دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

به زودی کامنتها رو جواب میدم .. فعلا خونه خوابیدم و سوپ و شربت سینه می خورم..  

سپیده ..

نظرات 27 + ارسال نظر
علی 1390/03/11 ساعت 09:29

ا! خدا بد نده سپیده خانم! سرما خوردید؟ امیدوارم خیلی زود خوب بشید؛ ما رو از احوالتون بی خبر نذارید . . .

سلام .. ممنون . باورم نمی شد به این زودی ریکاور شم ..
به زودی با پست جدید میام . فعلا کامنت ها رو جواب بدم
سپیده

اورایاد 1390/03/11 ساعت 10:04 http://orayad.blogfa.com

ایشاللا هرچه زودتر حالتون خوب بشه

ممنون . ایشالا با یه پست میام زود
سپیده

الهام 1390/03/11 ساعت 10:24

خدا بد نده...ان شاء الله که خیلی زود حالت خوب بشه..

مرسی . خیلی بهترم .. فعلا دارم همین طور کامنت جواب می دم
ممنون
سپیده

مرجان 1390/03/11 ساعت 11:11

سلام
با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز

مرسی ی ی ی ی ..خودت چطوری ؟ بهتره اوضاع ؟
سپیده

اوستا 1390/03/11 ساعت 12:20

دارم فکر میکنم منظورتون از این پست چیه بعد تازه متوجه میشم که اونجا داره فصل زمستون کم کم میاد. :) شما بگذارید به حساب گرمای زیاد اینجا که مخم را سوزانده.
امیدوارم حالتون بهتر بشه

اره .. سرده سرد که نه اما خوب دیگه زمستونه مثلا
سپیده

مانی 1390/03/11 ساعت 19:52

سلام
امیدوارم زودتر خوب بشی خوب شد یه خبری دادی
برات دعا میکنیم

مرسی ی ی ی .. دعاهاتون که حسابی جواب داده . فعلا که خوبم
ممنون
سپیده

کاوه 1390/03/12 ساعت 06:27

امیدوارم هرچه زودتر حالتون خوب بشه

مرسی .. ایشالا یه پست می نویسم زود . اینجا چون هوا تمیزه ادم زودتر خوب می شه و سرفه ها و غیره رو نمی گیره .
باز ممنون
سپیده

مانی 1390/03/12 ساعت 09:27

سلام
در ادامه کامنت پست قبل
مدرکم لیسانس کامپیوتر هست دانشگاه آزاد که با لول ۶ پراسس شده ام البته تو سایتشون دیدم از لول ۵ به بالا میتونه ۵۰ امتیاز مدرک رو بیاره می خواستم مطمئن بشم
مرسی

منم واسه همین پرسیدم قاعدتا لیسانس ۷ می گیره اما چون ۶ هم همون امتیاز رو داره پس نباید مشکلی باشه ..
موفق باشید
سپیده

مانی 1390/03/12 ساعت 12:37

مرسی سپیده جان من و شوهرم بخاطر کمک هات تشکر ویژه ازت داریم

مانی 1390/03/13 ساعت 19:38

سلام
اگر لطف کنید در مورد گواهی اشتغال به کار هم توضیحاتی بنویسید خیلی ممنون میشیم

راستش سوالتو متوجه نشدم .. دقیقا منظورت چیه ؟ در چه رابطه با گواهی اشتغال به کار ؟ کجا ؟ ایران ؟ اینجا ؟ برای اپلای یا چی ؟؟
سپیده

الهام 1390/03/16 ساعت 11:46

سلام. کاش نیکی خانوم این کامنت منو ببینه...ممنون می شم اگه ایشون ایمیلشون رو به من بدن..اگه ایرادی نداشته باشه..چون ایشون یه گام جلوتر از من هستن می خواستم راهنمایی بگیرم تا کمتر اینجا کامنت بذارم!!!! ترافیک بالاست :)) تشکر

اوستا 1390/03/16 ساعت 15:18

نمی دونم این سوال را پرسیدن یا نه که چه زمانی برای ورود به نیوزیلند خوبه؟ از لحاظ کاریابی و ...
چون با شرایط تغییر فصول در دو نیمکره کمی بهترین زمان ورود به نیوزیلند برایم نامفهومه.

راستش نمی دونم . اما سال مالی معمولا مارچ هستش و در ضمن نزدیک های اخر سال مثل دسامبر و اینها معمولا کار خوب دائم پیدا کردن سخته اما کار موقت و قراردادی بد نیست چون همه می خوان برای سال نو کارهاشون راه بیفته معمولا .. این البته نظر بنده است. ..
سپیده

ME 1390/03/17 ساعت 07:21

سلام خانوم خدا بد نده. امیدوارم زودتر خوب شی.
راستش یه چند وقتیه که اقایی در کلاس Ielts رفته رو مخ من. هی میگه کی گفنه نیوزلند خوبه؟! کی گفته هواش خوبه؟ هر کی هم میره آونجا همه زورشو میزنه که حداقل بره استرالیا....مثل دهات میمونه!!!!! وای یعنی مخم سوت میکشه از حرفاش!!! من و همسرم تقریبا 3 ساله که مدام سایت های نیوزلند رو بررسی می کنیم. همیشه فکر میکردیم یه بهشت کوچیک و آرومه که میشه توش با آرامش زندگی کرد ولی این اقاهه حسابی ذهن منو خراب کرده....خواهش می کنم اگه می توانی کمی قوت قلب بهمون بده!!!

حالا این اقای محترم خودش کجا می خواد بره ؟ استرالیا که می گن پر از ماره و شلوغه و تازه هر شهری اش نمی شه زندگی کرد چون مردم اش نژاد پرستند و یا کانادا که پر از ایرانی شده و کلا همش ۲ ماه هواش خوبه اونم اونقدر دم داره که نمی شه نفس کشید و یا ...
اینها رو نگفتم که بگم کشورهای دیگه بد هستند.. گفتم که بگم هرجای دنیا یه جوریه و حرف زدن و شایعه و دروغ و مبالغه و حقیقت با هم قاطی می شه و در ضمن ادم های منفی هم زیادند که فکر می کنن فقط راه خودشون درسته و می خواد بقیه رو همون راه بکشند .. بگذریم .. من فقط می تونم بگم اینجا کشور خیلی خوبیه .. اینکه شما از زندگی چی بخواید و دلیل مهاجرتتون چی باشه هم خیلی مهمه .. هرکسی در نهایت سلیقه اش فرق داره .. راستش من اگر جای شما بودم به اون اقا اگر دوباره شروع می کرد راجع رجایی کلا نظر دادن می گفتم ببخشید علاقه ای به شنیدن ندارم ... خودت باید تصمیم بگیری . فقط خودت .. اگر سوالی در مورد اینجا داری من خوشحال می شم جواب بدم .. اینجا اصلا مثل دهات نمی مونه .. هواش و زیبایی اش هم از بهشت کم نداره .. ارامشش حرف نداره ... اما نسبت به استرالیا کشور کوچیکیه ... منتظر سوالات هستم .
موفق باشی
سپیده

طاهر 1390/03/17 ساعت 15:17

سلام
می خواستم بابت وبلاگ خوبتون ازتون تشکر کنم، اطلاعات بسیار مفیدی در مورد مهاجرت به نیوزیلند در اختیار عموم قرار داده اید.
به شخصه بسیار استفاده کردم. من پیگیر مهاجرت به نیوزیلند هستم و دارم کارهام رو جفت و جور میکنم.
بار هم ممنون برای مطالب مفیدی که در وبلاگ قرار میدید.
امیدوارم که همیشه سالم و تندرست باشید.

خواهش .. در خدمت هستیم .
سپیده

نیکی 1390/03/18 ساعت 07:28

سلام

پاسخ EOI ما اومد. 80 امتیاز از 145!

1- سن: 25
2-مدرک: 55
3- امتیاز اضافه مدرک: 0 از 10 washington accord degree نیست، یعنی هیچکدام از مدارک ایران نیست
4- سابقه کار: 0 از 20 ، باید در comparable labour market باشه. برخلاف چیزی که توی سایتش گفته اگر در لیست shortage باشه قابل قبوله!
5- امتیاز اضافه سابقه کار: 0 از 15 باز هم به دلایل بالا و یه سری دلیل دیگه
6- مدرک همسر: 0 از 20 جالبه که ما pre-assess کردیم و رفرنس رو در EOI اعلام کردیم انگار اصلا ندیده که level 7 ارزیابی شده

فعلاً به آفیسر ایمیل زدم و منتظر جوابم و نتیجه را اعلام میکنم. کلاً خیلی ناامید و ناراحتم. راستی اگر سابقه کار سایپا و پتروپارس رو قبول نمی کنند مال کجا رو قبول می کنند؟

خیلی عجیبه .. حالا ما رو هم در جریان بذار جواب ایمیل اومد .. افیسر حتما تازه کاره ..
سپیده

[ بدون نام ] 1390/03/18 ساعت 07:35

سلام خانوم. ممنون از پاسخت. راستش همسرم هم همیشه میگه باید هدف از مهاجرت اول معلوم بشه...شاید سلیقه ها فرق داره. ولی بازم همین که آدمی با عقاید شما ( با توجه به نوشته هاتون) میگه اونجا خوبه برام مهمه.
راستی یه سوال . شما دوستی آشنایی سراغ ندارید که تو شرکت های مهندسی مشائر اونجا کار کنه؟ البته من مدام سایت کاریابی نیوزلند رو میبینم. اکثرا تو اوکلند هستند. من مهندس شیمی (فرآیند) هستم. ممنون میشم اگه بتوانید کسی رو معرفی کنید تا ازش سوال بپرسم. باز هم از لطفت ممنون.

نه متاسفانه ..
موفق باشی
سپیده

ME 1390/03/18 ساعت 07:36

ای وای یادم رفت بنویسم همون ME هستم!
ممنون

الهام 1390/03/18 ساعت 09:22

سلام. حالتون خوبه؟ من چندتا سئوال در مورد EOI دارم. ممنون می شم اگه پاسخ بدین؟
1- برای NAME OF THE ISSUING AUTHORITY در قسمت مشخصات شناسنامه چی باید بنویسم؟
2- برای TAXATION NUMBER اشکالی نداره خالی بمونه؟
3-منظور از SOCIAL SECURITY NUMBERچی هست؟ ( در قسمت مشخصات فردی) چی باید بنویسم؟!
4- منظور از CHINESE COMMERCIAL CODEچی هست و چی باید بنویسم؟
5-گفته شده اسم تمام فامیل نوشته بشه؟؟؟!!! آیا باید حتماً اینکار انجام بشه؟ و اگه اسم اعضای خانواده ام را بنویسم بعداً باید ترجمه شناسنامه اونا رو هم بفرستم؟؟؟
من تقریبا کامل کردم EOI را و گیر این موارد بالا و همینطور نحوه پرداخت پولش هستم!

تشکر

یه سری اطلاعات هست که برای ما ایرانی ها جوابی نداره مثل خیلی های بالا .. ;اگر نداریم بزن N/A یعنی not applicable .. برای اعضای خانواده هم فقط باید درجه ۱ رو بنویسی .. پدر و مادر و خواهر و برادر و همسر .. کپی شناسنامه هاشون هم نمی خواد ..
سپیده

الهام 1390/03/18 ساعت 11:28

سلام- بازم یه سئوال...من رشته برق-الکترونیک خوندم..حالا به نظر شما باید ELECTRICAL رو انتخاب کنم یا ELECTRONICS رو؟..و اینکه زمینه کاریم ابزاردقیق بوده باید بنویسم INSTRUMENT ENGINEER هستم؟ آیا متوجه می شن مرتبط بوده؟؟؟
تشکر

من نمی دونم دخترم جواب سوالت رو .. شاید یه کم گوگل اش کنی بتونی بفهمی ..
سپیده

مانی 1390/03/18 ساعت 12:43

سلام سپیده جان
از مدارکی که بعد از درآمدن از pool باید ارائه بدیم یکیش هم مدارک سابقه کار هستش که من فکر کردم حتما باید با یه گواهی اشتغال بکار انجام بشه ولی خوب دقیقا نمیدونم چه چیزی باید براش ارائه بدیم
اگر ممکنه در مورد این هم توضح بدید
مرسی

گواهی اشتغال به کار یعنی در حال حاضر داری یه جایی کار می کنی .. اما سابقه کار می خوان .. حالا می تونه نامه با جزئیات کامل از محل کار های قبلیت باشه .. قرارداد هات باشه .. شرح وظایف و غیره باشه .. هرچی کاملتر خوب بهتر ..
سپیده

الهام 1390/03/19 ساعت 05:56

من کامنت نیکی جان رو دیدم پاک نا امید شدم....یعنی هیچی؟...پس من به چه امیدی EOI بفرستم...حالم بد شد...

راستش ما هم پوینت که خواستیم بگیریم به مدرکمون گیر دادن و به سابقه کار اما با دو تا ایمیل درست شد و همه پوینت ها رو هم گرفتیم .. نمی دونم والا چی بگم ... حالا وایسیم جواب اشون بیاد ببینیم چی می شه ..
به هرحال برای هر ادعایی مدرک می خوان این که مسلمه ..
سپیده

الهام 1390/03/19 ساعت 06:09

من فکر می کنم ما همگی یه اشتباه رو مرتکب شدیم ...مهندس ها باید باید در International Professional
Engineers رجیستر کنن و اگه این کار رو نکنن تمام امتیازهاشون می پره...نیکی جان نا امید نشو...من مطمئن شدم که این کار رو باید انجام بدی ...من هم EOI رو نمی فرستم تا اول اونجا رجیستر کنم...

شبنم 1390/03/19 ساعت 09:18

سلام سپیده جان امیدوارم بهتر شده باشی ....خواستم جواب نیکی و الهام را بدم

نیکی :اونا وقتی به مدرک همسرتون امتیاز میدن که نمره آیلتس ۶.۵ ارائه بدین ...یعنی مدرک همسر به اضافه آیلتس ۲۰ امتیاز داره....
الهام : شما مدرکتون را باید بنویسید Electrical Enginner ولی Major رو باید Electronics بزنید ..ما سر این رشته ها خیلی بدبختی کشیدیم...:D

لاله 1390/03/19 ساعت 09:50

سلام عزیزم. امیدوارم زودتر حالت خوب شه.

خالد 1390/03/19 ساعت 16:56

با سلام
ابتدا مایلم از زحمات شما بابت ارائه اطلاعات مفید در مورد مهاجرت به نیوزلند به هموطنانتان کمال تشکر را بکنم. الحق که هیچ وبلاگی به جز وبلاگ شما به طور تخصصی به این مسئله نپرداخته است.
بنده لیسانس تربیت مترجم زبان انگلیسی هستم و مایلم برای ادامه تحصیل ( البته در رشته ای دیگر) به نیوزلند بروم. آیا پلی تکنیک های نیوزلند مانند پلی تکنیک NorthTec ما ایرانیان را در دوره های خود می پزیرد؟آیا می توان پس از فراغ التحصیلی به راحتی برای اقامت دائم اقدام نمود؟وضعیت بازار کار چگونه است؟ آیا می توان در دوران تحصیل به راحتی کار پیدا کر؟ و آیا این کار از عهده تما مخارج یک دانشجو بر می آید؟

متشکرم

یکی از انواع ویزاها ویزای تحصیل به کار هست و بعد کار به اقامت پس احتمال اقامت گرفتن بعد از تحصیل در اینجا زیاده مخصوصا که با تحصیل اینجا امتیاز خوبی برای اقامت می گیرید .. اینکه می شه کار پیدا کرد یا نه رو نمی دونم بستگی داره کی میاید چه کاری می خواهید و غیره .. ولی معمولا شرایط جوری هست که اگر کار کنید می تونید هم درس بخونید هم زندگی معمولی خوبی داشته باشید .. همه چیز بازهم نسبی است .. حتما پستهای قبلی ما رو بخونید .
سپیده

اورایاد 1390/03/21 ساعت 03:51

لطفا در مورد این International Professional
Engineers بنویسید که باید چه کار کرد من همه فرمها را اماده کردم و واسه مدرکم نمی دونوم چیکار کنم فعلا دارم برا ایلتس ۶.۵ میخونم ولی این رجیستر کردن حسابی تو زوقم زده

من بیشتر می خونم و یه پستی می ذارم ایشالا
سپیده

الهام 1390/03/21 ساعت 05:05

من می خوام بهشون ایمیل بزنم و بپرسم چطور ۶ سال سابقه کار من قبوله ولی توی APEC و IPENZ باید 7 سال سابقه داشت تا رجیستر کرد بلکه راهنمایی بدن خودشون...ولی نمی دونم ایمیلشون رو چطور پیدا کنم...ببخشید شما ایمیل سایت مهاجرتی نیوزیلند رو می دونین چیه؟

اگر پیدا کردم می ذارم
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.