دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

چک لیست مهاجرت به نیوزیلند پس از پذیرفته شدن در پوول EOI

مدارکی که پس از پذیرفته شدن در EOI یا Experssion of Interest بایستی فرستاده شود به شرح زیر است:


1. فرم تکمیل شده INZ1115 به نام Application for Residence Guide

2.  هزینه لازم با بانک درفت و یا کردیت کارت

3. دو عکس به اندازه پاسپورتی برای همه اعضای خانواده

4. کپی پاسپورت.

5. ترجمه شناسنامه همه صفحات همه اعضای خانواده

6. کپی سند ازدواج

7. گواهی سو پیشینه و ترجمه آن برای همه اعضای خانواده که سن آنها بالاتر از 17 سال باشند. تاریخ اعتبار گواهی سو پیشینه 6 ماه است.

8. فرم های مدیکال (فرم INZ1007) و عکس از قفسه سینه برای همه اعضای خانواده که بیشتر از 3 ماه! دارند. عکس از قفسه سینه برای اعضای خانواده که کمتر از 11 سال دارند و خانوم های باردار لازم نیست مگر این که درخواست شود.

9. مدارک تحصیلی نفر اصلی و همسر

10. مدارک تایید مدارک تحصیلی از NZQA (اگر دانشگاهتان در لیست مربوطه نیست، این لینک را ببینید) برای نفر اصلی و همسر.

11. مدارک سابقه کار 

12. مدارک مربوط به فامیل نزدیک در نیوزیلند

13. مدرک زبان IELTS برای تمام اعضای خانواده که سن بیشتر از 16 سال دارند (6.5 برای نفر اصلی و 5 برای بقیه اعضا).

14. مدارک دیگری که ادعایی در مورد امتیاز آن دارید مثل پیشنهاد کاری از نیوزیلند و یا سابقه کار در نیوزیلند برای خود و همسرتان.


باید در انتها تاکید کنم که این پست نیاز به یک پست تکمیلی هم دارد که در این پست نمی گنجد و در پستهای بعدی می نویسم.


روز و شبتان خوش...



پی نوشت: زلزله دیروز نیوزیلند در شهر کرایسچرچ دومین شهر بزرگ نیوزیلند به قدرت 6.4 ریشتر اولین آن نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود. سالانه 140،000 زلزله در نیوزیلند اتفاق می افتد که 200 تای انها حس می شود. نیوزیلند را به نام جزیره ناآرام (Shaky Islesیا به مائوری Whenua) هم می شناسند. لینک های زیر را بد نیست ببینید:

1- عکسهای زلزله کرایسچرچ

2- زلزله های مهم نیوزیلند

3- نقشه آنلاین زلزله های کرایسچرچ

4- نقشه بزرگترین زلزله ها در دنیا

نظرات 5 + ارسال نظر
علی 1389/12/03 ساعت 23:45

سلام
با تشکر فراوان از شما سوالم این است که ایا برای مدرک باید هم دیپلم هم فوق دیپلم وهم لیسانس و فوق لیسانس را باید بفرستیم تا اسسمنت شویم یا خیر فقط لیسانس و یا فوق لیسانس کافی است ؟

من اول یه سوال داشتم . مگه برای گرفتن مدرک بالانر مثل لیسانس در ایران شما دیپلم و یا فوق دیپلم رو به دانشگاه تحویل نمی دید ؟ ما همین توضیح رو دادیم برای اینجا و فقط لیسانس رو فرستادیم ... و قبول کردند ..

حسین 1389/12/04 ساعت 11:03

سلام
اون دو تا لینکی که دادی پاک شده و دیگه تو سایت مهاجرت نیوزلند نیست.
راستی من با یک وکیل صحبت کردم گفت که میتونه برام job offer بفرسته!!! یعنی 50 امتیاز به امتیازام اضافه میشه.
خداحافظ

اصلا شما اون لینک ها رو باز کردی؟!!! یه بار دیگه برات کپی کردم، این دفعه امتحان کن شاید بر گردوندنش سر جاش!!

http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/30551.htm
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/30576.htm

اگر می شه بگو چه جوری وکیل پیدا کردی تا اطلاعاتشو در اختیار بقیه هم بگذاریم اگر اشکالی نداره. البته نه اسم وکیل و .. فقط اینکه از چه طریقی وکیلی رو پیدا کردی .. ممنون

رضا 1389/12/04 ساعت 13:34

سلام و تبا شکر از زحمات شما
من در مورد تحصیل با هزینه شخصی با یک وکیل صحبت کردم گفت برای دکتری در نیوزیلند از تسهیلات محلی استفاده می تونید کنید و هزینه اش کم است.
امکان ۲۰ ساعت کار در هفته دارید.
همسر می تونه تمام وقت کار کنه
بچه ها تحصیل رایگان دارند.
ایلتس نیازی نیست و می شه اونجا گرفت.البته من ایلتس ۶ دارم و فکر کنم بتونم همینجا ۶.۵ را بگیرم.
من فوق لیسانس مهندسی مکانیک هستم و می خواستم با خواندن دکتری هم در س بخونم و هم برای اقامتم اقدام کنم.دکتری را هم که می خوام بخونم در زمینه DBA می خوام باشه.
سریعترین راه ممکن با وضعیت موجود من چی هست؟

سلام آقا رضا
من اطلاعی راجع به دکترا در زمینه Business Administration و اینکه از کدوم دانشگاه میتونی بگیری ندارم. بهت همون طور که قبلا هم پیشنهاد دادم اگه واقعا هدفت تحصیله به سایت اپلای ابرود مراجعه کن و سوالت رو مطرح کن. مطمئن باش که راهنماییهای خوبی می گیری. چیزی که من در قضیه پذیرش دکترا در دانشگاههای نیوزیلند دیدم اینه که باید با یه استاد مکاتبه داشته باشی. رزومتو و هدف از تحصیلت رو براش بفرستی و نهایتا استاده که حرف اول و آخر رو میزنه. اون اگه موافقت کنه میتونی به جای آیلتس یه دوره چند ماهه زبان رو بسته به مقدار نمراتی که از آیلتس کم داری بگذرونی و بعد درست رو شروع کنی. پس سعی کن با استادهای اونجا ارتباط برقرار کنی و قبل از همه به سایت اپلای ابرود مراجعه کن.
یه چیز دیگه این که گرفتن آیلتس آکادمیک 6.5 وقتی نمره 6 داری کار چندان ساده ای هم نیست و وباید وقت بزاری!
منظور اون آقا یا خانوم هم از تسهیلات محلی همونیه که من برات تو کامنت قبلی نوشتم. یعنی تا اطلاع ثانوی نیوزیلند برای شهریه دوره دکترا از دانشجویان اینترنشنال معادل شهریه یک شهروند نیوزیلندی دریافت می کنه که حدود 4 میلیون تومان سالیانه به پول ایران میشه.
سعی کن رو هدفت بیشتر فکر کنی. موفق باشی.

الهام 1390/02/15 ساعت 07:18

سلام. خوبین؟ خسته نباشد...یه سئوال..بعد از اینکه EOI پذیرفته می شه، چقدر مهلت می دن تا مدارک رو بفرستیم؟ می شه اول EOI را آنلاین پر کرد و بعد از اون جمع آوری مدارک کرد؟

سلام. ممنون از لطفتون. 4 ماه طول می کشه. جواب سوال بعدی رو هم تو این پست ببینید.

http://2migrators.blogsky.com/1389/11/14/post-32

ما خوشحال می شیم که سوالات رو جواب بدیم. منتهی اگه سوالاتتون رو توی پست آخر بپرسید، خیلی بهتره و بعد خودتون هم گمش نمی کنید. :)
/ ناصر

الهام 1390/02/18 ساعت 04:16

سلام . تشکر. حق با شماست. من هر روز باید می گشتم دنبال جواب هام..!!!!!!!!

:)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.