دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

تشکر

فکر می کنم با توجه به پست هایی که نویسنده دیگر این وبلاگ، خانوم سپیده در چند هفته اخیر زحمت کشیدند و وقت گذاشتند و نوشتند و در ضمن به سوالات جواب دادند، اطلاعات مناسبی راجع به نیوزیلند در این وبلاگ جمع آوری شده است. من بالشخصه نمی دانم چگونه از لطف ایشان تشکر کنم. به هر حال کمک ایشان باعث شد که نکات مبهم زیادی برطرف شود. من سعی می کنم که این روال را ادامه دهم و به نوشتن جزئیات دیگری از پروسه مهاجرت به نیوزیلند بپردازم و امیدوارم که ایشان باز هم فرصت داشته باشند تا در اینجا بنویسند.......با آرزوی موفقیت برای همه.


پی نوشت 1: بد نیست خوانندگانی که در حال طی کردن این پروسه هستند، تجربیاتشان را بیشتر در اختیار بقیه قرار دهند.

پی نوشت 2: در پست بعدی به طریقه واریز پول برای مهاجرت می پردازم و از سیستم بانکداری خارج از کشور و راههای پرداخت هزینه مهاجرت می نویسم.



نظرات 2 + ارسال نظر
حبیب 1389/11/19 ساعت 07:28

سلام
می خواستم به خاطر وبلاگ خوبتون تشکر کنم. برای مهاجرت به کانادا و استرالیا وبلاگهای زیادی هست اما در مورد نیوزلند اطلاعات زیادی به زبان فارسی وجود نداره. این وبلاگ واقعا عالیه و شما و سپیده خانم خیلی لطف دارید که پاسخ نظرات رو می دهید و از این بابت خیلی ممنونم.

سلام
ممنون از لطفت حبیب جان. شما محبت داری.

زاوش 1389/11/20 ساعت 08:47

سلام، من در مورد مدت دوره ها و هزینه ها آموزش زبان در nz اطلاعاتی کسب کردم ، فقط میخواستم اگه اطلاعاتی در مورد نوشته زیردارید راهنمایی کنید
( توی سایت های دوره های آموزش زبان یکساله مثلا دانشگاه aut در خصوص دوره یکساله زبان خوندم که دانستن زبان انگلیسی در حد خواندن ونوشتن معمولی برای ثبت نام کفایت میکنه و اینکه اجازه همراه بردن همسر و کار پاره وقت (20 ساعت) رو دارید) منم میخوام اگه اینطوری باشه ثبت نام کنم که بتونم با اقامت 12 ماهه تحصیلی پنجاه امتیاز کار در nz رو کسب کنم و با امتیازاتی که الان دارم در همانجا درخواست اقامت بدم اگه اینطوری درست باشه امتیازم به 130 میرسه ... (البته از خانم سپیده هم پرسیدم ولی ایشون اطلاعات بیشتری نداشتند . میخوام بدونم که این را شدنی هست یا نه؟) ممنون

سلام زاوش عزیز
ببینید اول از همه بگم که این یک ریسکه. یعنی اینکه بله عملی هست، ولی ببینید چی رو از دست می دید و چی رو به دست میارید؟ منظور من اینه که بعد از دوره زبان می خواهید چی کار کنید؟ پس بیشتر روش فکر کنید.
اگر خواستید اقدام کنید، همونطور که می دونید باید شهریه رو همینجا بریزید به حساب دانشگاه و همینطور در مدارکی که میفرستید برای سفارت عنوان کنید که هدفتون چیه از این دوره های زبان. به نظر من پذیرش از دانشگاه رو هم مد نظر داشته باشید.
من دانشگاه AUT رو اطلاعی راجع بهش ندارم. اما راجع به دانشگاه اوکلند که مدت زیادی باهاش در تماس بودم اینو میدونم که یک مرکز به نام ELA داره که شما همونطور که خودتون گفتید یک دوره زبان رو در اونجا میگذرونید، منتهی این دوره ها یکساله نیستند و چند ماهه هستند و به اونایی داده می شن که از دانشگاه Conditional Offer داشته باشند. پس به نظر من اگه می خواین شهریه بابت این دوره ها بدید چرا از دانشگاه offer نمی گیرید؟!
اگه شما مدرک لیسانس دارید؛ توی دانشگاههای نیوزیلند یه دوره ای برگزار میشه معادل فوق لیسانس ما و بهش می گن PGDip یا Post Graduate Diploma. این دوره ها یکساله هستند. پیشنهاد من اینه که حداقل شما که دارین این همه هزینه می کنین حداقل یه مدرک دانشگاهی هم از اونجا بگیرین تا امتیازاتتون هم بالاتر بره و هم با سیستم اونجا بیشتر آشنا بشین. در کل شما یکسال و چند ماه وقت میزارید و دو تا مدرک می گیرید.

آدرس وبسایت ELA اینه: http://www.ela.auckland.ac.nz

به هر حال همون طور هم که خودتون گفتین هیچ مشکلی برای همراه نیست و می تونین همسرتون رو هم با خوددتون ببرید. ولی اونجور که یادمه همسرتون باید برای ویزای توریستی اقدام کنن نه ویزای همراه که فرمهای جداگانه داره.

به هر حال اینها راهنماییهایی بود که من با توجه به اطلاعات شما دادم. موفق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.