دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

اوضاع آینده مهاجرت به نیوزیلند

بد نیست که با آماری که خود سازمان مهاجرت میده و البته مقاله هایی که در باب مهاجرت به نیوزیلند منتشر می کنه یه نگاهی به آینده مهاجرت به نیوزیلند بندازیم:


می دونین که نیوزیلند بر اساس برنامه مهاجرتش یه چیزی حدود 27000 مهاجر توی سال می گیره. در واقع در هر EOI، حدود 750 application باید پذیرفته بشه. همون طور که می دونین شانس متاهل ها در مهاجرت به نیوزیلند بیشتره و به عبارت دیگه اگه هر application رو شامل 2،1 نفر فرض کنیم و با توجه به این که 25 تا EOI در هر سال انتخاب میشن، حدودا 38،750 در سال باید ویزای اقامت نیوزیلند رو بگیرن. باز طبق آمار سازمان به طور متوسط از هر 3 application، یکی رد میشه که در واقع با یه تلورانس یا خطای 10 درصد دوباره به همون 27000 تا در سال میرسیم....


حالا اتفاقی که در واقعیت میافته با اونچه سازمان مهاجرت داره انجام میده متفاوته، در حقیقت سازمان مهاجرت مطابق برنامه خودش هم عمل نمی کنه! در 18 ماه گذشته، تعداد افرادی که در هر EOI پذیرفته شدن، به طور متوسط 550 نفر بوده (مقایسه کنید با 750 نفر)، حتی در 2 ماه گذشته این آمار رکورد 501 نفر رو ثبت کرده!!!


چیزی که خود سازمان مهاجرت اخیرا اعلام کرده اینه که با بهتر شدن اوضاع اقتصادی، تعداد مهاجر بیشتری پذیرش میشه. ولی تجربه من یکی اینه که قول و قرار های سازمان مهاجرت رو باید تا اندازه ای جدی گرفت که هست....... حالا بد نیست که یه نگاهی هم به آمار سایت های کاریابی بندازیم!!


سایت www.seek.co.nz رو که حتما همه میشناسین، بزرگترین وبسایت کاریابی نیوزیلند اعلام کرده که تعداد موقعیت های کاری در امسال نسبت به سال قبل 15% افزایش پیدا کرده، از اون طرف سایت های مشابه هم مثل Trademe.co.nz امار این چنینی رو اعلام کردن. حتی سایت  www.seek.co.nz اعلام کرده که نسبت به دو ماه قبل هم افزایش 4،2% رو داشته که به نظر رقم خیلی خوبی میرسه در طی فقط 2 ماه....


به هر حال اگه دوباره برگردیم به EOI ها، متوجه واقعیت دیگه ای میشیم....80% اونایی که EOI اونها مورد پذیرش قرار گرفته، دارای پیشنهاد کاری از نیوزیلند بودند.....این رقم در 2 ماه گذشته نسبت به قبلش قابل مقایسه نیست.


و نتیجه:

1- کسانی که EOI اونها پذیرفته شده، به دلیل بهتر شدن وضعیت کاری در نیوزیلند اوضاع بهتری در انتظارشون خواهد بود.

2- انتخاب EOI داره به سمتی میره که اونایی که پیشنهاد کاری دارن شانس بیشتری برای قبول شدن EOI شون دارن.


و این نتیجه گیری البته نتیجه گیری منه برای آینده ای نزدیک و نه این که شما رو نسبت به اقدام برای مهاجرت به تردید بندازه. سیاست مهاجرتی دولتها همیشه در حال تغییره....


/ناصر



نظرات 34 + ارسال نظر
ابرو 1390/06/20 ساعت 15:13

سلام
آقا ناصرعزیز و سپیده خانم
برخودم لازم میدانم قبل از هرچیزی صمیمانه از شما دوستان تشکر کنم . پشتکار-ایمان و برنامه ریزی شما ستودنی است.
من وهمه دوستانی که به وب سایت دومهاجر مراجعه میکنند شاهدیم که شما اوقات زیادی را برای ثبت تجربیات خود در مورد مهاجرت صرف میکنید وصدالبته میدانیم که پاسخگوئی به پرسش های دوستان دیگری که تمایل به کسب اطلاعات دارند نیز کلی وقت از شما میگیرد.
به نظر میرسد که همگی مراجعین به سایت دومهاجر تمایل دارند تا در انتقال تجربیاتشان مشارکت کنند. چرا که قانونی نانوشته می گوید : به دیگران کمک کن تا وقتی به کمک نیاز داری بتو کمک شود.
ما نیز مثل شما علاقه مندیم که این وبلاگ روز به روز تکمیل تر شود و این مهم میسر نخواهد شد مگر با کمک همه علاقه مندان به مهاجرت وتحصیل در نیوزیلند.
از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد اینست که :
- اگر نظری و پاسخی در پست های قبلی درج شود معمولا از چشم دوستان دیگر دور می ماند وپاسخ شما شاید پاسخ سوال دیگران نیز باشد.
- امکان دسته بندی نظرات وجود ندارد.
- تعریف کاربر نداریم طبیعتا امکان تشابه اسمی برای افرادی که نظر یا پاسخ میدهند کم نیست.
- در حال حاضر تعداد مراجعه کننده زیاد نیست ( اینطور به نظرمیرسد) اما مطمئنا در آینده نزدیک این وضع تغییر خواهد کرد ودراینصورت امکان رسیدگی باکیفت را از شما سلب خواهد کرد.
آیا میتوانیم از تجربیات سایت های مشابهی از قبیل ماگرنت هلپ و http://www.move2nz.com استفاده کنیم؟
به نظرمیرسد که قابلیتی شبیه فروم از اهم واجبات است.
من به نوبه خودم از انجام هرکاری گروهی درجهت بهبوداین وبلاگ مضایقه نخواهم کرد. براین باورم که دوستان دیگری مثل آقا "بابک قدیمی!" و دیگران ی که شما بهتر از من می شناسیدشان آماده همکاری هستند.

ارادتمند
AbRoo

ممنون از لطفتون و نظرات مفیدتون. اینجا هم همون طور که خودتون گفتید جاییه که ما و شما تجربیات خودمون رو به بقیه انتقال میدیم. همین که شما و سایر دوستان به این وبلاگ و به ما لطف دارید برای ما کافیه. واقیعت اینه که نظراتتون کاملا درسته، اما برای به تحقق پیوستن بیشتر اونها نیاز هست که اینجا تبدیل به سایت بشه که فعلا من فکر نمیکنم که وقت رسیدگی به اون رو داشته باشم....سپیده خانوم رو هم فکر میکنم همین طور باشه. ولی باید از ایشون هم پرسید.. همین که ما اینجا پست میزاریم و جواب خیلی از نظرات رو میدیم به اندازه کافی وقت از ما میگیره. امیدواریم که بتونیم یه وقت اضافی گیر بیاریم و اینجا رو تبدیل به سایت کنیم.... در کل همون طور که خودتون هم فرمودید مشکل اصلی نبودن جائی ثابت برای تبادل نظره که اگه شما یا دوستان دیگه پیشنهادی از این بابت دارین و میتونین کمک کنین، چرا که نه.... ولی به زودی سعی میکنیم که این مشکل هم برطرف بشه و دیگه لازم نباشه که دنبال سوال ها و جواب ها گشت...باز هم متشکر از این که وقت گذاشتید و برای ما نوشتید...../ناصر

فهیمه 1390/06/20 ساعت 17:10

خب خداروشکر... یه ذره به آینده کاریمون امیدوار شدیم... همیشه خوش خبر باشی آقا ناصر!!!

:)

رها 1390/06/21 ساعت 07:28

سلام به آقا ناصر ، سپیده جون و بقیه‌ی دوستان

ممنون میشم اگه به سوالات من جواب بدین.

- این درسته که الان بدون پیشنهاده کار دیگه PR نمیدن؟
- اگه WTR بگیریم، چند وقت فرصت داریم که بیائیم NZ؟
- اگه WTR بگیریم و Main applicant نتون تو اون ۹ ماه کار پیدا کنه و همسر کار پیدا کنه من شنیدم که PR داده نمی‌شه، حالا سوال من اینِ که در این شرایط می‌شه همسر ویزای کار بگیره و از داخل NZ واسهٔ PR دوباره اقدام کرد با این تفاوت که همسر کار داره و این دفعه اون Main applicant ؟

مرسی‌

اسدی 1390/06/21 ساعت 08:58

سلام ، ممنون از سایت خوبتون

یک سوال تو ذهنم میچرخه که خیلی خوشحال میشم که کمکم کنید:
الان من با کمک مدرک و زبان همسرم امتیازمون میشه 125 ، و اگه اقدام کنیم حدود 2 سالی واسه مهاجرت طول میکشه . موضوعی که هست اینه که من باید اقدام کنم ( خانمم سابقه کاری و رشته مورد نیاز نداره )
ولی خانمم دارای معدل 19 کارشناسی و 19 ارشد و 2 سال سابقه کار هنری( نقاشی ) و همینطور چاپ 2 کتاب هست .( مثلا تعدادی از طرح های کتاب درسی دوره راهنمائی در اموزش و پرورش) و واسه همین احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه اونجا رو زیاد داره ( احتمالا با بورس و به من هم ویزای کار میدن )
حالا واسه من این سوال پیش اومده :
من میتونم با ویزای کاری همسرم برم اونجا و یه کار پیدا کنم که امتیازم بره بالای 140 و از همون جا اقدام کنم ، یا چون همسرم ویزای دانشجوئی داره باید صبر کنم تا تمام بشه و بعدا اقدام کنم .
بهتر بگم : من اگه خانمم ویزای دانشجوئی داشته باشه و من از اونجا پیشنهاد کار بگیرم ، میتونم واسه اقامت دائم اقدام کنم
ممنون

من فکر نمی کنم که مشکلی داشته باشه. این مسئله ایه که برای خیلی ها اتفاق میافته و از نظر اداره مهاجرت هم مشکلی نباید داشته باشه. کلا این دو تا کیس مجزان. بازم اگه دوستان نظر دیگه ای دارن لطفا بدن.../ناصر

بابک 1390/06/21 ساعت 13:49 http://persiance.wordpress.com

رهای عزیز ::

بله، درسته. بدون پیشنهاد کار فقط WTR میدن و بعد از ورود به نیوزیلند، principal applicant نه ماه وقت داره کار (((((مرتبط با تجربه کاری ای که بابتش مهاجرت کرده))))) پیدا کنه. در غیر اینصورت تبدیل به PR نمیشه. این سیاستیه برای تضمین اینکه مهاجران تازه وارد، فضاهای خالی کاری رو پر کنن، نه اینکه برن سراغ نقاشی و نجاری و رانندگی و بچه داری و کبابی و .... اگه به مسئله درست نگاه کنیم، به نظر من حق دارن. گزارشهایی رو که از وضعیت مهاجران به کانادا منتشر میشه یه نگاهی بندازید. آماد بی سوادی، بی سوادی دیجیتال، بزهکاری، سربار جامعه شدن و ... مشکلات نوین کانادای مهاجرپذیر هستن (خیلی از مهاجرا حتی حاضر نیستن از اونجا برن آمریکا، چون دولت رفاه خیلی قوی ای داره (به زبون ما میشه دولت مهرورز :P) که نمی تونه مهاجرا رو مقید کنه کار فنی بکنن.

بنابراین باید به کیویها حق داد که نخوان تجربه کانادایی ها رو دوباره تکرار کنن. در ضمن من و شما داریم به اتکای رشته و تخصصمون میریم اونجا (انشاء اله) خدا وکیلی هم حساب کنیم، اخلاقی نیست اگه بخوایم کبابی بزنیم یا مثلا من رستوران غذاهای شمالی راه بندازم :)) اگه خیلی رو پس انداز بالایی که از ایران می برید و پول بابا و مامان حساب نکردید، خیلی هم مشکلی پیش نمیاد. چون به قدر کافی کارگر ماهر کم دارن که همه مون جا شیم. البته من از یه ایرانی-نیوزیلندی که 20 ساله اونجاست، شنیدم که متاسفانه مالایی ها، هندیها و چینیها رو برای استخدام بیش از ایرانیها قبول دارن!!!!

بابک 1390/06/21 ساعت 14:30 http://persiance.wordpress.com

رها :: اگه اشتباه نکرده باشم، Job Search Visa میدن. بعد از صدور ویزا، سه ماه وقت دارید که برید NZ. بعد از ورود هم با صدور ویزای کار، نه ماه برای کار پیدا کردن وقت دارید.

نرگس 1390/06/21 ساعت 15:56

اقا ناصر من درست توجه نشدم یعنی وقتی برای مهاجرت نیوزلند اقدام می کنیم در از ۹ ماه باید کار مرتبط پیدا کنیم یعنی ویزای دائمی نیست ؟ میشه یه کم توضیح بدید ؟
منظورتون از کارت هدیه همین ویزا کارتهای بی نامه درسته ؟

همینطوره. لینک زیر رو ببینین:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/worktoresidence/default.htm

در مورد کارتهای هدیه هم فکر می کنم همینطوره. اون پست رو سپیده زحمتشو کشیده بود و من چون اطلاعات ایرانم داره رو به تحلیل میره! بهتره که دوستای دیگه کمک کنن که راه پرداخت پول از ایران به چه ترتیبیه؟

شهاب 1390/06/21 ساعت 17:58

سلام
آقا بابک ممنون از توضیحات خوبت
حالا اگه تو نه ماه کار پیدا نشه میشه تمدیدش کرد؟
در این مورد اطلاعاتی دارین؟
در مورد اینکه بیمه میشین یا نه ؟ من یه جا خوندم که تا کار پیدا نکنید بیمه نیستین
سپیده خانم میشه شما هم در این مورد تحقیق کنید؟

الهام 1390/06/22 ساعت 04:13

توضیحات آقا بابک منو دپرس کرد!! حالا اگه توی ۹ ماه نتونم کار پیدا کنم چه کنم؟!! من به این امید بودم که شوهر جان کار پیدا کنه. ولی حالا که خودم main applicant هستم نمی شه بشینم منتظر شوهر جان؟!

این چیزی بود که تو پست های قبلی هم مطرح شده بود و جالبه که براتون تازگی داره....ولی من فکر نمیکنم جای نگرانی زیادی داشته باشه. ولی به طور خلاصه اگه بخام بگم اینه که برای زوج ها شانس پیدا کردن کار دو برابر میشه ولینکی که تو بالا هم گذاشتم رو ببینین تا بیشتر قضیه رو متوجه بشین. در آخر هم این که اون نه ماه ۱۲ ماه می تونه باشه. چون ۳ ماه به شما فرصت داده میشه به نیو زیلند برید و .... درسته که ریسک بیشتری مهاجرتتون خواهد داشت، ولی از طرف دیگه همون طور که بابک گفت به سرنوشت خیلی از مهاجر های کانادا دچار نخواهید شد.... سعی میکنیم که توی پست بیشتر این قضیه رو باز کنیم. /ناصر

شبنم 1390/06/22 ساعت 05:32

سپیده جون من خیلی غصه دار شدم اینا رو خوندم...ای بابا حالا من main شدم چون شرایط همسر جور نبود واسه اقدام ولی دیگه اونور نمی خوام مثل اینجا انقدر کار کنم. همسر میخواد فقط کار کنه..یعنی راهی وجود نداره؟
آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نه لزوما به کسائئ که فقط پیشنهاد کاری دارند ویزای اقامت دائم نمی دهند .. در واقع این مورد موقع مصاجبه توسط افیسر تصمیم گیری می شه و تا حدودی به توان مندی های زبان و سابقه کار و اشناییتون با نیوزلند بستگی داره . اگر افیسر حس کنه شما دارای سابقه کار خوبی هستی و از نظر زبان از پس خودت بر میای و رشته ات هم که مورد نیاز هست و تجربه خوبی داری بهتون ویزای اقامت می ده اما اگر حس کنه ممکنه با توجه به توانایی هاتون و برنامه ریزی هایی که برای اینده دارید و غیره ممکنه سربار دولت بشید بهتون ویزای 9 ماهه می ده که کار پیدا کنید و فکر می کنم از روی تجربه 9 ماه مدت زمان خوبی هست برای کار پیدا گردن .. در ضمن اگر هم همسرتون کار پیدا کنه خودش نشون دهنده اینه که دارید زندگی اتون رو جا می اندازید و باید دلیل قانع کننده ای باشه برای گرفتن اقامت .. من افرادی رو دیدم که با شغل ها و حتی به صورت توریستی از کشورهای دیگه اومدند و بعد از پیدا کردن کار ویزای اقامت گرفتند .. در عین حال افرادی رو دیدم که با وجود داشتن کار نتونستند اقامت بگیرند .. پس نمی شه هیچ نسخه ای پیچید و یا نا امید شد ..
سپیده

الهام 1390/06/22 ساعت 07:04

حالا اگه فقط ویزای کار بدن و شخصی که رفته یه کار غیر مرتبط پیدا کنه اونوقت با اون کارش ( غیر مرتبط) نمی تونه بمونه؟ باید برگرده؟ خواهشا اگه کسی می دونه پاسخ بده...

یه سری توضیحات برای شبنم فکر کنم گذاشتم بالا .. یه نگاهی بنداز .. حالا باز یه پستی می ذاریم ..
سپیده

رها 1390/06/22 ساعت 09:02

سلام به همگی دوستان.

مرسی‌ آقا بابک از توضیح خیلی‌ خوبتون.

گرً چه من نمیخواستم در مورد قوانین مهاجرتی NZ مثل ویزای WTR قضاوت کنم ولی‌ در این زمینه من نظرم با شما کمی‌ متفاوته.

مساله این جاست که بازار کار تو نیوزیلند (اون طور که من از دوستام و وب سایتهای مختلف فهمیدم) خیلی‌ محدود و رقابتی. حتی شنیدم که برای یه سمته معمولی برنامه نویسی بیشتر از ۹۰ اپلیکیشن میرسه که تو این اپلیکنت‌ها از نیوزیلندی هست تا پاکستانی‌ ....حتی شنیدم که خودشون برای پیدا کردن کار می‌رن استرالیا

امیدوارم که همه موفق بشیم

بازم ممنون از توضیحاتتون

شبنم 1390/06/22 ساعت 09:39

مرسی سپیده جون توکل به خدا میریم جلو ببینیم چی میشه.......
راستی منو نمی خوای تو جدولت اضافه کنی ؟
الان تو مرحله فول اسس هستم دوستم
بازم مرسی واسه همه راهنماییات

ابرو 1390/06/22 ساعت 09:59

سلام
دوستان عزیز. آقا ناصر و سپیده خانم

نمی دانم چرا پست ارسالی مرا درج نکردید؟

we are thinking about it . thanks though :)
sepideh

بابک 1390/06/22 ساعت 11:16 http://persiance.wordpress.com

اوووووووووووووووووووووه! کافه رو از دیروز تا حالا کلی به هم ریختم مثل اینکه!!!!

قبل از هر چیز بهتره واقع بینانه با همه چیز برخورد کنیم. اگه قراره بریم رو سایت immigration.govt.nz فقط قسمتهای خوب و قشنگش رو بخونیم که نمی تونیم بریم اونجا از پس خودمون بر بیایم.

من در مورد Job Search Visa مطمئنم. EOIهایی که بعد از 25th July ارسال بشه، منجر به PR نخواهند شد، مگر اینکه Job Offer گیرشون بیاد. در این صورت، یکماهه ویزاتون صادر میشه.

در مورد اینکه کاری که پیدا میشه، حتما باید مرتبط با تجربه مورد ادعا باشه، تقریبا مطمئنم. اما یادم نیست کجا دیدم و خوندم. پس شاید اشتباه کرده باشم. اگه لینکش رو پیدا کردم، حتما همینجا کامنت میذارم.

در ضمن، من امروز مدارکم رو دادم سفارت نیوزیلند برام با پست دیپلماتیک بفرسته. امیدوارم این یکی برسه (جون مادرت برس!).

پویا 1390/06/22 ساعت 13:53

با درود من امروز EOI payment رو انجام دادم می خواستم بدونم که الان به صورت اتوماتیک وارد pool می شم و آیا اطلاع خاصی در این مورد میدن یا نه؟
ضمنا برای Full assess به نظرتون از الان شروع کنم یا بذارم که از Pool خارج بشم و اینکه مدت زمان جواب Full assess از زمان ارسال مدارک چقدره؟

دوستانی که برای EOI اقدام کردن......؟! /ناصر

مهراد 1390/06/22 ساعت 14:03

من تمام سایت های مرتبط با اقامت رو زیرو رو کردم ولی جواب این سوالمو پیدا نمیکنم !

من که دانشجویی دارم میرم و 20 ساعت در هفته میتونم کار کنم، اگه شغل نیمه وقت برای این 20 ساعت در حین تحصیل گیر بیارم، این پیشنهاد کار حساب میشه ؟ لطفا راهنمایی کنیییید .

آقا مهرداد، کار باید فول تایم باشه و حداقل 30 ساعت تو هفته. /ناصر

عباس 1390/06/22 ساعت 16:34

ببخشید در ادامه مطلب پیشین
به نظرتون امتیازات را زیادی حساب نکرده ام؟

http://www.immigration.govt.nz/pointsindicator

رومینا 1390/06/22 ساعت 20:24

سلام
امروز کیس افیسرم ایمیل زده که باید مدارکی رو براش تکمیل کنم
۱ - مدارکی که نشان بده من و همسرم هنوز با هم زندگی میکنیم مثل عکس یا استیتمنت بانکی : راستش عکس که مشکلی نیست ولی حساب بانکی مشترک نداریم ـ اینها هم گیر دادن ها بعد از ۱۷ سال زندگی مشترک حالا باید ثابت کنیم که همسریم.
۲ - اصل مدرک دانشگاهی
۳ - ایلتس همسرم
۴ - ایمیل محل های کاری ام که گواهی کردن من کار میکردم.

در آزمایشات پزشکی همسرم و پسرم هردو تریگلیسیریدشون بالا بود کیس افیسر گفته که مدارک پزشکی این دو رو فرستاده برای ارزیاب پزشکی از این بابت هم نگرانم
۱ - به نظر شما اگر فردا بریم یه حساب مشترک باز کنیم و کافیه یا قبلا باید یه حساب مشترک میداشتیم؟
۲ - فکر میکنید به خاطر این پدر و پسر چاق با تری گلیسرید بالا پرونده مون دچار مشکل میشه؟
ممنون از وقتی که میزارید



1- والا هر مدرکی که نشون دهنده زندگی مشترکتون بوده درسته مثل اموال مشترک (زمین، آپارتمان و یا حتی وام مشترک)، اجاره نامه ای که تعداد اعضای خونواده توش ذکر شده باشه و ....، می تونید اگه اموالی هم از قبل داشتید و مدارکشو بزارید و بفرستید. متن انگلیسی که پایین گذاشتم رو هم ببینین، شاید خنده دار بیاد ولی حتی فیش آب و برق هم اگه به نام دو نفرتون هست رو هم می تونید بزارید!

2- والا ما خودمون اون موقع رفتیم یه حساب یه نفری رو که از قبل داشتیم دو نفریش کردیم و چون توش ذکر نشده بود که از کی دو نفری شده همون رو فرستادیم و بانک ما بانک پاسارگاد بود. می تونین این رو هم در نظر داشته باشین. امیدوارم که کارتون راه بیافته....

راجع به تری گلیسرید بالا هم به پستی که سپیده زحمتشو کشیده یه نگاهی بندازید و لینکی که داخلش گذاشته راجع به بیماری هایی که به واسطه اون تقاضای ویزا رد میشه. بیشتر متوجه میشید که موارد اینجوری برای رد ویزا صادق نیست. برداشت من اینه که فقط می خوان این قضیه رو یه چک دوباره کنن...



Evidence about whether the partnership is genuine and stable may include but is not
limited to, original or certified copies of documents and any other information such as:
i a marriage certificate for the parties;
ii a civil union certificate for the parties;
iii birth certificates of any children of the parties;
iv evidence of communication between the parties;
v photographs of the parties together;
vi documents indicating public recognition of the partnership;
vii evidence of the parties being committed to each other both emotionally and
exclusively such as evidence of:
 joint decision making and plans together
 sharing of parental obligations
 sharing of household activities
 sharing of companionship/spare time
 sharing of leisure and social activities
 presentation by the parties to outsiders as a couple.
viii evidence of being financially interdependent such as evidence of
 shared income
 joint bank accounts operated reasonably frequently over a reasonable time
 joint assets
 joint liabilities such as loans or credit to purchase real estate, cars, major home
appliances
 joint utilities accounts (electricity, gas, water, telephone)
 mutually agreed financial arrangements.

/ناصر

بابک 1390/06/23 ساعت 05:12 http://persiance.wordpress.com

پویای عزیز :: اول از همه تبریک میگم. ایشالا زود از pooll در بیای و بری مرحله بعدی.

امروز فردا یه رسید پرداخت برات صادر میشه و برات یه ایمیل هم از این بابت می فرستن. بعدش هم باید منتظر باشی تا از Pool (چهارشنبه ها و هر دوهفته یکبار) در بیای.

به سایت سر بزن. وضعیتت رو تو جدولی که EOI توش نوشته شده، بهت نشون می ده. Submitted، Payment Received، Selected from pool، اگه بعد از این هم مشکلی نباشه و امتیازاتی که ادعا کردی رد نشه، جلوش مینویسن Decision Successful.

ضمنا، full assessment بالاخره یه چیز ضروریه. توی راهنمای ITA که ایشالا بزودی بهش میرسی، نوشته که لازمه و باید در مرحله بعد ارائه بشه. پس هر وقت اقدام کنی، ضرر نکردی.

عباس 1390/06/23 ساعت 05:52

با سلام خدمت سپیده خانم، آقا ناصر و سایر دوستان
حقیقتا این سایت دارای اطلاعات کاملی، من دو روزه دارم میخونمش از حجم اطلاعات نویسنگانش حیرت کردم. به نظرم حاصل چند سال تجربه و مطالعه باشه. دست مریزاد
......
چند سوال داشتم که به از توضیح خلاصه زیر می پرسم. ممنون میشم اگه سپیده خانم یا سایر دوستان پاسخ دهند
من دارای مدرک دکترای دولتی هستم و فوق را هم از دانشگاه تهران گرفتم. 12 سال توی دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت رسمی تدریس کردم. و همین مدت به صورت حق التدریس توی دانشگاههای پیام نور و آزاد کار کرده ام. همسرم هم دبیر و دارای مدرک لیسانس دبیری زبان دانشگاه آزاد است و یه فوق دیپلم فنی هم با سابقه چند سال تدریس (مجموعا بیش از 15 سال) دارند. توی لیست مشاغل مورد نیاز هم دبیری دبیرستان و هم استادی دانشگاه وجود دارد که البته باید رجیستر کنند. با استفاده از جدول امتیازههایی که شما ارائه کرده اید امتیاز بالایی (160 تا 170) می آورم
به این صورت:
مدرک: 55
سن: 20
سابقه کار: 30
کار در زمینه رشته مورد نیاز : 10
امتیاز اضافی (Bonus) سابقه کار در زمینه رشته های مورد نیاز : 15
تحصیلات همسر: 20
تحصیلات در رشته های مورد نیاز: 10

جمع: 160
.............
سوالات من:
1- اگر امتیاز بیش از 140 باشد پروسه چقدر زمان می برد و شامل چه چیزهایی است؟
2- مدرک فوق من از دانشگاه تهران نیاز به تایید ندارد اما برای دکترا بایدتایید اولیه هم بگیرم (از پژوهشگاههای وابسته به وزارت علوم است و مورد تایید بین المللی هست) با توجه به اینکه امتاز بیش از 55 نیست بهتر نیست با فوق اقدام کنم؟
3- تخصص من به زلزله مربوط می شود و مقالات ISI هم در این زمینه دارم بهتر نیست (از نظر زمان و سریعتر بودن) برای پست داک دانشگاههای اونجا اقدام کنم و بعد پروسه مهاجرت را؟

4- کسی را میشناسید برای شغل معلمی اقدام کرده باشد و در کل سوابق تدریس دروسی مثل فیزیک در دبیرستان و دانشگاه میتونه مورد تایید و استفاده اونها قرار بگیره؟
5- همسرم که لیسانس زبان داره باز هم لازم است ایلتس بگیره؟

ببخشید که متن طولانی شد. حقیقتش تا چند روز قبل تصمیم به مهاجرت نداشتم. اما با اتفاقاتی که برام افتاده تصمیمم جدیه و مطالب وبلاگ شما و چند تا ایرانی دیگر ساکن در اونجا ترسم را ریخته و شایق تر شده ام

عباس 1390/06/23 ساعت 07:17

با عرض معذرت انگار کامنت پبشین من نرسیده است.
چند سوال داشتم که به از توضیح خلاصه زیر می پرسم. ممنون میشم اگه سپیده خانم یا سایر دوستان پاسخ دهند
من دارای مدرک دکترای دولتی هستم و فوق را هم از دانشگاه تهران گرفتم. 12 سال توی دبیرستان و پیش دانشگاهی به صورت رسمی تدریس کردم. و همین مدت به صورت حق التدریس توی دانشگاههای پیام نور و آزاد کار کرده ام. همسرم هم دبیر و دارای مدرک لیسانس دبیری زبان دانشگاه آزاد است و یه فوق دیپلم فنی هم با سابقه چند سال تدریس (مجموعا بیش از 15 سال) دارند. توی لیست مشاغل مورد نیاز هم دبیری دبیرستان و هم استادی دانشگاه وجود دارد که البته باید رجیستر کنند. با استفاده از جدول امتیازههایی که شما ارائه کرده اید امتیاز بالایی (160 تا 170) می آورم
به این صورت:
مدرک: 55
سن: 20
سابقه کار: 30
کار در زمینه رشته مورد نیاز : 10
امتیاز اضافی (Bonus) سابقه کار در زمینه رشته های مورد نیاز : 15
تحصیلات همسر: 20
تحصیلات در رشته های مورد نیاز: 10

جمع: 160
.............

پویا 1390/06/23 ساعت 09:53

آقا بابک عزیز مرسی از پاسخ هات
همیشه لطف داری
فقط یه سوال دیگه برای Full assess باید اصل مدارکمو مثلا دانش نامه رو بفرستم و اینکه ترجمه که کپی برابر اصل می شه کفایت نمیکنه و اینکه تضمینی برای برگشتشون هست؟

الهام 1390/06/24 ساعت 04:15

به بابک:
آقا بابک شما کجا اینو خوندین " EOIهایی که بعد از 25th July ارسال بشه، منجر به PR نخواهند شد، مگر اینکه Job Offer گیرشون بیاد" ؟ خدا رو شکر یه شانسی که من آوردم اینه که 26 جون EOI ارسال کردم! حالا پس این قانون جدیدشون شامل من نمیشه.درسته؟ بدون جاب آفر این احتمال هست که PR بگیرم؟ بعد از 6 سال کار مهندسی توی این مملکت به کار در سوپر مارکت در دیار قربت هم راضی هستیم!

الهام 1390/06/24 ساعت 04:18

به نرگس:
نرگس جان من با کارت هدیه پرداخت کردم و مشکلی نبود. از صرافی گاندی خریدم. هر چقدر بخوای برات شارژ می کنن.

الهام 1390/06/24 ساعت 04:29

به پویا:
بله شما وارد پول شدید. البته در سایت INZ چک کنید ببینید وضعیتتون رو چی زده تا مطمئن شید.

الهام 1390/06/24 ساعت 04:32

تمام کسانی که ITA براشون اومده ازشون full assessment خواستن؟ یا فقط ار کسانی خواسته شده که دانشگاهشون توی لیست نبوده؟

شهرئ 1390/06/26 ساعت 11:06

به الهام جان:
میشه کمی در مورد کارت هدیه ای که از صرافی گاندی گرفیتد توضیح دهید و تلفن صرافی را هم بهم بدهید . میدونید که چقدر ما در ایران در مضیقه پرداخت از طریق کارتهای اعتباری هستیم.
واقعا ممنون از اطلاع رسانی که میکیند تا همه مشکلاتشون حل بشه.

الهام 1390/06/26 ساعت 13:21

بله. البته. شماره تلفن صرافی گاندی : ۰۲۱۸۸۸۸۴۰۰۹ من کارت اعتباری بی نام ازشون خریدم و مقداری که خواستم برام شارژ کرد.

سلام
باتشکرازوبلاگ خوب شما خواهش می کنم پیغام منو نمایش دهید تا ازکارم مطمئن بشم اخه نمیدونم درست پیغام میذارم یا نه ؟
من حسابدارم 30ساله
همسرم مهندس معدن 34 ساله
هردو 6 سال سابقه کار داریم
امتیازاتم رو توسایت گرفتم 165 شد ولی نمی دونم درسته یانه ؟اگر همسرم ایلتس 6.5 نگیره هم می شه ؟اول کار می خواد یانه ؟خیلی خیلی ممنون می شم اگه لطف کنید وجوابمو بدین.

اقامت نیوزلند مثل بقیه جاهاست و لزومی نداره حتما اول کار داشته باشید .. امتیاز شما خیلی خوبه اما امتیاز مدرک همسرتون رو وقتی می تونید داشته باشید که ایتلز داشته باشند با یه جوری ثابت کنید زبانشون در حد قابل قبول هست :)
Sepideh

mahsa 1391/02/04 ساعت 12:33

سلام
من میخوام برای مهاجرت به نیوزلند اقدام کنم برای جمع آوری مدارک کاری به کمک شما احتیج دارم.
متن نامه‌ای که باید از جاهایی که در آنها کار کردم بگیرم رو اگر میشه بگید که چی باید باشه.چون من سابقه کار بیمه‌ای ندارم و باید از کارفرماها نامه بگیرم.ازتون ممنون میشم واقعن

علی آقا 1391/09/23 ساعت 00:07 http://alihzadeh.blog.ir

سلام. تشکر میکنم از زحماتتون.
یه سوال دارم:
من فوق لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی دارم که البته ندیدم رشته مورد تقاضای نیوزیلند باشه اما از سوی دیگه الان مشغول کار در صنعت نفت هستم. آیا امکان مهاجرت دارم؟
در مورد هزینه ها خیلی از سایتها توضیح دادن اما هیچ کدوم در مورد بازنشستگی و رایط اون اطلاعاتی ندادن. میشه در این مورد توضیح بدین؟ آیا برای ان دوران هم زندگی راحتی خواهیم داشت یا نه؟؟؟

سلام.
باید رشته تحصیلی و سوابق کاریتون مرتبط و هر دو در لیست مشاغل مورد نیاز موجود باشه.

در خصوص زندگی بازنشستگی نیوزیلند یکی از بهترین سیستم‌ها رو داره و از این لحاظ تقریبا هیچ مشکلی نیست. :)

negin1966 1391/09/26 ساعت 16:18

با سلام آیا کسی از دوستان هست که مدرک IPENZرا دریافت کرده باشد . من فوق لیسانس و لیسانسم را از دانشگاه شریف گرفتم ولی چون bonus point استفاده کردم از من اسس NZQAراخواستند که آنها نیز من را لیسانس و فوق لیسانس اسس کردند نه لیسانس مهندسی . و گفتند باید تائیدیه IPENZ با بگیرم . حالا دوتاسئوال دارم :
1- آیا اگر ترجمه مدرکم را به شکل لیسانس مهندسی بفرستم نه ترجمه های معمول که لیسانس در رشته مهندسی می نویسند با فرم KA01در IPENZ اسس می شوم و یا دوباره ازم می خواهند که فرم KA02 را که بسیار طولانی و پیچیده هست را هم ارسال کنم.
2- آیا کسی از دوستان از IPENZ اسس را گرفته است ؟

بله، 2-3 نفر از دوستان تاییدیه‌اش رو هم گرفتند و چند نفر دیگه هم مدارکشون رو فرستادن.
من دقیقا حضور ذهن ندارم. بهتره تو پست آخر کامنت بذارید که بقیه بچه‌ها ببینن و راهنماییتون کنند.

negin1966 1391/10/03 ساعت 17:24

سلام ای پست آخر کجاست که من کامنت بگذارم یک جای دیگه هم کامنت گذاشتم دوستان همین پیشنهادرا بهم دادند.

http://2migrators.blogsky.com/1391/09/24/post-200/

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.