دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دانستی های قبل از ویزا! :)

دوباره به چند تا مطلب مفید برخوردم که شاید خوب باشه بدونید:


- دیروز این رو توی سایت مهاجرت نیوزلند پیدا کردم که وقتی می خواهید به نیوزلند بیاید و ممکنه ادرس مشخص یا واحدی برای مدتی نداشته باشید می تونید به دفترهای پست مراجعه کنید و ازشون بخواهید اگر بسته و یا نامه ای برای شما اومد اون رو برای شما توی همون دفترهای پستی نگهداری کنند تا شما برید و بگیرید. تا ۳ ماه هم به صورت مجانی براتون این کار رو انجام می دهند. 


- یه مطلب دیگه ای که خوندم نوشته بود که سند ازدواج و یا Marriage Certificate به هیچ وجه کافی و لزوما نشان دهنده رابطه دو نفر برای گرفتن ویزا نیستش. در واقع احتمال اینکه شما سند ازدواج رو برای اثبات این موضوع ترجمه کنید و ارائه بدید و بعد ازتون مدارک دیگه بخواهند خیلی زیاده. ..خودشون در این مورد می گن موارد دیگه ای که این موضوع رو ثابت کنه و قابل قبول باشه می تونه شامل موردهای زیر بشه:

  • داشتن املاک مشترک که مثلا به اسم هردو طرف باشه
  • مدت زمان رابطه
  • داشتن حساب بانکی و یا منافع مشترک
  • داشتن بچه
  • داشتن ادرس مشترک (مثلا نامه هایی که به اسم هردو اومده به اون ادرس-اگر دارید نگه دارید)
  •  اثبات مسافرت هایی که باهم بودید
  • داشتن عکس هایی که باهم بودید
  • از چیزهای دیگه می شه قراردادهایی که بین زوج ها انجام می شه نام برد. مثلا توی سند ازدواج نوشتید همه دارایی ها به صورت مساوی متعلق به هردو هست و ..
  • اگر حتی خونه ای اجاره ای می شید اگر قرارداد خونه به اسم هردو باشه سند خوبیه
  • وام اگر گرفتید و به اسم هردو هست 

این هم لینک اش هست اگر خواستید دقیق تر بخونید:‌ http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i30880.htm


- اگر می خواهید ویزاتون رو بگیرید یه چیز مهم دیگه اینه که پاسپورتتون حداقل یه ۲-۳ سالی هنوز اعتبار داشته باشه. چون اگر بخواهید بعد از اومدن پاسپورت عوض کنید حتما باید درخواست رو بفرستید ولینگتون و خوب دردسرهای خودش رو داره و در ضمن برای انتقال ویزای نیوزلند به پاسپورت جدید باید کلی هزینه های اضافی بدید و یه سری کارها رو انجام بدید. اینجا ویزای اقامت رو در دو مرحله بهتون می دن. اولین ویزا یه ویزای multiple دو ساله است. وقتی ۲ سال تموم شد باید درخواست ویزای دوم رو بدید که ویزای Multiple دائم هستش. البته این حالت مال چند سال پیشه الان داشتم می خوندم دیدم نوشته اولین ویزا ۱ سال اعتبار داره. پاراگراف پایین رو بخونید. مدت زمان گرفتن پاسپورت نیوزلندی هم بعد از ۵ سال هست که البته قبلا ۳ ساله بوده ولی قانون رو عوض کردند و حالا ۵ ساله شده.


- می دونم توی ایران می تونید پاسپورت نو بگیرید حتی اگر هنوز پاسپورتتون کاملا Expire نشده. وقتی می رید این دفترهای ۱۰+  یادم نیست چی چی یه فرم اضافه بهتون می دن که باید برید امضا بگیرید یادم نیست از کجا که بهتون پاسپورت نو بدهند. پروسه اش همون پروسه پاسپورت تعویض کردنه فقط یه فرم و امضا بیشتر می خواهد.


- اینجا نوشته که ویزای اقامت که بهتون داده می شه اگر وقتی خارج از نیوزلند اقدام کردید و ویزا رو گرفتید از روزی که ویزا صادر می شه دارای ۱۲ ماه اعتبار هست و اگر در این مدت ازش استفاده نکنید و نیایید منقرض می شه و باید کلا دوباره اقدام کنید.(هنوز یه کم به این شک دارم البته)


حالا همچنان دارم می چرخم ببینم مطالب مفید برای قبل از اومدن چی براتون پیدا می کنم ! راستی کسی وضعیتش توی جدول تغییر نکرده ؟! ما منتظر خبرهای خوب هستیم ها ! خبر بدید !!

راستی راستی .. من احتمالا یه مدت دوباره دسترسی ندارم به اینجا اما سعی می کنم حتما بیام اگر پیدام نشد بدونید چرا ..

سپیده :)

نظرات 32 + ارسال نظر
کاوه 1390/06/11 ساعت 04:02

ممنون.مثل همیشه مفید.

:) حس می کنم به مهاجرهای بیشتری احتیاج هست که در مراحل اولیه باشند و هنوز در این باره بشه نوشت .. خواننده های اینجا دیگه خودشون حرفه ای شدند :)
sepideh

حمید 1390/06/11 ساعت 16:57

با درود
من حمید هستم
از این به بعد من هم از این وبلاگ خوندنی شما استفاده می کنم.
ممنون

خوش اومدید :) شما هم برای نیوزلند اقدام کردید ؟!
سپیده

احمد 1390/06/12 ساعت 08:42

سلام
خیلی از پست های وبلاگ رو خوندم. عالی و مفید بودن. ممنون.
من یه چنتا سوال داشتم در مورد اقدام برای مهاجرت که میخواستم بپرسم اما ادرس ایمیلتون رو پیدا نکردم!
امکانش هست راهنمایی کنید؟من لیسانس اموزش زبان گرفتم و دارم برای فوق تو مالزی و مجارستان اقدام میکنم که هدفم فقط گرفتن اقامت از یه کشور دیگس. شنیدم که اقدام برای مهاجرت به نیوزلند از مالزی اسونتر از ایرانه. شما چیزی در این مورد میدونید؟ در مورد اقدام برای مهاجرت از یه کشور دیگه.
ممنون.

اسونی و سختی مهاجرت از ایران و یا کشورهای دیگه فقط ربط به امتیازاتی داره که میارید .. یعنی اگر امتیاز بالای ۱۴۰ بیارید مثلا خیلی سریع اسمتون اعلام می شه و اگر امتیاز پایین تر بیارید دیرتر .. اما اینکه در دانشگاه های معتبر درس بخونید و به زبان انگلیسی خوب خودش به امتیازات و اثبات اش بیشتر کمک می کنه .. اما در نهایت افیسر ها با اپلیکشن ها جدای از اینکه از کجای دنیا میاد یه برخورد می کنند و طبق قوانین پیش می رند ..
موفق باشید
سپیده

مرجان 1390/06/12 ساعت 12:50

سلام دوستان
مرسی سپیده جون
اگه ممکنه یه مطلب هم در مورد شرایط لازم جهت گرفتن بورس تحصیلی ( معدل، مقاله، نمره زبان یا جی آر ای و...) بزارید.

با اجازه شما یه پیام هم واسه جناب احمد می زارم. چون همون جور که خودت می دونی لیسانس من آموزش زبانه و یه مدت طولانی چند ماهه وقت گذاشتم سر سرچ اوضاع کاری و اقامت تو نیوزلند.
دوست عزیز کشورهای انگلیسی زبان اگرم کسی رو تو آموزش بپزیرند اون شخص باید نیتیو اسپیکر باشه و ما ایرانی ها شانسمون تو این مورد نزدیک به صفره. حتی من یه خانوم از مالزی دیدم که دکتری آموزش زبان داشت ولی مدارکش برای مهاجرت رد شد. بنده 12 سال سابقه رسمی تو آموزش زبان دارم ولی راه به جایی نبردم. پیشنهاد می کنم رشته های فوق و دکتریتونو عوض کنید و گرایش هایی رو بخونید که تو نیوزلند بهش نیاز دارند.
موفق باشید

کاوه 1390/06/13 ساعت 07:36

سپیده عزیز، شما کاملا درست میفرمائید. انتظار نمیره که شما همهٔ جواب‌ها رو داشته باشید. به هر حال بیشتر بودن خوانندگان وبلاگ و به اشتراک گذاشتن تجربه هاست که اطلاعات بیشتری در اختیار همه می‌گذاره. هر کسی‌ که مشکلی‌ براش پیش اومده و اون رو تونسته یا نتونسته حل کنه تجربه ای‌ داره خیلی‌ با ارزش برای کسانی‌ که هنوز به اون مرحله نرسیدن یا رسیدن و نمیدونن چیکار کنن.

ولی‌ فراموش نکنید که حضور شما نویسندگان وبلاگ فقط از نظر کمک کردن در امور اداری اهمیت نداره. همینکه میبینیم شما اونجاید، جا افتادین به لطف خدا و زندگیتون به حالت روتین در اومده باعث میشه امیدوار بشیم به آینده ای‌ که ممکنه برای ما هم در کشوری غریب و دور وجود داشته باشه. خیلی‌ از دوستان ممکنه احساس غربت نکرده باشن تا حالا. احساس بی‌ پناهی هم همینطور. بعضی‌‌ها هم شاید کردن. ولی‌ دونستن اینکه در آینده مشکلاتشون چطوری حل میشه، امیدوار بودن و صبور بودن بزرگترین هدیه ایست که شما به خوانندگان وبلاگتون میدید. من که از شما و ناصر جان واقعا ممنونم. از ته دل‌ براتون آرزوی شادی و سلامت دارم.

:) My pleasure
sepideh

شهاب 1390/06/13 ساعت 20:34

سلام
من دیروز جواب فول اسس را گرفتم و امروز EOI را ارسال کردم.
لطفا اطلاعات منو در جدول Update کنید.

امیدوارم هر روز این جدول با خبرهای خوب دوستان بروز بشه.

چه عالی . حتما
سپیده

نسیم 1390/06/14 ساعت 06:06

سلام
سپیده جان توی وبسایت نیوزلند خوندم که اگه کسی از طریق Immediate Skill Shortage List (ISSL اقدام کرده باشه نمی تونه ویزای رزیدنت رو بگیره و فقط برای کارهای موقت اونجا می تونه بمونه؟ یعنی به نظرتون ریسکه که آدم از این طریق اقدام کنه. ممکنه وقتی کار تموم شد مجبور باشی برگردی. راهی نیست که بتونی اونجا ویزای رزیدنت رو بگیری ؟؟؟؟ اگر کسی اطلاعاتی داره لطفا کمک کنه.
اینجوری نوشته:
We only use the ISSL for temporary work instructions. If you come to work in New Zealand based on meeting the ISSL requirements, there is no direct link to residence.

خوب اگر کسی مثلا برای کار یک یا دو هفته ای بیاد و یا برای جلسه ای چیزی یا کنفرانسی مثلا یکی از دفاتر شرکتشون توی نیوزلند باشه و بخواد بیاد و بره احتیاج به ویزای کار کوتاه مدت داره و در عین حال برای اقامت و یا کار نمیاد و این همین چیزیه که من از این حرفشون می فهمم .. پس قاعدتا یک همچین شخصی نمی تونه طولانی مدت بمونه و یا درخواست اقامت رو بر مبنای اون ویزاش بده .. اما اگر کسی پیشنهاد کاری از شرکتی اینجا داشته باشه و مثلا قرارداد ۱ ساله و غیره می تونه بیاد و بعد از مشغول به کار شدنش درخواست اقامت بده ... که این موضوع اش با قبلی فرق داره .. ما هم همین کار رو کردیم ...
حالا اگر کسی نظری داره و یا بیشتر می دونه خواهشن بگه .. ممنون
سپیده

شروین 1390/06/14 ساعت 10:35

سپیده جان و دوستان دیگر، یک مشورت میخوام باتون بکنم.
من رشته لیسانسم کشاورزی بوده و یک فوق لیسانس آی تی از دانشگاه مجازی شیراز دارم و میخواستم باز هم در نیوزلند فوق آی تی بخونم ، ولی متاسفانه برای فوق و حتی پست گرجویت دیپلما هم بهم پذیرش ندادن، الان برای یک دوره 6 ماهه سرتیفیکیت آی تی از دانشگاه مسی واسم پذیرش اومده، بعضی میگن برو 6 ماه رو بخون بعد میتونی ادامه بدی، اما من نگرانم که 6 ماه خیلی کوتاهه و زود تمام میشه، موندم چه کنم! البته هنوز دانشگاه آکلند جواب درخواستم رو نداده، اما بعید میدونم اون هم برای مستر بهم بده، میخواستم نظر دوستانی رو که اونجا درس میخونن بدونم، آیا بعد از این دوره پذیرش گرفتن برای مستر برام راحته یا نه؟ با این سرتیفیکیت میتونم برای کار مرتبط با آی تی اقدام کنم؟

دوستان لطفا جواب بدید اگر اطلاعاتی دارید .. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستش ببین اگر اونجا ۶ ماه درس بخونی چقدر به امتیازاتت اضافه می شه . در ضمن چون توی خود نیوزلند هستی و اقدام می کنی پرونده سریعتر کارهاش انجام می شه به علاوه اینکه اگر کار پیدا کنی می تونی ویزای کار ۲ ساله بگیری تا برای اقامت اقدام کنی .. در مورد قسمت تحصیلیش شاید بقیه بتونند بهتر بهت کمک کنند ..
سپیده

ali 1390/06/14 ساعت 12:19

با سلام... من دارم(EOI) رو اماده میکنم... در قسمت section a...A7 نوشته birth certificate number... همون شماره شناسنامه است سپیده خانم؟؟؟

فکر کنم .. نگران نباش ... اونقدر که ما گاهی این فرم پر کردن ها رو سخت می گیریم اونها نمی گیرند ..
ایشالا به سلامتی راستی
سپیده

کاوه 1390/06/14 ساعت 15:18

سلام.

یکی‌ دو تا سوال داشتم اگه کسی‌ جوابشو میدونه ممنون میشم کمک کنه.

۱: نتایج مدیکال رو خودِ پزشک می‌فرسته یا تحویل ما میده که خودمون بفرستیم.

۲:برای زن و شوهر، اگه آزمایش یکیشون خوب نبود یا مشکلی‌ داشت و خواست تکرار کنه پیش یه دکتر دیگه، میشه یکی‌ از آزمایش‌ها رو از یک دکتر فرستاد و دیگری رو از یکی‌ دیگه؟ منظورم اینه که نتایج رو که میدن، آیا هردو تو یه پاکت مهر و موم میشن؟

ممنون.

دکتر بعد از گرفتن جواب ازمایشات اونها رو با فرم هایی که پر می کنه توی پاکت می ذاره و درش رو می بنده و مهر می کنه می ده به خودتون که پست کنید .. همراه با مدارکتون .. نباید مشکلی باشه که یکی رو از یه دکتر بگیرید و یکی دیگه رو از دکتر دیگه .. من چیزی ندیدم درباره اش توی سایت ... بچه ها کسی چیزی می دونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
سپیده

شروین 1390/06/14 ساعت 22:15

ممنون سپیده جان. منتظر نظرات بقیه دوستان هم هستم

بابک 1390/06/15 ساعت 06:15 http://persiance.wordpress.com

کاره عزیز ::
توضیحات سپیده خانم درست بود. البته اون پاکت مطمئنا باز میشه قبل از پست شدن. چون باید توسط مامور گمرک بازدید بشه. فکر کنم بسته‌ای که می‌خواهید بفرستید اصولا باز میشه و محتواش رویت میشه. (اصلا دربسته ازتون تحویل نمیگیرن) آزمایشات رو دکترهای مختلف میتونن براتون انجام بدن. مشکلی نیست. ترجیحا جواب آزمایش به انگلیسی باشه، بهتره. ضمنا INZ خیلی تاکید داره که همه چیز رو یکجا و در یک بسته براشون بفرستید. فرمها و آزمایشهای پزشکی شما و همراهاتون هم شامل همین مسئله میشه. همه رو یکجا بفرستید. حتی اگه راهنمای Application for Residence رو خونده باشید، نوشته که مدارک به چه ترتیبی روی هم قرار بگیره و هیچ فولدر یا پوشه‌ای هم بینشون نباشه. :)

نسیم 1390/06/15 ساعت 07:54

سلام
سپیده جان ببخش من اینقدر سوال می پرسم.
توی لیست مشاغل بلند مدت امتیاز چطوری محاسبه می شه؟ مثلا نوشته Bachelor یا نوشته National Certificate می خوام بدونم اگه کسی بالاتر از این مدرک یا پایینتر داشته باشه باز هم امتیازش بر اساس اون جدول مدارک تحصیلی حساب می شه دیگه یا نه؟یعنی ملاک براشون اون شغل هست یا مدرکش؟ ببخشید می دونم سوال واضحی هست ولی می خوام مطمئن بشم.

مدرک رو باید nzqa تائید کنه چه سطحی داره .. مدرک رو به همراه سابقه کار برای nzqa که می فرستید بر اساس اون تعیین سطح می شه و بهش امتیاز داده می شه .. این یه قسمت قضیه است .. اما اگر بخواهیم در کل امتیاز رو حساب کنید بر اساس نوع مدرک همون امتیازی که گفته شده بهش داده می شه و سابقه کار هم بر اساس تعداد سال های سابقه کار مرتبط با مدرک امتیاز داده می شه اگر سوالت همین هست .. اگر نه دقیق تر بپرس تا دوباره جواب بدم :)
سپیده

الهام 1390/06/16 ساعت 04:21

سلام. من فکر می کنم منظور سئوال نسیم جان این باشه که اگه مثلا یک کد شغلی که در لیست مشاغل نیوزیلند هستش نیاز به مدرک تحصیلی با لول ۶ داره و شخص متقاضی لول مدرکش ۷ ارزیابی بشه بازم می تونه امتیاز اون شغل رو کسب کنه؟....به نظر من مساله ساز می شه و احتمال گیر دادن آفیسر وجود داره...حالا سپیده جان بهتر می دونه...

ولی من هنوز متوجه نمی شم .. چون که اگر امتیازی که از اسسمنت می گیری لول بالاتری داشته باشه و یا مدرک بهتری برای این شغل داشته باشی چرا باید مشکل ساز بشه !!!!
سپیده

نسیم 1390/06/16 ساعت 05:33

سپیده و الهام عزیز ممنونم که کمک می کنید
بچه ها من می خوام بدونم اگه کسی مدرک فنی حرفه ای داشته باشه مثلاْ برق . مکانیک یا هر چیزی و با سابقه کار . می تونه جزو اون لیست مشاغل بلند مدت بشه و اقدام کنه . مثلاْ این منظورش چیه؟؟؟( National Certificate in Automotive Engineering Level 4 OR National Certificate in Motor Industry (Automotive Electrical Engineering) Level 4)
آخه اگه دقت کنید تو این لیست بیشتر نوشته ‌Bachelor یا مدارک بالاتر. ولی تو لیست ISSL یا کوتاه مدت فقط راجع به National certificate نوشته. که البته من متوجه شدم اون لیست واسه اونایی هست که کوتاه مدت می خوان برن.
فکر می کنم به مدرک فنی حرفه ای و یا دیپلم طبق تغییرات جدید ۵۰ امتیاز می دن ؟ درسته؟؟؟؟؟؟

any comments guys ,i'm about to go home
Sepideh

کاوه 1390/06/16 ساعت 06:06

با تشکر از سپیده و بابک عزیز

علی d 1390/06/16 ساعت 07:39

سلام، یه سوال از بچه هایی که تو NZ زندگی کردن:
1. برای کسانی مثل من که زن و بچه کوچک دارن، شاید سخت باشه که یه تیکه از ایران بکَنن و برن واسه زندگی تو یه کشور دیگه. واسه همین شاید بهتر باشه که اول برن اونجا و ارزیابی کنن و برای کار پیدا کردن زور بزنن.
2. ظاهرا در مدت ویزای اولیه که بر اساس نظر سپیده یک و شایدم دو ساله، باید اومد تو کشور مقصد و برای مدت 3 یا 5 سال اونجا زندگی کرد.
سئوال: آیا میشه تو مدت ویزای اولیه اون کشور (که البته راجع به NZ اینو می پرسم) رو ترک کرد؟ چه مدت حضور در داخل اون کشور لازمه؟ یعنی مثلا میشه 2 ماه در سال رو اونجا بود و بقیه شو ایران؟ آیا پرداخت مالیات تو این مدت ضروریه؟ حتی اگر کار پیدا نکرده باشی؟
ببخشید سوالم مفصل شد. ممنون.

اره می شه توی اون مدت کشور رو ترک کرد... ویزای multiple بهتون می دهند پس می تونید هرچقدر خواستید از کشور خارج شید ... نه اگر کار نکنید مالیات نمی دید .. حتی اگر مثلا از وسط سال شروع کنید به کار اخر سال مقداری از مالیات رو بهتون پس می دهند .. اما اینکه چند وقت باید باشید و غیره تا حالا نشنیدم محدودیتی باشه .. فقط ممکنه روی مدت زمان گرفتن شهروندی یا پاسپورتی اینجایی تاثیر بذاره ..
اگر بازم چیزی هست که جا انداختم بگید :)
سپیده

علی d 1390/06/16 ساعت 08:22

ممنون از راهنمایی هاتون. یه سوال دیگه:
این که اقامت لازم برای گرفتن شهروندی (همون ۳ یا ۵ سال) مستلزم پرداخت مالیاته آیا موضوع درستیه ؟
اگر تو این مدت به هر دلیل کار پیدا نکرده باشی برای گرفتن پاسپورت یا تمدید اقامت میتونه مشکل ساز بشه؟
باز هم ممنون.

اخه مثلا یه نفر اگر ۵ سال کار پیدا نکنه پس چی کار می کنه ؟!! اگر سرمایه دارید که بذارید بانک به هر حال به سودش مالیات می خوره اما راستش شاید دقیق سوالت رو نمی فهمم .. در هر صورت تا درامدی نداشته باشی مالیات نمی دی .. مثلا اگر خونه بخری و اجاره بدی اگر از بانک وام نگرفته باشی باید مالیات بدی اما اگر وام گرفته باشی مالیات نمی دی ... حالا باز اگر سوالت رو درست نفهمیدم دوباره با توضیحاتش رو کاملتر بگو .. اصلا چرا می خوای بدونی اگر ۵ سال کار نکنی مالیات ندی چی می شه ؟! :)‌
سپیده

farbod 1390/06/16 ساعت 10:26

salam
inayi ke goftid shamele gay couple ha ham mishe?
chon be jensiate 2 taraf eshare nakarde aslan.

بله اینجا این موضوع کاملا جا افتاده است ..
سپیده

علی d 1390/06/16 ساعت 14:06

خوب راستش ممکنه من فعلا نتونم کارم تو ایران رو ول کنم و بیام اونجا. از طرفی احتمالا تا یه چند ماه دیگه کارهای مهاجرتم درست میشه و خوب باید پاشم بیام اونجا. چیزی که تو کله من میگذره دقیقا اینه که سالی 1 یا 2 بار بیام اونجا تا توی ویزای موقتم حضورم ثبت بشه (البته نمیدونم اصلا این حضور لازم هست یا نه!) و بقیه مدت رو تو ایران باشم تا زمانی که پاسپورت اونجا رو بتونم بگیرم. البته قطعا تو این مدت دنبال کار مناسب در اونجا هم هستم. اما طبیعتا با حضور کوتاه مدت در اونجا شاید کار خوب پیدا کردن امکانپذیر نباشه. این کار رو خیلی ها بخصوص در مورد کانادا البته تو سالهای قبل انجام دادن. یعنی بدون حضور دایمی در کانادا، بعد از 3 سال پاسپورتشون رو گرفتن و منتظر یه موقعیت مناسب شدن. چیزی که بیشتر این روش رو برای یکی مثل من توجیه میکنه اینه که همونطوری که گفتم با بچه کوچیک اومدن ناگهانی و اصطلاحا یک تیکه برام نگران کننده است. امیدوارم شرایط خودم و دلایل طرح سئوالات قبلی رو تونسته باشم خوب بیان کنم. شاید بعضی از دوستان تو اقوامشون این موضوع را دیده باشن. ممنون میشم برای کشور نیوزلند هم این امکان بررسی بشه و دوستان بویژه سپیده نظر بدن. ممنون.

برای گرفتن پاسپورت نیوزلندی باید 5 سال با اقامت دائم اینجا باشید و در هر سال می تونید سالی 4 ماه نباشید و الا اون سال به حساب نمیاد برای گرفت شهروندی اینجا .. این چیزیه که من از قبل می دونم .. اگر عوض شده باشه هنوز چک نکردم ..
سپیده .. اما در کل به نظر من در مورد کار پیدا کردن ناامید نباشید ...
موفق باشی
سپیده

الهام 1390/06/17 ساعت 04:35

سپیده جون داشتن پاسپورت نیوزیلندی چه مزایایی داره؟

همه جای دنیا راهت می دهند ...

الهام 1390/06/17 ساعت 06:24

چه خوب...واسه ما ایرانیا این موضوع غیر قابل هضمیه...همه جای دنیا راهمون بدن!

علی d 1390/06/17 ساعت 06:26

خیلی ممنونم سپیده، من دقیقا دنبال این نکته بودم. اگه برای اطلاع دقیق از این موضوع راهنمایی کنی که از کجا میتونم اطلاعات درستی پیدا کنم ممنون میشم.
راستی، من همین الان هم برای کار تو یه شرکت کاملا حرفه ای و بزرگ اپلای کردم که موقعیتهای کاری زیادی هم داشت و اصلا ناامید نیستم. اینو گفتم که بقیه دوستان فکر نکنن کار پیدا کردن خیلی پیچیده و ناامید کننده است.
چون قراره که اینجا تجربیاتمون را به اشتراک بگذاریم، اینو هم بد نیست بگم که یکی از دوستان من که با هم همکار بودیم و اون حدود 6 سال سابقه کاری کمتری از من داشت، تونست یه کار بسیار عالی بعد از 5 ماه و با حقوق 107k پیدا کنه.
همونطور که سپیده هم توی یکی از پستها گفته بود ، یکی از سایتهای خوب برای کاریابی همینه: www.seek.co.nz
موفق باشید.

farbod 1390/06/18 ساعت 23:58

bale midonam sepide khanom. vali ma ke to iran same sex marriage ya civil union nadarim che shekli bayad sabet konim ke ba hamim baraye immigration.

فربد جان، این ها همیشه تست های پزشکی و روانشناسی دارن که می تونن می تونن ادعای شما رو چک کنن و به صحتش پی ببرن. بعلاوه، یونیون ها و فدراسیون هایی که تو دنیا هستند به خصوص از نوع ایرانیش بیشتر می تونن در این زمینه راهنمایی کنن، به نظرم باهاشون تماس بگیر و ازشون راهنمایی بگیر. /ناصر

علی d 1390/06/19 ساعت 07:39

سلام
ممنون از راهنماییت سپیده
اطلاعات دقیقتر در زمینه حداقل زمان لازم برای هر سال اقامت قابل قبول در مدت ۵ سال اول رو از کجا میتونم بدست بیارم؟
( سالی ۴ ماه رو شما کجا بهش برخوردین؟ )
با تشکر.

جواب بابک رو چک کن علی آقا. /ناصر

بابک 1390/06/19 ساعت 11:07 http://persiance.wordpress.com

علی عزیز :: در مورد مسائل شهروندی و اقامت باید سایت وزارت داخله نیوزیلند رو چک کنید.

http://www.dia.govt.nz/

ممنون بابک جان. /ناصر

علی d 1390/06/19 ساعت 12:26

ممنون بابک جان
ممنون ناصر جان

علی d 1390/06/19 ساعت 13:00


چیزی که سپیده گقته بود درست بود و تو سایت بالا هم بهش اشاره شده بود:
لازمه تو مدت 5 سال تا زمان گرفتن شهروندی ، 1350 روز در مجموع و 240 روز در هر سال حداقل در کشور نیوزلند حضور داشته باشید. اینو نوشتم شاید برای بقیه دوستان هم مورد سوال باشه. موفق باشید.

ممنون علی جان. /ناصر

علی d 1390/06/19 ساعت 13:10

فراموش کردم اینو اضافه کنم که استثائاتی هم وجود داره که البته بهتره خود دوستان به سایت مراجعه کنن. آدرس دقیقترش اینه:
http://www.dia.govt.nz/Services-Citizenship-General-Requirements-for-a-Grant-of-New-Zealand-Citizenship?OpenDocument#five

رومینا 1390/06/20 ساعت 15:20

ممکنه یه مقداری هم در مورد هزینه های زندگی در نیوزیلند بگید
1 - هزینه هایی که یکبار انجام میشوند
2 - هزینه های ماهیانه مثل اجاره خونه و برق و اب و ....
3 - به طور میانگین یک خانوادده ی 4 نفره در ماه حداقل به طور متوسط چه مبلغی نیاز دارند؟

سلام و راستش در این مورد قبلا نوشتیم اما سعی می کنم سر صبر دوباره بنویسم ... حتما توی پست های قبلی نگاه کنی در این مورد هم پیدا می کنی ..
سپیده

اسدی 1390/06/21 ساعت 08:52

سلام ، ممنون از سایت خوبتون

یک سوال تو ذهنم میچرخه که خیلی خوشحال میشم که کمکم کنید:
الان من با کمک مدرک و زبان همسرم امتیازمون میشه 125 ، و اگه اقدام کنیم حدود 2 سالی واسه مهاجرت طول میکشه . موضوعی که هست اینه که من باید اقدام کنم ( خانمم سابقه کاری و رشته مورد نیاز نداره )
ولی خانمم دارای معدل 19 کارشناسی و 19 ارشد و 2 سال سابقه کار هنری( نقاشی ) و همینطور چاپ 2 کتاب هست .( مثلا تعدادی از طرح های کتاب درسی دوره راهنمائی در اموزش و پرورش) و واسه همین احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه اونجا رو زیاد داره ( احتمالا با بورس و به من هم ویزای کار میدن )
حالا واسه من این سوال پیش اومده :
من میتونم با ویزای کاری همسرم برم اونجا و یه کار پیدا کنم که امتیازم بره بالای 140 و از همون جا اقدام کنم ، یا چون همسرم ویزای دانشجوئی داره باید صبر کنم تا تمام بشه و بعدا اقدام کنم .
بهتر بگم : من اگه خانمم ویزای دانشجوئی داشته باشه و من از اونجا پیشنهاد کار بگیرم ، میتونم واسه اقامت دائم اقدام کنم
ممنون

روشنک 1391/02/23 ساعت 02:33

سپیده جون داری حسابی خارجکی میشییییییاااااااااااا !!!
عزیزم : "... در این مدت ازش استفاده نکنید و نیایید منقرض می شه ... " !!!! .... منقضی میشه ، همون تاریخ انقضاء خودمون

این شکلکای این کنار بوس ندارن ؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.