دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

هزینه ها ریز به ریز!

خیلی درباره هزینه ها کلا این چند وقت سوال شده و فکر کنم به صورت پراکنده هم زیاد نوشتیم و هم توی کامنت ها پاسخ دادیم اما انگار یه پست دیگه هم لازمه .. حالا من هرچی به ذهنم می رسه براتون می نویسم. ولی اول بگم که من هیچ بر و بچه ای ندارم که بدونم هزینه های اونها چطوریه اما سعی می کنم درباره خرج های مخصوص اونها هم براتون اطلاعاتی به دست بیارم:


شاتل از فرودگاه تا خونه به صورت متوسط در حدود بین ۴۰-۶۰ دلار

متوسط اجاره یه آپارتمان مبلمان شده در city با یک اتاق خواب در حدود ۳۵۰-۴۰۰ دلار در هفته (جای خوب و تمیز)

متوسط اجاره یه آپارتمان مبلمان نشده در غیر City مثلا north shore با ۲ اتاق خواب در حدود ۳۵۰-۴۰۰ دلار در هفته (جای خوب و تمیز)

برای اجاره خونه باید ۲ هفته رو به عنوان Bond و در واقع همون پول رهن بدید و اجاره یک هفته رو هم به agent

هزینه هتل متوسط بدون صبحانه و اینها برای هرشب برای دونفر حدود ۱۰۰ دلار.

خرید یه دست مبلمان متوسط ۵ نفره خوب حدود ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار

خرید یه یخچال خوب متوسط حدود ۱۰۰۰ دلار

نیازی به خرید ماشین لباس شویی و گاز و ظرف شویی نیست چون همه خونه ها چه مبلمان شده و نشده دارند.

خرید تخت و تشک اش ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار - از همه چی گرونتره نمی دونم چرا :(

همه این ها رو می شه از دم قسط هم خرید به شرط داشتن اقامت

به فرش و پرده و کمد لباس احتیاجی ندارید چون همه خونه ها دارند. (خونه ها یا موکت هستند و یا کف پوش چوبی دارند.)

خرید یه ماشین دست دوم تمیز و بدون خرج حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار

کرایه ماشین بدون بنزین از حدود  ۱۵  دلار در روز هست و غیره بسته به نوع ماشین

بنزین الان در حدود لیتری ۲ دلار

استخر سانس ازاد ۶ دلار

رفت و امد برای ۵ روز در هفته با اتوبوس متوسط حدود ۶۰ دلار برای هر نفر

ویزیت دکتر عمومی حدود ۵۰-۷۰ دلار

ویزیت دندانپزشک برای جرم گیری و عکس برای چک اپ ۱۳۰ دلار (همین امروز قیمت گرفتم)

گرفتن گواهی نامه حدود ۲۰۰ دلار تقریبا هزینه داره برای امتحان تئوری و عملی

کلاس زبان اگر اقامت داشته باشید مجانی

کلاس زبان بدون اقامت از ترمی ۱۰۰ دلار (۱۲ جلسه) تا هفته ای ۳۰۰ دلار (هرروز هفته)

اگر حدود ۱۰ هزارتا توی بانک بزارید می تونید برای گرفتن کردیت کارت اقدام کنید

یه کیسه برنج خوب ۵ کیلویی که ما ایرانی ها دوست داشته باشیم حدود ۲۸ دلار

دو تا سینه مرغ و ۴ تا رون کلا روی هم حدود ۱۲ دلار

یه شیشه روغن ۲ لیتر در حدود ۶ دلار

یه قوطی شامپو حدود ۷ دلار

یه بسته گوشت چرخ کرده درجه ۱ ۴۵۰ گرمی حدود ۸-۱۰  دلار

یه کیلو پیاز سفید حدود کیلویی ۲.۵ دلار

۱۲ تا تخم مرغ حدود ۳-۵ دلار

یه بسته نون ۶ تا نون همبرگری کوچیک داره بین ۲-۳ دلار

یک وعده غذای فست فود برای یک نفر یا نوشابه حدود ۱۰ دلار و یا کمتر

یک قوطی شیرخشک ۱ کیلویی از ۲۰ تا ۲۵ دلار

یه بسته ۲۰ تایی پوشک بچه حدودا ۱۰ دلار


فعلا چیز خاص مهمی به ذهنم نمی رسه اما اگر چیزی یادم بیاد یا یادم بیارید اضافه می کنم.


حقوق دریافتی برای یه شغل غیرحرفه ای از ۱۰ دلار در ساعت هست تا ۱۸ دلار. ۱۸ دلار و یا بالاتر معمولا باید در اون شغل سابقه داشته باشید. مثلا برای فروشندگی Brand های معروف. 


برای کسانی که مثلا همسرشون کار می کنه و نیاز مالی ندارند و یا دنبال کار فعلا نیستند و درس هم نمی خونند پیشنهاد می کنم حتما یه کار ۱ روز درهفته به صورت داوطلب بگیرند تا هم زبانش اون راه بیفته هم با محیط اشنا می شن و هم در سال های اینده حس نکنند دیگه نمی تونند وارد محیط کار بشند و خودشون رو خیلی از محیط دور ببینند.


یه نکته ای که مهم هست هیچ وقت لوازم خونه رو با قیمت کامل نخرید چون همیشه و همیشه حراج می شه و می تونید با قیمت های پایین تر و درصدهای تخفیف خوب بگیرید جنس ها رو. در مورد مواد غذایی و سایر مایحتاج روزانه هم همین طور. نمی شه مواد غذایی رو همیشه وقتی Sale می شند خرید اما خوب همیشه یه چیزی که مورد نیاز هست بلاخره Sale میشه.


سپیده

نظرات 26 + ارسال نظر
مرجان 1390/07/25 ساعت 03:48

خیلی ممنون ازقیمت هایی که نوشتی.پس رویهمرفته قیمت موادغذایی درنیوزلندحداقل ۲ برابرمالزیه که من فعلا توش دارم زندگی میکنم.ببخشیدپوشک رونوشته بودی بسته ۲تایی یعنی ۲ تادونه توشه؟ سوال دیگه اینکه شغلهایی که گفتی همیشه میشه پیداکرد؟یا گاهی مدت زیادی برای پیداکردن یه شغل بایدمنتظرشد؟
مرجان

۲۰ تایی :) شغل ها همیشه هست اما خوب معمولا نزدیک کریسمس و اینها بیشتر می شه چون همه سرشون شلوغ تر هست ..
سپیده

سلام سپیده خانم
ممنون از اطلاعات مفید
واقعا کار بزرگی انجام میدی :)
برای من ITA اومده ولی هنوز مدارکمو نفرستادم. ممکنه وضعیت منو تو جدول آپدیت کنی
ممنون

Sure thing :)
Sepideh

مریم 1390/07/25 ساعت 06:31 http://e-hadieh@blogfa.com

تو مایه‌های countdown قیمت زدی‌ها!! همچین با جزئیات

:) واسه اینکه یه ایده ای از قیمت ها بده از همه جا بهتره .. نه از همه جا ارزونتره نه گرونتر :)
سپیده

ساناز 1390/07/25 ساعت 09:20

خیلی عالی بود

پروانه 1390/07/25 ساعت 09:33

مرسی عزیزممممم

موفق و سلامت باشی

رومینا 1390/07/25 ساعت 16:54

به سعید
اقامت در نیوزیلند رو به شما تبریک میگم
حال برای شیرینی هم که شده برامون از زمان رسیدن به فرودگاه تا کنون رو به ریز بنویسید از هزینه ها، تفاوت ها و هر چیزی که به نظرتون متفاوت با ایرانه ممنون میشیم اینجوری میتونیم یه تصویر مجازی تا قبل از ورود داشته باشیم که حتما برامون سودمنده
مرسی

مهراد 1390/07/25 ساعت 17:54

مرسی سپیده جان خیلی مفید بود.
فقط اتوبوس رو درست نوشتی ؟ 60 $ یا 6 $ ؟
60 واسه اتوبوس زیاد نیست ؟

هفته ای ۶۰ سوال - رفت و برگشت .. یعنی روزی کمتر از ۸ دلار .. می شه ۱۰ بار رفت و برگشت .(۵ روز کاری) .. نه درسته .. خودم هم یه لحظه گیج شدم ..
سپیده

الهام 1390/07/26 ساعت 04:46

به نظر می رسه اگه آدم ماشین بخره و هر روز باش سر کار بره و برگرده و هزینه بنزین بده به صرفه تره...درسته؟

دقیقا فقط به شرطی که جای پارک داشته باشی یعنی مثلا شرکت بهت پارکینگ بده والا به صرفه نیست اصلا .. پارکینگ گرون در میاد ..
سپیده

ساناز 1390/07/26 ساعت 11:08

سلام
بازم خسته نباشید.
خرید خونه یادتون نره لطفا

خرید خونه .. اهان .. نه حتما می نویسم .. چشم
سپیده

مهرداد 1390/07/26 ساعت 12:42

از خوندن وبلاگ شما خیلی خوشم اومد. من 2 ساله که دنبال قضیه مهاجرت هستم و ژانویه 2010 برای کانادا (فدرال) اقدام کردم. شاید شنیده باشید که چند ماهی هست که دولت فدرال کانادا پرونده های بینن Feb.2008 تا Jul.2010 رو معلق گذاشته. چند روزیه که دنبال یک گزینه جدید بودم و با خوندن وبلاگ شما، بخصوص با توضیحات کامل و جامع سپیده خانم به نیوزلند علاقه مند شدم. با اینکه بیشتر مطالبتون رو خوندم و سایت اداره مهاجرت نیوزلند رو هم دیدم، هنوز هم ابهاماتی دارم که امیدوارم با کمک شما برطرفشون بکنم. امیدوارم که همواره تو زندگیون موفق باشید.

سلام . حتما . هر سوالی داشته باشید ما همگی سعی می کنیم با کمک هم جواب بدیم . اینجا در واقع فقط من و اقا ناصر نمی نویسیم بلکه همه خوانندگان هم بخشی از نویسندگان هستند و خیلی سوال ها رو با کمک اونها جواب می دیم ..
به هر حال خوش امدید
سپیده

soudi 1390/07/26 ساعت 21:02

یک سوال داشتم نوشته بودید در صورت داشتن اقامت...چه نوع اقامتی منظورتون بود..دائم؟

اهوم . دائم .
سپیده

عباس 1390/07/29 ساعت 21:33

سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون
با توجه به اطلاعاتی که قرار دادید نیوزلند کشور گرونی محسوب می شه و ظاهرا هزینه های زندگی بالاست!
به نظرتون با یک کار غیر حرفه ای زندگی رو میشه چرخوند؟
یه سوال دیگه ازتون در مورد مهاجرت دارم و اون اینکه "
به من گفتن(یه وکیل گفت) مهندسی الکترونیک ایران رو اونجا قبول ندارن وبه عنوان تکنسین می پذیرنش آیا درسته؟

الهام 1390/07/30 ساعت 05:08

به عباس:
بله متاسفانه درسته مهندس الکترونیک و باقی مهندسی ها به جز کامپیوتر رو قبول ندارن. ولی مهندس الکترونیک در صورتیکه سابقه کار تکنیسینی داشته باشه می شه.

عباس 1390/07/30 ساعت 10:29

دوباره ممنون که جواب دادین:
منظورتون از سابقه کار تکنسینی که می شه چیه ؟
اگه این سابقه رو داشته باشه اون وقت مهندسیش پذیرفته می شه یا نه به عنوان تکنسین می پذیرنش؟
واگه سابقه کار مهندسی باشه چی؟
نفرمودید واقعا میشه با کار معمولی زندگی رو چرخوند؟

یا کار معمولی می شه زندگی کرد .. ولی خوب باید این رو در نظر بگیرید که اگر ویزای work to permit بهتون بدن برای گرفتن اقامت باید کار در زمینه رشته اتون و سابقه اتون پیدا کنید ..

الهام 1390/08/01 ساعت 05:04

سابقه کار تکنیسینی با مهندسی فرق می کنه. یه مهندس الکترونیک می تونه کار تکنیسین انجام داده باشه و با همین شغل هم اپلای کنه. منظور کارهای تعمیرات و کالیبره و ...

آرش 1390/08/03 ساعت 09:44

مرسی از توضیح خوبتون

مهران 1390/08/05 ساعت 09:05

سلام
راجع به کار مهندسی نوشتین. من مهندس مواد هستم که تو لیست نیازهای نیوزلند هستُ دارم واسه اونجا اقدام می کنم و وکیلم گفته اگر نظام مهندسی استرالیا مدرکت رو تایید کنه( یعنی اول پروسه مثل مهاجرت به استرالیا)ُبعدش نیوزلند مدرکت رو قبول می کنه. شما چیزی می دونین؟

نه . راستش راجع به اینکه اگر استرالیا قبول کنه نیوزلند هم قبول داره و غیره رو نمی دونم .. می دونم این دو کشور رابطه خیلی نزدیکی به هم دارند .. اما سوال من اینجاست که چرا مستقیما برای تائید برای نیوزلند نفرستید .. اینطوری هم راحت تره و هم اگر می خواهید برای اینجا اقدام کنید خیالتون راحته که امتیازتون مورد تائید هست ..

بچه ها اگر کسی در این مورد چیزی می دونه و یا نظری داره لطفا بگه
ممنون
سپیده

مهران 1390/08/05 ساعت 10:47

دلیلش همونیه که گفتین دیگه. چون نیوزلند مدارک مهندسی ایران رو تایید نمی کنه. یا باید واشینگتون اکورد تایید کنه یا یه جایی مثل استرالیا. البته این نظر وکیله و من توی توضیحاتی که جلو ستون رشته خودم تو لیست رشته های مورد نیاز بود یه همچین چیزی رو دیدم.

عباس 1390/08/06 ساعت 05:45

به الهام :
ببخشید دیر شد ولی باید ازتون تشکر کنم که جواب میدین
من می خوام برای نیوزلند اقدام کنم ولی در این که پذیرفته می شم یا نه دوبه شکم
امتیازی که خودم محاسبه کردم با مدرک مهندسی برق 115 شده به نظر شما چیکار کنم؟

الهام 1390/08/07 ساعت 05:05

به عباس:
با امتیاز ۱۱۵ امید هست که از پول بیرون بیایید...باید ریسک کرد...یکی از دوستان وبلاگی با ۱۰۵ امتیاز زود از پول بیرون اومد..ایده آلش برای ما ایرانی ها ۱۳۰ به بالا است. در مورد سابقه کار دقت کنید که سابقه کارتون حتما باید توش قید بشه که تکنیسینی بوده نه مهندسی.

عباس 1390/08/07 ساعت 10:19

باز ممنون که جواب دادین
به نظرتون چیکار میشه کرد که مدرک مهندسی ما رو قبول کنند؟
اگه دوستان راهکاری سراغ دارن ممنون خواهم شد اگه ارائه کنند.

پروانه 1390/08/08 ساعت 11:34

برای تایید مدرک رو باید بفرستید NZQA . اونجا سطح مدرکتون رو مشخص می کنن مثلا برای مهندسی به ما سطح 7 رو دادن که با مدرک مهندسی خودشون برابر بود و مدرک رو قبول کردن.

Hessam 1390/08/12 ساعت 19:15

سلام مجدد، تشکر دوباره، ارادت مضاعف، تهنیت مشدد و غیره و ذلک
سؤال: درآمد متوسط یک مهندس عمران تو اونجا چقدره ماهی؟
آیا جزو مشاغل پر درآمد محسوب میشه؟
با این سابقه درآمد چه جور خونه ای میشه خرید؟ منظورم اینه که بانک این درآمد رو راحت واسه وام خونه تأیید میکنه؟
ممنون

جز مشاغل با درامد خیلی خوب خواهد بود اگر کار مرتبط پیدا کنید و بانک وقتی درامد داشته باشید خیلی راحت بهتون وام می ده .. هر دوی این اطلاعات رو به ریز توی سایت بانک که چقدر وام می ده و غیره توی پست مربوط به خرید خونه و درامد شغل شما رو هم توی سایت seek.co.nz می تونید پیدا کنید.
سپیده

یه مهاجر 1390/08/15 ساعت 14:55

میخوام بدونم شرایطی که برای مهاجرین با بچه در استرالیا هست (هزینه بچه ها و کمک هزینه ها منظورمه) هم در نیوزلند هست؟
سوال دوم در مورد بازار کار طراحان وب سایت و برنامه نویس های وب است آیا بازار کار خوبی دارند؟
آب و هوا را ننوشتی و وسایل گرمایش
در مورد خونه نوشته بودی میخوام بدونم با 100 تا میشه یک خونه (آپارتمان ) کوچیک ولی با کیفیت و توی محله خوب گیر آورد؟

راستش من در مورد همه اینها تقریبا پست دارم. یه سری به لیست پست های کنار صفحه سمت راست بزنید .. مطمئنم خیلی سوال ها جواب داده می شه .
سپیده

مسیح 1391/01/21 ساعت 13:12

قیمت ها به دلار نیوزلند هست یا امریکا؟

mojtaba 1391/03/20 ساعت 08:01

با سلام
لطفا اگه امکان داره در مورد مهاجرت غیر قانونی به
نیوزلند اطلاعاتی بدید.
آیا خدماتی شامل حال مهاجرین غیر قانونی میشه؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.