برای کاریابی در نیوزلند:  

http://www.seek.co.nz/ 

http://trademe.co.nz/ 

 

نوشته شده توسط newwishes.persianblog.ir

نظرات 13 + ارسال نظر
علی 1389/11/07 ساعت 16:12

سلام
تقریباً کل وبلاگتونو زیرو رو کردم و خوندم؛ ممنون، کلی اطلاعات تونستم کسب کنم
باز هم بهتون سرمیزنم
همیشه شاد و پیروز و تندرست باشید

[ بدون نام ] 1390/09/04 ساعت 18:32

آقا من ویزای کار دارم اما کار نه به کجا مراجعه کنم

الان کجایی ؟ کارت چیه ؟ اگر اینجا نیستی کی می خوای بیای ؟ اسمی چیزی ؟
سپیده :)

[ بدون نام ] 1390/10/07 ساعت 20:49

سلام.سپیده ی نازنین همسرمن دکترداروسازو43 ساله است.15سال سابقه کارداره.ما چطورمیتونیم ویزای کاریاهرنوع دیگه که به اقامت منتهی بشه بگیریم؟

راستش یا باید مهاجرتی اقدام کنید و یا با شرکت های اینجا در تماس باشید تا اکر بهتون بیشنهاد کار دادن ویزا و غیره هم می دهند .. Sepideh

رضا 1390/11/13 ساعت 08:58

سلام
همه شغلهای موجود در سایت seek نیاز به right to work and live در نیوزلند به عنوان پیش نیاز apply دارند و پیدا کردن کار واسه افرادی که ویزا یا اقامت ندارن رو سخت میکنه

همه شغلها لزوما اینطوری نیستند. مشاغل تخصصی زیادی هم میشه دید که نیاز به اقامت ندارند. /ناصر

shadi 1390/11/19 ساعت 11:03

سلام. سپیده ایمیلت رو می فرستی برام با هم در ارتباط باشیم؟

:)‌ راستش هر سوالی داری ما اینجا در خدمتیم .. اگر من ایمیلم رو بدم مشکلی نیست اما فکر کن اگر هر کسی سوالی داره از من بخواد ایمیلی جوابش رو بدم اولا یه جورایی وقت نمی شه .. بعد هم سوال هایی که ممکنه سوال بقیه باشه و به یک بار جواب دادن برای ۱۰ نفر حل شه رو من باید دونه دونه توضیح بدم .. و یه جورایی هدف وبلاگ که به اشتراک گذاشتن تجربیات هست می ره زیره سوال .. اما اگر کمک خاصی ازم بر میاد حتما در خدمتم :)‌
سپیده

زهرا 1391/01/05 ساعت 09:52

سلام سپیده خانوم
میشه یه وکیل خوب معرفی کنی که برای من ویزای کار بگیره، من لیسانس برق هستم
5 سال هم سابقه کار دارم
ولی وکیل خوب نمیشناسم که برام ویزای کار هم بتونه بگیره
ممنونت میشم.

هیچ وکیلی نمی تونه برات ویزای کار بگیره مگر اینکه واقعا کسی بهت کاری پیشنهاد کنه .. یعنی از طرف شرکتی که اجازه گرفتن نیروی خارج از نیوزلند رو داره قرار داد کاری داشته باشی ..
سپیده

مهرداد 1391/01/09 ساعت 05:24

سلام . من 36 ساله با 2 تا بچه و مدرک کاردانی دامپزشکی ترجمه شده دارم .با یه نفر اشنا شدم و گفته دوستی دارم که میتونه در نیوزلند برای من کار پیدا کنه و زبان انگلیسی را خیلی کم بلدم و 10 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم اما اما نه در ارتباط با مدرک تحصیلی و در حال حاضر کارمندم میخواستم نظر و یا راهنمایی کنید و ایا اگر کاری پیدا شد وضعیت حقوق بهتره یا همین وضعیت اینجا هست و ممکنه با رفتنم هم این شغلم را از دست بدهم که البته طرف گفته حداقل حقوق اونجا 10 هزار دلاره و امکانات دولت اونجا خواهد داد و .. اگر نظرتون را برام بفرستید ممنون میشم

سلام .. راستش من نفهمیدم دقیقا سوالت چیه ؟
سپیده

محمد 1391/01/27 ساعت 11:56

لعنت خداوند متعال بر تو باد. امیدوارم بدبخت و فقیر شوی.

این لعنت الان به کیه ؟

سپیده 1391/06/29 ساعت 19:40

جطوری میشه از ایران در نیوزیلند کار پیدا کرد؟؟

سپیده خانم. خوش اومدید. لطفا مطالب قبلی وبلاگ رو بخونید و اگر سوالی باقی موند، بپرسید.

با سپاس
/بابک

رضا 1391/06/30 ساعت 19:08

سلام سپیده خانم
من وبلاگ شما را خواندم اطلاعات مفیدی بود متشکرم
فقط یک سوال :شما که آنجا هستید شغل نجاری آنجا وجود دارد ؟
زیرا در لیست مشاغل مورد نیاز نیوزیلند نیست و برای من عجیب است چرا که این شغل در لیست مشاغل استرالیا و کانادا وجود دارد.

آقا رضای گل،
لیست مشاغل مورد نیاز در بلندمدت معمولا مرتبط با تحصیلات آکادمیک هست. اگر لیست مشاغل مورد نیاز در کوتاه مدت رو چک کنید، شاید اونجا باشه.
در ضمن، مطالبتون رو در کامنت آخر بگذارید تا بقیه خوانندگان وبلاگ هم استفاده کنند.

/بابک

مجتبی 1392/02/20 ساعت 13:41

سلام
من مهندس برق هستم .
با 6 سال سابقه بعد از دریافت مدرک کارشناسی با بیمه و 4 سابقه قبل از دریافت مدرک کارشناسی بدون بیمه.
کل سابقه کاریم هم در زمینه صنعت نفت و گاز هستش.
میخواستم بدونم که آیا امتیاز برای سابقه کاری قبل از مدرکم هم حساب میکنند ؟؟؟

بابک 1392/03/03 ساعت 16:51

با سلام
وبلاگ عالی شما رو خواندم قبلاراجع به نیوزیلند هیچ دیدی نداشتم و راستش رو بخواهید هرگز بهش فکرنکرده بودم من دارای 7.5 سال سابقه کاری توی یه شرگت پتروشیمی بین المللی ایران وافریقای جنوبی دارم.رزومه های زیادی برای جاهای مختلف مثل کانادا و استرالیا فرستادم که البته هیچ کدوم جواب ندادن شاید من به غلط رزومه نویسی میکردم به یکی از اونها اشاره میکنم کمن دارای دو مدرک مدیریت و فوق دیپلم ریخته گری هستم که با کارم نامرتبط هستن قبلا هر دو رو مینوشتم ولی حالا فقط مینویسم:
Secondary - General Course (Diploma) Completed
نمیدونم الان درسته یا نه ولی میدیدم برای job offerهایی که برای شغل من توی سایتهای رسمی نیاز شده بود به این مدرک نیاز بود.نمیدونم در نیوزلند برای من شغلی خواهد بود یا نه با توجه به مطلبی که نوشته بودید راجع به در منطقه کانتربری نیز که در حال بازسازی پس از زلزله‌های ماههای پیش است، مشاغل خاصی به شدت مورد نیاز هستند
oil&gas توی immidiate shortagesبود میخواستم نظرتون رو بدونم؟
از اینکه راهنمایی میکنید از شما ممنونم
بابک

ممنون بابک جان
چند نکته رو در نظر داشته باش:
1-سابقه شغلی متناسب با رشته تحصیلی خیلی مهمه وگرنه با سطوح پایین تری اسس خواهید شد
2-سعی کن رزومه حرفه ای تهیه کنی. اغلب سایت های کاریابی توصیه ها و قالب های خوبی برای این کار دارند
3-رشته کاری شما از معدود رشته هایی است که امکان گرفتن جاب آفر براش وجود داره. کشورهایی مثل انگلیس، کانادا، استرالیا که صنایع نفتی دارند پتانسل لازمه رو دارند. رزومه خوب و زبان قوی خیلی کمک خواهند کرد

موفق باشید
/حسین

بابک 1392/03/08 ساعت 19:41

ممنون از جواب شما
امیدوارم مکاتبه کردن با شرکت های کاریابی برای من فایده داشته باشد
البته بعضا که به ایمیل ها جواب میدن می نویسند که کارفرماها اغلب علاقه مند هستند نفر رو از نزدیک ببینند و بنظرم این یه مشکل بزرگ برای کسی هست که میخواهد از اینجا جاب آفر بگیره
اگه توصیه یا نظری دارید ممنون میشم .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.