دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

تغییرات ۲۵ ژولای ۲۰۱۱

به نظر میاد که تغییراتی که امسال اعمال شده در رویه ویزای اقامت و .. در سایت مهاجرت نیوزلند خیلی جالب نیست و مثل همیشه شرایط رو سخت تر کرده .. این تغییرات ۲۵ ژولای اعمال می شه و اگر روی شما تاثیر می ذاره حتما EOI خودتون رو قبل از این تاریخ submit کنید .. این لینک صفحه تغییرات هست .. من هنوز فرصت ترجمه نداشتم اما حتما یه بررسی دقیق می کنم و پست کاملتر می ذارم در این رابطه .. خودتون یه نگاهی بندازید ..

لینک اخر یه چند تا مثال هست از تغییراتی که افتاده و در مورد امتیاز زبان. همونطور که الهام جون توی کامنت ها گفتند برای کسانی هست که تحصیلات زبان انگلیسی دارن و براش امتیاز می گیرند. راستش من اینطوری می فهمم که اگر کسی انگلیسی زبان هست و داره مثلا مدرک سطح ۷ می گیره که زبان درس بده امتیازش رو می گیره اما کسی انگلیسی زبان نیست و داره مدرک لیسانس و یا سطح ۷ می خونه که امتیاز مدرک رو بگیره چون انگلیسی زبان نیست در این مورد بهش امتیاز نمی دن. لطفا اصلاح کنید اگر نظری دارید. ممنون .. این همه مثالی که خودش زده:



I am studying towards a level seven qualification to teach English – will my qualification be eligible for qualification points?

Your qualification will be eligible for points as only English for Speakers of other Languages (ESOL) qualifications, where people are studying to improve their English language ability, are excluded.



و این تغییر ربطی به مدرک زبان ایلتز برای اقدام نداره ..


در مورد تغییرات مربوط به لیست skilled shortage قبلا وقتی از این طریق اقدام می کردید چند تا احتمال وجود داشت و اینکه ممکن بود بهتون ویزای اقامت بدهند و یا بهتون ویزای کار ۹ ماه بدهند که بعد بتونید ویزای اقامت بگیرید و غیره .. اینجوری که من فهمیدم حالا طبق تغییرات جدید بهتون ویزای کار می دهند و شما میاید اما اگر نتونید کار پیدا کنید در مدت مورد نظر بهتون ویزای اقامت نمی دهند .. در واقع قسمت اول رو که ممکن بود افیسر خیلی از تخصص شما و سابقه اتون راضی باشه و بهتون مستقیم ویزای اقامت بده رو برداشته اند. .. این عین حرفشون هست:


Applicants with qualifications in an area of absolute skill shortage will no longer be able to automatically obtain residence without skilled employment.


تیکه بعدی هم در همین ارتباط هست. قبلا اینطوری بود که اگر اینجا تحصیل می کردید بعد از تحصیل بهتون ویزای کار موقت می دادند تا در مدت معین بتونید کار پیدا کنید و بعد هم کار به اقامت بگیرید که گویا این رو هم برداشتند:


Applicants who are in New Zealand and hold, or have held, Study to Work visas will no longer be eligible for a SMC Job Search Visa.


همین اتفاق برای پارتنر کسی که این ویزا رو می گیره هم اتفاق افتاده. قبلا به پارتنر ویزا کار می دادند که گویا اون رو هم برداشتند .. اما به نظر می رسه اگر پارتنر خودش توی یکی از لیست ها باشه اوضاع فرق کنه و بتونه ویزا کار باز بگیره اما قبلا فرقی نمی کرد در هر صورت به پارتنر چه کارش توی لیست بود و یا نه ویزا کار می دادند:


Partners and/or children of SMC Job Search Visas holders will no longer be automatically eligible for temporary visas related to the holder’s work visa.

اگر نظر یا اصلاح و یا توضیحی دارید خوشحال میشم به اشتراک بذارید..

ممنون .

سپیده


http://www.immigration.govt.nz/community/general/generalinformation/news/smcchangesnews.htm


http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/generalinformation/qanda/smcchanges.htm


نظرات 30 + ارسال نظر
شروین 1390/04/21 ساعت 00:01

اینطور که من متوجه شدم در یک قسمت مربوط به کسانی که ویزایSMC Job Search visa گرفتن، میگه که همسر و فرزندانتون بهشون ویزا داده نمیشه. میشه درباره این توضیح بدین لطفا.
من فکر میکنم این همون ویزایی هست که به یک نفر که درسش تمام میشه یکسال وقت داده میشه تا دنبال کار مورد نظرش بگرده و بعد ویزای کار بگیره، یعنی توی مدتی که job offerنداره نمیتونه برای همسرش ویزا بگیره؟
حالا بعد که یک کار پیدا کرد و ویزاش تبدیل به ویزای کار شد چی؟اونوقت میتونه برای همسرش اقدام کنه؟
یک سوال دیگه، اگه EOI رو ثبت کنیم، بعد تا اون پروسه خودش رو میگذرونه، من یکسال در اونجا درس بخونم و بخوام این مدت تحصیل رو به امتیازات پروندم اضافه کنم، در واقع EOIمن دوباره از اول تاریخ ثبت میخوره، یعنی انگار همون موقع تازه ثبت شده؟

جواب سوال اول رو که توی پست ام ببین. در مورد سوال دوم هم فکر کنم تاریخ ثبت از همون اول حساب می شه که دفعه اول اقدام کردی و EOI رو سابمیت کردی و تحصیلات امتیاز اضافه می شه .. چون برای ما این اتفاق افتاد .. و همین طوری شد .
سپیده

شروین 1390/04/21 ساعت 01:07

معنی این جمله چیه؟یعنی دیگه آیلتس امتیازی برامون نداره؟
English for speakers of other languages (ESOL) qualifications will no longer meet the criteria for qualification points.

منم همین رو فهمیدم اما حالا باز می نویسم بیشتر ..
سپیده

الهام 1390/04/21 ساعت 04:39

من فکر می کنم معنی جمله Applicants with qualifications in an area of absolute skill shortage will no longer be able to automatically obtain residence without skilled employment
این نباشه که باید job offer داشته باشی...چون اسمی از پیشنهاد کار نیاورده بلکه به نظر من منظور اینه که اگه تحصیلاتت در زمینه های مورد نیاز باشه کافی نیست و باید شغل حرفه ای هم در زمینه های مورد نیاز داشته باشی تا اقامت بگیری. قبلاً فقط امتیاز مهم بود مثلا با امتیاز همسر می شد بدون سابقه کار هم اقدام کند و به 100 رسید ولی فکر می کنم الان داره می گه باید استخدام حرفه ای هم باشی.

اخه تحصیلات و شغل دو تا بحث جداست و همیشه باید تحصیلات در زمینه شغل باشه .. هنوز درست نمی فهمم راستش .. شاید مجبور شم بهشون زنگ بزنم ..
بازم مرسی الهام جون .. حالا ببینیم نظر بقیه چیه ..
سپیده

الهام 1390/04/21 ساعت 04:51

در مورد این جمله هم English for speakers of other languages (ESOL) qualifications will no longer meet the criteria for qualification points
من فکر می کنم منظور IELTS نیست بلکه مربوط به تحصیلات زبان انگلیسی هم که افراد به عنوان رشته تحصیلی براش امتیاز می خوان چون IELTS برای نیوزیلند که امتیاز نداره واجب است!

هوم !! ؟‌
سپیده

اورایاد 1390/04/21 ساعت 05:07 http://orayad.blogfa.com

سلام
ممنونم از اینکه اطلاع رسانی کردید
خوشبختانه من هنوز تو پیست هستم
با ارزوی موفقیت برای شما

me 1390/04/21 ساعت 05:19

سلام سپیده جان!
راستش من نفهمیدم باید خوشحال باشم یا ناراحت. من ارشد دارم. 5 سال سابقه کار مرتبط و همسرم هم لیسانس و 4 سال سابقه کار مرتبط و ما فقط منتظر بودیم IELTS بگیریم. حالا نمیدونم با قوانین جدید که ارشد تازه امتیازش از 55 به 60 افزایش پیدا کرده و لیسانس partner همون 20 امتیاز قبلی را داره برای ما بهتر هم شده؟ چون ظاهرا نیازی به امتیاز IELTS نیست!!!!!!!! تازه برای اینکه بتوانم از امتیاز همسرم استفاده کنم ایشون هم باید IELTS 6.5 میاورد!
وای کلی سوال تو ذهنم داره!!!! ببخشید واقعا! سعی میکنم یکی یکی بپرسم.

اینکه هنوز ایلتز لازمه که لازمه .. راستش من هم هنوز منظورش اون رو دقیق نفهمیدم .. به نظرم زبان رو هنوز با همون شرایط می خوان .. شما که ۵ امتیاز بیشتر می گیرید که خیلی خوبه اما ایلتزتون رو ادامه بدید.. من هم بیشتر بررسی کنم . نظر بقیه رو هم بخونم شاید به نتیجه برسیم.
سپیده

شبنم 1390/04/21 ساعت 05:39

سپیده جون دست مارو هم بگیرررررررررررررررررررررررررررررر
من EOI رو سابمیت کردم....دعا کن که سلکت شم

به سلامتی ی ی .. ایشالا ..
سپیده

[ بدون نام ] 1390/04/21 ساعت 05:57

سلام
تاریخ دقیق EOI Selection رو از کجا میشه فهمید؟ نوشته هر دو هفته یک بار اما اینطوری نیست چند روز دیرتر یا زودتر انجام میشه.

هنوز جوابت رو پیدا نکردم اما به این لینک یه نگاهی بنداز ببین کافیه
http://www.immigration.govt.nz/branch/londonbranchhome/tipsandprocessingtimes/skilledmigrantprocessingtimes.htm
سپیده

سودابه 1390/04/22 ساعت 11:04

سلام سپیده جان...شما آفیسر ها رو میشناسی که ویزای استیودنتها بررسی میکنن؟
Rebecca Neame
این خانوم کسی میشناسه؟

نه .. چی شده مگه ؟ من که نمی شناسم .. از حضار محترم کسی کارش به کار این افیسر افتاده تا حالا ؟؟؟
سپیده

Amir 1390/04/22 ساعت 19:02 http://nicequebec.blogfa.com

سلام

در جواب شروین:

نگفته IELTS نمره نداره. اصلا حرفی از IELTS نزده. امکان نداره جایی در دنیا IELTS رو قبول نکنه. حالا اصل مطلب:

اول یه سری به این سایت بزنید:
http://www.cambridgeesol.org

بعد از IELTS و TOEFL مدارک زبان دانشگاه کمبریج معتبر ترین مدارک زبان هستند. از نظر سختی، اصلا اسون تر از IELTS نیستن بلکه به نظر من Speaking شون از IELTS خیلی مهارت بیشری می خواد. فقط اعتبارشون مادام العمره و بعد دو سال Expire نمیشن. این آزمونها و مدارک کمبریج در سطوح مختلف هستند. برای اشنایی، حتما به این قسمت سایت معرفی شده در بالا مراجعه کنید.

http://www.cambridgeesol.org/exams/index.html

معروفترین شون FCE برابر با Upper-Intermediate و CAE برابر با سطح Advanced و CPE برابر با Proficiency in English هستن. شما اگر CAE داشته باشید تقریبا همه دانشگاههای اروپا و بعضی از دانشگاههای آمریکای شمالی قبول میکنن و برابر با فکر کنم IELTS 7.5 باشه.

خلاصه، جمله ای که شما نقل کردید میگه مدارک زبان کمبریج که از خانواده ESOL Examinationsهستن، دیگه قبول نیستن. پس نگران IELTS نباشید که همچنان معتبره.

در معتبر بودنش شکی نیست اما سوال در مورد اینه که منظورش از امتیاز و اینها چیه ؟!
از اطلاعات هم ممنون
سپیده

[ بدون نام ] 1390/04/22 ساعت 21:08

خیلی ببخشید ولی منظور از لول ها چیه؟!

level
سپیده

[ بدون نام ] 1390/04/22 ساعت 21:16

یه توضیحی بیشتر اینکه وقتی مثلا لیسانس دارید و nzqa براتون تعیین سطح می کنه در واقع بهتون لول ۷ می ده و ..
سپیده

الهام 1390/04/23 ساعت 05:07

سلام سپیده جون مرسی از توضیحات بیشترت..من EOI ارسال کردم و این تغییرات شامل من نمی شه خوشبختانه .. ولی یه سئوال از قبل داشتم که حالا می خوام بپرسم...گفته شده که ممکنه به جای اقامت دائم یه ویزای کار 9 ماهه بدن...در چه صورتی این اتفاق میفته؟...یعنی برای من هم که JOB OFFER ندارم محتمل هست؟ و باید در اون زمان دنبال کار مرتبط بگردم؟ اگه کار نامرتبط پیدا کردم چی؟...می خواستم اگه جور شد و ویزا گرفتیم دنبال کار نگردم و شوهر جان را بفرستم دنبال کار D: حالا چه کنم؟!

راستش این دقیقا اتفاقیه که واسه دوست من افتاد .. بهش افیسر گفت من باید باهات اینترویو کنم بعد بر اساس نتیجه اینتروویو ۳ تا اتفاق ممکنه بیفته .. اگر توجیه بشم که همه چیزت اکی هستش و می تونی گلیم خودت رو از اب بکشی و اینها که بهت اقامت رو می دم .. اگر مطمئن نباشم بهت ویزا کار ۹ ماهه می دم اگر نه که کلا پرونده رو رد می کنم که بعد بهش اقامت داد.. کاملا به شرایططتون بستگی داره .. حالا بذار باهات تماس بگیرند پیش بره ببینیم چی می شه ..
سپیده

الهام 1390/04/23 ساعت 06:29

بازم یه selection انجام شد و فقط اونایی که بالای 140 بودن یا job offer داشتن از پول در اومدن...:( ..دارم کم کمک نگران می شم...پس ما چی؟ اینا چرا گیر دادن به اونایی که job offer دارن...قبل از اینکه من بفرستم یادمه توی هر selection
یه چند تا هم از زیر 140 تا ها که offer هم ندارن انتخاب می کردن...!

دخترم کسی که job offer داشته باشه و امتیازش بالای 140 باشه که همیشه اسمشون در میاد .. حتما از بقیه هم قرعه می کشن .. عجله نکن ..
ایشالا به زودی اسمت در میاد .. من مطمئنم .. طول می کشه یه کمی ..
سپیده

بابک 1390/04/23 ساعت 10:44 http://persiance.wordpress.com

الهام خانوم:: نحوه انتخاب متقاضیان از Pool بستگی به اولویتهای خودشون داره که براساس نظر مقامات اداره مهاجرت و وزارت کارشون تعیین میشه. اما نگران نباش. این تغییرات به صورت موجی وجود داره. مطمئن باش در انتخابهای بعدی نوبت به شما هم میرسه. من تاحالا نشنیدم کسی از توی pool بعد از شش ماه در نیاد. البته سپیده خانم شاید بهتر بدونن و اگه من اشتباه می کنم بگن.

در ضمن، در جواب اون دوستی که در مورد زمانبندی selection پرسیده بودن، من تا حالا ندیدم غیر از چهارشنبه و هر دو هفته یکبار، روز یا زمان دیگری برای اینکار اعلام شده باشه.

مرسی بابک جان . همین طوره .. ممنون
سپیده

بیتا 1390/04/23 ساعت 12:58

سلام سپیده جون.اگر به جای اقامت دائم یه ویزای کار 9 ماهه بدن... به همسر چه نوع ویزایی میدن؟ مرسی

قاعدتا چون برای اقامت اقدام کردید به اون هم ویزای کار می دن .. اما اگر فرد اصلی که پرونده به اسم اونه اقامت بگیره به همسر و بچه ها هم می دن .. این برداشت منه و چیزیه که تا حالا اتفاق افتاده ..
سپیده

Amir 1390/04/23 ساعت 16:03 http://nicequebec.blogfa.com

سلام

سوال در مورد این بود:

English for speakers of other languages (ESOL) qualifications will no longer meet the criteria for qualification points.

جوابی دادم. گفتید:

در معتبر بودنش شکی نیست اما سوال در مورد اینه که منظورش از امتیاز و اینها چیه ؟!

پاسخ: منظورش اینه که مدارک ESOL دیگه امتیاز نداره.

ESOL چیه؟
اینه:
http://www.cambridgeesol.org

توی همین پست توضیح دادم .. برای کسانی که مثلا مدرک لیسانس زبان دارند و می خوان بابت مدرک به عنوان مدرک تحصیلی امتیاز بگیرند و زبان اصلی اشون انگلیسی نیست .. من تا حالا به این نتیجه رسیدم .. فرک کنم بقیه هم همین طور.
ESOL یعنی کسانی که زبان اصلی اشون انگلیسی نیست و زبان یاد می گیرند .. یه برداشت دیگه هم که می کنم اینه که .. مثلا شما یه مدرک کامپیوتر دارید و یه مدرک مثلا لیسانس زبان .. دیگه برای مدرک لیسانس زبان بهتون امتیاز نمی دن چون در نظر می گیرن اون رو برای یادگیری زبان گرفتید نه برای حرفه اصلی ..
ESOL مساوی English for speakers of other languages
سپیده

شروین 1390/04/23 ساعت 16:55

مرسی سپیده جون و بقیه دوستانی که اطلاعاتتون رو به اشتراک میذارین. برای من که دسترسی به مشاور یا وکیل در شهری که هستم ندارم بزرگترین کمکه.
1.من الان ۱۱۵ امتیاز با احتساب اطلاعاتی که خودم وارد کردم دارم. به نظرتون سابمیت کنم بره قبل از ۲۵ جولای و بعد که میام اونجا برای تحصیل امتیاز تحصیلمو بهش اضافه کنم؟
2.کسی وکیل خوبی در زمینه مهاجرت میشناسه در ایران ؟ 3.هزینه سابمیت EOI چقدره و از چه طریق باید ارسال کنم؟ ممنون میشم اگه لینک یا توضیح بدین سپیده جون.
استرس گرفتم که برم توی همین هفته سابمیت کنم!

اگر تغییرات تاثیری روی امتیازات غیره شما نداره که استرس نداره .. این پست لینک های هزینه ها و اینها رو داره
http://2migrators.blogsky.com/1390/03/04/post-83/
سپیده

شروین 1390/04/24 ساعت 03:16

من داشتم از اول پستهای مربوط به اقامت نیوزلند رو میخوندم یک سوالی برام پیش اومد. اینکه من که دانشگام در لیست دانشگاههایی است که نیازی به تایید نداره سابقه کارم هم نیازی به تایید نداره؟ نمیخواد مرتبط بودنشون رو جایی تایید کنم؟ پس اگه من دانشگام جزو این لیست باشه کاری ندارم جز سابمیت و منتظر انتخاب شدن؟

نه . سابقه کار رو نمی خواد تائید کنی اما مدرک اتون در نهایت به تائید NZQA احتیاج داره .. اگر توی لیست باشه اسم دانشگاه به pre-assesment نیاز نداره .. اما تائید کلی رو می خواد
سپیده

شروین 1390/04/24 ساعت 05:24

ببخش اگر زیاد سوال میکنم سپیده جون، یکدفعه ذهنم از ویزای تحصیلی به اقامت پرتاب شد، دیشب تا حالا تمام پستها و کامنتها رو خوندم. یک سوال دارم که جوابشو پیدا نکردم.
من چون آیلتس 6.5 ندارم، فکر میکردم که در فرمEOI باید این گزینه رو انتخاب کنم:Study for a recognised qualification conducted entirely in English
به این معنی که من بعدا مدرک آیلتسم رو میگیرم. و به این ترتیب اجازه سابمیت هم بهم میده.
اما در کامنتهای دوستان اینطور متوجه شدم که تا نمره زبان مورد نظر که همون 6.5 هست( یا روشهای دیگر برای اثبات زبان که من ندارم) نداشته باشی نمیتونی EOI رو ارسال کنی.
میشه در این مورد یک جواب قطعی و مطمئن بهم بدی. ممنون میشم سپیده جان

ببین اینجوری که من فهمیدم تو باید یه جوری ثابت کنی زبانت خوبه .. حالا اینجور باید جوری باشه که افیسر راضی بشه .. اگر هم این گزینه یا هرچیز دیگه رو انتخاب می کنی حتما حتما توی توضیحات بنویس که منظورت چیه .. و خودشون می گن اگر حتی خدای زبان هم باشی اگر افیسر راضی نباشه ممکنه اخرسر بهت بگه ایلتز بده که من تائید کنم .. اما در مرحله اول می تونی ادعاهای دیگه کنی به شرط اینکه بعدا بهش عمل کنی یا قبول کنن .. خلاصه نباید جوری باشه که حس کنن دروغ گفتی یا ادعای الکی کردی ..
سپیده

سشئ 1390/04/25 ساعت 02:08

سلام یه سوال ابتدایی
آیا مدرک کاردانی رشته های مرتبط در لیست قابل قبول است

نمی دونم .. بستگی داره به nzqa که چه سطحی براش تعیین کنه و اصلا چقدر امتیاز بابت اش بگیری .. توی nzqa نگاه کنم
سپیده

الهام 1390/04/25 ساعت 04:11

تشکر سپیده جان. چه خوب که اگه به من ویزای کار ۹ ماهه بدن به همسر هم همین ویزا رو می دن. می دونم اون خیلی زرنگ تر از منه و کار پیدا می کنه...خدا کنه اگه خیلی خوش شانس نبودیم و این اتفاق کذایی افتاد با کار پیدا کردن همسر به ما اقامت دائم بدن!! هر چند حق با شماست من باید صبر کنم ببینم چی پیش میاد..اصلا میشه یا نه؟!

بابا بیا دیگه .. ما منتظریم .. ایشالا همه چیز خوب پیش می ره .. اسمت در اومد خبر بده لطفا
سپیده

مسعود 1390/04/26 ساعت 09:52

سلام
جریان این SMC Job Search Visas چیه؟
منظور اینه که اول این ویزا که ظاهرا 9 ماه است رو میدن و اگه کار گیر آوردی ویزای دائم میدن؟ و دیگه به partner هم با این ویزا نمیتونه بره نیوزیلند؟
ممنون

چند تا چیز رو باهم میکس کردی .. چرا پارتنر می تونه بره .. اما اگر از طریق ISSL برید به پارتنر ویزای کار نمی دن همینطوری .. حالا چه شرایطی داره خودش احتمالا داستانش طولانی هست
اگر سوالت رو درست فهمیده باشم
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/LinkAdministration/ToolboxLinks/essentialskills.htm?level=1

نوید 1390/04/26 ساعت 14:01

میشه در موردزبان انگلیسی سوال کنید؟
من خانومم فوق زبان داره ومدرس دانشگاه هست
می تونیمUniversity Lecturer اقدام کنیم؟

راستش نمی دونم .. توی لیست ها رو نگاه کنید و امتیازاتتون رو بر اساس سابقه و غیره حساب کنید ... ببینید در این رابطه چیزی هست ..
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/LinkAdministration/ToolboxLinks/essentialskills.htm?level=1
سپیده

رها 1390/04/26 ساعت 14:38

سلام سپیده جون.
ما از مالزی اقدام کردیم ولی visa officeمون شد ه Shanghai که بیشتر(90%) به جای اقامت دائم ویزای کار 9 ماهه می ده و حدودا 2 سال هم طول می کشه.
شما می دانید که کسانی که از ایران اقدام میکنن visa officeشون کجاست و پروسشون چقدر طول می کشه؟ بیشتر ایرانی ها از اینvisa office چه نوع ویزایی می گیرن؟ ما applicationمونو 2 ماه پیش لاج کردیم و خیلی نگرانم که بهمون ویزای کار 9 ماهه بدن.چون من main applicant هستم ولی احتمال اینکه شوهرم کار پیدا کنه بیشتر ه. خیلی خوشحالم که وب لاگتون و پیدا کردم. مرسی

اونهایی که از ایران اقدام می کنند معمولا می افتند لندن فکر کنم .. اما مدت زمانش همینه ۱ سال و نیم و بیشتر .. اینکه بهتون ویزا کار بدن و یا اقامت کاملا بستگی به این داره که چقدر افیسر حس کنه تجربه کاریتون و اینها خوبه و چقدر راجع به اینجا می دونید و کلا می تونید از پس خودتون بربیایید .. اگر راضی بشه بهتون اقامت می ده .. اگر مصاحبه براتون گذاشتند حتما اون سوال های مصاحبه رو که گذاشتم توی پست های قبلی بخون ..
ایشالا پس ببینیمتون به زودی
سپیده

الهام 1390/04/27 ساعت 04:10

تشکر سپیده جان. در مورد اسس مدرک تحصیلی افرادی که مدرکشون در لیست دانشگاه های مورد تائید است فکر می کنم به هیچ گونه اسسی نیاز ندارن...درسته؟ به نظرم قبلا اینو توی این وبلاگ خونده بودم. یعنی level مدرکشون مطابق با لیستی که خودشون از کشورهای مختلف دادن معین می شه. مثلاً برای لیسانس دانشگاه های مورد تائید ایران level هفت معین کردن. پس نیاز به اسس نداره...ممکنه به معدل هم ربط داشته باشه؟

والا من به این نتیجه رسیدم که همه به اسس نیاز دارند .. اگر اسم دانشگاه ات تو لیست باشه pre-assess نمی خوای اگر تو لیست نباشی اول pre-asses می خوای بعد هم فول اسسمنت .. اما درهر حال اسسمنت می خوای .. نمی تونم لینکشو پیدا کنم . اگر پیدا کردی بذار تا منم ببینم ولی مطمئنم صد در صدم که یه مدتی این جوری بود حالا اگر عوض شده یادم نیست .. حالا باز خودم هم نگاه می کنم ..
سپیده

سپیده 1390/04/27 ساعت 05:14

الهام - شروین - بقیه اینو بخونین .. من اشتباه نکنم
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/caniapply/claimingpoints/recognisedqualifications.htm
در مورد اسسمنت مدارکتون

رها 1390/04/27 ساعت 09:14

سلام سپیده جون.
خیلی‌ ممنون از جوابتون.

راستش ما انقد سر مهاجرت بد شانسی آوردیم که چشمم آب نمی‌خوره.

وب سایت نیو زیلند خیلی‌ پیچیدست. وب لا گتون خیلی‌ کمک بزرگیه به کسا‌یی که میخوان خودشون اقدام کنن.

مرسی‌

:) ممنون .. ایشالا اینجا ببینیمتون .
سپیده

طاهر 1390/05/19 ساعت 14:14

سلام
ممنون از توضیحات شما.
اینم از شانس ما!
ما نمی دونم چرا هر جا می خوایم اقدام کنیم یه دفعه بعد از 60 سال یادشون میافته باید قوانین رو آپدیت کنند!
کار یکمی سخت تر شده.
بهر حال بسیار ممنون که اطلاعات بروز رو در اختیار ما قرار می دید.
موفق باشید

بنفشه 1390/07/16 ساعت 21:17

سلام خسته نبا شین من می خواستم بدونم چه جوری برای مدزک برق الکترونیک میشه اسسمن گرفت . ممنون میشم جواب بدین

مدرک (Washington Accord) لازمه اگه منظورتون ثبت شغلیه. اگه منظورتون مدرک تحصیلیه که توی پست ها نوشته شده. میتونین به عنوان تکنسین اقدام کنید که نیاز به ثبت شغل نداره. /ناصر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.