دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

اسسمن مدارک برای EOI و ITA

دوستان برای اطمینان این پست رو گذاشتم .. در مورد اسسمنت مدارک :

اول که این لینکش خودت ببینید :

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/caniapply/claimingpoints/recognisedqualifications.htm

این برداشت من هست که :

اگر اسم دانشگاه شما توی لیست هست نیازی به pre-assessment ندارید و وقتی نامه دعوت به اقدام یا همون ITA رو گرفتید احتیاج به Full Assesment دارید. و اگر اسم دانشگاه اتون توی لیست نیست که برای همون EOI نیاز به pre-Assessment دارید و بعد که ITA گرفتید احتیاج به Full-Assesment و مطمئن هم هستم تا چند وقت پیش اینجوری بود ..

اما دوباره این لینک رو امروز خوندم و شک کردم که کسانی که اسم دانشگاه اشون توی لیست هست اصلا به Assessment نیاز ندارند اما دو چیز من رو به شک انداخت .. اول اینکه توی این متن اشون ننوشته که این موضوعات که کیا احتیاج به اسسمنت دارند و یا ندارند مال کل مراحل اقدام هست یا فقط EOI. یعنی موقع اقدام اولیه احتیاج ندارید و بعد باید ارائه بدید و دوم اینکه اخر سر اون سه حالت که احتیاج به اسسمنت ندارند نوشته

موقع اقدام بعد از دعوت باید مدارک لازم رو برای اثبات qualification اتون نشون بدید. که نمی دونم منظورش فقط مدرک تحصیلی هست و یا همون تائید NZQA .. لطفا همفکری کنید که به نتیجه برسیم ..


در ضمن خیلی از دوستان پرسیده بودند برای مدارک دیگه مثل کاردانی و غیره هم می شه امتیاز گرفت که جواب بله هست اما بستگی داره چه سطحی توسط NZQA بهش داده بشه و بر اساس اون سطح امتیازات مختلف کسب می کنید .. که مسلما اگر امتیازتون به حدنصاب برسه می تونید برای مهاجرت اقدام کنید ..

مرسی

سپیده

این هم اصل مطلب - لینکشم بالاست



Recognised qualifications

You can claim points for qualifications such as trade certificates, diplomas, bachelor degrees and postgraduate qualifications.

 

The points you can earn will depend on what level your qualification occupies on the New Zealand Qualifications Framework.

 

Check if your qualification(s) is included in the List of Qualifications Exempt from Assessment, or the List of Qualifications Recognised as an Exception, and if there are any additional requirements that you need to meet. We also accept qualifications that the New Zealand Qualifications Authority (NZQA) considers equivalent to an acceptable New Zealand qualification.


Evidence of qualifications

You will need to provide an NZQA* assessment of your qualification unless one of the following applies:

If you are invited to apply for residence, you will also need to provide evidence of your qualification.

 

*NZQA Assessment

If an NZQA assessment is required for an overseas qualification, a Pre-Assessment Result may be provided as evidence to support your Expression of Interest. If you are invited to apply for residence your qualification will then have to be fully assessed by the NZQA (see International Qualifications Assessment).

 

If you have a New Zealand qualification which is included on the New Zealand Qualifications Framework you should provide a 'Qualification Overview' report, this report can be obtained from the NZQF website. If your qualification is not included on this register you will need a letter from the NZQA to determine whether your qualification will qualify for points.

 

Note that if your qualification is assessed by the NZQA as Level 4, your qualification must be relevant to an occupation at Part B or Part C of the List of Skilled Occupations.

نظرات 44 + ارسال نظر
رها 1390/04/27 ساعت 09:48

سلام سپیده جون ،

من دانشگاهم تو لیست بود و برای pre-assessment, EOI نفرستادم.

تو ITA (ماه فوریه) هم ازم صراحتاً فول اسسمنت نخواستن، ولی‌ خودم شک داشتم. به افیسری که برام ITA فرستاده بود ایمیل زدم و پرسیدم که فول اسسمنت لازمه یا نه. بهم گفت که چون دانشگاهت تو لیسته، لازم نیست ولی‌ ممکن برای Bouns point مربوط به "Qualification in an area of absolute skills shortage" آفیسرت ازت بدا فول اسسمنت بخواد چون مدرک من "Computer Engineering" ولی‌ برای پوزیشن "Software Engineer"، مدرکت باید Computer Science یا ...IT باشه.(مطابق http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/063ECB35-F5D5-44D8-8325-7041A727A9D5/0/INZ1093.pdf)

به نظرم اگه طبقه لینک بالا مدارکتون شرایط لازم رو برای امتیاز‌های مختلف‌و داشته باشه و اسم دانشگاه تو لیست باشه، احتیاجی‌ به اسسمنت نیست.البته من تغییرات جدید رو نخوندم ، نمیدونم این قسمت تغییر کرده یا نه.

خودم هم هنوز نگرانم که شاید بدا ازم اسسمنت بخوان، معدلم هم پائینه, میترسم گیر بیفتم.

Abroo 1390/04/27 ساعت 12:08

سلام

دختر من در یک مدرسه انگلیسی درس خونده . آیا این مسئله برای ما امتیاز محسوب میشه ؟

ندیدم جایی راستش این موضوع رو که براش امتیازی بدن .. نمی دونم
سپیده

نفیسه 1390/04/27 ساعت 19:03

سلام سپیده جون

ایمیلتو چک کن. یه ایمیل فوری فرستادم! (;

جواب دادم ..
سپیده

رضا 1390/04/28 ساعت 04:00

من اسم دانشگاهم تو لیست بود ولی چون از یه شعبه دیگر دانشگاه تو کشور دیگری گرفته بودم در زمانی که آفیسر مدارک من رو چک کرد کلا" همه رو رد کرد و از من فول اسس خواست. من یه سوال داشتم ... امکان ارسال مدارک مستقیم برای فول اسسمنت نیست؟ یعنی ما حتما" اول باید پری اسس کنیم بعد فول اسس؟
با تشکر

چرا می تونید از اول اصلا فول اسسمنت درخواست کنید. فرقش این هست که برای پری یه فمر انلاین پرمی کنید و دیگه نمی خواهید مدرک رو بفرستید ولی برای فول ازتون مدارک رو می خوان که بفرستید .. حالا اگر از اول فول داشته باشید که چه بهتر .. مهم اینه که بهشون ثابت بشه مدرک شما اصلی هست و سطحش در مقایسه بین المللی چند هست تا بتونن بهتون امتیاز بدن ..
موفق باشید ..
سپیده

الهام 1390/04/28 ساعت 04:16

سلام. برداشت من اینه که اونایی که دانشگاهشون در لیست هست نیازی به اسسمنت ندارند. نه pre و نه full . ولی فکر می کنم در صورتیکه معدلشون پائین باشه این احتمال هستش که آفیسر بعد از گرفتن مدرکشون ازشون بخواد که اسس کنن. من با یه دفتر مهاجرتی هم تماس گرفتم اونا می گفتن نیاز به اسس نیست ولی معدل می تونه مهم باشه.

مرسی الهام جون ..
سپیده

لیلی 1390/04/28 ساعت 05:50

آیا برای پر کردن فرم لازمه تو رشته هایی که رجیستر می خوان حتما اول رجیسترشده باشه؟

وقتی مدارک را برای اقدام اولیه سابمیت می کنی وقتی اسمت در بیاد که حتما ازت می خوان .. یادم نیست توش جایی هست که باید تیک بزنی اسسمنت داری یا نه .. بچه ها کسی جواب این سوال رو دقیق می دونه ؟
سپیده

اورایاد 1390/04/28 ساعت 06:01 http://orayad.blogfa.com

سلام ببخشید معدل پایین مثلا چنده؟
من معدل لیسانسم ۱۴.۵ هستش از یکی از دانشگاههایی که تو لیست هستش ایا این معدل پایینه واسه اونا
لطفا شماره و ادرس وب سایت اون دفتر مهاجرتی رو واسم بذارید الهام خانوم
ایا فقط پاسخگوی موکلاشون هستند

الهام 1390/04/29 ساعت 04:29

به آقای اورایاد: آژانس مهاجرتی نیک ویرا. البته من موکلشون نیستم. فقط تلفنی تماس گرفتم. ازم پرسید کدوم دانشگاه درس خوندی و معدلت چنده؟...به نظر من بد نیست باشون یه تماس بگیرید. تا حدودی راهنمایی می کنن. خودم هم نمی دونم معدل پایین چنده! البته به من گفت ما یه موکل داشتیم از دانشگاه آزاد الان نیوزیلنده.

ادریس 1390/04/30 ساعت 15:56

سلام به همه مخصوصا سپیده خانم
رشته من کارشناسی ناپیوسته مهندسی نرم افزار کامپیوتره از دانشگاه آزاد تهران جنوب (تولیست نیست) ( 50 امتیاز)
البته یه کاردانی کامپیوتر هم دارم از دانشگاه شهید باهنر کرمان (تولیست هست) ( 50 امتیاز)
11 سال سابقه کار دارم
سوالم اینه که پری اسس می خوام یا نمی خوام ؟ فول اسس چی ؟
با امتیاز سن 36 سال کل امتیازم میشه 130
الان اپلای کنم یا نکنم ؟
ممنون میشم اگه نظرهاتون رو بفرمائید. مرسی .

الهام 1390/05/01 ساعت 03:59

با اجازه سپیده جون من پاسخ بدم...من فکر می کنم اگه با مدرک آخرتون که مال دانشگاه آزاد هستش اپلای کنید بله حتما اسس می خواین ضمن اینکه نباید کار و درستون همزمان بوده باشه چون این هنر ما ایرانی هاست که هم درس فول تایم می خونیم و هم کار فول تایم می کنیم! باید به این موضوع دقت کنید. من خودم قید فوقم رو زدم چون همزمان بود با کارم و با لیسانس اپلای کردم. به هر حال موفق باشید.

ادریس 1390/05/01 ساعت 08:18

ممنون از الهام خانوم بابت جواب
البته درسم قبل از کارم هست من 1379 فارغ التحصیل شدم
و تشکر از سپیده خانم بابت وبلاگ قوی و فعالتون
مرسی

اورایاد 1390/05/03 ساعت 07:11 http://orayad.blogfa.com

مرسی از الهام خانم که جواب دادین
ر

بابک 1390/05/03 ساعت 15:42 http://persiance.wordpress.com

**** تا اونجایی که من می دونم و منطقی هم به نظر می‌رسه، full assessment در همه حالتها و برای همه لازمه. چون سوای بحث مهاجرت و معیار بودن نتیجه اسسمنت برای اداره مهاجرت، NZQA سازمانی هستش که مدرک معادل با آنچه که در نیوزیلند مورد پذیرش جامعه آکادمیک و employers هست رو تولید می‌کنه. یعنی میگه آقا/خانم x با این میزان تحصیلات از فلان کشور می‌تونه یه مهندس با credit مثلا 360 و سطح مثلا 7 تلقی بشه. یعنی شما اگه انشاء اله وارد اون کشور بشید، به این مدرک برای برخورداری از مزایای مدارج تحصیلیتون احتیاج خواهید داشت. پس فکر می کنم از الآن روی full assessment حساب کنیم بهتر باشه.

**** اتفاقی که در مورد رها افتاد جالبه. چون من دوستی دارم که لیسان مهندسی کامپیوتر-نرم افزار از دانشگاه اصفهان (دولتی) داشت و اسم دانشگاه هم تو لیست بود. اما برای اینکه امتیاز bonus point رو دریافت بکنه، مجبور شد درخواست اسسمنت بده از nzqa. درخواست pre-assessment کرد، گفتن لیسان دانشگاه اصفهان هستی. پس مورد تاییدی و می تونی apply کنی و eoi بفرستی. اما وقتی ایمیل زد به immigration.govt.nz، گفتن تو Co.. engineering هستی نه Science یا IT. پس باید full assessment بیاری. بعد رفت دوباره با fast-track درخواست full-assessment کرد و بالاخره Software Technology یا یه چیزی شبیه این با level 7 بهش دادن که تونست apply کنه.

**** الهام خانوم: به نظرم اسسمنت دستکم در مرحله ITA ضروری میشه. اما فکر کنم معدل مهم نیست. دانشگاه مهمه. دانشگاههای دولتی که بیشتر تو لیست استثناها هستن. دانشگاههای آزاد هم هیچکدوم تو لیست نیستن. در مورد بحث دانشگاه آزاد رجوع کنید به لینک زیر:
http://persiance.wordpress.com/2011/07/13/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2%db%8c%d9%84%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa/

ضمنا از اونجایی که یکی از دوستان من با حضرات در اداره مهاجرت لندن مکاتبات وافری اندر بحث دانشگاه آزاد داشتن و توضیحات مبسوطی از اون بلاد دریافت کردن و من رو در جریان گذاشتن، معدل تاثیری تو این قضیه نداره.

**** اورایاد عزیز: 5/14 معدل کمی نیست. مخلص شما خودش معدلش 32/14 بوده و full assessment گرفته. من حضورا به nicvisa سر زدم. تیم خوبی هستن. مودب و موقر هم هستن. اما خبره مهاجرت به استرالیا هستن. راستش، آذر ماه سال 89 که من پیششون بودم و چند تماس تلفنی هم بعدش داشتیم، اطلاعاتشون از من کمتر بود. پس حتما اطلاعاتشون از دوستانی که تو این وبلاگ فعالن خیلی خیلی کمتره. اونا در مورد بحث Computer Engineering-Hardware سردرگم بودن و روشون هم نمی شد بگن نمی‌دونیم. یه کم حق داشتن و یه کم هم نه.

**** ادریس عزیز: طبق اطلاعاتی که در مورد دانشگاه آزاد از کارشناسای مهاجرت immigration.govt پرسیدیم، فکر می کنم دانشگاه آزاد تهران- واحد جنوب اسس میشه. مشکلی نیست انشاء اله.

ممنون .
سپیده

اورایاد 1390/05/04 ساعت 04:04 http://orayad.blogfa.com

ممنونم از بابک عزیز
راستش من یکی از دوستانم که هم دانشگاهیم بود بدون فول اسس مهاجرت کرد ولی خوب بخشی از سوابقش در مالزی بود شاید به این خاطر بدون فول اسس اپلای کرد و به منم گفن نیاز نداره
با توجه به توضیحات بابک و الهام به نظر من فول اسس برای یه کیسهای خاص لازم و به نظر من باید در پروسه مهاجرت یه جوری درنظر گرفتش
موفق باشید

بابک 1390/05/04 ساعت 05:04 http://persiance.wordpress.com

اورایاد عزیز،
نمی دونم. این لینک رو بخون. ببین Jarhed76 چی نوشته. اون هم مهندس کامپیوتر بوده.
http://www.movetonz.org/forum/expression-interest-eoi-chat/10262-computer-engineering-software-vs-compute-science.html
iamsepehr هم همون دوستمه که لیسانس software engineering از دانشگاه اصفهان داره. اگه چیزی که میگی، بعد از تاریخ درج تو این فروم اتفاق افتاده، می تونه به دلیل این باشه که اونا فهمیدن این مدرک مترادف همون computer science هستش. خیلی خوبه که اینجوری شده. چون اگر نه، مجبور می شدید مثل من کلی هزینه و زمان صرف کنید. :)

علی 1390/05/06 ساعت 09:28

سلام
دانشگاه پیام نور کجای کاره؟ قبول دارن که منم اقدام کنم یا نه؟

اره فکر کنم .. چرا که نه ؟

الهام 1390/05/08 ساعت 06:28

سلام. تشکر از آقا بابک بابت توضیحات. تشکر از همه دوستای عزیزی که اطلاعات خودشون رو به اشتراک میذارن. دوباره سلکشن انجام شد و فقط اونایی که job offer داشتن از پول درامدن...چرا من اینقدر بد شانسم!! الان یک ماهه که توی پول نشستم.

شهرو 1390/05/12 ساعت 11:15

سلام با تشکر از زحمات بیدریغ شما در مورد اطلاع رسانی . من چند تا سوال داشت امیدوارم که جواب بدهید:
من لیسانس حسابداری و سابقه کار مرتبط دارم میخواهم برای حسابرسی اقدام کنم بدون سابقه کار! میشه بفرمایئد برای اسسمنت چه مدارکی لازمه؟ ایا سابقه کار میخواد مثل استرالیا؟ و نیز ایا در زمان قبول شدن eoi مصاحبه میشیم؟کلا چون میخواهم سابق کار مجازی درست کنم کمی میترسم.
در کل ایابرای اقدام به مهاجرت ، حتما رشته مان باید در لیست ltssl باشد؟
ممنون میشم اگه جوابمو بدهید.اخه تو ایران کمتر کسی برای حسابرسی اقدام میکنند و شرکتها زیاد اطلاعات ندارند .

برای اسسمنت سابقه کار رو می خوان .. در زمان eoi مصاحبه وجود ندارد .. حتما باید اسمتون توی لیست های کارهای مورد نیاز باشه و الا امتیازی برای مهاجرت نمی گیرید. ..
سپیده

پویا 1390/05/17 ساعت 10:27

سلام اول از هر چیز مرسی بابت وبلاگ عالیتون
من مهندس صنایع از دانشگاه آزاد قزوین هستم
تو لیست مشاغل مورد نیاز ، مدیر پروژه های ساخت (پروژه های راه و زیرساختها) به کار من میخوره 6-7 سال هم سابقه کار دارم برای pre-assess دو روزه که اقدام کردم 2تا سوال دارم
1- از تاریخ اعتبار IELTS ام(6.5) با در نظر گرفتن 2 سال حدودا" 45 روز مونده به نظرتون به EOI میرسم و آیا این زمان برای مراحل بعدی مشکلی ایجاد نمیکنه؟
2-رشته مهندسی صنایع با عنوان شغل مرتبط قبول میشه و من میتونم جلو برم برای EOI و مرحله های بعدی؟
با درود

قاعدتا نباید pre-assess خیلی طول بکشه . ایشالا که می رسه .. من نمی تونم خیلی نظری بدم در مورد رشته اتون ...خیلی نوع سابقه کارتون مهمه .. و اینکه افیسر بپذیره این سابقه با مدرک در یک راستاست و در لیست هست .. ولی اگر قصدتون واقعا مهاجرت هست و تا اینجا پیش اومدید فرم ها را ارسال کنید . بلاخره جواب می دن ..
سپیده

علی ر. 1390/08/21 ساعت 07:18

سلام به همه

من مدرکم کارشناسی ناپیوسته نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه شهیدباهنر کرمان هستش و امتیازم رو 120 محاسبه کردم. اولش فکر کردم که اسسمنت لازم نباشه (قبلا هم توی پست شاره 110 کیسم رو به شکل سوال فرستادم) اما الآن که از پول در اومدم خانم آنیوا میچی مدیرکل مهاجرت نیوزیلند فقط 25 امتیاز رو اون هم برای سنم محاسبه کردند و بقیه رو اصلا بهم ندادند و نوشتن که زیر 100 هستی و رد شدی و بهم تا 24نوامبر وقت اعتراض دادن و من (بگذریم از اینکه نصف شبی اعصابم چقدر خطخطی شد و تاصبح نخوابیدم) در پاسخ نوشتم که "من تصور کردم که لیسانس دانشگاه شهید باهنر کرمان از اسس معاف باشه- بهم فرصت بدین تا براتون فول اسس NZAQ رو در کوتاهترین زمان ممکن بگیرم." ضمناً ترجمه NAATI مدرک تحصیلی لیسانس، نامه سازمان سنجش در مورد رتبه دورقمی کنکور و پذیرفته شدن در اون دانشگاه و همچنین قرارداد کاریم رو هم براشون فرستادم. امروز شنبه هست و تا فردا تعطیلن. ببینیم در پاسخ چی میگن. در نهایت خبرتون می کنم. هنوز هم معتقدم وکیلی بهتر از خدا و خود آدم پیدا نمی شه. برام دعا کنین.

حسین 1390/08/26 ساعت 12:17

میخواستم کسانی که تجربه International Qualifications Assessment یا فول اسسمنت دارن در ارتباط با فرم آنلاین و قسمت مربوط به Documnets و مدارکی که لازم هست بفرستیم و نحوه ارسال و برگشت مدارک توضیحی بدین ، و آیا مدرک Work experiences هم ضروری هست بفرستیم یا نه.

این لینک دقیقا بهتون می گه برای اسسمنت کردن باید چه کارهایی انجام بدید
http://www.nzqa.govt.nz/qualifications-standards/international-qualifications/get-international-qualifications-recognised-for-immigration/

و این هم لیست دقیق مدارکی که باید براشون پست کنی از خود سایت nzqa
http://www.nzqa.govt.nz/qualifications-standards/international-qualifications/apply-for-an-international-qualifications-assessment/documents-required-for-an-international-qualification-assessment/
سپیده

حسین 1390/08/27 ساعت 15:30

ممنون بابت پاسخ ،من لینک هایی که رو گذاشتین قبلا خونده بودم ،اما میخواستم بدونم که دوستانی که تجربه فول اسسمنت داشتن آیا اصل مدرک دیپلم و لیسانس و اصل ریز نمرات رو هم فرستادن یا اینکه فرستادن ترجمه رسمی این مدارک کافیه .... سئوال دیگم اینه که همسر من چون آیلتس نداره امتیازی از مدرکش نگرفتم ، آیا باید مدرک لیسانس همسرم هم باید فول اسسمنت بشه ؟

نه . اگر برای همسرت هیچ امتیازی نمی خواهید بگیرید نیازی به اسسمنت هم نداره ..
سپیده

حسین 1390/08/28 ساعت 07:05

سلام و تشکر فراوان سپیده خانم.
من خوشبختانه تا الان کارم خیلی سریع انجام شده ! pre assesment من بلافاصله یک روز بعد از پرداخت پول جوابش اومد . در اولین انتخاب بعد از EOI سلکت شدم، یعنی بعد از 10 روز ! ( خدا رو شکر) حالا 4 روزه که منتظر ایمیل ITA هستم ( یک کم پر توقع شدم )
حالا به نظرت قبل از امدن ایمیل برای فول اسسمنت اقدام کنم؟
مدارکی که میخوام ارسال کنم اینهاست. لطفا ببین درسته:
اصل مدرک لیسانس به همراه ترجمه
اصل ریز نمرات لیسانس به همراه ترجمه
ترجمه دیپلم و ترجمه ریز نمرات دیپلم
ترجمه شناسنامه و ترجمه پاسپورت و کپی هر دو
ترجمه سابقه کار

ایشالا که همه چی به همین خوبی پیش بره .. مدارک رو حتما با سایت nzqa چک کن ولی به نظر من که همین هاست و همین طور به اضافه پولی که باید بفرستی براشون .. فول اسسمنت معمولا 1 ماه طول می کشه یا کمتر می تونی به محض گرفتن ITA بفرستی که اگر احیانا به مدرک و امتیاز و اینها گیر دادن یه وقت برای رشته اشتباه برای nzqa اقدام نکنی ..
سپیده

حسین 1390/09/10 ساعت 05:25

سلام ،بازم ظرف مدت 14 روزITA هم اومد ( خدا رو شکر )،مدارک بالا رو میخوام بفرستم NZQA ، به نظرت چند تا مدرک دوره کوتاه مدت مرتبط به رشتم دارم بفرستم؟ و دیگه اینکه از طرف NZQA از محل کارم استعلام می کنن ؟ می ترسم درد سر بشه برام چون دولتیم

اگه رشتتون مرتبط با رشته اییه که دارید براش اقدام می کنید فکر نمی کنم که نیازی باشه که مدرک دیگه ای بفرستید. NZQA بعیده که بخواد استعلامی بکنه. معمولا برای ویزا این سخت گیری ها ممکنه که بشه، ولی برای NZQA نه. نگران نباشید. /ناصر

علی 123 1390/09/19 ساعت 21:03

در مورد پست سوم مرداد بابک

دوستتون که مدرک دانشگاه اصفهان رو داشت اینجور اسس شده بود (اینو می نویسم که نیاز به مراجعه به لینک نباشه)»

Bachelor of Software and Information Technology

اما هنوز نمی دونم چرا امتیازش شده 130 و آیا برای Developer programmer اقدام کرده بوده یا نه و در نهایت ویزاش اومده یا باز بهش گیردادن؟

حامد123 1390/11/06 ساعت 08:38

با سلام و تشکر از زحمات شما دوستان

من می خوام برای EOI اقدام کنم و رشته من هم جزو لیست هست ولی می خوام از امتیاز خانومم هم استفاده کنم ولی برای ایشون نیاز به اسسمن دارم.تا اونجایی که می دونم برای شروع باید تو سایت اداره مهاجرت ثبت نام کرد. می خواستم بدونم برای اینکه مدرک خانومم رو بفرستم برای تایید باید به اسم خودم ثبت نام کنم یا خانومم؟ و سوال دیگه اینکه خانومم آیلتس نداره آبا می شه از امتیاز مدرکش استفاده کنم(ظاهرا اگر پارتنر آیلتس نداشته باشه میشه هزینه کلاس زبان رو داد تا بعد از ورود به نیوزلند در کلاس شرکت کرد.آبا شما این رو تایید می کنید؟)
ممنون و ببخشید از اینکه سوالم طولانی شد.

برای خانومتون باید از سایت nzqa اول یه پری اسسمنت بگیرید .. به اسم و مدرک خودش و غیره .. در ضمن اگر می خواهید برای مدرکش امتیاز بگیرید برای مهاجرت باید حتما ایلتز داشته باشه با حداقل ۶.۵ ...
سپیده

مسعود 228 1391/01/16 ساعت 20:05

سلام؛ خسته نباشید ؛ واقعا از لطفتون ممنونم .,واقعا کمک زیادی میکنید.
من مهندس صنایع از دانشگاه آزاد تهران جنوبم با حدود 12 سال سابقه مرتبط ولی معدلم به ناپلئون یه سور زده
12.15 ؛ وکیل میگه 50-50 میشه ولی full assess میخواد ؛ امتیازمم 115 میشه ؛ امیدی هست یا نه ؛ البته فوق دیپلم اتاق عمل هم دارم ، مال عهد تیرکمونشاه(1368 ) از دانشگا دولتی به نظر شما اون رو هم ارائه کنم یا نه ؟

بازم ممنونم.

آزاده 1391/01/18 ساعت 10:45

سلامُ
من مدرکم اسسمنت نمی خواست و سریع هم از پ،ل در اومدم. ITA هم ۴ روز بعدش اومد و از من فول اسسمنت خواستن برایbonus رشتم

حسن 1391/02/04 ساعت 15:50

سلام عزیزان
من و همسرم داریم اقدام میکنیم و جفتمون مدرکمون مال آزاد تهران مرکز امروز پیش وکیل بودم و حسابی حالم گرفت. ما با اینکه پری اسسمنت شدیم گفت شما در مرحله فول اسسمنت تکنسین شناخته میشید و نه مهندس و باید سابقه کارتون هم تکنسین باشه. آیا این درسته؟؟؟ این حرف رو نیک ویزا زده

سوالت رو بذار رو ی اخرین نوشته که بچه ببینند و جواب بدن !!

LILI 1391/03/02 ساعت 12:58

سلام دوستان . من هم می خواهم برای مهاجرت به استرالیا بدون وکیل اقدام کنم. ولی نیاز دارم با کسی که خودش اقدام کرده از نزدیک صحبت کنم. میشه یکی از دوستان برام ایمیا یا تلفن بذاره و شرایطم طوری هست که استرس گرفتم . ممنون می شم.

ما اینجا راجع به نیوزلند بحث می کنیم نه استرالیا. /ناصر

LILI 1391/03/03 ساعت 13:49

سلام
ببخشید منظورم نیوزیلند بود اشتباه شد . از دوستان در تهران کسی هست که حداقل بتونم بتهاش تلفنی صحبت کنم. ممنون می شم

سوالتون رو تو پست آخر بپرسید. اگه نظر من رو بخواین، یه مقدار بیشتر وقت بزارین و بخونین اینجا رو همه چی کم کم دستتون میاد.../ناصر

LILI 1391/03/03 ساعت 14:01

به حسین : سلام داشتم کامنت ها رو می خوندم و دیدم خوشبختانه همه کاراتون با سرعت انجام شده . می تونم با هاتون تماس بگیرم ؟؟ ممنون می شم.
lili.eslami79@gmail.com

Lili 1391/03/06 ساعت 10:03

سلام . می خواستم فرق بین preassess PAR , IAQ رو بدونم و اینکه ما کدوم باید انجام بدیم ؟؟ واگه assess نشدیم و با اسنکه مشکلی داشتیم دیگه 470$ قابل برگشت نیست ؟؟؟ و اینکه اگه credit بخواهیم کسی هست کمک کنه ؟؟؟ یک سوال دیگه چون تجربه اش را دارین بدون وکیل فکر می کنین کارا خوب پیش بره با توصیه می کنید وکیل بگبریم.؟؟؟ کسانی هستند که جلسه ای هزینه مشاوره بگیرن و بهمون مشاوره بدن آخع با هزینه ها که حساب می کنین حیلی میشه . ؟؟؟؟
ممنون می شم

نیوشا 1391/03/07 ساعت 10:10

سلام دوستان . من مهندس صنایع از دانشگاههای توی لیستم و در حال حاضر جمع امتیازام به ۱۲۵ میرسه. اگه تا آبان صبر کنم ۵ امتیاز سابقه کار بهم اضافه میشه میشم ۱۳۰. به نظر شما الان برم تو پول یا واستم با ۱۳۰ تا برم واینکه اصلا با ۱۳۰ تا احتمال اینکه از پول بیام بیرون هست یا نه؟
با تشکر

iman 1391/03/22 ساعت 06:44

salam
aya lazem hast ke alave bar madrake software ke international hast va hatman niaz be assessment darad, madrak haie diplom va pish daneshgahi ham be sorate jodagane assessment beshavand?

ba tashakor

iman 1391/03/22 ساعت 06:58

salam

man motevajeh nemisham ke farge beine diploma ba graduate diploma ya certificate and graduate certificate chie ?
yani graduate ro baraie chi ezafe mikone?

http://glossary.immigration.govt.nz/NZRegisterOfQualityAssuredQualifications.htm

مریم 1391/03/25 ساعت 09:04

سلام
خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که توی وبلاگتون دارید. یه سوالی: همسر من دکتری برق داره.ما می خواستیم برای اقامت دائم نیوزلند برای university lecturer اقدام کنیم. ولی چون سابقه کار همسرم برای استاد دانشگاهی کمتر از یک سال است و اینکه ما نمی خواهیم که مثلا اداره مهاجرت نیوزلند به دانشگاه زنگ بزنه و بپرسه که آیا همسر من استاد اونجا هست یا نه (چون اگر مهاجرت جور نشه از کار اینجا هم بیکار میشه)، یه وکیلی در تهران گفت که به جای دکتری فقط بگید لیسانس دارید و چون همسر من از بعد لیسانس پاره وقت کار می کرد اینجوری کارش تمام وقت حساب میشه و با 6 سال سابقه کار برق می تونه 140 امتیاز بیاره و بعدا که مهاجرت گرفتیم حالا تو نیوزلند با مدرک دکتری دنبال کار بگردیم. به نظر شما که آشنا تر به نیوزلند هستید این کار مشکلی ایجاد نمی کنه؟

نه مشکلی پیش نمیاد...اما اینو بدونید که اگه تو هر مرحله ای از مهاجرت مشخص بشه که جایی درست عمل نکردید، به مشکل برخواهید خورد..و یه سوال این که مطمئنید که نمیشه با یه سرچ معمولی تو اینترنت مشخصات بیشتری از همسرتون گرفته نشه؟/ناصر

امیر 1391/03/31 ساعت 16:38

با سلام
من مدرک لیسانس رو از دانشگاه آزاد نجف آباد گرفتم-فوق را از آزاد تهران جنوب (هردو برق).می خواستم بدونم ازاین قسمت چند امتیاز میارم

باتشکر

من یه مهندس کامپیوتر و یه مهندس برق-مخابرات از نجف آّباد می‌شناسم که با لیسانس، level 7 اسس شدند. فکر میکنم مشکلی نباشه. امتیاز level 9 رو میگیرید. :) چون لیسانستون هم level 7 اسس میشه، امتیاز bonus point رو هم فکر می‌کنم بگیرین.
/بابک

Ali 1391/04/30 ساعت 16:21

سلام .من لیسانس کشاورزی -زراعت از ازاد و فوق زراعت رو از یو پی ام مالزی گرفتم. همسرم هم لیسانس مدیریت صنعتی از ازاد و فق توسعه منابع انسانی از یو پی ام مالزی گرفتیم . الان هم مالزی هستیم و هردو دکتری رو شروع کردیم بنظر شما ایا مدارک ما باید ارزیابی بشه و اگر اره کدوم مقطع؟ و من خودم حدو 10 سال مدیر یک شرکت کشاورزی هستم و حدود 8 سال هم تجربه تولید محصولات گلخانه را دارم .همچنین حدود 10 سال سابقه بیمه محصولات کشاورزی و ارزیاب خسارت کشاورزی هستم .همسرم هم حدود 5 سال بعنوان حسابدار سابقه دارد. در ضمن دانشگاه یوپی ام مالزی گواهی داده که زبان تدریس و ارزیابی و امتحانات در اینجا انگلیسی بوده .شرایط رو برای مهاجرت یا تحصیل در دکتری جهت اقامت چطور میبینید؟ممنون

مجید 1391/06/01 ساعت 11:16

بابک جان سلام
خانم من مدرک مهندسی برق - الکترونیک از دانشگاه بهشتی که تو لیست هم هست فارق التحصیل شده با معدل 5/16 آیا فکر می کنی به Full Assess نیاز داشته باشه؟
مرسی

اگر میخواید روی مدرک تحصیلی خانمتون هم امتیاز بگیرید:
1. ایشون باید آیلتس 6.5 یا بالاتر بگیرن.
2. بله. باید full-assess رو انجام بدین. ضمنا، رشته ایشون ممکنه یه خورده به مشکل و گیر و گور بخوره. اگه principal applicant خودتون هستین و بدون استفاده از امتیاز همسرتون امتیاز لازم رو کسب می‌کنین، توصیه می‌کنم دنبال ارزیابی مدارک ایشون نرید و از امتیاز ایشون صرفنظر کنین. چون اگه طول بکشه و یه وقت مثلا نامه از IPENZ بخواد، دستکم زمان زیادی رو از دست خواهید داد.

/بابک

مجید 1391/06/01 ساعت 16:55

بابک جان خانمم main applicant هستش و ielts 6/5 هم داره و به امتیاز من هم نیاز نداره .در حین پر کردن فرم eoi چون رشتش و دانشگاش توی لیست بود صحبتی از فول اسس نشد !! بنظر شما برا گرفتن فول اسس اقدام کنه؟ وقت کافی داره ؟ (با توجه به اون ٤ ماه مهلت ارسال مدارک ita) ؟ ضمنا تو جدول خودتون خیلی ها رشته مهندسی هستن که اقدام کردن و لاج هم کردن ! منظورت از گیرو گور چیه ؟

می‌تونید eoi رو بفرستید. اما احتمال زیادی داره که ازتون بخوان فول اسسمنت انجام بدین. در این صورت، اگر تو عنوان اسسمنت بنویسن "A bachelor degree"، باید دنبال گرفتن نامه از IPENZ هم برید که یه مقدار روند کار طولانی میشه. بعضی از دوستان تو این وبلاگ اقدام کرده‌اند واسه IPENZ. یکی دو نفر موفق شدند و دقیقا نمی‌دونیم چند نفر دیگه اقدام کردن و به نتیجه نرسیدن. اما به هر حال هنوز تمام ابعاد قضیه IPENZ برامون روشن نشده. یکی دو تا پست با همین عنوان داریم. اونها رو و کامنتهاش رو بخونید.

/بابک

سعید 1391/07/29 ساعت 10:57

سلام
اگر 3 سال از اعتبار مدرک IELTS گذشته باشه آیا در مرحله submit برای EOI این قضیه رو میشه توضیح داد که در صورت Invite شدن در فاصله زمانی 4 ماه IELTS جدید خواهم گرفت ؟ یا نه همون قبل از اقدام واسه EOI باید مدرک جدید IELTS را گرفته باشم؟
پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم

قبلا مورد مشابهی نداشتیم. اما بهتره که روزه شکدار نگیرید. در موردی دقیقا مشابه، یه کیس مهاجرت به استرالیا سراغ دارم که خیلی راحت بعد از چند ماه انتظار decline شد؛ به همین راحتی.

علیرضا 1391/08/10 ساعت 09:48

سلام
خدمتون عرض کنم که اگه دانشگاهتون توی لیست باشه به هیچ عنوان به اسسمنت نیازی نخواهید داشت مگر اینکه امتیازاتی را که CLAIM کرده باشید در EOI شامل Bonus Point باشه.
در این صورت در نامه چک لیست ITA که برای شما ارسال میشه ازتون full Assessment NZQA رو می خاد.

قرررررررررررررربون همتون

موفق باشید

ممنون از توضیحتون. اما بعضی از دوستان bonus point هم claim کردند و ازشون اسسمنت درخواست نشد. بیشتر فکر می‌کنم به شناخته شده بودن دانشگاه محل تحصیل و اینکه اداره مهاجرت موارد مشابه قبلی داشته باشه (که باعث بشه شناختی از دانشگاه داوطلب پیدا کرده باشه) بستگی داشته باشه.

پیمان 1392/02/21 ساعت 16:06

سلام بر دوستان
مطالب خیلی مفیدی ارائه میدین که جای تشکر داره.
من یه سوال داشتم که برای مدرم مهندسی مکانیک-لیسانس- از دانشگاه آزاد تهران مرکز- معدل لیسانس12/25-لول 7 میدن یا 6
یه نفر میگفت که فوق دیپلم حساب میشه چون معدلم پائینه -درسته یا نه-ممنون از راهنمائی دوستان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.