دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Silver Fern Visas

Silver Fern visa یک ویزای پرطرفدار نیوزیلنده که دو نوعه: 

1-  Silver Fern Job Search visa

2- Silver Fern Practical Experience


برای داشتن و اقدام کردن دومی باید اولی رو داشته باشید....


Silver Fern Job Search visa نه ماهه صادر میشه و به شما اجازه میده که دنبال کار مورد علاقتون بگردید و اگه کار پیدا کردید می تونید ویزاتون رو تمدید بکنید و بقیه مراحل که شما بهتر از من بلدید....:) سابقه این ویزا برمی گرده به 25 آوریل امسال.


تعداد این نوع ویزا در سال محدوده و 300 نفر در ساله و رقابت شدیدی هم برای به دست آوردنش هست. تنها راه اقدام کردن برای این نوع ویزا از طریق سیستم آنلاینه و از اینجا. یه بدی این ویزا اینه که تنها راه پرداخت پول به صورت آنلاین هست اونم یا با مستر کارت یا با ویزا کارت. وقتی هم که پذیرفته شدین 3 ماه فرصت دارین که مدارکتون رو بفرستید، در غیر اینصورت کردیتتون از بین میره.


شرایط گرفتن این نوع ویزا هم ایناست:

1- سن بین 35-20

2- موقعی که برای این ویزا اقدام می کنید خارج نیوزیلند باشید

3- حداقل مدرک لیسانس و داشتن 2 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی

4- مدرک آیلتس 6.5

5- مبلغ 4200 دلار نیوزیلند به عنوان هزینه زندگی موقعی که در نیوزیلند هستید. 

6- ویزای Silver Fern Job Search visa یکبار برای هر کسی صادر می شود و قبلا نباید این ویزا اقدام کرده باشید.

7- همه مراحل تایید مدرک تحصیلی و تاییدیه شغلی شامل این ویزا هم میشه.


در صورت پذیرفته شدن، یک ایمیل دریافت می کنید که این مدارک رو از شما می خواد:

پاسپورت، سند یا گواهی بانکی که نشون بده شما توان مالی رو در 9 ماه دارید (شماره 5 بالا رو ببینید)، مدرک زبان آیلتس، مدارک تحصیلی، گواهی سابقه کار، مدیکال (INZ1007) و عکس قفسه سینه و گواهی سو پیشینه.


دارندگان ویزای Silver Fern Job Search visa که موفق به پیدا کردن کار تخصصی بشن، می تونن برای Silver Fern Practical Experience اقدام کنن. این ویزا اجازه میده که 2 سال تو نیوزیلند کار کنید که قابلیت تبدیل به ویزای اقامتی یا تمدید همین ویزا هستش. برای این ویزا محدودیتی در سال نیست. 


پی نوشت: 

اوستای عزیز که همیشه به اینجا لطف داره، زحمت کشیده و یه فبلم دیگه راجع به نیوزیلند پیشنهاد داده که مطمئنا باید جالب باشه. من خودم این فیلم رو ندیدم، ولی قاعدتا باید جالب باشه. تو این آدرس و اینجا می توینن این فیلم رو پیدا کنین و دانلودش کنید.


/ناصر

نظرات 50 + ارسال نظر
الهام 1390/07/07 ساعت 05:30

تشکر از اطلاعات تازه . یه سئوال...اطلاع دارین پروسه این ویزا چقدر هست و شغل مهم هست یا نه؟

من اطلاع ندارم. ولی حدسم اینه که باید پروسه اش کوتاه تر باشه. خیلی کوتاه تر از زمان ویزای کار یا مهاجرتی. توی متن هم نوشتم که داشتن شغل مهم نیست. برای تمدیدش نیاز به شغل دارین. این رو هم البته تو متن اصلی ننوشتم که امسال توی نیم ساعت ثبت نام تکمیل شده..../ناصر

[ بدون نام ] 1390/07/07 ساعت 05:38

سلام. به همسر شخص اقدام کننده ( برای این ویزا) چه نوع ویزایی داده می شه؟ اصلا به همسر و فرزندش ویزا می دن؟

خوب خودتون جوابو پیدا کردین که....! /ناصر

الهام 1390/07/07 ساعت 06:27

من در سایت inz در مورد اینکه این ویزا شامل همسر و فرزند می شه یا خیر این جمله رو پیدا کردم. متاسفانه نمی شه اونا رو با خود برد:
Partners and dependent children of holders of a Silver Fern Job Search visa are not entitled to be granted temporary visas on the basis of the Silver Fern Job Search visa.

درسته. فکر می کنین بشه ریسک کرد؟
ناصر

[ بدون نام ] 1390/07/07 ساعت 10:08


سلام.

مهاجرت از طریق ازدواج با زن نیوزلندی امکان دارد؟ چطور؟ می توانی کمکی بدهی؟
مرسی

فکر می کنی چه کمکی من میتونم بکنم؟ ;)
nasser

فرزاد 1390/07/07 ساعت 14:42

با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
من ۲۸ سالمه مجرد دامپزشکم حدود ۱۶ ماه سابقه کار دارم آیلتس فعلا ندارم ولی دارم آماده میشم نمیدونم اصلا واسه کار> رشته ما انجا نیاز دارن؟از کجا و چه جوری واسه مهاجرت کار اقدام کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنین

آقا فرزاد. رشتتون مورد نیاز نیوزیلند هستش. مطالب ما رو تو این وبلاگ یه مقدار وقت بزاری و بخونی مثل خیلی های دیگه می تونی اقدام کنی. اولین قدم برآورد امتیازاتته که از طریق لینک زیر انجام میشه. اگه امتیازاتت مناسب بود می تونی اقدام کنی. ما و اونایی که قبلا اقدام کردن هم اینجا می تونیم بهت کمک کنیم تا اگه مشکلی داشتی حل کنیم.
http://www.immigration.govt.nz/pointsindicator

ناصر

شبنم 1390/07/07 ساعت 16:48

thanks for information

my pleasure!
/naaser

مهرداد 1390/07/08 ساعت 22:46

سلام
من مهندس شیمی هستم
هم دانشگاه لیسانس و هم ارشدم جزئ دانشگاههای مورد تایید است
اسم رشتم هم توی لیست دراز مدت هست ولی تو یک وبلاگ خوندم که رشته های مهندسی ایران مورد تایید نیوزیلند نیست و فقط اون رشته هایی که مثل پزشکی و .. که شما گفتین نیاز به رجیستر دارن مورد تاییده

من گیج شد میشه بگین من بالاخره امتیاز رشته رو میگیرم یا نه؟

سلام. تو فرم 1093 رشته مهندسی شیمی نیست. شما از کجا اینو می گید؟ رشته شیمی هست با عنوان شغل Life Scientist. برای بیشتر رشته های مهندسی به غیر از مهندسی کامپیوتر مدرک واشینگتن اکورد (Washington Accord) مورد نیازه و ربطی هم به ایران و غیر ایران نداره. یه بار دیگه فرم 1093 و ستون آخرشو برای رشته های مختلف نگاه کنید. /ناصر

ali 1390/07/10 ساعت 00:36

اقا رضا/ سپیده خانم.... سلام
لطفا من رو به جدول اضافه کنید:
نام: علی
نوع ویزا: PR
مرحله: Pre-Assessment
شغل: University Lecturer

به سلامتی! Who is Reza.....
nasser

ali 1390/07/10 ساعت 11:53

اقا امتیاز رو یادم رفت... 135

سیامک 1390/07/11 ساعت 21:14

سلام ناصرعزیز ازمطالبت همیشه استفاده میکنیم.امروزبا دوستهاصحبت پناهندگی بود.میدونم که شماوسپیده خانم ازاین موردخوشتون نمیاد.ولی میشه لطف کنین بگین کسی که پناهندگیش قبول میشه جدای چیزهای احتمالی که بهش تعلق میگیره.چه چیزهایی رو بطور قانونی ازدست میده؟یابهش تعلق نمیگیره؟این یه نکته ظریف وحقوقیه که ممکنه وکیلهابه مراجعاشون نگن.ممنون میشم اگه توضیح بدین.

من اطلاع ندارم متاسفانه. می تونین از اونایی که تو این زمینه کار می کنن بپرسین. /ناصر

ali 1390/07/12 ساعت 01:21

اقا ناصر شرمنده ... این سومین باره شما رو رضا میگم.. چقدر هم بهتون میاد :-دی

ali 1390/07/12 ساعت 06:02

با سلام.... جواب per-assessment 3 روزه رسید !!!!
من امروز EOI رو submit کردم.. ممنون از کمکتون.
علی h ... ثبت EOI : اکتبر

الهام 1390/07/12 ساعت 09:22

با آیلتس جنرال می شه از دانشگاه های نیوزیلند برای دکترا پذیرش گرفت یا فقط آکادمیک قبول می کنن؟

نه. تنها آیلتس آکادمیک قبوله. /ناصر

نازنین 1390/07/12 ساعت 18:22

سلام . نیوزلند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نداره ؟همسرم ۳۹ ساله مهندس عمران و مدیر عامل یک شرکت ساختمانی با بیش از ده سال سابقه کاری است . خودم هم لیسانس ریاضی و کارمند و ۷ سال سابقه کار دارم . حدود ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه داریم .از چه روشی میشه اقدام کرد .مدرک زبان هم نداریم . (دو بچه)

سلام. این نوع مهاجرت هم هست، توی سایت اطلاعات کامل راجع به این کلاس مهاجرتی تجت عنوان Migrant Investment categories هست، منتهی من راجع بهش اطلاع ندارم. اما لینک زیر یه کلیاتی دستتون میده و شرایطتون رو می تونین با این دو تا روش سرمابه گذاری مقایسه کنید:

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/invest/investment

/ناصر

الهام 1390/07/13 ساعت 04:50

سلام. من بلاخره سلکت شدم. امروز ۵ اکتبر..

وای ی ی دوستم خوشحال شدم .. بوس بوس .. ایشالا همه چی سریع پیش بره
سپیده

پویا 1390/07/13 ساعت 06:24

بازم چهارشنبه شد. سه شنبه شبا هر دو هفته کارومون شده تا صبح امیدوار و نگران بودن برای واب EOI .یه سوال هم داشتم دوستانی که فول اسس انجام دادن برای ارسال اصل مدارکشون از چه پستی استفاده کردن? و اگر اطلاعاتی در این زمینه دارن بفرمایند.

[ بدون نام ] 1390/07/13 ساعت 11:40

هورااااااااااا الهام جان مبارک یاشه خانم
ایشالا باز خبرای خوب بشنوم ازت

پویا 1390/07/13 ساعت 11:55

الهام خانم میشه بفرمائید امتیازتون چند و تو چه قسمتهایی بود

شهاب 1390/07/13 ساعت 12:41

سلام
الهام خانم خیلی خوشحال شدم که شما انتخاب شدین :)
من هم امروز انتخاب شدم.امیدوارم بقیه پروسه هم بدون مشکل برای همه انجام بشه.

مهرداد 1390/07/13 ساعت 18:04

سلام اقا ناصر
فکر کنم دارید اشتباه می کنید
رشته مهندسی شیمی تو فرم 1093 با عنوان Chemical Engineer 233111 هست
درست میکم یا نه؟؟

با توجه به اینکه من مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران دارم و مدرکم نیاز به pre-ass نداره ولی شرایط Washington Accord مندرج تو ستون 4 را هم ندارم (مثل سایر بچه های مهندسی) از بین این امتیازها کدومشو میگیرم؟؟


1- امتیاز مدرک تحصیلی 60 امتیاز- فکر کنم اینو میگیرم

2- امتیاز سن 34 سال 25 امتیاز - فکر کنم اینو میگیرم

3- امتیاز 6 سال سابقه کار مرتبط با رشته در ایران 20 امتیاز - نمی دونم با توجه به اون شرط اینو میگیرم یا نه

4- امتیاز اضافه سابق کار 15 امتیاز- نمی دونم با توجه به اون شرط اینو میگیرم یا نه

5- امتیاز اضافه تحصیلات - 10 امتیاز- نمی دونم با توجه به اون شرط اینو میگیرم یا نه

6- من همسرم دانشجو فوق لیسانس زبان فرانسه است از دانشگاه ازاد تهران . ایا اون 20 امتیاز مربوط تحصیلات همسر را میگیرم یا نه؟


ممنون میشم اگه جواب بدین

درست میگی. نمیدونم برات نوشتم یا نه قبلا، بهترین راه برآورد امتیازات استفاده از سایت مهاجرت نیوزلند. آخری رو در صورتی میگیری که ایشون هم ایلتس ۶،۵ داشته باشن و رشته´ایشون مورد نیاز نیوزیلند باشه. ۴ و ۵ رو هم نمیگیری چون ثبت نکردی رشتتو. جمع امتیازاتت حدود ۱۰۵ میشه. امیدوارم که درست راهنمائی کرده باشم. ولی یک بار دیگه از لینک زیر استفاده کن و امتیازاتت رو دوباره حساب کن.

http://www.immigration.govt.nz/pointsindicator

ناصر

الهام 1390/07/14 ساعت 04:52

مرسی...ایشاالله به زودی همه دوستان از پول بیان بیرون و کارامون با هم پیش بره...به امید دیدار در نیوزیلند...من امتیازم ۱۲۵ بود. مدرک لیسانس و ۶ سال سابقه کار. سن هم ۲۹ سال.مهندس الکترونیک.

پویا 1390/07/14 ساعت 08:47

مرسی الهام خانم از اطلاعات ضمنا تبریک به شما و آقا شهاب و به امید موفقیتهای بعدی . منم امتیازم 120 که متاسفانه این سری من سلکت نشدم و به امید نوبتهای بعدیم

نرگس 1390/07/14 ساعت 12:13

الهام جون تبریک میگم و براتون ارزوی موفقیت دارم .

رومینا 1390/07/14 ساعت 17:27

سلام اقا ناصر و سپیده خانم
خداروشکر با راهنمایی مناسب اقا ناصر ما تونستیم یک استیتمنت بانکی با نام مشترک من و همسر تهیه کنیم و برای اثبات همسر بودنمون در یکسال اخیر بفرستیم همینطور تکرار تست پزشکی برای چربی خون م با موفقیت انجام شد.

امروز مدارکم رو فرستادم. خلاصه اینکه اگر دیگه نواقص نباشه باید منتظر مصاحبه باشم .
فکر کنم که خیلی از دوستان هم نگران این بخش هستند ممکنه که در مورد سوالهای ذکر شده در پستهای قبلی خلاصه راهنمایی بابت جوابها بکنید


با تشکر و سپاس

خوب خدا رو شکر...قسمت آخر سوالتون رو متوجه نشدم. منظور سوال هایی که موقع مصاحبه میپرسن؟ /ناصر

حبیب 1390/07/15 ساعت 06:22

به طور اتفاقی به مطلبی برخوردم که شاید برای دیگران هم جالب باشه.
اینطور که توی این سایت نوشته سیاست NZ اینه که پروسه ها رو طولانی تر کنه و به تعداد کمتری پذیرش بده و حتی آماری هم که اعلام می کنند واقعی نیست. این سایت ادعا کرده که این کار رو به طور غیرعلنی انجام می دهند.
سهمیه ای که سالانه 50.000 نفر (برای همه انواع نه فقط تخصص) بود رو به 150،000 برای سه سال تغییر داده به این معنی که انعطاف پذیری بیشتر میشه و میتونن یک سال کمتر یا بیشتر پذیرش بدهند و بجای کمیت روی کیفیت تاکید کنند.

اینکه تا چه اندازه صحت داشته باشده رو نمی دونم اما این لینکشه و با یک سری محاسبات ساده سعی کرده ادعاش رو اثبات کنه:
http://www.immigration.co.nz/new-zealand-immigration-blog/post/2011/8/3/Annual-Migrant-Target-for-NZ-set-to-a-Three-Year-Rolling-Target.aspx


ضمنا، آنهایی که در beijing لاج کرده بودند جدیدا نامه ای دریافت کردند که پروسه رسیدگی به درخواست آنها از آن چیزی که قبلا اعلام شده بوده، بیشتر طول خواهد کشید.

ممنون آقا حبیب. این سایت معتبریه. /ناصر

بابک 1390/07/15 ساعت 17:26 http://persiance.wordpress.com

تبریک به همه دوستایی که انتخاب شدن. امیدوارم بقیه مراحل رو بدون مشکل و هر چه سریعتر طی کنن.

شهاب 1390/07/15 ساعت 18:20

سلام
به پویا :
من لیسانس کامپیوتر هستم فول اسس هم کردم و 125 امتیاز دارم. مدارکم که شامل اصل لیسانسم بود رو با DHL فرستادم و تقریبا 25 روزه (9 روز تو راه بود) جواب گرفتم.

اگه سوال دیکه دارین در خدمتم.

راستی یه سوال دارم که چقدر طول می کشه ITA را بفرستن؟

:)

سیامک 1390/07/15 ساعت 20:21

سلام ناصرعزیزوخسته نباشید ببخشیدخواستم بپرسم با تغییروضعیت اقتصادی دنیاوهمینطورارزش پولی کشورها الان هزینه زندگی معمولی تونیوزلند چقدره؟لطفایه شهرغیر پایتخت روهم بگین؟سوال دوم اینکه اگه کسی دانشجویی بیادوباهفته ای ۲۰ ساعت یا ۴۰ ساعت آیا واقعا کارمعمولی(نه سخیف)پیدا میشه؟چقدرحدودامیشه روی این درآمدحساب کرد؟ممنون ازراهنمایی شما

من چون نیوزیلند زندگی نمیکنم نمیتونم آمار دقیقی بهت بدم. تو سایت هر دانشگاهی که بری خودشون راهنمایت میکنن که چقدر هزینه داره..منظورتم از کار سخیف نمیدونم چیه؟ ولی کاری که میکنی جواب یه زندگی دانشجوئی رو میده. اینکه کار دانشجوئی پیدا کنی بستگی به خودت داره.../ناصر

پویا 1390/07/16 ساعت 08:26

با درود به دوستان من تو قسمت تهیه سابقه کارام یکم به مشکل خوردم آیا کسی از دوستان هست که نمونه فرمتی در این زمینه داشته باشه به نظرتون متنو فارسی تهیه کنم بدم برای ترجمه رسمی و یا از اول انگلسی تهیه بشه تو سربرگ شرکت اگر کسی در این زمیه اطلاعات یا فایلی داره ممنون می شم در اختیار من بگذاره neysaryan@gmail.com

الهام 1390/07/16 ساعت 14:26

به شهاب:
آقا شهاب شما ازتون خواستن که فول اسس کنید؟ دانشگاهتون توی لیست بود؟ یه سئوال دیگه توی سایت مدارک لازم برای فول اسس و آدرسی که باید ارسال بشن مشخصه؟ می شه لینکشو بزارید؟ در مورد سئوالتون که کی ITA میاد تا اونجایی که من اطلاع دارم حداکثر تا 20 روز طول می کشه...

رومینا 1390/07/16 ساعت 16:44

سلام اقا ناصر
1 - در پست های قبلی لیستی از سوالاتی که برای مصاحبه ممکنه است پرسیده شود گذاشته شده منظورم دقیقا همین سوالات بود که اگر ممکنه برای هر سوالی یک اشاره بشه که در جواب به چه نکاتی توجه بشه تاثیر بهتری ممکنه داشته باشه
2 - در اخرین ایمیل کیس افیسرم گفته بود که بعد از برطرف کردن مدارک تا سه ماه تصمیم نهایی رو در مورد ما میگیرن
میخواستم بپرسم برفرض محال که با ویزا موافقت شد فکر میکنید برای security check و بقیه کارها چه قدر دیگه زمان لازم باشه؟
ممنون

سلام. والا به نظر من بهترین کار برای اینکه برای مصاحبه مشکلی نداشته باشین اینه که مطالعه داشته باشید و خودتون رو در شرایطی فرض کنید که دارین اونجا زندگی می کنید، برای آفیسر این مهمه که شما راجع به نیوزیلند در هر زمینه ای اطلاعات کافی دارید و راجع به اونها فکر کردید و پیش بینی همه چیز رو کردید. جواب ها رو با توجه به شرایط خودتون باید تنظیم کنید، نه بر اساس یه سری کلیات. تو این آدرس یه فایل گذاشتم که یه سری از سوالات رو به همراه جواب داره، ولی سعی کنید سوال ها رو با کلمات خودتون جواب بدین (http://s2.picofile.com/file/7155241070/NZIS_Interview_Questions_and_Answers.doc.html) آخرین کامنت این پست رو هم ببینید (http://2migrators.blogsky.com/1390/05/28/post-107).
برای security check تا اونجایی که من اطلاع دارم زمان مشخصی نمیشه گفت. بستگی به شرایط شما هم داره که مهم ترینش تعداد سفرهای خارجی که رفتینه. /ناصر

الهام 1390/07/17 ساعت 04:49

تشکر آقا ناصر می شه در مورد این جمله که در جواب رومینا خانوم دادین بیشتر توضیح بدین: " بستگی به شرایط شما هم داره که مهم ترینش تعداد سفرهای خارجی که رفتینه" ؟

من یادم نیست که کدوم فرم بود. ولی شما تاریخچه تمام سفرهای خارجیتونو توی یه فرمی وارد می کنید و استعلام (نه به این سادگی که من میگم)! از همه این کشورها زمان بره. هر چی سفر بیشتری داشته باشید زمان بیشتری طول میکشه تا Security Check تموم بشه. /ناصر

الهام 1390/07/17 ساعت 05:04

چه خوب که ما سفر خارجی با هم نرفتیم! پولامونو پس انداز کردیم
به رومینا:
رومینا جون چرا می گی بر فرض محال؟ چرا اینقدر نا امیدی عزیزم؟

شهاب 1390/07/17 ساعت 06:05

سلام الهام خانم
من قبل از اینکه EOI را بفزستم فول اسس کردم و دانشگاه آزاد تهران مرکز بودم و تو لیست نبودم و می دونستم که در نهایت باید فول اسس بشم.
از طرفی برای Bonus Point کیس آفیسر چیزی به نام مهندسی کامپیوتر (Computer Enginnering) قبول ندارن.

برای مدارک هم وقتی فرم IQA را پر می کنید بعد از پرداخت یه چک لیست بهتون میده. (البته تمام چیزهایی که گفتین )
من مدارم زیر را فرستادم
-سابقه کار (اصل + ترجمه)
-مدرک کارشناسی (اصل + ترجمه)
-ریز نمرات کارشناسی ( اصل + ترجه)
-دیپلم و ریز نمراتش (فقط ترجمه با مهر دادگشتری)
-کپی برابر اصل پاسپورت
- چک لیست سایت

برای من دو روز پیش ITA هم فرستادم و 4 ماه وقت دادن تا مدارکمو بفرستم (خیلی زودتر از چیزی که فکر می کردم )
تو فرماش چند جا به صراحت گفته باید فول اسس هم بفرستین پس به نظر من زودتر برای فول اسس اقدام کنید.

اگه سوال دیگه ای داشتین در خدمتم. :)


شهرو 1390/07/17 ساعت 07:35

شهاب خان:
مبارکه . چند سوال داشتم
1-میشه ازتون بپرسم که چه زمانی سکلت شدید؟ میخواهم تقریبا زمان انتخاب و فرستادن ITA رو تخمین بزنم ؟ توی سایت لندن خوانمدم که بین 12 تا 20 روز اگر اشتباه نکنم برامون ITA رو میدهند؟ درسته مال شما هم همینقدر زمان برد؟
2-شما برای فرستادن پول فول اسسمنت از کارتهای اعتباری استقاده کردید؟
3- سیلابس دروستان را نفرستادید؟

سلام شهرو
ممنون :)
1-من 5 اکتبر انتخاب شدم و 7 اکتبر ITA برام فرستادن !
برای خودم جای تعجب بود.
2-من برای پرداخت VISA CARD از بانک گرفتم (معمولا بانکهای خصوصی دارن) هر جند زمان شارژ طولانیه ولی چاره ای نیست.(یک هفته طول میکشه)
3- من ریز نمرات فرستادم ولی سیلابس نفرستادم.

اگه سوالی بود تا جاییکه بتونم کمک کنم در خدمتم

الهام 1390/07/17 ساعت 14:31

به شهاب:
تبریک آقا شهاب که زود براتون ITA فرستادن..یه سئوالی دارم. چطوری ارسال شده؟ ایمیل کردن؟

شهرو 1390/07/17 ساعت 16:51

به شهاب :
میتونم ازتون بپرسم که متن ایمیلتون و ادرس فرستنده چیه؟ ایا افیسر خودشو هم معرفی کرده بود؟ اخه من همزمان با سکلت شدنم چون هی ایمیل میزدم به EIOteam که ادرس بگیرم برای فرستادن نسخه دوم ایلتسم، همان روز 5 اکتبر میلی برام اومد که ادرس لندن رو بهم دادن. این که ایمیل ita نیست؟هست؟

ناهید 1390/07/17 ساعت 19:04

سلام دوست عزیز..ممنون از اطلاعات خوبتون ..واقعا در مورد نیوزیلند اطلاعات کمه..ممنون میشم اگه به من هم کمک کنید.
من مهندس نرم افزار از دانشگاه فردوسی , 33 ساله با 10 سال سابق کار هستم درحال حاضرایلس 6.5 دارم که باید 1 ماه دیگه دوباره تمدید کنم.از سایت نیوزیلند امتیازم شد 105 بدون بونوس که نمی دونم می گیرم یا نه.میشه من رو راهنمایی کنید که اولین قدم برای من اسست هست یا نه؟ ایا امتیازم همون 105 هست؟ با توجه به تجربتون فکر می کنیدبا این امتیاز امیدی هست واگه هست چقد پروسه طول می کشه؟
راهنمایتون کمک بزرگی به من می کنه ..ممنون

سلام
به الهام :
ممنونم امیدوارم ITAشما هم زودتر بیاد.به من ایمیل زدن
و رفرنسم هم دادن

به شهرو:
متن که گفته برای ITA اقدام کنید چند تا فرم اتچ کردن و ظاهرا تیم لندن و کیس آفیسر ندارم چون گفته بعد از ارسال مدارک بهت کیس افیسر میدن
چند جا هم تاکید کرده 4 ماه وقت دارم که حسابی عصبیم میکنه.

:)

رومینا 1390/07/18 ساعت 17:43

سلام
به الهام عزیز
راستش میگم بر فرض محال چون اصلا اطمینانی نیست که به ویزا برسه.
چند روز پیش که پیش دکتر کاظمی بودم برای تکرار ازمایشان پسرم و همسرم دکتر بهم یه فکس نشون داد که براش از سفارت نیوزیلند فرستاده شده بود مربوط به یه بنده خدایی که دقیقا یکسال پیش تست پزشکی اش رو انجام داده بود جالب اینجا بود که فکس کرده بودن که یکسری ازماشات مثل چشم پزشکی و چیزهای دیگه تکرار بشه فکرش رو بکنید درست بعد از یکسال .
تازه این بیشتر به کسانی ویزای دایم میدن که جاب افر داشته باشن خوش شانس باشیم ویزای کاری بدن که یعنی یه چند ماه استرس و هزینه های گزاف که اگر کار پیدا نکنی باید برگردی.
همین الانش هم کیس افیسر ازمون اصل مدرک دانشگاهی رو خواسته که من هم با اصل ریز نمرات فرستادم یعنی قید مدرکم رو هم زدم که شاید مثل اقا بابک اگر مدارکم تو پست گم شد به کیس افیسر میگم کی برام میفرستیدش میگه مگه لازمش دارید.
خلاصه اینکه درست وقتی فکر کردم مشکلی نیست یه مشکل عجیب غریب پیش اومده باید صبر ایوب داشت و دل و جیگر . (راستش کم اوردم)

الهام 1390/07/19 ساعت 04:59

:O ها ؟

رومینا 1390/07/21 ساعت 14:20

به الهام
اگر از دارالترجه های رسمی خودمون بخواین استفاده کنید باید اکثر مهر دادگستری و امور خارجه هم براشون بگیرید برای استرالیا یا نیوزیلند میتونید از مترجمان ناتی استفاده کنید که مهرشون بیشتر قابل قبول برایشان است و نیازی هم به مهر دادگستری و یا امور خارجه ندارن و به این ترتیب خیلی سریعتر هم به شما ترجمه هاتون رو تحویل میدن
فکر کنم سه یا 4 تا مترجم ناتی در تهران هست که یکیشون شکیبا تو میدان توحیده. هزینه اش هم کمتر میشه من برای ترجمه های نیوزیلندم از مترجم ناتی استفاده کردم

ممنون :)

الهام 1390/07/23 ساعت 05:08

ممنون رومینای عزیز.

مهدی 1390/07/29 ساعت 09:45

سلام وخسته نباشید. ممنون از از وقتی که میگذارید.
آیا میشه بعنوان آموزش زبان ویزا گرفت و اومد نیوزلند ؟
و در زمان آموزش زبان با محیط آشنا شد و پیشنهاد کار گرفت؟ البته من زبانم بد نیست و سابقه 15 سال کار دارم.
و یا بدون حضور در اونجا میشه پیشنهاد کاری گرفت؟
ممنون

راستش همه اینهایی که گفتی ممکنه .. و دیدم که بعضی از این راه میان .. برای اینکه به عنوان اموزش زبان بیای کالج هایی هستند که این کار رو براتون انجام می دهند و البته هزینه هاش زیاده یه چیزی حدود 400 دلار در هفته ..
سپیده

زهرا 1390/08/27 ساعت 12:43

با سلام میخواستم اگر براتون ممکن هست من رو راهنمایی نمایید برای زندگی در نیوزلند چگونه میتوانم اقدام کنم
من 33 ساله هستم و پرستار با شش سال سابقه کار در بخش دیالیز بیمارستان و آیلتس 7 جنرال هم دارم و متاهل

سلام .. راستش اگر پست های ما رو بخونید خیلی به نظرم کمک می کنه و همین طور خود سایت مهاجرت خیلی خوب گفته .. حتما یه نگاهی بندازید و اگر سوالی داشتید حتما در خدمتیم .. ولی در کا اولین اقدام اینه که ببینید امتیاز لازم رو برای مهاجرت میارید و یا نه که می تونید توی point indicator خود سایت مهاجرت این رو چک کنید .
سپیده

حمید 1391/01/22 ساعت 21:34


سلام سپیده و ناصر عزیز،
من هم قصد دارم برای نیوزلند اقدام کنم. دیگه به وکیل ها اعتماد ندارم چون یک پرونده رفیوزی در استرالیا رو دستم گذاشتن. میخام خودم انجام بدم و به کمک نیاز دارم. لطفآ دستم رو بگیرید. هزنیه مشاوره هم تقدیم میکنم هر چقد بفرمایید. برای ارتقا این حرکت خوب بلاگتون ها . در ضمن میگن امتیازم۱۳۰ -۱۳۵ هست. اگر امکانش هست قدم به قدم کمکم کنید. من تو کارهای اداری خیلی ضعیف هستم. دوستم برام انتخاب واحد میکردن. امکانش هست یک ایمیل بهم بدید. با سپاس

راستش همین که امتیازتون رو می دونید قدم اول و مهمترین قدم هست. کافیه توی سایت که ادرسش کنار صفحه ما هست خودتون رو رجیستر کنید و بعد فرم های EOI رو پر کنید .. فقط مطمئن باشید برای هر امتیازی که دارید می گیرید حتما مدرک لازم رو دارید.. زبان قدم مهمی هست خودش و برای این مرحله باید ایلتز ۶.۵ داشته باشید و همین طور چک کنید ببینید مدرک دانشگاه اتون نیاز به اسسمنت داره یا نه اگر نیاز باشه می تونید پری اسسمنت رو انلاین انجام بدید .. شما مراحل رو شروع کنید و حتما همگی اینجا به سوال هاتون پاسخ می دیم ..
موفق باشید
سپیده

حمید 1391/01/23 ساعت 03:14

خیلی ممنون از محبتتون
به من یه وکیل گفت ۱۳۰ یکی دیگه ۱۳۵
من دارم الان خودم حساب میکنم.
زبان ۶.۵ رو دارم،تا سپتامبر ۲۰۱۲ وقت داره.
مدرک دانشگاه از دانشگاه برای کارشناسی و ارشد نیاز به اسسسمنت نداره . از این لینک دیدم اسم دانشگاهها هست. که فکر کنم کافی باشه؟ .(http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/formsandfees/formsandguides/lorq/default.htm)

اصل مشکل من تو سابقه کاری هست ، بذارید سوال ها رو ۱ ، ۲، ۳ بپرسم :
در مورد سابقه کار من حدود ۶ سال دارم که یه کم پیچیده هست چون همشون بیمه ندارن.
۱- آیا سابقه کار سربازی part time حساب میشود کرد؟ یعنی ۲۰ ماه حساب شود ۱۰ ماه .
۲- من بعد از سربازی ۱ سال تو همون شرکتی که وابسته به سپاه بود ، کار کردم که بیمه رد شد ، آیا حساب کنم ؟ ، یا چون سپاه هست بیخیال سابقه بیمه شم؟
۳- از همه مهمتر آیا bank statement (پرینت مهر شده از حساب بانکی ) و قرارداد با شرکت رو میشه جای بیمه ارایه کرد ؟ فیش حقوقی فارسی که ترجمه کنم چی ؟ چون من ۶ سال کار کردم ولی ۴.۵ سال برام بیمه رد شده . ۲۰۰۴ فرق تحصیل شدم و تا الان کار کردم، و ۲۰ ماه هم سربازی که میشه ۶ سال کار
۴- اگر مثلا با ۱۲۰ امتیاز بفرستیم و سابقه کارمان مثلا ۱ سالش مورد پذیرش قرار نگیره و از ۶ سال بشه ۵ سال و امتیاز افت کنه به ۱۱۵ انوقت تکلیفمون چی هست چون با ۱۲۰ از pool در آمده بودیم کلا reject میشیم ؟

اگر برای محکم کاری با ۴ سال سابقه بفرستیم (۱۲۰ امتیاز ) با ۶ سال (۱۳۰ ) خیلی فرقش هست ؟

برای اثبات سابقه کار ازتون سابقه بیمه نمی خوان اما ممکنه برای اثباتش احتیاج به ارائه نامه از شرکت و قرارداد کاری و یا فیش حقوق و یا شرح وظایف و غیره بشید .. ترجیحا اگر بتونید با امتیاز بالاتر شرکت کنید بهتره چون امکان از پول در اومدنتون بیشتر می شه و الا اگر در ۶ ماه از پول در نیاید اسمتون حذف می شه مجبورید دوباره شرکت کنید از اول ..
سپیده
راستی لطفا همیشه کامنتتون رو روی اخرین پست بذارید ..ممنون می شم

حمید 1391/01/23 ساعت 11:14


ببخشید منظورتون از این که روی آخرین پست بزارم کامنت رو چی هست ؟
در مورد سوالها، اگر مثلا با ۱۲۰ امتیاز بفرستیم و سابقه کارمان مثلا ۱ سالش مورد پذیرش قرار نگیره و از ۶ سال بشه ۵ سال و امتیاز افت کنه به ۱۱۵ انوقت تکلیفمون چی هست چون با ۱۲۰ از pool در آمده بودیم کلا reject میشیم ؟ منظورم اینه که منم میخام با امتیاز ا بالاتر بفرستم، ولی میترسم ۱ سال فیش حقوقی و قرارداد مورد پذیرش نباشه .
به نظرتون بهتره به جای ان بیمه در موسسه سپاه (که مجبوری رفتم ) فیش حقوقی و قرارداد جور کنم ؟

راستش نمی دونم چی می شه .. واسه همین می گم روی اخرین مطلبی که نوشتیم توی بلاگ کامنت بذار اینجوری بقیه هم کامننت رو می بینند و اگر تجربه مشابه داشته باشند کمک می کنند .. بیمه مرجعی مناسبی برای نشون دادن سابقه کار براشون نیست شاید در اینده بشه اما در حال حاضر بیشتر دنبال این هستند که بهشون قرارداد و غیره نشون بدید .. حالا سوالت رو باز روی پست اخریمون بنویس شاید کسی بتونه کمک بهتری کنه
موفق باشید
سپیده

رضا سالاری 1391/02/06 ساعت 04:33

سلام.من رضا هستم.۲۶ ساله.لیسانس مهندسی مکانیک جامدات دارم دانشگاه آزاد و..معدل۱۳.۴۸ .و الان هم کار میکنم.۲.۵سابقه کار دارم در ارتباط با رشته ام.میخواستم بدونم در کل شانسم چقدره واسه ویزا گرفتن...هر نو ویزایی که باشه فقط از اینجا برم..نیوزیلند.فقط برم..آیا من نمیوتن به خاطر مدرک که دانشگاه آزاد بودم؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.