دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت به نیوزیلند-رجیستر کردن شغل در سازمان مربوطه

همانطور که در پستهای قبلی هم نوشته ام، برای اقدام برای نیوزیلند نیاز به رجیستر کردن بسته به شغل یا رشته تحصیلی است. تنها در صورت تایید شدن توسط این سازمانها است که شما به عنوان کارگر ماهر پذیرفته می شوید و از امتیاز مربوطه بهره مند می شوید. در لیست زیر عنوان رشته شغلهایی که نیاز به رجیستر شدن آورده شده است:


Architect

Barrister or solicitor

Chiropractor

Clinical dental technician

Clinical dental therapist

Dental hygienist

Dental technician

Dental therapist

Dentist

Dietitian

Dispensing optician

Electrician (see note below)

Electrical service technician

Enrolled nurse

Immigration adviser

Line mechanic

Medical laboratory scientist/technologist

Medical laboratory technician

Medical practitioner

Medical radiation technologist

Nurses and midwives

Occupational therapist

Optometrist

Osteopath

Pharmacist

Physiotherapist

Plumber, gasfitter and drainlayer

Podiatrist

Psychologist

Real estate agent

Cadastral (Land Title) Surveyor

Teacher

Veterinarian


در جدول زیر هم عنوان شغل ها و آدرس وبسایت ها را آورده ام. اگر نیاز به اطلاعات اضافی داشتید کافیست به سازمان مربوط به خودتان ایمیل بزنید و سوال هایتان را بپرسید.


آدرس وبسایت

عنوان انجمن یا سازمان

شغل

ردیف

www.nzica.com

New Zealand Institute of Chartered Accountants (NZICA)

حسابدار

1

www.nzrab.org.nz

New Zealand Registered Architects Board (NZRAB)

معماری

2

www.lawyers.org.nz

New Zealand Law Society

وکیل و مشاور حقوقی

3

www.chiropracticboard.org.nz

Chiropractic Board NZ

Chiropractors

4

www.psychologistsboard.org.nz

NZ Psychologists Board

روانشناسی

5

www.dcnz.org.nz

 

Dental Council of New Zealand

دندانپزشک

6

www.dietitiansboard.org.nz

New Zealand Dietitians Board

تغذیه

7

www.ewrb.govt.nz

Electrical Workers Licensing Group

تکنسین برق

8

www.ipenz.org.nz

The Institute of Professional Engineers New Zealand (IPENZ)

مهندس

9

www.mlsboard.org.nz

 

Registrations Manager

متخصص یا تکنسین آزمایشگاه

10

www.medsci.co.nz

Registrations Manager

رادیولوژیست

11

www.mcnz.org.nz

Medical Council of New Zealand

پزشک

12

www.midwiferycouncil.org.nz

Midwifery Council of NZ

ماما

13

www.nursingcouncil.org.nz

 

Nursing Council of New Zealand

پرستار

14

www.otboard.org.nz

Occupational Therapy Board of New Zealand

تراپیست

15

www.oanddoboard.org.nz

New Zealand Optometrists and Dispensing Opticians Board

اپتومتریست

16

www.osteopathiccouncil.org.nz

Osteopathic Council of NZ

ارتوپد

17

www.pharmacycouncil.org.nz

Pharmacy Council of New Zealand

داروساز

18

www.physioboard.org.nz

The Physiotherapy Board of New Zealand

فیزیوتراپ

19

www.pgdb.co.nz

Plumbers, Gasfitters & Drainlayers Board

لوله کش

20

www.podiatristsboard.org.nz

Podiatrists Board of NZ

پادیاتریست

21

www.teacherscouncil.govt.nz

New Zealand Teachers Council

معلم

22

www.vetcouncil.org.nz

Veterinary Council of New Zealand

دامپزشک

23

منبع: NZ Immigration و http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/30604.htm


پی نوشت1: من اینجا باید از خانوم سپیده (وبلاگ http://newwishes.persianblog.ir) تشکر بی نهابت کنم که لطف کردند و دعوت منو قبول کردند و به این وبلاگ پیوستند. به هر حال امیدوارم که همه ایرانی ها هر جایی که در این دنیای کوچک یا شاید بزرگ زندگی می کنند بیشتر از همیشه به هم کمک و اطلاع رسانی کنند. 


پی نوشت 2: تا جایی که ممکن هست از پیغام گذاشتن در صندوق پستی و به صورت خصوصی خودداری کنید و در بخش نظرات سوالتون رو بپرسید. بگذارید بقیه هم از تجربه شما استفاده کنند.


پی نوشت 3: من سوئد زندگی می کنم و اطلاعاتم راجع به نیوزیلند برمیگرده به موقعی که برای ویزای تحصیلی اقدام کردیم و خوب تا صدور ویزا هم مشکلی نداشتیم، اما به دلایلی منصرف شدیم از نیوزیلند. اما تجربه های پروسه اون ویزا و مطالعاتی راجع به ویزای کاری اونجا و همین طور بعدش برای کانادا برای خودم و چند تا از اطرافیانم باعث شد که این وبلاگ درست بشه و اطلاعاتم رو از مهاجرت در اختیار بقیه قرار بدم. امیدوارم که شما هم در راه مهاجرت و یا زندگی در خارج از کشور اطلاعاتتون رو اینجا و یا هر جای دیگه در اختیار بقیه قرار بدید.

نظرات 17 + ارسال نظر
mani 1389/11/08 ساعت 16:03

سلام
با تشکر از زحمتی که برای راه اندازی این وبلاگ کشدید. 3 تا سوال دارم:
1- چرا استقبال مهاجرت به نیوزلند نسبت به استرالیا اینقدر کمتر است؟ما قصد جدی برای مهاجرت داریم ولی در جریان جستجوهای اینترنتی کمتر به اسم نیوزلند برخوردیم و این برای ما ایجاد شک کرده اگر ممکنه توضیح بدید
2- آیا متقاضیانی که به امتیاز بالای 140 میرسند فقط جهت همان دعوتنامه اولیه نسبت به بقیه سریعتر پذیرفته میشوند و باقی مراحل رو باید مثل بقیه طی کنند یا در این مرحله هم تفاوت دارند
3 - رشته ما کامپیوتره ولی تعداد تقاضاهاییکه در سایتهای کاریابی نیوزلند دیدیم خیلی کمه و اینکه شغل ما در لیست هست تعجب برانگیزه آیا وضعیت بقیه شغلها هم همینطوره؟

رضا 1389/11/09 ساعت 07:33

سلام
با توجه به اینکه مدرک تحصیلی برخی از دانشگاهها مانند امیر کبیر و علم و صنعت نیازی به ارزیابی نیست ایا لازم است در این سایت ها اقدام به رجیستر کردن رشته تحصیلی کنیم؟

سلام رضا جان
این سایت ها برای ثبت شغل شماست و ضرورییه که شما این کار رو انجام بدین. شما اگه فارغ التحصیل رشته های مهندسی هستید باید توی IPNZ این کار رو انجام بدین. در واقع تا موقعی که توی این انجمن رجیستر نکردین و صلاحیت شما برای انجام کار مهندسی تایید نشده نمی تونید برای مهاجرت اقدام کنید.

اورایاد 1389/11/09 ساعت 18:14 http://orayad.blogfa.com

سلام من میخواستم بدونم این رجیستر کردن جدا از فول اسسمنت هستش؟
چون تو سایت وقتی پروسه رو شرح میده میگه که بعد اسسسمنت میتونی اقدام کنی

شما می تونید توی سایت ثبت نام کنید و فرم ها رو پر کنید و خودتاون رو ارزیابی کنید و یا تغییر ی اگر لازم هست بدید. اما وقتی مطمئن شدید که همه چیز درست و دقیق تکمیل شده و اماده اقدام کردن هستید در واقع زمانی هست که مدارک رو انلاین سابمیت می کنید و پول رو پرداخت می کنید و از این زمان بررسی اظهارات شما شروع می شه ..

سامر 1389/11/09 ساعت 20:52

سلام . من می خواستم بدونم سابقه کاری که ارائه میدیم باید حتما با بیمه باشه یا.... اگه امکان داره توضیح بدین مفصلا. مرسی

من ندیدم از افرادی که اقدام می کنن سابقه بیمه خواسته بشه ... اما براتون بیشتر تحقیق می کنم حتما .. ناصر اگر شما اطلاع بیشتری دارید لطفا راهنمایی کنید..

مرسی از وبلاگتون
از اونجایی که من در پروسه مهاجرت به نیوزلند قرار دارم و این کار رو بدون وکیل شروع کردم ، دو تا سوال برای من ایجاد شده یکی این که موضوع رجیستر شدن برای کارکه شما در این پست قرار داده اید را در هیچ کجای سایت مهاجرت نیوزلند پیدا نکردم لطفاً راهنمایی کنید.
دوم اینکه بعد از انتخاب شدن در EOI من برای تایید مدرکم در nzqa اقدام کردم و الان بیش از سه ماه طول کشیده و دلیل اون هم انتقال مدارک من به third party بوده است حالا سوال من این است آیا با توجه به اینکه در زمان ثبت نام در nzqa من گزینه های مهاجرت وکار را علامت زده ام آیا این قسمت مورد اشاره شده شما را در این پست کاور می کند و دوم اینکه آیا شما می دانید پروسه تایید مدرک ما ایرانیها دست کدام third party است و چقدر طول می کشد ؟

متاسفانه منظور از third party دانشگاه شماست. و خودتون می دونید که پروسه های ایران چقدر طول می کشه. ولی پروسه خود nzqa معمولا 20 روز تا 1 ماه هستش..

رضا 1389/11/10 ساعت 06:58

سلام
میشه گام به گام در سایت بفرمائید که چه کارهائی باید انجام بدیم تا مهاجرت انجام بشه؟ظاهرا قدم اول رجیستر کردن در سایت مربوطه است.

فکر کنم دقیقا همین کار رو کردم .. همین الان پست رو اپ کردم..

سامر 1389/11/11 ساعت 18:08

سلام. سابقه خدمت سربازی هم جزء سابقه کار به حساب میاد؟ من خدمتمو توی یکی از ادارات تابعه سپاه امریه بودمو یه نامه هم ازشون دارم که توش گفته شده که من به عنوان کارشناس فنی و عضویت افسر وظیفه تو اون اداره بودم. این نامه اگر سابقه بیمه سربازیمو در بیارم و ضمیمش کنم به درد می خوره؟ مرسی.

سابقه کاری که بر اساس کار تخصصی باشه جزو سابقه کار محسوب میشه. ولی سعی کنین که نامه ای که می گیرین فقط این نباشه که شما اونحا کار کردین. بلکه شرح وظایف شما هم نوشته شده باشه. سابقه بیمه معیاری نیست که آفیسر روش حساب کنه. تنها موقعی به درد می خوره که آفیسر به نامه سابقه کار شما شک کنه. اون موقع هستش که ممکنه هر مدرکی از شما بخواد.

کامل 1389/11/14 ساعت 19:54

سلام. رجستر کردن بعد از سابمیت EOI انجام میشه یا اینکه در حین و با اون باید باشه؟ و آیا رجستر کردن هم در سایت مربوطه هزینه داره و نیاز به ارائه مدارک؟

نه شما می تونید رجیستر کنید به صورت مجانی و وقتی امادگی ثبت فرم اتون رو داشتید و امادگی پرداخت هزینه اولیه ... اونوقت فرم رو به همراه اولین مرحله پرداخت می فرستید. اگر کلا انلاین اقدام کنید هزینه اش حدود ۱۰۰ دلار کمتره و اگر با پست بفرستید گرون تر می شه

پژمان 1389/11/16 ساعت 11:55

سلام
سایت بسیار خوبی دارید.
بر اساس اطلاعات سایت اداره مهاجرت فقط برای 27 شغل نیاز به رجیستر کردن می باشد که شامل مهندسین نمی باشد.لطفا" مطلب را اصلاح نمایید.
لینک مطلب :
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/30604.htm

با تشکر

سلام پژمان عزیز
ممنون از اطلاعت. پست رو تغییر دادم.

الهام 1390/02/13 ساعت 06:20

سلام. خدا رو شکر. یعنی من و همسرم که هر دو مهندس هستیم نیازی به رجیستر کردن در انجمن شغلی مهندسی رو نداریم. درسته؟

سلام. طبق لیست ارائه شده نیازی نیست. موفق باشید.../ ناصر

مرجان 1390/03/12 ساعت 21:58

سلام
اگه کسی مدرکشو NZQA اسس کنه و بهش level لازم رو بده ولی سازمان مربوط به شغلش اونو رد کنه و ریجیستر نکنه میشه بازم برایEOI اپلای کنه؟ اگه میشه در این صورت چه امتیازاتی رو از دست میده؟

متشکرم

سلام مرجان جان - الان سوالتون جواب نمی دم چون می ترسم اشتباه کنم .. اما به زودی یه پست کلا درباره این اسس و مدرک و اینها می نویسم که شاید خیلی سوال ها رو جواب بده ..
سپیده

الهام 1390/03/15 ساعت 08:02

سپیده جان بر اساس این پست ما متوجه شدیم که مهندسی نیازی به رجیستر کردن در سازمان خودشون ندارن ( قابل توجه نیکی جان) ولی نمی دونم چرا در long term list اشاره شده که می خواد؟ گیج شدم؟!

سلام دوباره - الان سوالتون جواب نمی دم چون می ترسم اشتباه کنم .. اما به زودی یه پست کلا درباره این اسس و مدرک و اینها می نویسم که شاید خیلی سوال ها رو جواب بده ..
سپیده

leila 1391/01/26 ساعت 07:12

سلام سپیده جان
هنوز نتونستید جواب الهام رو پیدا کنید؟
سوال من هم هست
"مهندسی نیازی به رجیستر کردن در سازمان خودشون ندارن ولی چرا در long term list اشاره شده که می خواد؟ "

لطفا سوالاتون رو در پست آخر بپرسید. در اونجا اشاره شده که یا رجیستر کنید یا از NZQA تاییدیه بگیرید. رجیستر کردن برای مهندسا از ایران مراحل سختی داره و به همین خاطر حتی اونایی که دانشگاشون نیاز به اسس نداره از NZQA تاییدیه می گیرن به جای این کار...ناصر

میلاد 1391/02/02 ساعت 08:58

سلام.من و همسرم هر دو مهندس برق هستیم ولی با مدرک از دانشگاه ازاد یعنی اصلا اقدام نکنیم.لطفا جوابم را ایمیل کنید.

چرا اقدام نکنید ! شما یه پری اسسسمنت انلاین بگیرید و لول مدرک رو مشخص می کنند و می تونید ببینید امتیازتون چقدر می شه
سپیده

flower 1391/07/23 ساعت 09:33

با تشکر از زحمتتان

shilan 1391/09/14 ساعت 22:59

با سلام میشه بگید آیا مدرک ارزیابی شده در نیوزیلند برای جاهای دیگر هم قابل ارائه هست یا خیر؟ یا آیا مرکز بین المللی تری برای ارزیابی مدارک تحصیلی و حرفه ای مهندسی وجود دارد یا خیر؟ همچنین تفاوت PAR.QSA , IQA چیست همچنین آیا مرکز بین المللی تری برای ارزیابی مدارک تحصیلی مهندسی وجود ندارد که قابل ارائه برای کشور های دیگر هم باشد؟ همچنین لازمه رجیستر شدن درIPNZ آیا اسس مدرک در NZQA است با تشکر

تعاریف IQA، QSA و PAR رو سایت NZQA هست. می‌تونید مطالعه کنید. اونی که ما باهاش سر و کار داریم، IQA هستش. :)

مرکز بین المللی تر، همون واشینگتن آکورده که ما جزوش نیستیم.

پریسا 1391/11/16 ساعت 19:54

من مدرک مهندسی صنایع دارم که جز long term list هستش.ولی دانشگاه من معاف هستش از اسس.بالاخره من باید اسس بگیرم یا نه؟

از من می شوید، آره.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.