دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

20 دلیل برای اینکه به نیوزلند مهاجرت کنیم ...

والا اینم جواب:  

اول از همه بگم که نیوزلند از نظر رتبه بندی دنیا برای شرایط زندگی سومین کشور دنیا است و این خود یعنی یه دنیا حرف. بریم سراغ جواب ها. من اصل مطلب اقای ناصر رو حذف نکردم که مقایسه رو راحت تر کرده باشم. جواب ها آبی رنگ هستند:


1- شما اگه بخوای بری نیوزیلند، به معنای واقعی کلمه یکی از سخت ترین پروازهای دنیاست، یعنی اگه از تهران بخوای بری حداقل تعداد پروازی که باید عوض کنی، 3 تاست (اگه از شهرستان میای میشه 4 تا!!). در بهترین حالت هم یه روز طول میکشه برسی اونجا!! تازه خدادتومن هم پول پروازت میشه!!! اگر هم فکر می کنین که فقط واسه ایران اینجوریه، سخت در اشتباهید، چون به همه جای دنیا پروازهاش اینجوریه! الا استرالیا که بغل دستشه! یعنی اگه یه جایی به غیر از استرالیا برین، یه جورایی برگشتت با خداست! 

همه جور پرواز برای اینجا هست. از مسیر مالزی می تونید با دوتا پرواز بیاید اینجا و در ضمن فرودگاه اوکلند توی دنیا رتبه اول رو کسب کرده. از اینجا برای امریکا پرواز مستقیم داره و همین طور با دوتا پرواز می تونید برید کانادا. برای افریقا و همین طور امریکای جنوبی. چین و مالزی و تایلند و سنگاپور و کره و ... همه با یک پرواز امکان پذیر هست.. قیمت پرواز ها هم در مقایسه با پروازهای کانادا و .. تقریبا یکی است.


2- نیوزیلند بر عکس همه جاهای دنیاست، یعنی اگه ایران شبه، اونجا روزه و بر عکس!! یعنی شما همیشه بر عکس همه دنیایین! بعد اینکه چون نیمکره جنوبیه، فصلهاشم با بقیه دنیا فرق می کنه! مثلا فرض کنید که حسن آقا که تو نیوزیلند زندگی می کنه، بخواد با عمه جانش تو تهران تلفنی صحبت کنه و اگه اون از سرما بگه، عمش باید از گرما بگه! حسن آقا از شب میگه، عمش از روز!! اون تو رخت خوابه، عمش داره نهار درست میکنه!! یعنی آخر همدلی با بقیه دنیاست! 

 

نیوزلند از نظر آب و هوا واقعا عالی هستند. تابستان های افتابی و گرم با رطوبت خیلی پایین. زمستان ها در جزیره شمالی کمترین میزان دما حدود ۴ درجه است و سردتر نمی شه و برف نمیاد. البته کوه های اطراف برای اسکی توی زمستان برف دارند. پاییز اینجا منطبق بر بهار نیمکره شمالی هست و تقریبا هوای یکسانی دارند و همین طور در بهار اینجا و پاییز نیمکره شمالی. اینجا در تابستان ۹ ساعت و زمستان ها ۷ ساعت اختلاف ساعت با ایران هست یعنی تقریبا عصر که از سرکار میاید خونه تقریبا ایران صبح شده و میزان ساعت مشترک برای ارتبط کاملا کافی هستش.


3- نیوزیلند اینقدر دوره از دنیا که هر 6 ماه یکبار تو اخبار می شنوی اسمشو، اونم اگه یه زلزله ای چیزی توش اتفاق بیافته!! 

نیوزلند یکی از زیباترین طبیعت ها رو داره و خیلی از فیلم های معروف و مستند های زیبا در اینجا ساخته شده و همین طور خیلی اهل دخالت در سیاست نیست که من واقعا از این موضوع خوشحالم.


4- اگه تو نیوزیلند بخوای تعطیلات مثلا دو هفته مرخصی از محل کارت بگیری، بری سفر، نمی تونی بیای مثلا اروپا یا ایران، یعنی مثلا بیای وارد دنیای بقیه آدمای دنیا بشی! باید تو همون جزیره بمونی! یا خیلی بخوای به خودت حال بدی بری استرالیا!! اونم مثل نیوزیلند می مونه و خیلی فرقی نمی کنه!! مگه اینکه بخوای کانگورو ببینی!!

 از نیوزلند همونطور که گفتیم برای تقریبا خیلی جاها پروزا مستقیم وجود داره و قیمت تورهای مسافرتی هیچ فرقی نداره. مثلا با ۶۰۰ دلار می تونید ۲ هفته برید استرالیا.. و همون طور که گفتم برای جاهای توریستی مثل چین- مالزی- تایلند- امریکا و ... پرواز مستقیم داره و در ضمن از اینجا می تونید بهترین جاها رو برید که فقط عکسهاش رو توی اینترنت دیدد با ساحل های رویایی مثل فیجی - هاوایی و وو خیلی جاهای دیگه


5- لهجه انگلیسی نیوزیلندیا که همه دنیا رو کشته! یعنی میگن اگه لهجه اینا رو بفهمی، انگلیسیت تکمیله!! بی خود نیست که سازمان مهاجرتش آیلتس 6.5 می خواد!! شک نکنید به خاطر همین بدی لهجه خودشونه!!! می گن بنده خدای مهاجر وقتی میاد، بتونه از پس روزمرش بر بیاد تا بعد کم کم زبون ما رو یاد بگیره!! 

راستش همه جای دنیا لهجه خاص خودشون رو دارن حتی امریکایی ها و استرالیایی و کانادایی ها و ... فهمیدن اشون فقط و فقط نیاز به تمرین و صبر و عادت داره و در ضمن اینجا برخوردشون در این مورد واقعا عالی هست و اگر نفهمی چی می گن و بهشون بگی می گن متاسفانه ما تند حرف می زنیم و لهجه امون سخته و غیره ...


6-  یعنی نظر منو برای مهاجرت بخواین، بدترین سیستم مهاجرتی دنیا برای نیوزیلنده، یعنی اگه بخوام کیلویی حرف بزنم، وقتی که بعد از هزار مکافات و استرس "Expression of interest" شما پذیرفته شد، نفری 2 کیلو مدرک باید بفرستید حداقل!! کم کم 400-300 هزار تومن پول پست مدارکتون با دی-اچ-ال یا پستهای مشابه اون میشه!

راستش این رو بدون اقرار باید بگم که بهترین سیستم مهاجرت رو داره. حتی یک بار هم احتیاج نیست توی اون صف های طولانی سفارت خونه ها وایسی و منت این و اون رو بکشی و اینکه ایمیلی جوابت رو می دن و در صورتی که در مورد کانادا هیچ جوری نمی شه با افیسر ارتباط برقرار کرد. ما خودمون به شخصه چندین بار به افیسرمون زنگ زدیم و ازش پرسیدیم کی ویزا مون حاضر می شه و غیره .. در مورد اقدام کردن که همه چی شفاف و اینترنتی هستش

7- بزرگترین شهر نیوزیلند که اوکلند باشه، روی 48 تا آتشفشان بنا شده!! من مطمئن نیستم، ولی میگن که بیمه خونه تو اوکلند مشکل داره!!

اینجا ۷ اتشفشان خاموش و مشهور داره بقیه اش هم احتمالا اینقد کوچیک هستند که به چشم نمیاد

8- اگه خدا یه روز زد پس کلتونو خواستین برین نیوزیلند، مواد غذایی نبرین که اونجا ممنوعه!! سگی، جک و جونوری، چیزی هم دارین بفروشین یا هدیه اش بدین به خلق الله، چون اونم ممنوعه!! 

این به خاطر سلامت خودتون - مردم و همین طور حیوون ها و کشاورزی هستش و در ضمن اینجا همه چیز پیدا می شه پس اصلا احتیاجی به اوردن چیزی نیست. در ضمن اون هایی که مواد خوراکی میارن اشتباه محضه چون در نهایت باید عادت کنید با مواد اینجا زندگی کنید .. نهایتا برای ۶ ماه می شه چیز میز اورد بقیه اش چی .. در ضمن مواد خشک و پخته و .. اشکالی نداره .. ما خودمون دفعه اخر اجیل - گز - باقلوا - زرشک - زعفران و .. اوردیم .


9- شنیده ها حاکی از اینه که برنامه های صدا و سیمای نیوزیلند خیلی مزخرفه! از طرفی چون دور از دنیاست، هیچ ماهواره ای هم اونجا برنامه پخش نمی کنه، خلاصه تلوزیون رو اگه تو ایران تحریم می کردین، اونجا هم باید تحریم کنید البته نه به خاطر د*ر*و*غ، به خاطر آب بستن به برنامه هاشون!! 

اخرین و بهترین سریال های روز دنیا اینجا از تلویزون های مجانی پخش می شه. هر شب فیلم داره و همین طور سریال های کمدی و برنامه های روز دنیا مثل american idol و کلا از این چیزها. اینجا دیش های Sky و  Free view که جز معروف ترین های دنیا هستند رو با ماهی حدود 20 دلار می تونید داشته باشید و در ضمن می تونید ماهواره بگیرید و همه کانال های ایرانی رو هم بگیرید.


10- میگن دستفرمون نیوزیلندی ها هم مثل ایرانی ها حرف نداره، یه واژه هم براش درست کردن: Hoon. ولی برای اونایی که تو ایران دست فرمون بودن اونجا میشه بهشت!!

اینجا همه رانندگی براشون مثل بازی می مونه. چون نه ترافیکی وجود داره و همه قوانین رو رعایت می کنن. و همیشه خیالت راحته هیچ کسی یهو نمی پره وسط خیابون. اما تصادف اینجا در سال به 20 نفر نمی رسه و اونوقت شما با ایران مقایسه می کنید که بالاترین امار مردگان از تصادف هستش ؟؟

11- میگن که تعداد اتوبان ها اینقدر زیاده که آدم راهشو گم می کنه، البته شما برعکسشو بخونین، یعنی اتوبان نداره!! و چون همیشه اونجا بارون میاد، پس حتما رانندگی تو این اتوبان!!! ها رو تو بارندگی دوست خواهید داشت!!

 

اینجا شب ها بیشتر بارون میاد تا روزها و همون طور که دوستمون گفتند تعداد روزهای افتابی سال خیلی زیاد هست.

12- موسیقی راک نیوزیلندی!! احتمالا نیوزیلندی ها می دونن من چی میگم!! 

خیلی نمی دونم در مورد این - فقط می دونم Australian idol پارسال نیولندی بود و الان هم کلی معروف شده


13- میگن با این که تعداد گوسفندهای نیوزیلند 10 برابر آدمهاش هست! ولی گوشت قرمز خوب تو نیوزیلند پیدا نمیشه!! همش صادر میشه، عین مملکت خودمون!! 

بهترین گوشت - بهترین شیر و لبنیات - بهترین غذاهای دریایی با قیمت های خیلی عالی همه جای نیوزلند به راحتی برای همه قابل دسترس هست. من هنوز توی این چند وقت گوشت با چربی و اشغال ندیدم توی سوپرمارکت مگر توی مغازه های کره ای و چینی


14- و یه چیز دیگه اینکه خونه ها تو نیوزیلند خوب ساخته نشدن و سردن!! و شش تا شش تا باید لباس بپوشی تا سردت نشه!! ولی حساب اینم بکنین که یهو باید پنج تاشو در بیاری چون یه ساعت بعدش هوا ممکنه که گرم بشه!!

دمای اوکلند از سردترین تا گرمترین دمای زمستانی و تابستانی بین 30 تا 5 هست. دیگه خودتون حساب کتاب کنید. پس احتیاجی به سیستم گرمایش و سرمایش ندارن.

15- 40 ساعت کار در هفته!!  بیشتر از اروپا و شایدم آمریکا!! 

اینجا هر روز سر ساعت 5 همه می رن خونه و همیشه وقت کافی برای کارهایی که بهت محول می شه وجود داره و همه در ارامش و خونسردی کار می کنن. همیشه می تونی روی برنامه اتوبوسها و یا حتی زمان رانندگی ات حساب کنی. اگر هر روز ساعت 8 از خونه میای بیرون و 8:30 می رسی و همیشه می تونی روی زمان بندی که می کنی حساب کنی.


16- سوراخ بودن لایه ازن در این منطقه و اشعه فرابنفش که شما بهتر از من میدونید که چقدر مضره! ولی اشکال نداره، دیگه پول واسه برنزه شدن نمی دین! همیشه برنزه این!! 

با استفاده از کرمهای ضد افتاب می تونید خودتون رو مصون کنید و در ضمن قبل از ساعت 11 صبح و بعد از ساعت 5 عصر افتاب هیچ ضرری نداره و در وسط روز که اکثرا سرکار هستید و یا در اخر هفته ضد افتاب می تونید بزنید.


17- هوای به شدت متغیر!! یعنی گرما و سرما و بارندگی درهم و تو یه روز و تو همه فصلهای سال!!    

این اتفاق فقط توی ماه اول بهار و ماه اول پاییز میافته مثل ایران خودمون توی اواخر اسفند و اوایل فروردین که می گن هوا دزده .. پس خیلی چیز عجیب و جدیدی نیست.


18- می گن که با اینکه اوکلند یه میلیون بیشتر جمعیت نداره، ولی ترافیکش یه چیزی تو مایه های تهرون خودمونه!! و بدبختی اینه که سیستم حمل و نقل درست شهری هم نداره! مثلا برای یه مسیر 5 دقیقه ای باید 2 تا اتوبوس عوض کنی!! مترو هم نداره، دنبالش نگردین!!! آخه اونجا که همش آبه و جزیره جزیره، چجوری می خوان مترو بزنن؟!

 برنامه های اتوبوس های اینجا بسیار منظم هستش و اتوبوس ها همه جا حتی کوچه پس کوچه ها رو هم پوشش می دن. همسر من هر روز 15 دقیقه می رسه سر کار و من با اینکه محل کارم نسبتا دور هستش نیم ساعته می رسه. اینجا ترافیک موقع صبح و عصر هست ولی اونقدر روون و مرتب هست که اصلا حسش نمی کنی و یا عصبی نمی شه و مثل ایران هی یکی نمی پیچه جلوت و یا ساعت ها یه جا وایستی و تکون نخوری.. اصلا تقریبا مثل مقایسه سفید و سیاه هست این موضوع.


19-  میگن که اینترنت در نیوزیلند گرونه!!  اگه بخوای مثلا این کشور رو با یکی از کشورهای اروپایی مقایسه کنیاین یعنی آخرش!!! بعد تازشم در همه جای اون اینترنت پیدا نمی کنی!! بعضی جاها هنوز سیستم دایلآپ با قیمت بالا در خدمت شماست!!

جدیدترین و بهترین سرعت اینترنت اینجا به راحتی قابل دسترسی هست و با شارژ ماهانه حدود 90 دلار می تونید خط تلفن مجانی (تماس های داخل نیوزلند خط ثابت کاملا مجانی) و اینترنت حدود 20 گیگ با سرعت عالی داشته باشید و مودم وایرلس مجانی و بدون سانسور و غیره .. دیگه چی می خواهید؟؟؟

20- پوشش تلفن همراه هم می گن ایران بهتر از نیوزیلنده!! گناهش پای اونی که به من گفت!! 

من فکر کنم جواب این سوال رو توی وب سات Telecom , سایر اپراتورها پیدا کنید. کافیه دنبال پوشش شبکه بگردید و به شما نقشه کل کشور رو با پوشش موبایل کوچه به کوچه نشون می ده که خودش جواب سوال رو می ده ... :) 

 

 

در نهایت اینکه هیچ کسی نمی تونه به شخص دیگه پیشنهاد کنه که برای مهاجرت به کدوم کشور بره. این یک انتخاب شخصی هستش ... 

به هر حال موفق باشید. از ناصر عزیز هم ممنون که بحث رو باز کردن تا بشه به نکات بیشتری با دقت و ریزه کاری بیشتر پرداخت. ب 

موفق باشید.  

سپیده ...

نظرات 41 + ارسال نظر
لیلی 1389/12/16 ساعت 11:25

merciiiiiiiiiiiiii,i love newzealand:)))))))))

بابک 1389/12/16 ساعت 15:09

ممنون از توضیحات ساده و گویاتون.
شوخی شوخی، اطلاعات مفیدی دادید :)

اوستا 1389/12/16 ساعت 17:16

خیلی خیلی ممنون از ایجاد این بحث زیبا. باعث شد زوایای تاریک و روشن نیوزیلند بیشتر نمایان شود.

من نیوزلند را به خاطر همین موارد دوست دارم. دور بودن از جوامع انسانی و شهرهای بزرگ دنیا و مداخله نکردن در امور بین الملل و مسائل سیاسی دنیا. به عبارتی برادر کوچیکه ی سوئیس هست. خدا کنه تا اون موقه که من میام مشکلی برای کشورش پیش نیاد. این حرفمرا مدیریت بهتر می داند. به امید فردایی بهتر. فعلن خدا نگهدار

لیلی 1389/12/17 ساعت 12:58

من نمی دونستم از اون اول همراه فرستادن مدارک،آیلتس هم لازمه!درسته؟

بله درسته. آیلتس از همون اول و برای باز کردن پروفایل در Expression of Interest لازمه.

علی 1389/12/17 ساعت 17:33

باز هم ممنون از اطلاعاتتون :)

لیلی 1389/12/17 ساعت 22:03

:(

چی شد دخترم ؟؟؟؟؟ به خاطر ایلتس ؟؟؟؟

Nasir khani 1389/12/19 ساعت 00:18

salam va khaste nabashid
1 soal
baraye afradi ke computer madrak darand onja kar hast ya na ?
software engineer
age ettelaati darid mamnoon misham ke komak konid
mikham biam va omadanam bastegi be in javab dare?
ba tashakkor
movafagh bashid

من و همسرم اینجا هر دو کارمون تقریبا همینه .. کار هست اما شرایط گرفتن کار اینه که هم صبر داشته باشید و هم رزومه نسبتا خوب... بهترین راه همون طوری که قبلا هم گفتیم جستجو در سایت seek.co.nz و یا trademe.co.nz هست. می تونید اونجا برای خودتون alert تنظیم کنید و همه کارهای مورد نظر براتون ایمیلش میاد و بهتون ایده می ده که چه جور کارهایی بورس هست الان .
موفق باشید

جواد 1389/12/19 ساعت 07:16

سلام.
من امتیازاتم بدون احتساب مدرک همسرم ۱۳۰ میشود. همسرم از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب فارغ التحصیل شده و باید حتما qualify بشه. نمیدونم برای ارزیابی مدرکش اقدام کنم یا با همین 130 امتیاز نقد اقدام کنم.

خیلی عالیه .. ما هم همین طوری بودیم .. منم دانشگاه ازاد خوندم ولی ما بدون ارزیابی مدرک من رفتیم جلو .. البته گفتیم که من مدرک دارم .. اما نمی دونم شرایط شما را ... موفق باشید به هر حال

علی 1389/12/19 ساعت 16:34

باز هم سلام، ببخشید یکی از دوستانم یه همچین ایمیلی برام زده بود که میخواستم نظر شما رو هم بدونم، ممنون میشم اگه جوابمو بدید

«بیشتر کسانی که به استرالیا یا نیوزیلند از طریق ویزای کار وارد می شوند با این امید هستند که پس از ورود شانس بیشتری در گرفتن اقامت دائم پیدا کنند، در حالی که واقعیت اینگونه نیست و از جهاتی، دارندگان این گونه ویزا شانس بسیار کمتری در گرفتن اقامت دائم دارند. چرا که یکی از شروط گرفتن ویزای مهاجرت به استرالیا یا نیوزیلند داشتن سوابق کار مرتبط با رشته تحصیلی به مدت سه سال است که عملاً با توجه به اینکه ایرانیانی که با ویزای کار می آیند در کارهایی غیر مرتبط با رشته خود مشغول میشوند، به هیچ وجه نمیتوانند سابقه کار مفید ارائه دهند...»

راسش تا حدودی دوستتون درست گفتند و تا حدودی خیر. وقتی شما ویزا کار برای کشوری می گیرید و مشغول می شوید از یک نظر راحت تر می شه اقامت گرفت که اولا توی همون کشور دارید زندگی می کنید و دارید کار می کنید. اگر کاری که انجام می دید در رابطه با مدرکتون باشه که امتیازتون خیلی بالا می شه و راحت اقامت می گیرید اما از طرفی هم اگر کارتون در رابطه با مدرکتون نباشه بله شرایط مثل کسی هست که می خواد تازه مهاجرت کنه. در واقع در یک کلام می شه گفت وقتی در اینجا کار می کنید برای گرفت اقامت باید همه شرایط لازم رو داشته باشید و امتیاز کافی بیارید و یکی از اونها هم مدرک تحصیلی و تجربه کار مرتبط هست ... از طرفی اگر مدرکتون مرتبط نباشه اما کاری که انجام می دید توی لیست کارهای مورد درخواست اینجا باشه اگر مدت مشخصی کار کنید بهتون امتیازش رو می دن که درست نمی دونم این مدت چقدر هست. فکر کنم ۳ سال... در مورد استرالیا نمی دونم اما در مورد نیوزلند این ها چیزهایی هست که دیدم و برای خودم و اطرافیان اتفاق افتاده .. امیدوارم جواب مورد نظر رو گرفته باشید... در نهایت بگم هرکی از ایران به هر وسیله ای رفته به هر حال یه جوری موندگار شده ..
به هر حال موفق باشید
سپیده

پارسا 1389/12/19 ساعت 19:46

سلام.
قبل از هرچیزی از شما تشکر میکنم

من 41 ساله و 'فوق دیپلم' نرم افزار دارم و درحال حاضر درشرکتی نرم افزاری که '10 سال' پیش 'خودم تاسیس کرده ام' بعنوان 'برنامه نویس' و البته 'مدیرعامل' کار میکنم.
درحال حاضر دانشجوی علوم کامپیوتر هم هستم و سال دیگر درسم تمام میشود.
سوالی که برای من مطرح است اینست که سابقه کار من باتوجه به اینکه شرکت متعلق به خود من است ومن دانشجو لیسانس کامپیوتر هم هستم چگونه حساب میشود؟

راستش اگر می شه سوالتون رو دوباره مطرح کنید.
منظورتون چیه که چه جوری حساب می شه ؟ می خواهید به عنوان برنامه نویس اقدام کنید یا مدیر عامل ؟ کدوم براتون امتیاز بیشتری میاره ؟؟ اگر واضح تر بگید سعی می کنم جواب بدم.
ممنون
موفق باشید
سپیده

مریم 1389/12/20 ساعت 01:05 http://e-hadieh.blogfa.com/

سلام
من مدت کوتاهی است که توی این کشور زندگی می‌کنم ولی راستش به نظرم جوابیه سپیده خانم و اون دوستمان در پست قبلی خیلی دقیق‌تر از نویسنده وبلاگ بود. (با عرض شرمندگی)چه اونجاهایی که موافق بودن چه اونجاهایی که مخالف بودن. به واقعیت نزدیک‌تره. من فقط 3 تا مورد دیگه می‌خوام بهش اضافه کنم و آن اینکه در این کشور به نسبت ایران و یا مثلاً مالزی جاهای تفریحی و گردشگری کمه (دست کم در شهر کرایس‌چرچ) که از بدی‌هاشه. در واقع جاذبه گردشگری اینجا اکوتوریسمه و جاذبه‌های دیگر خیلی کمه و دوم آب این کشور که به نظرم واقعاْ بینظیره و یک ذره هم جرم یا آلودگی نداره و رایگان هم هست و تا نبینید متوجه نمی‌شید که چقدر امتیاز مثبتیه (مخصوصاً در مقایسه با کشورهایی که شما باید آب آشامیدنی را بخرید)
و سوم مردم این کشور که واقعاً انسان های دوست‌داشتنی و گرمی هستند.

ممنون .. راستش این بحث بیشتر برای اشنایی دوستان با نیوزلند بود و ناصر عزیز اینطوری باعث شدند جنبه های مختلف زندگی مورد بحث قرار بگیرد. شما هم اگر تجربه ای داشتید خوشحال می شیم بشنویم .. بازهم ممنون :)
موفق باشید
سپیده

علی 1389/12/20 ساعت 05:51

ممنون خانم سپیده عزیز که جواب سوالمو دادید

مجید 1389/12/20 ساعت 20:31

سلام
من ۱۷سال سابقه کار در بانک در ایران دارم که مدت ۵سال ان را رییس شعبه هستم. فوق دیپلم حسابداری هستم.
همسرم مهندس متالورژی - سرامیک هست و سوابق کاری مرتبط با رشته اش هم دارد.من ۴۳ سال سن دارم و همسرم۴۱سال.با بررسی که انجام دادیم یه این نتیجه رسیدیم که برای همسرم پذیرش وویزای تحصیلی بگیریم و پس از مدتی من هم
ویزا بگیرم و یا برا ی کارافرینی در نیوزیلند اقدام کنم.
لطفا نظر خود را بفرمایید و چنانچه پیشنهاد دیگری دارید بفرمایید
با سپاس فراوان

سلام . راستش که همه چیز به نظر خیلی ایده ال و خوب میاید. چون اگر اینجا بتونید سرمایه گذاری کنید خیلی راحت تر ویزا اقامت می گیرید. از نظر تحصیلی هم نیوزلند دانشگاه های خیلی خوب و معروفی دارد. فقط می مونه گرفتن مدرک زبان و اقدام . چون خانومتون احتیاج به مدرک ایلتس اکادمیک دارن .. فقط می تونم براتون ارزوی موفقیت کنم ... اگر راهی شدید به هم خبر بدید.
سپیده

پارسا 1389/12/22 ساعت 12:16

************
پاسخ:
راستش اگر می شه سوالتون رو دوباره مطرح کنید.
منظورتون چیه که چه جوری حساب می شه ؟ می خواهید به عنوان برنامه نویس اقدام کنید یا مدیر عامل ؟ کدوم براتون امتیاز بیشتری میاره ؟؟ اگر واضح تر بگید سعی می کنم جواب بدم.
ممنون
موفق باشید
سپیده
**************
سلام
سوالم را اینطور مطرح میکنم که :

من 41 ساله و 'فوق دیپلم' نرم افزار دارم و درحال حاضر درشرکتی نرم افزاری که '10 سال' پیش 'خودم تاسیس کرده ام' بعنوان 'برنامه نویس' و البته 'مدیرعامل' کار میکنم.
درحال حاضر دانشجوی علوم کامپیوتر درمقطع لیسانس هم هستم و سال بعد فارغ الاتحصیل خواهم شد.
-آیا سابقه کار من باتوجه به اینکه شرکت متعلق به خود من است را قبول میکنند؟ چگونه؟( به عنوان برنامه نویس- فکر نمیکنم به مدیرعامل نیازی داشته باشند! )
-آیا اخذ مدرک لیسانس در سال أینده خللی در سابقه کار ۱۰ سال گذشته من ایجاد نمیکند؟

لطف شما مزید
************

مهدی 1389/12/22 ساعت 14:24

با تشکر از شما که یک سایت خوب ومفید راه انداختید.راستش من تا حالا به طور جدی به نیوزیلند فکر نکرده بودم.ولی با توضیحات کامل شما خیلی علاقمند شدم.من داروساز هستم وحدود 6 ساله که داروخانه دارم و اونجا به عنوان موسس و مسئول فنی کار می کنم.به نظر شما شانس من برای مهاجرت به نیوزیلند در چه حدی هست؟ آیا امکان اقدام برای من وجود داره؟ممنون میشم اگه راهنمماییم کنید.

شما لطف دارید. داروسازی جزو رشته هاییه که در دراز مدت (Long Term Skills) بهش نیاز است و البته نیاز به ثبت شغلی داره. این پست رو برای اطلاعات بیشتر که امتیازات و غیره رو حساب کنید ببینید:

http://2migrators.blogsky.com/1389/12/02/post-46
http://2migrators.blogsky.com/1389/03/14/post-9

سرآخر ببخشید که جوابتون دیر شد! این روزها گرفتاری ما یه خورده زیاد شده...موفق باشید/ ناصر

پارسا 1389/12/24 ساعت 04:01

سلام.
قبل از هرچیزی از شما تشکر میکنم
من سوالم را سعی میکنم واضح تر مطرم کنم

من 41 ساله و 'فوق دیپلم' نرم افزار دارم و درحال حاضر درشرکتی نرم افزاری که '10 سال' پیش 'خودم تاسیس کرده ام' بعنوان 'برنامه نویس' و البته 'مدیرعامل' کار میکنم.
درحال حاضر دانشجوی علوم کامپیوتر هم هستم و سال دیگر درسم تمام میشود.
سوالی که برای من مطرح است اینست که سابقه کار من باتوجه به اینکه شرکت متعلق به خود من است چگونه حساب میشود؟ آیااصلا مورد قبول است؟وچه مدارکی را باید ارائه کنم.( به فرض اینکه به خواهم به عنوان برنامه نویس اقدام کنم)
باتوجه به اینکه من مدرک کارشناسی را سال آینده دریافت میکنم
آیا سابقه کار من مورد قبول واقع خواهد شد؟

باتشکرفراوان

راستش من میدونم که سابقه کار باید در رابطه با مدرک تحصیلی باشه تا بتونید امتیازش رو بگیرید و اینکه شما تاریخ مدرکتون بعد از سوابق کارتون خواهد بود نمی دونم چه جوری مورد محاسبه قرار می گیرد. نمی خوام بگم مورد قبول هست با نیست چون من در حدی نیستم که بتونم نظری بدم در این رابطه اصلا. باز هم سعی می کنم از دوستان و اطرافیان که تجربه مشابه داشتن سوال کنم ... در مورد اینکه توی شرکت خودتون کار کردید که خوب نباید مشکلی باشه و حتی می تونید نامه سابقه کارتون رو توسط هیات مدیره امضا بگیرید و ترجمه کنید که جای شک نذاره ... اونها اگر اطمینان نداشته باشن ممکنه ازتون سوابق بیمه بخوان که قاعدتا باید مشکل رو حل کنه.. ولی خلاصه اینکه من سعی می کنم در مورد شما اطلاعاتی به دست بیارم اما نمی تونم قول بدم.. ایشالا که موفق باشید و کلا یه افیسر خوب بهتون بیفته ..
موفق باشید . سپیده ... از اینکه دیر جواب دادم واقعا ببخشید .. خیلی زندگی شلوغ پلوغ شده ..

پارسا 1389/12/25 ساعت 04:13

سلام

از اینکه وقت گذاشتین بسیار ممنونم- امیدوارم که اوضاع همیشه بر وفق مرادتان باشد...

محسن 1390/04/06 ساعت 21:16

با سلام و ممنون از وبلاگ خوبتون شما که اونجا زندگی میکنید اطلاعاتتون قابل اتکا تر از دیگرانه من چند تا سوال دارم من مدرک تحصیلیم دیپلم برقه و مدتی هم تو این ضمینه کار کردم و العانم ۲۲ سالمه زبانمم سطحش پایینه چه طور می تونم بیام اونجا و می خواستم اگه امکان داره یه سری توضییح در مورد هزینه های اولیه واسه ویزا و سفر به اونجا و هزینه های زندگی مثل اجاره و هزینه های کلی بگین و چه قدر طول میکشه تا کار پیدا کنی و حد عقل در امد اونجا چقدره و در کل واسه شروع چقدر باید داشته باشی ممنون میشم

خیلی سوالهای خوبی بود ولی واقعا می خوای من همه اینها رو توی یه کامنت توضیح بدم .. یه نگاهی به پست های دیگه ما بنداز و اگر سوالی داشتی در خدمتیم
سپیده

محسن 1390/04/07 ساعت 09:33

سلام من موقعی که این سوالا رو مطرح کرده بودم دقیق وبلاگتون رو برسی نکرده بودم ولی میخواستم اگه واست مشکلی نیست یه ایدی یاهو بزاری و یه زمانی رو تعیین کنی تا بشه به طور مستقیم ازت سوال کنم چون مهاجرت یکی از بزرگترین تصمیمهای یه شخص تو طول زندگیش می تونه باشه و اگه واست مشکلی نیست یه چند دقیقه از وقتت رو به من بدی تا بتونم با خیال راحت این تصمیم رو بگیرم

راستش خوشحال می شم کمکی کنم .. اما راستش اصلا وقت انلاین شدن ندارم .. و الا دوستان زیادی هستند که واقعا دلم می خواد براشون بیشتر وقت بذارم .. اما من اینجا یه نفر هستم و واقعا وقت نمی شه
اما هر سوالی داشتید اینجا با همکاری بقیه جواب می دیم .. سعی می کنیم ..
موفق باشید
سپیده

محسن 1390/04/10 ساعت 13:56

خوب حالا که قراره همینجا جواب بدین پس می پرسم هر کدومش را خواصتی و تونستی جواب بده
1: چرا خودت مهاجرت کردی و العان دوری از خانواده واسط سخت نیست کلا چی شد که حاظر شدی مهاجرت کنی
2 : چقدر طول کشید تا ویزا بگیری و با چه ویزایی رفتی
3 : واسه شروع چند میلیون لازم داری اینا میخواستم کامل بگی از قبیل هزینه بلیط /اجاره خانه/خورد و خوراک و ...
4 :چقدر طول میکشه تا یه کار پیدا کنی و شرایط کارش مثل ایرانه که همین جوری تو ایران می تونی بری سر هر کاری و البته کار فرما هم می تونه هر موقع خواست اخراجت کنه
5 : و حد عقل دست مزد اونجا چقدره
6 :وضعیت اجتماعیش چطوره از نظر جرم و امنیت و رابطه مرم اونجا با مهاجران
7 : اگه تلاشی که اونجا داری رو تو ایران داشتی چه تفاوتی تو سطح زندگیت بود
8 : من دیپلم برق دارم و چند سالی هم برق کشی منزل کردم اونجا واسط من کار هست و تا چه حد سیستم کاریشون شبیه ایرانه
شرمنده می دونم بعضی از سوالام شخصیه اما کلا مهاجرت یه چیز خصوصیه و نیاز به دلایل مهکمی داره ممنون میشم تا جایی که واسط امکان داره جوابم رو بدی

هرکسی برای مهاجرت دلایل خاص خودش رو داره و هرکسی با توجه به نوع زندگیش ممکنه سطح دلتنگی و یا سختی و غیره اش فرق کنه . پس بنابراین جواب سوال ۱ مشکلی از کسی حل نمی کنه و منم ازش می گذرم
به نظرم خوبه برای ۴-۶ ماه بیکاری امادگی داشته باشی و تقریبا ماهی ۱.۵ میلیون خرج داری برای یه زندگی خیلی معمولی .. ویزا هم حدود ۱ سال و نیم طول می کشه .. یعضی کارهای مثل فروش و غیره رو همین طوری می تونی بری اما برای کار شما باید حتما رجیستر بشی و درامد خوبی هم داره اینجا کار شما و بازارش هم خوبه .. حداقل دستمزد حدود ۱۰ - ۱۲ دلار در ساعته .. وضع اجتماعیش هم جز رده ۳ ام دنیاست ..
موفق باشی
سپیده

محسن 1390/04/11 ساعت 17:29

با سلام مجدد من واسم یه سوال پیدا شده و اونم اینه که شما میگی ماهی 1.5 هزینه یه زندگی ساده در اونجاست و با توجه به دستمزد ساعتی 10 دلار و 40 ساعت کار در هفته در ماه در امدی حدود 1700 دلار خواهی داشت و با توجه به هزینه های بالای اونجا اگه کار هم بکنی چندان فرقی با ایران خودمون نداره چون اگه اینجا در امد کمه خوب هزینه هاشم خیلی کمتره و اینجوری نمی تونی چیزی پسنداز کنی و علت اصلی اکثر مردم واسه مهاجرت زندگی در شرایط بهتره نه یکسان یا حتی بدتر پس اگه میشه این مورد را واسه من مشخص کن و بعد من دنبال کار زبانم هستم و یک سالی طول میکشه من می تونم از همین العان اقدام کنم و یک سال و نیم دیگه که موقع رفتنم شد مدارک زبانم رو ارائه بدم و یه چیز دیگه من به یکی از این دفتر های مهاجرت زنگ زدم و اونجا بهم گفتن ویزای کار با مدرک دیپلم نمی دن این درسته یا نه و باید واسه رفتن ویزای تحصیلی بگیرم

نمی دونم راستش چی بگم .. شاید اگر کار مناسبی ادم نداشته باشه واقعا شرایطش بد بشه .. حالا پست اخرم رو هم بخون .. در مورد هزینه های یه کم گفتم

سپیده

محسن 1390/04/13 ساعت 06:47

من واقعا از اینکه اینقدر انسان مهربانی هستی تحت تاثیر قرار گرفتم همین که با وجود مشکلات روز مره زندگی تو هر کجای دنیا هنوز هم به فکر هم وطنانت هستی جای تشکر رو داره پس من اینجا از طرف خودم و دیگر دوستانی که از این وبلاگت بازدید میکنن ازت تشکر میکنم و باز هم شرمندگی به سوالای اخرم جواب ندادی پس دوباره می پرسم من دنبال کار زبانم هستم و یک سالی طول میکشه من می تونم از همین العان اقدام کنم واسه ویزا یک سال و نیم دیگه که موقع رفتنم شد مدارک زبانم رو ارائه بدم و یه چیز دیگه من به یکی از این دفتر های مهاجرت زنگ زدم و اونجا بهم گفتن ویزای کار با مدرک دیپلم نمی دن این درسته یا نه و باید واسه رفتن ویزای تحصیلی بگیرم و در کل من باید واسه شروع چه کنم

برای مهاجرت یا دیپلم و یا غیره باید امتیازات لازم رو بیاری .. فقط همین رو می تونم بگم .. با شرایطت امتیازاتت رو حساب کن و می تونی ببینی چه چیزهایی لازم داری که امتیاز لازم رو بیاری. لینک point indicator در پست ها هست که کمکت می کنه .. اینکه از کجا شروع کنی چیزیه که خودت باید راهشو پیدا کنی .. وب سایت مهاجرت نیوزلند خیلی کمک خوبیه و خیلی راحت می شه توش اطلاعات پیدا کرد. پیشنهاد می کنم حتما نگاه کنی .
موفق باشی
سپیده

امتیس 1390/10/05 ساعت 17:32

جزیره ای بودن یه منطقه که دلیل نمیشه نتونن مترو بزنن.استکهلم از 24 جزیره کوچیک و بزرگ تشکیل شده و به همه بخش ها هم با مترو دسترسی هست بنابراین شدنیه اما خیلی هزینه بره که همه کشورا اون رو تقبل نمی کنن

لیدا 1390/11/09 ساعت 17:53

از اطلاعات بسیار جالبت خیلی ممنون
شما فوق العاده نوشته اید

خواهش :)
سپیده

ماهک 1390/12/06 ساعت 12:31

خیلی جالب بود.ممنون ازاین همه لطف شما

سلام حاجی
ایول ، کیف کردم از تقریبا مقاله ات
من دارم میرم فیجی
نظرت در مورد فیجی چیه؟ حال کردی جوابمو بده!

امین 1390/12/19 ساعت 22:37

واقعا واقعا ممنون . من مدتها نگران بدنبال یک راهنما و یا کسی که مستقیم سراغ مطلب برود بودم و خوشحالم که شما را یافتم . بسیار ساده ،شیرین و خوب می نویسید و هر کسی را با خود همراه می کنید همانطور که از نظرات بر می اید .گویی دوستی را بعد از پرس و جو های شش ماهه یافته ام (حتی از اقوام دوری که در نیوزلند دارم ) من مدیر یکی از محوطه های تاریخی ثبت میراث جهانی ایران هستم خوشحال می شوم که اگر به ایران اومدید مهمان من در انجا باشید. با ایمیلم تماس بگیرید در خدمتتون خواهم بود . باز هم ممنون

مرسی ممنون . شما لطف دارید . ما هم با دلگرمی به خواننده ها می نویسیم ...
سپیده

سهیل 1391/01/02 ساعت 12:18

سلام سپیده خانم
یه سوال داشتم ازتون
من میخوام برای ادامه تحصیل اقدام کنم برای فوق لیسانس.
من شنیدم کسایی که برای تحصیلات تکمیلی اقدام میکنن بعد تحصیل راحت تر میتونن برای اقامت اقدام کنن و مدت تحصیلشون یه نکته مثبت هست،آیا درسته؟اطلاعی در این مورد دارین؟

بعد از تحصیل می تونید برای ویزای کار اقدام کنید و خوب چون به هر حال توی خود کشور هستید گرفتن اقامت خیلی راحت تر می شه و در ضمن امتیازاتی هم که میارید هم بالا می ره .. قطعا راحت تر هست .. و معمولا افرادی که میان برای تحصیل موندگار می شن ..
موفق باشید و سال خوبی داشته باشید
سپیده

سهیل 1391/01/05 ساعت 12:10

ممنون از جوابتون
امیدوارم شما هم سال خوبی داشته باشین

سهیل 1391/01/06 ساعت 20:54

درود
ببخشید من چند سوال دیگه داشتم
برای سابقه کار ، نامه از شرکت کفایت میکنه یا باید سابقه بیمه ارایه داد؟
من سابقه کار دارم اما بدون بیمه است.
منظور از کارهای مورد نیاز دراز مدت یا کوتاه مدت چیه؟کدوم بهتره؟من لیسانس صنایع غذایی دارم
ممنون

راستش قاعداتا باید سابقه شرکت کفایت کنه .. و یا اگر مدارکی مثل قرارداد و نامه معرفی نامه و شرح وظایف و غیره دارید همه اینها می تونه دلیلی برای سابقه کار باشه اما در نهایت بستگی به افیسر داره و اگر لازم باشه ممکنه ازتون مدارک دیگه ای بخوان
لیست کوتاه مدت و بلند مدت در واقع لیست هایی هستند که شغلهایی رو که نیوزلند مورد نیازش هست و بر اساس اونها مهاجر می گیره رو مشخص می کنند ..
سپیده

[ بدون نام ] 1391/01/07 ساعت 16:57

سلام و عیدتون مبارک و تشکر خیلی زیاد
1 سوال دارم از حضورتون . البته کمی بالاتر توضیح دادید ولی برای من کمی متفاوت هست . متاسفانه منم مدرکم دیپلم هست چهار سال هم زمان خیلی زیادیست .
آیا به جز راه تحصیل و کار از طریق سرمایه گذاری هم میشه به اینجا نفوذ کرد ؟

والا بالاخره مهاجر برای کشور جدید معمولا باید یه ویژگی مثبتی داشته باشه دیگه. فعلا که همینا رو میشناسیم.../ناصر

سهیل 1391/01/08 ساعت 15:44

ممنون از جوابتون

ب.زندی 1391/01/08 ساعت 15:57

ممنون ناصر عزیز
صد البته همینطوره
ولی یکم مبهم تر شد تکلیف یک خانواده چهار نفری که دو نفر شرایط رو دارند و دو نفر ندارند ( دیپلم ) چطور میشه ؟

امیدوارم که درست متوجه شده باشم. برای اقدام به مهاجرت باید از یک خانواده یه نفر اقدام کنه. مهم رسیدن به حد نصاب امتیازه نه چیز دیگه. اگه بتونین با توجه به شرایطتون امتیازات لازم رو کسب کنید، می تونید برای مهاجرت اقدام کنید. اگه ازدواج کردید، ممکنه که ایشون بتونن به امتیازات شما اضافه کنند. /ناصر

[ بدون نام ] 1391/01/15 ساعت 20:19

سلام دوست عزیز و ممنون از وبلاگ خوب و جامعتون من و همسرم به فکر گرفتن ویزای تحصیلی البته بعدش اقامت نیوزلند هستیم همسرم پزشک عمومی هستن برای یکی از رشته های علوم پایه میخواهیم اقدام کنیم از اونجا که قبلا برای کشور دیگه ای اپلای کردیم و نتیجه نداد و وکیل هم داشتیم بنده به اصرار از همسرم خواستم که این مورد رو خودمون اقدام کنیم تقریبا سایتهای مربوط رو مطالعه کردم وبیشتر دوستان اعتقاد دارن که وکیل کار زیادی نمیتونن انجام بدن چه بسا کار و هم سخت میکنن و به اضافه هزینه زیادی، میخواستم سوال کنم قسمتی که باید رزومه تهیه کرد رو اگر وکیل داشته باشیم وکیل انجام میدن ؟ یا باز هم خودمون باید انجام بدیم چون فکر میکنم شاید سختترین قسمتش همین مورد باشه؟ ببخشید طولانی شد قبلا ازتون تشکر میکنم بابت جوابتون

من متوجه نشدم، شما برای خودتون می خواید اقدام کنید یا همسرتون. برای دکترا یا فوق لیسانس؟ میدونید که اگه برای همسرتون اقدام می کنید باید برای مقطع فوق لیسانس اقدام کنید. برای این مقطع هم به احتمال خیلی زیاد باید با هزینه شخصی اقدام کنید و در این صورت هم پذبرش گرفتن هم کار سختی نیست...مشاورها بیشتر از هر چیزی نگران پولشون هستند تا نگران شما و هیچ کس هم به اندازه خودتون به مدارکتون مسلط نیست.

رزومه نوشتن به هیچ وجه سخت ترین قسمت نیست و پذیرش گرفتن مقطع فوق لیسانس بیشتر از هر چیزی به نمرات شما و طرز مکاتبتون بستگی داره. رزومه هم قسمتی از قضیه است..امبدوارم که جواب شما رو داده باشم..../ناصر

ب.زندی 1391/01/16 ساعت 20:02

ممنون ناصر جان از راهنمایی
فکر میکنم الان دقیقا متوجه شدم
:)

روشنک 1391/04/19 ساعت 18:22

سلام
اطلاعاتتون خیلی جامع و با نثر زیبایی نوشته شده است.ممنون.من به همراه همسرم به نیوزلند مهاجرت کنیم و طبق جداول امتیاز بندی امتیاز ما 135 هست ،سوالم اینه که میشه لطفا اطلاعاتی جهت اقدام برای مهاجرت بهم بدین چون هیچ دیدی ندارم،خیلی ممنون می شم

دو تا صفحه کنار صفحه اصلی هست، یکی FAQ و دیگه پست های مرتبط، مطالب این دو تا صفحه رو بخونید و اگه سوالی بود بپرسید. در خدمتتون هستیم../ناصر

http://2migrators.blogsky.com/pages/FAQ
http://2migrators.blogsky.com/pages/Steps

روشنک 1391/04/20 ساعت 12:54

خیلی لطف کردید،مزاحمتون می شم

روشنک 1391/04/21 ساعت 05:20

سلام
میشه لطفا به این سوالات جواب بدید ُممنون می شم
من مدرک لیسانسمو از دانشگاه شهید چمران گرفتم که توی لیست دانشگاههایی که اسس نیاز نداره هست ولی فوقه از دانشگاه آزاد تهرانه (عمران) باید چیکار کنم.
۲-توی webpage دوم یعنی step ها لینکی وجود نداره که بخوام برای شروع ثبت نام یا بررسی مدارک مطالعکنم.
3-به نظر شما خودم می تونم کلا کارای مهاجرتو دنبال کنم یا اینکه از طریق وکیل اقدام کنم.همنطور که گفتم من فوق عمران دارم با 8 سال ثابقه کار و سنم هم 31 ساله و ایلتس اورال 6.5 هم دارم.
ببخشید که سولاتم زیاد شد
مرسییییییی

لیلا 1391/07/28 ساعت 16:24

سلام و عرض ادب
میخواستم بدونم درسته که دبستان و دبیرستان ها برای بچه ها رایگان هست؟؟ اگر این طور نیست لطفا حدود قیمت سالانه را به من اطلاع دهید. مرسی

اونجا هم مثل ایران هم مدارس دولتی هست و هم مدارس خصوصی.
مدارس دولتی که بیش از 80 درصد وزن آموزشی رو به خودش اختصاص داده‌اند رایگان هستند. البته والدین در قالب کمک چیزی در حدود 400-500 دلار به صورت سالیانه به مدرسه کمک می‌کنند.
مدارس خصوصی هم بسته به قر و فر و امکاناتشون قیمت‌های مختلفی دارند که از 3-4 هزار تا 15 هزار دلار در سال متغیره.

مهرداد 1391/11/23 ساعت 20:28

درود
دوستان عزیزم از راهنمائی هاتون بسیار ممنون و سپاسگزارم
از اینکه بی دریغ و خالصانه من و افراد متفاوت رو راهنمائی میکنید یک دنیا متشکرم.

فاطمه 1391/12/09 ساعت 14:56

وااای مرسی مرسی
الان کلی امیدوارتر شدم
:-*

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.