دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

نتایج آمار مهاجرت به نیوزیلند در سال 2010

آمار پست قبل مربوط به امسال (سال 2011) است. من نتایجی که از آمار سال 2010 گرفته ام زا در زیر آورده ام. مطمئنا تحلیل داده های یکسال بهتر از چند ماه است. ببینید:


نتیجه اول:

1- در سال 2010، از بین 40،000 نفر حدود 14000 نفر اسمشان توسط سیستم مهاجرتی نیوزیلند برای ارائه مدارک برای ادامه پروسه مهاجرت اعلام شد (حدود 35%). از این تعداد:


- 66.3 درصد امتیازی بالاتر از 140 داشتند. نمونه یک امتیاز بالاتر از 140 به صورت زیر است:


-  سابقه کار 8 سال: 25 امتیاز

- شغل مورد نیاز نیوزیلند و سابقه کار بیشتر از 6 سال: 15 امتیاز

- تحصبلات: کارشناسی ارشد: 55 امتیاز

- تحصیلات همسر: 20 امتیاز

- سن: 30-39 سال: 25 امتیاز


- 18.7 درصد پذیرفته شده ها، امتیازی بین 135-100 داشتند که البته پشنهاد کاری از نیوزیلند داشته اند و یا در نیوزیلند مشغول کار بودند.


- 15 درصد پذیرفته شده ها امتیازی بین 100 و 135 داشته اند و سابقه کار آنها بین 5-2 سال یا بیشتر بوده است و شغلشان نیز مورد نیاز نیوزیلند بوده است.



2- ماهانه حدود 1000 اسم اعلام می شود.


3- هندی ها، بریتانیایی ها، چینی ها و یا فیلیپینی ها به ترتیب بیشترین تعداد Application ها را در سال 2010 داشته اند.


4- حدود 8000 درخواست ویزا (مدارک بعد از EOI) در سال 2010 بررسی شده که از این تعداد بیشتر از 4000 نفر ویزا دریافت کرده اند.



نتیجه دوم:

1- اگر امتیازتان به 140 نمی رسد و سابقه کاری ندارید برای مهاجرت اقدام نکنید. چون احتمال پذیرفته شدنتان خیلی ضعیف است.

2- اگر امتیازتان به 140 نمی رسد و شغلتان در رشته های مورد نیاز نیوزیلند نیست باز هم برای مهاجرت اقدام نکنید. چون احتمال پذیرفته شدنتان خیلی ضعیف است.

3- اگر امتیازتان به 140 می رسد، اقدام کنید.

4- غیر از موارد بالا، زمان انتظار قاعدتا بیشتر از 3-2 ماه است. به این خاطر که سالانه با شرایط شما تعدادشان کم نیست (احتمال پذیرفته شدن شما با این شرایط حدود 30% است که بسته به سابقه کار شما ممکن است که کمتر هم بشود).


توضیح 1: با بررسی هایی که من کردم، سال 2011 هم تا به حال مثل سال قبل بوده است، اگر حوصله دارید، همانطور که در بالا گفتم، در پست قبل آمار سال 2011 را از ابتدا تا به حال گذاشته ام. آمار تفاوت چندانی نمی کند.

توضیح 2: همان طور که من در یادداشت هایی در اینجا گفته ام، مهاجرت سرمایه گذاری است، اگر دنبال راه سریع هستید و طاقتتان طاق شده است، از من می شنوید مهاجرت را بی خیال شوید و زندگیتان را بکنید مگر اینکه هدفتان تحصیل یا چیزی مشابه آن باشد و مهاجرت هدف دوم شما باشد.

توضیح 3: تمام این آمارها از وب سایت رسمی سازمان مهاجرت به نیوزیلند استخراج شده است.

توضیح 4: هیچ کشوری در دنیا، سیستم مهاجرتی به شفافیت نیوزیلند ندارد.

توضیح 5: من سعی کردم نتایجی که می گیرم، برای همه گویا باشد. امیدوارم که اینچنین باشد!


روز و شبتان خوش / ناصر

نظرات 10 + ارسال نظر
اورایاد 1390/01/10 ساعت 04:43 http://orayad.blogfa.com

سلام ممنون از اطلاعاتی که میزارین
این ژستو گذاشتم که بدونید هر روز وبلاگتونو میخونم

مرسی .. لطف دارید .. شما هم در حال مهاجرت هستید ؟ یا مهاجرت کردید ؟ یا دارید بهش فکر می کنید ؟ :)
سپیده

payam 1390/01/14 ساعت 12:01

با سلام
خیلی کار مفیدیه این اطلاع رسانی شما و خدا قوت به شما سپیده و ناصر عزیز
من در حال حاضر در سوئد مشغول درس خواندن هستم و نیم نگاهی هم به استرالیا و نیوزلند برای ادامه تحصیل یا کار دارم.
جایی در این پست از مشاغل مورد نیاز نیوزلند نام برده بودید، منظور از این عنوان کدام یک از فرمهای ISSL یا LTSSL میباشد؟
مرسی از راهنمایی

سلام پیام جان
ممنون از لطفت. مشاغل مورد نیاز نیوزیلند که برای مهاجرت Skilled Workers امتیاز آوره، شامل LTSSL میشه. موفق باشی. ببخشید که جوابت یه خورده دیر شد. / ناصر

اورایاد 1390/01/16 ساعت 05:38 http://orayad.blogfa.com

سلام من فعلا گرفتار نمره ایلتسم مدارکم رو هم نصفشون رو اماده کردم فقط مونده ازاد کردن مدرک فوق لیسانسم
برنامه من در وهله اول نیوزلنده که واسه این تصمیم دلایله شخصی دارم
تو وبلاگم تقریبا همه وقایعی که در طول این یک سال ژیش اومده نوشتم
موفق باشین

اینکه طرفداران و مهاجرین نیوزلند هر روز بیشتر می شه واقعا احساس خوبیه .. ایشالا شما هم موفق باشید و اگر حتما از تجربیات شما هم استفاده می کنی. ممنون بابت پیغامتون
موفق باشید
سپیده

مهران 1390/01/21 ساعت 09:02

سلام
من هم به هرام همسر و دقلوهایم قصد مهاجرت به نیوزیلند رو داریم. امتیاز من حدود ۱۲۵ میشه( با احتساب نمره زندگی خارج از اوکلند). فقط یه سوال منظورتون از شغل مورد نیاز نیوزیلند کدوم لیسته؟ من مهندی متالورژی هستم با ۶ سال سابقه کار.
ممنونم. ضمنا وبلاگتون اطلاعات خوبی میده که من کمتر تونستم تو اینترنت ژیدا کنم.

سلام آقا مهران. می بخشید جوابتون دیر شد. تو لینک زیر رشته های مورد نیاز نیوزیلند رو می تونی پیدا کنی :
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/LinkAdministration/ToolboxLinks/essentialskills.htm?level=1

رشته های توی لیست LTSSL برای مهاجرت امتیاز آوره. من با یه نگاه سرکی ندیدم که متالوژی جزوشون باشه. خودتون هم یه بار دیگه چک کنید. موفق باشید. / ناصر

رامین 1390/01/28 ساعت 19:03

سلام
من چند روز قبل چند سوال برسیدم که لطف کردید و جواب دادید. به این مضمون: «من لیسانس گرافیک از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس گرافیک از تربیت مدرس دارم . 4 سال سابقه هیآت علمی و تدریس دارم و دو سال هم سابقه تدریس پارت تایم در علمی کاربردی .»
تا اونجایی که فهمیدم تدریس در دانشگاه جزو Long Term Skill Shortage List Requirements هست. در ضمن Multimedia Designer (Film Animator هم جزو همین مشاغل هست که به نوعی در حیطه گرافیک هست. می خواستم بدانم که آیا حتما زمینه تدریس باید در زمینه یکی از شغلهای Long Term Skill Shortage List Requirements باشه تا امتیاز اضافه رو بگیره.
و اگر رشته گرافیک رو با Multimedia Designer تطبیق ندن باز هم امتیاز اضافه مربوط به شغل رو میگیرم.
یه سوال دیگه اینکه همسرم با آیلتس ۵ چند نمره میگیره و در چه صورتی ۲۰ امتیاز میگیره.
خیلی ممنون از لطفت

سلام دوباره
معمولا شغلهای مختلف در صورتی امتیاز می گیرند که کاملا مرتبط باشند و شرایط ذکر شده را داشته باشند. در واقع شما باید سابقه کارتان را طوری تعریف کنید که با تعریف آنها مطابقت داشته باشد.
راجع به سوال دوم هم باید بگم که همسر شما باید آیلتس 5 داشته باشن و این ربطی به امتیاز نداره. امتیاز به تحصیلات همسر شما داده میشه که اگر نیاز به تایید داره باید این کار رو هم بکنید. موفق باشید. / ناصر

رامین 1390/02/02 ساعت 11:17

سلام ناصر خان
مرسی از زحماتت.
آیا در سایت مهاجرت نیوزلند در مورد شرح وظایف شغلها وجود داره که بشه تو نوشتن سابقه کار از اون کمک گرفت؟
یه سوال دیگه: آیا برای مدارک دانشگاهی همسرم Pre Assesment کافیه یا باید full Assessment بگیریم.
باز هم ممنون

رامین جان من چیزی تو سایت نیوزیلند بابت شرح شغلها ندیدم و فکر هم نمی کنم که چیز زیادی بابت این قضیه پیدا کنی اونجا. به این دلیل که اکثر شغلها در نیوزیلند انجمن دارند بهترین جا کمک گرفتن از وبسایت همین انجمن هاست. این پست رو ببین
http://2migrators.blogsky.com/1389/11/07/post-27

موفق باشی.
ناصر

رامین 1390/02/04 ساعت 18:23

سلام و عرض ارادت،
در قسمت division/Class در بخشی که مشخصات تحصیلات رو برای Assess پر می کنیم چی باید بنویسیم.
برای مدارک همسر آیا Pre Assessment کافیه؟
باز هم ممنونم

جواب قسمت اول این سوالتون رو من دادم در کامنت بعدی. در رابطه با قسمت دوم. Pre Assessment فقط برای شروع ‍پروسه مهاجرت و برای EOI معتبره. بعد از این مرحله اگر پذیرفته شدید بایستی Full Assessment رو انجام بدید. موفق باشید.
ناصر

بابک 1390/02/05 ساعت 06:40

من مهندس کامپیوتر - گرایش سخت افزار هستم. مدارکم رو ارسال کردم با امتیاز 120. بعد از ارسال و حتی قبل از انجام payment از pool در اومدم. الآن هم بررسی مدارکم موفقیت آمیز و بدون اشکال بوده. منتظر دریافت e-mail برای application for residence هستم. کل پرو به بیست روز هم نرسید. شاید به خاطر رشته تحصیلی و تجربیات کاری من باشه که مربوط به IT و Computer Networks هستش.

واقعا عالیه .. پس باید بیشتر مطلب بذارم درباره اینجا ... ایشالا هر روز لیست اونهایی که اسمشون در میاد بیشتر بشه ...
هر سوالی داشتید من اگر بتونم کمک کنم خوشحال می شم ..
سپیده

رامین 1390/02/06 ساعت 18:36

سلام آقا ناصر عزیز
برای مدارک همسرم Pre assessment بگیرم میتونه امتیاز بگیره؟
یه سوال دیگه: در موقع پر کردن فرم assessment در بخش Division/ Class چی بنویسم؟
مرسی از زحماتتون

سلام آقا رامین عزیز
اول از همه من باید ازت بابت دیر جواب دادن معذرت خواهی کنم. این روزها این جا تعطیل بوده و ما هم تازه برگشتیم از تعطیلات. راجع به سوالت هم اگر pre assessment جوابش مثبت باشه می تونه امتیاز بگیره. در واقع شرط امتیاز گرفتن اینه که اگه مدرک نیاز به ارزیابی داره ارزیابی شه.
راجع به سوال دومت هم اون قسمت مربوط به اونایی میشه که مدرک دانشگاهیشون رو از یه دانشگاه که در سیستم انگلیسی کار میکنه گرفتن مثل دانشگاههای استرالیا نیوزیلند و ....در واقع این سیستم معدل دهی در سیستم انگلیسیه که از ۳ شروع و به چهار ختم میشه. برای اونایی که ایران درس خوندن این سیستم Applicable نیست. اگه مثلا معدل شما ۱۴.۷۵ هست در آیتم بغلی همین Division/ Class یعنی آیتم Grade Point Average بنویسین 14.75/20

موفق باشید و باز هم ببخشید بابت دیر شدن جوابتون. از مراحل کارتون هم ما و بقیه رو بی خبر نذارید
ناصر

محسن 1390/05/15 ساعت 13:17

با سلام
از اطلاعات وبلاگ بسیار استفاده کردم و می خواستم عرض تشکر و خسته نباشی خد.تتون داشته باشم شاید باعث دلگرمی و ادامه کارتون بشه
اگه ممکن راجع به وضعیت تحصیل کودکان مهاجر و سیستم آموزشی (پیش دبستانی و دبستان) اونجا اطلاعات قرار بدید
موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.