دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

امیدوارم این روز برسد...

امیدوارم روزی برسد که دیگر لازم نباشد راجع به مهاجرت چیزی نوشت....... 

نظرات 4 + ارسال نظر
علی 1389/11/23 ساعت 13:29

سلام؛ من هم با نظر شما موافقم.
یه روز با خودم فکر میکردم «چه تغییراتی اگه در ایران پیش بیاد من دیگه مهاجرت نمیکنم و تو کشور و میهن خودم می مونم؟» یکی از پاسخهام همین نکته ای بود که شما بهش اشاره کردید
امیدوارم همیشه شاد و پیروز و تندرست باشید

علی 1389/11/23 ساعت 16:02

این لینک مربوط به چگونگی ارزشیابی مدراک تحصیلی دانشگاههای نیوزیلند توسط وزارت علوم هست؛ اگه دوست داشتید تو وبلاگتون بذارید که دیگران هم استفاده کنند

http://www.msrt.ir/sites/Grad_Dept/DocLib/%D8%B2%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%D9%88.htm

ممنون علی عزیز.

علی 1389/11/25 ساعت 13:59

سلام؛ یه سوال داشتم که شاید برای خیلی ها سوال باشه، من بین زمان فارغ التحصیل شدنم و اعزام به سربازی تو شرکت یکی از دوستانم به مدت 10 ماه کار میکردم، البته بدون بیمه چون هنوز سربازی نرفته بودم؛ حالا 3 سوال دارم:

1- اینکه دوست من چطور باید به من سابقۀ کار بده، یعنی باید چی و خطاب به کی بنویسه
2- اینکه تو این 10 ماه بیمه نبودم چطور باید به افسر پروندم ثابت کنم که تو این شرکت شاغل بودم؟
3- محل خدمت سربازی من شعبۀ سازه یگان مهندسی نیروی هوایی ارتشه که اونجا هم کارم تخصصیه یعنی طراحی و محاسبات سازه انجام میدم، آیا این مورد هم جز سابقه کاریم حساب میشه؟

ببین برای ثابت کردن سابقه کار، مدرک خاصی مثل سابقه بیمه لازم نیست. اگر آفیسر شک کنه به مدارکت هر کاری می کنه از تماس تلفنی و فکس بگیر تا بازدید حضوری. نتیجه اینکه مدرک سابقه کارت رو همون طور که در کامنت پست بالا توضیح دادم تهیه کن. قراردادت رو هم ضمیمه کن یا یه چیزی صوری تهیه کن که اگه آفیسر خواست براش بفرستی. می تونی کارت ویزیت کسی که باهاش کار می کردی رو به نامه سابقه کارت هم ضمیمه کنی. نهایتا من توصیه ای که بهت می کنم اینه که کاری که از دستت بر میاد بکن و مدارکت رو دقیق تهیه کن. امیدوارم که مشکلی پیش نیاد. تجربه نشون داده که وقتی مدارک شفاف و دقیق بوده مشکلی پیش نیومده.
راجع به اون محل کارت فکر نمی کنم جزو سابقه کارت محسوب بشه. چون تو امریه از جایی نگرفتی و این جزو خدمت سربازی تواه. ولی بازهم من تا جایی که مطالعه کردم، جایی ندیدم که نوشته باشه خدمت سربازی که در اون کار تخصصی انجام شده جزو کار تخصصی محسوب نمیشه. موفق باشی.

امیدوارم روزی برسد که فقط راجع به بازگشت نوشت

آرزویی محالی نیست.....!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.