دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

اقدام برای تحصیل در نیوزیلند

آخرین پستی که نوشتم راجع به ادامه تحصیل بود و اینکه بالاخره علم بهتره یا ثروت؟! بالاخره مهاجرت کنیم که ادامه تحصیل بدیم یا ادامه تحصیل بدیم که تهش به مهاجرت ختم بشه؟! تو این پست می خوام به این سوال ها جواب بدم:


1- برای چه مقاطع تحصیلی میشه اقدام کرد؟

2- چه زمانی باید اقدام کنیم؟

3- کجا باید مدارک رو بفرستیم؟

4- چه پیش نیازهایی برای دانشگاه مورد نیاز هستش؟

5- چقدر هزینه داره ادامه تحصیل؟

6- چقدر باید زبان بدونیم؟

7- کجا باید برای ویزا اقدام کنیم؟

8- چه مدارکی برای ویزا لازمه؟

9- چند وقت طول میکشه تا ویزا بیاد؟

10- آیا احتمال رد شدن ویزای تحصیلی هست؟

11- آیا برای اقدام نیاز به وکیل هست؟


و فکر کنم سوالات به اندازه کافی هستند که جوابشون به شما کمک کنه که راجع به ویزای تحصیلی اطلاعاتتون رو بیشتر کنید. بریم سر جواب ها!


1- برای چه مقاطع تحصیلی میشه اقدام کرد؟

برای همه مقاطع برای ویزای تحصیلی میشه اقدام کرد، فرقی هم نمیکنه که چند سالتونه و آیا مدرک تحصیلی عالی قبلی داشتین یا نداشتین. این جماعت غربی مثل هر چیز دیگه ای تو زندگیشون، موقعی یه کاری رو تو زندگیشون انجام میدن که دلشون بخواد! مثلا میبنین که طرف عمری ازش گذشته تازه میخواد دکترا یا فوق لیسانسشو شروع کنه و یا یکی رو من اینجا میشناسم که شروع کرده لیسانس آی-تی بگیره، سال اوله و یه لیسانس موسیقی هم داره که باهاش داره نون میخوره یه جورایی! کلا جماعت هدفدارین اینا! آخرش این که فکر نکنین چون سنتون بالاست بهتون ویزا نمیدن! چون اینا فکر می کنن ما هم مثل خودشونیم! ;)
 

2- چه زمانی باید اقدام کنیم؟

زمان اقدام برای دکترا مثل اکثر جاهای دنیا که زمان مشخصی نداره. دانشگاههای نیوزیلند مثل بقیه چیزاش (منظورم زمانه!) برعکس جاهای دیگه دنیاست. یعنی ترم یکش اواخر فوریه شروع میشه (اوایل اسفند ماه) و ترم دومش هم اواخر تیرماه شروع میشه. آخرین زمان اقدام هم بسته به دانشگاه متفاوته. دو بار تو سال معمولا دانشگاهها دانشجو می گیرن،  و این دو زمان هم یکیش حدودا اواسط یا اواخر پاییزه و اون یکی دیگه اواسط بهار. چون دانشگاهها تقویم های اموزشی متفاوت دارن پس من اینجا نمی تونم اطلاعات دقیقی بزارم. تو این پست لیست دانشگاههای نیوزیلند رو اوردم. تو سایت دانشگاهها می تونین چک کنین خودتون.

3- کجا باید مدارک رو بفرستیم؟

هر دانشگاهی یه International Office داره که مدارک باید به اونجا فرستاده بشه. اما برای مقاطع لیسانس به بالا اول باید سوپر وایزر یا همون استاد مشاورتون به توافق برسین که می خواین رو چی کار کنین، بعد مدارکتون رو بفرستین.

4- چه پیش نیازهایی برای دانشگاه مورد نیاز هستش؟

مهم ترین پیش نیاز، مدرک زبانه که به صرفتونه که آیلتس بگیرین. اکثرا هم نمره 6.5 می خوان به شرطی که نمره کمتر از 6.0 نداشته باشین. بقیه موارد هم رشته با رشته تفاوت می کنه. مثلا اگه می خواین فوق لیسانس پرستاری بخونین، خوب لیسانستون هم باید پرستاری باشه نه مهندسی کامپیوتر!

5- چقدر هزینه داره ادامه تحصیل؟

هزینه دانشگاههای نیوزیلند بالاست. برای فوق لیسانس، حدودا 30،000 دلار نیوزیلند و برای رشته های لیسانس حدودا 22،000 دلار نیوزیلند در سال است. ولی این مقدار از دانشگاه به دانشگاه تفاوت می کند.

6- چقدر باید زبان بدونیم؟

این سوال تکراریه! نمی دونم چرا دوباره به این سوال دارم جواب می دم؟ ولی جواب سوال 4 رو ببینید اگه اون سوال و جوابشو نخوندین!

7- کجا باید برای ویزا اقدام کنیم؟

سفارت نیوزیلند تو دبی (امارات متحده عربی) مدارک مربوط به دانشجوا رو بررسی می کنه. قدیم سفارت نیوزیلند تو تایلند این کار رو می کرد. 650 دلار نیوزیلند هم هزینشه. اگه جای دیگه ای جز ایران زندگی می کنین، از لینک زیر استفاده کنین:


8- چه مدارکی برای ویزا لازمه؟

این سه تا لینک رو ببینین:

9- چند وقت طول میکشه تا ویزا بیاد؟

برای ویزای دانشجویی سفارت نیوزیلند تو دبی 45-30 روز طول میکشه تا جواب بده، اما انتظار بیشتر و یا خیلی بیشتر از این ها رو هم داشته باشین.

10- آیا احتمال رد شدن ویزای تحصیلی هست؟

در صورتی که مدارکتون ناقص باشه، مدارک غیر واقعی نوشته باشین توی فرم ها و جواب آفیسر رو در مکاتبات احتمالی ندین، چرا که نه؟! 

11- آیا برای اقدام نیاز به وکیل هست؟

نه! اگه پولتون زیادیه و یا حوصله ندارین خودتون اقدام کنین و یا به هر دلیل دیگه ای می خواین یه نفر رو خوشحال کنین، وکیل بگیرین...:)

//ناصر

نظرات 50 + ارسال نظر
مارال 1390/05/16 ساعت 09:36

سلام
لطفا من و راهنمایی کنید من امتیازات رو حساب کردم و 125 بود
رشته عمران علم و صنعت
سن 33
2 سال سابقه کار
رشته همسر لیسانس گرافیک
اما با یک وکیل صحبت کردم گفت نمیتونید اقدام کنید چون مدرک مهندسی ایران و قبول ندارن مگر اینکه در رابطه با مدیریت راه و ساختمان کار کرده باشید اونم تازه باز سخته چون امتیازات اضافه بهتون تعلق نمیگیره!

من راستش رشته ام این نیست . بهترین کار این هست که لیست مشاغل مورد نیازش اون رو توی سایت ببینید و با توجه ب تجربه کاری تون ببینید ایا مدرک و سابقه کارتون توی لیست معادلش هست یا نه. اگر باشه که امتیازش رو می گیرند و اگر نه خوب در این صورت نمی تونید از این طریق برای مهاجرت امتیاز بیارید.

مارال 1390/05/16 ساعت 13:14

والا رشته که جزو رشته های long term هست دانشگاه هم موردقبوله و تو لیست هست 20 امتیاز رشته همسر هم میگیریم البته وکیل گفت باید جزو مشاغل مورد نیاز باشه یعنی نمیگیریم و من دیگه گیج شدم...

اگر رشته شما جز رشته های long term هست من دیگه منظور وکیل رو نمی فهمم . منظورش چیه که باید جز مشاغل مورد نیاز باشه ؟ به نظرم که اشتباه می کنه ...
می تونی بگی دقیقا چی گفته و لینکی چیزی داری برام بفرستی در تائید حرفش ؟
سپیده

مهراد 1390/05/16 ساعت 15:30

از ویزای من که سه ماه گذشته ولی هنوز نیومده :(

با آفیسر در تماس هستی؟ این خیلی مهمه که باهاش در تماس باشی. البته اگه زمان شروع تحصیلت هنوز مونده، نگران نباش! /ناصر

رومینا 1390/05/16 ساعت 15:43

سلام سپیده خانم
ظاهرا بعد از اینکه مدارک رو برای لاج میفرستیم ۲ ماه طول میکشه که allocate بشه و سه ماه هم بعد از اون زمان میبره که تصمیم نهایی رو کیس افیسر بگیره تازه اگر مشکلی از جهت نواقص مدارک نباشه یا تکرار مدیکال تست رونخوان.
1 - ممکنه بگید که برای مصاحبه ایا قبلش هماهنگ میکنن که کی تماس میگیرن
2 - دقیقا این مصاحبه کی اتفاق میافته آیا در اون سه ماهی که قراره تصمیم بگیرن که ویزا بدن بعد از اون سه ماه
3 - حالا اگر بعد از سه ماه تصمیم گرفتن که مثلا ویزای کاری بدن بعد از تصمیم چه قدر دیگه طول میکشه تا واقعا ویزا صادر بشه ؟ میدونم که سکوریتی چک زمان بره مخصوصا برای ایرانی ها مثلا ممکنه 6 ماه طول بکشه.

مصاحبه لزوما برای همه اتفاق نمی افته و ممکنه اصلا ازتون مصاحبه هم نکنن .. اما اگر لازم باشه قبلش باهاتون ایمیلی هماهنگ می کنن. مصاحبه قبل از تصمیم برای ویزا می افته فکر کنم. مرحله ای که تصمیم می گیرن ویزا بدن زمانی هست که دیگه همه چک ها و غیره ها گدشته و وثتی تصمیم نهایی می گیرن یهنی بعد بهتون زودی ویزا رو می دن .. مثلا کمتر از ۱ ماه ..

مارال 1390/05/16 ساعت 21:44

چرا کسی منو راهنمایی نمیکنه؟ روزی 100 دفه میام بلکه کسی راهنمایی کنه...

چرا کسی راهنمایی نمی کنه دوستم :) .. فکر کنم تا حدود زیادی سوالت رو جواب دادم اگر نه دوباره بذار سوالت رو ..
سپیده

مارال 1390/05/16 ساعت 22:31

راستش سپیده جون رشته همسرم همونطور که گفتم عمرانه اما وکیل گفت اینا با رشته های مهندسی ایران مشکل دارن و قبول نمیکنن به راحتی و اینکه در مورد امتیاز اضافه بابت لیسانس همسر متقاضی گفت که حتما باید جزو رشته های مورد نیاز باشه که امتیاز بگیرید اما رشته من گرافیک هست راستش هر کسی یه چیز میگه و من گیج شدم..لینک ندارم و تلفنی صحبت کردم با تنها وکیل رجیستر شده موجود در ایران!

این که به راحتی قبول نمی کنند رو حرف بی خودی هست (ببخشید ها - اما به نظرم می خواسته بگه بیاید پیش من براتون درست کنم.) اگر بابت رشته هاتون بخواهید امتیاز بگیرید چند تا شرط وجود داره . اول اینکه توی رشته های مورد نیاز باشه - دوم اینکه یا اسم دانشگاه اتون توی اسم دانشگاهای مورد تائید باشه و یا اگرم نیست می تونید مدارک اتون رو برای nzqa بفرستید و تائید بگیرید و امتیازش رو به این ترتیب بگیرید . و حالت اخر اینکه وقتی بخواهید برای سابقه کار امتیاز بگیرید باید حتما در رابطه با رشته تحصیلی باشه و نمره ایلتز هم ۶.۵ باشه .. اگر این شرایط رو بیارید هیچ کسی نمی تونه بهتون بگه مدرک اتون رو قبول ندارند و یا غیره .. به نظرم با توجه به مشخصات خودتون یه بار امتیازتون رو حساب کنید ببینید به چند می رسید . اگر باز سوالی داشتی حتما بگو ..
موفق باشید
سپیده

الهام 1390/05/17 ساعت 06:16

به مارال:
دوست عزیز من در تکمیل صحبت سپیده جون اینو اضافه کنم: علاوه بر موارد گفته شده شما در لیست LONG TERM رشته تون رو پیدا کنید بعد توی همون لیست چند ستون وجود داره جلوی اسم رشتتون. و توی اون ستونها سایر شرایطی که باید داشته باشید نوشته شد. حتما اون ستونها رو با دقت بخونید.

مهران 1390/05/17 ساعت 06:41

سلام. من دارم اقدام می کنم واسه مهاجرت آیلتسم رو هم گرفتم. اما چون دو تا بچه دارم و شنیدم درآمد تو نیوزلند کمتر از استرالیاست، کمی نگران شدم. میشه در این مورد توضیح بدین.

ممنونم

نمی دونم چی بگم . من اینجا دوستان زیادی دارم که بچه دارن و فقط هم مرد خانواده کار می کنه و خیلی هم خوشحال هستند . یه دوست دارم ۳ تا بچه داره . ۱۱ ساله - ۶ ساله و ۳ ماه و فقط همسرش کار می کنه اما بازهم دارن زندگیشون رو می کنن .. نمی دونم سطح توقع شما از زندگی چیه و این یه مساله شخصی هست .. نمی تونم توصیه ای کنم اینها فقط مثال هایی هست که تونستم بهتون بگم ..
اگر کمک دیگه ای از دستم بر میاد بگید لطفا
سپیده

مهران 1390/05/17 ساعت 07:39

مرسی که جواب دادین. منظور من میانگین درآمد و میانگین هزینه هاست. می دونم اینها هم نسبیه. و ضمنا سایتهایی هم هست برای محاسبه. اما به نظرم کسی که اونجاست بهتر می تونه اظهار نظر کنه. باز هم ممنونم

[ بدون نام ] 1390/05/17 ساعت 10:04

ممنون دوستان از راهنمایی, من توی اون لیست و نگاه کردم جلوی مهندسی عمران زده :
A Washington Accord accredited
engineering degree
این یعنی چی برای تایید مهندسی یعنی باید چی کار کرد؟
دوستان یعنی اینجا هیچ کس تا به حال با این رشته اقدام نکرده؟
ودر مورد امتیاز اضافه لیسانس همسر ,ایا باید حتما جزو مشاغل مورد نیاز باشه تا امتیاز تعلق بگیره؟

اون Washington .. شامل سابقه کارهای ایران نمی شه .. یه لیست داره اگر search کنید پیدا می کنید .. برای گرفتن امتیاز باید حتما شغل مورد نظر توی لیست باشه تا اونجا که یادمه . اگر رسیدم دوباره نگاه می کنم .. باید مدرک رو بفرستید به اداره nzqa اونجا مدرک رو براتون تائید می کنند و با ارائه تائید اونها امتیازش رو می گیرید .. البته بعضی دانشگاه ها نیازی به این تائید ندارند .. پیشنهاد می کنم پست های قبلی رو بخونید ..
سپیده

مارال 1390/05/17 ساعت 10:15

دوستان من الان متوجه شدم که اون وکیله درست میگفته برای رشته های مهندسی باید این شرایط رعایت شده باشه که در ایران همچین چیزی وجود نداره و یا اینکه به عنوان تکنیسین اقدام بشه که شرطش 3 سال سابقه کاره ,این بود داستان نا امید شدن من از نیوزلند.

Bachelor Degree (Level 7)
qualification and registered on
the International Professional
Engineers Register or Asia Pacific
Economic Co-operation Engineers
Register or membership of the
Society of Petroleum Engineers
OR a Washington Accord
accredited engineering degre

نمی دونم منظورت چیه .. اکثر افرادی که من می شناسم مهندس هستند و مدارکشون هم مورد تائید هست .. شما گفتید وکیل گفته مهندسی ایران رو قبول ندارند که کاملا اشتباه هستش . یعنی هرکسی مهندس هست بی خیال مهاجرت نیوزلند بشه ؟ این level 7 رو هم nzqaبهتون می ده .. نمی دونم .. شاید من بد متوجه می شم حرفتون رو ... حتما بیشتر توضیح بدید ..
سپیده

مارال 1390/05/17 ساعت 11:47

سپیده جون اینا اطلاعاتی که من توی این جدول دیدم حالا باز شما هم یه نگاه کنید شاید بتونید من و بهتر راهنمایی کنید ,وکیل گفت باید مدرک مورد تاییدWashington accord باشه من نمیدونم واقعا گیج شدم

http://glossary.immigration.govt.nz/NR/r...0/1093.pdf

کامنت الهام رو بخون . :)
سپیده

حسن 1390/05/17 ساعت 16:35

سلام
چه مدارک سابقه کاری برای ITA باید فرستاد؟ اگر فقط نامه سابقه کار از شرکت فرستاده بشه کافیه؟ آیا فیش حقوقی، قرارداد و ... رو هم حتما میخوان؟ از شما خواستن؟

قرارداد و نامه سابقه کار کامل شامل مدت زمان کار .نیمه وقت بودن و یا تمام وقت بودن . شرح مختصر وظایف .. سمت و .. می تونه بهترین مرجع باشه .. ممکنه بعد از اینکه مراحل اولیه رو رد کردید ازتون جزئیات بیشتر بخوان که خودشون بهتون اطلاع می دن ..
سپیده

بابک 1390/05/17 ساعت 21:13 http://persiance.wordpress.com

ببخشید. چیزی که مینویسم ربطی به پست شما نداره آقا ناصر، اما نوشتنش واجبه.

دوستان، عزیزان، دلبندان! خواهش میکنم اصل مدارک تحصیلی و امثال اون رو مثل کارت ملی، اصل ریز نمرات دانشگاهی، قباله ازدواج و ... رو با پست یا از طریق شرکتهایی مثل TNT، DHL و غیره نفرستید. خدای نکرده گم و گور میشه، دیگه سر کوچه تون هم راهتون نمی دنا! چه برسه به دانشگاههای خارج از کشور و نیوزیلند و .... غرض از مزاحمت اینکه اینجانب مدارکم رو (که خدا رو یکصد هزار مرتبه شکر، اصل هیچ کدومشون بینشون نبود) به مقصد لندن با TNT فرستادم. همون که شعارش اینه: Sure we can. اما بعد از 10 روز بین آلمان و بلژیک گم شده و حالا هم معلوم نیست چه بلایی قراره سرش بیاد. ظاهرا یه bag شامل 50-60 مرسوله بوده که گم شده. بعد از کلی پیگیری کتبی و حضوری در دفتر تهران، مسئولاشون می گن تو این چند سال دو بار دیگه هم این اتفاق افتاده، یه بار مرسوله ها پیدا شده و یه بار دیگه اش هم پیدا نشده!!!! در کمال خونسردی و خیلی هم مودبانه این جملات رو میگن. و اضافه می کنن که مدارک کاغذی و مستندات نه بیمه داره و نه خسارتی بابت از بین رفتن و گم شدنشون بهتون داده میشه!!!! نکنه من زبانم ضعیفه نمی فهمم sure we can یعنی چه!!! خلاصه اینکه شمارو به خدا مواظب باشید اصل مدارکتون رو نفرستید بره. البته شاید هم تا چند روز دیگه واقعا پیدا بشه. اما به قیمت بی اعتمادی به یه برند مشهور...

ایشالا که پیدا می شه اما اخه اگر با این ها نفرستند با چی پست کنند ؟ :(
sepideh

الهام 1390/05/18 ساعت 04:52

تشکر بابک بابت راهنمایی. البته دلم لرزید! خدا کنه نیاز به ارسال اصل مدارک هیچ وقت پیدا نکنیم...
به مارال:
دوست عزیز متاسفانه وکیل به شما درست گفته چون مدرک Washington ما نداریم و برای برخی occupation ها نیاز هست. سپیده جون هم درست می گه از همه مهندسها این مدرک رو نمی خوان چون مشاغل با هم فرق می کنه مثلا مهندس های IT و تکنیسین ها نمی خوان. راهی که شما دارید اینه که از طریق تکنیسینی اقدام کنید. شرح وظایف تکنیسین عمران رو بخونید. ممکنه به شما بخوره. مثلا برای من که جور بود.

سعید 1390/05/18 ساعت 08:12

سلام آقا ناصر و سپیده خانم عزیز

من و همسرم به زودی در این ماه میائیم نیوزیلند. من دعوت به کار دارم و همزمان هم برای ویزا کار و مهاجرت اقدام کرده ایم. ویزا کار ما تا هفته دیگه آماده خواهد شد و آن یکی‌ (رزیدنت) تا آخر آگست مرحله اسسمنت رو تمام می‌کند.

احتیاج به راهنمایی شما در مورد خرید وسایل منزل داریم. ما چندین سال است که در مالزی زندگی‌ می‌کنیم و قیمت وسایل خانه در اینجا تقریبا مناسب هست و چون کارفرمای من در نیوزیلند هزینه ارسال وسایل را می‌پردازد، به این فکر افتادیم که وسایل خانه (به جز وسایل برقی) را از مالزی تهیه کنیم. جهت مقایسه خدمت شما عرض کنم که یک دست مبل چرمی ۶ نفره را در حدود ۱۲۰۰- ۱۷۰۰ دلار نیوزیلند میتوانیم در مالزی تهیه کنیم.

با توجه به تجربه شما و آشنایی به قیمتها، ممنون می‌شویم که نظر شما را در مورد فرستادن وسایل از مالزی یا خرید در نیوزیلند بدانیم.

با تشکر،

سعید

راستش با این قیمت مثالی که زدید به نظرم همه چیز رو بخرید بفرستید بیایید :)‌ اینجا تا دلت بخواد گرون هستش .. از طرفی می تونید قیمت ها رو انلاین چند تا مقایسه کنید تا دستتون بیاید اما در کل لوازم خونه اینجا خیلی الکی گرون هست و به نظر من اگر ارسال کنید ضرر نمی کنید مخصوصا که پول ارسال رو شما نمی دید .. اما از طرفی به فکر گمرک و اینها هم باشید که اینجا کلی سخت گیر هستند .. می تونید اطلاعات در این مورد رو توی سایتشون پیدا کنید .. سعی کنید اگر چیزی ارسال می کنید بهشون بفهمونید نو نیست و وسایل زندگی اتون هست .. کلا شرایط اش رو توی سایت بخونید حتما .. موفق باشید .. به سلامتی کی میاید ؟ اوکلند یا شهر دیگه ؟
سپیده

محسن از شیراز 1390/05/18 ساعت 08:30

همسر من برای دکتری تو نیوزلند اقدام کرده بود.
ما مدارک رو اواخرJan 2011 ارسال کردیم به دبی. 2 ماه طول کشید تا رسید به نیوزلند. آفیسر یک سری اطلاعات از ما خواستند و ما از طربق ایمیل فرستادیم 3.5 ماه بعدش ویزا دانشجویی خانمم و ویزای کار خودم (work visa pathnershipbase) اومد.
به نظر من اگه مدارکتون کامل باشه و با دقت همه مدارکی که می‌تونید ترجمه کنید و بفرستید برای دکتری بین 6 ماه و گاهی تا یکسال طول می‌کشد.
شاد باشید

مارال 1390/05/18 ساعت 11:48

مرسی از راهنمایی هاتون دوستان
الهام جون درست میفرمایید متوجه شدم که باید از طریق تکنیسین اقدام کنیم البته باید 1سال صبر کنیم برای سابقه کار امیدوارم تو این مدت قوانین تغیر نکنه
البته الان تو فکر ویزای دانشجویی هم هستیم, در مورد دانشگاه کنتر بری می خواستم اطلاعات بگیرم ظاهرا فوق لیسانساش 1 ساله هست ایا بعدش میشه برای اقامت اقدام کنیم یا با 1 سال تحصیل امکانش نیست؟

بابک 1390/05/18 ساعت 13:17 http://persiance.wordpress.com

مارال عزیز:: شما می تونید به عنوان تکنیسین یا در صورت داشتن پیشنهاد کاری به نیوزیلند برید. می تونید با آقای فرزانفر که وکیل رجیستر شده اداره مهاجرت نیوزیلند هستن و دفترشون تو میدون ونک هست، تماس بگیرید و یه قرار ملاقات بذارید. البته اگه عجله ندارید، صبر کنید من از یکی از دوستای نزدیکم که دقیقا شرایط شما رو داشت بپرسم چیکار کرد، بهتون خبر بدم.

مرسی :)
سپیده

[ بدون نام ] 1390/05/18 ساعت 13:55

سپیده خانوم ممنون از وقت و راهنماییتون در مورد فرستادن وسایل.

وسایلی‌ که ما میخواهیم بفرستیم تقریبا همه نو هستن، امیدوارم که به مشکلی‌ در گمرک بر نخوریم. وب سایت گمرک نیوزیلند رو هم چک کردم، با داشتن ویزا کار حداقل ۱ سال یا رسیدنس ویزا میتونیم وسایل خانه رو بدون پرداخت عوارض گمرکی ترخیص کنیم.

ما اواخر ماه می‌، برای هر ۲ ویزا (کار و رسیدنس) اقدام کردیم. ویزا کار ما از سنگاپور برای اسسمنت/وریفیکیشن فرستاده شد ولینگتون، خوشبختانه وریفیکیشن بد از مدت ۲ ماه تموم شد و افیسر ما قول داده که تا هفته آینده ویزامون رو آماده کنه. اما متاسفانه ویزای رسیدنس ما به مشکل برخورد کرد و افیسر ما در شانگهای تصادف کرد و حدود ۲ ماه سر کار نیومد. چند وقت پیش ایمیل زد که از خونه و به صورت پارت تایم داره کار ما رو انجام میده و تا آخر آگوست نتیجه نهایی رو به ما میگه.

محل کار من در "رتوروا" "Rotorua" است و ما (اگه هم چیز خوب پیش بره) تا چند هفته دیگه میتونیم بیاییم. سوال خیلی‌ داریم ازتون، به خصوص که یک مسافر کوچولو هم داریم که در راه هست و نیاز به اطلاعات و تجربیات دوستانی چون شما داریم.

شاد باشید،

سعید

به سلامتی . ایشالا که همه چیز خوب پیش بره .. رتوروا تقریبا ۳ ساعت تا اوکلند با رانندگی راه هست .. ما یک بار رفتیم و شهر کاملا توریستی هستش .. تنها مشکلش اینه که خیلی بوی گوگرد می ده به شدت و اون هم به دلیل اتشفشانی بودن منطقه هست .. رودخونه ها ی اب گرم داره و همین طور حوضچه های گل یا mud pool اما چیزهای تفریحی زیاد داره .. واجب شده حتما یه سر پس بهتون بزنیم ..
موفق باشید
سپیده

سعید 1390/05/19 ساعت 08:19

ممنون... ما هم در مورد بوی گوگرد شنیدیم. ولی‌ اینطوری که میگن تو یه مناطق خاصی‌ از شهر هست و بد از چند روز زندگی‌ عادی می‌شه و دیگه بویی احساس نمی‌شه.

به امید خدا اگه ما کارامون درست بشه و بیاییم حتما دوست داریم که شما رو ببینیم..خوشحالمون می‌کنید.

بوش همه جای شهر هست ولی عادت می کنید زود ... حتما

مارال 1390/05/19 ساعت 09:54

آقای بابک: ممنونم از راهنماییتون من با ایشون هم صحبت کردم و جواب مثبتی نگرفتم, در مورد تکنیسینی هم تحقیق کردم اما در اون صورت 20 امتیاز رو از دست میدیم چون دیگه امتیاز level 7 بهمون نمیدن و امتیازمون میره زیر 100 در واقع هیچ راهی به جز تحصیل باقی نمیمونه...
ولی اگر از دوستتون هم بپرسید و به من بگید ممنون میشم

بابک 1390/05/19 ساعت 12:18 http://persiance.wordpress.com

مارال عزیز:: به خانم Sarah Coombes تو سایت newzealandshores.com یه سری بزنید. باهاش مکاتبه کنید. به دوست من گفته ظرف 2-12 ماه واسه اش job offer میگیره و اگه نشه هم هزینه حق الوکاله اش کاملا refundable هست. ضمنا قرار دوستم با آقای فرزانفر از دوشنبه به امروز چهارشنبه موکول شد. خبری شد، بهتون خبر می دم. :)

مارال 1390/05/19 ساعت 16:49

آقای بابک: مرسی از لطفتون :)

الهام 1390/05/20 ساعت 05:10

دیروز یه selection انجام شد. این بار همه اونهایی که بالای 130 امتیاز بودن select شدن...ولی من 125 بودم و بازم موندم توی پوووووول...! الان یک ماه و نیم هستش که توی پولم.....

الهام 1390/05/20 ساعت 05:18

به مارال: طبق تغییرات جدید level 6 ده امتیاز کمتر از level 7 داره . با 10 امتیاز زیر 100 میایید؟

[ بدون نام ] 1390/05/20 ساعت 07:57

هزینه ITA رو چطور میشه پرداخت کرد؟ واریز به حساب بانکی؟ یا حتما ویزا کارت میخواد؟ اخر فرم ITA نوشته جزئیات ویزا کارت رو بنویسید حتی رمز و غیره رو هم میخواد. کسی حاضر نمیشه این اطلاعات رو در اختیار بذاره من هم که ویزا کارت ندارم. گیفت کارت ها هم حداکثر 1000 دلار هستن. نمیشه باهاش 1000 پوند داد.

بچه ها چطوری پرداخت کردید .. کمک کنید ... لطفا کامنتت رو توی اخرین پست بذار که بقیه هم ببینند .
سپیده

مارال 1390/05/20 ساعت 10:02

به الهام: 20 امتیاز الهام جان چون 10 امتیاز اضافه سابقه کار هم کم میشه.

رها 1390/05/21 ساعت 13:38

سلام سپیده جون ، آقا ناصر و سعید آقا،

من هم با همسرم هر دو تو مالزی کار می‌کنیم، هر دومون مهندس کامپیوتر هستیم.

ممنون میشم اگه تجروبتون و این که چطوری تونستین پیشنهاده کار برای نیو زیلند بگیرینو رو بگین .

ما اپلیکیشن اقامتمون تو ۳ ماهی‌ هست که لدج کردیم. بدون جاب آفر احتمالا بهمون اقامت نمیدن. خیلی‌ نگرانم.

مرسی‌

الهام 1390/05/22 ساعت 05:13

به مارال: مارال عزیز میشه بیشتر توضیح بدین؟ چطور با لول ۶ امتیاز اضافه سابقه کار هم کم میشه؟ سابقه کار که فقط به تعداد سالهای کار شما ارتباط داره؟ مگه سابقه کار مرتبط با تکنیسینی ندارید؟ مشکل اینه؟

مارال 1390/05/22 ساعت 13:33

به الهام: چرا الهام جان سابقه کار داریم اما 10 امتیاز اضافه که برای مهندسی به سابقه کار تعلق میگیره برای تکنیسینی نمیدن

بابک 1390/05/23 ساعت 11:00 http://persiance.wordpress.com

مارال خانم:: جالبه! coombes میگه می تونه job offer بگیره. فرزانفر که دوستم رفت پیشش، پیشنهاد میکنه با اصلاح رزومه کاریش، به عنوان construction اقدام کنه.
به نظر می رسه پیشنهاد coombes معقولانه تر باشه، شما چی فکر می کنید؟

رها 1390/05/24 ساعت 01:05

به آقا سعید :

من هم با همسرم هر دو تو مالزی کار می‌کنیم، هر دومون مهندس کامپیوتر هستیم.

ممنون میشم اگه تجروبتون و این که چطوری تونستین پیشنهاده کار برای نیو زیلند بگیرینو رو بگین .

ما اپلیکیشن اقامتمون تو ۳ ماهی‌ هست که لدج کردیم. بدون جاب آفر احتمالا بهمون اقامت نمیدن. خیلی‌ نگرانم.

مرسی‌

الهام 1390/05/24 ساعت 04:55

به مارال: ولی مارال جان من فکر می کنم این درست نیست. چون شرط گرفتن امتیاز اضافی شغل ارتباطی با نوع شغل نداره بلکه فقط مربوط می شه به توی لیست shortage بودن. یعنی اگه توی لیست مشاغل مورد نیاز باشید متناسب با سالهای سابقه کارتون امتیاز اضافه می گیرید. من وقتی EOI پر کردم و شغلم رو تکنیسین اعلام کردم در نهایت 125 امتیاز نوشته شد. وکیل به شما گفته فقط به مهندسها امتیاز اضافه می دن؟؟

الهام 1390/05/24 ساعت 09:07

راستی من یه نکته رو هم اضافه کنم در رابطه با تکنیسینی اینه که حتما باید حداقل ۳ سال سابقه کار داشته باشید تا امتیاز اضافه شغل رو بدن.

مارال 1390/05/24 ساعت 10:33

آقا بابک: من به coombs ایمیل زدم ولی جواب نداد راستش به نظر من هم منطقی تره اما من نمیدونم چطوری باید مکاتبه کنم. بله فرزانفر به منم همینو گفت.

مارال 1390/05/24 ساعت 14:11

الهام جون من خودم امتیازمون و 115 حساب کردم اما فعلا که دوسال سابقه کار داریم پس میشه 105 بعد الان فهمیدم که 20 امتیاز اضافه تحصیلات همسر هم تعلق نمیگیره چون جزو مشاغل مورد نیاز باید میبوده یعنی رفتیم رو 85 حتی اگر یک سال صبر کنیم برای تکمیل سابقه کار باز امتیاز کم میاد.تنها راهمون جاب افره...

بابک 1390/05/24 ساعت 16:16 http://persiance.wordpress.com

امسال سال اولینهاست: اولین برف بعد از بیست و چند سال در کرایستچرچ، اولین زلزله بزرگ در کرایستچرچ بعد از شونصد سال، اولین برگزاری مسابقات راگبی در اوکلند، اولین برف بعد از نود و بوقی در اوکلند، اولین گم شدن یه شتر بار توسط tnt، .... :)

الهام 1390/05/25 ساعت 04:45

جالب بود ..:) اولین ها.

سعید 1390/05/26 ساعت 15:48

به رها خانم:

من چون دعوت به کار داشتم ظرف چند هفته از پول درومدیم و وقتی‌ نامه دعوت به اقدام رو گرفتیم در ۳۰ می لاج کردیم. حدودا ۲.۵ بعد به ما خبر دادن که پذیرفته شدیم. در ایمیل‌هایی‌ که به من میزدند همیشه می‌گفتند که برای کسانی‌ که دعوت به کار دارند سریع تر پروسه رو انجام میدند. ما با دعوت به کار ۲.۵ ماه منتظر بودیم، پس شما نباید نگران باشید. به امید خدا تا ۱-۲ ماه دیگه شما هم پذیرفته خواهید شد. در ضمن من سعی‌ کرده بودم که ارتباط خوبی با آفیسرم داشته باشم، زیاد به قول معروف پیله نمیکردم ولی‌ محترمانه و دوستان باهاش در ارتباط بودم.

در مورد پیدا کردن کار در نیوزیلند هم من یک آگهی در وب سایت این مرکزی که قراره براشون کار کنم دیده بودم. فرم‌هاشون رو به صورت آن لاین پر کردم و رزومه مو فرستدادم براشون. بعد از چند تا مصاحبه تلفنی و ویدئو کنفرانس به من گفتن که قبول شدم. فکر می‌کنم چون من تخصص مورد نیاز اونها رو داشتم و احتمالا تعداد متقاضی برای این پست زیاد نبود پذیرفته شدم.

شما مثبت فکر کنید و من امیدوارم که به زودی پذیرفته بشید. فکر نمیکنم همه کسانی‌ که از طریقه مهاجرت اومدن نیوزیلند دعوت به کار داشته باشن، پس امیدوار باشید.

رها 1390/05/27 ساعت 08:03

سلام آقا سعید

خیلی‌ ممنون از راهنمایی و جوابتون.

براتون آرزوی سلامتی‌ و موفقیت دارم.



شروین 1390/05/28 ساعت 21:00

ممنون از مطالب خوب سپیده جان و آقا ناصر.
من برای مستر دانشگاه آکلند و مسی حدود یکماه و نیمه که اقدام کردم و هنوز دارن بررسی میکنن و جواب ندادن.
از اونجا که هدفم بیشتر از تحصیل پیدا کردن کار و مشغول شدن بعد از تحصیل است فکر کردم که حتما باید از یک دانشگاه خوب فارغ التحصیل بشم که بلافاصله بتونم job offer بگیرم. واسه همین انتخابم این 2 دانشگاه بود. الان یکمی نگرانم که داره دیر میشه و واسه دانشگاههای دیگه هم اقدام کنم مثلAUTو وایکاتو.
میخوام نظر دوستانی که دانشگاه ها و بازار کار اونجا رو میشناسن بدونم. ممنون میشم دوستان اگه نظری دارن بگن

آلدو 1390/06/19 ساعت 16:14

سلام بچه ها
کسی می دونه ویزای تحصیلی شامل ویزای همسر هم میشه یا نه؟ آیا اجازه کار داره یا نه؟
ممنون از مطالب خوب سپیده خانم و آقا ناصر.

ویزای تحصیلی شامل همسر هم میشه و اجازه کار را در حالت خاصی میتونه داشته باشه. من یادم نیست ولی دو نوع ویزا میشه گرفت که اولی ویزای توریستیه و دومی ویزای کاره که به نفر همراه میدن. توی پست آخر اگه سوالتون رو مطرح کنین، بهتر جواب می گیرین. /ناصر

Hadi 1390/12/04 ساعت 05:23

سلام به همگی
تورو خدا یکی کمک کنه من که حسابی گیج شدم. از ایران که چک کردم کرایه خونه ها با الان که اینجام خیلی فرق میکرد. اون موقع از هفته ای 100 تا شروع میشد الان زیر هفته ای 160 پیدا نمیکنم. من دارم گیج میزنم یا واقعا اینجوریه. خواهش میکنم اگر میتونید راهنمایی کنید چون داره تبدیل میشه به دردسر برام.
همیشه شاد و سلامت باشید.

حتما اشتباه می کنی .. هیچ وقت هفته ای 100 تا نبوده مگر اینکه چند نفری یه جا بگیرید .. اما مستقل زیر هفته ای 200 و اینها اصلا فکرشم نکن
سپیده

Hadi 1390/12/04 ساعت 11:46

شرمنده ،منم منظورم بصورت فلت میت بود بد توضیح دادم.

شروین 1391/02/08 ساعت 19:06

سلام بچه ها
ممنون میشم یکی راهنمایی کنه منو که اگر برای فوق یکساله بیام بعد فارغ التحصیلی میتونم ویزای کار بگیرم برای یکسال یا چونکه دوره فوقم یکساله بوده ویزا کار نمیدن؟؟بعضیا به من گفتن باید حتما دوره 2 ساله تحصیل کنی تا بتونی بعدس برای اقامت و ویزای کار اقدام کنی؟؟؟
خواهشا راهنما یی کنید چون اگر شانس ویزا کار نداشته باشم همه برنامه هام بهم میخوره

مرسی
شروین

همچین قانونی رو من تا حالا ندیدم و فکر هم نمی کنم برای نیوزلند باشه. منبع خبرتون کجاست؟ /ناصر

شروین 1391/02/09 ساعت 12:56

سلام ناصر جان

من مشاورای موسسه ایلیاد بین الملل گفت که باید بیش از یک سال بخونی و بچه های وب سایت Applyabroad.com اونجا گفتند چون تز نداره فوق یکساله دکتری که نمیتونی اقدام کنی و ویزای کار هم شانس خیلی کمه که بدن!! باید دوساله درس بخونی تا برای اقامت و ویزا تقاضا کنی البته ناصر جان کشور مورد نظر استرالیا بود.حالا من فکرکردم استرالیا این قانون باشه حتما نیوزلند هم شاملش میشه

مرسی

مسلمه که شما با یه برنامه 2 ساله نمی تونید دکترا بخونید. اگه کار پیدا کنید تو این دوره می تونی ویزاتو تبدیل کنی. قانون هر کشوری با هر کشور دیگه فرق می کنه. استرالیا و نیوزلند خیلی متفاوتند. /ناصر

حنا 1391/06/14 ساعت 06:59

سلام ممنون از وبلاگ خیلی خوبتون. من فارغ التحصیل رشته مدیریت فناوری اطلاعات یا به عبارتی MIS هستم البته در مقطع کارشناسی ارشد با معدل بالا. البته در کنارش یکسری مدارک تخصصی در زمینه شبکه و امنیت هم دارم به علاوه مدارک زبان iielts و gre . راستش تصمیم دارم در دانشگاه اوکلند ادامه تحصیل بدم و یک مستر یکساله بگیرم و بعد برای دکتری اقدام کنم. اما چیزی که نگرانم می کنه رشته لیسانسم متفاوت هست و در ضمن معدلم پایینه. نمی دونم آیا شانسی برای گرفتن پذیرش در این دانشگاه رو دارم؟ ایا با اینکه مستر دارم باز هم براشون مهم هست که رشته لیسانس چی بوده. از طرفی اگر مستر یکساله بخونم آیا می تونم مستقیما برای دکتری اقدام کنم یا خیر؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدهید

همه چیز به رزومه و شرایط خودتون و دانشگاه بستگی داره. در مورد دکترا می‌دونم که یه مقدار سختگیری وجود داره. یعنی باید رزومه آکادمیک قوی‌ای داشته باشید. مقاله، تالیف، کار تحقیقات قوی، ....

هایده 1391/08/28 ساعت 09:25

خیلی ممنون از اطلاعات بسیار مفید سپیده جان

ریحانه 1391/11/22 ساعت 14:22

سلام
من دانشجوی سال آخررشته ی مشاوره از دانشگاه علامه طباطبایی هستم.قصددارم برای ارشد دریکی ازدانشگاه های نیوزیلند ادامه تحصیل بدم
نمره آیلتس 7 رودارم و معدلم 17 هست. دوتا مقاله هم درمجلات معتبر علمی چاپ کردم. اما جزگرفتن بورس نمیتونم برم. میخواستم درمورد اینکه شانس اپلای شدن و گرفتن بورسیه برام چقدرهست ازتون راهنمایی بخوام
ممنون

شانس گرفتن بورس تحصیلی در مقطع فوق در مقایسه با کشورهایی مثل آمریکا خیلی پایینه، ولی محال نیست. چند تا ایمیل به استادهای مرتبط بزنید، بیشتر متوجه قضیه میشید. موفق باشید.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.