دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ویزای تحصیلی نیوزلند - لینک

راستش دیدم سوالات در مورد ویزای تحصیلی نیوزلند زیاد هستش. خانم ها و اقایانی که می خواهند برای تحصیل اقدام کنند فکر کنم امادگی دارید وقتی به سلامتی شروع به تحصیل کردید یه دنیا مطلب انگلیسی و تخصصی رو بخونید و امتحان بدید و .... به خدا این ۱۶ صفحه خیلی ساده تر و کمتر از همه اونهاست و در ضمن شروع خوبیه. این لینک خیلی ساده و جامع همه جزئیات رو توضیح داده. ۱۶ صفحه هم بیشتر نیست. حتما یه مطالعه کنید. من هم در پست بعدی کارها و مدارک لازم رو براتون لیست می کنم. من مطمئنم ۸۰ درصد سوالات رو جواب بده ..

موفق باشید. 

سپیده  

  

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/8D76710A-1F4A-452F-8C5D-8663738F560A/0/INZ1013.pdf

نظرات 12 + ارسال نظر
نیکی 1390/02/13 ساعت 09:29

سلام
ممنون از سایت خوبتون
من یه جای دیگه سئوالم را گذاشتم ولی گمش کردم.
ما توی ارزیابی ۱۴۵اولیه امتیاز داریم
همسرم لیسانسش مورد تایید نیست ولی ارشدش هست (علم و صنعت). برای گرفتن ۵۵ امتیاز باید لیسانسش assess بشه؟ من دارم EOI پر می کنم ولی قسمت مدرک تحصیلی ندیدم که بخواد لیسانسش رو assess بکنه. ممنون که راهنمایی می کنید.

سلام. ممنون از لطفتون و ببخشید که جوابتون دیر شد. من جاهای زیادی رو چک کردم. متاسفانه این از اون مواردیه که فکر می کنم برداشتهای مختلفی ازش میشه کرد. منتهی نکته مهم اینه که شما EOI رو ملاک قرار ندید. چون همه قوانین در EOI نوشته نشده. به هر حال برداشت من اینه که چون نیوزیلند حداقل مدرکی که برای Qualify شدن در شغل مربوطه می خواد، مدرک لیسانسه (یه نگاهی به فرم 1093 بندازید)، قاعدتا مدرک لیسانس شما باید Qualify شده باشه، مگر این که آفیسر مجاب بشه که مدرک شما نیاز به ارزیابی نداره. یه راه که هزینه کمتر و ریسک کمتر داره اینه که به جای اینکه شما مدرک رو فول اسسمنت کنید، Pre-Assessment کنید. بعد اگه از پول در اومدید، فول اسسمنت نکنید و مدارک رو بفرستید (و البته براش توضیح بدید که مطمئن نبودید که فول اسسمنت بکنید یا نه) و بعدا اگه آفیسر صلاح دید با شما تماس می گیره. به هر حال چون من تجربه این قضیه رو ندارم و قانونی رو هم راجع به این ندیدم، نتونستم که جواب قطعی به شما بدم.

موفق باشید / ناصر

نفیسه 1390/02/13 ساعت 15:35

سلام سپیده جون

مرسی بابت ایمیل. راستی شنیدم اوکلند گردباد اومده. آره؟ شما کدوم شهری؟ مثل اینکه خسارت هم به شهر زده و 2 نفر هم کشته شدند.

اره .. اتفاقا همین نزدیکی ها بود .. طبق اخبار ۱ نفر کشته شده .. یکی از مال های northshore صدمه دیده اون هم بیشتر سقف ها کنده شده فقط ...
سپیده

مانی 1390/02/14 ساعت 21:07

سلام
از اینکه وقت میگذارید و به سوالات جواب میدید خیلی متشکرم
ممنون میشم به چند سوالم جواب بدید
۱ - آیا مدارک ترجمه شده ای که مهر NAATI (مورد تایید استرالیا )دارند برای نیوزلند هم معتبرند یا لازمه که مهر قوه قضائیه بخورند؟
۲ - در جریان full assesment برای ارائه اطلاعات school qualification ارائه سند و مدرک ترجمه شده هم لازمه؟
3- امتیاز اضافه رشته های shortage در چه صورتی تعلق میگیره ؟ این عبارت چند بار تکرار شده و من متوجه اختلاف اونا نمیشم

متشکرم

سلام. جوابتون:
1- والا قاعدتا اونا استمپ های کشور همسایشون رو از قوه قضاییه ما بیشتر قبول دارن! ولی در هر صورت مدارک ترجمه شده باید دارای شرایط زیر باشه، ترجمش با خودت دیگه :)
All translations must comply with the following requirements:
• The translation must be prepared by a registered and accredited official translation service;
• translation must be on official letterhead and bear the stamp and/or signature of the translator or translation service;
• The translator must certify that the translation is a correct translation;
• The translation must not be prepared by you, or any member of your family or any person interested in the outcome of your application; and
2- آره لازمه. ترجمه دیپلم کفایت می کنه.
3- احتمالا شما منظورتون دو تا لیست shortage هست که یکی مربوط به فوریه (Immediate) و یکی مربوط به بلند مدت (Long term). به رشته های موجود در لیست فوری، امتیازی تعلق نمی گیره. به رشته های بلند مدت هم در صورتی که شرایط موجود در فرم 1093 رو داشته باشند، امتیاز تعلق می گیره. فرم 1093 رو من تو این پست گذاشتمش و یا لینک زیرش رو ببینید:
http://2migrators.blogsky.com/1389/03/14/post-9
http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/063ECB35-F5D5-44D8-8325-7041A727A9D5/0/1093.pdf

موفق باشید . / ناصر

مانی 1390/02/14 ساعت 21:53

سلام ببخشید دوباره اومدم دوتا سوال دیگه هم برام مطرح شده
۱ - ایا برای EOI ارائه مدرک ایلتس همون اول کار برای ورود به pool لازمه یا میشه بعدا اون رو ارائه کرد؟
2 - آیا گرفتن امتیاز همسر full assesment هم لازم داره و ایلتس همسر برای این امتیاز باید چند باشه؟

سلام.
1- موقع پر کردن فرم های اولیه EOI اگر می خواهید اعلام کنید که مدرک ارائه شده برای زبان IELTS هست باید شماره و نمره اخذ شده مرتبط با مدرک رو ارائه بدید. پس لازم هست و الا امتیازش بهتون تعلق نمی گیره .
2- اگه میخواید امتیاز بهش تعلق بگیره، بله نیاز هست. آیلتس 5 کافیه. سوال قبلیتون هم داره بررسی میشه... :)

موفق باشید / ناصر

عارف 1390/02/15 ساعت 18:56

سلام
میشه در مورد نامه ساپورت مالی برای گرفتن ویزای تحصیلی توضیح بدید.به طور مثال برای یک خانواده 4 نفری مبلغ ساپورت مالی چقدر باید باشه.
از جه روشهایی میشه نامه ساپورت مالی رو گرفت؟
آیا اگر یکی از دوستان من مبلغ مورد نظر رو در بانک داشته باشه و تعهد محضری برای ساپورت من بده ، سفارت قبول میکنه.

متشکرم
موفق باشید

شما احتمالا برای مقطع لیسانس یا فوق لیسانس اقدام کردید و احتمال خیلی زیاد شهریه هم باید بپردازید. اگه دانشگاهی رو که اقدام کردید بگید من بهتر کمکتون می کنم. ولی تا اونجایی که من یادمه ساپورت مالی نیاز نبوده برای نیوزیلند و تنها باید شهریه رو به حساب دانشگاه واریز می کردید. شما کدوم دانشگاه اقدام کردید؟ / ناصر

ناصر 1390/02/16 ساعت 01:01

آقا عارف. من یادم رفته بود و یه مقدار به حافظم رجوع کردم یادم اومد که نیوزیلند یه فرم داره که شما میدید به ساپورترتون و اون تایید می کنه و نیاز به تعهد محضری نداره (اگه اشتباه نکنم) که اگه مشکلی برای شما پیش اومد اون هزینه های شما رو تقبل بکنه. این فرم رو اگه پیدا نکردی بگو برات پیدا کنم. منتهی توی حساب خودت هم تا اونجایی که یادمه یه مبلغ پول باید داشته باشی که برات نگاه می کنم. متاسفانه این روزها من به شدت درگیرم، ولی در اسرع وقت برات نگاه می کنم. چیز دیگه ای که یادمه باید گردش حساب دوستتون هم خوب باشه و نیوزبلند گردش حساب 1 ساله می خواد چه از دوسستتون و چه از خودتون. علاوه بر اون اگه به تازگی این پول رو به حسابتون واریز کردین باید بگین از کجا اوردین که معمولا توضیحات رو قبول می کنن. در هر صورت تمامی اینهایی که برات گفتم تو سایت موجوده. / ناصر

عارف 1390/02/17 ساعت 06:29

سلام
ممنون که زحمت کشیده و جواب دادین. من برای مقطع دکترا دارم پذیرش می گیرم. با چند تا دانشگاه مکاتبه کردم و هنوز دقیقا نمی تونم بگم کدام دانشگاه رو انتخاب می کنم.ولی احتمالا دانشگاه مسی یا وایکاتو.
در ضمن من با چند تا وکیل صحبت کردم می گفتن باید حدود 80 هزار دلار ساپورت مالی داشته باشی( برای خانواده 4 نفری)
- من میلغ دقیق مورد نیاز رو هم نمی دونم

متشکرم
موفق باشید.

سلام. امیدوارم که جوابی رو که زیر کامنت قبلیت گذاشتمو دیده باشی. توی همین لینکی که سپیده خانوم زحمتشو کشیده گذاشته نگاه کنی، همه چیز رو توضیح داده. راجع به مبلغش برای خودت به تنهایی باید سالی ده هزار دلار نیوزیلند داشته باشی (یا ماهی 1000 دلار نیوزیلند). 80 هزار دلار به نظر من زیاده برای یک خانواده 4 نفره. معمولا سفارت های اروپایی نصف مبلغ خودت رو برای هر نفر از اعضای خانواده در نظر می گیرن. 10000 دلار در سال رو در سایت سفارت نیوزیلند تو دبی نوشته. یه نگاهی حتما بهش بینداز. موفق باشی. / ناصر

مانی 1390/02/17 ساعت 21:54

سلام
مرسی از جواب سوال دوم منتظر جواب سوال اول هستم :(
یک سوال دیگه هم داشتم
آیا محل کار چک می شود چون من شرکت خودم رادارم خواستم بدانم برای چک کردن تماسی از سفارت یا جایی گرفته می شود

سلام. من جوابتون رو نوشتم. اگر لازم بدونن تماس و یا هر کار دیگه ای مثل بازدید حضوری (که البته به ندرت پیش میاد) خواهند کرد. / ناصر

نازی 1390/02/19 ساعت 14:42

سلام،چقدر خوب شد اینجا دیدم،ببخشید شما اطلاعی دارید که ویزا تحصیلی چقدر طول میکشه تا بیاد،یا اینکه شده کسی ریجکت کنن،من فول بورس گرفتم از کانتربری،مدارکم هم فرستادم سفارت تا سپتامبر باید اونجا باشم،میرسم به نظرتون؟

نمی دونم ویزای تحصیلی چقدر طول می کشه اما اگر مدارکتون کامل باشه و به موقع به دستشون رسیده خودشون همه این ها رو در نظر می گیرن که به موقع ویزا رو به دستتون برسونن .. اما تماس اتون رو باهاشون قطع نکنید .. معمولا از طریق ایمیل می تونید راحت پیگیری کنید .. ما ویزای کار بهمون دادن و می بایست بر اساس قرار داد سر تاریخ سرکار می بودیم خدایی با اینکه ایرانی بودیم و همیشه برای ایرانی ها مشکلات بیشتر از بقیه است ۱ ماهه بهمون ویزا دادن
ایشالا زودی خبر های خوب بشنوید
موفق باشید
سپیده

سامی 1390/02/25 ساعت 16:04

واقعا متشکرم ، دستت درد نکنه

خواهش :)
سپیده

حانیه 1390/03/08 ساعت 09:44

من مترجمی خوندم و میخوام مدارکمو برای assessmentبفرستم ناتی.تو قسمت مدارکش نوشته باید contact hourروًثابت کنم،نمیدونم چیه و ازشزن پرسیدم.گفت باید توی transcrip یا همون ریز نمراتت باشه اگه هم نبود برو دانشاه درخواست بده.من اصلا نمیدونم چیه؟؟؟؟؟ایا همون ساعتاییه که رفتم سر کلاس؟اطلاعی در موردش دارین؟توروخدا کمک کنین!

سلام . راستش نمی دونم و تا حالا بهش برنخوردم .. یه سرچ می کردی شاید به نتیجه ای برسی .. منم سرچ می کنم اگر چیزی پیدا کردم حتما می گم
ساری ..
سپیده

hamid 1390/05/27 ساعت 14:18

سلام . من می خوام برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی به نیوزیلند برم. اما نمی دونم از کجا باید شروع کنم و باید اولش چی کار کنم.
لطفا اگه کسی می دونه راهنمایم کنه
با تشکر فراوان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.