دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

محاسبه امتیازات و هزینه های اقدام

بازهم یه پست جمع و جور برای امتیازات چون در این مورد هم سوال خیلی زیاد داشتیم:


جدول امتیازها به صورت خلاصه:


Conditions Points
Skilled employment
Offer of skilled employment in New Zealand 50
Current skilled employment in New Zealand for less than 12 months 50
Current skilled employment in New Zealand for 12 months or more 60
Work experience in skilled employment
2 years 10
4 years 15
6 years 20
8 years 25
10 years 30
Qualifications
Recognised undergraduate qualification 50
Recognised postgraduate qualification 55
Age
20-29 30
30-39 25
40-44 20
45-49 10
50-55 5
Close family in New Zealand
Close family 10


http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/caniapply/eoi/pointstable.htm


این لینک چند تا مثال داده که چه جوری امتیازتون رو حساب کنید:


این هم لینک point Indicator دوباره:


http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/LinkAdministration/ToolboxLinks/pointsindicator.htm?level=3


جدول برای Bonus points:

Conditions Bonus points
Skilled employment
In an identified future growth area 10
In an area of absolute skills shortage 10
In a region outside Auckland 10
Partner has a skilled job or job offer 20
Work experience in New Zealand
1 year 5
2 years 10
3 or more years 15
Work experience in an identified growth area
2 to 5 years 10
6 or more years 15
Work experience in an area of absolute skills shortage
2 to 5 years 10
6 or more years 15
Qualifications
Two years of full-time study in New Zealand towards a recognised qualification  5
Recognised basic New Zealand qualification (e.g. trade qualification, diploma, bachelors degree, bachelors degree with honours) 5
Recognised post-graduate New Zealand qualification (Masters or Doctorate) 10
Qualification in an identified future growth area 10
Qualification in an area of absolute skills shortage 10
Partner holds a recognised qualification 20



http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/caniapply/eoi/bonuspoints.htm


این لینک هم برای محاسبه پولی که باید پرداخت بشه بعد از اینکه از دعوت به اقدام شدید. چون اینکه به چه روشی اقدام کردید و از کدوم کشور هزینه های متفاوت هست. در واقع با جواب به سه سوال هزینه ها رو و نحوه پرداختش رو براتون مشخص می کنه.


http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/residencefromwork/LinkAdministration/ToolboxLinks/officeandfeescalculator.htm?level=1



این هم لینک مربوط به هزینه های اولیه و ..


http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/apply/fees.htm


سپیده

نظرات 30 + ارسال نظر
اورایاد 1390/03/04 ساعت 04:52 http://orayad.blogfa.com

سلام لطفا میشه بگید وقتی از پوووول بیرون میایم برای ارسال مدارک چقدر باید هزینه پرداخت کنیم در مورد هزینه ها چیزی نوشته نشده است

سلام. این لینک دقیقش ..
موفق باشید
سپیده
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/apply/fees.htm
مقدار پولی که باید پرداخت بشه با توجه به اینکه از چه کشوری هستید و از مجا و در چه زمینه ای اقدام می کنید فرق داره ..
اینجا یه calculator هست که بهتون دقیق می گه :
اگر از ایران هستید و از ایران اقدام می کنید و برای skilled migrant می شه ۴۴۰ دلار نیوزلند البته برای اقدام انلاین .. حتما لینک رو چک کنید.
سپیده

اورایاد 1390/03/04 ساعت 06:28

مرصی از لطفتون

no worries
sepideh

محمد 1390/03/04 ساعت 07:05

خب سوال من که معلوم نشد چی شد دوباره میپرسم فقط خواهشی که دارم به همش جواب بدید.

با سلام
یه سری سوال دارم اگه جواب بدین ممنون میشم
اول اینکه من قصد تحصیل و بعد از اون مهاجرت به نیوزلند رو دارم
مدرک لیسانسم مهندسی عمران بوده دانشگاه آزاد یزد با معدل 13 و الان دارم MBA میخونم تو مالزی گرایش مدیریت پروژه که در بدترین حالت با B+ تموم کنم
آیلتس رو هم میتونم 6.5 بگیرم
فاند که تا اونجا که متوجه شدم به ما نمیرسه خود پذیرش رو از یه دانشگاه خوب مثل آکلند میتونم بگیرم برای دکترای مدیریت پروژه؟
حالا اگه پذیرش اوکی شه چقدر شانس اقامت دارم؟ چون من بیشتر واسه اقامت دارم میرم اگه اون جور نشه نمیخواهم اینهمه واسه تحصیل هزینه کنم همین مالزی هم میشه خوند
من جدول امتیازها رو دیدم چند تا سوال در مورد اون هم دارم
http://kiwi-friends.com/Contents/Simple/32/
تا اونجا که من میدونم برای دکتری میشه پاره وقت کار کرد
اون برای مشغول به کار در نیوزلند امتیاز داره؟ اگه نه اون 12 ماهی که بعد از تحصیل به شما اجازه کار تمام وقت میدن چی؟
سابقه کار چجوریه؟ میشه جور کرد به صورت سوری برای اقامت؟ اصلا سابقه کار ایران رو قبول دارند؟
در مورد امتیاز های پاداشی یه تحصیل در نیوزلند برای 2 سال داره یه دکتری از نیوزلند میشه جفتش رو گرفت؟
مدرک تحصیلی در زمینه مشاغلی که نیوزیلند برای طولانی مدت نیاز دارد چجوریه؟ لیستش رو من دیدم هم عمران توش بود هم مدیریت پروژه.
کلا یه ذره در مورد سابقه کارش گیج شدم چند مورد داره
کلا اگه توضبح بدید دقیقا چه نوع کاری رو قبول میکنند و فرق اینها تو لیست چیه ممنون میشم
ممنون میشم به همه سوال ها هم جواب بدید

اول اینکه حتما پست اخر رو در مورد امتیازها بخونید. اگر اینجا درس بخونید اولا پوینت هاتون خیلی بالا می ره و قطعا می تونید اقامت بگیرید و در ضمن وقتی اینجا هستید می تونید کار بگیرید و ویزاتون رو تبدیل کنید به visa work ... در مورد امتیازهای سابقه کارها در نیوزلندهم دقیقا جدول اخرین پست جوابتون رو می ده فکر می کنم. .. سابقه کار ایران رو هم قبول دارند به شرطی بتونید ثابت کنید مثل نامه و قرارداد و غیره با اطلاعات کامل ارائه بدید. که در موردش توی کامنت های قبلی خیلی توضیح دادیم.
این قسمت سوالتون رو اصلا متوجه نمی شم:
"در مورد امتیاز های پاداشی یه تحصیل در نیوزلند برای 2 سال داره یه دکتری از نیوزلند میشه جفتش رو گرفت؟
مدرک تحصیلی در زمینه مشاغلی که نیوزیلند برای طولانی مدت نیاز دارد چجوریه؟ "
یعنی چی چه جوریه . راستش نمی شه توی یه کامنت توضیح داد اگر سوالت رو دقیق تر بگی شاید بتونم کمک کنم ..
یه کم واضح تر بپرسی سوالت رو ممنون می شم ..
در مورد سابقه کاری سوری هم من نمی تونم هیچ نظری بدم .. ولی سوال دیگه ای که دارم از شما اینه که اگر می خواهید برای اقامت بیاید پس برای چی می خواهید برای تحصیل اقدام کنید ؟ چرا مستقیما برای اقامت اقدام نمی کنید و وقتی اقامت گرفتید خیلی راحت تر می تونید درس بخونید و با هزینه های کمتر ..
موفق باشید
سپیده

محمد 1390/03/04 ساعت 08:28

ممنون از پاسخ ها
من امتیاز ها دیدم ولی یه سری جاهاش رو متوجه نشدم که الان توضیح میدم
1-اول اگه یه لطف کنید برای من یه حساب کنید چه پوینتی میگیرم ممنون میشم چون من دقیقا متوجه نشدم
سن رو هم اگه بعد از دکترا حساب کنیم 30 به بالا میشه
اگه چیزی هم هست که نگفتم بگید میگم
2-کار پاره وقتی که میتونم تا اونجا هستم انجام بدم حتی اگه مرتبط با رشته نباشه مورد قبوله؟
3-سابقه کار هم تا اونجا که من شنیدم میگفتن برای کشورهای هم سطح خودشون رو قبول دارن که ایران توش نبود درسته؟میشه بگید کجا هم در موردش توضیح دادید؟
4-در مورد اون سوال که راجب امتیازهای پاداشی تحصیل بود اگه لطف کنید یه حساب کنید برای من و بگید چجوری حساب کردید مشکل حل میشه
5-هدف اصلی من دکترا هست بعدش اقامت
بخاطر این نیوزلند رو انتخاب کردم چون اونجا درس خوندن واسه اقامت امتیاز داره وگرنه همین مالزی میخوندم با هزینه کمتر بعدش میومدم اونجا واسه اقامت بعدشم فکر نمیکنم الان امتیاز
لازم رو داشته باشم

حالا یه سری سوا که یادتون رفت :)
6-با شرایط من کجا میشه پذیرش گرفت؟
7-این مشاغل مورد نیاز رو هم با امتیازهاش اگه میشه توضیح بدید

خیلی خیلی ممنون از پاسخگویی شما

راستش من برای هیچ کسی امتیاز حساب نمی کنم چون اولا خیلی مراحل واضح هستند و هر کسی هم خودش بهتر از هر کسی می تونه درباره خودش امتیاز رو حساب کنه و یا فرم ها رو پر کنه و امتیازاتش مشخص بشه .. بازهم پیشنهاد می کنم پست ها و همین طور سایت رو بخونید .. قطعا خیلی از سوالات جواب داده می شه ..
اگر می خواهید امتیاز بیارید باید کارتون در رابطه با مدرک باشه و اگر در ضمینه مدرک نباشه باید ۳ سال در اون رشته کار کنید با ویزای کار تا بتونید از امتیازش برای اقامت استفاده کنید و یا زمینه کارتون که اینجا انجام میدید در short list باشه تا برای اقامت ازش استفاده کنید. اما هرکسی اینجا شروع به کار کرده به هر حال اقامت گرفته ..
سابقه کار ایران مورد قبوله و من خیلی ها رو دیدم پوینتش رو گرفتن ..
مجددا من امتیاز در هیچ زمینه نمی تونم برای کسی حساب کنم . قطعا خودتون خیلی بهتر اینکار رو می تونید انجام بدید..
نمی دونم کجا پذیرش می شید
مشاغل مورد نیاز دو تا لیست داره که اگر اینجا می تونید لیست هاشو دانلود کنید ..

مرجان 1390/03/04 ساعت 10:09

مرسی
مثل ها خیلی خوب بود.
دست گلتون درد نکنه.

خواهش میکنم . من که فقط کپی پیست کردم ;)
سپیده

شبنم 1390/03/04 ساعت 10:58

سپیده جان خسته نباشید ...ای ول با این اطلاعاتت ....بپیشنهاد میدم یه دفتر وکالت باز کنی ...کارت درسته خانم.
من شرایطمونو می گم ممنونت میشم یه برآورد کنی واسه امتیاز.....
خودم : ۳۶ سال
لیسانس مهندسی نرم افزار
۱۰ سال سابقه کار
آیلتس ۵.۵
همسرم : ۳۱ سال
لیسانس برق
۸ سال سابقه کار
آیلتس ۶.۵
یه بار اقدام کردیم واسه EOI بعد دو هفته گفتند شما از پول اومدید بیرون و انتخاب شدید ...بعد آفیسره گیر داد به رشته همسرم چون سابقه Administrator Networking داره گفتند مرتبط نیست با رشته ات و رجکت شدیم.....حالاپیشنهاد شما چیه...چیکار کنیم واسه اینکه مارو بپذیرن؟نکنه سابقمون بد شده باشه:((((((((
مرسی سپیده خانم

نه قطعا سابقتون که بد نمی شه اما می تونم بپرسم رشته همسرتون چی بوده و امتیازتون کلا چقدر شده بوده ؟ اخه ما هم این مشکل رو داشتیم و با یه نامه بلند و بالا که هزار تا توضیح و تشریفات بهشون فهموندیم که این رشته که ما خوندیم با این کار تو ایران در ارتباطه و قبول کردند ... ایشالا درست می شه ..
راستش من امتیاز حساب نمی کنم برای هیچ کسی واقعا وقت ام به همین کامنت ها هم نمی رسه یه وقتایی .. همون جدول ها رو یه نگاهی بندازی فکر کنم کارت راه بیفته و در ضمن این راه رو یه بار رفتی دیگه بهتر از من می دونی همه چی رو
موفق باشید
سپیده

شبنم 1390/03/04 ساعت 13:13

رشته مهندسی برق شاخه کنترل ما خودمون ۱۲۵ امتیاز دادیم به خودمون ...ولی اونا گفتن ۷۵ تا یعنی ۵۰ تا ازش زدن...تازه به سر آفیسرها تو لندن هم نامه شکایت آمیز نوشت همسرم آخه این آفیسره تو بانکوک بود ....ولی آخرش گفتن که شما رشتتون رلونت به کارتون نیست...حالا یکی نیست بگه خیلی هم دلتون دو تا مهندس با سابقه بخواد.....:)

اهان یادم اومد یه چیز جالب. برای اینکه توجیه اشون کنید مثلا می تونید استناد کنید به تعداد واحدهای درسی که در ارتباط با کارتون و کامپیوتر و اینها خوندید و یا اینکه اگر اماری دارید که بگید الان چقدر از مهندسین برق در ارتباط با کارهای کامپیوتر و غیره در سرو کار هستند و .. از این جور اطلاعات . البته نمی دونم تصمیم دارید چه جوری این بار اقدام کنید اما یه چیزی رو فراموش نکنید و اینکه حرف متناقض با دفعه قبل نزنید چون اگر حس کنید حقیقت رو نمی گید و غیره قطعا دیگه بهتون اطمینان نمی کنن اما می دونم می تونید هرچقدر خواستید اپلای کنید ..
ایشالا به موقع جور می شه کارهای ..
سپیده :)

علی 1390/03/04 ساعت 14:21

سلام؛ باز هم خیلی خیلی ممنون، مثل همیشه کامل بود

ایشالا که کار یه نفر رو راه بندازه حداقل ..
سپیده

علی 1390/03/04 ساعت 14:22

راستی درمورد امتیازهای ویزای کار(نه اقامت) اطلاعی دارید؟ قطعاً با امتیازات ویزای اقامت فرق میکنه، درسته؟
ممنون میشم اگه باز هم راهنماییم کنید...

یه پست می ذارم به زودی .. همین روزها .. قول می دم .. اگر کامنت ها بذارن نفس بکشم :)
سپیده

علی 1390/03/04 ساعت 14:30

ببخشید این دفعه اینقدر سوالهام تیکه تیکه شد D:
در مورد پیشنهاد کار در نیوزلند چه کار می تونیم انجام بدیم؟ یعنی از طریق سایتهای کاریابی کاری پیدا کنیم و رزومه ارسال کنیم و در صورت پذیرفته شدن، ایمیل شرکت مورد نظر رو براشون بفرستیم؟ یا روند دیگه ای داره؟
باز هم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید :)

اینکه بخواهید پیشنهاد کار از اینجا داشته باشید خیلی سخته .. اما روندش اینه که شما با یکی از شرکت هایی که اینجا هستند و .. اجازه استخدام نیرو از سایر کشورها رو دارند و می تونند براشون ویزای کار بگیرند تقاضای کار داشته باشید و بعد می تونید فرم های ویزای کار رو بفرستید به همراه قرارداد و غیره و الی اخر که بتونید ویزای کار بگیرید و یا اینکه اینجا باشید و کار پیدا کنید و بعد تقاضای ویزای کار کنید ..
سپیده

مرجان 1390/03/05 ساعت 17:12

سپیده جون یه سوال داشتم که تو قسمت ارزیابی مدراک گذاشتم.
لطفا چک کنید و در صورت امکان جواب بدید.
دیدم کامنت های این جا رو فعالانه چک می کنید. اومدم این جا یاد آوری کنم. و به علت نامرتبط بودن از ذکر اون در این جا خود درای می کنم.

واقعا خسته نباشید.
سپاسگذارم

سلام. اره دیدم کامنتت رو . اما گاهی نمی شه سریع جواب داد احتیاج به تفکر و جستجو داره واسه همینه جواب ندادم .. به زودی جواب می دم ..
سپیده

lمرجان 1390/03/05 ساعت 22:55

شرمنده عزیزم

خدا خیرتون بده. ایشا الله هر آرزویی داره برآورده شه. که این قدر به خلق الله خیر می رسونی

بابا بی خیال.
;)
سپیده

الهام 1390/03/07 ساعت 03:43

سلام سپیده جان.
میشه کمی در مورد مردم اونجا توضیح بدین؟ چه جوری هستن؟ از نظر فرهنگی؟ می شه باشون دوست شد و رفت و آمد کرد؟ شما باشون مشکلی ندارین؟

راستش تو یه کلام باید بگم مردم اینجا حرف ندارند .. :)
سپیده

الهام 1390/03/07 ساعت 03:45

سلام. یه سئوال از نیکی خانوم داشتم...کاش ببینن سئوال منو...ایشون با امتیاز چند اپلای کردن؟

نیکی خانم می تونید اینجا جواب بدید برای الهام جان ..
ممنون
سپیده

الهام 1390/03/07 ساعت 03:48

ببخشید دوباره مزاحم شدم...توی لینک هزینه وارد شدم معلوم شد هزینه اپلای اینترنتی ۴۴۰ دلار هستش ولی برای مرحله بعد یعنی ارسال پستی مدارک بعد از بیرون اومدن از پول یه calculator وجود داره که نوع ویزا رو باید از بین آپشن های زیادی انتخاب کرد...راستش من می خوام از طریق skill worker اقدام کنم ولی نمی دونم کدوم آپشن رو باید دقیقاً انتخاب کنم شیبه به هم هستن!

به نظرم این باشه .. حالا باز خودتم یه نگاهی به توضیحاتش بنداز
The branch identified below process Resident Visa - Skilled Migrant Category applications for citizens of Iran currently residing in Iran.

Fee Related Notes


•Please note that if your application for a resident visa is successful you will be required to pay our Migrant Levy. Find out how much that is.
•The residence application fees below are reduced by NZ$92 for applicants who, on or after 1 July 2003, have paid the fee for a long-term business visa, Talent (Accredited Employers), Talent (Arts, Culture, and Sports) or Long Term Skill Shortage List application. No one to whom this applies is entitled to more than a NZ$92 fee reduction on any single application.


ولی یه کم شک دارم چون یادمه خیلی بیشتر از این حرفها بود .. توی راهنمای اپلکیشنت باید نوشته باشه .. اون موقع از افیسر هم می تونی بپرسی .. اما خیلی بعیده اینقدر کم باشه .. فکر کنم یه چیزی هول و هوش ۴۰۰- ۵۰۰ دلار بود اما بازم مطمئن نیستم ... یکی از دوستام دقیقا همین مرحله است ازش می پرسم بهت می گم
سپیده

الهام 1390/03/08 ساعت 04:27

تشکر از لطفتون. من منتظر پاسخ شما می مونم.

sure
sepideh

الهام 1390/03/08 ساعت 04:35

من این آپشن رو در fee calculator انتخاب کردم و در قسمت fee information در مقابل کلمه GBP ( که نمی دونم به چه معنی هست؟) نوشته شده 1005. احتمالاً هزینه همین 1005 دلار(؟) باشه؟...درسته؟

اره منم اینو دیدم ولی نفهمیدم دقیقا یعنی چی .. حالا اگر به نتیجه ای رسیدم حتما می گم ولی شاید همون باشه چون بقیه اپشن ها رو که نگاه می کنی همون جا میزان پول و واحدش رو نوشته ..
سپیده

نیکی 1390/03/08 ساعت 06:36

سلام

الهام خانم ما با ۱۴۵ امتیاز EOI فرستادیم
همسرم فوق مکانیک داره با حدو 7 سال سابقه کار آیلتس 6.5
خودمم لیسانس ادبیات انگلیسی آیلتس 6.5

هزینه ها تا حالا:
1- Pre-assessment مدرک من: 138 NZD
2- EOI ارسال شد: 440 NZD
3- Full assessment مدرک من: 787 NZD
4- هزینه ترجمه مدارک برای شماره 3: 121000 تومان
5- کپی برابر اصل مدارک برای شماره 3: 15000 تومان
6- هزینه DHL برای شماره 3: حداقل 60000 تومان

اگر برای ما ITA بیاد که اپلای کنیم:
7- هزینه اپلای: 2050 NZD
8- هزینه ترجمه مدارک: حداقل 600000 تومان (تجربه پروسه کانادای ما که حدود 1200000 شد)
9- کپی برابر اصل حداقل 50000 تومان
10- هزینه DHL مدارک: حداقل 100000 تومان
11- هزینه درخواست اصل کپی آیلتس برای هردو ی ما + دی اچ ال و ... حداقل 300000 تومان (اصل کپی اولی را فرستادیم کانادا)
12- در مورد مدیکال ما 3 نفر هستیم و فکر می کنم با اطلاعاتی که دقیق نیست حدود 1000000 تومان بشه باید دوباره چک کنم.
13- باید پاسپورت عوض کنیم که حدود 150000 تومان
14- سو پیشینه: شاید مثلا 20000 تومان
15- بعد هم که یه هزینه migrant levy هست برای وقتی ویزاتون اومد که نفری 310 دلار نیوزلند برای بالای 5 سال و 155 دلار نیوزلند برای زیر 5 سال.
16- شاید هزینه دیگه ای هم باشه من از قلم انداختم؟
خدا رحم کرد که همسرم فوق لیسانسش نیاز به assessment نداشت.

ممنون نیکی جان . من فکر کنم باید این کامنت ات رو یه پست کنم .. مرسی بازم
سپیده

الهام 1390/03/08 ساعت 10:06

تشکر نیکی جان. لطف کردی...فکر می کردم هزینه حداکثر ۳ میلیون می شه ولی با اعداد و ارقامی که زحمت کشیدین و نوشتین هزینه به ۴میلیون تومان می رسه. ان شاءالله که نتیجه بخش باشه و همگی به رضایت خاطر برسیم...

ما هم مجددا تشکر
سپیده

الهام 1390/03/08 ساعت 10:12

با سلام مجدد. ببخشید منظور از ITA چی هست و آیا مدرک آیلتس رو باید پست کرد و یا می شه به طریق دیگه ای به صورت معتبر ارسال کرد؟ اینطوری هزینه ارسال پستی حذف می شه!

همراه مدارک اولیه مدرک ایلتس رو هم باید بفرستید .. البته من این رو از یکی که این مرحله رو گذرونده پرسیدم .. اما نگران نباشید اگر چیزی کم و کسر باشه خودشون بهتون ایمیل می زنن می گن مثلا فلان چیز رو هم می خوایم .. مثلا ما برای اثبات زن و شوهری مجبور شدیم همه مسافرت هایی خارج از کشور رو که رفته بودیم با هم براشون لیست کنیم و ویزاهاش رو نشون بدیم و اصلا با عقد نامه و اینها راضی نشدند اما با اون اکی شد ..
سپیده

الهام 1390/03/08 ساعت 10:19

سپیده خانم شما در یک پستی مدارک مورد نیاز بعد از پذیرفته شدن از پول رو نوشتین و در انتها قید کردین که نیاز به تکمیل این پست هست. می خواستم خواهش کنم اگر تکمیل نشده ( در پستهای بعد) زحمت بکشید و مدارک مورد نیاز رو به طور کامل و حتی الامکان دقیق بنویسید. شرمنده. ممنون

شاید یادم رفته .. یه نگاه می کنم .. البته قول نمی دم برسم تا یکی دو روز اینده هیچ اپی بنویسم .. میشه بگی کدوم پست ؟
ممنون
سپیده

نیکی 1390/03/08 ساعت 11:38

خواهش می کنم.
سعی می کنم هر مرحله که جلو می ریم هزینه ها رو اصلاح کنم و اگر نکته ای در این پروسه وجود داشت بگم شاید به درد بقیه هم بخوره.

ممنون .
سپیده

الهام 1390/03/08 ساعت 12:52

تشکر. پست ۳ اسفند ۱۳۸۹ در مورد چک لیست مهاجرت به نیوزیلند پس از پذیرفته شدن در پوول EOI.

حتما یادم رفته .. یه نگاهی می کنم. مرسی از یاداوری
سپیده

الهام 1390/03/10 ساعت 03:46

سپیده خانوم تشکر از لطفتون. نیکی خانوم لطف می کنید ما رو هم در جریان میذارید...

الهام 1390/03/10 ساعت 03:52

عجب مصیبتی هستن...! با عقدنامه راضی نشدن؟!!!! ما چیکار کنیم که مسافرت خارج از کشور نرفتیم؟! چطور ثابت کنیم زن و شوهریم؟ حالا اینجاشو چیکار کنیم؟؟!!

حالا شاید افیسر شما گیر نده .. هرکدوم یه جوریه . در ضمن عکس های عروسی . نامه ای که به اسم هردوتون به یه ادرس اومده باشه - حساب بانکی مشترک و .. هم قابل قبوله .. اگر حساب بانکی مشترک ندارید یکی باز کندی چون خیلی براش معتبره ..
سپیده

[ بدون نام ] 1390/03/10 ساعت 03:54

مگه توی شناسنامه رو نگاه نمی کنن؟ اونجا هم اسم زن و شوهر رو می نویسن...اون ملاک نمی شه؟!

بستگی به افیسر هم داره و غیره .. اما عکس های عروسی و مسافرت و حساب بانکی مشترک و نامه که اسم شما ها به یه ادرس اومده باشه و غیره که نشون بده شما باهم زندگی می کنید همه قابل قبول هست مخصوصا حساب بانکی مشترک ..
سپیده

الهام 1390/03/10 ساعت 13:25

تشکر. دلم آشوب شده بود. گفتم حالا اینجاشو چه کنم؟...!! حساب بانکی مشترک فکر خوبیه...

همه جای دنیا حساب مشترک رو قبول دارند .. موفق باشی ..
سپیده

سردرگم 1390/03/10 ساعت 13:56

سلام سپیده جون. من می خواستم برای ویزای تحصیلی اقدام کنم و بعدش برای مهاجرت. ولی وقتی امتیازم رو حساب کردم دیدم می شه 130 . حالا می خوام بدونم اگه از طریق مهاجرتی اقدام کنم چقدر طول می کشه ویزا بیاد؟ یا برای اینکه زودتر بیام همون تحصیلی رو اقدام کنم؟

راستش من نمی دونم . تحصیل و مهاجرت خیلی فرق دارند .. خوب قطعا پروسه های مهاجرت بیشتر طول می کشه .. اما در نهایت تصمیم توء
سپیده

حبیب 1390/03/19 ساعت 09:01

سلام
نیکی جان اگه به صفحه زیر مراجعه کنی شرایط گرفتن امتیاز رو نوشته. برای رشته شما ذکر شده که برای گرفتن امتیاز Shortage list باید مدرکتون توسط APEC یا ... ارزیابی شده باشد و برای امتیاز Bonus باید Washington Accord باشه که فکر می کنم حق با آفیسر بوده در این مورد.

http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/35172.htm

محسن 1390/05/16 ساعت 08:20

با سلام و عرض تشکر از ارائه اطلاعات شما
من یه سوال درباره مدرک تحصیلی داشتم من کاردانی و لیسانس و ارشد دارم باید هر سه رو وارد کنم یا فقط ارشد ، ارشد رو که وارد میکنم به ازای کارشناسی 20 امتیاز میده اگه منظورشون آخرین مدرک بود و توسایتشون این رو لحاظ نکردند باید 50 امتیاز می داد این مورد رو اگه توضیح بدین خیلی ممنون می شم

می تونم بپرسم کجا می خواهید این ها رو وارد کنید. اگر توی فرم ها برای EOI که باید همه رو وارد کنید. بچه ها اونهایی که تازگی فرم پر کردند اگر نکته ای می دونید بگید لطفا .
ممنون
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.