دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ویزای دانشجویی - کار - اقامت ... نمونه

امروز یه نفر داشت برام یه موضوع جالب تعریف می کرد که فکر کنم جواب سوال خیلی ها را بده..  

یه نفر که برای تحصیل در نیوزلند اقدام کرده بوده الان درسش اینجا تموم شده و حالا اینجا می خواد برای اقامت اقدام کنه. بعد از پایان یافتن ویزای تحصیلی بهش ۱ سال ویزا دادند که بتونه بمونه. بهش گفتن اگر در این ۱ سال موفق بشه کار مرتبط با شغلش رو بگیره همه امتیاز های لازم را برای اقامت داره و بهش اقامت تعلق می گیره و می تونه بمونه. اما اگر کار مرتبط پیدا نکنه مجبور بره ..  

راستش اینطوری برای من تعریف کردند. قبلا هم یه مورد دیگه برخورد کرده بودم که طرف درسش تموم شده بوده و کار هم پیدا نکرده اما این مورد رو بهش ویزا مجدد یا مثل مورد قبلی ۱ ساله ندادند و فقط گفتن اگر کار پیدا کنه می تونه ویزا کار بگیره و این باید قبل از تموم شدن ویزا دانش اموزیش باشه .. و اون هم چون نتونسته بود توی اون مدت کار پیدا کنه یه دروه مجدد ۶ ماه برداشته بود که بتونه ویزاش رو تمدید کنه و مجدد دنبال کار بگرده...  

 

نتیجه اخلاقی اینکه اگر کار پیدا کنی می تونی ویزا تحصیلی رو با احتمال خیلی زیاد به اقامت یا حداقل ویزای کار و بعد ویزای اقامت تبدیل کنید .. 

 

یکی دو مورد رو هم می شناسم که الان دارن اینجا درس می خونن. اونها رو هم براتون تحقیق می کنم و داستانشو براتون تعریف می کنم.. فقط زمان می بره ..  

 

موفق باشید . 

سپیده . Newwishes.persianblog.ir 

نظرات 8 + ارسال نظر
سارا 1390/01/05 ساعت 16:38

سلام
خوبید؟؟من تازه امروز با وبلاگتون آشنا شدم..در مورد مهاجرت به نیوزلند خیلی کنجکاو شدم..راستش من منتظر مدیکال کانادا هستم و فکر کنم 2سالی باید منتظر بمونم..نمیدونم چرا حالا دودل شدم...بدم نمیاد برا نیوزلند اقدام کنم اما نمیدونم شرایطش چه طوره؟؟
شرایطمو میگم ممنون میشم کمکم کنید و بگید آیا واجدشرایط هستم و چقدر این پروسه برام طول میکشه...
سن 27 سال مجرد
لیسانس کشاوزی-دانشگاه دولتی صنعتی اصفهان
فوق لیسانس کشاورزی-دانشگاه آزاد
دانشجو دکترا کشاورزی-دانشگاه دولتی مالزی
4 سال سابقه کار پاره وقت-3 سال تمام وقت(1سال و 6 ماه سابقه کار با بیمه)
نمره ایلتس 6 دارم
ممنون از راهنماییتون

سلام
ممنون از لطف شما و خوش اومدید به جمع ما. ما توی پست های مختلف تو این وبلاگ توضیح دادیم که پروسه به چه صورته و چقدر زمان می بره. زمان پروسه حدود 3-2 ساله. نمره آیلتس 6.5 لازم هست با شرط نمره های بالاتر از 6.0. چون گرایشتون رو در کشاورزی نمیدونم نمی دونم رشتتون جزو رشته های مورد نیاز هست یا نه؟ به عبارتی نمیتونم امتیازتون رو درست برآورد کنم. اما تو این پست (http://2migrators.blogsky.com/1389/03/14/post-9/) می تونید با توجه به جدول آورده شده، امتیاز خودتون رو برآورد کنید. حداقل امتیاز برای بررسی مدارک اولیه، 100 امتیاز است. موفق باشید./ ناصر

علی 1390/01/06 ساعت 17:36

سلام
اتفاقن این سوال من هم بود خیلی ممنون فقط لطف کنید سوال کنید اگر دوره 8 ماهه باشه هم بهش ویزای یکساله و یا حتی کمتر بهش میدن ؟
بعد مدتی که داریم تحصیل می کنیم بعدن اقامت دائم بگیریم و بخواهیم سیتیزن بشیم تو اون مدت لازم برای سیتیزنی حساب میشه یا نه
با تشکر

راستش این جمله دقیق خوب اداره مهاجرت هست و فکر کنم با توجه به این از زمان اقامت برای شهروندی مورد محاسبه قرار می گیرید..
New citizenship requirements came into effect in April 2005. As a result, you may need to have lived in legally in New Zealand for five years (formerly three years) before applying for citizenship, depending on when you were granted residence.

شروین 1390/03/30 ساعت 02:28

سلام
من امشب از فروم میگرنت هلپ با شما آشنا شدم و همه مزالب رو خوندم. من چتد ماهی هست که اطلاعات در مورد نیوزلند جمع آوری می کنم و این موارد که شما گفتین رو کم و بیش از سایت مهاجرت و موسسات ویزای تحصیلی گرفته بودم.
الان برای ویزای تحصیلی دانشگاه آکلند اقدام کردم که تا یکماه آینده جواب میدن.
نکته دیگری که اینجا ندیدم اینه که به همسر دانشجو هم ویزا تعلق میگیره با اجازه کار.
نگرانی من و همسرم برای پیدا کردن کاره. کارهایی حتی بی ارتباط با رشته تحصیلی، فقط در حد گذراندن مخارج دوسال تحصیل من تا بتونم کار مرتبط و خوبی بعدش پیدا کنم. در این مورد اطلاعاتی دارین؟کار در فروشگاه یا رستوران پیدا میشه؟

به همسر دانشجو می دونم ویزا تعلق می گیره اما اجازه کار رو مطمئن نیستم. اما از طرف دیگه می دونم اگر با ویزای مثلا بدون اجازه کار هم بیاید و بعد اینجا بتونید کار پیدا کنید می تونید درخواست بدید بهتون ویزای کار بدهند. بعضی شرکت ها این کار رو براتون می کنند اما جزئیاتش رو واقعا نمی دونم. اگر اطلاعاتی کسب کردم حتما براتون می ذارم . شما هم اگر چیزی دستتون اومد با بقیه به اشتراک بذارید..
موفق باشید
به امید دیدار
سپیده

شروین 1390/03/30 ساعت 17:36

دوست عزیز
این صفحه ای در سایت دولت نیوزلنده که درباره ویزای همسر و فرزندان توضیح داده.
http://dol.govt.nz/immigration/knowledgebase/item/1132

شراره 1390/04/05 ساعت 15:05

سلام . میخاستم در مورد امنیت زنان و موقعیت اونها کمی توضیح بدید . من میخام بیام اونجا و تنها هم هستم . هیچکی رو اونجا ندارم . ایا قانون اینقدر قوی هست که از یک زن مهاجر حمایت کنه ؟در ضمن ماهانه چه مقدار میشه از تهران به اوکلند پول فرستاد.ممنون

از این نظر واقعا خیالت راحت باشه .. اینجا شبها خانم ها واسه خودشون تنها پیادروی می روند و کلا کسی حتی نگاه چپ به کسی نمی کنه .. البته خوب مثل همه شهرهای دنیا جاهایی هم هست که ترجیحا نباید رفت که بیشتر شامل جنوب شهر می شه و مائوری ها زندگی می کنند .. و بیشتر مشکلات هم دزدی و اینهاست .. از بقیه نظرها واقعا خوبه .. به نظر من اصلا جای نگرانی نداری :)
اینجا از طریق یه ایرانی که اینجا مغازه داره می تونید راحت هر مقداری خواستید پول جابه جا کنید .. از بقیه روشها نمی دونم .. تبعیض نژادی هم اصلا چیز بی معنی هست اینجا ..
سپیده

شراره 1390/04/06 ساعت 03:48

متشکرم . خیلی سریع جوابمو دادید.
اگه اجازه بدید گاهی وقتها مزاحمتان میشم . همین دیروز وبلاگتون رو پیدا کردم .
موفق باشید عزیز

:)
سپیده

ابوذر 1390/06/02 ساعت 10:50

سلام ، ممنون از سایت خوبتون

یک سوال تو ذهنم میچرخه که خیلی خوشحال میشم که کمکم کنید:
الان من با کمک مدرک و زبان همسرم امتیازمون میشه 125 ، و اگه اقدام کنیم حدود 2 سالی واسه مهاجرت طول میکشه . موضوعی که هست اینه که من باید اقدام کنم ( خانمم سایقه کاری و رشته مورد نیاز نداره )
ولی خانمم دارای معدل 19 کارشناسی و 19 ارشد و 2 سال سابقه کار هنری( نقاشی ) و همینطور چاپ 2 کتاب هست .( مثلا تعدادی از طرح های کتاب درسی دوره راهنمائی در اموزش و پرورش) و واسه همین احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه اونجا رو زیاد داره ( احتمالا با بورس و به من هم ویزای کار میدن )
حالا واسه من این سوال پیش اومده :
من میتونم با ویزای کاری همسرم برم اونجا و یه کار پیدا کنم که امتیازم بره بالای 140 و از همون جا اقدام کنم ، یا چون همسرم ویزای دانشجوئی داره باید صبر کنم تا تمام بشه و بعدا اقدام کنم .
بهتر بگم : من اگه خانمم ویزای دانشجوئی داشته باشه و من از اونجا پیشنهاد کار بگیرم ، میتونم واسه اقامت دائم اقدام کنم
ممنون.

جواب دادم ... :)

نیلوفر 1390/10/09 ساعت 16:04

سلام دوست عزیز
من چند تا سوال داشتم و نظرت را میخواستم بدونم.
همسرم مهندس شبکه است و 10امتیاز سن برای اقدام به استرالیا را نداره و باید به صورت اقامت موقت( که شامل بیمه و خرج تحصیل فرزند نمی شه ) را بگیریم یعنی با اسپانسری ایالتی . حالا ..... ما برای آمدن به نیوزلند دارای امتیاز 120 بدون اسپانسر هستیم
اقامت دائم برای دریافت پاسپورت سیتیزن چقدر طول میکشه؟
معمولا یه فرد متخصص با زبان خوب چقدر طول میکشه کار مناسب پیدا کنه؟
آیا بازر آی تی در آکلند خوبه؟
ولی بسیار دو دل شدیم از نیوزلند اطلاعات کافی نداریم و شنیدم بسیار دچار تغییرات عوامل جوی هم هست مثل زلزه و این حرفا ....... ممکنه نظرت را بدونم
سپاسگزارم

5 سال طول می کشه .
بازار ای تی بد نیست .خوبه
نمی دونم .. راستش فقط کرایسنچرچ زلزله اومده بقیه جاها اکی هست و اصولا تمام ادم هایی که من می شناسم اینجا خوشحال هستند از زندگی .. بقیه اش تصمیم شماست.
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.