دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دفتر لندن و دکتر !!

قبلا ایرانی ها برای مهاجرت به نیوزلند مدارکشون رو به دفتر چین می فرستادند ولی حالا تقریبا یکی دوسالی می شه که مدارک همه توسط دفتر لندن بررسی می شه .. دفتر لندن حدود ۴۵ کارمند داره که فقط روی این موضوع کار می کنند. اینکه هر پروسه چقدر طول می کشه یه اماری خود سایت مهاجرت در مورد این دفترش داده که بد نیست ببینید. البته اینها در صورتی هست که پرونده اتون هیچ مورد خاصی نداشته باشه و طبق روال عادی بخواد پیش بره.. البته این زمان ها تخمینی هست و یه دیدی می ده که تقریبا چقدر باید منتظر باشید:

  • اگر EOI خودتون رو فرستادید به همراه ‌Job Offer اولین بررسی تا ۱۰ روز بعد از از pool در امدن انجام می شه
  • اگر EOI خودتون رو فرستادید بدون ‌Job Offer اولین بررسی تا ۲۰ روز بعد از از pool در امدن انجام می شه
  • اگر جز دسته Skilled Migrants هستید از وقتی مدارک رو ارسال می کنید بین ۱ تا ۳ ماه طول می کشه که روی مدارکتون کار کنند. این در صورت داشتن Job Offer
  • اگر جز دسته بالا هستید اما Job Offer ندارید application می ره توی صف و وقتی نوبتش رسید بین ۱ تا ۳ ماه طول می کشه که روش کار کنند.
  • قسمت جالب این هست که اگر در حال حاضر در اینجا مشغول کار هستید و برای اقامت اقدام کنید بررسی و کارهای پرونده اتون ۵ روزه انجام می شه البته اگر مورد خاضی نداشته باشه .

اگر خواستید با دفتر لندن تماس بگیرید و یا سوالی داشتید می تونید با تلفن های زیر تماس برقرارکنید: UK: +64 9 914 4100 و جالب اینکه اینها از ساعت ۷ صبح تا ۷ عصر به وقت نیوزلند پاسخگو هستند ..


به زودی احتمالا کار خیلی هاتون می رسه به اینکه مدارک جمع کنید و بفرستید. یکی از مهمترین قسمت مدارک هم مدارک پزشکی هستش.  ..

اسامی پزشکان مورد تائید نیوزلند رو در زیر اوردم.. .




Doctor/Clinic: Dr Oshin A Hacoupian
Address: Tehran Clinic, Building No 111, Mottahari & Mirzaye Shirazi Intersection
Phone: +98 21 2871 3345 or +98 21 2872 1888 Fax: +98 21 2896 2227 Email: 7361@irimc.org

Doctor/Clinic: Dr Davoud Kazemi
Address: Tehran Hospital, Modiri Street, Sanaie Square, Karim Khan Avenue
Phone: +98 21 2882 1021-25 Fax: +98 21 2229 5512 Email:
davoud_kazemi@yahoo.com

Doctor/Clinic: Dr Homayoon Shahidi
Address: Iran Mehr Hospital/Clinic 1317 Dr Shariati Avenue Do-Rah-Golhak 19167 Tehran
Phone: +98 (21) 2200 9071 Fax: +98 (21) 2260 2649 Hours: 9.00 am to 12.00 noon, Saturday to Wednesday

Doctor/Clinic: Dr M Ebrahimirad
Address: Nader Medical Centre, 171 Jomhouri Avenue, Tehran
Phone: +981 21 6670 7060 Hours: 5:00pm-7:00pm

یه نکته مهم دیگه اینکه وقتی مدارک پزشکی رو می خواهید بفرستید نباید بیشتر از ۳ ماه ازشون گذشته باشه و الا قبول نمی کنند. معمولا هم دکترها یه چند باری می برنتون و میارنتون .. بنابراین طوری برنامه ریزی کنید که موقعی که در مثلا دفتر لندن مدارک دریافت می شه بیشتر از ۳ ماه از تاریخ ازمایشات و غیره نگذشته باشه. معمولا دکتر همه نتایج رو با فرمی که خودش پر می کنه توی یه بسته بندی مهر و موم می کنه می ده که بذارید توی مدارک.

یکی از چیزهایی که خیلی نگرانش هستیم ازمایشات هست. ازمایش هایی که می گیرند معولا شامل ازمایش خون شامل قند و کلسترول و چربی و .. و همین طور بیماری هایی مثل ایدز و هپاتیت و غیره است .. همین طور یه عکس از قفسه سینه می گیرند که مشکلی نداشته باشید و دکتر یه معاینه هم می کنه و اگر عملی و یا چیزی داشتید رو می پرسه. بچه های زیر ۱۱ سال احتیاجی به عکس و ایکس ری قفسه سینه ندارند... عمل هایی مثل اپاندیس و .. مشکلی نداره اما در مورد اینکه به چه چیزی ممکنه گیر بدهند نمی دونم .. البته اگر کسی مثلا کلسترول داشته باشه و یا مثلا الودگی ادرار و غیره داشته باشه می دونم براتون تکرار ازمایش می نویسند و در نهایت جواب دوم رو می فرستند .. توی توضیحات نوشته اگر کسی BMI بالای ۳۵ داشته باشه امکان رد شدن پرونده اش هست .. این یه لینک که BMI خودتون رو حساب کنید: http://www.nhlbisupport.com/bmi/bmi-m.htm
 

این یه لینک هست که در مورد همین مدارک پزشکی قوانین اشون رو نوشته .. اگر خواستید نگاهی کنید
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/35154.htm

یه تغییرات کوچیکی هم توی قالب وبلاگ دادم که امیدوارم براتون دنبال کردن نوشته های ما رو سخت تر نکرده باشه :)
سپیده ..
نظرات 22 + ارسال نظر
الهام 1390/06/08 ساعت 05:15

تشکر سپیده جون. مرسی از پست جدیدت. خیلی مفید بود. اگه کسی کلسترول داشته باشه ردش می کنن؟

نه .. یعنی هیچکی توی نیوزلند کلسترول نداره ;) ... شوخی کردم .. نه .. کلسترول دارش دیدم که اومده ..
سپیده

فهیمه 1390/06/08 ساعت 07:00

سلام سپیده جون، ممنون بابت پست جدید. فقظ یه چیزی میخواستم بگم، اینم اینکه ما پیش دکتر هاکوپیان رفتیم و خدارو شکر خیلی هم زود کارمون راه افتاد. دکتر خوبی بود. اینو گفتم واسه اینکه گفته بودی خیلی پیشنهادش نمیکنی.
بازم مرسی...

پس اخلاقش خوب شده خدا رو شکر :)‌
سپیده

شبنم 1390/06/08 ساعت 08:23

مرسی خیلی عالی بود سپیده جون
پس اینطور که من متوجه شدم الان زوده که بریم دنبال مدارک پزشکی الان حدوده یه هفته اس که مدارکمو واسه فول اسس فرستادم به ولینگتون..گفتن 36 روزه کاری ولی بعید میدونم که زود جواب بدن...یه سوال داشتن سپیده جون ..اونم اینکه اگه من نتونستم مدارکمو تا 4 ماه جمع کنم میتونم ازشون وقت بگیرم ؟
ماکزیمم چقدر تایم دارم بعده 4 ماه؟

از زمان نامه دعوت به اقدام ۴ ماه وقت داری برای ارسال مدارک .. نمی دونم وقت بیشتر می دن یا نه اما اگر ندادند وقت مدارک رو بفرستید بعد ممکنه بگن مدارک ناقص و ازتون تکمیل مدارک بخوان . اما به هر حال باهاتون افیسر در تماسه و می تونید ازش سوال کنید ..
موفق باشید
سپیده

از دوستانی که می خوان مراحل آزمایشات پزشکی رو انجام بدن خواهش می کنم با دکترای معتمد اداره مهاجرت هر یکی دو هفته یکبار تماس بگیرن تا مطمئن بشن مشکلی نباشه یا اون دکتر در بازه زمانی که نیاز دارن، در دسترسشون هست.

یه نفر میگفت هفته پیش زنگ زده مطب دکتر هاکوپیان، گفته برای 2 ماه دیگه بهش وقت میده. چون سرش شلوغه. (ظاهرا ایشون کارای مدیکال استرالیا رو هم انجام میده. واسه همین سرش شلوغه)

مهراد 1390/06/08 ساعت 11:15

مرسی سپیده خانم.
اگه تو خود نیوزیلند باشیم، بازم مدارک پزشکی احتیاجه ؟
من واسه ویزای تحصیلیم پیش دکتر شهیدی رفته بودم، اونم مدارک رو فرستاد ولینگتن. هنوز منتظر ویزامم ولی میخوام رسیدم نیوزیلند برای اقامت درخواست بدم.

اگر یه بار مدارک پزشکی بدید دیگه دفعه دوم نمی خوان .. اگرم بخوان دیگه همین جا می گیرید اما بعید می دونم ببخوان . از ما که نخواستند .
سپیده

مهراد 1390/06/08 ساعت 11:17

راستن با این پست از آقا ناصر یه پست زدین جلو !
7 تا پست دیگه هم 100 تایی میشین ;)

حساب کتاب پست ها دستتونه ها ...
سپیده

ali 1390/06/08 ساعت 15:24

سپیده خانم... من مالزی زندگی میکنم... مدارک من هم میره لندن؟

فکر کنم شما باید هنوز بفرستید دفتر بیژین .. این لینک اش هست .. خودت می تونی چک کنی کجا باید بفرستی ..http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/formsandfees/officeandfeescalculator/LinkAdministration/ToolboxLinks/officeandfeescalculator.htm?level=1

رومینا 1390/06/08 ساعت 16:23

در مورد زمانبندی متن ایمیلی که بعد از لاج کردن میفرستن رو براتون میزارم
We hope to allocate your file to an Immigration Officer within two
months and we expect to make a final decision on your case in the one
to three months following allocation. If further documentation or
verification is required, or if there are any medical or character
issues we need to follow up on, your application may take a longer
period of time to process. Please note that allocation timeframes are
subject to change - the most up to date allocation information will
always be available at www.immigration.govt.nz/london.

ali 1390/06/09 ساعت 03:24

حق با شماست.......................

مهدی 1390/06/10 ساعت 13:36

به شبنم:
من برای ارسال مدارک ITA به دفتر لندن دوبار Extension گرفتم یعنی درخواست تمدید کردم و هر بار یک ماه تمدید کردند. فکر نمی کنم مشکلی باشه. البته علت درخواست تمدید را ما توی نامه حاضر نشد سر وقت جواب full assessment ذکر کرده بودیم که یک جورایی مشکل خودشون بود.

ابرو 1390/06/10 ساعت 15:33

سپیده خانم

همانطور که میدونید 2 روش برای EOI وجود داره
Online va Manual
میشه در مورد مزایا و معایب هر کدوم برامون توضیح بدین؟

باتشکر

اره .. یعنی اره دو روش وجود داره ... اما خیلی در مورد فرقش نمی دونم .. ولی امروز یه سرچی می زنم.. اما خوب در کل انلاین بهتره نه هزینه پست و دیر رسیدن و گم شدن و غیره داره و نه پرینت و .. این چیزها .. در ضمن انلاین می تونید وقتی استتوس پرونده عوض می شه ببینید .. و با افیسر ایمیلی در تماس باشید .. ولی اینکه در مدت زمان و یا هزینه ها و یا روند کار فرقی داشته باشه بعید می دونم
سپیده

کاوه 1390/06/11 ساعت 09:03

با سلام.

این هفته یکی‌ از دوستان که برای ثبت نام در دانشگاه به مالزی اومده بود رو بردم برای آزمایش‌های پزشکی‌. بعد از انجام آزمایش، کمی‌ معطل شدیم و ناگهان دیدیم درمانگاه پلیس خبر کرده و اومدن که دوستم رو ببرند. با کلی‌ دردسر فهمیدیم که آزمایش مورفین دوستم مثبت در اومده. نگو بنده خدا به خاطر سرما خوردگی داروهای حاوی کدئین مصرف میکرده تا روز قبل. خلاصه با ۱۰۰۰ تا بدبختی قانعشون کردیم و گفتن چند روز بعد بیاد برای آزمایشها. بعد از پرس و جوو فهمیدم که اثر کدئین به طور نرمال ۴ روز در بدن قابل ردیابی است. فکر کنم دوستانی که میخوان مدیکال بدن این رو بدونن بد نباشه.

مرسی .. واقعا مهم بود .. بازم ممنون ..
سپیده

الهام 1390/06/12 ساعت 13:42

سپیده جان خیلی می گن دکتر هاکوپیان کند انجام آزمایش می کنه و از قبل هم نوبت می خواد...نمی دونید علت چیه که اکثراْ ایشونو می شناسن و پیش باقی دکترها نرفتن؟ مگه باقیشون تازه معرفی شدن؟ یا خوب نیستن؟

راستش من خیلی چیزهای خوبی از دکتر هاکپیان نشنیدم . می گن اذیت می کنه . ما خودمون پیش دکتر شریف رفتیم که الان گویا دیگه اسمش نیست .. نه .. بقیه هم باید اکی باشند .. اسمت دراومد خانمی ؟
سپیده

الهام 1390/06/13 ساعت 03:44

نه هنوز....

اخی ..... کاش می شد پیگیری کرد .. مطمئنی submit کردی application ات رو .. الان status ات رو چی نشون می ده وقتی log in می کنی ؟؟
سپیده

الهام 1390/06/13 ساعت 08:41

آره. Submited نشون می ده. آخه تا الان که سلکشن انجام شده همش بالای 130 رو انتخاب کردن. نزدیک به 2 ماه و یک هفته است. من 125 هستم!

it comes when the right time comes :)
Sepideh

بابک 1390/06/15 ساعت 06:23 http://persiance.wordpress.com

الهام خانم ::
** راستی، وضعیت payment رو چی نشون میده؟ یه وقت pending نباشه. رسید پرداختتون رو براتون ای-میل کردن؟

** اگه به دکتر هاکوپیان میگین کند، به دکتر کاظمی چی میگین؟ :)) خیلی کنده، خیلی! البته هم به خاطر دقتشه و هم به خاطر سنش. اما می دونم که ایشون 10 ساله که پزشک معتمد سفارت نیوزیلنده و سفارت و INZ بیش از بقیه پزشکا قبولش داره. این رو پرستارای بیمارستان تهران بهمون گفتن. مثلا اگه یه آیتیمی تو آزمایش یه مقدار از حد مجاز بیشتر باشه و موردی داشته باشه، توضیحات دکتر کاظمی میتونه چاره ساز باشه. دکتر هاکوپیان چون پزشک معتمد سفارت استرالیا هم هست، شناخته شده تره. سرش هم شلوغتره انگار.

الهام 1390/06/15 ساعت 09:38

تشکر آقا بابک. همیشه توضیحاتتون مفیده. وضعیت پرداخت رو واسم نوشته پرداخت شده. به نظرم هیچ مشکلی نیست جز اینکه این دو ماهه فقط بالای ۱۳۰ ها رو سلکت کردن. در مورد مدیکال...اگه یه آیتمی از حد مجاز یه مقدار بالاتر باشه چی میشه؟ رد می شیم؟ مثلا من یه مقدار کم خونی دارم مثل خیلی از خانوم ها ...تازه یکم هم کلسترولم کمه! حالا چی میشه؟

قبل از ازمایشاتت حتما پیش یه دکتر برو برات شاید قرص و اینها بنویسه که ترجیحا ازمایشت درست نشون بده .. در مورد کلسترول هم شبش غذای چرب بخور مثل کله پاچه درست می شه .. اما در کل مشکلی نیست .. این کلسترول و غیره قطعا باعث رد شدن و .. پرونده نمی شه تا جایی که بیماری خاصی نباشه ..
سپیده

الهام 1390/06/16 ساعت 04:09

تشکر سپیده جون.

علی d 1390/06/16 ساعت 07:52

۱. ظاهر صفحات قشنگتر شده. ممنون.
۲. اگر لینکها مثل قبل و البته بقیه سایتها با رنگ آبی باشن فکر میکنم بهتر باشه.
۳. من پیش دکتر شهیدی رفتم. طبیعتا نمیتونم با بقیه دکترها مقایسه کنم. ولی هم خودشون و هم منشی شون منظم و وقت شناس بودن. خیلی سختگیری نداشت ولی کاملا دقیق بود. یک سری آزمایش تکمیلی برای من نوشت که البته خوب بود. راستی بد نیست بگم که من سنگ کلیه داشتم که البته مشخص بود ولی مشکلی برام ایجاد نکرد. موفق باشید.

خبر خوبیه :) ممنون ... جواب سوال قبل رو هم براتون گذاشتم ..
سپیده

پروانه 1390/06/17 ساعت 06:32

سلام . ما دیروز WTR شدیم . مدارکمون تو دفتر چین بررسی شد. CO آدم خوب و مثبتی بود. حالا نمی دونم از الان نگران کار هستیم .

نگران کار نباشید .. ایرانی ها همه ماشالا زرنگ هستند و باهوش .. مطمئنم موفق خواهید بود
سپیده

نوشکا 1390/09/06 ساعت 11:39

من پیش دکتر شهیدی رفتم ، کمتر از یک هفته مدیکالم رو داد

سرکیس 1391/08/04 ساعت 10:22 http://gravitas.com

جانم؟!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.