دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

چی بیاریم چی نیاریم نیوزلند .. قسمت دوم



ادامه مطلب چی بیاریم چی نیاریم .. :)

همونطوری که قبلا گفتم نیوزلند کشور گرونی هست و مخصوصا شهرهای اصلی اش و مخصوصا اوکلند. بنابر این بعضی وقت ها اگر مجبور بشیم بار فریت کنیم شاید ارزشش رو داشته باشه اما اینکه چه چیزهایی خیلی مهمه و باز به نظر شخصی خودتون هم بستگی داره.


لوازم خونه کلا اینجا واقعا گرون هستش. براتون چند تا مثال میاریم. مثلا اگر بخواهید قابلمه بخرید یه سری جنس های فوقالعاده بی خودی دارند که از این همین لعابی های خودمون هست و قیمتش هاش از ۲۰ -۳۰ دلار شروع می شه می ره بالا. اگر هم بخواهید تفلون بخرید قیمت کوچکترین قابلمه تفلون از ۱۵۰ دلار شروع می شه و می ره بالا .. در صورتی که توی ایران می تونید یه ست کامل مثلا ۶-۷ تیکه رو ه قیمت ۲۰۰-۳۰۰ دلار بخرید اما اینجا هر تیکه اش در این حدود درمیاد.

یا مثلا اینجا کریستال فوقالعاده گرون هست و حتی ظرف های نسوز و پیرکس با جنس های فوق اعاده پایین خیلی گرونه . توی ایران پیرکس خیلی ارزونه و یکی از دمه دستی ترین چیزهاست پس بد نیست اگر می تونید با خودتون بیارید. 


راستی اینجا فنجان شیشه ای دسته دار پیدا نمی شه اگر برای چایی عادت دارید و یا می خواهید یه دست بیارید. ما که همه اوکلند رو زیرپا گذاشتیم پیدا نکردیم. تنها مدلی که شیشه ای باشه و دسته داشته باشه ابجو خوری هست که هم گنده اند و هم سنگین.

موارد خیلی زیاد هست بهتون پیشنهاد می کنم توی سایت های فروشگاه های معروف برید و قیمت ها رو یه مقایسه کلی کنید و کاملا متوجه می شید چی می گم. 

همین طور در مورد لباس. راستش اینجا برندهای خوب و یا حتی معمولی خیلی محدود تر از کشورهای امریکایی و اروپایی و حتی شرقی مثل مالزی و غیره هست و بیشتر برندهای لباس رو که برای ایرانی ها اشناست اینجا نمی شه پیدا کرد و اگر هم چندتایی باشند به دلیل دوری اینجا و هزینه های ارسال و گمرک قیمت هاشون چند برابر می شه بنابراین اگر لباس های خوب دارید که ارزش نگه داشتن دارند حتما با خودتون بیارید. بازهم پیشنهاد می کنم یه نگاهی به فروشگاه های معروف اینجا که قیمتهای مناسبی دارند بندازید. براتون لینک هاشون رو اخر این پست می ذارم.


فروشگاهای معروف اینجا عبارتند از:

خوراک :

Count down

Foodtown

Pack and save

New World

.

لوازم خانگی:

Harvey Norman

Farmers

Briscoes


لوازم برقی و الکترونیکی:

Noeleaming

Bond and Bond

Harvey Norman

Dick Smith


لباس و غیره:

Farmers

و برندهایی که تعدادشون زیاد نیست اما الان هم اسماشون توی ذهنم نیست براتون بنویسم.


یه جای دیگه هم هست به نام Warehouse که تقریبا همه چیز داره اما قیمت هاش ارزونتر هست و جنس های با کیفیت پایینتر داره اما برای خرید بعضی از لوازم انتخاب بدی نیست. 

اکثر این فروشگاه رو هرجا برید می تونید پیدا کنید ولی بعضی هاش رو من توی جزیره جنوبی ندیدم.

اکثر لینکهاشون هم با جستجو گوگل براحتی پیدا می شن و همشون اخر لینکشون هست: co.nz


دیگه خلاصه اگر کفش و کیف خوب دارید و هرچیز دیگه به نظر شخصی من واقعا ارزش داره ادم بیاره.


در مورد خوراکی های ایرانی مثل اجیل و غیره هم همونطوری که قبلا گفتم اینجا سخت گیری می شه البته می شه اورد و من خودم همه چیز از اجیل و سبزی خشک و زرشک و زعفران و ادویه و .. با خودم اوردم. یادتون باشه فقط همه رو توی کارتی که هواپیما بهتون می دن اعلام کنید و در ضمن اگر ازتون سوال شد اینها چه جوری تهیه شده و یا خشک شده و غیره حتما بگید همه صنعتی تهیه شده چون اگر بدونند که دستی و سبز خشک خودتون درست کردید و یا غیره قطعا می ریزن دور. حتما توضیح بدید که به صورت صنعتی و با بخار و ... البته اگر پرسیدند. 

راستی من باقلوا و گز و اینها هم دفعه دوم که میومدم اوردم و البته توی بارهای فریت ام بود و گیر ندادند.


در ضمن توی اوکلند ۲ تا مغازه ایرانی هست و همین طور چند تا مغازه عربی که می تونید همه خوراکی های ایرانی رو که لازم دارید ازشون بخرید ... و همین طور گوشت حلال و ...


فعلا چیزی به ذهنم نمی رسه اما اگر سوالی دارید یا چیزی و یا گروه خاصی موارد به ذهنتون می رسه بگید که من پست رو اپدیت کنم...

ادامه دارد ..

مرسی

سپیده

نظرات 15 + ارسال نظر
طاهر 1390/03/03 ساعت 07:54

سلام سپیده خانم.
من سوالی درباره ابتدای کار دارم.
لازمه که برای تشکیل EOI و شروع رسمی بررسی مدارک همه موارد کامل باشه؟ (منظورم بیشتر مدرک IELTS هست که تهیه اش زمان می بره)

سلام. پیشنهاد می کنم این پست رو حتما بخونید فکر کنم کمک کنه .
http://2migrators.blogsky.com/1390/02/24/post-77/

پارسا 1390/03/03 ساعت 07:58

سلام - آیا برای ارسال بار بصورت فریت محدودیتی از نظر تعداد دفعات و میزان ارسال بار وجود دارد ؟

باتشکر

راستش سوال خیلی خوبی هستش .. محدودیتی برای اینکار وجود ندارد اما وقتی می خواهید اینجا بارتون رو تحویل بگیرید محدودیت هایی هست. مثلا فکر کنم بیشتر از سالی یک بار نمی شه و بهش گمرک می خوره و در ضمن اگر مثلا دفعه اول ارسال کنید همراه با وردتون قابل قبوله اما اگر دفعه دوم که میاید و یا دفعه های بعدی بخواهید بار بیارید بهتون گیر می دن که شما که اینجا دارید مثلا دو سال زندگی می کنید چرا و چه جوریه که این همه بار اوردید و ممکنه باز بهش گمرک بخوره . راستش اینها را به ما وقتی بار دوم بار اوردیم اونم نه خیلی زیاد توی گمرک فهمیدیم. بهتره سایت گمرک و قوانینشون رو بخونید. خلاصه بخونید ببینید در چه صورتی گمرکی بهش تعلق نمی گیره .
سپیده

نیکی 1390/03/03 ساعت 08:51

سلام

ببخشید که مدام سئوال می کنم

مدارکی که باید برای full assessment می فرستم اینا هستند:

1- اصل مدرک پیش دانشگاهی + دیپلم و ترجمه با مهر دادگستری + کپی برابر اصل از دفاتر اسناد رسمی (ریز نمرات ندارم آیا لازمه؟)
2- اصل مدرک لیسانس + ریز نمرات و ترجمه با مهر دادگستری + کپی برابر اصل از دفاتر اسناد رسمی
3- نامه سابقه کار اصل + کپی برابر اصل از دفاتر اسناد رسمی + ترجمه با مهر دادگستری
4- کپی برابر اصل پاسپورت
5- ترجمه شناسنامه با مهر دادگستری + برابر اصل از دفاتر اسناد رسمی

لطفا اگر چیزی از قلم انداختم راهنمایی کنید و در ضمن نیازی به مهر امور خارجه روی مدارک ترجمه شده نیست؟

باز هم خیلی ممنون

راستش چیزی به ذهن من نمی رسه جز اینکه پولش رو از چه طریقی می دید و مثلا اگر چک هست و یا رسیدی چیزی دارید باید براشون بذارید یا نه .. و اگر کردیت کارتی هست که فرم مخصوصش اگر باید اضافه بشه ..
ایشالا زودی کارهات پیش بره ..
سپیده

[ بدون نام ] 1390/03/03 ساعت 09:28

سلام. مرسی از اطلاعات خوبتون. در مورد باقی شهرهای نیوزیلند چیزی می دونید؟ مثلاْ شهرهای غیر معروف در جزیره شمالی؟ما ترجیح می دیم در شروع توی فیلدی که الان کار می کنیم اونجا هم دنبال کار بگردیم بنابراین اگه قسمت شد و اومدیم باید بریم یه شهری که صنایع نفت و گاز اونجاست...شما اطلاع دارید کدوم شهر از این لحاظ معروفه؟؟

راستش نمی دونم کجاش هست این صنایع .. اما اگر توی job های مرتبط بگردید حتما می فهمید کدوم شهرها بیشتر حرفه شما رو نیاز دارند.
حتما برای کاریابی به seek.co.nz سربزنید.
اینجا پر از شهرهای کوچیک هستش و همشون همون کیفیت و حتی کیفیت زندگی بهتر از شهرهای بزرگ رو دارند چون پر از خونه ها و مزارعی هستند که صاحبان فوق العاده پولداری دارند و خیلی از امکانات و مدارس عالی و غیره توی این شهرها هستند و بنابر این اصلا نگران نباشید اگر خواستید توی شهرهای غیر اصلی تر زندگی کنید.
سپیده

[ بدون نام ] 1390/03/03 ساعت 09:31

سلام. توی نیوزیلند وضعیت خانومهای محجب چطوره؟ خانومی که حجاب داشته باشه دچار مشکل نمی شه؟ می تونه راحت زندگی کنه...درس بخونه و کار کنه؟

سوال جالبی هست . اینجا از این نظر واقعا هیچ مشکلی من ندیدم و حتی دوستانی داریم که محجبه هستند و سرکار می رن و حتی چند نفر از خانم عرب رو هم می شناسم که دانشگاه می رن و حتی بعضی ها رو هم با روبنده دیدم و واقعا هیچ وقت نشنیدم و ندیدم که هیچ تمایزی از هیچ نظری براشون قایل بشن و یا مشکلی باشه .. از این نظر ها واقعا کشور ازادی هست و حتی اینجا دانشگاه نماز جمعه برگزار می کنند و غیره ...
سپیده

نیکی 1390/03/03 ساعت 11:08

دوباره امروز سلام

شما توی یکی از پستهاتون گفته بودید ویزا آفیس ایران، چین هست. من که میر م توی لینک office and fee finder و ایران رو برای resident visa- skilled migrant category انتخاب می کنم نشون می ده که آفیس لندن مسئول هست. میشه نظر بدین؟

اینها هرچند وقت اپدیت می شه . قطعا اخرین اطلاعات روی سایت هست و من دیدم جدیدا اپلیکیشن ها میره برای لندن و یا مثلا دفتر دبی ۲ سالی هست باز شده و غیره .. حتما برای ارسال مدارک با سایت چک کنید.
سپیده

علی 1390/03/03 ساعت 11:13

باز هم خیلی خیلی ممنون از راهنمایهاتون
امیدوارم همیشه شاد، پیروز و تندرست باشید

ممنون . اگر خواننده های خوبی مثل شما نباشند که ما هم انرژی واسه نوشتن نداریم ..
ممنون
سپیده

مانی 1390/03/03 ساعت 11:55

سلام
مرسی از مطلب خوبی که نوشتی. من یک جمع زدم کالاهای مورد نیاز رو چیزی حدود ۳۰هزار تا شد سطح عمومی پرداخت حقوق چه جوری است یعنی اگر کارمندی حساب کنی چقدر طول میکشه که ۳۰ هزار تا جمع کنی که این وسایل رو بخری البته می دونم برای کی میتونه خیلی متفاوت باشه ولی سطح کلی جامعه رو منظورم هست مرسی

خیلی سواله سختیه ... و در ضمن اینکه وقتی اینجا میاید میتونید تا مدتی خونه مبله اجاره کنید و تقریبا احتیاج به خریدن هیچ چیزی ندارید. و در ضمن هرکسی میاد قطعا با مقداری از saving های که داره میاد و در ضمن اینجا کسی اونقدر مثل ایران تجملاتی زندگی نمی کنه .. نمی دونم چی بگم ..اما یه حقوق معمولیه خوب چیزی بین ۵۰ تا ۷۰- ۸۰ هزار دلار در سال هست.
سپیده

[ بدون نام ] 1390/03/03 ساعت 13:20

تشکر از پاسختون در رابطه با حجاب...خیالم راحت شد.

:) سپیده

اوستا 1390/03/03 ساعت 21:41

پس از ورود به نیوزیلند وسایل مور نیاز را از ایران ارسال کنند چقدر حق گمرک گرفته میشه؟ از طرفی درسته که با داشتن کار خوب میشه از پس هزینه ها برآییم ولی واقعا نیوزیلند گرانه.
سایت تلکام را چک کردم ولی خبری از اینترنت بدون محدودیت ندیدم آیا سرویس ها آنجا فقط حجمی هست؟ اینترنت اونجا واقعا گرونه

اولا بستگی به بارتون داره و اینکه وسایل نو باشه و یا نباشه و خیلی فاکتورهای دیگه که بهتره توی سایت اش بخونید چون من نمی دونم واقعا چه جوری گمرک حساب می شه اما مثلا ما یک بار وسایلمون رو یه سری فرستادیم هیچی گمرکی ندادیم ...
تلکام تا چند وقت پیش اینترنت نا محدود برای مصرف خانگی داشت ولی الان تغییر داده به ماکزیمم ۴۰ گیگ .. اما می تونید یه سرویس رو روش فعال کنید که هرچقدر بالای ۴۰ گیگ مصرف کردید یعنی بعد از ۴۰ گیگ یا هر سرویسی که دارید گیگی نمی دونم چقدر ۲ دلار چقدر شارزتون می کنه .. در ضمن ۴۰ گیگ خیلیه ... حالا نامحدود می خوای چی کار ؟
سپیده

احمدرضا 1390/03/04 ساعت 03:36

سلام و تشکر بابت اطلاعات مفیدتون
اگه میشه بیشتر راجع به بار فریت توضیح بدین

نمی دونم دقیقا چیا بگم ... اگر سوال خاصی دارید بپرسید منم سر فرصت می نویسم در موردشه ..
سپیده

بابک 1390/03/13 ساعت 08:24 http://persiance.wordpress.com

ممنون از اینکه اطلاعات مفیدی روی سایت میذارید. اگه میشه در مورد هزینه های درمان و به خصوص خدمات دندانپزشکی هم بنویسید. میگن دندانپزشکی در خارج از ایران خیلی گرونتر از ایرانه. اونجا هم همینطوره؟

راستش شاید .. یه کمی اره گرونتر هست .. هزینه های پزشک و اینها هم گرونه اما در کنارش بیمه خیلی خوب ساپورت می کنه .. مثلا یکی از نزدیکان دو تا دندان جراحی کامل داشت و حدود ۵-۶ هزار تا خرجش شد اما یه یه قرونی هم نداد چون جراحی بود و کامل بیمه داد.. یا مثلا برای فیزیوتراپی هر جلسه ۶۰ دلار اینطور ها بود اما طرف همشو بیمه بهش داد..
البته اینجا بیمه یه حالت قراردادی داره و خیلی ابشن های مختلف داره و باید دقت کنید چی به کارتون میاد و کدوم مدل اش رو انتخاب کنید .. خیلی خیلی مهمه ..
مثلا یه مدل بیمه دکتر معمولی رو شامل نمی شه و هر بار ویزتش ۵۰ دلاره اما یه بیمه دیگه اون رو هم شامل می شه و پولشو می ده .. خلاصه ریزه کاری داره..
سپیده

لیلی 1390/04/06 ساعت 12:41

آیا تو شهرهای کوچیک هم سوپرمارکت با مواد غذایی حلال پیدا می شه؟

سوال خوبیه .. منظورت از شهرهای کوچیک مثلا کجاست ؟ معمولا شهرهای کوچیک خیلی نزدیک هستند به شهرهای بزرگ .. اگر بگی مثلا مثل کجا شاید بتونم کمکت کنم ..
اما یه چیزی که هست اینه که همه جا عرب ها هستند و معمولا گوشت و مرغ حلال رو با قیمت و کیفیت خیلی خوب می فروشن ..
سپیده

ایلیا 1390/06/16 ساعت 22:34

یه سوال در مورد گوشی موبایل در نیوزلند دارم
می شه مثل آمریکا با شرکت هایی قرارداد بست و دستگاه موبایل رو با هزینه پایین در اختیار داشت؟ منظور من اینه که بهتره گوشی رو از ایران بیارم یا اونجا همراه با سرویس و قرارداد به صرفه تره؟
با تشکر
ایلیا

اینجا اگر باهاشون قرارداد ببندید و plan بگیرید یعنی غیر از اعتباری بگیرید معمولا تخفیف های خوبی رو گوشی بهتون می دهند و گاهی گوشی مجانی می دهند .. همه این جزئیات رو می تونید توی سایت telecom.co.nz و همین طور vodafone.co.nz ببینید ..
حالا ببینید اگر سوالی خاصی داشتید می تونم جواب بدم ..
سپیده

مژده 1392/02/18 ساعت 10:19

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون.
من در شرف دریافت ویزای دانشجویی هستم و با همسرم می آییم به نیوزلند. می خواهم از ایران یک سری وسایل اولیه آشپزخونه مثل یک قابلمه دو نفره یک ماهیتابه آبکشش ک.چیک و یک سری ادویه جات و سبزیجات خشک شده و برنج و هبوبات و یک سری وسایل بهداشتی مثل دستمال کاغذی برای مصرف 3-4 ماه بیاریم. تا زمانی که جا بیفتیم و کارهامون رو روال بیفته نگرانی هامون کمتر باشه. این وسایل را می هواهیم فریت کنیم. چه توصیه ای دارید؟ این ایده خوبیه؟

مواد غذایی تقریبا همه رقمه‌اش اینجا هست. قیمتش هم در مقایسه با سایر هزینه‌ها بسیار پایینه. به نظر نمی‌رسه خیلی ارزش آوردن از ایران داشته باشه. به خصوص که گمرک نیوزیلند سخت گیره و ممکنه ازتون ایراد بگیرن یا دستکم تو فرودگاه وقتتون گرفته شه. لوازم بهداشتی هم اگه برند خارجی رو در نظر بگیرید، تقریبا هم قیمت با ایرانه.

/بابک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.