دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

جوابیه موقت ...

از دوستی عزیزی که جواب پست رو داده بود ممنون. من جواب ایشون رو با اجازه به عنوان یک پست گذاشتم و خودم هم خیلی هوس کردم روی پست ناصر یه پست جوابیه بذارم. اتفاقا این طور بحث ها باعث می شه واقعا ریز و درشت زندگی در یک کشور مورد توجه قرار بگیره و خیلی هم خوبه ...  

به زودی بر می گردم .. فعلا کامنت زیر رو از طرف یکی از خوانندگان عزیز بخوانید تا بعد:  

  

---------------------------

با سلام

با عرض معذرت با قسمت اعظم این پست مخالفم. من به عنوان کسی که نزدیک دو ساله اینجا زندگی میکنه نظرم راجع به این چیزهایی که نوشتین به این صورته که:
1) درسته. موافقم. گرچه پروازهای منظم و هر روزه از اینجا به اروپا و آمریکا و آسیای جنوب شرقی اصلاً مشمول این بند نمیشن
2)این هم درسته، اما هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه توی همدلی.
3) این به خاطر دور بودنش نیست، به خاطر اینه که کلاً اینها خیلی خودشون را درگیر مسائل بین المللی نمیکنن
4) باز هم این را قبول دارم
5) لهجه اینها خیلی برای ما عجیب غریب هست، اما خداییش یه قسمت عمده مشکل ماها واقعاً بلد نبودن زبانه. و گرنه انگلیسی را هر ملتی یه جور حرف میزنه. ما همش میگیم "ما به لهجه آمریکایی عادت داریم لهجه اینا را نمیفهمیم". اما خداییش ما از یه فیلم آمریکایی بدون زیرنویس چقدرشو متوجه میشیم؟ حالا فیلم باز هم بهتره، اما از یه برنامه مستند، از اخبار؟
6) با این بند کاملاً مخالفم. نیوزلند یکی از ضفاف ترین سیستم های مهاجرت را داره. و تمام اطلاعاتش روی وب سایت اداره مهاجرت موجوده. ولی وقتی توجه بکنین که نزدیک 80% ایرانی های اینجا به صورت غیر قانونی وارد شده اند و بعداً تقتضتی پناهندگی کردن خودتون میفهمید چرا اینقدر برای ایرانی ها سختگیری وجود داره
7) این خیلی بزرگنماییه و باعث ترسیدن ملت میشه. واقعیت اینه که ما تصورمون از آتضفشان یه کوه گنده با گدازه های فراوانه. در صورتی که آتشفشان میتونه یه چیزی مثل یه چشمه آب گرم باشه. از این نظر آکلند بیشتر شبیه اردبیل خودمونه.
8)آوردن میوه و غذای تازه ممنوعه چون ممکنه آلودگی با خودش وارد کشور کنه. کشوری که بخش اعظم درآمدش از کشاورزیه. اما حیوانات مثل هر جای دیگه دنیا میان تا یه مدت توی قرنطینه و بعدش مشکلی ندارن.
9) با این که به شدت مخالفم. اینجا حداقل توسط Sky به خوبی پوشش داده میشه و هر برنامه ای که بخواین میتونین ببینین. تلویزیون اینجا هم با کیفیت HD و به صورت دیجیتال پخش میشه و برنامه هاش اینقدر خوب هست که ما دنبال خرید ماهواره حنی نریم.
10) اینجا کسی احتیاج به دست فرمون نداره. قوانین به اندازه کافی تکلیف همه چیز را مشخص کرده.
11) اتوبان زیاد نداره. ولی "همیشه بارندگی" را نمیدونم از کجا آوردید؟؟!!! نیوزلند جزو کشورهاییه که بیشترین روزهای آفتابی را در سال دارند و اکثر مهاحرهای انگلیسی و کلاً اروپایی به خاطر همین میان اینجا زندگی میکنن.
12) نظری ندارم
13) کاملاً مخالفم.
14) خونه ها اینجا بر خلاف ایران آجری و سیمانی نیستن. ولی اینجا هیچوقت اینقدر سرد نمیشه که شما بیرون از خونه بخوای 3 تا لباس بپوشی. کلاً به خاطر آب و هوای همیشه معتدلش اینجا خونه ها اکثراً سیستم گرمایش و سرمایش ندارن.
15) 40 ساعت درسته. نمیدونم آمریکا چقدره. ولی توی ایران 44 ساعته. 44 ساعتی که عملاً میشه 60 ساعت. اما اینجا 40 ساعتیه که یک دقیقه هم بیشتر نمیشه. بدون استرس و بدون جنگ و دعوا.
16) این درسته و یکی از مشکلات نیوزلند و استرالیاست
17) این هم چندان درست نیست. گاهی این اتفاق میفته، اما اکثراً هوا پایداره.
18) این بزرگترین دروغیه که میشه گفت. همین.
19) اینترنت گرونتر از اروپا هست. اما همه جا و با کیفیت خیلی خوب.  من خودم هر یه CD فیلم را توی 15 تا 20 دقیقه دانلود میکنم.
20) بسیار اشتباهه. شبکه های موبایل نسل سوم اینجا پوشش کامل داره و به زودی نسل جهارم (با سرعت دانلود 20Mbps) راه اندازی میشه.

ببخشید اگه به اندازه خود پستتون طولانی شد. اما به نظرم این پستتون احتیاج شدیدی به اصلاح داشت.  

---------------------------------

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.