دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

چی بیاریم چی نیاریم نیوزلند .. قسمت اول

امروز داشتم در مورد چیزهایی که خوبه با خودمون بیاریم فکر می کردم. راستش فکر می کنم این موضوع کشور تا کشور فرق می کنه و خیلی هم مهمه.(البته این پست رو از یه کم عقب تر شروع می کنم)

برای اومدن به نیوزلند از نظر پروازی از ایران تا اینجا انتخاب های زیادی وجود داره. از معمولترین انتخاب ها پرواز تهران-دبی-سیدنی-اوکلند از طریق امارات هست که تقریبا انتخاب گرونی هست و مدت زمان پرواز بین دبی و سیدنی فوقالعاده طولانی هست ۱۵ -۱۶ ساعت و خیلی خسته کننده است. میزان باری هم که می تونید بیارید فکر می کنم نفری ۳۰ کیلو باشه که برای مهاجرت در واقع یعنی هیچی. اما خوب پرواز تمیز و خوبیه و در ضمن احتمال افتادنش کمتر از پروازهای ایرانیه.

یکی دیگه از معمولترین انتخاب ها پرواز تهران-کوالالامپور-اوکلند هست که اگر از تهران تا مالزی اش رو ایران ایر بگیرید واقعا جز اعصاب خوردی چیزی نداره مگر اینکه همون اول پرواز بخوابید تا اخر و امنیتشم خوب قطعا کمتره.

اما از همه اینها که بگذریم می خواستم این رو بگم که در هر صورت نهایت باری که می تونید با خودتون بیارید حدود نفری ۳۰ کیلو هستش و در هر صورت برای یه زندگی یعنی هیچی.


همونطوری که قبلا گفتم می تونید بارتون رو همراه Freight بفرستید و از خیلی نظرها فکر بدی هم نیست. فقط حواستون باشه جوری ارسال بار رو با رسیدن خودتون تنظیم کنید که بتونید سریع تحویل بگیرید و یا بعد از شما برسه چون هر روزی که بار توی انبار فرودگاه بمونه باید پول انبار رو بپردازید که حدود روزی ۳۰-۴۰ دلار می شه. حالا بعدا سر صبر درباره این یکی می گم چون خیلی جزئیات داره.


مهمترین چیزی رو که باید همراه اتون باشه مدارکتون هست که قطعا خودتون می دونید. اما چندتا نکته. در مورد گواهی نامه. وقتی توی ایران گواهی نامه اتون رو بین المللی می کنه یه سری جزئیات رو کامل به صورت انگلیسی نمی نویسند. بنابراین حتما یه نسخه ترجه شده و مهر و امضاء شده قوه قضائیه از گواهی نامه اتون رو همراه داشته باشید. چونکه برای تبدیل اینجا اون رو ازتون می خوان و اون گواهی نامه بین المللی رو که ایران می ده قبول نمی کنن. اصل گواهی نامه رو هم حتما داشته باشید چون کپی اش اینجا لازمه.


از این نظر می گم که با گواهی نامه بین المللی اتون می تونید ۱ سال اینجا رانندگی کنید و بعد با یک امتحان گواهی نامه full بگیرید و اگر ترجمه رو نداشته باشید و بخواهید از اول امتحان بدید باید ۳ تا امتحان بدید و هرکدوم حدود ۷۰ دلار خرجشه و در ضمن باید برای هر امتحان ۶ ماه از مدت امتحان قبلی گذشته باشه و در نوبت اول و دوم محدودیت رانندگی هم خواهید داشت. بنابراین ۱ سالی طول می کشه تا گواهی نامه کامل اینجا رو بگیرید.


ادامه دارد ....

سپیده


نظرات 10 + ارسال نظر
نیکی 1390/02/30 ساعت 09:24

سلام

از شنبه وبسایت برای برداخت بول EOI مشکل داشت و ما که می خواستیم برداخت رو انجام بدیم نمی تونستیم (access denied) بود. تماس گرفتیم گفتند که مشکل حل می شه و selection را به روز بنج شنبه 15 می ساعت 1 ظهر به تعویق انداخته اند. جالب اینجاست که ما حدود 2-3 ساعت قبل از ساعت 1 به وقت نیوزلند برداخت آنلاین انجام دادیم و وارد استخر شدیم. شب که وضعیت رو چک کردیم دیدیم که انتخاب شدیم!!!
حالا من از شما خواهش می کنم در مورد موارد زیر ما را راهنمایی کنید:

1- چقدر طول می کشه تا با ایمیل به ما اطلاع بدن که ابلای کنیم؟ کیس افیسر همینجا معلوم میشه؟
2- یکی از دوستان مدرکش رو کامل اسس کرده بود و من الان باید همین کار رو انجام بدم. نتونستم کامنتاشو بیدا کنم. میشه شما بیدا کنید و اینجا بذارید؟
3- از زمانی که مدارک رو بفرستیم تا زمان دریافت یا رد ویزا چقدر طول می کشه؟

ببخشید طولانی شد.

اول که تبریک می گم واسه انتخاب شدنتون . ایشالا کارها خوب پیش بره. بین حدود ۲ هفته تا ۱ ماه باهاتون تماس می گیرند. و اگر سوالی و یا ناقضی داشته باشه فرم هاتون بهتون می گن و در مورد چیزهایی که ادعا کردید سوال می کنن و ... و اگر همه چیز خوب پیش بره براتون نامه برای اپلای می زنند و بعد ۴ ماه فکر کنم وقت دارید مدارکتون رو که شامل مدارک پزشکی می شه و دیگه باید صبر کنید تا دوباره باهاتون تماس بگیرید. تا زمان گرفتن ویزا قبلا ۱ سال بود الان فکر کنم شده۲ سال. من نمی دونم کدوم کامنت رو می خواهید که پیدا کنم و یا اینکه در این موردچه سوالی دارید.
موفق باشید
سپیده

سودی 1390/02/30 ساعت 14:32

چقدر خوب شد من اینجا رو پیدا کردم،کلی سوال دارم،شوهر من از نیوزلند بورس گرفته کرایس چرچ اقدام کرده برای ویزا،البته چون ایران زندگی نمیکرد از ایتالیا اقدام کرده،امروز آفیسرش میل زده که همسرت میخواد چیکار کنه درآینده میاد همراهت؟من نگران شدم ..ممکنه به این دلیل ویزا ندن؟

نه .. خیلی خیلی بعیده به این دلیل ویزا ندن . خیلی ها اینجا هستند که همسرهاشون بعدا اومدن .. هیچ دلیلی وجود ندارد که به این دلیل ویزا ندهند. شاید می خواد ببینه اگر تو بری وضعیتت چه جوری می شه زبان بلدی یا نه و یا برنامه ای دارید برای اینکه تو هم بری یا نه . اونها خیلی روراست هستند می تونید باهاشون روراست باشید.
ایشالا که جور شه همه چیز .
سپیده

مهراد 1390/02/31 ساعت 15:57

سلام،
مرسی از وبلاگ مفیدتون و مرسی از پیگیری و پشتکارتون تو وبلاگ نویسی.
من دارم واسه پی اچ دی میام نیوزیلتد، دانشگاه تکنولوژی اوکلند. می تونین منو راهنمایی کنین که اگه من اون 20 ساعتی که اجازه کار دارمو، کار مرتبط با رشته م پیدا کتم در EOL اون 55 امتیاز رو میتونم بیارم یا کار نیمه وقت حساب نمیشه برای EOL ؟
بازم مرسی از هر دو تون
( اینم بابته درد و دل بگم که عجیببببب استرس دارم واسه اومدنم)

وافعیتش جواب سوالت رو که نمی دونم دیگه خیلی فنی شد .. اما یه چیزی رو می دونم و اینکه استرست کاملا یه حس طبیعی هستش اما اصلا بهش احتیاجی نداری چون هیچ چیزی و هیچ دلیلی برای استرس وجود ندارد ... زودتر از اونچه فکر کنی حس می کنی جا افتادی و داری ازاد زندگی می کنی ..
اگر جواب سوالت رو پیدا کردیم یا از دوستان کسی می دونست حتما پست می کنیم ..
موفق باشی
سپیده

شهرو 1390/03/01 ساعت 08:26

سلام خدمت دوستان عزیز و با تشکر از اطلاعات جامع و کاملی که ارائه کردید. ببخشید من یک سوال داشتم .میشه کمکم کنید در شمارش امتیازم ؟ لیسانس حسابداری و ۴۱ ساله و بالای ۱۰ سال سابقه با ایلتس۶.۵ و همسرم هم لیسناس دارند .اونطوریکه من حساب میکنم به ترتیب ۵۰و۲۰و۳۰ و بابت همسر هم ۲۰ میگیرم که میشه 120 امتیاز.اما در سایت در قسمتی که انلاین امتیاز دهی میکنه به من امتیاز 95 میدهد. میشه بفرمائید من اخر سر چه امتیازی میاورم؟ ممنون میشم اگه جواب بدهید تا بتونم زودتر ثبت نام کنم.

راستش من رفتم امتیازتون رو حساب کنم یه کم سخت شد چون خودتون جزئیات رو بهتر می دونید در مورد خودتون . من خیلی از چیزها رو ممکنه ندونم. یه لینک کنار صفحه هست که لینک داره به پستی که point calculator توشه .. بازهم حساب کنید و یک بار هم فرم رو کامل پر کنید : منظورم EOI هست بیینید چقدر امتیاز میارید. اگر دقت کنید قطعا به یه نتیجه می رسید.
موفق باشی
سپیده

نیکی 1390/03/02 ساعت 06:34

دوباره سلام

در مورد کپی برابر اصل کردن مدارک یا همون certified کردن، دفاتر اسناد رسمی برای مدارک ارسالی جهت اسس مدرک لیسانس قابل قبول است یا مثلا سفارت نیوزلند باید برابر اصل کنه یا جای دیگه؟ میشه بگید شما چکار کردید؟

خیلی ممنون

نه همون دفتر خونه ها که کپی برابر اصل می کنن کافی هستش و در مورد مدارک ترجمه شده با مهر قوه قضائیه کارتون رو راه می اندازه .
سپیده

ایلیا 1390/06/16 ساعت 20:28

با تشکر از مطالب ارزندتون
راجع به Freight گفتید راهنمایی می کنید. می شه توضیح بدید؟
در مورد پرواز هم می خواستم بدونم اگه از مسیر دبی با پرواز امارات اقدام کنم نیاز به ویزای استرالیا دارم؟‌ چون یه توقف در استرالیا داره.
با تشکر فراوان
ایلیا

اگر از طریق استرالیا بیاید نیاز به ویزای ترانزیت دارید که معمولا یه ویزای 3 روزه هست .. و باید بلیط داشته باشید و بعد بهتون ویزا می دهند که مجانی هم هست .. در مورد فریت چی می خواهید بدونید .. من یه بار این مسیر رو رفتم و حسابی پوستم کنده شده حتما اگر سوالی دارید در خدمتیم .
سپیده

ایلیا 1390/06/17 ساعت 22:29

ممنونم از پاسختون در مورد فریت. می خوام بدونم آیا اصول خاصی داره که مطمین شم بار با خودم می رسه و هزینه نگهداری در امانات فرودگاه بهش اضافه نمی شه؟ در مورد هزینه هاشم در جریان هستید؟به ازای هر کیلو بار چقدره؟ کدوم شرکت هوایی به صرفه تره؟

راستش بهترین حالت این هست که طوری تنظیم کنید که بار همزمان و یا 1 روز بعد از خودتون برسه .. اگر شنبه و یا یکشنبه برسه پول نگهداری بهش نمی خوره چون انبارش تعطیله اما اگر روزهای دیگه برسه به ازای هر روز توی انبار بودم حدود 30 دلار بهش انبار و اینها می خوره .. بهترین راه اینه که تنظیم کنید بعد از شما برسه که هروقت رسید برید بگیرید... یه باری حدود 100 کیلو اینها تقریبا 400 دلار می شه .. شرکت هواپیمایی رو نمی دونم اما ما با امارات فرستادیم هم سالم رسید کاملا و هم به موقع و هزینه هاش مثل بقیه بود ...
سپیده

ایلیا 1390/06/18 ساعت 17:28

با تشکر. می خواستم بدونم ویزای ترانزیت چقدر زمان می بره؟
برای مسیر هوایی به اکلند به صرفه ترین و بهترین مسیری که معرفی می کنید کدوم هست؟ امارات خیلی گرونه!
در مورد اقامت می خواستم بدونم برای روزهای اول چی پیشنهاد می کنید؟ من دانشجو هستم و می تونم با یه خونواده زندگی کنم و یا از سوییت دانشگاه که هر دو هفته ای ۲۵۰ دلار هزینه داره. بهترین انتخاب چیه به نظرتون؟

ویزای ترانزیت معمولا ۲ هفته طول می کشه از ایران که بگیرید اما براش ۳ هفته رو در نظر بگیرید که به مشکلی بر نخورید .. برای استرالیا البته ..
برای مسیر ها هم راه های زیادی برای رسیدن هست :) اما مثلا مسیر مالزی نسبتا بد نیست ..
هر دوش خوبه اما بستگی به سلیقه خودتون داره .. من تجربه اش رو نداشتم که بگم کدوم بهتره .. اما به هر حال همیشه می تونید به راحتی جا به جا شید .. مثلا مثل ایران نباید لزوما 1 سال اجاره کنید و مثلا برای 1 ماه می گیرید و اگر راضی نبود عوض می کنید جاتون رو ..
موفق باشید
سپیده

ایلیا 1390/06/19 ساعت 21:20

خیلی کامل بود ممنونم. ببخشید زیاد سوال می پرسم ولی فکر کنم خیلیا این سوالات در ذهنشون باشه.
می خواستم بدونم یه سوییت در مرکز شهر به عنوان مثال در منطقه graffon که به دانشگاه آکلند نزدیک هم هست حداقل قمیمت خریدش چقدره؟ مالیاتش چطور؟ و اینکه به نظر شما ارزش داره که سوییت خریداری شه یا بهتره به همین صورت اجاره و ... بشه؟
می شه در مورد چی بیاریم نیوزلند چی نیاریم مطالب بیشتری در اختیارمون بذارید؟ من هنوز به جز لباس و قابلمه و آجیل خیلی چیزی واسه آوردن پیدا نکردم ;)

اونایی که اوکلند درس میخونند، می تونند کمک کنند؟! /ناصر

سلام

لطف می کنید مرا راهنمایی کنید که چگونه پول اولیه جهت وروود به pool را ترانسفر کنم....فرمهای online را پر کردم اما برای ارسال پول مستاصل شدم.اگر مرا راهنمایی کنید لطف بزرگی کرده اید......پیشاپیش از شما سپاسگزارم

یا باید به طریقی debit card تهیه کنین (تو اینترنت بگردید، شرکتهایی رو که با واسطه این کار رو می کنن پیدا می کنید)، یا اینکه اگه دوست و آشنایی دارید که کردیت کارت داره، براتون پرداخت رو انجام بده.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.