دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

از هر دری درباره نیوزلند ..

مطالبی که توی این پست می خوام بنویسم  شاید کمی پراکنده باشه اما شاید جواب خیلی از سوال ها رو بده و یا حتی سوال های جدیدی توی ذهنت ایجاد کنه..


نیوزلند واقعا کشور خوبیه برای زندگی .. شاید بافت زندگی از شهرهای اروپایی و امریکایی متفاوت باشه اما از لحاظ تکنولوژی و پیشرفت های روزانه دنیا کامل به روز و جلو هست .. راستش این رو از این نظر می گم که خیلی ها وقتی اسم نیوزلند میاد بیشتر احساس می کنند همش پر از مزرعه است و زندگی شهرنشینی درش گم شده.. می خوام بگم نه اینجوریه و نه اونجوری .. در واقع به صورت بسیار زیبا و متعادلی هر دوی این نوع زندگی در کنار هم قرار گرفته. ..

مثلا شهر اوکلند به عنوان بزرگترین شهر. مرکز شهر که مرکز ساختمان های اصلی و تجاری و دولتی و غیره است پر از برج های بلند و بندرهای بزرگ و هتل و بانک ها و دانشگاه هاست .. و تقریبا با اتوبان های اصلی که از همه جا به مرکز شهر راه دارند دسترسی به اون خیلی راحت هست. این نکته رو هم اینجا بگم که برای کسانی که تازه وارد اینجا می شد خیلی خوبه که سعی کنن یه جایی رو توی مرکز و یا نزدیک مرکز شهر برای اقامت انتخاب کنند. اولا برای بدو ورود و اشنایی براشون خیلی خوبه. دوما تقریبا تمام مصاحبه ها و شرکت های بزرگ و کاریابی های توی مرکز شهر هستند و اگر حتی تا چندین ماه وسیله نقلیه نداشته باشید می تونید راحت به همه جا دسترسی پیدا کنید ..

تصویر پایین دورنمایی از مرکز شهر اوکلند هست ..



اما هرچی از مرکز شهر دورتر می شید منطقه های مسکونی شروع می شوند که تقریبا همه خونه های تقریبا بزرگ که ۱ الی ۲ و گاهی ۳ طبقه هستند و تقریبا هرچی دورتر می شیم اپارتمان کمتر به چشم می خوره و همین باعث شده خونه ها با توجه به ارتفاع کم ووسعت زیاد و فاصله های نسبت خوب از هم چهره شهر رو خیلی زیبا کنه .. .. عکس زیر تا حدودی گویایی چهره مسکونی شهر هست. نتونستم عکس خیلی خوبی پیدا کنم ..



به خاطر نوع زمین و پیشرفتگی های دریا در زمین به جرات می تونم بگم در هرکجای شهر باشید در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به ساحل و یا به پارک های طبیعی دسترسی دارید.


از این باقت مسکونی اگر کمی دور بشیم به خونه هایی با زمین های خیلی وسیع می رسیم که در واقع مزارع رو تشکیل می دهند. مزارعی که معمولا یه خونه ویلایی و خیلی زیبا دارند و اطراف اش رو فقط زمینهای سبز گرفته. معمولا از اینجا به بعد گوسفند های معروف نیوزلند (مرینوس)؛ اسب؛ لاما ؛ اهو و یا گوزن و البته گاو ها رو روی مزارع می بینید.

شاید از مرکز شهر که از همون برج ها شروع می شه تا رسیدن به مزارع رو می شه گفت حدود نیم ساعت رانندگی شامل بشه. یه تصویر واقعی از این مزارع ..



مردم اینجا اصلا نژاد پرست نیستند و اینکه همسایه- دوست- همکار و یا کسی که کنارشون توی اتوبوس می شینه مال کجاست و یا چه کاره است و یا چه رنگی هستش اصلا براشون مهم نیست.


من اینجا ادم های خیلی متفاوت با مذهب ها - پوشش ها و یا اعتقادات متفاوت زیاد دیدم .. دختر بچه های مدرسه ای دیدم که روسری داشتند و یا حتی خانم ها و دانشجوهای مسلمان - همین طور حتی خانم هایی که روبنده دارند .. و براشون از لحاظ اجتماعی و یا هر نظر دیگر فرقی با دیگران وجود نداره ..


حتی توی دانشگاه اوکلند نماز جمعه برگزار می شه و همین طور بقیه مناسب های مسلمانان دور هم جمع می شوند..


در کنار این توی روزنامه ها تبلیغ برای س..ک .. و غیره هم وجود داره و در نهایت می خوام بگم ادم ها کاملا ازاد هستند و هرکسی زندگی خودش رو می کنه و کسی کار به دیگری نداره ..


از لحاظ اقتصادی اینجا هم مثل همه کشورهای دیگه دنیا در چندین سال اخیر دچار رکورد اقتصادی شده و قوه خرید و خرج مردم خیلی پایین اومده و همین طور بازار کار رونقی رو که قبلا داشته هنوز نداره ..


در کل می شه گفت کشور گرونی هست نیوزلند .. میزان مالیاتی که پرداخت می شه حداقل ۳۰ درصد از حقوق شماست و هرچی درامد بیشتری داشته باشید قطعا بالاتر می ره ..


اجاره خونه ها چه توی مرکز شهر و چه در اطراف از ۲۰۰ دلار در هفته شروع می شه و می ره بالا.. اینجا معمولا زندگی به صورت همخونه بسیار بسیار جا افتاده است و خیلی ها که تنها هستند و یا دونفر ممکنه خونه ای رو با دیگران اشراکی استفاده کنند .. برای یه زن و شوهر یه جای مستقل و مناسب زندگی با شرایط معمولی خوب حدودا از ۳۰۰ دلار در هفته شروع می شه.

هزینه برق تقریبا حدود ۷۰-۸۰ دلار در ماه و تلفن و اینترنت در حدود ۸۰-۹۰ دلاره . اب در اکثر خونه ها مجانی هستش و یا خیلی خیلی ارزونه ..


هزینه بیمه برای اینکه شامل کلیات نسبتا به درد بخوری بشه رو تقریبا شرکتی که براش کار می کنید پوشش می ده و ممکنه برای اضافه کردن چند تا اپشن مثلا شما هم حدود ماهی ۳۰ دلار اضافه بدید.


دکتر معمولا خیلی گرون هست و یه ویزیت دکتر عمومی معمولا حدود ۵۰ دلاره اما دارو در حدود ۳-۴ دلار می شه . در ضمن اگر مریض شدید نمی تونید زنگ بزنید و هر دکتری برید بلکه باید حتما با یه دکتر عمومی یا GP رجیستر کرده باشید. چون هر دکتر فقط مریض های خودش رو می بینه .. اما کلینیک ها رو می شه هر وقتی رفت اما گرون تر هستند ..


توی اوکلند از نظر اب و هوا تقریبا ۵-۶ ماه هوای تابستانی خواهید داشت. ۲ ماه هوای سرد که معمولا به ۳-۴ درجه می رسه و حتی صفر نمی شه و حدود ۴ ما هوای پاییزی - بهاری .


سایت Trademe.co.nz یکی از معروف ترین وب سایت های نیوزلند هست و تقریبا همه نوع چیزی توش پیدا می شه. اگر دنبال کار هستید یا می خواهید ماشین بخرید و یا خونه و یا همخونه پیدا کنید و حتی اگر می خواهید چیزی بفروشید حتی یه کتاب می تونید یه این سایت اعتماد کنید و کارتون رو راه می ندازه.. 


یه نکته خیلی مهم .. اینجا اگر حرفی زده می شه و یا ایمیلی دریافت و ارسال می شه و یا چیزی امضا می شه همش کاملا سندیت داره .. نبابر این هر نوع برگه . قرارداد و یا رسیدی رو خواستید امضا کنید و یا غیره حتما حتما دقیق بخونید .. لطفا ..


سیستم مهاجرت اینجا رو هم که می دونید. امتیازی هست و باید امتیاز لازم رو بیارید و بعد که انتخاب شدید مدارکتون رو ارسال کنید و این پروسه تقریبا ۲ سال کلا طول می کشه.


برای ویزای تحصیلی در هر مقطعی می تونید اقدام کنید تا اونجایی که من فهمیدم. منتها دیگه خرجش و راهشون فعلا نپرسید. حتی می تونید برای گذراندن دوره های زبان و یادگیری زبان ویزای دانش اموزی بگیرید.


در پروسه های خودشون دو تا راه گذاشتن برای اقامت و اون اینکه اگر اینجا تحصیل کنید می تونید بعد درخواست ویزای کار کنید و اگر اینجا کار می کنید می تونید درخواست ویزای اقامت کنید.


من در مورد معلمین زبان هم سوال کردم از یکی از دوستان. اونهایی که فوق و یا دکترا در این زمینه می گیرند معمولا براشون پیدا شدن کارهایی مثل استادی دانشگاه و یا اموزش زبان در موسسات عالی کلا بسیار سخته چون الویت با اونهایی هست که زبان اصلی اشون انگلیسی هست. اما در اموزشگاه هایی که به خارجی ها زبان اموزش داده می شه و یا اموزشها خصوصی و یا غیره امکان اینکه کار پیدا کنند وجود داره و یا اینکه باید برن سراغ کارهای دیگه . و در ضمن می تونید به مدرک لیسانس و یا فوق زبان برای اقدام استناد کنید و دیگه ایلتز ندید ولی اگر افیسر ازتون خواست دیگه بدشانسی خودتونه ..


اگر  از اینجا job Offter و یا قرار داد امضا شده داشته باشید قاعدتا بهتون ۱ ماه و یا زودتر ویزا می دهند. خواهش می کنم نپرسید چه جوری job offer بگیرید.


یه چیزی رو هم شنیدم و در موردش نه مطمئنم و نه تحقیقی کردم. اگر همه اعضای خانواده اینجا باشند فکر کنم می شه اخرین عضو خانواده رو براش درخواست اقامت داد. مثلا ۲ تا خواهر هستند و پدر و مادر هم فوت شدند و فقط مثلا یه خواهر ایران دارند و همین طور در مورد پدر یا مادر .. دقیق نمی دونم فقط شنیدم ..


خواهش اخر .. لطفا سوالهایی مثل ایا مهاجرت خوبه ؟ ایا راضی هستی ؟ مثلا فلان رشته رو خوندم حالا از کجا شروع کنم وغیره نپرسید چون یا خیلی جواب ها سلیقه هستند و یا گاهی واقعا کمی باید قبل اش تلاش کنید و اطلاعات جمع کنید چون واقعا نمی شه برای هرکسی هر دفعه از اول پروسه ها رو توضیح داد ... و درخواست اخر حتما پست های قبلی رو سر بزنید .. حتما بعضی سوالها جواب داده می شه ..


در مورد دوستانی که برای ویزای تحصیلی پرسیده بودند در مقاطع مختلف و در مورد سابقه کار نیمه وقت و همین طور مقطع کاردانی و اقدام و غیره یه پست به زودی می ذارم. در دست اقدام است ..


همگی موفق باشید و با ارزوی شنیدن خبرهای خوب از همگی 


از دوستانی هم که در جواب دادن سوال ها کمک می کنند و اگر مطلبی پیدا می کنند اطلاع می دهند واقعا نهایت تشکر رو دارم .. واقعا کمک بزرگیه و ممنون از اینکه اینجا رو مثل خونه خودتون می دونید و با هم تبادل اطلاعات می کنیم ..


فعلا

سپیده

سپیده


نظرات 37 + ارسال نظر
الهام 1390/04/13 ساعت 03:56

سپیده جان تشکر خیلی متن خوبی بود دلگرم کننده بود. واقعاْ ازت ممنون هستم. من که عاشق نیوزیلند شدم :) به امید دیدار...

اره .. به امید دیدار ..
بابا بیاید دیگه ..
برام اومدن ادم ها شده مثل پریدن از یه نهر یا جوی اب .. اینگاری من اینورم .. هی دلم می خواد دستتون رو بگیرم بکشم اینور .. این افیسر ها هم که سنگ و سوخارهای وسط اب هستند :)))))
سپیده

me 1390/04/13 ساعت 04:57

سلام خانوم. دست شما درد نکنه. واقعا ممنون که مینویسی.
والا ما که فعلا لنگ ایلتزیم و بیشتر لنگ ایلتز همسر (آخه می خواهیم از سابقه کار ایشون هم استفاده کنیم.) خلاصه که دست مارم بگیر :)

بیاییییید
سپیده

مسعود 1390/04/13 ساعت 05:39

سلام سپیده جان
متنت خیلی عالی بود
فقط من عکس اول رو تونستم ببینم. نمیدونم چرا دوتا عکس دیگه رو نشون نمیده!
در هر حال عالی بود
ممنون

نمی دونم چرا بقیه عکس ها رو ندید :-S
sepideh

شبنم 1390/04/13 ساعت 07:26

وای عکس اول رو رو دسکتاپ کامپیوترم گذاشته بودم..چه جالب
مرسی سپیده جان واسه راهنماییات
ایشالا موفق باشی
چقدر خوب که حالت خوب شده

:) منم ایران بودم نقشه نیوزلند backgroundam بود
سپیده

اوستا 1390/04/13 ساعت 08:15

من که از خدام همین الان بپرم اونطرف نهر ولی شرایطم و مهمتر از اون پول که در همه جا حرف اول را میزنه فعلا اجازه پرش نمیده. مطمئن باشید در آینده نه چندان دور میپرم و حتما یک روزی زحماتتان را جبران میکنم.
همیشه با کمکهایتان ما را رو سفید میکنید و تنها میتونم بگم یک دنیا ممنون.
----------------------
نیوزیلند سایتی محلی در زمینه شبکه اجتماعی داره؟؟ مثل سایت کلوب در ایران.

ایشالا که موقع پرش شما هم بشه ...
وب سایت خیلی زیاد دارند و گروه هایی که فعالیت های مختلف می کنن و یا دور هم جمع می شن .. منظورت دقیقا چیه ؟
سپیده

نفیسه 1390/04/13 ساعت 08:58

سلام سپیده جون خوبی؟؟؟؟؟

خیلی وقت بود نیومده بودم اینجا. چه مطلب خوبی بود این آخریه. مثل آب می موند که ریختن رو این آتیش اضطراب من! (;

من و همسرم هم مشغول خوندن زبان برای آیلتس هستیم. امتحان شهریوره. دعا کن سپیده جون که خیلی استرس دارم.

بازم میام سر می زنم. فعلا خدانگهدار

بابا زود زود بیا ما هم زود زود می نویسیم ..
موفق باشید
سپیده

اوستا 1390/04/13 ساعت 09:23

منظورم یک شبکه اجتماعی مثل فیسبوک. مال گروه یا قشر خاصی نباشه. سایتی که تو نیوزلند معتبر باشه و هر نوع آدمی توش باشه.
اگه در زمینه گرافیک دیجیتال باشه چه بهتر. هر سایتی که میدانید را بگید. مرسی

نه نمی دونم ..

فهیمه 1390/04/13 ساعت 10:48

سلام سپیده جان، خداروشکر که بهتر شدی.
با این متن آخری که همه رو هوایی کردی!!!! خیلی خوب بود فقط اجاره خونه ها یه ذره نگران کننده است!!!
موفق باشی عزیزم

اره یه نظر نگران کننده میاد اما همه جای دنیا همینه دیگه .. عادت می کنید ..
سپیده

فرشید 1390/04/13 ساعت 14:52

salam sepideh khanom
saranjam bad ye mosaferat tolani omadam newzealand va alan ham auckland hastam
kelasamo shoro kardam ama hanoz jaye khobi pyda nakardam. ageh emkanesh basheh email ya shomareh mobiletono dashteh basham bazi vaghta ye rahnemayi azeton begiram
shomareh mobil man 02108286488 hast va emailam farshid_civil_eng@yahoo.com
omid varam ye vaghti besheh shoma va agha naser ro az nazdik molaghat konam

Amir 1390/04/13 ساعت 15:43 http://www.nicequebec.blogfa.com

سلام

این لینک یه عکس خیلی زیبا از ولینگتونه.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Lambton_Harbour%2C_Wellington.jpg

این هم یه عکس از اکلند
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Auckland_cbd_view.jpg

Christchurch:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7e/Christchurch_City.jpg

Waikato Hospital in Hamilton West:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/HamiltonWest_aerial.jpg

Picton_New_Zealand:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bf/Picton_New_Zealand.JPG

Nelson:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Nelson_New_Zealand.jpg


یه پیشنهاد. اگر عکسی در وبلاگ گذاشتید که لینک غیر مستقیم بود یعنی آپلود شما بود، قبل از آپلود، عکس را کوچک نکنید بلکه با اندازه اصلی آپلود کنید و وقتی لینک عکس را در وبلاگ میذارید قبل از ثبت مطلب جدید و برای اینکه عکس از حاشیه متن وبلاگ بیرون نزنه، از لبه های عکس بگیرید و عکس را کوچک کنید. در این حالت عکس با اندازه کوچک در وبلاگ نمایش داده میشه اما وقتی عکس از وبلاگ سیو بشه، با اندازه اصلی آپلود شده، ذخیره میشه. برای مثال این لینکو ببینید و عکس(نقشه) را سیو کنید و در کامپوتر، اندازه واقعی شو ببینید.
http://nicequebec.blogfa.com/cat-1.aspx

خب، خیلی حرف زدم.
بای

ممنون .. این عکسها فقط لینک از گوگل هستند .. ممنون از راهنمایی
سپیده

شروین 1390/04/13 ساعت 20:32

مرسی دوست عزیز. استفاده کردم. مثل همیشه مفید بود. منتظر پست تحصیلی هستم

حتما ..
سپیده

مانی 1390/04/13 ساعت 22:00

سلام سپیده جان
ار متن جامع و خوبی که نوشتید ممنون
اون قسمتی که در مورد ارائه مدرک لیسانس زبان به جای نمره آیلتس نوشته بودید را قبلا ازتون پرسیده بودم ولی اون موقع شما مطمئن نبودید میخواستم بدونم اطلاع جدیدی در این زمینه به دست آوردید؟

نه ولی با توجه به توضیحات خودشون قابل قبول میاد .. این پست رو بخون
http://2migrators.blogsky.com/1390/02/24/post-77/
سپیده

شروین 1390/04/14 ساعت 00:13

یه سوال. بهترین جای اقامت برای هفته اول ورود به آکلند برای یک زوج کجاست؟ تا وقتی که بتونیم خودمون رو جمع و جور کنیم و دنبال خانه یا جای مناسب بگردیم. من هتل ها و متل ها رو بررسی کردم. هزینه ها بصورت روزانه بود و بالا بودن. از سایت trademe اتاقهایی پیدا کردم که آشپزخانه اشتراکی دارند. حدود هفته ای 160-190. این مناسبترین قیمته برای یک اقامت یک هفته ای راحت؟ و آیا از طریق همون سایت میتونم قبل از ورودم رزروش کنم؟ ممنون میشم اگه توضیح بدی

سلام. راستش بهترین جا یه جایی نزدیک مرکز شهر هست .. می تونید یه سوئت مبله شده پیدا کنید که البته کمی گرون تر در میاد و یا یه جای اشتراکی که اون هم اکی هست .. می تونید باهاشون ایمیلی در تماس باشید و روز ورودتون رو بهشون بگید تا اون موقع جا براتون خالی باشه .. ممکنه وقتی جای اشتراکی می گیرید یه کمی بخوره تو ذوقتون چون هم خونه ها تمیز نباشند و هم خیلی هم خونه ای های خوبی نداشته باشید ... بهترین کار اینه که یه سوئیت مبله برای هفته اول بگیرید که می شه راحت با ۲۰۰ تا ۲۵۰ تا پیدا کرد و بعد توی هفته اول بیاید و دنبال جا بگردید چون مهمه که جا رو ببینید .. گاهی عکس هایی که از خونه ها می ذارن گویای همه چیز نیست ..
سپیده

شروین 1390/04/14 ساعت 01:04

مرسی سپیده جان. ممنون که وقت میذاری.

no worries

سلام خدمت گردانندگان وبلاگ
***باور کنید قصد تبلیغ ندارم و فقط میخام شما رو دعوت به فروم خودمون کنم. چون دقیقاً دنبال افرادی مثل شما هستیم...

بصورت اتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدم و مدتیست که مطالب اینجارو را با علاقه فراوان دنبال میکنم.

آیا میتونم از شما دعوت به فعالیت در فروم Academiacafe.com که در حوزه مهاجرت تحصیلی و کاری فعالیت میکنه، کنم؟ مطمئن هستم که مطالب مفیدی میتوانید در اختیار هموطنان قرار دهید.
این یک منبع اطلاعاتی مفید و غیرانتفاعی برای گردانندگان آن است.


آدرس فروم ما:
www.academiacafe.com/pf

الهام 1390/04/14 ساعت 04:08

یه سئوال غیر معمول...من داشتم توی عکسهای ماهواره ای نیوزیلند نگاه می کردم دیدم خونه های ویلایی در شهر پنجره های بزرگ بدون حفاظ داشتن...خیلی برام عجیب بودن..!!..به راحتی یه نفر می تونّه از توی خیابون شیشه پنجره را بشکونه و وارد بشه! چطوریه که به راحتی توی همچنین خونه هایی زندگی می کنن؟ من درست دیدم؟

پست منو توی newwishes نخوندی ? :) جوابت اونجاست
سپیده
newwishes.persianblog.ir

الهام 1390/04/14 ساعت 11:55

سپیده جان پستت رو خوندم...باور کردنش خیلی سخته...مثل رویا می مونه...یه لحظه از شیوه زندگی کردن و کار کردن خودم حالم بهم خورد...یعنی واقعاْ بعضیا توی این دنیا اینجوری زندگی می کنن؟ با این سطح امنیت؟ حالا معنی نا امنی رو می فهمم...جالبه که همیشه فکر می کردم من دارم توی آپارتمان زندگی می کنم بدون پنجره روبه بیرون ...پس زندگیم امنیت داره!!! تعریف امنیت...!

.... چی بگم دوستم .. راستش من خودم ایران بودم هوا تاریک می شد می ترسیدم کوچه خونم رو رد کنم برم خونه ... این که دیگه یه نیاز اولیه و هر روزی بود .. اینجا ساعت ۸ شب وقتی همه جا تاریکه تازه تنها می رم پیاده روی ..
ایشالا یه روز همه معنی ارامش و امنیت رو واقعا ببینند همه جای دنیا ..
سپیده

[ بدون نام ] 1390/04/15 ساعت 04:22

سلام. پیش اومده به محل کار کسی زنگ بزنن؟ شما شنیدین؟ به کدوم شماره زنگ می زنن؟ همون شماره تلفنی که توی EOI می پرسن؟ انگلیسی می پرسنن؟

من نشنیدم به محل کار کسی زنگ بزنن .. نمی دونم والا ... سپیده

hasan 1390/04/15 ساعت 08:19

واقعا ممنونتم سپیده جان.بابت همه چیز مرسی.نمیگم دستت درد نکنه میگم دستت طلا واقعا.

:) مر سی س س س ی ی ی

علی 1390/04/15 ساعت 16:20

به به سپیده خانم خدارو شکر که دوباره خوب شدید؛ امیدوارم دیگه بیمار نشید

باز هم ممنون از مطالب مفیدتون؛ مطلبتون متفاوت و خیلی جالب و البته امیدوارکننده بود

شاد و پیروز و تندرست باشید

ممنون ..
سپیده

الهام 1390/04/18 ساعت 04:44

سلام. یه تغییراتی از ۲۵ جولای در امتیاز بندی اعمال می شه و یه سری محدودیت های جدید هم در سایت INZ تعریف شده کاش سپیده جان زحمت بکشی اینا رو به یه پست تبدیل کنی..تشکر

حتما ..مرسی خانوم ..
سپیده

[ بدون نام ] 1390/04/18 ساعت 06:35

توی EOI مشخصات مدرک Date Obtained به چه معنیه؟ یعنی تاریخ صدور مدرک یا تاریخی که درس تمام شده؟ مرسی

اگر شک دارید یکی رو بنویسید و در توضیحات دیگری رو با توضیح بنویسید ..
سپیده

مبهوت 1390/04/18 ساعت 07:12

سلام. در سایت INZ تغییراتی برای مهاجرت اسکیل ورکر امده به این صورت:
•Applicants with qualifications in an area of absolute skill shortage will no longer be able to automatically obtain residence without skilled employment.
•Settlement and contribution criteria will be weighted towards skilled employment
می شه توضیح بدید منظور چیه؟ تشکر

راستش هنوز وقت نکردم برم بخونم تغییرات رو ولی اینجوری به نظر می رسه که منظورش اینه که باید job offer داشته باشید تا اگر شغلتون توی لیست هست بهتون ویزا بدن .. منظورم لیست skill shortage .. حالا سر صبر باید برم بخونم .. شاید پست براش گذاشتیم ..
سپیده

الهام 1390/04/18 ساعت 14:01

سلام. تغییرات جدید ( ۲۵ جولای) شامل کسایی که EOI ارسال کردند نیست.

اره . همیشه تغییرات شامل اونهایی می شه که بعد از تاریخ تغییرات اقدام کردند نه اونهایی که فرمشون رو سابمیت کردند ..
مرسی الهام جان
سپیده

مسعود 1390/04/18 ساعت 18:50

با مواردی که در مورد اینکه نیوزیلند کشور گرونیه- اجاره خانه بالا-هزینه های پزشکی بالا و غیره- ایا باز هم میگید جای خوبیه برای زندگی- خوب این گرونیها رو که تویه ایران هم داریم.
قطعا یکی از دلایل مهم مهاجرت مباحث مالیه و خوب با این گرونیها ایا واقعا ارزش مهاجرت کردن رو داره؟
ممنون

هرکسی به مهاجرت با دید متفاوتی نگاه می کنه .. خیلیها اینجا میان و وضعشون خوب می شه و خیلی ها میان و سطح زندگیشون میاد پایین .. من نمی تونم هیچ نظری بدم .. فقط یه چیزی رو می تونم بگم و اون اینکه همه جای دنیا زندگی گرونه و یا بهتر بگم ارزون نیست اما به نسبت درامد ها بهتره و اصراف کمتر .. مردم مثل ایران دنبال تجملات نیستند و یا اگر هستند بعد از داشتن زنگی معمولی خودشون ه .. نمی دونم .. خلاصه یه تصمیم شخصیه ...
سپیده

مرجان 1390/04/18 ساعت 21:49

سلام بازم مثل همیشه زحمت کشیدی
ممنون

خانومی میشه تو پست های بعدیت در مورد شرایط ویزای کاری همسر دانشجوی دکتری هم صحبت کنی؟
خیلی سرچ کردم
لنگ اطلاعاتم.....آیا صرفا چون همسر دانشجو هستش می تونه ویزای کار بگیره یا شرایط داره و باید شغلش جزو مشاغل مورد نیاز باشه؟

بازم ممنون

راستش مطمئن نیستم .. می دونم به همسر دانشجو ویزا می دهند که بمونه اما به این راحتی ویزای کار نمی دند ..اما اگر بیاد اینجا و کار پیدا کنه و یا اقدام کنه و شغلش باشه در لیست براش راحت تر ویزا صادر می شه تا کسی که اینجا نیست .. راستش خیلی خوب جواب سوالت رو نمی دونم اگر فهمیدم حتما می گم .
سپیده

مرجان 1390/04/19 ساعت 05:01

سلام سپیده جان
ظاهرا این طور که گفتی بازار کار زیاد جالب نیست. ایا مهاجرت کردن در یک چنین شرایطی یه ریسک نیست چون ممکنه شما ماهها بیکار باشی.نظر شما چیه-شما خودت شخصا چقدر طول کشید تا کار پیدا کردی.
ممنون

راستش ریسک بودنش رو نمی دونم اما قطعا کار پیدا کردن کار زمان بری هست .. البته معمولا کسانی که مهاجرت می کنن در کنار اینکه دنبال کاری در زمینه حرفه خودشون می گردن از کارهای دیگه که شاید تجربه زیادی نخواد شروع می کنن و بعد وقتی کار مورد علاقه و ایده ال رو پیدا کردن جابه جا می شن اما در هر صورت حداقل یکی ۲ ما کار پیدا کردن زمان می خواد و باید امادگی اش رو داشته باشید .. البته اگر اقامت بگیرید اینجا موسساتی هست که بهشون مراجعه می کنید و اونها براتون کار پیدا می کنن ... البته کارهای معمولی برای گذران زندگی ممکنه کار فروشندگی یا کار در کافه و غیره باشه .. من خودم ۳ ماه طول کشید تا کار پیدا کردم.
سپیده

[ بدون نام ] 1390/04/20 ساعت 05:33

سلام
در جواب سوال زیر در EOI برای شرکت های نرم افزاری، چه موردی باید انتخاب شود؟
A19. What industry is your main job in
در لیست http://glossary.immigration.govt.nz/FullIndustryList.htm
من هیچ موردی که به شرکت نرم افزاری مربوط بشه رو پیدا نکردم.
به همین خاطر Computer Consultancy Services رو انتخاب کردم که فکر نمی کنم درست باشه.
میشه راهنمایی کنید چه چیزی باید انتخاب بشه؟ ممنون.

راستش منم چیزی غیر از این پیدا نکردم .. شاید همین انتخاب درستی باشه ...
سپیده

شروین 1390/04/21 ساعت 01:41

یک سوال شاید نه خیلی مهم!
اطلاع داری که در نیوزلند جایی هست که طلای ایرانی رو ازمون بخرن؟ میدونی اگر طلا داشته باشیم که اونجا بخوایم بفروشیم به صرفه تره یا توی ایران بفروشیم ؟ هیچ جایی دربارش کسی ننوشته

اینجا هر جور طلایی داشته باشید ازتون می خرن و قیمت هاش هم فرق داره روز به روز .. راستش نمی دونم می صرفه یا نه اما یه بار که پرسیدم نمی صرفید واقعیتش که ادم اینجا بفروشه چون اینجا هم به طلا به چشم جنس دست دوم نگاه می کنن و ارزشش میاد پایین .. حالا این دفعه اگر یادم بود رد شدم یه قیمتی می گیرم .. اما فروشش خیلی راحته .. می دی همون جا پول می گیری ..
سپیده

ناراحت 1390/04/22 ساعت 12:30


Note 1: Qualifications must be comparable to the standard of the New Zealand qualification listed.
Note 2: Where work experience is included as a requirement it applies to all qualifications listed for the occupation (unless otherwise indicated).


You are viewing results 1 to 1 of 1

Occupational group Occupation and ANZSCO number Recommended standard for work visa applicants with an offer of e Regions
Construction Building Inspector / Building Surveyor (312113) National Diploma in Building Control Surveying, Building, Construction Management or Architectural Design/Technology OR Bachelor Degree in Building Surveying or Building Science AND two years experience All regions
ببخشید منظورش اینه که معمار هم می خواد

اینو از کجا اوردی .. می شه لینکش رو بذاری که ببینم .. مرسی
سپیده

الهام 1390/04/23 ساعت 05:10

فکر کنم مربوط به لیست نیازهای موقت باشه...اون یکی لیست

ناراحت 1390/04/23 ساعت 05:30

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/LinkAdministration/ToolboxLinks/essentialskills.htm?level=2
داخل این صفحه یک قسمت داره که شغلت را جستجو کنی من هم زدم architect این اومد .

ممنون دوست خوبم اجرتون با خدا من که زبان تشکر ندارم ...خیلی زحمت می کشید.

من می زنم چرا هیچی نمیاد :( می تونی خودت بزنی بعد لینک نتیجه رو برام بذاری .. خنگ شدم رفته ها
سپیده

[ بدون نام ] 1390/04/23 ساعت 19:22

http://www.immigration.govt.nz/templates/custom/SearchskillshortagesPopup.aspx?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b3B3850BF-FB16-43DF-9CCD-FE0342BFB73C%7d&NRORIGINALURL=%2fmigrant%2fstream%2fwork%2fskilledmigrant%2fLinkAdministration%2fToolboxLinks%2fessentialskills%2ehtm%3flevel%3d2&NRCACHEHINT=Guest&level=2
شرمندم من هم که باعث دردسر شدم .ببخشید .بازم ممنون.
از الهام عزیز هم تشکر می کنم.لطف دارید جواب می دید.

راستش من که لینک اخرش پیدا نکردم .. اما لیست long term رو نگاه کردم و چیزی نیافتم و بعد از جستجو رسیدم به این لینک
http://www.immigration.govt.nz/community/general/generalinformation/news/isslreviewsep2010.htm
که گویا معماری رو سال ۲۰۱۰ از لیست حذف کردند :( اما حالا باز خودت یه نگاهی به لیست بنداز .. چون من نمی دونم سابقه و تجربه کاریت در چه موردیه که مطمئن شی توی لیستی هستی یا نه ...
http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/063ECB35-F5D5-44D8-8325-7041A727A9D5/0/INZ1093.pdf
برای رسیدن خلاصه راه های زیادی هست .. نا امید نشو :)
سپیده

ناراحت 1390/04/24 ساعت 14:45

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/89185A40-27D3-41F4-84BE-30129920411D/0/ISSL.pdf
صفه ی 2 شغل ششم .نمی دانم منظورش معمار هم هست؟
حقیقتش از لحاظ مالی مشکل دارم وگرنه ویزای دانشجویی میگرفتم .نمی دانم چه راهی برا اومدن هست وگرنه اقدام می کردم.همسرم کارشناس ارشد معماری 8 سال هم سابقه کار داره.خودم هم لیسانس معماری بدون سابقه کار .داریم زبان می خونیم اما با دیدن این وضع نا امید شدم.شرمنم درد دلم باز شد......ممنون سپیده ی عزیزم وجودت باعث دلگرمی .....

من اگر جای شما بودم باهمین گزینه می رفتم جلو و سابقه کارم رو منطبق با این جلو می بردم .. این نظر منه .. من از معماری و اینها اصلا سر در نمیارم ... نمی دونم .. به نظرم توی seek.co.nz نگاه کن ببین کسی با این موضوع شغلی باید چه کارهایی بلد باشه .. منظورم اینه که کارهای مشابه رو نگاه کن و ببین با این شغل همونی هست که شما سابه کارش رو دارید ..
سپیده

الهام 1390/04/25 ساعت 04:17

دوست عزیز حتماْ علاقه به نیوزیلند داری که پیگیر هستی ولی کانادا که شغل شما رو دقیقاْ می خواد و معمولاْ شرایط مهاجرتش هم از همه جا راحت تره...هیچ فکر کردی به کانادا؟ ببخش فضولی کردم.

پویا 1390/05/19 ساعت 13:13

با درود
من در حال پر کردن و تکمیل اطلاعات EOI هستم البته هنوز pre-assess نیومده ولی خوب دارم آمادش میکنم که یه وقت دیر نشه من بیشتر اطلاعات کاریمو آماده کردم از یکسری سایتهای کاریابی نیوزلند و سایر کشورها هم برای هماهنگی سابقه با long term skill shortage استفاده کردم ولی می خواستم بدونم آیا نمونه فرمتهای هست برای قسمت work experience EOI . می خوام کمترین ریسک رو داشته باشم و من دقیقا باید به چه شکلی اطلاعات در اون قسمت محدود لیست وارد کنم و آیا بهتره که مسئولیتهام تو هر کارم رو ضمیمه کنم، خلاصه بدون راهنما یکم اینجا به مشکل خوردم
مرسی از کمکهاتون و یا اگر نمونه ای هست که بتونم ازش کمک بگیرم (برای هر رشته ای باشه مهم نیست)

راستش من نمونه ای سراغ ندارم اما خیلی خودت رو اذیت نکن .. اگر چیزی کم و کثر باشه باهات تماس می گیرند و تکمیل می کنی . در مورد شرح وظایف هم در این مرحله لزومی نداره بنویسی ..
ایشالا به سلامتی و زود اسمتون در بیاد
موفق باشی
سپیده

علی 1391/08/07 ساعت 00:07

سلام
من میخوام از طریق long term business اقدام به اومدن و پیدا کردن محلی برای شرع یک کسب و کار و یا دایر کردن یک فروشگاه در انجا بکنم.
من خودم وارد کننده لوازم خانگی و آشپزخانه از چین هستم حالا نمیدونم با 200 تا 300 هزار دلار نیوزیلند میتونم اونجا یه کسب و کار فروش عمده و یا یه فروشگاه دایر کنم.
اگه در این ضمینه اطلاعاتی دارید بی زحمت منو راهنمایی کنید .
در ضمن مطالب شما خیلی دلگرم کننده است
خدا شما رو حفظ کنه

یکی از راههای مهاجرت به نیوزیلند investment هست که شرایطش رو می‌تونید روی سایت ببینید. فکر کنم باید یه شرکت و کسب و کاری راه بندازید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.