دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ترو خدا اگر هنوز این جمله تو ذهنت هست که "از ایران بریم که چی بشه؟!" یا "بعد که چی ؟!" کلا بی خیال شید .. بی هدف بودن برای رفتن بدترین ضربه ای هست که به خودتون می زنید ..  

سپیده ..

نظرات 15 + ارسال نظر
حبیب 1390/05/26 ساعت 13:28

هزینه های Assessment و Lodge و غیره از چند روز آینده افزایش پیدا می کنه:

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/56741CA5-ED22-4DE6-BFE7-02F44988700D/0/Feesscheduleeffective29August2011.xls

سعید 1390/05/26 ساعت 14:25

سلام

امیدوارم که خوب باشید. امروز به ما خبر رسید که رزیدنت ویزا ما قبول شده (هنوز خبری از ویزا کار نشده !!).

از ما خواستن که پاسپورت‌هایمان رو بفرستیم شانگهای. فرستادن پاسپورت وقتی‌ خودت تو یه کشور خارجی‌ زندگی‌ میکنی‌ خیلی‌ ریسک داره. خواستم بپرسم شما یا دوستانی که می‌شناسید به چه صورت عمل کردید؟

ممنونم،

سعید

سلام . خیلی ها رو دیدم که می فرستند. خیلی ها هم درخواست می دهند به همین دلیل توی یه کشور خارجی بودند که براشون ویزا رو بفرستند به دفتر سفارت توی اون کشور اگر هست .. بعضی وقت ها قبول می کنند..
خبر خوبی بود. به سلامتی . ایشالا همه چی بر وفق مراد پیش بره ! شما همونی بودید که می رفتید روتروا ؟
سپیده

شبنم 1390/05/26 ساعت 15:41

آره واقعا من با سپیده جان موافقم ...قرار نیست وبلاگ دو مهاجر به ما انگیزه رفتن بده...قراره توی این راه سخت مارو یاری کنه و جواب خیلی از سوالامونو بگیریم.....
هر کسی اول باید با خودش و هدفش کنار بیاد......تصمیم بگیره ...یه جفت کفشهای آهنی پاش کنه و شروع کنه به قدم برداشتن......

محسن 1390/05/26 ساعت 17:03

با سلام وتشکر
نامه سابقه کار برای چه مرجعی باید گرفت ب مثلا "اداره مهاجرت یا سفارت نیوزیلند" یا اینکه اصلا مهم نیست عنوان نامه سابقه به کجا باشه و به هر مرجعی باشه قابل قبوله؟
ممنون از زحماتتون

راستش یادمه یه مشکلی که توی ایران بود این بود که نامه سابقه کار رو بدون مرجع نمی زدند . زمان ما که این مشکلات رو زیاد داشتیم .. اما اگر بتونید برای اداره مهاجرت بگیرید باید اکی باشه .. من مثلا نامه های سابقه کار شرکت های قبلی به عنوان شرکت بعدی که مشغول شدم گرفتم و اداره مهاجرت براش اکی بود. مهم اینه که سابقه کار شما اثبات بشه ..
مثلا کپی قرارداد ها . شرح وطایف و این قبیل مستندات هم کمک می کنه
سپیده

بابک 1390/05/27 ساعت 08:41 http://persiance.wordpress.com

آقا سعید:: تبریک، تبریک، تبریک! :) ایشالا موفق باشید و زود کارتون درست شه. خواهش می کنم اصل مدارکتون رو با هیچ پستی نفرستید. اگه مجبور شدید این کار رو بکنید، راجع به احتمال مفقود شدن، بیمه کردن مرسول و غرامت در صورت هر پیشامدی دقیق و جدی سوال بپرسید. فکر کنم به رویت سفارت نیوزیلند تو هرچایی که هستید برسونید و رسید بگیرید، کفایت کنه.

سعید 1390/05/27 ساعت 10:42

سلام سپیده خانم

بله من همونی هستم که قرار بود برم رتوروا، باز هم ممنون از راهنمییتون. خوشبختانه مشکل فرستادن پاسپورت به شانگهای حل شد. با مدیر شعبه شانگهای تماس گرفتم و گفتم من چون خارج از ایران زندگی‌ می‌کنم اگه پاسپورتم رو براتون بفرستم بدون پاسپورت دچار مشکل قانونی‌ میشم. اونها هم قبول کردن که ویزا مون رو بفرستن دفتر سنگاپور.

تا یک هفته ۱۰ روز دیگه که ویزامون آماده می‌شه باید دنبال فرستادن وسایل به نیوزیلند باشیم. فعلا قیمتهایی که گرفتم خیلی‌ بالاست..باید یه شرکت حمل و نقل منصف پیدا کنم.

خدمت آقا بابک عزیز:

ممنون بابت تبریک و رهنماییت...خدا رو شکر مشکل حل شد ولی‌ فرستادن پاسپورت معضلی هست، خصوصأ اینکه نیوزیلند فقط در چند کشور خاص کارهای مهاجرت رو انجام میده. با اجازت به وبلاگت هم سریع زدم..مفید و جالب بود.

سعید

خیلی تبریک می گم بازهم .. به امید دیدار ..
سپیده

شبنم 1390/05/27 ساعت 12:14

ولی من اصل مدرکمو با دی اچ ال فرستادم..کاری نمی تونستم بکنم ..می خواستن....
ایشالا زود نتیجه آسسمنتم بیاد

مرسی سپیده جون به امید دیدار در نیوزلند

رومینا 1390/05/27 ساعت 20:55

آقا سعید:
تبریک عرض میکنیم ممکنه بفرمایید که اگر مصاحبه داشتید کی انجام شد و در موردش توضیح بدید
بعد شما برای لاج هم به چین مدارک فرستادید یا لندن؟
از زمان لاج تا زمان اعلام موافقت برای ویزا چه قدر طول کشید آیا موردی بود که ازتون بخوان مدارکتون رو تغییر بدید یا دوباره بفرستید مثل تست پزشکی و یا ....
باز هم تبریک عرض میکنم با شنیدن خبرهای خوش ما هم امیدوار میشیم. به امید داشتن روزهای شاد و خوش بدون استرس و تشنج در کنار خانواده

سعید 1390/05/28 ساعت 09:04

رومینا خانم:

خیلی‌ ممنون از تبریک و آرزوهای صمیمانه شما.

خدمتتون عرض کنم که ما هیچ مصاحبه‌ای نداشتیم. حتا از ما آیلتس هم نخواستند. فکر می‌کنم چون من و همسرم هر دو آخرین مدرک تحصیلیمون به انگلیسی بود و در ضمن من یک سال سابقه تدریس به زبان انگلیسی‌ داشتم برای ما سخت گیری نکردند.

تنها از ما خواستند مدارکی خواستند که نشون بده من و همسرم با هم زندگی‌ می‌کنیم. ما هم عکسهامون و به اضافه یه نامه از از بنگاه املاکی که قرارداد اجاره خونمون رو در اونجا تنظیم کرده بودیم به علاوه بیمه‌ ماشینمون که اسم من و همسرم هر دو در اون بود رو براشون فرستادیم. راستی‌ ما یه حساب مشترک هم تو یکی‌ از بانک‌های نیوزیلند باز کرده بودیم (به صورت اینترنتی) که یک کپی از استیتمنت بانک که برام پست کرده بودند رو ضمیمه مدارک کردیم

حدودا ۲ ماه و نیم بد از لاج کردن به ما جواب دادند که قبول شدیم.

امیدوارم که به زودی خبر‌های خوب از شما و سایر دوستان بشنویم.

شاد باشید

سعید 1390/05/28 ساعت 09:09

رومینا خانم فرموش کردم، ما از طریق شانگهای اقدام کردیم.

رومینا 1390/05/29 ساعت 05:27

با تشکر از سعید آقا
راستش ما دوتا بچه داریم که فکر میکنم کافی باشه برای اینکه ثابت بشه که یک خانواده هستیم مخصوصا که در شناسنامه و پاسپورت بچه ها اسم پدر و مادر هست.
ممکنه زحمت بکشید بفرماییید که چه جوری در بانکهای نیوزیلند ممکنه اینترنتی بتوان یک حساب باز کرد مثلا همین بانکی که شما حساب باز کردید اگر ممکنه لینکش رو بزارید ممنون میشم.
با تشکر

سعید 1390/05/29 ساعت 10:06

رومینا خانم

برای باز کردن حساب لینک زیر رو ببینید:

http://www.nbnz.co.nz/personal/life/movingtonz/openingaccount.aspx

رومینا 1390/05/29 ساعت 14:32

اقا سعید :
یکدنیا تشکر از این اطلاعاتتون که با دست و دلبازی در اختیارمون میزارید .
یه سوال دیگه که شاید برای همه هم مطرح بشه : برای گرفتن امتیاز سابقه کار باید قراردادها و فیش حقوقی که گرفتیم رو بفرستیم آیا در مورد سابقه کار استعلام هم میشه مثلا زنگ بزنن یا ایمیل بزنن به محل کار برای گرفتن تاییده . در مورد شما جطور بوده؟ مثلا در مورد سفارت استرالیا یک نفر زنگ میزنه و حتی ممکنه حضوری محل کار رو و مدارکی که آن محل ارایه میده بابت اثبات اینکه این شخص اینجا کار میکرده رو چک کنن.

سعید 1390/05/29 ساعت 21:33

رومینا خانم:

شما لطف دارید، اطلاعات من در مقایسه با تجربیاتی که آقا ناصر و سپیده خانم سخاوتمندانه در این وبلاگ گذشته اند خیلی‌ ناچیز است.

در مورد استعلام سوابق کاری من دقیقا مطمئن نیستم. ولی‌ در پروسه ما یک مرحله وریفیکیشن بود که تقریبا یک ماه و نیم زمان برد. فکر می‌کنم که در این مرحله صحت سوابق بررسی‌ میشه، ولی‌ تا اونجایی که من اطلاع دارم تماسی با محل کار من، چه در ایران چه خارج از ایران، نگرفتند.

جابر 1390/06/05 ساعت 19:16

سلام- توی اکلند و یا سایر شهر ها ، حیوانات به راحتی توی خیابان رفت و امد دارن؟یه همچین چیزایی با ما گفتن.
در ضمن ما رو هم توی لیستتون اضافه کنین
من و شیوا و دخترم فول اسسمنت مون اومده و نمره مون 7 ارزیابی شده - الان معطل ازمون ایلتس هستم تا نمره اش رو بدم و بعد وکیلمون برای eoi اقدام کنه

حیوانات !!!!!!!!!!! چه حیواناتی !!!!!!!!!!!!!!!!!! اینجا به جز پرنده ها هیچ حیوان ازادی وجود ندارد !!!! فکر کنم افریقا رو گفتن بهتون ها اخه اونجا واقعا حیوانات ازاد وجود دارند ...
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.