دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مدارک پزشکی !!

یه مقدار جزئیات بیشتر در مورد مدارک پزشکی .. یه کم این پست رو کاملتر می نویسم چون فکر می کنم به درد خیلی ها می خوره .. قبلا در مورد ادرس پزشک های معتبر برای مهاجرت نیوزلند در این پست نوشتیم .. اگر کسی هنوز این اطلاعات رو احتیاج داره .. http://2migrators.blogsky.com/1390/06/08/post-111/


وب سایت مهاجرت نیوزلند نوشته که فردی و همراهان وی که برای مهاجرت به نیوزلند اقدام می کنند باید دارای استاندارد سلامت باشند و در واقع در سه مساله اساسی این استاندارد رو جمع بندی کرده :

 ۱- سلامت افراد به گونه ای باشه که بیماری که سلامت بقیه رو به خطر بندازه نداشته باشند.

 ۲- به خاطر نوع بیماری و یا مشکلی که دارند هزینه های خیلی بالا برای سرویسهای پزشکی و بهداشتی ایجاد نکنند.

 ۳- سلامت انها در حدی باشه که بتونند برای شغل و یا نوع ویزایی که درخواست کردند مشغول به کار بشوند.


اما بیماری هایی که ممکنه منجر به رد شدن پرونده مهاجرت بشوند عبارتند از:

 - HIV

 - Hepatitis B and C

 - طومار و پیوند اعضا و سایر بیماری های جدی که لینکش رو می ذارم اگر خواستید بخونید

 - معلولیت هایی که فرد به تنهایی نتونه کارهای خودش رو انجام بده

 - کم بینایی و کم شنوایی برای افراد زیر ۲۱ سال که میزان اش رو نوشتند


در نهایت اگر بیماری خرجی بالاتر از ۲۵۰۰۰ دلار نیوزلند بخواد داشته باشه قابل قبول نیست.


پس در کل نگران چیزهایی مثل کلسترول و کم خونی و غیره نباشید .. این هم لینک اش برای جزئیات کامل و اسامی بیماری هایی http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/41433.htm


یه مساله دیگه ای هم که وجود داره ارسال x-Ray قفسه سینه است. چون اینجور عکس ها رو گمرک و پست بهش گیر می دهند و اجازه پست نمی دهند و گاهی پست باز می کنه و ممکنه برگشت بخوره ..  و در ضمن خودشون هم اصل عکس رو لازم ندارند. دو راه خود سایت مهاجرت نوشته برای حل این مشکل: 

یکی که فرم مربوطه اش رو بگیرید و دکتر پر می کنه و تائید می کنه که مثلا مشکلی ندارید و بعد ضمیمه مدارک می فرستید ..

یک راه دیگه هم اینه که انلاین دکتر براتون فرم مربوطه رو پر کنه که این سرویس از طریق http://www.nzimed.co.nz/ امکان پذیر هست که هزینه های خودش رو داره. همون راه اول راحت تر و بی دردسر تر هستش.ولی به هر حال دکترهای معرفی شده سال هاست این کار رو می کنند و قطعا بهتر می دونند و می تونید از این نظر خیالتون راحت باشه. لازم شد این نکته رو اضافه  کنم که چند تا از دوستان کامنت گذاشتند که حتما عکس x-ray رو می خواهند و اگر به همراه مدارک پزشکی نفرستید دوباره بهت می گن که بفرستیدش .. پس یادتون باشه بفرستید.. می گم در این مورد دکترها باید کاملا اگاه باشند .. یادمه دکتر ما هم اصرار کرد که باید بفرستیم و با اینکه توی خود سایت گفته بود لازم نیست براشون فرستاد توی بسته ای که به ما داد تا پست کنیم ..

این لینک صفحه فرم های پزشکی هست و این هم لینک فرم x-Ray و غیره.


در ضمن اگر برای ویزای کار و یا دانشجویی قبلا اقدام کردید و حالا مثلا می خواهید درخواست ویزای اقامت کنید اگر از پرونده قبلی کمتر از ۲۴ ماه گذشته باشه دیگه نیازی به مدارک پزشکی جدید نیست.


نظرات 41 + ارسال نظر
الهام 1390/06/16 ساعت 04:16

تشکر سپیده جون. این پست خیلی خوب بود و تکمیل کننده بود. زحمت کشیدی...

مهتاب 1390/06/16 ساعت 05:44

ممنون. مثل همیشه کامل و دقیق

نرگس 1390/06/16 ساعت 06:06 http://nsdarya.blogspot.com

سلام دوستان عزیز و متشکرم از لطفتون . من می خواستم یکم از شرایطمون بگم و نظر شما رو بدونم همسر من فوق لیسانس کشتی سازی داره وکلا 6 سال سابقه کار داره 2سالش بعنوان مهندس طارحی سازه بوده و الان 4سال که عضو هیات علمی دانشگاه البته دانشگاهش امیر کبیر و شریف بوده که نیاز به اسس کردن نداشته . 1. برای جمع بندی امتیازات اگر 2سال رو بعنوان مهندسی دریا که تو رشته های شورت تایم هست در نظر بگیریم و 4سال سابقه کار استاد دانشگاهی رو درنظر بگیریم میشه 6سال سابقه کار این درسته یا نه؟
2. ایا میشه بگید برای فوق لیسانس باید چه لول یا امیتازی در نظر بگیرم ؟
3 با توجه به این شرایط امتیازمون میشه 130به نظرتون چیکار کنیم بفرستیم یا نه ؟

خانم ها و اقایون حرفه ای در امتیازات پاسخ لازم داریم .. منم تنبل شدم ها :)

نرگس 1390/06/16 ساعت 06:15 http://nsdarya.blogspot.com

راستی منم خودم فوق لیسانسم و مدرس دانشگاههم فقط مشکلم نمره زبانه برای اینکه امتیاز تحصیلات همسر هم لحاظ بشه باید چه نمره باری زبان بگیریم ؟

۶.۵ دخترم . بدو تا بیشترش نکردند .. پارسال ۵ بود ..
سپیده

شبنم 1390/06/16 ساعت 06:25

واقعا دستت درد نکنه سپیده جون...من هر روز چندین بار بلاگتو چک میکنم..خیلی ممنون :)

شروین 1390/06/16 ساعت 10:17

من که میگم حتما خیر می بینی مادر . که اینهمه اطلاعاتت رو به اشتراک میذاری.

:) مرسی شروین جون

مهراد 1390/06/16 ساعت 10:29

من گزارش پزشکیمو خود دکتر فرستاد ولینگتن ولی 1 ماه بعد آفیسرم ( خانم ربکا ) ایمیل زد که عکس قفسه سینتو واسمون نفرستادی، بفرست !
اونو با تی ان تی فرستادم.

معمولا دکتر خودش همه رو پک می کنه و می ده دستتون که بفرستید و عکس قفسه سینه رو هم می ذاره .. در هرصورت اگر هم چیزی کم باشه رد نمی کنند پرونده رو و ازتون می خوان کامل کنید ..
راستش دکتر ماهم برای ما رو گذاشت همه چیز و ولی خودمون فرستادیم .
سپیده

نرگس 1390/06/16 ساعت 10:55

کاش جواب سئوال اولمو حداقل میدادید . من تمام وبلاگ شما رو خوندم واز روزی که این وبلاگ با مهاجرت کانادا شروع کرد باهاش گام گام جلو اومدم البته اولش چون برای کانادا اقدام کرده بودم زیاد توجه نمی کردم ولی الان تقریبا 2 سال که برای کانادا اقدام کردیم ولی هیچ خبری ازشون نیست

رشته های شورت تایم برای شما امتیاز نمیارن. حتما باید شغلتون در رشته های بلند مدت باشه. سابقه ای که گفتین درسته. برای نیوزبلند فوق لیسانس یا دکترا داشتن مهم نیست. مهم اینه که امتیازاتتون به ۱۰۰ برسه که البته امتیاز خوبی نیست برای اینکه انتخاب بشین برای مراحل بعدی. امتیاز ۱۴۰ امتیاز خوبیه ولی با امتیاز ۱۳۰ باید منتظر بمونید. برای کانادا هم که خودتون بهتر در جزبانید. کلا سیاست ها داره عوض میشه و اوضاع بهتری قاعدتا در یکی دو سال آینده منتظر خیلی ها نیست. از لطفتون نسبت به این وبلاگ ممنون. /ناصر

[ بدون نام ] 1390/06/16 ساعت 11:50

به نرگس:
برای استفاده از لیست مشاغل شورت تایم باید از نیوزیلند job offer داشته باشین...من فکر می کنم شما باید به عنوان مدرس دانشگاه اقدام کنید.

[ بدون نام ] 1390/06/16 ساعت 13:46

سلام.

توی یکی‌ از پست‌ها نوشته بودید که اگر کسی‌ BMI بالاتر از ۳۵ داشته باشه، احتمال رجکت شدنش هست. من در این مورد کمی‌ تحقیق کردم. متنِ نوشته شده INZ به این قرار هست که در سوال و جواب‌ها نوشته شده.

People with a high BMI (over 35) are not likely to meet health policy due to the long term health risks associated with obesity.

http://www.immigration.govt.nz/branch/londonbranchhome/MedRefInfoLondon.htm

فکر می‌کنم این به معنی‌ رجکت شدن نباشه. در این رابطه چند تا وبلاگ و فروم انگلیسی‌ زبان و خیلی‌ شلوغ رو خوندم. چیزی که دستم اومد اینه که اگر کسی‌ BMI بالای ۳۵ داشته باشه یا آقایانی که دور کمرشون بیشتر از ۱۰۲ سانت و خانومهأی که دور کمرشون بیشتر از ۸۸ سانت (برای چشم بادامی‌‌ها و هندی‌ها این عدد‌ها ۹۰ و ۸۰ هست) به احتمال زیاد از طرف پزشک INZ ملزم به انجام آزمایشات بیشتری میشن. لینک هایی هم گذاشته بودن. لطفا اگر کسی‌ در این مورد اطلاع داره عرایض من رو کامل کنه. فکر کنم هستن کسانی‌ که چنین شرایطی دارن.

بابک 1390/06/16 ساعت 18:07 http://persiance.wordpress.com

آقای دکتر کاظمی که فرمهای پزشکیمون رو پر کرد، توصیه کرد عکسهای رادیولوژی رو حتما بفرستیم. می دونست که توی راهنمای ارسال مدارک گفته شده عکسها لازم نیستند. اما گفت متقاضیانی داشته که به خاطر نفرستادن عکس رادیولوژی مجبور شدن دوباره بیان اینجا و عکسشون رو دوباره با پست بفرستن. من هم دفعه پیش عکسهای رادیولوژی خودم و همسرم رو فرستاده بودم. خدا بیامرزه بسته‌ام رو. الآن یه جایی تو فرودگاه فرانکفورت یا لیژ بلژیک داره خاک می خوره یا رفته تو چرخه بازیافت کاغذ. :((

ممنون بابت کامنت حتما توی پست اخر اپ می کنم
سپیده

شیرین 1390/06/16 ساعت 19:05

سلام سپیده جون.مرسی .من هم به جمع خوانندگان وبلاگت پیوستم.

خوش اومدید .. اگر برای مهاجرت به نیوزلند اقدام کردید بگید تا توی جدول امون اسمتون رو اضافه کنم .. لینکش کنار صفحه هست .
سپیده ..

الهام 1390/06/17 ساعت 04:39

راستی دیروز هم یه سلکشن انجام شد که بالای ۱۳۰ ها رو انتخاب کردن...ولی من امیدوارم چون این سری فقط حدود ۵۰۰ نفر توی پول باقی موندن...این مدت همش ۱۰۰۰ نفر باقی می موندن..حالا اگه این هندی ها بذارن و شلوغ نکنن تا دو هفته دیگه خوبه..

ای ول .. that's goood
سپیده

شهاب 1390/06/17 ساعت 10:41

سلام
الهام خانم امیدوارم شما هر چی زودتر انتخاب بشین.
این انتظار ها خیلی سخت.
من هم فکر کنم این دوره امتیازهای 100 تا 125 خیلی ها انتخاب بشن..

Ali 1390/06/18 ساعت 05:45

سپیده خانم کمک !!!
online service سایت error میره برای ثبت EOI. ممنون میشم اگه چک کنید شاید من اشتباه میکنم.

آره. ۴-۳ روزی هست که error میده. این چیزا اتفاق میافته. ولی رفع میشه.../ناصر

نرگس 1390/06/18 ساعت 13:28

ببخشید من متوجه نشدم یعنی ما باید با سابقه مدرس دانشگاهی job ofer باید داشته باشیم ولی تو توضیحاتتون همچین چیزی عنوان نشده . من سایت خودشونم دیدم نوشته یا باید تو گروه رو بهرشد باشه یا لیست مشاغل بلند مدت میشه توضیح بدید؟

نه نه .. من چنین چیزی منظورم نبوده .. شاید بد نوشتم جایی یا برداشت اشتباه شدی .. اگر توی مشاغل مورد نیاز بلند مدت باشید در واقع همون برای اقامت اپلای می کنید .. اگر من جایی سوالتون رو نفهمیدم باز بگید ..
سپیده

شهرو 1390/06/18 ساعت 15:24

سلام من میخواستم برای pre assessment اقدام کنم ، یک سوال برام پیش اومده خواهشا سریع بهم یا میل کنید حوابشو اگر میدونید یا اینجا برام جواب دهید:
در قسمت Original language name of qualification من باید اسم مدرکی که گرفتم را به فارسی تایپ کنم؟ یا اصلا هیچی ننویسم؟ ضمنا من از دانشگاه ازاد تهران مرکز هستم فقط در سایت تونستم دانشگاه ازاد تهران را پیدا کنم ایا باید اسم دانشکداه را هم در اخر ادرس دانشگاه تایپ کنم . میترسم کم اطلاع دهی کنم و نتوانند اسس کنند مدرکم را تا فردا خواش میکنم جواب دهید چون میخواهم apply کنم.
ممنونl

بله باید به فارسی بنویسید .. نگران نباشید . در توضیحات کامل بنویسید اسم دانشگاه رو .. اگر نتونند یا مشکلی برخورد کنند باهاتون تماس می گیرند .. بچه ها اگر کسی برای دانشگاه ازاد فرستاده و جواب رو بهتر می دونه کمک کنه
مرسی
سپیده

شهرو 1390/06/18 ساعت 15:29

ببخشید سوال دیگه :
در قسمت Awarding Institution/Body در pre-assessment ایا باید ادرس دانشگاهی که مدرک گرفتیم رو بنویسیم ؟در اخرش اسم دانشگده رو هم میخواهد؟مثلا دانشگده اقتصاد و حسابداری؟
ممنون میشم اگر روزد حواب بدهید

من اگر باشم سعی می کنم اطلاعات رو کامل بذارم و یا در بخش توصیحاتی چیزی بگم منظور چی بوده .. خیلی نگران نباشید اونها هم کارشون رو بلدند واگر لازم باشه حتما باهاتون تماس می گیرند.
سپیده

نرگس 1390/06/18 ساعت 17:17

شزمنده من خیلی مزاحم شدم داشتم به جدولتون نگاه میکردم ما هم به همین زودی EIO رو پر میکنیم می فرستیم ولی می خواستم بدونم مرحله ITAیعنی چی ؟ ایا ما با مدرک از امیر کبیر و شریف نیازی به فول اسس داریم به نظرتون ؟ به نظرتون با 135 امتیاز چقدر باید منتظر جواب باشیم ؟

از اخر بگم .. 135 که خیلی امتیاز عالی هست .ITA در واقعا invitation to apply هست یعنی بعد از اینکه از پول در اومد اسمتون و امیتازات رو بررسی کردند براتون نامه می زنند که مدارک رو 4 ماهه به دستشون برسونید .. مدرک رو هم توی لیست نگاه کنید ببنید اسم دانشگاه اتون هست یا نه و نیازی به اسس داره یا نه .. من لیست رو حضور ذهن ندارم کامل دوستم
موفق باشید
سپیده

نرگس 1390/06/18 ساعت 18:17

کاش تو جدول مقدار تقریبی امتیاز رو هم میگذاشتیم و رشته و دانشگاه رو هم عنوان میکردیم اینطوری اطلاعات بهتری از همدیگه پیدا میکردیم

پیشنهاد خوبیه..حتما این کار رو می کنیم../ناصر

بابک 1390/06/18 ساعت 19:34 http://persiance.wordpress.com

Ali :: اگه عجله داری، بهشون ایمیل بزن مشکل رو بگو. احتمالا ازت می خوان که اطلاعاتی رو که میخواهید وارد سایت کنید، براشون ایمیل کنین تا اونا خودشون ورود اطلاعات رو انجام بدن. برای یکی از دوستای من این اتفاق افتاد و همین پیشنهاد رو تیم فنی سایت بهش داد.

بابک 1390/06/18 ساعت 19:35 http://persiance.wordpress.com

Ali :: اگه عجله داری، بهشون ایمیل بزن مشکل رو بگو. احتمالا ازت می خوان که اطلاعاتی رو که میخواهید وارد سایت کنید، براشون ایمیل کنین تا اونا خودشون ورود اطلاعات رو انجام بدن. برای یکی از دوستای من این اتفاق افتاد و همین پیشنهاد رو تیم فنی سایت بهش داد.

نرگس 1390/06/19 ساعت 05:33

ببخشید یه نکته دیگه من وقتی لول 9 تحصیلات رو انتخاب کردم 60 امتیاز بهش دادو گفتم اطلاع بدم

نرگس 1390/06/19 ساعت 06:54

بیاید جواب بدید ما فرمها رو پر کردیم و با امتیاز 130 می خواهیم سابمیت کنیم بدون 20 امتیاز همسر چون تا من بخوام ایلتس 6.5 بگیریم یه 1 سالی زمان میبره پس بهتره شروع کنیم راستی پول چقدر و چطور باید واریز کنیم فکر کنم شراط ما مثل شرایط علی اقاست

تو این لینک باید مشخصات محل سکونت و نوع ویزایی که میخواین رو وارد کنید، بعد از اون میتونید ببینید هزینه ها رو:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/formsandfees/officeandfeescalculator

برای سابمیت مدارک به صورت آنلاین، 440 دلار نیوزیلند هزینشه که به صورت انلاین هم پول رو پرداخت می کنین. جور دیگه هم می تونین فرم ها رو سابمیت کنین که اگه از لینک بالا استفاده کنین، اونا رو پیدا می کنین. /ناصر

[ بدون نام ] 1390/06/19 ساعت 09:31

این راسته؟ " آقایانی که دور کمرشون بیشتر از ۱۰۲ سانت " اگه اینجور باشه که فکر کنم همسر تپل مپل من دور کمرش بشتر از ۱۰۲ هست...نکنه رجکت بشه!

اگه این جوری باشه که نصف آقایون ردن که! مقصود بیماریه، نه دور کمر و ...توی پست سپیده زحمت کشیده و با جزئبات توضیح داده و توی لینک هم شرح داده شده. /ناصر

شهرو 1390/06/19 ساعت 09:41

دوستان و اساتید عزیز خواهشا سوال منو جواب بدهید :
من میخواهم برای pre-assess اقدام کنم دو سوال دارم
1-در قمست Original language name of qualification if different from above چی باید بنویسم؟ به فارسی نام مدرکمو قبول نمیکنه لیسانس حسابداری رو چی بنویسم ؟ ایا اصلا باید نام رشته تحصیلی رو بنویسم یا دانشگاه؟
2- در قسمت Division / Class چی باید بنویسم؟
3- چون من نسخه دوم ایلتس را میخواهم استفاده کنم به من نمیدهند جواب رو .میشه ادرسی که مدرک زبانمو باید به اونجا بفرستند چی باید بدهم؟
تو رو خدا جواب سریع بدهید من خیلی وقت ندارم برای اپلای کردن . ایسلسم داره منقضی میشه.

1- نام رشته تحصیلی رو باید بنویسی که من نمیدونم چرا به فارسی قبول نمی کنه؟!
2- Division / Class برای اوناییه که مدرکشون رو از یه کشور انگلیسی زبان گرفتن. اگه از ایران گرفتی مدرکتو خالیش بزار.
3- شما اگه نسخه دوم آیلتس رو می خوای استفاده کنی، باید از اون جایی که امتحان دادی درخواست بدی، چرا این کار رو نمی کنی؟ درست متوجه شدم؟! آدرس رو هم همون جایی در نظر بگیر که باقی مدارکتو میفرستی (سفارت نیوزیلند در شانگهای، چین و ..) بسته به محل زندگیت. این لینک رو ببین :http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/formsandfees/officeandfeescalculator/LinkAdministration/ToolboxLinks/officeandfeescalculator.htm?level=1)
/ناصر

نرگس 1390/06/19 ساعت 09:55

سپیده و ناصر عزیز نمی دونم چه جوری ازتون تشکر کنم یعنی اگه من با سایت شما اشنا نمیشدم اصلا اطلاعی از نیوزلند پیدا نمیکردم بی نهایت ازتون سپاسگذارم . من وقتی دستی امیتزاتو شمردم 135 بود ولی وقتی فرمها رو کامل پر کردیم بهمون 130 داده نمی دونم مشکل کجاست . فقط اگه امکان داره بهم بگید بد از سابمیت کردن کجا و چطوری باید پولو واریز کرد ممنونم

ممنون از لطفتون. جدول امتیازات رو به صورت حدودی بهتون میده و سوالاتش اگه دقت کنین با جزئیات بیشتری ازتون می پرسه. جواب سوالاتتون رو هم می تونین از پست های مختلفی که توی این وبلاگ راجع به EOI (Experssion of Interest) هست پیدا کنید. مثل پست های زیر:
http://2migrators.blogsky.com/1389/11/14/post-32
http://2migrators.blogsky.com/1389/12/14/post-52
http://2migrators.blogsky.com/1390/02/18/post-71
http://2migrators.blogsky.com/1390/01/08/post-61
برای هزینه هم جوابتون تو کامنت بالاست. /ناصر

شهاب 1390/06/19 ساعت 10:41

به شهرو:
من هیچی رو فارسی ننوشتم و یادم میاد همچنین سوالی رو نوشتم Karshenasi.
برای آدرس هم من کامل نوشتم ولی برای PAR فکر نکنم زیاد مهم باشه.
من هم تهران مرکز بودم.

مسعود 1390/06/19 ساعت 11:12

سلام من چجوری میتونم با استفاده از کارت اعتباری هزینه نهایی 1090 پوند رو پرداخت کنم

این پست رو ببینید، امیدوارم جواب سوالتون رو بگیرین: http://2migrators.blogsky.com/1390/03/26/post-89

اگه هنوز جای سواله براتون، دوباره بپرسید، احتمالا من درست متوجه نشدم. / ناصر

رها 1390/06/19 ساعت 12:19

سلام سپیدن جون و آقا ناصر

مرسی‌ از وب لاگ ماهتون.

به پروانه :

می‌شه لطف کنین بگین کی‌ مدارکتون و لاج کرده بودین ، چند وقت بعدش مصاحبه داشتین و کی‌ بهتون گفتن WTR گرفتین.

ما هم پروندمون تو Shanghai و جاب آفر نداریم.

امیدوارم خیلی‌ زود کار پیدا کنین و PR بگیرین.

مرسی‌

نرگس 1390/06/19 ساعت 13:41 http://nsdarya.blogspot.com

نمی دونم چرا بعضی از کامنتهای من نمایش داده نمیشه

منظورتون کدوم کامنت هاست؟ /ناصر

نرگس 1390/06/19 ساعت 14:19 http://nsdarya.blogspot.com

ممنون اقا ناصر از توجهتون یه سئوال در مورد نحوه پرداخت پرسیده بودم نمیدونم چی شد ؟ ما کامل فرمها رو پر کردیم و سابمیتم کردیم فقط حالا مونده پرداخت پولش به نظرتون بهتر ین روش در ایران برای پرداخت پول چیه ؟ در ضمن از اول تا اخر وبلاگتونو خوندم . می خواستم بدونم دلیلش چیه که اینجوری شده که یه جا 135 و 130 امتیازی شده که نتونستم پیدا کنم بهر حال با 130 امیتاز لاج می کنیم ببینیم چی میشه کانادا که 2 سال مارو مچل خودش کرده اینم روش . راستی اگر برای جدول کمکی خواستید من در خدمت هستم

اختیار دارین...چند تا کامنت بالاتر جواب سوالاتون رو می تونین پیدا کنین. امیدوارم که برای نیوزیلند کاراتون روبراه بشه. برای کمک هم ممنون از لطف زیادتون. این لینک رو هم ببینین برای پرداخت پول :
http://2migrators.blogsky.com/1390/03/26/post-89
/ناصر

شهرو 1390/06/19 ساعت 18:44

ناصر و شهاب جان و سپیده جون ممنون از جوابهاتون
من هم درخواست ایلتس رو از بریتیش کانسیل درخواست کردم اما از سفارت ایران پرسیدم گفتند مدارک ما از ایران به دبی میره در سایت هم نگاه کردم نوشته ایرانیها مدارکشون به لندن میره حالا موندم که ادرس کجا رو باید بدهم . دوستان عزیزی که مدارک تکمیلی را فرستادند بعد از ita ،میشه بگید ادرس کجا رو باید بدهم؟ خیلی ممنون میشم که راهنمائیم کنید ضمنا ایا من برای اسس اصلی مدرک باید صبر کنم تا ازم بخواهند؟ اون مرحله را هم اگر بگید بازم ممنون میشم .

الهام 1390/06/20 ساعت 04:13

به مسعود:
این هزینه ۱۰۹۰ پوند مربوط به ارسال مدارک بعد از دریافت ITA است؟ می شه اینترنتی داد مگه؟ من فکر کنم باید بریم سفارت NZ در تهران و اونجا پرداخت کنیم رسید بگیریم...اینجوری نیست؟

الهام 1390/06/20 ساعت 04:17

به نرگس:
اون آخر که EOI را پر کردین و آماده ارسال است یه جایی برای پرداخت وجود دارد و شما شماره کارت روی VISA کارت و کارت اعتباری رو می نویسید و تاریخ انقضا و ... رو می نویسید و اینجوری پرداخت انجام می شه...یادمه راحت بود.

بابک 1390/06/20 ساعت 04:37 http://persiance.wordpress.com

شهروی عزیز ::

** من درخواست trf برای مدرک آیلتسم نکردم. همون مدرکی رو که دست خودم برد، بردم دارالترجمه رسمی مهر برابر با اصل مترجم رو روی کپی اش زد. همین کپی رو دفعه پیش فرستادم ( که گم شد :(( ) این دفعه هم همین کار رو می کنم. فکر نکنم لازم باشه درخواست صدور trf بدی. به خصوص که INZ می تونه صحت و سقم مدرک رو از روی سایت ielts.org بررسی کنه. ضمنا، من سفارت استرالیا امتحان دادم. می دونم که اگه trf بخوام، باید ازشون درخواست کنم، مبلغش رو واریز کنم و آدرس گیرنده رو بهشون بدم. همین. محدودیتی در مورد آدرس مقصد وجود نداشت!

** شما مگه نامه ITA برات ارسال نشد؟ (با پست یا با ایمیل) توش باید آدرس رو مشخص کرده باشه. اگه نامه از لندن اومده، بهم بگو تا آدرسش رو دوباره کامنت بذارم.

** توی ITA تاکید شده که full assessment مدرکم رو براشون بفرستیم. فکر کنم باید از NZQA بگیری.

شهرو 1390/06/21 ساعت 08:22

بابک جان :
مرسی . راستش من هنوز اپلای نکردم تازه برای پری اسس دادم. میخواستم مراحل رو بدونم که اگر قبول شدم باید صبر کنم تا ita بیاید بعدا برای اسس مدرکم اقدام کنم؟
فقط چند سوال از دوستان قدیمی تر
1- ایلتس من اکتبر منقضی میشه .اگر من تا قبل از اون موقع اپلای کنم و زمانیکه افیسر منو قبول کنه و نامه ita برام بیاد بعد از انقضاء ایلتسم باشه عیبی نداره؟
2- اونطوریکه من فهمیدم موقع اپلای باید 440 $ بدهم. ما که دونفریم باید 880 $ بدهم یا فقط 440؟

بابک 1390/06/22 ساعت 11:21 http://persiance.wordpress.com

شهروز عزیز :: همون 440 دلار بسه. به تعداد افراد و همراهان بستگی نداره. در مورد تاریخ انقضای مدرک آیلتست هم بهتره یه ای-میل به خودشون بزنی بپرسی. جواب می دن. ممکنه 2-3 ماه اینور-اونور باشه، خیلی اهمیتی نداشته باشه و قبول کنن. ضمنا اگه از زمانی که آیلتس گرفتی تا حالا، خارج رفته باشی برای تحصیل یا کار، یا نامه ای برای ielts.org بفرستی که نشون بده تو یه شرکت خارجی کار کردی و از زبان انگلیسی استفاده کردی، مدرکت باطل نمیشه.

عباس 1390/06/22 ساعت 16:23

با سلام خدمت سپیده خانم، آقا ناصر و سایر دوستان
حقیقتا این سایت دارای اطلاعات کاملی، من دو روزه دارم میخونمش از حجم اطلاعات نویسنگانش حیرت کردم. به نظرم حاصل چند سال تجربه و مطالعه باشه. دست مریزاد
......
چند سوال داشتم که به از توضیح خلاصه زیر می پرسم. ممنون میشم اگه سپیده خانم یا سایر دوستان پاسخ دهند
من دارای مدرک دکترای دولتی هستم و فوق را هم از دانشگاه تهران گرفتم. 12 سال توی دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت رسمی تدریس کردم. و همین مدت به صورت حق التدریس توی دانشگاههای پیام نور و آزاد کار کرده ام. همسرم هم دبیر و دارای مدرک لیسانس دبیری زبان دانشگاه آزاد است و یه فوق دیپلم فنی هم با سابقه چند سال تدریس (مجموعا بیش از 15 سال) دارند. توی لیست مشاغل مورد نیاز هم دبیری دبیرستان و هم استادی دانشگاه وجود دارد که البته باید رجیستر کنند. با استفاده از جدول امتیازههایی که شما ارائه کرده اید امتیاز بالایی (160 تا 170) می آورم
به این صورت:
مدرک: 55
سن: 20
سابقه کار: 30
کار در زمینه رشته مورد نیاز : 10
امتیاز اضافی (Bonus) سابقه کار در زمینه رشته های مورد نیاز : 15
تحصیلات همسر: 20
تحصیلات در رشته های مورد نیاز: 10

جمع: 160
.............
سوالات من:
1- اگر امتیاز بیش از 140 باشد پروسه چقدر زمان می برد و شامل چه چیزهایی است؟
2- مدرک فوق من از دانشگاه تهران نیاز به تایید ندارد اما برای دکترا بایدتایید اولیه هم بگیرم (از پژوهشگاههای وابسته به وزارت علوم است و مورد تایید بین المللی هست) با توجه به اینکه امتاز بیش از 55 نیست بهتر نیست با فوق اقدام کنم؟
3- تخصص من به زلزله مربوط می شود و مقالات ISI هم در این زمینه دارم بهتر نیست (از نظر زمان و سریعتر بودن) برای پست داک دانشگاههای اونجا اقدام کنم و بعد پروسه مهاجرت را؟

4- کسی را میشناسید برای شغل معلمی اقدام کرده باشد و در کل سوابق تدریس دروسی مثل فیزیک در دبیرستان و دانشگاه میتونه مورد تایید و استفاده اونها قرار بگیره؟
5- همسرم که لیسانس زبان داره باز هم لازم است ایلتس بگیره؟

ببخشید که متن طولانی شد. حقیقتش تا چند روز قبل تصمیم به مهاجرت نداشتم. اما با اتفاقاتی که برام افتاده تصمیمم جدیه و مطالب وبلاگ شما و چند تا ایرانی دیگر ساکن در اونجا ترسم را ریخته و شایق تر شده ام

بهترین راه محاسبه امتیازات استفاده از سیستم خود سایت اداره مهاجرته:
http://www.immigration.govt.nz/pointsindicator)

1- پروسه که تا 2 سال طول میکشه، منتهی مدت زمان کمتری طول میکشه که EOI شما انتخاب بشه.
2- این بستگی داره که شما برای چه شغلی اقدام می کنید. در وهله اول مهم امتیازه.
3- این هم به خودتون بستگی داره. تحصیل خوبه که کم کم با شرایط محیط جدید آشنا میشید، ولی ریسک تغییر قوانین مهاجرت رو هم بپذیرید.
4- من اطلاعی ندارم، مگه این که دوستان اطلاعاتی اگه دارن بگن....
5- اگه از امتیاز ایشون استفاده می کنید، آیلتس 6.5 باید داشته باشن در غیر اینصورت 5 کافیه. چون انگلیسی زبان نیستن قاعدتا باید آیلتس داشته باشن، اما اگه مدارک دیگه ای دارین که وضعیت زبان ایشون رو مناسب نشون میده، می تونید مکاتبه کنید و ازشون بپرسید.

/ناصر

عباس 1390/06/23 ساعت 08:26

ممنون ناصر جان
شرمنده و ببخشید که در جاهای دیگه هم کامنت را پست کردم

خواهش می کنم. منم حواسم نبود. همه رو تایید کردم!! امیدوارم که حواب سوالاتون رو کرفته باشید. /ناصر

روشنک 1391/02/23 ساعت 02:26

سپیده جون ببخشید
ولی اگه این سواد فوق دیپلم من درست بگه ، یک اشتباه کوچولو اینجا هست که وضیفس بگم به خاطر هم زبونی در زبان فارسی
اون مرض کم علاجی که نوشتین تومار ، اون تومور درسته شه
چون اوجوری طومار میشه که همون استشهادیه و این داستانا میشه ، میگه مشکلاتمو اگه بنویسم یه طومار میشه بلندیش تا قزوین میره !!!

:)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.