دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ویزای کار نیوزلند

گرفتن ویزای کار برای نیوزلند کمی متفاوت از روش اقدام برای مهاجرت و اقامت دائم هستش و قطعا شرایط متفاوتی داره. به صورت کلی در یکی از تقسیم بندی های زیر می شه برای ویزای کار نیوزلند اقدام کنید:

-۱- حالت اول اقدام برای ویزای کار موقت  و بعد دریافت اقامت هست که در این حالت باید در زمنیه ورزشی و یا هنری و یا کارهای خاصی که نیوزلند بهشون احتیاج داره انتخاب بشید. که این حالت رو می گن Work to Residence

     ۱-۱- از طرف شرکتی توی نیوزلند درخواست برای کار داشته باشید و زمینه کاریتون توی لیست نیازمندی های شغلی طولانی مدت نیوزلند باشه - در این حالت اگر بهتون ویزای ۳۰ ماهه می دهند و بعد از ۲ سال می تونید برای اقدامت درخواست بدید. که یه سری جزئیات مثل سن زیر ۵۳ سال داره و باید کار تمام وقت یعنی حداقل ۳۰ ساعت در هفته باشه و مطابق قوانین کار نیوزلند و غیره باشه

     ۱-۲- از طرف شرکتی توی نیوزلند درخواست برای کار داشته باشید و زمینه کاریتون توی لیست نیازمندی های شغلی طولانی مدت نیوزلند نباشه - دوباره این هم شرایط خودش رو داره مثل حداقل حقوق و سن و نوع قرار داد و غیره ..

     ۱-۳- در زمینه ورزشی- هنری و یا فرهنگی استعداد درخشان باشید به قول معروف - که باید ثابت کنید و نشون بدید که توی اون زمینه خاص چه استعدادی دارید و چه مقام هایی کسب کردید و وقتی برای ویزا اقدام می کنید هنوز این استعداد و قابلیت رو دارید و در ضمن کی و یا چه شرکتی پشتیبانی شما رو به عهده می گیره و غیره ..

     ۱-۴- بخواهید اینجا بیزینس و اینها راه بندازید. در این صورت باید حتما Bussiness plan  داشته باشید و نشون بدید در زمینه اون کار تجربه و مهارت دارید و در ضمن پول کافی به جز پول برای بیزینس دارید که خودتون رو ساپورت کنید و اگر موفق بشید بهتون ویزای ۹ ماهه می دهند و اگر قبل از ۹ ماه داشتید پیشرفت می کردید و ثابت کردید که کارتون جا افتاده و غیره بهتون ویزای ۳ ساله می دهند و ...


-۲- حالت بعدی افرادی هستند که به دلیلی در نیوزلند مشغول کار هستند و می خوان اقامت دریافت کنند که گروه Residence From Work گفته می شن. اگر اینجا تحت این ویزا ۲ سال کار کردید و بعد در یکی از لیست های کارهای مورد نیاز بودید می تونید درخواست ویزای اقامت بدید و اقامت بگیرید. 


-۳- حالت بعدی اینه که اگر برای شرکتی کار می کنید که می خواهد تغییر مکان بده به نیوزلند و مشغول کار بشه و شما از کارمندهای کلیدی هستید می تونید درخواست ویزای کار بدهید که این میشه  -Employee of a relocating Company  نکته اصلی این مورد در این هست که اگر بخواهید تحت این قانون اقدام کنید نباید هیچ کدوم از حالت های دیگر اقامت در نیوزلند شامل حالتون بشه .. و دیگه نامه و اینها از شرکت و اینکه حتما شما پست مهمی دارید و غیره


-۴- حالت بعدی اینه که از طرف شرکتی اینجا job offer داشته باشید و یا در زمینه خاصی حرفه اتون باشه که نیوزلند بهش احتیاج داره و یا برای سمینار و یا چیزی شبیه این بخواهید بیاید و یا در نیوزلند تحصیل کردید و حالا برای تجربه کاری می خواهید در نیوزلند مشغول کار بشید که همه اینها گروه Temporary work به حساب میاد- این خودش ۴ دسته ادم رو شامل می شه . مثلا اینکه همسرتون اینجا زندگی می کنه و اقامت داره. دانشجو هستید و برای یه دوره اموزشی و یا کاراموزی می خواهید بیاید. پیشنهاد کار دارید از اینجا و یا دلیلی مثل سمینار و غیره که گفتم ..


-۵- اگر سنتون بین ۱۸-۳۰ سال باشه می تونید برای Working Holiday  اقدام کنید که باز شرایط خودش رو داره اقدام کنید. البته ایران توی لیست کشورهایی که می شه ازش از این طریق اومد نیست.


-۶- اقدام برای کارهای فصلی در زمینه شراب سازی و باغبانی و کشاورزی و غیره هم یه دسته دیگه است که Seasonal Work  هستش- بازهم ایران توی لیست نیست.


-۷- دسته بعدی Silver Fern هست که هرسال 27 April به صورت انلاین باز می شه و در زمینه کارهای خاص نیرو می گیرند و بعد که شروع به کار کردید می تونید درخواست ویزای کار طولانی تر بدید. این ویزا هرساله فقط ۳۰۰ نفر رو می گیره و خیلی هم سریع پر می شه. باید سنتون بین ۲۰- ۳۵ سال باشه - در این حالت اگر موفق بشید بهتون ویزای ۹ ماهه می دن که وقت دارید توی این ماه کار پیدا کنید و غیره و بعد بهتون ویزای ۲ ساله می دهند. همه شرایط زبان و غیره و پول کافی برای ساپورت خودتون رو هم باید داشته باشید و اثبات کنید و سایر جزئیات...


حالا هرکدوم از این ها ریزه کاری ها و شرایط خاص خودش رو داره. که اگر علاقه مند هستید می تونید لینک هاش رو به راحتی توی وب سایت مهاجرت نیوزلند پیدا کنید.


سپیده


نظرات 29 + ارسال نظر
پانوس 1390/03/07 ساعت 11:30

واقعا یکی از آسون ترین و بهترین راه های مهاجرت به نظر میاد ویزای کار و تبدیلش به اقامت دائم بعد از 2 سال کار. اون هم وقتی که هزینه ی صدور این ویزای چیزی حدود 400 دلاره.

راستش خیلی هم ساده نیست گاهی اوقات چون گرفتن job offer اونم از ایران کار اسونی نیست ..
سپیده

علی 1390/03/07 ساعت 15:31

سلام سپیده خانم؛ خیلی خیلی ممنونم ازتون :)
امیدوارم همیشه شاد و پیروز و تندرست باشید :)
باز هم تشکر میکنم از توجهتون به سوال من و پاسخ کاملتون :)

:) خواهش .. این پست به هرحال لازم بود .
سپیده ..

هدیه 1390/03/07 ساعت 20:13


با عرض سلام،
تشکر میکنم از اینکه مثل همیشه با حوصله یه مطلب کامل و دسته بندی شده گذاشتید.

ایشالا قابل استفاده باشه
;)
Sepideh

الهام 1390/03/08 ساعت 12:46

سلام.آیا اصل گواهی سابقه کار رو هم باید فرستاد؟اگر در گواهی سابقه کار خط خوردگی باشد دارالترجمه ایرادی می گیره؟آیا باید علاوه بر گواهی سابقه کار رزومه هم فرستاد؟منظورم شرح وظایف است...چون در گواهی سابقه کار ما شرح وظایف قید نمی شه.

خط خوردگی رو نمی دونم اما رزومه به نظر فکر خوبی می رسه ... فکر کنم ما هم فرستادیم ..
سپیده

الهام 1390/03/08 ساعت 13:37

همسرم قبل از شغل فعلیش مدت ۲ سال در پتروشیمی کار کردن و ایشون مهندس مکانیک هستن ولی در پتروشیمی سمت تکنیسین ارشد مکانیک داشتن در حالی که مهندس مکانیک بودن. به نظر شما این سمت برای ما مشکل ایجاد می کنه؟ یه مورد دیگه اینکه ایشون محل کارشون رو عوض کردن و پتروشیمی در سابقه کار نوشته که به دلیل غیبت غیر موجه اخراج شده است. به نظر شما ارائه این سابقه کار برای ما بد می شه؟

اون قسمت از کارشون رو به عنوان کار مرتبط با رشته اش اعلام کردید ؟ یا براش امتیاز گرفتید ؟ اگر اره که یه جوری ثابت کنید با رشته اش در ارتباط هست اما اگر برای اون دو سال درخواست امتیاز نکردید که نه مشکلی نداره اصلا .. این هم که غیبت غیر موجه داشته راستش من نمی دونم ولی اگر توضیح و اثبات قابل قبولی داشته باشه شاید اکی باشه .. من نمی دونم .. بستگی داره چقدر به اون ۲ سال سابقه کار توی پرونده احتیاج داشته باشید ..
سپیده

الهام 1390/03/09 ساعت 03:46

اصل گواهی سابقه کار رو هم باید فرستاد؟یا ترجمه اش کافیه؟

نه. اصلش رو نمی خوان . ترجمه کافیه . اگرم چیزی رو اصلش رو بخوان برای تائید خودشون بهتون می گن.
سپیده

مانی 1390/03/09 ساعت 12:36

سلام و ممنون از حوصله تون
ما اخیرا برای pre assess اقدام کردیم و level 6 را برامون مشخص کردند میخواستم بدونم این یعنی چی آیا حتما باید level 7 میاردیم یا فقط امتیازی که میگیریم کمتر میشه لطفا سریعتر بهمون جواب بدبد خیلی نگران شدیم

سلام .. می تونم بپرسم مدرکتون چی بوده ؟ لیسانس بوده ؟ راستش اگر بگید دقیقا چی بوده یه نگاهی می اندازم ببینم به چه نتیجه ای می رسم.
مرسی
سپیده

مانی 1390/03/10 ساعت 09:36

سلام و خسته نباشید
یه کامنت قبلا گذاشتم ولی نیستش بهر حال دوباره میپرسم
ما برای pre assess اقدام کردیم و برامون لول 6 مشخص شده میخواستم بدونم حتما باید لول 7 داشته باشیم یا با همین هم 50 امتیاز رو میگیریم

سلام .. می تونم بپرسم مدرکتون چی بوده ؟ لیسانس بوده ؟ راستش اگر بگید دقیقا چی بوده یه نگاهی می اندازم ببینم به چه نتیجه ای می رسم.
مرسی
سپیده

رضا 1390/03/10 ساعت 22:33

سلام خانم سپیده.
من دانشجوی داروسازی هستم. اگه برای گرفتن phd بخوام بعداً اقدام کنم و تو نیوزلند درسم رو مثلاً تو همون تخصص کلینیکال که توی لیست هم بود ادامه بدم راحت تر اقامت میدن یا اینکه بعد از اینکه دکترای حرفه ایم رو همینجا گرفتم دو سال کار کنم و بعد واسه ویزای کار اقدام کنم؟ ممنون.
در ضمن میخواستم اینم بهم بگی که راضی هستی از انتخابی که واسه مهاجرت کردی؟

اول که من واقعا از انتخاب ام برای مهاجرت راضی هستم اما این دلیل نمی شه بقیه هم از همین انتخاب همین حس رو داشته باشند .. این نظر شخصیه هرکسی هستش ..
همونطور که توی قسمت ویزای کار گفته اگر توی نیوزلند درس بخونی و بعد کار کنی و بعد برای اقامت اقدام کنی قطعا امتیاز خیلی عالی میاری و می تونی اقامت بگیری .. اگر هم ایران درس بخونی و اقدام کنی بازهم امتیازش رو میاری اما هیچ کسی نمی تونه تضمین کنه تا اون موقع قوانین مهاجرت چه تغییری کنه و در ضمن اگر مدرک ات از یه نیوزلند باشه خوب توی همین کشور هم راحت تر گیر میاری .. البته در نهایت همه چیز انتخاب تو هستش و بستگی به سلایق و شرایط زندگی تو داری. اینها نظر شخصی منه ..
موفق باشی
سپیده

درسا 1390/03/11 ساعت 08:30

سلام
با تشکر از وبلاگ خوبتون. من یک راهنمایی می خواستم. در حال حاضر امتیاز من برای مهاجرت نیوزلند ۱۳۵ می شه. میخوام خیلی سریع مهاجرت کنم. به نظر شما می تونم تحصیلی اقدام کنم اونجا که رسیدم پرونده مهاجرتی باز کنم؟ یا باید بعد از دو سال پرونده باز کنم؟ در حال حاضر پروسه مهاجرت از داخل ایران چقدر طول می کشه؟

نیکی 1390/03/11 ساعت 10:12

سلام

فکر می کنم اصلا قسمت نیست ما مهاجرت کنیم. پرونده کانادا و استرالیامون که گیر کرده. اینم از نیوزلند که خوشحال بودیم داره پیش میره. مشکل رو شرح میدم شاید بقیه هم بهش بربخورند:
امتیاز های ما به شرح ذیل بود:
سن: ۲۵
سابقه کار ۷ سال: ۲۰
مدرک تحصیلی: ۵۵
مدرک همسر: ۲۰
bonus point سابقه کار در لیست مورد نیاز: 15
bonus point مدرک تحصیلی در لیست مورد نیاز: 10
جمع: 145

همین الان فهمیدم که برای گرفتن 10 امتیاز آخر باید مدرکت Washington Accord باشه. اگر به سایت این موسسه رجوع کنید می بینید که افراد نمی تونند مدرکشون رو برای این موسسه بفرستند و سازمانها در ارتباط هستند که مشخصاً ایران نیست. Engineers Australia جزو سازمانهای signatory این موسسه هست. من به فکرم رسید مکاتبه کنم با نیوزلند ببینم اگر مدرک مکانیک رو توسط استرالیا اسس کنیم قایل قبول هست برای گرفتن 10 امتیاز یا نه؟ تازه اگر جواب مثبت بدن که اول بدبختیه خودش 4 ماه طول می کشه. ممکنه اگرITA بیاد ددلاینش بگذره و ...

پ.ن: تورو خدا یکی بگه اشتباه می کنم و این 10 امتیاز این اسسمنت رو نمی خواد...

می شه یه کم کاملتر توضیح بدی اون ۱۰ امتیاز رو برای چی درخواست کرده بودید .. یعنی رشته اش چی بوده و غیره .. مرسی ..می خوام یه نگاهی بندازم ببینم جریان چیه ..
مرسی
سپیده

الهام 1390/03/15 ساعت 04:17

سلام. سپیده خانم ما می خوایم EOI را پر کنیم و ارسال کنیم. با یه 6.5 . یه 6 می خوایم اپلای کنیم. امتیاز پارتنر رو از دست می دیم. از این به بعد بیشتر بهتون زحمت می دم. امیدوارم ازم خسته نشید. مرسی

الهام 1390/03/15 ساعت 04:21

نوشته نیکی خانوم منو خیلی نگران کرد...موضوع چیه؟ تا حالا اینو نشنیده بودم؟ما یکیمون مدرک مهندسی مکانیک و یکیمون مدرک مهندسی برق داریم...یعنی نمی تونیم اپلای کنیم؟؟؟

الهام 1390/03/15 ساعت 04:23

ما هم اون ۱۰ امتیاز اضافی رو می خوایم چون مدرک تحصیلیمون در لیست مورد نیاز است (LONG TERM SHORTAGE LIST) و ما روش حساب کردیم.

الهام 1390/03/15 ساعت 06:29

سلام مجدد. من یه سئوال اساسی دارم...بعد از اینکه EOI را پر کردم برای فرستادنش باید 440 دلار نیوزیلند پرداخت کنم...خواهش می کنم برام توضیح بدین چطور باید اینکار رو انجام بدم...حتما باید از تهران انجام بشه؟خوشبختانه خانوم نیکی و آقای رضا از این مرحله گذشتن...

توی هر قسمت که حساب می کنید چقدر بدید پایینش توضیح داده چه نحوه پرداختی برای اون مرحله قابل قبول هست و شماره حساب و غیره رو هم قید کرده .. حالا من کامنتت رو تائید کردم اگر بقیه دیدن و می دونستن جواب بدن ..
سپیده

الهام 1390/03/15 ساعت 07:48

در جواب نیکی خانوم : من نگاه کردم در لیست long term جلوی engineering چند آپشن مختلف تعریف کرده و با or به هم ربط داده چیزی که متوجه شدم اینه که مهندسین باید در the International Professional
Engineers Register رجیستر کنند. ما ابتدا فکر می کردیم مهندسین نیازی به رجیستر کردن شغلشون نیست ولی ظاهراً اینجا گفته می خواد. لطفاً سپیده خانوم راهنمایی کنید ما اشتباه متوجه شدیم یا شرایط عوض شده؟

الهام 1390/03/15 ساعت 07:53

ببخشید من امروز خیلی رفتم و اومدم...شرمنده...توی پستهای قبلیتون جستجو کردم دیدم خودتون هم در جایی اشاره کردین به رجیستر کردن برخی مشاغل ولی در لیستSM19.5 Occupations requiring registration که مربوط به مشاغلی هست که نیاز به رجیستر کردن دارن engineer ها نیستن!!! پس چرا در لیست long term گفته شده باید رجیستر کرد؟!

سلام - الان سوالتون جواب نمی دم چون می ترسم اشتباه کنم .. اما به زودی یه پست کلا درباره این اسس و مدرک و اینها می نویسم که شاید خیلی سوال ها رو جواب بده ..
سپیده

الهام 1390/03/16 ساعت 11:42

سلام. حالتون خوبه؟ خبری ازتون نیست...اتفاقی افتاده؟

پرشیارت 1390/03/25 ساعت 02:26

درود بر ابجی گل
می خواستم بدونم با تخصص بالای انیمیشن سازی که توی لیست می باشد. و با سابقه بیش از ۲ سال و جایزه از جشنواره داخلی و خارجی امیدی به ویزای کار گرفتن دارم.سن ۲۴ متاهل . ایلتس ۶.۵ .کارگردان به صورت مستقل کار می کنم دیپلم دارم.منتظرم ممنون میشم.

من باشم بهت ویزا می دم . ... اگر امتیاز لازم رو میاری چرا که نه ..
سپیده

پرشیارت 1390/03/25 ساعت 09:55

درود بر هموطن
میخواستم بدونم میتونم با این شرایطی که دارم امتیازه مطلوب را بگیرم .خانم بنده هم ایلتس داره و دانشجو می باشد.چون من لیسانس رشته مد نظر را ندارم . و مستقل فعالیت می کنم . نمونه کارام ولی موجوده و جوایزی که گرفتم. ممکنه بنده بیشتر مزاحم بشم .با آرزوی تندرستی برای شما...

حتما پست point indicator رو چک کن .. می تونی امتیازات رو چک کنی ..
سپیده

پرشیارت 1390/03/25 ساعت 11:11

خوشحالم هموطن محترمی همانند شما دارم همین

پرشیارت 1390/03/27 ساعت 22:55

دورود
برای ویزای کار مدرک تحصیلی مهمه یا تخصص را بوسیله کلاسهای فنی حرفه ای و وزارت ارشاد بتونی ثابت کنی کافیه؟
البته لوحه جوایز مختلف تخصصم هم هست.الانم در شرایط فنی نسبتا خوبی هستم

اینکه هر مدرکی چه امتیازی برات میاره رو بازهم می تونی توی لینک ها پیدا کنی .. شاید از نظر تجربه کاری مشکلی نباشه اما باید ببنی چه امتیازی میاره .. چقدر امتیاز لازم داری .. حالا باز هم لینکش ها رو یه نگاهی برات می کنم
سپیده

پرشیارت 1390/03/30 ساعت 12:11

سلام پیدا کردین لینکشو سپیده خانم

والا هنوز وقت پیدا نکردم . شرمنده . به زودی یه اپ می کنم... می شه یه بار دیگه سوالت رو بگی . راستش هرچی می گردم کامنت قبلی رو پیدا نمی کنم .
مرسی
سپیده

[ بدون نام ] 1390/03/31 ساعت 09:21

دورود
برای ویزای کار مدرک تحصیلی مهمه یا تخصص را بوسیله کلاسهای فنی حرفه ای و وزارت ارشاد بتونی ثابت کنی کافیه؟بیمه الزامی است برای سابقه کار ؟
البته لوحه جوایز مختلف تخصصم هم هست.الانم در شرایط فنی نسبتا خوبی هستم....تشکر ویژه دارم

راستش هر کدوم امتیاز خاض خودش رو داره .. به نظرم با شرایطی که داره یک بار توسط point calculator امتیازاتت رو حساب کن .. فکر کنم به نتیجه برسی ..
وقتی امتیازات رو حساب می کنی توضیحات و لینک های لازم هم هست که می تونی کلی در این مورد اطلاعات کسب کنی ..

00 1390/03/31 ساعت 21:54

سلام .
آیا می شود برای آموزش فنی حرفه ای tafe آمد نیوزلند بعد کار پیدا کرد و بعد اقامت ؟ چون من دیپلم دارم.

اینجا می تونید برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف و در رشته های مختلف بیاید . مثلا می دونم خیلی ها میان از کشورهای دیگه و دوره دبیرستان و غیره رو هم اینجا می گذرونن اما موضوعی که هست اینه اون جایی که می خواهید و تصمیم دارید تحصیل کنید به شما admission بده و بعد اینکه چون با ویزای study میاید هزینه هایی که بابت تحصیل پرداخت می کنید خیلی گرونتر می شه .. من بازم هم یه نگاهی به شرایط ویزای تحصیلی می کنم تا ببینم در مورد کشورهای خاص محدودیتی دارند یا نه .. این و دیگه یادم نمی ره
سپیده

پرشیارت 1390/04/01 ساعت 11:15

باز مثل همیشه شرمنده کردی

پرشیارت 1390/04/02 ساعت 01:06

آیا بیمه اجباری است برای سابقه کار یا نه ؟
میخوام ادامه تحصیل بدم تو رشته انیمیشن و گرافیک مدرک بگیرم.نظر شما چیه .البته خانمم لیسانس مترجمی زبان داره میگیره وفرانسه هم بلده......؟؟؟

راستش وقتی ما اقدام کردیم و یا چند نفری رو که من ازشون خبر دادم سابقه بیمه ازشون نخواستند .. البته هیچ بعید نیست که مثلا در حالتی خاص و یا اگر به سابقه کار مطمئن نباشند و یا هر دلیل بعدا ازتون بخوان.. ولی جز مدارک اصلی نیست قطعا .. چون توی خود نیوزلند سابقه بیمه هیچ ربطی به سابقه کار نداره و کلا دو تا مطلب جداست .. می تونی بی کار باشید و بیمه داشته باشید و یا کار کنید و بیمه نداشته باشید ..
سوال دومتون رو نمی دونم چی بگم .. نظر من چیه ؟؟؟ به نظرم چرا که نه .. نیوزلند کشور خوبیه برای زندگی .. چرا که نه !!
سپیده

امید 1390/04/17 ساعت 08:09

سلام..نمیدونم این پست جاش اینجاست یا نه اما ممنون میشم اگر بتونید و اطلاعی داشته باشید جوابمو بدید .
من شرایطم اینه..اما میتونم برم ؟ ؛
سن : ۲۴
نمره آیلتس : ۵.۵ دارم میخونم که بیشتر بشه

تحصیلات : لیسانس عمران عمران از دانشگاه آزاد
سابقه کار : از سال ۸۵ تا ۸۹ پارت تایم در زمینه مرتبط
از سال ۸۹ تا اکنون کار در شرکتی که خودم تاسیسش کردم(نمیدونم کارم مرتبط با رشتمه یا نه !! البته از نظر اونا ...چون من همونطور که گفتم لیسانس عمران دارم و کارم هم اکثرا پیمانکاری بود مثلا پیادرو سازی یک میدون یا بازسازی یه ساختمون و امثالهم...)
سابقه بیمه هم دارم
ضمنا در زمینه معماری هم فعالیت کردم و الان هم مدرس طراحی ۳ بعدی (3d max) در مجتمع فنی تهران و دانشگاه علم و صنعت هستم....
به نظر شما کدوم برام بهتره ؟ با ویزای کار برم ؟ یا تخصصی مهاجرت کنم

ممنون که حوصله کردین و متنمو خوندین .. منتظر جواب میمونم

برای تحصیل که همیشه می شه اقدام کرد و اگر رشته کاریتون هم توی لیست مشاغل مورد نیاز هست می تونید برای مهاجرت و اقامت اقدام کنید .. یه حساب کنید ببینید امتیازتون چقدر می شه و اون موقع می تونید تصمیم بگیرید .. از اونجایی که سنتون هم کمه راحت می تونید در هر ۲ حالت موفق باشید ..
سپیده

محسن 1391/05/16 ساعت 17:55

سلام و خسته نباشید
سپیده خانوم من رشتم دامپروریه و 3سال هم سابقه مرتبط دارم ، به نظر شما اول باید دنبال کار بگردم و بعد از اینکه یه کارفرما پیدا کردم برم سفارت واسه کارای اداری یا اینکه اول برم سفارت ؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.