دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دوباره EOI!! چه عواملی بر پذیرفته شدن از EOI موثرند؟

سه کلاسی که نیوزیلند در آنها مهاجر می پذیرد عبارتند از:

1- کلاس Skilled Migrant و کلاس Business با ظرفیت (27000 نفر در سال)

2- کلاس Family با ظرفیت (14500 در سال)

3- کلاس Humanitarian با ظرفیت (3500 نفر در سال)


سیاست دولت نیوزیلند همیشه این بوده که به مهاجرانی اجازه ورود بدهد که مطمئن باشد به خوبی می توانند در جامعه جدید خود را سازگار کنند. مهمترین مساله از نظر سازمان مهاجرت نیوزیلند مساله داشتن پیشنهاد کاری به موازات دانش خوب زبان انگلیسی فرد اقدام کننده است، به این معنا که در مقایسه با ملیتهای مثل ایران که زبان انگلیسی زبان اول آن ها نیست. آنهایی که از کشورهایی اقدام می کنند که زبان انگلیسی زبان اول آنهاست شانس بیشتری دارند.


- در وهله اول، اگر پیشنهاد کاری ندارید، سابقه کار به شما کمک می کند که در EOI پذیرفته شوید.


- در وهله دوم اگر می خواهید برای مهاجرت به نیوزیلند اقدام کنید، سعی کنید با نمره زبان بالایی اقدام کنید. در این صورت شانس شما خیلی بیشتر است.


میزان Reject کردن ویزاهای کاری در سالهای اخیر باز هم به گفته خودشان در حد 30% بوده است که به نظر من میزان مطلوبی است! اما بیشتر آنهایی هم که رد شده اند، به دلیل ارائه نکردن مدارک لازم یا ثابت نکردن ادعاهای ارائه شده است.


پستهای مرتبط:

و باز هم EOI!!

EOI or Expression of Interest


شب و روزتان خوش / ناصر


پی نوشت: من این روزها روزهای به شدت پر کاری رو می گذرونم (و فکر می کنم سپیده خانوم هم همینطور). اگه جواب به کامنتها دیر و زود میشه، خلاصه که به حساب این روزها بذارید...

نظرات 28 + ارسال نظر
الهام 1390/02/18 ساعت 04:21

سلام. خوبین؟ خسته نباشد. در پستی که در خصوص مدارک بعد از تائید EOI نوشتین، در آیتم 10 آن گفته شده مدارکی که تائید NQZA رو نشون بده. اگه در لیست دانشگاه ها باشیم که این مدرک رو نداریم خودشون چک می کنن که علت ارسال نکردن مدرک چی بوده؟

سلام. ممنون از لطفتون. آره. خودشون چک می کنن. / ناصر

نیکی 1390/02/18 ساعت 07:00


سلام

مرسی از پاسختون.

۱- من با سازمان مهاجرت نیوزلند مکاتبه کردم که برای گرفتن ۵۵ امتیاز فوق باید لیسانس ارزیابی بشه یا نه. اگر پاسخ دادن اینجا می گذارم که بقیه هم استفاده کنند.

۲- اگر از توی pool در اومدیم باید اصل آیلتس رو بفرستیم یا کپی کافیه؟

ممنون

سلام. خواهش می کنم. امیدوارم که زودتر کاراتون روبراه شه و ممنون که به ما هم از نتیجه کاراتون خبر می دید. اگه براتون ITA اومد، باید اصل آیلتس رو بفرستید، منتهی می تونید از جایی که امتحان دادین درخواست کنید که اصلشو مستقیما برای اداره مهاجرت بفرستند.

موفق باشید / ناصر

علی 1390/02/18 ساعت 15:41

می ترسم از روزی که به غربت بگیم خونه . . .

امیر 1390/02/18 ساعت 18:03

سلام
چه سوابق کاری مورد تایید است؟

سوابق کاری که در ارتباط با رشته تحصیلی مورد تائید هستند .. توی سابقه کار ارائه شده معمولا به دنبال جزئیاتی مثل : مدت زمان - تمام وقت بود ن و یا نیمه وقت بودن - سمت - محل دقیق کار - میزان حقوق دریافتی و خلاصه ای از کاری که انجام می دادن - از این نظر خلاصه کار مفید هست که نشون می ده کارتون در رابطه با تحصیلتون بوده . ما خودمون به این مشکل برخوردیم و گفتن رشته برق به کامپیوتر ربط نداره و حالا بیا درستش کن .. خلاصه هرچی اطلاعات دقیق تر و کاملتر بدید هم کمتر گیر می دند و هم سریع تر کارتون راه می افته ..
موفق باشید
سپیده

الهام 1390/02/19 ساعت 04:05

سلام. ما یه مشکل اساسی داریم و اینه که کار دولتی داریم و مقررات سختگیرانه خودشو داره. میتونیم گواهی اشتغال به کار بگیریم ولی در چهارچوب خودشون. مثلا حتما باید بالای گواهی اسم سازمانی که داریم براش گواهی می گیریم قید بشه. میزان حقوق و سمت و خلاصه خدمات رو توش نمی نویسن شاید به زور قبول کنن بنویسن تمام وقت کار می کنیم. البته همه اینا در صورتی است که گواهی اشتغال به کار با شماره نامه رسمی سازمان بگیریم. حالت دیگه اینه که یه نامه داخلی با شماره داخلی تهیه کنیم اونم با رایزنی و .... با این اوصاف شما با تجربه ای که دارین می شه ما رو راهنمایی کنید چطور می تونیم سوابقمون رو ثابت کنیم؟؟؟

می فهمم چی می گه .. یه چیز دیگه ای که می تونید ارائه بدید قراردادهاتون هست .. و یا شرح وطایف و هر نامه دیگری که در این مورد باشه و توسط مدیر بالاسرتون امضا شده باشه و یا مهر سازمان و یا شرکت خورده باشه .. هر نوع اموزش و یا مدرکی که در زمینه کاریتون در این مدت گرفتید و یا نامه رسمی و یا هرچیزی که اطلاعات بیشتری بده .. راستش این ها به ذهن من رسید .. دیگه نمی دونم والا ...
ایشالا یه کم هم خوش شانسی کارها خودش جور بشه ..
موفق باشید
سپیده

الهام 1390/02/19 ساعت 11:34

سلام. تشکر. راهنمایی خوبی بود. به قراردادهامون فکر نکرده بود! تازه چند تا certificate هم داریم که نشون می ده رشتمون برق است و .... مرسی

خواهش می کنم .. معمولا قرارداد مرجع خوبیه :)
موفق باشی
سپیده

[ بدون نام ] 1390/02/19 ساعت 11:45

با سلام مجدد. امتیاز من و همسرم باهم ۱۴۰ می شه. لب مرز هستیم. جزء اون گروهی محسوب می شیم که آفیسر بررسی می کنه یا زود ویزا می دن؟ تشکر

بله . امتیاز ۱۴۰ امتیاز خوبی هست و فکر کنم زود اسمتون در بیاد .. خبر بدید بهمون حتما .
موفق باشید
سپیده

azadeh 1390/02/19 ساعت 12:07

سلام - خیلی ممنون ار وبلاگتون . واقعا در مورد نیوزلند خیلی
اطلاعات کمه.
من یه سوالی داشتم شما در مورد businees بخواهیم اقدام
کنیم . شرایط چطوره؟ وکیلی بهمون گفت باید 130 میلیون به
دولت نیوزلند نشون بدیم که داریم بعد 6 ماهه ویزا میدن و لازم
نیست که این پول رو سرمایه گذاری کنیم میشه کار پیدا کنیم...
این حرفش درسته؟
مرسی

http://www.investmentnow.govt.nz/Visa_Information.html
این لینک حتما کمکتون می کنه .
سپیده .

اورایاد 1390/02/20 ساعت 04:46

سلام
۱- منم دقیقا مشکل کار دولتی رو دارم و بیشتر سابقه منم دولتی و میخوام به عنوان مهندس برق اقدام کنم
۲- و مشکل دیگه من اینه که اصولا در شرکتی که من شاغلم مهر کاربردی نداره و اکثر مکاتبات با امضا انجام میشه ایا مدارکی که مهر نداره ولی امضا داره معتبر هستند اخه قراردادهای سالیانه یا حکم کارگزینی من همه فقط امضا داره و بعضا هم من فقط کپی نامه رو دارم
که کپی نامه هم اصلا ترجمه نمیشه

۳-تو جوابتون به خانم الهام گفته بودید که هر نامه دیگری که در این مورد باشه و توسط مدیر بالاسرتون امضا شده باشه خوبه
به عنوان مثال من میتونم یه نامه از رئیس مستقیم خودم یا مدیر امور اداری بگیرم؟ که فقط شماره داخلی هم داشته باشه؟
۴-و در نهایت سابقه بیمه که واقعا سخته از بیمه بگیرم ایا سابقه بیمه که مکتوب باشه لازمه؟
ممنونم از محبتتون

خوب قاعدتا اینجور نامه ها باید توی سربرگ شرکت باشه ولی اگر کپی باشه نمی دونم دیگه چی کار می شه کرد واقعا .. قرارداد معمولا رفرنس خیلی خوبی هستش و همین طور سابقه بیمه .. اما با سابقه بیمه می شه مدت زمان رو ثابت کرد و در ضمن خیلی کار سختی هست جمع و جور کردن سابقه بیمه توی ایران .. نمی دونم والا دیگه چی .. شاید دم یکی از مدیرانتون رو ببینید واستون یه نامه بنویسه ..
سپیده

اورایاد 1390/02/20 ساعت 07:16 http://orayad.blogfa.com

ممنونم واقعا اینقدر سریع جواب میدین
۱- ببخشید شما سابقه بیمه از بیمه ایران ارائه کردید؟
۲- من کلا حدود یک سال سابقه بدون بیمه دارم آیا شما هم سابقه بدون بیمه داشتید و مورد قبول قرار گرفت واسه اداره مهاجرت نیوزلند؟
۳- کلا چقدر سابقه ارائه کردید ؟تونستید ۶ سال سابقه جور کنید؟

خواهش - راستش نشنیدم از کسی سابقه بیمه بخوان اگر مستند کافی و مناسب برای سابقه هاتون داشته باشید .. ولی ممکنه بخوان .. نمی دونم به چی بستگی داره راستش .. حالا شما هرچی دارید براشون ارائه بدید . ضرر نمی کنید ..
موفق باشید .
سپیده

الهام 1390/02/20 ساعت 12:28

سلام. خسته نباشید. یه سئوال دارم...برای اینکه از امتیاز تحصیلات پارتنر استفاده کنیم باید اون هم نمره زبان ۶.۵ داشته باشه؟ به دفتر مهاجرتی آقای دکتر افشین بهروزیان تماس گرفتم گفتن نمی خواد همون ۵ کافیه ولی امروز توی سایت خود نیوزیلند جستجو کردم متوجه شدم ظاهراْ باید اون هم ۶.۵ داشته باشه. خواهش می کنم راهنمایی کنید واقعاْ باید هر دو ۶.۵ داشته باشیم؟؟؟

سلام
همون 5 کافیه....6.5 برای Main Applicant ضروریه. / ناصر

اورایاد 1390/02/21 ساعت 04:46 http://orayad.blogfa.com

ولی من تو سایت خوندم اگرامتیاز همسر رو میخواین باید هم رشته همسر مورد نیاز باشه هم نمرش مانند یه دواطلب اصلی مهاجرت ۶.۵ باشه
اینم لینکشه
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/30542.htm
امیدوارم که درست فهمیده باشم البته!

جواب دادم توی پست اخر .. اشتباه نکردید. کاملا درسته ..
سپیده

اورایاد 1390/02/21 ساعت 05:02

سلام واسه ژروسه فول اسسمنت نمره ایلتس رو میخواد؟

راستش سوالت رو نمی دونم دقیقا منظورت چیه اما اسسمنت مدرک یه مرحله جدا است و زبان رو برای اقدام مهاجرت می خواهید همونطور که اسسمنت مدرک رو برای مهاجرت می خواهید. nzqa کاری نداره شما زبانت چه جوریه اونها مدرک رو ارزیابی می کنن.
ایشالا که درست فهمیدم سوالتون رو
سپیده

اورایاد 1390/02/21 ساعت 05:18

سلام به نظر شما من اول پر اسسمنت کنم بهتره بعد اگر نمره زبانم اومد و از فهرسته پول اومدم بیرون فول اسسمنت کنم بهتر نیست؟

اگر به اسسمنت احتیاج داره پروسه اتون هرچه زودتر بهتره انجام بشه چون خودش کار زمان بری هستش .. و زمانی که اسمتون از پول در بیاد فقط ۴ ماه زمان دارید که همه مدارک رو به دستشون برسونید .. ولی باز هم نظر خودتون هست .. اگر می دونید که امتیاز لازم رو میارید و اسمتون در میاد و اسسمنت می خواهید کاری هست که باید انجام بشه در نهایت دیگه ...
سپیده

نیکی 1390/02/21 ساعت 05:56

سلام

1- من پاسخ گرفتم و سوال و جواب رو اینجا می گذارم:
سوال:
Dear Sir,
I'm from Iran and your online assessment shows my point as 145 to apply for Skill worker immigration
My master degree is in the list and exempt from assessment. But my bachelor degree is not in your list. I want to know
to get 55 points of Master degree I must assess my bachelor degree or there is no
need
پاسخ:

No. your bachelors degree does not need to be assessed, as you are not claiming any points for it you are only claiming for the Masters qualification

2- در پاسخ الهام خانم من هم یه جایی توی سایت مهاجرت خوندم که برای گرفتن امتیاز همسر باید آیلتس 6.5 داشته باشه. اگه لینکشو پیدا کردم می گذارم. چون خودمم 20 امتیاز به همسرم دادم روش حساس بودم.

3- pre-assessment مدرک لیسانس من حدود 5 روز اومد. جالب بود.


ممنون بابت اینکه تجربه اتون رو در اختیار بقیه گذاشتید ... مرسی
به امید دیدار اینجا
سپیده
فقط حتما این ایمیل رو که براتون زده اند نگه دارید چون اگر بعدا گیر بدن می تونید بهش استناد کنید و قطعا مورد قبوله ...

الهام 1390/02/22 ساعت 04:50

سلام. تشکر از دوستان عزیزی که اطلاعات خودشون رو به اشتراک می گذارن. بله متاسفانه من مطمئن شدم که برای کسب 20 امتیاز همسر باید هر دو نفر آیلتس 6.5 بیارن. این توی point indicator آمده و می پرسه آیا همسر نمره زبان به اندازه principle applicant داره؟ و اگر نداشته باشه 20 رو نمی دن....خیلی بد شد! البته الان امتیاز 120 داریم که فکر می کنم اگه شانس بیاریم 1سال و نیم طول بکشه تا ویزا بدن. درسته؟

از وقتی اسمتون از پول در میاد مدتی طول می کشه تا براتون نامه invitation to apply بیاد . وقتی نامه به دستتون رسید ۴ ماه فرصت دارید مدارک رو به دستشون برسونید . هرچه سریع تر بهتر خوب .. بعد از اینکه مدارک به دستشون رسید یه ۱ سال و نیمی اینها طول می کشه که باز هم بستگی به افیسر و الویت هاشون داره که خودشون می دونن .. اما در نهایت همین حدود ۲ سال می شه که مثل باد می گذره .. البته این برای apply for residency هستش برای سرمایه گذاری و تحصیل قاعدتا فرق داره
ایشالا ببینمتون خلاصه
سپیده

الهام 1390/02/22 ساعت 06:20

تشکر.امیدوارم کارا خوب پیش بره. به امید دیدار....

اورایاد 1390/02/22 ساعت 08:19

سلام من دانشگاهم که فوق رو گرفتم دولتی ولی در لیست دانشگاههای مورد تایید نیست ولی لیسانسم در لیست هست
حالا فکر کنم فقط واسه پر اسسس باید فوقم رو اسس کنم درسته؟
بعدش تو فیلد پر اسس اومده که اسمه مدرکمونو به زبان اریجینال بنویسم یعنی باید مثلا به فینگلیش بنویسم ؟
لازمه اسمه دانشگاه رو مینویسیم بگیم که دولتیه چون دقیقا هم اسم دانشگاه من یه دانشگاه ازاد هست تو ایران

درسته . اما هرجایی توی فرم می گن به زبان original منظور به همان زبانی هست که مدرک اصلی صادر شده که در اینجا یعنی فارسی بنویسید ..
موفق باشید
سپیده

مرجان 1390/03/07 ساعت 10:12

سلام
یه سوال داشتم: در حین این یک سال و نیم بررسی پرونده توسط آفیسر (بعد از دعوت نامه که مدارک ارسال می شود) هیچ نشانه ای تز رد شدن یا پذیرفته شدن نیست؟ یعنی یهو مطلع می شی که ویزا می دن یا نمی دن؟
اگه ویزا دادن چقدر وقت داری به نیوزلند بری؟ چون آدم قبلش کار ناتموم ممکنه داشته باشه... مثلا خود من در حال نوشتن تزم که سال دیگه دفاع می کنم.

بازم ممنون سپیده خانومی

دیشب کلی جواب نوشتم همش پرید...
راستش در این مدت می تونید با افیسر از طریق ایمیل و اینها در ارتباط باد و اگر کم و کثری داشته باشه مدارک و یا چیز بخواهد باهاتون تماس می گیره و یا اگر بیش از حد معمول کارتون طول بکشه می تونید ازش پیگیری کنید البته کلافه اشون نکنید. یادم بندازید درباره پزشک های ایران هم برای گرفتن مدارک پزشکی وقتش شد چند تا نکته بهتون بگم .. خیلی مهمه ..
موفق باشید
سپیده
اهان می دونم چند ماهی وقت داری وقتی ویزات حاضر شد اما نمی دونم دقیقا چقدر ...

مرجان 1390/03/07 ساعت 14:22

با اجازه ی سپیده خانوم و آقا ناصر

نیکی جان میشه این آدرس ایمیل دقیق بخشی رو که براشون ایمیل فرستادی رو برام بزاری.... منم همین شرایط و دارم با این تفاوت که کارم مبتنی بر مدرک لیسانسه.

ممنون از همه دوستان به ویژه مسئولین محترم وبلاک که یه همچنین فضای مفیدی رو ایجاد کردن.

نیکی خانم مثل اینکه شدیدا ککمکتون لازمه ..
سپیده

کوروش 1391/03/09 ساعت 19:28

سلام خدمت دوستان
من بررسی نیوزیلند رو حدود 2 هفته است که شروع کردم و در حال جمع آوری اطلاعات هستم. لطفا به سوالات زیر پاسخ بدید .
1- برای تایید مدرک حتما باید pre رو انجام بدیم یا میشه از همون اول درخواست full کرد؟
2- برای استفاده از 20 امتیاز همسر علاوه بر آیلتس 6.5 می بایست pre و full اسسمنت مدرکشو هم بگیریم یا فقط یکی کافیه ؟
3-نمره آیلتس رو در چه مرحله ای باید ارائه کرد ؟
4- برای گواهی ازدواج چکار باید کرد و آیا ترجمه شناسنامه کافی نیست ؟
5- برای امتیاز bonus و ... باید درخواست کرد و یا اینکه خودشون بر اساس لیست این امتیاز رو میدن؟
6- وضعیت تایید مدرک مهندسی دانشگاه آزاد چج.ریه و آیا تایید میشه ؟
ببخشید که اینقدر سوال کردم . ممنون میشم که راهنمایی کنید .

کوروش 1391/03/11 ساعت 23:39

سلام خدمت دوستان عزیز
ممنون میشم که پاسخ سوالهای من رو بدید و راهنمایی کنید.

بهاره 1391/04/04 ساعت 12:30

با سلام
ممنون از سایت مفیدی که دارید.
میخواستم بدونم برای مهاجرت به نیوزلند نگرفتن وکیل کار عاقلانه ای هست یانه؟ شخصا ترجیح میدم وکیل بگیرم ولی راستش به وکیلا اصلا اعتماد ندارم. یکبار برای استرالیا بد سرم کلاه گذاشتن!!! ولی از اینکه اشتباهی تو پروسه مهاجرت انجام بدم و کلا همه چی خراب بشه منو خیلی میترسونه
ممنون میشم از پاسختون

مستندات سایت immigration واقعا عالی و کامله. تو این وبلاگ هم خیلی از مطالب مرتبط وجود داره که می‌تونید بخونید. دوستانی هم که اینجا هستن، همه اطلاعات و تجربیاتشون رو به اشتراک میذارن. شاید بتونم بگم تحقیقا کسی از بچه‌های این وبلاگ وکیل نگرفته. شما هم اگه یه مقدار (در حد 2-3 هفته) وقت بذاری و قوانین مهاجرت رو مطالعه کنی، نیازی به وکیل نخواهی داشت.
اگر کسی قبلا این سوال رو می‌پرسید، می‌گفتم وکیل فقط می‌تونه برای شما در زمان صرفه‌جویی کنه. اما الآن با چند موردی که دیدم افراد سراغ وکیل رفتند، مطمئنم که این یه مزیت رو هم نداره.
در مورد مهاجرت به نیوزیلند، چون هنوز هم موضوع اساسا تازه است، وکلایی که تو ایران هستن خیلی تجربه‌ای ندارند و در صورت وجود حسن نیت هم کمک چندانی نمی‌تونن بکنن.
/بابک

لیلا 1391/09/19 ساعت 08:07

سلام
من نمره ۱۲۰ آوردم توEOI
با توجه به اینکه سال گذشته 120 انتخاب نکردن آیا شانسی ندارم یعنی بی خودی لاج نکنم ؟:(

راستش، گفتنش سخته. به هر حال منتفی نیست، اما شاید خیلی هم شانس بالایی نباشه. به امتحانش می‌ارزه. :)

لیلا 1391/10/03 ساعت 11:48

ممنون :) تو فکرمه اول واسه silver fern اقدام کنم اگه نشد واسه SMC اقدام می کنم.
راستی اپلیکیشن سیلور فرن همون EOI هستش یا یه درخواست دیگه است
فرنی جداگانه ندیدم تو سایت اصلی

اگه دوست ندارید وقت رو از دست بدین، از همین حالا به فکر آیلتس و ارسال EOI باشید.

سیلور فرن پروسه‌ایه که یک بار در سال ثبت نامش روی سایت باز میشه و فقط در حدود 300 نفر می‌تونن ثبت نام آنلاین انجام بدن و همون لحظه هم وجه اعلام شده رو اینترنتی پرداخت کنن. یه مقدار سخته اینکار. روش خیلی حساب نکنید.

لیلا 1391/10/12 ساعت 07:23

ممنون
این طور که فهمیدم فرمش آنلاین پر می شه درسته؟
من همEOI ام آمادست هم ایلتس 6.5 دارم اما امتیازم با بونوس همون 120 میشه. آیا این که می گن بعد 6 یا 8 ماه اگه انتخاب نشی withdraw می شی؟

بله. اگه بعد از 6 ماه از زمان ارسال EOI انتخاب نشید، از Pool خارج میشید و در صورت تمایل باید دوباره EOI بفرستین.

البته من تا کنون ندیدم کسی انتخاب نشه و نیاز به ارسال مجدد EOI باشه. :)

صبا 1392/01/01 ساعت 22:42

سلام : سال نو مبارک....متاسفانه EOI ما مورد قبول واقع نشد با اینکه با محاسبه خودمان امتیاز بالای 140 بود.برایمان هنوز علت را ایمیل نکرده اند و ما منتظریم تا علت را بیان کنند.خوب اینهم یکی از بدشانسیهای ماست.تو این سال نو حسابی حالمان گرفت.بعد از یک ماه انتظار و دلگرمی.......امیدوارم تمامی دوستان موفق باشند. اگر شما عزیزان راهنمایی خاصی بنظرتان می رسد خوشحال می شوم برایم بنویسید.

صبای عزیز،
سال نو شما هم مبارک. :)
لطفا کامنتتون رو در پست آخر این وبلاگ تکرار کنید تا دوستان دیگه هم بخوننش و بتونن همفکری کنن.
احتمالا بخشی از امتیازاتی رو که ادعا کردید نگرفتین. تو ایمیلی که بهتون زدن چی گفتن؟

صبا 1392/01/02 ساعت 09:50

سلام : سال نو مبارک....متاسفانه EOI ما مورد قبول واقع نشد با اینکه با محاسبه خودمان امتیاز بالای 140 بود.برایمان هنوز علت را ایمیل نکرده اند و ما منتظریم تا علت را بیان کنند.خوب اینهم یکی از بدشانسیهای ماست.تو این سال نو حسابی حالمان گرفت.بعد از یک ماه انتظار و دلگرمی.......امیدوارم تمامی دوستان موفق باشند. اگر شما عزیزان راهنمایی خاصی بنظرتان می رسد خوشحال می شوم برایم بنویسید. در ضمن هنوز ایمیلی دریافت نکرده ایم.

اگه همین پیغام رو تو پست اخر بنویسین، بچه های وبلاگ می تونن ببینن و اونا هم راهنمایی کنن. اینجا که می نویسین فقط ما نویسنده های وبلاگ می بینیم. نتیجه رو که گرفتین به ما هم بگین، کمکی از دستمون بربیاد دریغ نمی کنیم. موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.