دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

از همه جا !! دانستنی ها !!

این روزها کمی درگیر جابه جایی هستیم و واسه همین با نکات جدید و جالبی برخورد کردیم که شاید برای شما هم جالب و مفید باشه ..

وقتی اینجا خونه ای اجاره می کنید و یا می خرید باید برای خونه برق بگیرید. یعنی اگر از قبل اقدام نکنید وقتی مستاجر قبلی خونه رو تحویل می ده برق رو هم قطع می کنه چون به اسم اون بوده. در واقع مثل اینترنت و یا موبایل و غیره.. معمولا چند رو قبل از وارد شدن به خونه باید به شرکت های برق زنگ بزنید و باهاشون در واقع قرارداد برق امضا کنید.

همین طور در مورد خط تلفن. خط تلفن به خودی خود وصل نیست. سیم کشی و غیره انجام شده است اما باید به یکی از شرکت های ارائه دهنده این سرویس ها زنگ بزنید و ازشون بخواهید براتون اینترنت و تلفن وصل کنند.

اگر می خواهید از اینجا به ایران زنگ بزنید راستش کارت های زیادی وجود داره که تقریبا من هیچ کدوم رو پیشنهاد نمی کنم. همشون می خورند پول ادم رو و هیچ کدوم شرکت های اینجایی نیستند معمولا مال مالزی و هند و غیره هستند. قیمت هاشون بد نیست اما مثلا ۳ دقیقه حرف می زنید و یهو ازتون ۳۰ دقیقه کم می شه. راه بهتر استفاده از اسکایپ هست. براش اعتبار بگیرید و با کیفیت عالی به تلفن های ایران زنگ بزنید. کمی گرون تر درمیان اما نسبت به دزدی که توی کارت ها می شه در کل می ارزه. 

اگر خواستید اینترنت و یا خط ثابت بگیرید حتما حتما قراردادها و برنامه های شرکت های مختلف رو بخونید. سعی کنید از تخفیف های ویژه اشون استفاده کنید و حواستون باشه چی رو امضا می کنید. حتما plan هاشون رو باهم مقایسه کنید تا الکی پول ندید.

اگر خونه اجاره ای می گیرید معمولا سیستم گرمایی و سرمایی ندارند مخصوصا خارج از محدوده مرکز شهر و برای ما ایرانی ها کمی این مساله جا نمی افته و زمستان واقعا بهش احتیاج داریم. اگر بتونید جایی پیدا کنید که کولر گازی (گرمایی و سرمایی) داشته باشه که عالیه اگر نه برای زمستان حتما جهت افتاب گیر خونه بگیرید. اگر هم تابستان هست باز خیلی افتاب زیاد نباشه بهتره. راستش اینجا افتاب خیلی گرمه ولی در عین حال برای خونه لازم هست و الا رطوبت رو همیشه توی خونه حس می کنید.

اگر خونه اجاره می کنید خونه باید تمیز باشه و اگر خرابی و یا چیزی داره حتما به اژانسی نشون بدید و بعد توی قرارداد ذکر کنید.

برای اجاره خونه چند تا هزینه باید بدید. یکی letting Fee  هست که در حدود اجاره یک هفته است و یکی Bond که معمولا اجاره دو هفته است و وقتی خواستید خونه رو تحویل بدید بهتون پس داده می شه و اکثرا یک هفته هم اجاره پیش می دید.

سعی کنید اگر ممکنه صاحبخونه هندی و چینی و عرب و اینها به تورتون نخوره .. نه که همشون بد باشند اما تجربه چیزهای خوبی نشون نداده ..

یک چند تا کارت هست بد نیست داشته باشید. مثل OneCard که مال سوپرمارکت های Count down هست و همون دفعه اول که می رید خرید می تونید درخواست کنید. هم باهاش تخفیف می دهند و هم هر دفعه که خرید می کنید بهتون امتیاز می دن و براتون بعد از یه مقداد امتیاز Voucher می فرستند. مثلا ۲۰ دلار و ...

داشتم راجع به جابه جا شدن می گفتم .. شرکت های زیادی کار حمل و نقل رو انجا می دهند که می تونید باهاشون تماس بگیرید و بهتون قیمت می دهند و بعد مثلا مقایسه کنید و باهاشون برای جا به جایی قرار بگذارید.

برای تغییر ادرس می تونید به پست بگید تا یه مدت هربسته و یا نامه ای دارید براتون به ادرس جدید redirect کنه.. تا کم کم ادرس هاتون رو درست کنید. معمولا همه ادرس ها رو می شه انلاین و یا تلفنی تغییر داد.

برای خیلی از سرویس ها و یا خرید بعضی چیزها ازتون دو تا کارت شناسایی می خواهند. داشتن گواهی بین المللی می تونه کار رو به همراه پاسپورت راه بندازه. و همین طور Proof of Address که اگر از بانک یا جایی براتون نامه اومد نگه دارید و ازش در این مورد استفاده کنید. مثلا کتاب خونه حتما لازم داره اینو.

هیچ چیزی رو با قیمت اصلی اش نخرید .. یه کم عجبیه اما همیشه همه چیز تخفیف می خوره... و در ضمن فروشگاه های لوازم خونگی و برقی و غیره حتما چونه بزنید معمولا تا ۱۰درصد اونچه بهتون قیمت می دن بازهم تخفیف می دهند ..

برای خرید لوازم خانگی یه منطقه ای هست که همه فروشگاه های لوازم فروشی اونجا هستند و قیمت های نسبتا بهتره (البته این اوکلند هست)..

اگر خواستید پول تبدیل کنید معمولا قیمت صرافی ها یا همون Money Exchange ها بهتر از بانک هست. حتما از هر دو سوال کنید بعد این کار رو کنید.

.. دیگه فعلا همین تا پست بعدی ...



نظرات 36 + ارسال نظر
الهام 1390/06/03 ساعت 06:45

تشکر سپیده جان. اطلاعات قطعاْ مفیدی بود. چقدر همه چی متفاوته!! واقعاْ یه دنیای دیگه است! راستی چه بد که خونه ها سیستم سرمایش و گرمایش نداره! چی کار می کنی؟ سخت نیست؟

سلام .. نه هوا که کلا خوبه .. توی زمستان فقط شاید ۲ ماه اینها احتیاج به گرمایش داشته باشی اون هم با یه فن و اینها قابل حل هست .. :)‌جای نگرانی نیست قطعا
سپیده

شبنم 1390/06/03 ساعت 06:50

مرسی سپیده جون اطلاعات خیی خوبی بود...البته فکر میکنم خیلی راه داریم تا به اوکلند و مسائلش برسیم
راستی یه سوال داشتم..یه نفر یادمه که می خواست رای مارو واسه مهاجرت به نیوزلند بزنه می گفت که درصد رطوبت هوا تو نیوزلند خیلی بالاست و باید با این دستگاه های وکیوم مدام رطوبت خوته رو از بین برد...میخوام بپرسم چقدر این حرف صحت داره؟ آیا رطوبتش مثل شرجی بودن هوای شمال خودمون تو فصل گرما اذیت میکنه؟....... اگه یه توضیح کوچولو در مورد آب و هواش بدی ممنونت میشم ..که مثلا واسه ما ایرونیها که اینجا زندگی کردیم چه چیزیش اذیت کنندست

اصلا قابل مقایسه نیست .. هوای شرجی رو که شمال حس می کنی انجا هیچ وقت حس نمی کنی و به جز یکی دو هفته هوا شرجی نمی شه .. کلا از نظر هوا خیلی عالیه .. فقط فرق سایه و افتابش زیاده .. مثلا تابستان توی افتاب کاملا داغه و توی سایه خنک ... اما در کل هواش خیلی خوبه .. البته جزیره شمالی .. ولینگتون می گن هوای مزخرفی داره و همش بادهای وحشتناک میاد اونم چون بین دو تا خلیج هست .. جنوب بیشتر ۴ فصله و زمستان و تابستان داره اما شمال فقط ۲ فصله تقریبا .. ولی در کل خوبه .. به هرچیش شک داری به هواش شک نداشته باش ..سپیده

مهتاب 1390/06/03 ساعت 08:08

سلام شبنم جون :) ممنون از راهنمایی هات. دلمون آب افتاد!
می خواستم اگر اجازه بدی چند تا سوال بپرسم:
من فوق لیسانس نرم افزار دارم و همسرم لیسانس نرم افزار... می خوام بدونم برای اسسمنت باید دیپلم و ریز نمرات دیپلم و سیلابس لیسانس و فوق رو فرستاد؟؟
و مهمتر اینکه ما باید با هم در قالب یک پرونده اقدام کنیم؟
و سوم اینکه من با لیسانس اقدام کنم بهتره یا با فوق لیسانس؟؟

ممنون از لطف و راهنماییت

شبنم 1390/06/03 ساعت 09:03

سپیده جون مرسی از توضیحاتت عالی بود
مهتاب جان:
من دیپلم و لیسانس و ریز نمرات لیسانس و یه سری سوابق کاریمو فرستادم...خوب قطعا فوق لیسانس رو ترجیح میدن به لیسانس البته با توجه به سابقه کاریت...رو هر مدرکی که حرف بیشتری واسه گفتن داری از همون طریق اقدام کن...ببین من نمی دونم کدومتون main applicant هستید ولی اگه خودت اقدام کردی و دانشگاهت تو لیست اون دانشگاههایی که خود اداره مهاجرت نیوزلند اعلام کرده نیست باید واسه فول اسسمنت اقدام کنی ....اینو نمی دونم که همسرت هم باید مدارکش رو با شما بفرسته یا جدا...........ولی اگه نیاز داشته باشن ایشون هم باید فول اسس بشند...ببین من جواب اسسم نیومده که بخوام بگم قطعا کارم درست بوده با نه....حرفایی که هممون ابنجا میگیم به نظرم خیلی مسئولیت داره و باید صرفا قابل قبول و شدنی باشه واسه همین میگم که جوابتو دوستانی بدن که این مرحله رو با موفقیت گذروندن
موفق باشی :)

کاوه 1390/06/03 ساعت 16:00

سلام.

با عرضِ معذرت از سپیده جان، من چون همین تازگی برای اسسمنت اقدام کرده بودم، اجازه می‌خوام چند کلمه برای مهتاب خانم بنویسم.

برای اسسمنت هر سطح از تحصیلات، باید مدارک یک سطح قبلش رو هم بفرستید. مثلا برای لیسانس باید مدرکِ دیپلم رو هم بفرستید. من و خانومم فقط مدرک پیش دانشگاهی رو فرستادیم برای اسسمنت لیسانس. برای فوق لیسانس باید مدارکِ کاملِ لیسانس رو بفرستید ولی‌ تو قسمتی‌ که تعیین می‌کنید کدوم مدرکتون باید اسس بشه فوق لیسانس رو انتخاب کنید. فکر می‌کنم در این حالت، دیپلم رو هم هنوز می‌خواد (کاملا مطمئن نیستم).

با در نظر گرفتنِ نحوه یه امتیاز دهی‌، بهتره که با فوق لیسانس اقدام کنید و پروندهٔ مهاجرت به اسمِ خودتون باشه و همسرتون به عنوانِ partner معرفی‌ بشن. امتیاز بیشتری میارید. ولی‌ منوط به اینه که هردو IELTS ۶.۵ داشته باشید.

برای مهاجرت یک پرونده هستید ولی‌ برای اسسسمنت حتما دو پروندهٔ مجزّا. همهٔ مدارکِ درخواستی به تفکیک و در پوشه‌های جدا قرار بگیرن. البته میتونید هر دو پوشه رو با هم بفرستید ولی‌ پرداختِ پول، پرداخت برای بازگشتِ اصل مدارک و در صورتِ نیاز، پرداخت برای پروسهٔ سریع تر کاملا جدا خواهد بود. فقط پاکت پستی مشترک باشه.

امیدوارم تونسته باشم جواب بدم. باز هم با عذر خواهی‌ از سپیده خانم که پا تو کفششون کردم.

امیر 1390/06/03 ساعت 19:02 http://www.dgg.ir

سلام مجدد
من خیلی متوجه نشدم ، لیسانسم یزد بود و فوقم شریف، حالا نیاز به تاییدیه دارم و اینکه دقیقا باید از کجا بگیرم. ببخشید اگر سوالم جوابش ممکنه روشن باشه چون نیوزلندو ۲ روزه شروع کردم به مطالعه.

رومینا 1390/06/03 ساعت 21:42

خسته نباشید اطلاعات واقعا ارزنده ای در اختیارمون میزارید ممنون.
راستش من برای پسرم که الان ۱۳ سالشه نگرانم در مورد زبان و اینکه برای مدرسه رفتن چه قدر طول میکشه که به حدی از زبان برسه که بتونه مدرسه بره ممکنه بفرمایید که مهاجرانی که زبانشون برای کار و یا تحصیل کافی نیست وقتی میرسن نیوزیلند در ابتدا چه جوری و با چه امکاناتی میتونند بیشتر زبان بخوننن و مثلا برای بزرگسالان و یا بچه ها چه دوره هایی و چه قدر زمان برای اموزش زبان وجودداره ؟

اینجا برای مهاجران کلاس زبان های مجانی وجود دارد .. پسرتون هم از همون اول می تونه بره مدرسه و بعد بین بچه ها راه می افته .. اینجا خیلی از بچه های کشورهای دیگه توی این سن میان و تازه تنها و می رن مدرسه .. اما اگر از قبل زبان بخونه خوب قطعا خیلی سریع تر اه می افته ..
سپیده

مریم 1390/06/04 ساعت 01:12 http://e-hadieh@blogfa.com

سپیده جان چه اطلاعات خوبی، برای فهمیدن اینا ما پوستمون کنده شد. چه خوبه که همه را اینجا برای دوستان نوشتی.
دستت درد نکنه

خودمون هم همین طور .. :)

کاوه 1390/06/04 ساعت 05:31

سلام.

امیر جان، از دانشگاه‌هایی‌ که فرمودید، بر اساس این آدرس از اسسمنت معاف هستید.

http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i35171.htm

ولی‌ سوابقِ تحصیل شامل مدرک و ریز نمرات میشن. ترجمهٔ اونها باید به تأیید وزارت خارجه برسه. البته چون مدارکِ من احتیاج به اسسمنت داشتن، اجازه می‌خوام جزئیات کار شما رو توضیح ندم چون خودم انجام ندادم. امیدوارم دوستان اینجا بهتر رهنمأیتون کنن.
فراموش نکنید که در هر مرحله که خواستید اصلِ مدرک رو با ترجمه‌ها بفرستید برای نیوزیلند، حتما هزینهٔ برگشت اصل مدارک رو هم پرداخت کنید.میتونید اصل مدرک رو نفرستید به شرطی که کپی‌ برابر اصل (به زبان انگلیسی‌ برابر اصل شده) رو بفرستید. این رو هم لطفا دوستان بفرمایند که کجا انجام میشه داد. من اصلِ مدارک و ریز نمرات رو فرستادم که البته هم اونها هم مدارک و اصلِ ترجمه‌ها رو برام پس فرستادن.

امیر 1390/06/04 ساعت 07:00 http://www.dgg.ir

با توجه به این :
Recognised Masters degrees or Doctorates are worth 55 points.
فوق لیسانس ۵۵ امتیاز داره
اما اینجا گفته لول ۹ امتیاز۶۰ میگیره
Under the Skilled Migrant Category principal applicants are eligible for:

60 points for a qualification assessed as level nine or ten on the New Zealand Qualifications Framework (NZQF).
لینکش
داستان چیه آخر ۵۵ میگیریم یا ۶۰
http://glossary.immigration.govt.nz/Recognisedqualification.htm
راستی دقت کردید فقط پست های من عکس داره

امیر 1390/06/04 ساعت 08:56 http://www.dgg.ir


Work experience 15
Work experience in a NZ future growth area 10
Work experience in a NZ area of absolute skill shortage 10
Qualifications 55
Qualification in an area of absolute skills shortage 10
Qualification in an identified future growth area 10
AGE 30
سلام مجدد
من امتیازمو حساب کردم ۱۴۰ شد بدون امتیاز همسر، فکر کنم زیاده؛ ممکنه جایی مشکل داشته باشم؟
با توجه به اینکه من رشته دانشگاه و کارم نرم افزاره .
راستی Work experience in a NZ future growth area نیازی به سابقه کار تو نیوزلند نداره که؟

کاوه 1390/06/04 ساعت 09:49

امیر جان.

بر اساس آخرین تغییرات لول ۹ و ۱۰ همون ۶۰ امتیاز رو میگیرن. در همون آدرسی که دادم قسمت appendices بخش appendix 3 ایران رو نگاه بفرمایید. درضمن سابقه کار رو به این راحتی‌ قبول نمیکنن. توی همون آدرسی که دادم، قسمت appendices و بخش appendix 4 تشریف ببرید. برای اینکه واضح تر باشه، مثال خودم رو میزنم. کد ۳۱۲۴۱۲ در قسمت مهندسی‌ رو پیدا کنید. ستون سوم از سمت چپ میگه که من می‌تونم امتیاز سابقه کار رو بیارم به شرطی که لول ۶ یا ۷ اسس بشم و ۳ سال سابقه کار داشته باشم و در ۱۸ ماه اخیر، ۱۲ ماه کار کرده باشم. (به (و) و (یا)‌ها خیلی دقت کنید). من داشتم این شرایط رو ولی‌ امتیاز رو نیاوردم چون ایران بازار کار قابل مقایسه با نیوزیلند حساب نمیشه. ولی‌ در ستونِ بعدی (چهارمی از سمت چپ) شرایط رو داشتم و امتیاز آوردم.

در این صورت هم نگران نباشید. اگه فکر می‌کنید شرایط رو دارید در EOI ذکر کنید. فوقش اینه که امتیاز رو بهتون نمیدان و کتباً اعلام می‌کنن به چه دلیل( من هم همین کار رو کردم). درضمن شما اگه بالای ۱۰۰ امتیاز داشته باشید وارد pool میشید. و اگه حداقل ۱۵ امتیاز از کلّ امتیازاتتون رو بابتِ bonus تحصیل یا سابقه کار گرفته باشید در نهایت انتخاب میشد. که البته من فکر می‌کنم بیشتر از این حرفا باشه امتیازتون.
در مورد future growth area جدولِ مشابهی پیدا نکردم. چون خودم هم جزئش نبودام اطلاع کافی‌ ندارم. امیدوارم دوستان دیگه بهتر کمکتون کنن.

فرزاد 1390/06/04 ساعت 12:03 http://reallife.blogfa.com

سلام
مرسی بابت اطلاعات مفید یه سوال داشتم میخاستم بدونم میشه واسه اجاره یا خرید مغازه اقدام کرد با سرمایه حدود 40000$امریکا ممنون

سلام ... اینجا بانک ها اگر درامد داشته باشید با توجه به اون و سرمایه بهتون وام می دهند .. برید سایت westpac.co.nz یه ماشین حساب داره دقیقا بهتون می گه با چه سرمایه و چه درامدی چقدر وام بگیرید چقدر بازگشتتش هست و یا قسط هاش می شه ..
ولی شدنش می شه ..
سپیده

مهراد 1390/06/04 ساعت 12:35

مرسی سپیده خانم.عالی و مفید بود مثل همیشه .

مهتاب 1390/06/04 ساعت 15:24

سلام
سپیده، شبنم، کاوه و بقیه دوستای عزیزی که لطف کردین و جواب دایدن ممنونم.
پس دو تا هزینه اسسمنت داریم :(
ممنونم بازم

الهام 1390/06/05 ساعت 04:59

به امیر:
تا اونجایی که من می دونم برای گرفتن امتیاز future growth area باید job offer داشته باشید و همین جوری این امتیاز رو نمی دن...
به کاوه:
دوست عزیز شما اگه سابقه کارتون در لیست مشاغل مورد نیاز نیوزیلند باشه امتیاز اضافه رو باید بگیرید. اینو بر اساس سایت خودشون می گم. در سایتشون توضیح می دن که یا باید سابقه کارت در لیست مشاغل مورد نیاز باشه یا باید در بازار کار قابل مقایسه با نیوزیلند باشه. متوجه نشدم چرا نوشتید " من داشتم این شرایط رو ولی‌ امتیاز رو نیاوردم چون ایران بازار کار قابل مقایسه با نیوزیلند حساب نمیشه "؟

الهام 1390/06/05 ساعت 05:48

آقا کاوه:
شما جواب EOI براتون اومده؟ با چه امتیازی اقدام کردین؟ من هم با همین کد شغلی که فرمودید اقدام کردم. هنوز توی POOL هستم!

پویا 1390/06/05 ساعت 05:51

سلام
من 2 سوال در خصوص EOI داشتم
همسر من IELTS نداره ولی زبانش خیلی خوبه و می تونه در آینده به راحتی حداقل 6 رو بگیره تو اون قسمت که خواسته توضیح بدید که چطور پارتنرتون حداقل استانداردهای زبان را داره بهتره چی بنویسم؟
و یه سوال دیگه در قسمتی که پرسیده توضیح بدید چرا اعتقاد دارید که سابقه کارتون باید قبول بشه ،اینکه فقط توضیح بدم کا با مهارت حرفه ای کارم و رشتم مرتبطه کافیه یا بهتر توضیحات بیشتری در خصوص وظایف کاریم بدم؟ و یا هر چیز دیگه؟ Construction Project manager -industrial Engineer degree 7 year work experience
از کسانی که در این خصوص اطلاعاتی دارند سپاسگذار می شم اگر راهنمائیم کنن

me 1390/06/05 ساعت 07:26

مثل همیشه مفید. ولی واقعا عجب کار سختیه!!!! از پسش بر میایم؟!!!!

چرا سخته ؟!!!!
سپیده

الهام 1390/06/05 ساعت 08:48

به پویا:
من که فقط نوشتم چون کارم و رشته ام به هم ارتباط داره. همین.

پویای عزیز ::
*** در مورد سطح زبان همسر، هر چیزی که واقعیت داره بنویس. اگه آیلتس یا هر کدوم از گواهینامه های قید شده رو داره، ادعا کنید؛ وگرنه بگید هیچ مدرکی نداره (در اینصورت، اگه در آینده انشاء اله از Pool در بیایید و بخوایید Application for Residence رو سابمیت کنید، حتما باید همسر آیلتس داشته باشن و اصل یا برابر اصلش رو بفرستید واسشون.

*** نه، کافی نیست. یه توضیح مختصری در مورد بعضی از درسای مهمی که خوندی بدی و اینکه یه فارغ التحصیل رشته شما چه تواناییهایی باید داشته باشه. بعد توضیح بده که این مهارتها در این سوابق کاری و در این فعالیتها (اشاره به چیزایی کن که توی گواهی اشتغال به کارت آوردی) مفید و مورد نیاز بوده. من هم توضیح کوتاهی داده بودم و ازم خواستن بیشتر شرح بدم.
- موفق باشید

کاوه 1390/06/05 ساعت 10:01

الهام جان:

شما درست میفرمائید. من هم بر همین اساس امتیازاتم رو حساب کرده بودم. ولی‌ در جوابِ بررسی اولیه EOI به من گفتن که نه امتیازِ سابقه کار رو بهم میدان نه امتیاز Bonus اون رو. باز هم عرض می‌کنم شاید پروندهٔ من اینطوری بوده. اعتراض هم کردم ولی‌ متأسفانه با جائی‌ نرسید و فقط Bonus تحصیل در Absolute Shortage Area به من داده شد.

در مورد امتیاز پرسیدید، من با ۱۰۵ امتیاز کمتر از سه هفته بعد از فرستادن EOI از Pool بیرون اومدم و ITA برام صادر شد. البته امتیازات به این کمی‌ رو دیدم دیر به دیر میکشن بیرون. فکر کنم اقلا اینجا رو شانس آوردم.

پویای عزیز ::

ببخشید. یادم رفت بگم اگه همسر (non-main applicant) آیلتس نگیرن، باید حدود 6500 دلار نیوزیلند هزینه پیش خرید پکیج ESOL کمبریج رو بدید که البته پرداختش در مرحله صدور ویزا انجام میشه (زمان پرداخت رو مطمئنم. خودم پرسیدم. چون میدونم برای خیلیهای دیگه هم ممکنه سوال بشه. )

--

پو یا 1390/06/06 ساعت 05:00

با تشکر از الهام و بابک بابت راهنمائی هاشون

الهام 1390/06/06 ساعت 05:34

آقا کاوه: با کسر امتیاز سابقه کار و اضافه سابقه کار که چیزی نمی مونه؟!!...دوباره برگردوندن به پول شما رو؟ ببخشید میشه بپرسم چه جور سابقه کاری داشتین؟ کارخونه ای یا دولتی یا ...؟ من خیلی نگران شدم...

الهام 1390/06/06 ساعت 05:53

به کاوه: دوست عزیز چون کد شغلی من همون کدی هست که شما اپلای کردین من به تجربه شما نیاز دارم. ممنون می شم بیشتر راهنمایی بدین. شما سه سال سابقه کار رو هم داشتین و رجکت کردن؟! سابقه کاری برای ITA ارسال نکردین دیگه؟ چطور فقط تحصیل رو قبول کردن؟! من فکر می کردم اگه سابقه کار رد شه دیگه امتیاز تحصیل رو هم نمی دن...

مهتاب 1390/06/06 ساعت 10:03

سلام
دوستای گلم من بازم شک دارم که باید با لیسانس اقدام کنم یا فوق لیسانس.آخه توی لیست Long Term Skill Shortage List Requirements برای مهندسی کامپیوتر نوشته:
Bachelor Degree (Level 7) qualification majoring in computer science, information science or information technology AND three years of relevant work experience
آیا اگر سطح بالاتر هم باشه قبوله؟؟
ممنون که وقت می ذارید و جواب می دید.

امیر 1390/06/06 ساعت 14:21 http://www.dgg.ir

کاوه:
دلیل رد شدن اون امتیاز شما چی بود؟ فکر کنم۳۱۲۴۱۲ الکترونیکه ولی IT اقدام کردید
الهام: من OM را زیر و رو کردم چیزی پیدا نکردم.
sm8 نیاز به سابقه داره ولی
sm13 فکر کنم نیاز نداره

کاوه 1390/06/07 ساعت 03:59

سلام. دیروز کامل توضیح دادم اینجا نمیدونم چرا هنوز روی صفحه نیومده

[ بدون نام ] 1390/06/07 ساعت 04:13

سلام.

مهتاب جان: این که نوشتید برای امتیاز Bonus هست. خودِ سطحِ تحصیلات امتیازش جدا حساب می‌شه و لول هرچی‌ بالاتر باشه امتیاز بیشتری بابت اون میگیرید. این هم که فرمودید، امتیاز اضافی هست که بابت قرار داشتن رشتتون توی لیست absolute shortage area بهتون داده میشه.توی اون لیست هم با bonus کار و تحصیل جدا هستن.


الهام جان: دوباره خلاصه مینویسم. پس از submit کردن EOI مدتی‌ یه mail گرفتم از دفتر بانکوک. کارمنده نوشته بود که به دلیل اینکه سابقه کارم در بازار قابل مقایسه نیست امتیاز رو نمی‌گیرم. مطمئنم که اشتباه شده. اعتراض کردم ولی‌ به جائی‌ نرسید. با ۱۰۵ امتیاز به پول رفتم و با همون امتیاز هم بیرون اومدم. دوباره اعتراض می‌کنم ولی‌ فرقی‌ به حالم نداره چون ITA با همین امتیاز صادر شده.

سابقه کارم شرکت خصوصی بود با بیمه‌. فکر نمیکنم برای شما هم این اتفاق بیفته. درضمن، امتیاز bonus کار و bonus تحصیل جدا حساب میشن.

امیرجان: خیر الکترونیک اقدام کردم.

الهام 1390/06/07 ساعت 06:27

آقا کاوه: تشکر از توضیحاتتون. هنوز یه چیز مبهم برام باقی مونده. وقتی امتیاز سابقه کار رو کم می کنن ۲۰ امتیاز از دست می دین (البته اگه 6 سال سابقه کار داشته باشین). یعنی ۱۰۵ دیگه نیستین . در اونصورت دوباره برمیگردین به پول با امتیاز کمتر. ولی شما فرمودین با همون امتیاز ۱۰۵ که EOI ارسال کرده بودین براتون ITA اومده. اینو متوجه نمیشم. ..

کاوه 1390/06/07 ساعت 08:15

الهام جان:

خواهش می‌کنم. بعد از کم کردن امتیازات ۱۰۵ شدم. موقع فرستادن EOI انتظار داشتم اون امتیاز رو هم بیارم.

امیر 1390/06/07 ساعت 08:52 http://www.dgg.ir

SM8.10 Employment in an identified future growth area

As future growth areas are identified they will be listed in this provision. For the purposes of these instructions, currently identified future growth areas are as follows:
Biotechnology
Information Communications Technology
Creative industries (Advertising, Software & Computing Services, Publishing, TV and Radio, Film and Video, Architecture, Design, Designer Fashion, Music and Performing Arts, Visual Arts).
Skilled employment in one of the identified future growth areas set out above will only qualify for points if the principal applicant provides confirmation from their employer, and an immigration officer is satisfied, that their ****current employment**** or offer of employment is in one of those identified future growth areas.
current employment میشه اینجا تو ایران یا کار فعلی تو نیوزلند

الهام 1390/06/07 ساعت 12:17

تعبیر من این بود: توی نیوزیلند current employment معنی داره.

مهتاب خانوم :: شما میتونید با فوق لیسانس امتیاز بیشتری از مدرک تحصیلی بگیرید. اما با اون نمی تونید برای bonus point ادعا کنید. من مطمئن اندر مطمئنم. چون همین کیس برای دوست صمیمیم اتفاق افتاد. باید حتما حتما حتما لیسانستون هم مرتبط با فوق لیسانستون باشه و level 7 برآورد شده باشه. یعنی اگه لازم میدونید که مدرک فوقتون رو برای NZQA بفرستید تا براورد بشه، حتما لیسانستون رو هم بفرستید تا تکلیف اون رو هم روشن کنن. اگه باز هم شک دارید، بفرمایید تا بیشتر توضیح بدم.

علی 1390/06/19 ساعت 08:24

سلام من 3 تا سوال دارم ممنون می شم جواب بدین:

سوال اولم اینه که: من لیسانس ناپیوسته دارم و لیسانس از دانشگاه شهید باهنرکرمان(درسایت مهاجرت نیوزیلند: بدون عنوان پیوسته یا ناپیوسته) از اسس معاف هستش اما قبل از اینکه EOI رو ثبت کنم برای فوق دیپلمم از NZQA اصلا preassessment نگرفتم چون عجله داشتم و به قانون جاب آفر برمیخوردم. ضمنا مطمئن نبودم که اسمم از پول در بیاد. چون هزینه نسبتا زیادی داشت.
آیا همچنان ITA رو برام می فرستند؟ مثلا ً اینکه بگن برو اسس کن یا همچین چیزی؟

سوال دوم که خیلی هم عجیبه اینه که: با توجه به اینکه طبق قانون خودشون از 25جولای (3مرداد) فقط کسانی اجازه مهاجرت دارند که جاب یا جاب آفر داشته باشند، چطور از اون موقع به بعد همچنان دارن از امتیاز 130 به بالا انتخاب می کنند؟ مگه نه اینکه بعد از برداشتن همه 130 ها از پول دیگه فقط 130 های دارای جاب آفر می تونستن ثبت نام کنن؟؟؟ این هم عین اون چیزی که چند هفته اس دارن هی می نویسن:

All EOIs at or above 140 points

All those with a job or job offer that had a points total of 100 or more but less than 140 points.

All those claiming 15 bonus points for work experience in an area of absolute skill shortage that had a points total of 130 or more but less than 140 points.

سوال سومم هم اینه: من مدارکم رو همه مهر NAATI زدم. آیا همچنان مهر وزارت امورخارجه و جاهای دیگه رو باید بگیرم؟


بابت همه چیز ممنونم

دوستان کمک کنند! /ناصر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.