دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

کار پیدا کردن در نیوزلند !!

خوب وقتی دور روز از کامنت خبری نیست ادم مجبور می شه پست جدید بنویسه .. فکر کنم این چند ماهه یه چند نفری رفتن توی پول و چند نفر در اومدن و یکی دوتا هم نامه ITA اشون رو دریافت کردند و ۲ -۳ نفری رو هم خبر دارم که ویزا گرفتن و یکی دو نفر هم که اومدن و اینجا هستند ..

یکی از کارهایی که می شه کرد اینه که اونهایی که مدارک رو فرستادند و منتظر هستند که دیگه افیسر برای ویزا و یا مصاحبه و غیره باهاشون تماس بگیره از حالا برای کار پیدا کردن اقدام کنند. راستش کار پیدا کردن خودش پروسه زمان بری هست .. اینکه می گم از حالا اقدام کنید به این دلیل هست که اکثر شرکت های کاریابی رزومه شما رو نگه می دارند و ممکنه در چندیدن ماه اینده باهاتون تماس بگیرند و یه شغل که مناسب با رزومه شما باشه براتون پیدا کنند. من خودم چندیدن تلفن داشتم تقریبا بعد از ۹ ماه که دیگه دنبال کار نمی گشتم .. در ضمن اینکه کار پیدا کردن و اپلای کردن و غیره خودش زمان می بره. چند تا توصیه که بر اساس تجربه و این طرف اون طرف خوندن پیدا کردم براتون می نویسم ..


روزمه طولانی و جزئیات زیاد نذارید چون خسته کننده می شه. نهایتا دو صفحه کافیه ..

حتما سطح زبانتون رو بذارید. مثلا بگید مسلط هستید یا غیره. اما اگر خیلی زبانتون خوب نیست فقط بگید چه زبان هایی می دونید.


حتما و حتما برای هر شغل رزومه کاریتون رو مناسب با اولویت های اون شغل تهیه کنید. نه اینکه دروغ بگید اما کارهای بی ربط رو حذف کنید و کارهای مرتبط رو پررنگ تر نشون بدید.

حتما در مورد شغلی و شرکتی که می خواهید براش اقدام کنید یه کمی اطلاعات کسب کنید ..

حتما سوالهای مربوط به مصاحبه های کاری رو که توی اینترنت زیاد پیدا می شه بخونید. اگر ویزا هنوز ندارید حتما توی رزومه بنویسید که برای مهاجرت اقدام کردید.


اگر منتظرید در چند ماه نزدیک ویزا بگیرید که حتما بگید .. در غیر این صورت اگر کار بهتون پیشنهاد بشه با توجه به جاری بودن پرونده مهاجرت بهتون سریع تر مثلا ۱ ماهه ویزا می دن. دوباره می گم به شرطی که اون شرکت رسما بهتون کار رو بده و قرارداد ببنده.


سن - تاریخ تولد - تعداد بچه - ملیت و غیره اصلا لزومی نداره توی رزومه باشه. اگر می تونید یه دید مختصر از نوع شخصیت خودتون بذارید. ..


وقتی رزومه رو ایمیل می کنید ممکنه ایمیلهای زیادی دریافت کنید که این کار مناسب شما نیست و یا کارایی مناسب رو ندارید و یا کارایی شما بالاتر از حد این شغل هست .. اصلا نه ناامید نشید و نه مغرور .. چون اینها این ایمیل رو به همه می زنند و خیلی هاش auto Reply هست. اگر واقعا برای کاری بخوان بهتون می گن ..


اول اینکه لباس پوشیدن خیلی مهمه . تاثیر اولیه که روی طرف می گذارید هیچ وقت از ذهنش نمی ره .. برای اقایون یه کم کار راحت تر هست چون پوشیدن لباس رسمی کاملا مشخصه چه سبکی هست. اینجا معمولا به جز جلسات فوق العاده رسمی معمولا کروات نمی زنند و نیازی هم نیست پس خیلی زیاده روی نکنید .. در عین حال شلوار جین اصلا مناسب مصاحبه و غیره نیست ..

برای خانم ها نکته زیاده .. حتما لباس ساده و بدون طرح بپوشید. گوشواره های اویزی و بلند نندازید. ارایش غلیط به هیچ وجه و ..


و نکته بسیار مهم : اصلا خودتون رو دست کم نگیرید .. به هیچ وجه ..


حتما ۱۰ دقیقه قبل از شروع مصاحبه اونجا باشید و یا اگر تلفنی هست سعی کنید دور و بر بی سر و صدا باشه .. .


معمولا ۱-۳ تا مصاحبه ممکنه داشته باشید بستگی به نوع کار ..


من پیشنهادم به همه اینه که چند ماه دنبال کار بگردند و اگر مثلا ۳-۴ ماه موفقیتی کسب نکردند از کارهای یه کم سطح پایین تر شروع کنند و همچنان دنبال کار بگردند.. اینطوری کلی تجربه کسب می کنید و برای روحیه اتون هم خوبه و از همه مهمتر برای زبان خیلی خیلی خوبه ...البته وقتی اینجا هستید نه برای اونهایی که هنوز ویزا ندارند...

فعلا ..

سپیده ..


نظرات 19 + ارسال نظر
اورایاد 1390/05/12 ساعت 04:41 http://orayad.blogfa.com

سلام سپیده خانم
راستش خوش به سعادت اونها که الان کارشون تو ژروسه هستش من که گیره ایلتس هستم و با حسرت دارم پستهای شما رو که این اخریها مربوط به بعد مهاجرت میخونم
راستش دو سال زبان خوندن خیلی سخته و اعتماد به نفس ادمو ازش میگیره
خدا کنه منم برم تو پووول اون موقه با اشتیاق در رابطه به کارهای بعد از مهاجرت تحقیق میکنم
کاش کار من هم درست بشه

حتما می شه ... به خودت اطمینان داشته باش .. زبان اصلا نیست اگر دوسش داشته باشی ..
سپیده

الهام 1390/05/12 ساعت 04:55

تشکر سپیده جون...

بابک 1390/05/12 ساعت 06:24 http://persiance.wordpress.com

ممنون از توضیحات خوبتون. اتفاقا من مدارکم رو به تازگی فرستادم لندن و تو شیش و بش بودم ببینم برای کار پیدا کردن شروع کنم یا نه. دستتون درد نکنه بابت راهنماییهای خوبتون.

شبنم 1390/05/12 ساعت 06:44

بازم مرسی سپیده جون از اطلاعات خوب و بجایی که به همه دوستان میدی :)

me 1390/05/12 ساعت 07:10

ممنون بابت پست های خوبت. وقتی شما خودت انقدر مرتبط مینویسی دیگه چه نیاز به درخواستهای ما....
مثلا من اگه اپلای کنم و امید داشته باشم که با درخواست نیروی فلان شرکت میتونم زودتر ویزامو بگیرم اونا چقدر صبر می کنند. منظورم اینه که به فرض من واجد شرایط باشم و این مدرک رو هم با مدارکم بفرستم که زودتر ویزا بگیرم و اون وقت پروسه بیشتر طول کشید...این شرکت ها اغلب چقدر واسه یه نیروی خارجی صبر میکنند؟

اگر خیلی رزومه خوبی داشته باشی و واقعا تخصصت رو بخوان تا ۱ ماه یا ۴۰ روز و اینها هم صبر می کنند بعد از قرارداد اما خود پروسه مصاحبه و اینها هم خیلی طول می کشه.. مثلا ۱ ماه اینها .. کلا ارامش دارند D:
سپیده

باران 1390/05/12 ساعت 08:26 http://asem0n.blogfa.com

سپیده جون ،ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتی....اینجا(مالزی ) ی وکیل نیوزلندی اومده بود،سمینار داشت میگفت اگه برین نیوزلند رشته مورد نیازشون رو بخونین راحت جذب بازار کار میشین و میتونین واسه اقامت اقدام کنین،میخواستم نظرشما رو بدونم ؛اگه لطف کنین راهنماین کنین که بیشتر چه رشته های نیاز داران ممنون میشم ...موفق باشی عزیزم

سلام . من که خودم برات پیغام گذاشتم که پاشو بیا .. :) .. توی لیست شغل های کوتاه مدت و بلند مدت ببین حتما به نتیجه می رسی ..
موفق باشی .. سپیده

مهراد 1390/05/12 ساعت 12:38

مرسی سپیده خانم، خیلی مفید بود...

الهام 1390/05/13 ساعت 04:44

سلام. ممنون می شم اگه دوستای عزیزی که از مرحله ترجمه مدارک گذشتن تجربیات خودشون رو در اختیار لقیه بگذارن...مثلاْ کدوم دارالترجمه از بقیه بهتره یا چند سری باید ترجمه خواست یا چقدر زمان می بره تا ترجمه کنن یا به چه نکاتی در مدارک ترجمه شده باید دقت کرد؟؟؟

فقط یه نکته . هر ترجمه ای می کنید یه نسخه اضافه برای اینکه با خودتون بیارید حتما بگیرید . اینجا گرونه و ممکنه لازم بشه .. مثل گواهی نامه . مدرک تحصیلی . سوابق کاری و غیره ..
سپیده

محسن از شیراز 1390/05/13 ساعت 11:13

با سلام مجدد
به نظر شما بهترین سایت برای دنبال کار گشتن چیه؟ از اوضاع کار تو شهرای کوچیکی مثل پالمرستون نورث اطلاعاتی دارید؟

سپاس
بدرود

seek.co.nz

پگاه 1390/05/14 ساعت 09:07

سلام. من و همسرم تازه داریم سرچ میکنیم تا اگه بشه بیایم نیوزلند. شنیدم با ویزای کار راحت تره. و تا سه ماه ویزا رو میدن. ولی اینطور که شما گفتین اون شرکت ها صبر نمیکنند تا سه ماه؟ من از طریق سایت tradme دارم دنبال کار میگردم و البته کارهای مرتبط رو پیدا کردم ولی هنوز رزومه ارسال نکردم. به نظر شما فایده ای هم داره و اون شرکت ها بخاطر مهاجرت دعوت به کار میکنن؟

خیلی سوال سختیه .. چون خیلی از جاب ها نوشته که اگر نیوزلند نیستید اقدام نکنید ولی بعضی هاش هم ممکنه از جاهای دیگه بگیرند اما باز ایران سخت تره اما باز هنوز امکانش هست اگر واقعا رزومه خوبی داشته باشید ..
موفق باشید
سپیده

مهدی 1390/05/16 ساعت 10:02

سلام، من نامه تایید ITA و رسید پول رو گرفتم. تاریخ دریافت مدارک 16 June بود ولی هنوز آفیسر تماس نگرفته. آیا آفیسر با ایمیل تماس میگیره؟ میخواهم ببینم که این قضیه مصاحبه چقدر جدیه و اگر قرار باشه مصاحبه بشه چجوری و کجا انجام میشه؟ این کار پیدا کردن زود هم خیلی مهمه چون معمولا بچه ها پول زیادی نمیتونن بیارن که زیاد برای کار صبر کنن. برای پول همراه حداقل ویا حداکثری وجود داره؟ امیدوارم زودتر اونجا زیارتتون کنم.
مهدی دوست منصور.

سلام . پروسه این هست که اول مشخصات و فرم ها رو توی سایت سابمیت می کنید و بعد اسمتون وارد پول می شه. بعد که اسمتون از پول در میاد بعد افیسر همه امنیازات رو چک می کنه و اگر همه چیز درست بود بهت ایمیل می زنه و نامه دعوت به اقدام و یا همون ITA رو می ده و مثلا بهتون مهلت می ده تا 4 ماه همه مدارک رو پست کنید. من الان نفهمیدم شما دقیقا کدوم مرحله هستید . اگر می شه سوالتون رو دوباره بپرسید. ممنون ..
مصاحبه معمولا تلفنی انجام می شه و سوالات اش رو هم گذاشتم توی پست ها .. معمولا یه 1 ساعتی هست .. میزان پولی که میارید محدودیتی نداره ولی اگر بیشتر از حدود 7 هزار تا باشه باید اعلام کنید و فقط ازتون مثلا می پرسند از کجا این پول رو اوردید و غیره .. راه دیگه اش اینه که از طریق ایرانی هایی که اینجا این کار رو می کنند منتقل کنید .. به نظر من وقتی چند ماه به دادن ویزا مونده مثلا وقتی باهاتون تماس می گیرند و وقت مصاحبه و غیره می ذارن وقت خوبی هست برای شروع به دنبال کار گشتن .. ما هم منتظریم که حتما ببینیمتون .. ایشالا کارها خوب و سریع پیش بره .. ممنون
سپیده

مهدی 1390/05/16 ساعت 14:35

سلام، منظورم از "من نامه تایید ITA و رسید پول رو گرفتم" این بود که ITA را گرفتیم و بعد از 4 ماه مدارک را فرستادیم و تاییدیه دریافت مدارک و رسید 1005 GBP را هم به عنوان Process Fee برامون با پست فرستادن و منتظر تماس آفیسر هستیم. حالا آفیسر ایمیل میزنه یا جور دیگه تماس میگیره؟ ضمنا برای هماهنگی مصاحبه و زمان مصاحبه باید جای خاصی بریم یا مثلا از خانه هم میشه صحبت کرد. با تشکر
مهدی

اهان .. خوب اره افیسر باهاتون در تماس خواهد بود اما این مرحله طول می کشه .. مثلا اگر مدرکی کم و کسر باشه و یا سوالی داشته باشه باهاتون تماس می گیره .. ممکنه یه چیزی حدود ۷-۸ ماه و یا بیشتر طول بکشه بستگی داره دیگه به امتیاز و نوع مدرک و میزان نیاز و افیسر و غیره . برای مصاحبه اگر لازم باشه باهاتون از قبل هماهنگ می کنه و هرجایی که بخواهید می تونید صحبت کنید چرا که نه . اون فقط یه شماره تماسی چیزی لازم داره ... افیسر ایمیل می زنه بهتون در کل ..
سپیده

مژگان 1390/05/24 ساعت 11:42

سلام.من هنوز دانشجو هستم (فوق لیسانس)و میخوام برای ویزای کار اقدام کنم.باید چه کارهایی انجام بدم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

علی 1390/06/02 ساعت 10:53

ممنون سپیده جان ، شاد باشید.

علی 1390/06/02 ساعت 11:01

یه سئوال: این درسته که شرکتهای بزرگ آگهی های استخدامشون رو به recruiter ها نمیدن و مستقیما آگهی میدن؟ برای ایجاد ارتباط با این شرکتها برای کسانی که هنوز به NZ نیومدن ، چه پیشنهادی دارین؟ ممنون.

بله این کاملا درسته . در بعضی موارد خیلی خاص فقط خودشون اگهی می دهند .. برای ارتباط باید سایت هاشون رو پیدا کنید و به HR یا همون منابع انسانی شرکت ایمیل بزنید ..
سپیده

مجید 1390/08/02 ساعت 18:36 http://diacohosting.com

سلام،
من میخواستم ببینم میشه ویزای ویزیت گرفت و اومد اونجا job offer گرفت و یا اینکه کار پیدا کرد؟

نمی گم غیر ممکن هست اما شرکت هایی زیادی براتون این کار رو نمی کنن. منظورم اینه که برای خیلی کارهای خاص و بعضی شرکت ها این کار رو می شه کرد و الان از چند سال پیش سخت تر هم شده .. یعنی دیگه شرکت ها دنبال استخدام افراد بدون ویزای کار معمولا نیستند ..
سپیده

گفتار درمانگر 1391/09/26 ساعت 19:40

سلام ممنون از اطلاعاتتون
من گفتار درمانی خوندم ،رشته من جز رشته هایی هست که تو لیست مورد نیاز شون هست.من و همسرم داریم دنبال کار می گردیم.
اما هنوز مدرک زبان رو نگرفتیم. از همین الان اقدام کنیم یا منتظر بمونیم واسه زبان؟
یه سایت واسه ارسال مدارک لطف می کنین به من معرفی کنین
ممنونم

متوجه نشدم. شما الان ایران هستید یا نیوزیلند؟
چه مدارکی منظورتونه؟

گفتار درمانگر 1391/09/27 ساعت 19:48

منظورم مدرک ایلتس هست.
من ایران هستم می خوام ببینم قبل از اینکه بیام می تونم کار پیدا کنم.
راستی متوسط هزینه های زندگی اونجا چه قدر به جز هزینه های خونه

داشتن آیلتس اگه بخواهید برای مهاجرت اقدام کنید الزامیه. مگر اینکه با دلایل قوی ثابت کنید زبانتون خوبه. مثلا اگه در یه دانشگاه خارجی به زبان انگلیسی درس خوندید، زبان انگلیسی در دانشگاه خوندید یا مدرس زبان بودید.

در مورد هزینه‌ها در پستهای قدیمی این وبلاگ نوشته شده. می‌تونید رو سایت enz.org قسمت cost of living calculator رو پیدا کنید. هزینه‌ها رو بهتون نشون میده.

احسان 1391/11/10 ساعت 07:42

با سلام و تشکر بابت وبلاگ زیبا و مطالب کاربردی شما ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.