دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

زبان برای مهاجرت

من یه چند روزی نیستم .. گفتم یه مطلبی بگم و برم ...  

برای دوستانی که تصمیم به مهاجرت به نیوزلند و حتی استرالیا رو دارن یه توصیه زبانی دارم .. منظورم توصیه برای زبان انگلیسی ... راستش باید یه بار داستان زبان یادگرفتن و قصه هایی رو که داشتیم مفصل بگم که بعضی هاش خنده دار و بعضی اش همه کم و بیش گریه دارن .. بگذریم ...  

می خواستم خیلی خلاصه و کوتاه بگم اگر می تونید فیلم ها و یا ویدئو ها و یا هرچیز دیگری به زبان و لهجه انگلیسی کیوی (انگلیسی نیوزلندی) - استرالیایی - بریتیش - افریقای جنوبی - ایرلندی و اسکاتلندی  گوش کنید خیلی خیلی براتون مفید خواهد بود.  

احتمالا همون طوری که شاید خیلی هاتون بدونید اینجایی ها به داشتن لهجه متفاوت و مشکل برای فهمیدن خیلی خیلی معروف هستند. پس هرچی اماده تر باشید سریع تر جذب جامعه می شید و ارتباطاتون راحت تر خواهد بود ...  در نهایت به هرجال جا می افتید و در حال همیشه چیزهایی برای یاد گرفتن وجود خواهد داشت ولی هرچه سریعتر این اتفاق بیفته قطعا به نفعتون هست ...

 

یه چیزی که همیشه برام جالب بوده اینه که چرا وقتی ازمون ایلتس می گیرن توی هیچ قسمت از سوالات امتحان گرامر نمی گیرن ... این رو فعلا داشته باشید  

 

خیلی وقت ها وقت سوالی برام پیش میاد در مورد گرامر زبان و از همکارهای انگلیسی زبانم می ترسم تقریبا اکثر مواقع خیلی نمی تونن توضیح و یا حتی جواب قانع کننده ای بدن ... این هم یادتون باشه ..  

خیلی وقت ها پیش میاد که توی ایمیل هاشون و یا نوشته هاشون اشتباهات گرامری واضح وجود داره .. البته واضح برای ما و برای اونها شاید کاملا درست باشه ... و  .. 

همه این ها رو گفتم که بگم وقتی وارد جامعه شدی اگر بخواهید از روی درس هایی که توی کلاس زبان یاد گرفتید انگلیسی حرف بزنید خیلی خشک و رسمی و شایدم مسخره باشه ... مهمترین چیز اینه که تا می تونید به مکالمه های محاوره ای و روزمره اش گوش کنید و این کار رو برای یه فیلم و یا یه ویدئو بارها و بارها تکرار کنید ..اینجوری عبارات و روش درست محاوره ای حرف زدن توی ذهنتون برای همیشه می مونه و وقتی می خواهید استفاده اش کنید احتیاجی نیست فکر کنید ...  

 

منتظر کامنتها و سوالاتتون هستیم ...

 

سپیده Newwishes.persianblog.ir

نظرات 11 + ارسال نظر
farhad 1390/01/31 ساعت 12:44

سلام
بازم ممنونم به خاطر وبلاگ خوبتون.
یه سوال:
از کجا میشه لیسنینگ های با لهجه استرالیایی یا کیوی گیر آورد؟
جایی سراغ دارین؟

بازم ممنون
شاد و سرفراز باشید

سلام .. اینجا رادیو زیاد هست .. فکر کنم با یک سرچ پیداشون کنید .. در ضمن تلویزیون اینجا یه سریال معروف داره به اسم shortland street که اخر لهجه نیوزلندی هست .. سریالش خیلی معمولیه اما برای انگلیسی واقعا عالیه .. فکر کنم بتونید توی سایت http://tvnz.co.nz/ پیدا کنید .. یه رادیوی معروف هم هست به اسم Breeze اونم بد نیست .. البته اهنگ هم زیاد می ذاره اما باز بد نیست ..
با ارزوی موفقیت ..
سپیده

حبیب 1390/02/01 ساعت 06:17

سلام
اگه علاقمند به برنامه های رادیویی هستید این آدرس رادیو نیوزلنده که هم به صورت زنده می تونید گوش بدید و هم برنامه ها رو تفکیک شده به صورت mp3 می تونید دانلود کنید، خوبیش اینه که فقط خبر نیست و خیلی وقتها مردم عادی صحبت می کنن که فکر کنم برای آشنا شدن با لهجه خوب باشه:

http://www.radionz.co.nz/audio

ممنون ... سپیده

[ بدون نام ] 1390/02/01 ساعت 07:53

سلام
یه سوال داشتم
باسابقه تدریس زبان انگلیسی اونجا میشه کارپیداکرد؟

راستش اینجا مهاجر هایی که زبان بلد نیستند و می خوان یاد بگیرند زیاد هستند .. مخصوصا Asian ها .. و می تونید Seek.co.nz رو هم سرچ کنید .. حتما بهتون ایده می ده .. موفق باشید .. سپیده

کاوه 1390/02/04 ساعت 07:35

لطفاْ یه سایتی رو معرفی کنید که محتوایی با چنین لهجه ای داشته باشه. رادیوهای محلی اونجا وب سایت دارن که بشه به برنامه هاشون گوش داد؟

سلام .. اینجا رادیو زیاد هست .. فکر کنم با یک سرچ پیداشون کنید .. در ضمن تلویزیون اینجا یه سریال معروف داره به اسم shortland street که اخر لهجه نیوزلندی هست .. سریالش خیلی معمولیه اما برای انگلیسی واقعا عالیه .. فکر کنم بتونید توی سایت http://tvnz.co.nz/ پیدا کنید .. یه رادیوی معروف هم هست به اسم Breeze اونم بد نیست .. البته اهنگ هم زیاد می ذاره اما باز بد نیست ..
با ارزوی موفقیت ..
سپیده

مریم 1390/02/04 ساعت 07:41 http://ghoghnoss.blogsky.com/

مرسی واقعا از راهنماییتون من هم اقدام کردم برای نیوزلند.

من این چند روز مسافرت بودم ... نیوزلند واقعا زیباست ... امیدوارم به زودی اینورا ببینیمتون پس .... قطعا از زندگی اینجا لذت خواهید برد ..

اوستا 1390/02/05 ساعت 17:43

سلام. این لهجه نیوزیلندی چقدر آشغاله. اول فکر کردم دارم روسی گوش میدم. به هر چی میخوره غیره انگلیسی.حیف لهجه آمریکایی نیست. این همه تعریف از نیوزیلند شنیدم ولی نمی دونستم ایقدر لهجه بدی داشته باشه. اما خب مجبورم باهاش کنار بیام.

اتفاقا اولش اینجوری به نظر می رسه اما وقتی بفهمیش خیلی هم بامزه است .. من که دوست دارم لهجه اشون رو الان ... یه قانون اصلیش اینه که همه E ها رو i می خونن. مثلا next رو می گن Nixt و همه a ها رو ee می خونن مثلا Share رو می گن Sheer ... و همه E های اول رو A می خونن . مثلا eight رو می خونن Aight
خوش باشید
سپیده

کوچولو 1390/02/28 ساعت 10:26

سلام از وبلاگ قشنگت خوشششششششم اومد
سوالی هم ندارم
با ارزوی موفقیت

ممنون.
سپیده

Amir 1390/04/07 ساعت 19:41 http://www.nicequebec.blogfa.com

لینکی که حبیب داد خیلی عالیه. لهجه شون هم خیلی خوبه. قابل فهمه. برای من که فرقش با لهجه های دیگه زیاد ملموس نیست. خیلی واضحه. زنده باد نیوزلند اما ما که می ریم کانادا!!!

یادم نیست لینک حبیب کدوم بوده .. لهجه اشون خیلی متفاوته .. - حتی گاهی خودشون باهم مشکل دارن. مثلا امریکایی ها لهجه اشون رو خوب نمی فهمن .. به هرحال به لهجه معروف هستند توی دنیا .. حالا شما که می رید کانادا دیگه مشکل لهجه ندارید .موفق باشید.
سپیده

Amir 1390/04/12 ساعت 19:30 http://www.nicequebec.blogfa.com

آقا حبیب همین جا کامنت دادن. بالا را نگاه کنید. لینکی هم که معرفی کردن اینه:
http://www.radionz.co.nz/audio

سایتهای رادیویی انگلیسی زیاد دیدم اما این از بهترینهاست. مهمتر اینکه با سرعت نه چندان جالب ما هم خوب کار میکنه این سایت. ممنون آقا حبیب.

من هم که هنوز نرفتم کانادا. شاید مسیر عوض شد و اومدم نیوزلند. این نیوزلند قطعه ای از بهشته. من هم علاقه زیادی به عکاسی دارم و عکسای خوبی میگیرم و هم به دیدن عکسهای کشورها. عکسهای نیوزلند صفای دیگه ای داره. بعدا لینک چندتا عکس خوب رو میدم برای خواننده ها بذارید. می دونم خودتون اونجا بهترین عکسها رو می تونید بگیرید. اما بعضی از عکسها از ارتفاع و از زاویه ای گرفته شدن که دسترسی همه به اون زاویه محدود یا شاید غیر ممکنه.

ممنون از زحمات شما در این وبلاگ خوب.

لیلی 1390/08/15 ساعت 06:54

سلام سپیده جان
شما برای گرفتن ایلتس چیکارا کردید چی خوندید؟ استاد ما می گه تا حدودی اماده امتحانیم ولی من فکر می کنم چیز زیادی نمی دونم شما هم اینطور بودید اولها؟
لطفا کتابهای مفید یا سایتهای یادگیری زبان مفید رو هم برامون معرفی کنید.
مرسی از زحمتهایی که می کشید.

راستش نصف امتحان به اعتماد به نفسه و ارامشه .. بقیه اش هم تمرین .. اما الان حضور ذهنی در مورد منابع ندارم .. از دوستان اگر کسی می تونه کمک کته لطفا
سپیده

امیرحسین امیری 1390/09/22 ساعت 18:44

سلام . من فوق دیپلم دارم و می خوام برای دوره زبان یکساله در شهر اوکلند اقرام کنم.میشه مراحل کلی کار را بفرمایید و اینکه کالج های خوب آموزش زبان اوکلند را به من معرفی کنید؟
در حال حاضر از سطح زبان خوبی برخوردار نیستم .آیا نیاز به پیش نیاز خاصی برای ورود به دوره های آموزش زبان هست؟
لطفا راهنمایی فرمایید.

راستش تنها راهش اینه که جستجو کنید و مراکزی رو که هم برای ویزاتون کمک می کنند و هم کالج های زبان هستند رو پیدا کنید .. اگر توی گوگل بگردید حتما راحت پیدا می کنید. اینجور جاها معمولا محل اقامت و غیره رو هم می دهند اما کلا گرون هستند و پول مفت زیاد می گیرند .. حتما یه بررسی دقیق کنید قبل از ثبت نام با هرکدومشون. گاهی بهتره مثلا محل اقامت رو خودتون بگیرید و فقط با اونها کلاس بردارید و غیره ..
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.