دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Job Search Visa

خوب قضیه به نظر میاد که یه خورده پیچیده شده. شکل زیر رو ببینید تا بقیشو بگم:


خوب همونطور که میبینین، بعد ITA، ویزا به دو صورت ممکنه که صادر بشه: یکی ویزاییه که به اقامت منتهی میشه و دیگه ویزایی که به ویزای "Job Search Visa" یا همون ویزای نه ماهه منتهی میشه. سوال اینجاست که تحت چه شرایطی ویزای   Job Search Visa صادر میشه و تحت چه شرایطی ویزای اقامت؟


اگه یکی از سه شرط زیر رو داشته باشید، ویزای اقامت دریافت می کنید و در غیر اینصورت ویزای 9 ماهه   Job Search Visa:


1- داشتن پیشنهاد کاری یا کار در نیوزیلند کمتر از 12 ماه (50 امتیاز)

2-  داشتن پیشنهاد کاری یا کار در نیوزیلند بیشتر از 12 ماه یا 12 ماه (60 امتیاز)

3- تحصیلات تکمیلی در نیوزیلند به مدت حداقل 2 سال که به دکتری با فوق لیسانس منجر بشه.


راجع به این که کار جتما باید تخصصی باشه هم تنها این جمله رو نوشته که برداشت من اینه که کار لزوما تخصصی نباید باشه تا برداشت شما چی باشه.....:


Work visas granted under these instructions will allow work for any employer in New Zealand.


چیز مهم دیگه ای که هست اینه که برای همراهان (همسر و بچه ها) ویزای توریستی صادر میشه که قابلیت تبدیل به ویزای کار رو داره، ولی این که راه حل بهتری هست برای اینکه همسر از همون اول ویزای کار بگیره یا نه، من چیزی پیدا نکردم. اگه شما اطلاع دارید بگید...


/ناصر 

نظرات 79 + ارسال نظر
رها 1390/06/23 ساعت 04:55

سلام به همگی‌ دوستان،
خیلی‌ ممنون از توضیح کاملتون.

این Job Search Visa وmulti entrance یاsingle entrance؟ ویزای‌ توریستی همسر چطور؟

مرسی‌

بابک 1390/06/23 ساعت 05:02 http://persiance.wordpress.com

ممنون. نمودار جالبی بود. البته من یه جایی در مورد تبدیل ویزای کار به PR یه عبارت skilled employment دیدم. یادم نیست دقیقا کجا بود. اگه پیداش کردم، میگم.

me 1390/06/23 ساعت 07:01

ببخشید من یه کم گیج شدم . یعنی وقتی که بعنوان Skill work مدارک جمع میکنی و میفرستی و امیدواری اونجا بعدا کار پیدا کنی باز هم 9 ماه فقط ویزا داری؟! حتی اگه به اندازه کافی سرمایه همراه برده باشی؟ تو این مدت میشه آمد ایران و برگشت یا باید تمام مدت اونجا باشی؟

همینطوره. بستگی هم به زمانی داره که مدارکتون رو فرستاده باشین و البته تصمیم و تشخیص آفیسر هم اهمیت داره و نقش مهمی بازی میکنه. شما کی فرستادین مدارکتون رو؟ قاعدتا مثل بقیه ویزاهای مهاجرتی باید اجازه ورود و خروج جند بار رو داشته باشی. ولی من جایی هنوز اینو ندیدم. اگه دوستان جایی دیدن لطفا بگن..../ناصر

الهام 1390/06/24 ساعت 04:36

منظور از " بستگی هم به زمانی داره که مدارکتون رو فرستاده باشین " چی هست؟ همون تاریخ 25 جولای هست که آقا بابک گقتن ( زمان ارسال EOI) ؟

والا چیزی که من دارم میبینم متفاوته با اون چیزی که آفا بابک میگه. بند WR5.5 (http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/34559.htm) تاریخ رو 10 آوریل 2007 میگه نه 25 جولای. موقعی که این پست رو می نوشتم دیدم این تاریخ رو، ولی گفتم مطمئن تر بشم بعد بگم..... البته امیدوارم که اشتباه کرده باشم بازم......خودتون یه نگاه دیگه بندازید..../ناصر

الهام 1390/06/24 ساعت 08:00

در پاسخ به سئوال me من لینک زیر رو از سایت INZ پیدا کردم که مفیده:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/g
eneralinformation/news/smcchangesnews.htm
این جملات خیلی مهم هستن که مربوط به EOI هایی می شن که بعد از 25 جولای SUBMIT شده باشن:
•English for speakers of other languages (ESOL) qualifications will no longer meet the criteria for qualification points.
•Applicants who are in New Zealand and hold, or have held, Study to Work visas will no longer be eligible for a SMC Job Search Visa.
•Applicants with qualifications in an area of absolute skill shortage will no longer be able to automatically obtain residence without skilled employment.
•Settlement and contribution criteria will be weighted towards skilled employment.
•Partners and/or children of SMC Job Search Visas holders will no longer be automatically eligible for temporary visas related to the holder’s work visa.

ممنون الهام خانم. /ناصر

ali 1390/06/26 ساعت 05:35

سپیده خانم/اقا رضا....چطور میشه این رو تفسیر کرد؟
If you meet our criteria, and we believe you will settle successfully and contribute to New Zealand, we will offer you a resident visa.
If we think you have potential, but want to see how you settle, we will give you a job search visa, which you can use to help obtain an offer of skilled employment in New Zealand for up to nine months...

این دقیقا همون حرفی هست که من همیشه می گم .. باهاتون مصاحبه می کنند و اگر حس کنند شما از همه نظر امادگی زندگی و جا افتادن توی نیوزلند رو دارید و تجربه کاریتون و شناختتون از نیوزلند طوری هست که می تونید کار پیدا کنید و جا بیفتید بهتون ویزای اقامت می دهند اما اگر حس کنند مثلا هنوز درست هدف ندارید و یا زبانتون قوی نیست و یا تجربه کاریتون کافی نیست و غیره بهتون این شانس رو می دهند که 9 ماه خودتون رو ازمایش کنید و کار پیدا کنید و اگر این اتفاق افتاد بهتون بعد از این 9 ماه ویزای اقامت می دهند ...
سپیده

الهام 1390/06/26 ساعت 09:17

به علی:
شما اینو از کجا اقتباس کردین؟

نرگس 1390/06/26 ساعت 12:57

دوستان در مورد نحوه پرداخت ۴۰۰ دلار امریکا برای سابمیت انلاین EOI اگه امکان داره راهنمایی کنید برای خرید ویزا کارت بی نام باید علاوه بر هزینه 400 دلار 200هزار تومان هزینه صدور کارت بدیم ؟

ali 1390/06/26 ساعت 16:54

به الهام
Overview of the Skilled Migrant Category
6. Resident visas and Job Search visas
اینم لینکش:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/overview/

لیلی 1390/06/26 ساعت 21:58

سلام
لطفا در مورد سابقه کار توضیح بیشتر بفرمایید. در مورد مدرک تحصیلی که یا تایید می شه یا باید رجیستر کرد ولی در مورد سابقه کار چی؟چطور باید ثابت کرد ؟مثلا من خودم پزشکم و در کلینیک خصوصی دارم کار می کنم. از کی باید نامه برای سابقه کار بگیرم؟نامه مسوول کلینیک کافیه؟

سلام..نامه سابقه کارتون رو روی سریرگ بگیرین. ترجیحا سربرگ انگلیسی باشه و آدرس و شماره تلفن و ... مشخص باشه. تاریخ شروع کارتون معلوم باشه و مسولیت و شرح مختصری از کارتون در اون نوشته شده باشه. شرح کارتون باید مطابق اون چیزی باشه که سازمان مهاجرت نیاز داره. در ضمن ساعت کارتون در هفته هم باید در اون درج شده باشه و این که به صورت تمام وقت مشغول بودید..بیمه و .. مورد نیاز نیست. ولی اگه خواستین می تونین قراردادتون رو هم ترجمه کنید وبزارید./ناصر

بابک 1390/06/27 ساعت 07:48 http://persiance.wordpress.com

نرگس خانم :: بله. متاسفانه ناچاریم چنین هزینه گزافی رو پرداخت کنیم. اگه مطمئن هستید که به مراحل بعدی می رسید، حسابتون رو بیشتر شارژ کنید تا هر بار مجبور نشید کلی پول کمیسیون بدید. یه مقدار هم که فقط دفعه اول بابت افتتاح حساب و صدور کارت میگیرن.

آرش 1390/06/27 ساعت 10:42 http://solaryom.blogfa.com

کاش یه مقدار در مورد شرایط زندگی تو نیوزلند بگین من واقعا" با نا امیدی دارم تو ایران زندگی می کنم و احساس می کنم فقط زنده ام.... درآمدم بد نیست ولی اصلا" احساس خوشحالی و شاد بودن رو ندارم من متاهلم و پسر سه ساله هم دارم

والا تو پست های مختلفی سپیده خانوم زحمت کشیدن و نوشتن...اونا رو خوندین؟ و خوب منتظر نوشته های بعدی هم باشید...../ناصر

الهام 1390/06/27 ساعت 11:03

البته من فکر می کنم این مبلغ به ۲۰۰ هزار تومان نمی رسه!! کمتر بود!

کاوه 1390/06/27 ساعت 12:36

سلام

من در این هفته مدارک رو برای شانگ‌های می‌خوام بفرستم. در پرونده من به سابقه کار نه امتیاز دادن نه bonus . آیا لازمه که سوابق کار رو هم بفرستم؟

پویا 1390/06/27 ساعت 13:32

دوستان برای پرداخت اینترنتی من با سایت Webtransfer.org کار کردم و برای من انجام داد و راضی بودم ، از خیلی جاهای دیگه هم استعلام کردم که این یکی از بقیه بهتر بود دلار نیوزلندو با نرخ تبدیل جهانی به دلار آمریکا تبدیل می کنه که خیلی خوبه و نرخ دلارشم همون نرخ آزاد دلار تو بازاره که منصفانست و 10% کارمزد میگیره در مجموع بدون صدور کارت کمترین نرخی بود که من پیدا کردم البته اگر کسی به کارت دوستی یا آشنایی دسترسی داره اونجوری کمتر میشه . صدور کارتم دردسر های خودشو داره مثلا اینکه معمولا یکسالست .

الهام 1390/06/28 ساعت 03:36

چه جالب. برای من کاملا تازگی داشت. آقا پویا می شه بیشتر توضیح بدین چطوری؟

پویا 1390/06/28 ساعت 07:47

اول یه توضیح بدم که تبلیغ نباشه و من فقط میخوام برای اینکه کار دوستانی که مشکل خودمو داشتن راه بیفته دوم هم خودتونم تحقیقونو انجام بدید که مسئولیتش هر مشکل احتمالی گردن من نباشه البته من خودم از این طریق پرداختمو انجام دادم.
در اصل یه شرکتی هستند که کارای پرداختهای بین المللی از ترانسفر پول و Western union و رزرواسیون هتل ها و بلیط و این جور کارا انجام میدن دفترشونم تو تخت طاووسه اگر تو سایتش که قبلا نوشتم برید یا باهاشون تماس بگیرید به خوبی راهنمایی می کنن خودشون می گن از سایت xe.com
نرخ برابری ارزتون رو پیدا کنید در سایتشونون هم روزانه نرخ پرداختتون و تبدیلش به ریال هست در کل با تحقیق من بدون داشتن کارت از همه جا ارزون تر بود.
امیدوارم همه دوستان موفق باشند.

ممنون از اینکه تجربتون رو در اختیار بقیه قرار میدین. ما به عنوان اطلاع رسانی به این قضیه نگاه میکنیم و مسولیتی متوجه کسی نیست. شرکت وسترن یونیون شرکت معتبریه که تقریبا به همه جای دنیا کار انتقال پول رو انجام میده و اگه این شرکت هم نماینده رسمی این شرکت باشه و کارش قانونی باشه طبق تجربه که من با وسترن یونیون و البته نه داخل ایران داشتم مشکلی نباید داشته باشه. باز هم از اینکه اطلاعآتتون رو با بقیه در میون گذاشتید ممنون. /ناصر

نرگس 1390/06/28 ساعت 09:33 http://nsdarya.blogspot.com

اقا پوریا ممنون از لطفتون بله دقیقا هزینه اش نسبت به جاهای دیگه ارزونتر و بهتره منم امروز میخوام از طریق همین شرکت پولو واریز کنم امیدوارم به نتجه برسیم دوستان اگه امکان داره جزییات بیشتر از خودتون بدید تا در جدولمون قرار بدیم تا بدونیم تقریبا چقدر برای هر مرحله زمان میبره بازم از زحمات سپیده جون واقا ناصر کمال تشکر رو دارم

شهرو 1390/06/28 ساعت 10:06

دوستان عزیز با تجربه لطفا راهنمایی کنید:
پری اسس من اومد حالا میخواهم اپلای کنم برای EOI ، میشه بگید:
1- از کجا باید شروع کنم اول از فرمهای پی دی اف 1001و1100؟
2- ایا برای فرستادن پول نام صاحب کارت را میخواهد؟ میخواهم کارت هدیه بگیرم بدون نام !
3- الان برای اسس مدارکم اقدام کنم یا صبر کنم که ببنیم افیسر چی میگه و امتیاز کافی میارم یا نه؟بقول معروف ITA بیاد برام
خواهش میکنم سریع جوابمو بدهید.

فرم ۱۱۰۱ رو باید پر کنید و از فرم ۱۱۰۱ به عنوان راهنما استفاده کنید. ولی بهترین راه و البته ارزون ترین راه پر کردن آنلاین هستش که امتیازاتتون رو هم به صورت آنلاین محاسبه میکنه و پول رو هم به صورت آنلاین پرداخت میکنید. برای این کار باید شناسه برای خودتون درست کنید و طبق مراحل گفته شده پیش برید... راجع به کارت هدیه دوستان اگه میتونن کمک کنن....و سوال سوم هم فکر کنم بستگی به خودتون داره که چه ارزیابی از خودتون دارین...ولی دوستان اگه نظری داران لطفآ بگن.../ناصر

نرگس 1390/06/28 ساعت 11:20

اقای شهرو پر کردن فرمها به صورت انلاین خیلی راحته و هر تعداد بخواهید هم می تونید برید و نسخه قبلی رو ادیت و یا کامل کنید . در مورد پولش من دارم از طریق شرکتی که اقا پویا معرفی کردند پول رو پرداخت میکنم

منا 1390/06/28 ساعت 11:26

با تشکر از مطالب خوبی که گذاشتین
من و همسرم تصمیم به مهاجرت به نیوزیلند گرفتیم ولی نمی دونیم از کجا شروع کنیم،رشته ما مهندسی کامپیوتر هستش و در حال حاضر حداقل امتیاز رو داریم.
می خواستم ببینم شما که رفتین وکیل گرفتین؟ اگر وکیل داشتین از کدوم موسسه بوده؟
شاید بحث یه کم تبلیغاتی بشه ولی برای آشنایی با همچیم موسساتی شاید بد نباشه یه پست راجع به این موضوع بزنید

برای اقدام برای مهاجرت نیوزیلند نیاز به وکیل ندارید. برای این قضیه هم پست در وبلاگ هست (مشاوران معتبر-دی 89). اگر صبر داشته باشید و مطالب وبلاگ رو بخونید، براحتی می تونید برای مهاجرت و بدون نیاز به وکیل اقدام کنید. /ناصر

منا 1390/06/28 ساعت 11:27

سواله دومم اینه که اگر دونفر برای 4 یا 5 روز بخوان توریستی برن اونجا که با محیط آشنا بشن(شهر اکلند) حدودا چقدر هزینه اش می شود؟ و ویزا گرفتنش به چه ترتیبیه؟

مثل بقیه کشورها بایستی دعوت نامه داشته باشید (از اقوام، شرکت، کنفرانس و ...) و مدارک و فرمهای لازم رو تهیه کنید و بفرستید. توی وبسایت رسمی سازمان مهاجرت نیوزیلند مدارک و فرمهای لازم رو می تونید پیدا کنید...بلیط رفت و برگشت رو هم می تونین از مسیر مالزی یا بانکوک برای شرکت های مختلف پیدا کنید. اونجا نیمکره جنوبیه و قاعدتا بیشتر از 5-4 روز باید برید. سوال دیگه ای داشتید در خدمتم../ناصر

رومینا 1390/06/28 ساعت 16:56

سلام
اقا ناصر، از راهنمایی تان در مورد حساب بانکی مشترک بسیار سپاسگذارم خیلی سودمند بود
به پروانه خانم :
ممکنه اگر افسر کیس شما با شما مصاحبه داشته بفرمایید که چه سوالاتی پرسیدن و شما چه جوابهایی (البته اگر شخصی نیست ) دادید. و آیا با محل کارتان تماس گرفتند برای چک محل کار یا خیر ؟ با تشکرات پیشاپیش

شهرو 1390/06/28 ساعت 17:59

سلام
مرسی از دوستان عزیز ( ناصر و نرگس جان )که جواب منو دادند.
سوال دیگه منو میشه جواب بدهید ایا باید ازمایشات پزشکی رو هم باید بدهیم به هنگام اپلای EOI یا صبر کنیم تا ازمون بخواهد افیسر؟
بله منهم میخواهم انلاین پر کنم فرم را .فقط میخواهم بپرسم که باید از فرمهای 1100 و 1101 استفاده کنم و راهنمایی بگیرم؟
میدونید شنیدم کمی گنگ است فرمها و قبل از خواندن میترسم و میخواهم حسابی سوال کنم که به اشتباه نخورم.مثلا در مورد امتیاز اضافی سابقه کار یا رشته تحصیلی
Work experience in an area of absolute skills shortage، وقتی ما که رشتمون در لیست است باید 10 امیتاز بخود بدهیم؟میدونید اینا خیلی محاسبش سخته!

آزمایشات پزشکی رو بعد ITA می فرستید. آره. می تونید اول فرم رو پرینت بگیرید و پر کنید و از روی اون فرم آنلاین رو پر کنید که راه بهتریه. نگران نباشید، فرم ها گنگ نیستند، دقیق هستند و بایستی با دقت پر بشن و باید وقت بزارید. سوال هم داشتید دوستان حرفه ای و ما هستیم که جواب بدیم...:) /ناصر

الهام 1390/06/29 ساعت 03:49

به شهرو:
در پر کردن فرم EOI هرجا که به شما امتیاز تعلق بگیره خود سایتشون اتوماتیک این کارو می کنه. فقط شما باید اطلاعات وارد کنید و به سئوالات جواب بدین.

نرگس 1390/06/29 ساعت 04:48

شهرو جان سئوالها اصلا گنگ نیستند خیلی شفاف هستند و برای هر گزینه که ابهامی توش وجود داشته لینک توضیحش همونجا هست می تونید بازش کنید بخونید و به سئوال مربوط ژاسخ بدهید من گفتم هر تعداد که بخواهید می تونید فرمهاتون باز بسته نید و یا ادیت کنید اصلا احتیاجی به ژر ینت گرفتن از فرمها نیست به هر حال موفق باشید

پویا 1390/06/29 ساعت 05:13

َشهرو جان:
اصلا نگران EOI نباش پر کردن فرم online اش اصلا سخت نیست و مطمئنم با مطالعه دقیق فرم راهنماش 1101 و قسمت summery of term در سایت INZ که البته تمام لینک های مربوط بر هر قسمت در فرم online هم هست به راحتی میتونی پرکنی فقط از همین الان به فکر جمع کردن موارد سابقه کاریت باش که بعد از خارج شدن از pool برای ارسال مدارکت مغایرتی نداشته باشی هر سوالی هم در خصوص جزئیات داشتی تمام بچه ها در کنارتن.نسبت به خود من که خیلی لطف داشتن . برای Full assessهم پیشنهاد من اینه که برای فرستادنش تا خارج شدن از pool صبر کنی ولی برای اینکه زمان رو از دست ندی تمام مدارک لازمشو جمع آوری کنی تا به محض خارج شدن از Pool بتونی بفرستی. موفق باشی

الهام 1390/06/29 ساعت 06:15

برای همه فول اسس لازمه یا فقط اونایی که دانشگاهشون توی لیست نیست؟ دوستانی که از پول در اومدن همه از شون فول اسس خواستن؟

منا 1390/06/29 ساعت 08:03

مرسی از راهنماییتان
اون پستی که گفتینو خوندم
شاید خوبه که هیچ وکیل ایرانی نیست

نرگس 1390/06/29 ساعت 08:29 http://nsdarya.blogspot.com

با اجازه اقا ناصر و سپیده جون اگه امکان داره دوستان تاریخها و مراحل کاری خودشونو به ترتیب زیر عنوان کنن تا بتونیم جدول بهتر و کارامدتری داشته باشیم
نام: نرگس
رشته یا شغل : مدرس دانشگاه
امتیاز : 120
نوع ویزا : PR
پری اسس : نیاز نداشتیم
مرحله EOI: در تاریخ 20/09/2011
فول اسسس:
انتخاب شدن در پول :
فرستادن مدارک :
گرفتن ویزا :
توضیحات بیشتر :

ممنون. اگه دوستان دیگه هم تمایل دارن اطلاعاتشونو بر اساس همین لیست که نرگس خانوم زحمتشو کشیده بودن بدن تا به تدریج جدول کامل تر بشه.../ناصر

الهام 1390/06/29 ساعت 09:18

به شهرو:
من هم با کارت هدیه بدون نام پرداخت کردم و مشکلی نبود.

سیامک 1390/06/29 ساعت 09:24

سلام جناب ناصر.من چندماهه مطالب شمارومیخوانم و
خیلی استفاده کردم.من میخوام برای ویزای تحصیلی
اقدام کنم,برای فوق لیسانس.سایت نیوزلندرادیدم ولی
خوب متوجه نشدم که بالاخره چقدرباید حساب بانکی ارائه دهم؟شرکتهای مهاجرتی هم جوابهای متفاوت و مختلف میدهند.10 هزاردلارنیوزلندبرای هرسال تحصیل که حداقل 6 ماه درحساب باشد,حتمی است ولی هزینه های دانشگاه یادوره زبان احتمالی چی؟آنراهم باید6ماه
درحساب داشته باشیم؟یا همان اواخرنشان دهیم؟
واینکه چقدررابایدقبل از ورودپرداخت کنیم؟این مسئله خیلی برای من مشکلساز شده اگرلطف کنیدومرا راهنمایی کنیدسپاسگذارمیشوم.ضمنابرای افرادهمراه چطوراست؟ باتشکر-سیامک رحیمی

سلام سیامک جان. این که 6 ماه تو حساب باشه رو از کجا استناد می کنی؟ یه جورایی غیر منطقیه و من تا حالا همچین چیزی نشنیدم. اگه طول دوره تحصیل شما بیشتر از 36 هفته باشه، باید حداقل 10000 دلار نیوزیلند برای هر سال تو حسابتون باشه. هزینه دوره زبان و دانشگاه (اگه منظورتون شهریه است) رو تا به حساب دانشگاه واریز نکنید بهتون ویزا نمیدن و در واقع دانشگاه بهتون admission نمیده که شما با اون برای ویزا اقدام کنید مگه این که اسکولارشیپ داشته باشی که باز هم مراحل اداری خاص خودش رو داره. اینا چیزیه که از ایران باید به حساب دانشگاه بریزید. قانون اکثر دانشگاههای شهریه ای دنیاست. وقتی که از دانشگاه accept اولیه رو گرفتی یه نامه بهت میدن که شماره حساب و اینکه به چه راههای پول رو می تونی به حساب دانشگاه واریز کنی برات با ایمیل میفرستن و 5-4 روز بعد ارسال، نامه ای که با اون برای ویزا اقدام می کنی رو برات میفرستن.

یادت باشه که حسابی که ارائه می کنی باید گردش مالی خوبی داشته باشه. اگه حساب خودت اینجوری نیست می تونی از حساب پدر، مادر و ...استفاده کنی، منتهی اونا باید ضمانت تو رو بکنن و در ضمن یه فرم مخصوص هم هست که اونو باید پر کنن. ولی باز هم باید مدارک حساب خودت رو هم براشون بزاری. تقریبا بیشتر اینایی که برات گفتم توی NZ1013 هست.

دست آخر این که نگران پولت نباش. اگه به هر دلیلی ویزات صادر نشه، پول رو با کسر مبلغ ناچیزی بهت برمی گردونن. موفق باشی. /ناصر

نرگس 1390/06/29 ساعت 10:50

سلام یه سئوال دیگه چه جوری میفهمیم از پول در لومدیم ایمیل میاد یا تو پروفایل خودمون میگه ؟

توی پروفایل اتون status اتون عوض می شه و باهاتون هم تماس ایمیلی می گیرند ..
سپیده

سیامک 1390/06/30 ساعت 02:28

خیلی ممنون ازپاسخت ناصرجان من مطلب ۶ ماه حساب بانکی روتو سایت مهاجرت نیوزلندتوقسمت
student visa guideصفحه 11 توبخش F دیدم
یعنی اگه هزینه یکسال تحصیل تومثلادانشگاه اکلند18 میلیون تومن باشه مابرای دوره 2ساله باید36میلیون ازهمون اول واریزکنیم؟یک نفرمیگفت برای نیوزلند برخلاف استرالیاهزینه دوره زبان (اگه دانشگاه برای کسری آیلتس بزاره)کافیه وباهمون دانشگاه نامه رومیده.
راستش من الان توشرایط بسیارسخت تصمیم گیری قرار گرفتم وازنظرخونوادگی دارم دچارمشکل میشم امکان داره شماره تلفن ازشماداشته باشم تابرای تصمیم نهایی ازنظرات وتجربه شماکمک بگیرم؟

بهترین کار اینه که با international office تماس بگیری سیامک جان. دانشگاه اوکلند معمولا خیلی سریع جواب میده (تا اونجائی که من دیدم معمولا یه روزه جواب میدن) و به حوابها هم اعتماد کن. راستشو بخوای من هم خیلی دوست دارم که بیشتر کمک کنم. ولی خیلی سرم شلوغه. اگه کار ضروری داشتی به این آدرس ایمیل بزن: 2migrators@gmail.com
ناصر

الهام 1390/06/30 ساعت 04:09

سلام. من EOI را ماه جون ارسال کردم. لطفاً در جدول بی زحمت اصلاحش کنید. تشکر

درست شد!

الهام 1390/06/30 ساعت 04:12

راستی امروز چهار شنبه است و روز سلکشن. وضعیت من در سایت تغییری نکرده...این یعنی اینکه من اینبار هم سلکت نشدم؟ یا فردا معلوم می شه؟ ( چون NEWS اش رو فردا توی سایت می زنن...

نرگس 1390/06/30 ساعت 06:04

واقعا از زحماتتون متشکریم امیدوارم در تمام مراحل زندگیتون موفق و پیروز باشید

نرگس 1390/06/30 ساعت 09:11

راستی یه سئوال دیگه من هر چی گشتم نتونستم بفهمم از کجا باید پسمو عوض کنم چون دادم به شرکت برای واتریز پول حالا می خوام عوضش کنم ولی نمی دونم چرا پیداش نمیکنم

پویا 1390/06/30 ساعت 10:04

سلکشن Pool امروز انجام شد و فقط 140 به بالا یا Job offer دارها یا کیسهایی که 130 امتیاز با 15 امتیاز پاداشی سابقه کار در لیست مشاغل مورد نیاز رو داشتن انتخاب شدن من یه پیگری تو سوابق کردم و این چند تا نکته رو برداشت داشتم 1- الان حدود 4 ماه هیچ کیسی که زیر 130 بدون job offer بوده انتخاب نشده و با توجه به محدودیت 6 ماه پرونده ها به نظرم اگر ظرفیت باشه و نخوان پرونده ها رو رد کنن با توجه به اینکه وقتی از یه معیار می خوان انتخاب کنند (مثل کسایی که 10 یا 15 امتیاز پاداشی تو سابقه کار زیر 130 امتیاز دارن) همه انتخاب میشند (بدون اولویت زمانی submit) حداکثر تا 2 ماه دیگه اکثر این تیپ پرونده ها انتخاب میشه 2- بعد از تغییرات july معیار انتخابها سخت تر شده

اوستا 1390/06/30 ساعت 20:04

امکان داره ویزای تحصیلی رشته زبان را بگیریم بعد وقتی اومدیم اونجا یکجوری لغوش کنیم و کار رسمی بگیریم؟ به عبارتی کار پیدا کنیم و درخواست اقامت بدیم. البته میدونم دانشجوها محدودیت زمانی برای کار در طول هفته دارند به خاطر همین میگم میشه یک طوری دور زد و دانشگاه را بهونه ورود به نیوزیلند کرد.

جوابتو پایین ببین اوستای عزیز../ناصر

الهام 1390/06/31 ساعت 04:51

من دیگه واقعاْ دارم نا امید می شم. فکر می کنم این بی سابقه بوده که کسی با ۱۲۵ امتیاز ۳ ماه توی پول باشه. اصلا انگار اوضاع بهتر نشد هیچی بدتر هم شده...این بار ۱۲۰۰ تا EOI توی پول موندن!!! یعنی احتمالا دو هفته دیگه هم سلکت نشم...این کیوی ها دل منو خون کردن دیگه.. من دیگه کیوی نمی خورم

الهام 1390/06/31 ساعت 05:46

آقا پویا من متوجه نشدم چطور نتیجه گرفتین که تا دو ماه دیگه از پول بیرون میایم؟ من حسابی نا امید شدم. خیلی امید داشتم این سری بیرون بیام!!! حالا نمی دونم با ۴-۵ ماه توی پول موندن پروسه کارای دیگه چقدر طول می کشه؟ البته می گن حالا که دفتر ما ایرانیا لندن شده پروسه کوتاه تره ...نمی دونم...امیدوارم حداقل در مراحل بعدی سرعت داشته باشه...البته اگه از پول بیرون اومدیم..!

شبنم 1390/06/31 ساعت 06:23

ممنون از سپیده خانم و آقا ناصر واسه اطلاعاتی که به دوستان میدن

به الهام :
الهام جان انتخاب میشی .....دوست من هم با 135 امتیاز حدود دو ماه تو pool بود .
نگران نباش خانمی الان دنبال سابقه کارو این حرفا باش که بعدا الکی منتظر نمونی

شهرو 1390/06/31 ساعت 06:45

سلام دوستان
الهام و نرگس جان
میشه ازتون بپرسم که مدارک ما به کدام افیس میرود؟ چین یا لندن یا دبی؟ من با تهران که تماس گرفتم برای ایلتس به من گفتند که مدارک ما به دبی میره وقتی سایت دبی را دیدم اونا هم گفتند که مدارک رو به لندن میفرستند! بالاخره کجا میره ؟
صفحه work experience چقدر سخته پر کردنش! ایا ما باید امتیاز اضافه بابت سابقه کار در shrot list area بدهیم بخودمان؟
میتونم از کسانی که فرمها را انلاین پر کردند خواهش کنم که ایمیلشون رو به من بدهند تا من براشون صفحه مورد سوالمو فوروارد کنم تا کمکم کنید در پرکردن .
ایمیل من shahroomianeh@yahoo.com است .
پیش پیش ممنون از زحمات شما دوستان بخصوص ناصر و سپیده جان که این سایت جامع رو درست کردند.

این لینک رو ببین برای اینکه ببینی مدارکت رو کجا باید بفرستی:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/formsandfees/officeandfeescalculator/LinkAdministration/ToolboxLinks/officeandfeescalculator.htm?level=1

/ناصر

اوستا 1390/06/31 ساعت 07:30

یک روز پیش نظر دادم ولی انگار نیومد یا شما تایید نکردید. نمیدونم. دوباره سوالم را می پرسم.
امکان داره به بهانه تحصیل در رشته زبان انگلیسی ویزای دانشجویی بگیریم بعد وقتی وارد اونجا شدیم یک طوری دور بزنیم که یک کار رسمی بگیریم بعد اقدام به اقامت کنیم و ویزای دانشجویی لغو بشه. میدونم دانشجو محدودیت زمانی برای کار کردن داره. در کل تو این جور موارد میشه یک جوری دور زد؟

اوستا جان، دیر جواب دادن رو به حساب سر شلوغی ما بزار! آره میشه این کار رو کرد. چرا که نه؟ منتها برای کشور های مثل ایران همیشه محدودیت هست برای یه سری از رشته ها. منظورم اینه که آفیسر میدونه که شما نیومدی درس بخونی. اومدی که بمونی. نتیجه اینکه برای اقدام کردن بهتره که رشته خودتو انتخاب کنی (اگه غیر زبان هست) و بعد اگه پیدا کردی، ویزا تو از دانشجوئی به کار تبدیل کنی.

الهام 1390/06/31 ساعت 07:43

به شبنم:
ممنون شبنم جون...سابقه کارمو آماده کردم...به نظرت چه کار دیگه ای هم انجام بدم خوبه؟ غیر از انتظار!

اوستا 1390/06/31 ساعت 09:47

آقا ناصر از راهنماییتان ممنون. شما و سپیده خانم اینقدر کمک کردین که یک سال هم دیرتر جواب بدین باز هم قبولتان دارم.
فضای وبلاگ یک کمی خشک شده چون همه دارن از تجربیات خودشون حرف میزنن برای همین گفتم بد نیست برای تنوع یک مستند دیگه هم معرفی کنم (بهمن ماه یک مستند معرفی کردم که در وبلاگ قرار دادید البته افراد زیادی ندیدنش) این مستند جدیده و تازه از تنور در اومده من از تورنت دانلود کردم خواستم آپلود کنم سایر دوستان هم ببینن ولی امکانش نبود به خاطر همین دو تا سایت پیدا کردم اکثرش فیلتره ولی اینجا سرور upload station کار میکنه اگه کسی بتونه دانلود کنه بعد یک جای مطمئن آپلود کنه سایرین ببینن خیلی عالی میشه.

http://sharingcentre.net/196803-discovery-channel-ultimate-journeys-maldives-2010-hdtv-720p-x264-terra/


http://megasharesvn.com/tv-shows/documentaries/24815-discovery-channel-ultimate-journeys-new-zealand-2010-hdtv-xvid-teammjy.html

اختیار داری اوستای عزیز. نظر لطفته. از لینکی که گذاشتی ممنون. اون فیلمی که قبلا لینکشو داده بودی خیلی خوب بود , ولی متاسفانه الان پاک شده .این فیلم هم مطمئنا جالب خواهد بود . /ناصر

نرگس 1390/06/31 ساعت 14:49

به شهرو
شما برای سابقه کاری که در محدوده شورت لیست ایریا هست باید به خودتو امتبیاز بدید .

سیامک 1390/06/31 ساعت 15:22

ممنون ناصرجان خیلی ممنون ازلطفت

سیامک 1390/06/31 ساعت 15:32

راستی اگه کسی ضمانت یه دانشجو روبکنه وپرینت حساب بانکیشو هم ارائه بده وبعدا اون دانشجو نتونه ازعهده هزینه هاش بربیاد ویا دیگه برنگرده چه اتفاقی برای ضامن می افته وچه مسائلی پیش میاد؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.