دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

کی گفته از صفر شروع کنید !!!

اینو برای اونهایی می نویسم که خیلی از مهاجرت می ترسن .. که حس می کنن جلوشون خیلی تاریکه ... و مهمتر از همه اینکه فکر می کنن مهاجرت یعنی از صفر شروع کردن ...    

واسه اونهایی که می خوان واقعا برن و خیلی فکرها توی سرشونه واسه زندگیشون اما این ترسه و شاید این دو دلی و اینکه حالا چی می شه و غیره و غیره هنوز نذاشته تصمیم قاطع بگیرن ...  

 

خلاصه کلام که این فکرها رو از سرتون بندازید بیرون .. اون موقع که این جمله باب شده بود که مهاجرت یعنی از صفر شروع کردن و هنوز توی ذهن هامون می چرخه مال کم کم ۱۰ ساله پیشه شایدم ۱۵ و شایدم بیشتر ...   

اون موقع واقعا جلوی پامون تاریک بود .. اون موقع کجا اینترنت و گوگل مپ و جی پی اس و هزار تا سایت و غیره و غیره بود ...   

اره ..اگر وارد یه کشور جدیدی می شدید خدا می دونه چقدر طول می کشید تا جا بیفته ادم و راه و چاه زندگی رو یاد بگیره .. اما حالا قربونش برم این بقالی سرکوچه ام ساعت کاری و محصولاتشو به سه زبان زنده دنیا گذاشته رو سایتش دیگه بگیر برو ووو تا بقیه ..   

در عرض ۵ دقیقه با یه نگاه به نقشه شهر می فهمی کجایی و هرجا بخوای بری رو راحت تر از اب خوردن پیدا می کنی ... خونه کرایه کردن و ماشین خریدن و غیره هم با یه جستجوی گوگل راه می افته ...   

البته این ها خورده ریزهاش بود که البته خیلی از همینشم ترس برشون می داره ..   

می مونه اون تغییر بزرگه .. به نظر من تنها تغییر اساسی که اگر اعتماد به نفس داشته باشید و امیدوار و مثبت اون هم چیزی نیست پیدا کردن یه کار مناسبه ... اصلا همه بالایی ها رو بریزید دور ... مهاجرت قسمت اصلیش کار پیدا کردنه .. وقتی توی یه کشوری شروع کردی به کار دیگه یعنی زندگی داره می فته رو غلطت .. و خدا رو شکر توی هیچ جای دنیا به جز ایران همه دکتر و مهندس نیستند .. با هرکاری شروع کنید مطمئن باشید تجربه فوق العاده ای خواهد بود .. اولا اینکه زبانتون راه می افته (نمره ۲۰ تافل و ایلتز رو فراموش کنید) .. چون تا تو کشوری نباشید و با مردمش حرف نزنید زبانتون زبان نمی شه ... دوم اینکه کلی دوست و اشنا پیدا می کنید .. کلی خرده ریزهای زندگی توی کشور جدید رو یاد می گیرید و به قول معروف راه و چاه و غیره می فهمید ... و اونقدر چیز دارید که بهش فکر کنید و مشغول باشید که دلتنگی یادتون میره ...   

مگه مردم توی ایران خونه عوض نمی کنن .. کار عوض نمی کنن .. دوست جدید پیدا نمی کنن .. از این شهر به اون شهر نمی رن .. ماموریت خارج از کشور نمی رن ... باور کنید مهاجرت چیزی سخت تر از این نیست اگر به راهتون ایمان داشته باشید ...   

 

امیدوارم به هدف هاتون با موفقیت برسید و به موقع  

سپیده newwishes.persianblog.ir

نظرات 15 + ارسال نظر

سلام
خوبی؟
یعنی من همین فردا اسباب واثاثیه خودمو جمع کنم بیام؟

سلام. ممنون .. راستش شرایط زندگی هرکسی متفاوت هست اما اگر قسمتی از صبر و دست دست کردنتون به خاطر ترس های مهاجرت هست اون قسمت رو از ذهنتون پاک کنید .. اگر قرار این اتفاق رو تجربه کنید هرچه زودتر بهتر ...
سپیده

اوستا 1390/01/24 ساعت 18:31

ضمن تشکر از خانم سپیده به خاطر این پست خوبشان. تحسین میکنم شما را به خاطر اینکه وقت میگذارید تا یک مطلب خوب و مورد نیاز افراد را در وبلاگ قرار دهید.
**********************************
این سوالم را از آقا ناصر میپرسم : آیا این حرف درسته که سوئد قراره از پاییز امسال از دانشجویان غیر اروپایی شهریه دانشگاه بگیره؟؟ یا فقط در حد شایعه هست. البته من که تمرکزم بر روی نیوزیلند است فقط جهت اطلاع پرسیدم. با تشکر از نویسندگان وبلاگ

تو همیشه لطف داری اوستای عزیز به این وبلاگ و به ما. در رابطه با سوئد همون طوری که گفتی درسته. یعنی از پاییز امسال از تمام دانشجوهای غیراروپایی شهریه اخذ میشه و مبلغ شهریه هم به نسبت بالاست، به پول ما یه چیزی حدود 15-13 میلیون تومن سالانه. توی پایین این متن، آدرس یه پست رو تو همین وبلاگ گذاشتم راجع به همین قضیه که مربوط به خرداد پارساله. کلا همه دانشگاههای اسکاندیناوی دارن به سمت شهریه ای شدن پیش میرن. موفق باشی. / ناصر

http://2migrators.blogsky.com/1389/03/02/post-5

فا 1390/01/24 ساعت 20:34

سلام سال نو رو به شما تبریک میگم
یه سری ابهاماتی راجع به روند مهاجرت به نیوزلند واسم پیش اومده میشه لطفا کمکم کنید؟
من فعلا جمع امتیازام 85 شده چون سابقه کار ندارم ولی با فرض اینکه کارم درست شده و امتیازم رسیده بالای 100 و اسمم هم از pool اومد بیرون:
الان ویزای کار موقت صادر میشه و بعد از رفتن به NZ و پیدا کردن کار ویزای دائم؟
چطور میتونیم کاری که اونا واسش اعلام نیاز کردن رو پیدا کنیم؟
اینکه چه شهری بریم دست خودمونه یا محدودیت داره؟
این ویزای کار دائم منجر به اقامت دائم هم میشه؟
لطفا کمکم کنین واقعا راهنمایی جز شما ندارم
ممنونم

اگر برای مهاجرت اقدام کردید بهتون ویزای اقامت دو ساله می دن و بعد از دو سال ویزای اقامت دائم .. اگر برای کار اقدام کردید بهتون ویزای کار می دن - ۲ ساله یا کمتر .. اینکه چه شهری بری اگر اقامت بگیرید دست خودتونه اما اگر کار پیدا کنید و برید فقط بهتون ویزای کار توی اون شهر رو می دن ... اگر ویزای کار گرفتید و اومدید اینجا می تونید برای اقامت اقدام کنید و یا اگر اقدام کردید قبلا همون رو پیگیری کنید و کار رو هم بهش اضافه کنید که کارتون سریع تر انجام می شه و بهتون سریع تر اقامت می دن.
نمی دونم کامل جواب دادم یا نه .. حتما پستهای قبلی ما رو بخونید .. برخی لینک ها خیلی کمک می کنه ..
موفق باشید
سپیده

farhad 1390/01/24 ساعت 21:15

salam
man moddat_hast ke weblog_e_tun ro az tarighe RSS peygiri mikonam vali in avvalin bare ke nazar mizaram
faghat mikhastam begam weblogetuno kheyli dust daram va vaghean mamnunam
MAMNUNAM

ممنون .. راستش ما تمام سعی امون رو می کنیم که فقط اطلاع رسانی کنیم .. مهاجرت تصمیم برای یک تغییر توی زندگیه و همه چیزش به شما بستگی داره .. به هرحال کمترین کاریه که از دستمون بر میاد ..
موفق باشید .
سپیده

فا 1390/01/25 ساعت 09:30

خیلی ممنونم
من تصمیم دارم مهاجرت رو از طریق کار انجام بدم. چون هزینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در وسعم نیست. قصدم اقامت دائم تو نیوزلنده .
برای این کار مراحلی که تو پستهاتون اشاره کردین رو باید طی کنم تا اسمم از pool در بیاد یا نیاد درسته؟
بعد بیام اونجا دنبال کار بگردم تا بتونم کارهایی که تو لیست مشاغلشون هست رو پیدا کنم؟
چون پیدا کردن کار از ایران تو نیوزلند تقریبا غیر ممکنه پس اول باید بیام اونجا بعد دنبال کار بگردم.
قبل پیدا کردن شغل مرتبط با رشته ام میتونم تو رستورانی جایی مشغول به کار شم؟
تا اون مدت هم باید از پس اندازم خرج کنم؟
بعد از ورود به NZ هیچ راهنمایی از طرف دولت واسه پیدا کردن محل زندگی یا کار انجام نمیشه؟
ببخشید که اینقدر سوال می پرسم میخوام همه جوانب برام روشن شه
بازم ممنون که راهنماییم کردین

سلام. راستش من یه پیشنهادی دارم .. اگر شما پست های قبلی ما رو بخونید فکر کنم یه چندتاییش خیلی کامل سوالات شما رو جواب بده چون واقعا نمی شه در حد یه کامنت من پاسخ سوالات شما را بدم ..
این چندتا لینک رو پیدا کردم بقیه رو هم از کنار وبلاگ می شه با توجه به موضوع پیدا کرد:

http://2migrators.blogsky.com/1389/11/14/post-32/
http://2migrators.blogsky.com/1389/11/13/post-31/
http://2migrators.blogsky.com/1389/11/10/post-28/
اگر با سوالی داشتید جزئی تر اگر بدونیم حتما در خدمتیم ..
موفق باشید .
سپیده

اوستا 1390/01/25 ساعت 20:19

خانم سپیده در پست قبلی گفتید دارم فکر میکنم که چطور میشه بیشتر کمک کرد. خب من یک پیشنهاد دارم که باعث میشه بعضی ابهامات من هم برطرف بشه. پیشنهادم این است:
100 روز اول ورورد به نیوزیلند را پله پله بگویید. مثال میزنم:
چگونه از ایران بلیط سفر به نیوزیلند را بگیرم (البته میدانم پرواز مستقیم ندارد) بعد چقدر زمان می برد تا برسیم پس از رسیدن به نیوزیلند مدتی در مسافر خانه ای اقامت میکنیم تا یک خانه برای اجاره پیدا کنیم. حالا چطور برای کارت سلامت یا به عبارتی دفترچه خدمات درمانی اقدام کنیم. آیا اجاره خانه آنجا هم به صورت سرد و گرم هست یعنی پول خانه با آب و برق ... جدا حساب میشه و در کل از هنگام ورود به نیوزلند تا پیدا کردن کار و اجاره خانه را بیان کنید. همیشه آرزوی سلامتی برای شما و آقا ناصر دارم.

خیلی فکر عالیه هستش .. حتما این کار رو می کنم .. ممنون ..
سپیده

اوستا 1390/01/25 ساعت 20:37

ببخشید یادم رفت در پست قبلی بگم که مثلا چقدر پول همراه خود بیاوریم و چگونه یک حساب بانکی افتتاح کنیم و چه نوع حسابهای بانکی وجود دارد. چه چیزیهایی ضروری تر است تا با خود بیاوریم و از این قبیل مسائل

با سلام
کاملترین وجامعترین وبلاگ در مورد تحصیل در خارج از کشور
مقایسه هزینه های تحصیل وزبان در ایران وخارج
نامه های ایرانیان خارج از کشور
و.....

کاوه 1390/01/27 ساعت 08:31

ممنون

علی 1390/01/27 ساعت 14:42

مهاجرت، تبعید خودخواسته ست؛
و مسلماً تبعیدگاه با خونۀ آدم فرق می کنه... سختی های خودشو داره ولی تبعید، حکم لازم الاجراست

قطعا سختی های خودشو داره ... هیچ شکی نیست ... اما ترسیدن ازش مشکلی رو حل نمی کنه ..
ممنون بابت حضورتون و کامنت ..
سپیده

همایون 1390/01/28 ساعت 12:37

خیلی ببخشید این سوال رو می پرسم شما هدفتون از مهاجرت به نیوزلند چی بوده و آیا به نظر خودتون تا حالا به چیزی که می خواستین رسیدین ؟

هرکسی برای خودش استاندارهایی توی زندگی داره و استاندارهای زندگی در ایران مطابق میل من نبود .. از هر نظر
مهاجرت به نیوزلند خیلی فراتر از اونچه من دنبال اش بودم بهم داده .... و خدا رو هر روز شکر می کنم ... ولی باز هم هر کسی سلیقه ای داره و نمی شه گفت شما ممکنه همون احساسی رو نسبت به یه کشور داشته باشید که دیگری داره ..
به نظرم کمترین چیزهایی که یه انسان برای زندگی لازم داره شامل ارامش - لذت از زندگی و کار - هوا و محیط تمیز از نظر روحی و فیزیکی و .. است که قطعا توی نیوزلند وجود داره .. بقیه زندگی رو هم که خودتون باید بسازید فرقی نمی کنه کجا .. نیوزلند شرایط یه زندگی خوب رو برات فراهم می کنه از همه نظر .. البته باز از نظر من ..
:)‌
سپیده

فا 1390/01/28 ساعت 14:31

ممنون سپیده جون عالی بود
پیشنهاد اوستا هم عالی بود اگه بتونیین این راهنمایی رو هم بکنین

حتما - خواهش می کنم ..
موفق باشید. سپیده

shayan 1390/01/29 ساعت 11:03

وضعیت کار برای دامپزشک با ۱۲ سال سابقه چطور است

اینجا معمولا افرادی با سابقه شما برای خودشون farm دارن . به این معنی که با برندهای معروف تهیه گوشت و مرغ و ... قرارداد می بندند و پرورش گوسفند و مرغ و ... انجام می دهند. برای اینکار هم اگر سرمایه داشته باشید واقعا کاریه که حسابی پول توش هست و اینجا فقط باید یه دوره کوتاه مدت چند روزه رو بگذرونید که با روشهای کار و استانداردهای اینجا اشنا بشید .. اما اگر نمی خواهید این کار رو انجام بدید این سایت ها رو ببینید و یه جستجو در زمین کاری خودتون انجام بدید. حتما بهتون ایده می ده که چه جور کاری بیشتر مورد نیاز هست با چه چور تجربه و یا سابقه کاری و ...
راستش بیشتر از این در این مورد نمی دونم .. اما اگر سوال خاصی دارید می تونم از دوستانم بپرسم براتون ..
فعلا
سپیده

محسن 1390/01/30 ساعت 10:16

سلام
آیا می توان به سایت ها برای مهاجرت اطمینان کرد مثلا بهhttp://immigrationzon.com و BSD فرم مهاجرت را پر کرد. با تشکر

تا وقتی می شه فرم ها و همه چیز رو به راحتی از سایت خود مهاجرت نیوزلند گرفت چرا می خواهید از سایت ها ی دیگه اقدام کنید ؟؟ شاید من متوجه منظورت درست نشدم اما خود سایت مهاجرت نیوزلند روند فوق العاده شفافی داره ..
موفق باشید
سپیده

نوشکا 1390/09/05 ساعت 07:04

سپیده جون منم سوالهایی مثل اوستا دارم
ولی اینجا تازه اومدم ، اگه جوابشون رو جایی گذاشتی که من پیدا نمیکنم میشه راهنمایی کنی ؟

کدوم سوال .. ماشالا اوستا خیلی سوال داره بپرس توی پست اخر جواب بدم
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.