دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

خرید خونه در نیوزلند !

و اما خرید خونه !

راستش خرید خونه تا اونجا که تجربه و پرس و جو بهم نشون داده امری است بسیار وقت گیر در این سمت دنیا .. البته در عین حال ساده .. اولش ممکنه کمی گیج بشید و فکر کنید چقدر پیچیده است و چقدر چیزها باید بدونید اما ساده تر از اونه که فکرش رو بکنید ..


نمی دونم از کجا شروع کنم اما سعی می کنم دسته بندی شده بنویسم:


روش های خرید و فروش خونه:

اینجا خونه رو به روشهای مختلفی برای فروش می ذارن.

۱- فردی ممکنه خودش شخصا خونه اش را برای فروش توی سایت ها و یا روزنامه و غیره برای فروش تبلیغ کنه

۲- خونه از طریق یه بنگاه و یا بنگاهی که ما از این به بعد می گیم Agent برای فروش تبلیغ بشه

۳- خونه از طریق بنگاه برای مناقصه گذاشته بشه

۴- خونه از طریق بنگاه برای مزایده گذاشته بشه


روشهای دیدن خونه:

۱- خیلی از خونه ها ممکنه مستاجر توش باشه و برای دیدنش هرجا که تبلیغش رو دیدید با صاحب خونه و یا Agent تماس بگیرید و با قرار قبلی و هماهنگی برای بازدید خونه برید.

۲- ممکنه خونه را دو روز در هفته به مدت ۱ ماه تقریبا به عنوان Open home گذاشته باشند. در واقع یعنی در این روز خاص و ساعت خاص یک Agent یا صاحب خونه توی خونه هست و در خونه به روی همه بازه و می تونید برید و در اون ساعت ها خونه رو ببینید.


چه نکاتی در مورد خونه های نیوزلند مهم هستند در نظر بگیرید:

۱- اولین نکته این هست که خونه Leaky  نباشه یعنی از جایی از خونه مخصوصا سقف ها و کناره های پنجره و غیره چکه نداشته باشه. معمولا خونه های Leaky خونه های پرخرجی خواهند بود چون در ساختار خونه مشکلاتی هست که باعث این موضوع می شه و به راحتی قابل ترمیم نیست


۲- خونه و یا قسمتی از خونه حتما افتاب گیر باشه. این موضوع شاید همه جای دنیا اهمیت یکسانی نداشته باشه اما در نیوزلند به خاطر زیادی بارون و وجود دریا و رطوبت هوا برای خشک موندن خونه مساله ای مهم هست و همچنین برای جلوگیری از کپک در و دیوار و غیره


۳- نوع دیوارهای خونه اهمیت خیلی خاصی داره. اکثر خونه های اینجا از چوب ساخته شده اند و برخی از سیمان اما دیوارهاشون اکثرا یا Weather board هست یعنی از تخته های چوبی افقی استفاده شده و یا اجر و یا Plaster و همین طور ممکنه سیمانی باشند. همه نوع حالت ها خوب هستند غیر از نوع Plaster چون به دلیل نوع بافتی که دارند به راحتی امکان Leaky شدنشون وجود داره. البته هستند خونه هایی با این نوع دیوار و اصلا هم مشکلی ندارند ولی در اینده ممکنه مشتری کمتری موقع فروش داشته باشید. مثلا خونه های ساخته شده با این نوع دیوار بعد ۲۰۰۰.


۴- محله و همسایه ها .. این رو بعد از مدتی زندگی توی شهرتون متوجه خواهید شد. نه اینکه جایی بد باشه اما همیشه محله هایی هستند که گرونتر هستند و دسترسی بهتر و همسایه های بهتری خواهید داشت.


۵- یک چیز دیگه ای که اینجا اهمیت زیادی داره Viewهست. شاید برای بعضی داشتن یه خونه بدون View خاص اهمیتی نداشته باشه اما همیشه خونه هایی که View دریا و یا Lake و یا City رو دارند فقط ممکنه ۳۰۰-۴۰۰ هزار دلار بیشتر فقط به خاطر داشتن View روی قیمت خونشون بره.

۶- اکثر خونه ها دارای حیاط و زمین چمن و باغ و باغچه هستند پس اگر اهل باغبانی نیستند سعی کنید اگر براتون ممکنه از داشتن اش امتناع کنید چون شاید در نظر اول خیلی دوست داشتنی باشه اما در کنارش نیازمند زمان زیاد و کار برای مراقبت و نگهداری هست.


سابقه یک خونه:

چند تا document هست که باید قبل از خرید خونه تهیه کنید. البته معمولا وقتی خونه ای رو پسندید وکیل شما مسئولیت خوندن و چک کردن اونها رو به عهده داره.

اگر خونه مناقصه و یا مزایده باشه معمولا یک نسخه از مدارک لازم رو بهتون می دن تا بتونید روز مناقصه شرکت کنید. غیر از این خودتون باید این مدارک رو تهیه کنید و یا از Agent بخواهید در اختیارتون بذاره.


اما مدارک لازم:

۱- Building Report در واقع شما از کسی می خواهید که بیاد و خونه رو چک کنه و مشکلات ساختمانی خونه رو که شامل میزان رطوبت و یا اگر چکه ای جایی هست و نوع لوله کشی و غیره و یا اگر کاری در خونه بدون مجوز انجام شده رو بهتون گزارش بده. اینجوری مطمئن میشید که خونه ای که می خرید در چه وضعیتی هست. کسانی که گزارش رو تهیه می کنند مسئولیت دارند و گزارشاتشون قابل اطمینان هست.


۲- LIM Reportبه شما اطلاعت جزئی درباره خونه می ده. مثل اندازه زمین و متراژ و لوله کشی و .. و اگر کاری خارج از این گزارش باشه باید حتما اجازه دولت رو داشته باشه. مثلا مثل اضافه کردن اتفاق و یا تبدیل پارکینگ به اتاق و یا حتی اضافه کردن سینک دستشویی و غیره ..

۳- QV Report هرچندسال دولت خونه ها رو ارزش گذاری می کنه که مثلا با توجه به اندازه خونه و محل و مواد استفاده شده و یا دکوراسیون داخل خونه مثل نوع مواد استفاده شده توی کابیت ها و کف و غیره ارزش اون خونه چقدر هست. مثلا خونه ای که ۵۰۰ هزار دلار ارزش گذاری می شه اگر از سال ها تغییری درش نداشته باشه معمولا دور و بر همون قیمت فروش می ره ولی اگر مثلا بازسازی شده باشه با توجه به هزینه های بازسازی بالاتر به فروش می رسه و غیره. خلاصه به شما یه دیدی می ده که ارزش خونه چقدره و غیره. مثلا اگر خونه ای ۶۰۰ هزار تا ارزش داره و دفعه پیش ۶۲۰ تا فروش رفته بعد از چند سال نمی تونن به شما یهو بفرشوند ۱ میلیون. البته می تونن اما این عددها دید خریدار رو باز می کنه که هزینه درستی رو پرداخت کنه.


۴- یه گزارش دیگه هم هست که اسمش یادم نیست و به شما لیست همه صاحب خونه های قبلی رو می ده که این خونه چند بار و چند سال گذشته و با چه قیمت هایی خرید و فروش شده.


نحوه خرید: 

شما برای خرید خونه حتما و حتما به یک وکیل و یا solicitor نیاز دارید و بدون اون اجازه خرید خونه رو ندارید. وقتی می خواهید پول رو حالا چه از حساب شخصی بدهید و یا بانک به شما وام دهد در واقع وام و پول به حساب وکیل ریخته شده و بعد اون به صاحب خونه می دهد. (خیالتون راحت باشه که وکیل نمی تونه پول شما رو بالا بکشه) و هیچ راهی غیر از این برای این کار ندارید. شما حتی اگر ۱۰۰۰ تا خونه ببینید و بپسندید و مدارکش رو پیش وکیلی ببرید تا چک کنه اون از شما هیچ شارژی نمی گیره تا خونه ای خریداری بشه و در نهایت حق الزحمه اش بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار می شه. در واقع بعد از پسندیدن خونه و دادن اطلاعاتش به وکیل شما دیگه کار خاصی نمی کنید و بانک و وکیل های دو طرف و Agent همه کارها رو انجام می دهند.


وام بانکی:

بانک های مختلف وام های متعددی دارند اما اکثرا در یک موضوع مشترک هستند و اون میزان درصد وام هست. اکثر بانک ها تا حدود ۸۰ درصد پول خونه رو به شما وام می دهند. مثلا اگر قیمت خونه باشه ۵۰۰ هزار دلار و شما ۲۰ درصد اش رو نقد داشته باشید می تونید بقیه اش رو از بانک وام بگیرید. مسلما هرچه میزان وام بالاتر باشه سود بیشتری باید به بانک بدید. در ضمن بانک در صورتی به شما وام می ده که درامد ثابت داشته باشید و درامدتون اکتفای زندگی روزمره به علاوه وام رو بده.

مثلا اگر شما قراره هفته ای ۵۰۰ دلار قسط بانک رو بدید و درامدتون ۷۰۰ دلار هست. بانک حساب می کنه که مثلا شما یه بچه دارید و دو نفر هم والدین و اگر از ۷۰۰ دلار شما ۵۰۰ دلار شما رو بگیرده ۲۰۰ دلار می مونه و این کفایت زندگی ۳ نفر رو نمی کنه پس بهتون وام نمی ده.

اینکه این چه جوری حساب می شه بهترین روش استفاده از ماشین حساب های انلاین بانک هست که لینکش رو می ذارم. خیلی ساده می تونید ببینید ایا بانک بهتون وام می ده و یا نه و چقدر سود باید پس بدید و چقدر قسطتون می شه و الی اخر ..

درنهایت می شه گفت میزان وامی که می تونید بگیرید به مقدار پول نقد و میزان درامدتون شدیدا بستگی داره. هستند بانک هایی که الان حاضرند تا ۹۵ درصد پول خونه رو بدهند.


http://www.westpac.co.nz/olcontent/olcontent.nsf/Content/Home+loan+calculators


راستش در باب این موضوع حرف خیلی زیاد هست. اگر سوالی دارید بپرسید منم اگر چیزی به دهنم رسید اضافه می کنم.

سپیده

نظرات 70 + ارسال نظر
شهرو 1390/07/27 ساعت 07:07

سپیده جان
دستت درد نکنه واقعا ممنون . سایتت خیلی جامع و کامل است.
یک سوال: ایا به ما که تازه وارد هستیم وام میدهد بانک یا باید یک دوره زمان بگذره بعدا وام بهمون تعلق بگیره.یا باید حساب بانکیمون گردش بالا و سپرده خوب داشته باشه؟
ضمنا :
هیچ خبری از ITA نیست ؟ دوستانی که 5اکتبر وارد پول شدند؟منکه روزی دوبار ایمیل چک میکنم اما خالی از میل افیسر
یک خواهش دیگه و سوال دیگه
اسم منو در لیستتون اضافه کنید:
شهرو
امتیاز ی که خودم حساب کردم 125
انتخاب و وارد شدن در پول 5اکتبر2011
لیسانس حسابداری و متقاضی رشته حسابرس داخلی
لیست اسامی دوستان دیگر رو کجا باید ببینم؟

راستش وام به مدت زمان ورود و اینها نداره .. به گردش مالی و درواقع درامدتون داره .. حتما اسمتون رو وارد می کنم .. کنار صفحه سمت راست یه جدول ما داریم که اگر روش کلیک کنید اسم بقیه رو هم می بینید ..
سپیده

الهام 1390/07/27 ساعت 07:13

تشکر سپیده جون.

any time :)
Sepideh

پروانه 1390/07/27 ساعت 08:01

چه خوب که وکیلی هست که آدم می تونه بهش اعتماد کنه. آخیشششش

no worries on this girl
Sepideh :)

ساناز 1390/07/27 ساعت 08:53

مرسی سپیده جون
من یه سوال دارم(یعنی چند تا سوال دارم)
آیا خارج از نیوزلاند می شه خونه خرید؟اگر می شه وام میدهند؟بازم اگر می شه چجوری و با چه شرایطی؟
آیا خرید خانه کمکی به گرفتن ویزا می کنه؟اگر بله آیا مبلغ خونه باید سقفی داشته باشه؟
خیلی خیلی ممنون

اگر می خوای خارج از نیوزلند بخری چرا باید ویزا بدهند ؟ یعنی چه ربطی به نیوزلند داره ؟؟؟ و مثلا اگر بخوای یه کشور دیگه بخوای چرا باید وام بدهند ؟ سوالت رو درست فهمیدم ... ولی خرید خونه کمکی به ویزا نمی کنه ..
سپیده

ساناز 1390/07/27 ساعت 11:47

منظورم خرید خونه تویه نیوزیلنده در حالی که خریدار خارج از اونجاست.(شاید من بد نوشتم)

می دونم خیلی از ها از امریکا و یا چاهای دیگه اینجا خونه می خرن و برای تعطیلات مثلا میان اینجا .. اما فرقش اینه که اونها برای ورود به نیوزلند احتیاج به ویزا ندارند
از طرفی خرید خونه دلیلی برای دادن اقامت نخواهد بود شاید اگر اقدام کرده باشید کمک باشه اما به خاطر خونه اقامت نمی گیرید.

در همین حد فعلا می دونم
سپیده

کیارش 1390/07/27 ساعت 13:40

سلام
من می خواستم در مورد مهاجرت پزشکان به نیوزلند بپرسم وضع کار برای پزشکان خارجی چطوره و اصولا شرایط اعطای ویزای کاری برای پزشکان متخصص مثل استرالیا است یا در آنجا شرایط متفاوت است
با سپاس فراوان

راستش من شرایط استرالیا رو نمی دونم .. ولی می دونم پزشکی و پرستاری و فیزیو و غیره کلا نیاز به رجیستر کردن در گروه شغلی مربوطه دارند و برای این کار باید حتما ایلتز داشته باشند. اگر به سایت مراجعه کنید حتما جزئیات بیشتری می بینید. اما در کل پزشکان خارجی هم اینجا هستند که مشغول کارند . به هرحال برای اقدام باید از طریق اقدام برای ویزای مهاجرت اقدام کنید .. امتیازات لازم رو کسب کنید و غیره .. خیلی جزئیات ازش نمی دونم ..
سپیده

رومینا 1390/07/27 ساعت 18:53

مرسی سپیده خانم
اطلاعات خوبی بود
لطفا از مبحث برو بچ هم زیاد دور نشید قرار بود در مورد سطوح تحصیلی بچه ها و مدارس دولتی و خصوصی و هرچی که مربوط به تحصیل بجه ها ست یعنی از چه سنی باید برن مدرسه تا پایان هزینه ها برایی همه چیز کتاب و شهریه و غذا و ... و اینکه هر مقطع چند ساله و خلاصه همه چیز رو توضیح بدید
ممنون

به خدا به فکرش هستم اما باید اطلاعات جمع کنم چون در این باره خیلی نمی دونم اما حتما
سپیده

شهرو 1390/07/28 ساعت 06:46

دوستان متاسفانه باید به اطلاعتون برسونم که رد شدم
بهم امتیاز سابقه کار ۱۰ سال که دارم رو ندادند و همانطور که دوستمون الهام جون گفته بود . چون هم کشور ما جزو اون دسته کشورهای labour market نیست و هم چون طبق ستون سوم ltssl عضو رسمی سازمان حسابداری نیوزلند نیستم رو امیتاز اضافی رو هم ازم گرفتند یعنی 35 امتیاز . امتیازم شد85 پس رد شدم
از دوستان التماس دارم اگر راهی بنظرشون میره که ثابت کنم من 10 سال سابقه کار دارم خواهش میکنم هر چه سریعتر به من ایمیل بزنند و کمکم کنند تا 10 روز فرصت دارم که مدرک ارائه دهم.
ضمنا میتونم من تقاضای برگشت پولمو بکنم؟
ایمیل من shahroomianeh@yahoo.com
به شهاب و بابک:
اقایون پس سابقه کار شما رو چطور قبول کردند مگر در ایران نبودید؟
من میتونم متن ایمیل افیسر رو هم براتون بفرستم
please HELP me

ali 1390/07/28 ساعت 11:28

دوستان... کسی خبر خوش نداره از سلکشن دیروز؟؟؟؟؟

رومینا 1390/07/28 ساعت 14:24

به شهرو
شاید برای اثبات سابقه کاریتون بتونید اگر بیمه بودید سوابق بیمه رو براشون بفرسیتد

سوال از شهرو: اصلا برای اثبات سوابق کاریتون چه چیزهایی براشون فرستادید ؟
سپیده

جابر 1390/07/29 ساعت 09:14

ممنون از اطلاعات خوبتون

بابک 1390/07/29 ساعت 12:09 http://persiance.wordpress.com

شهروی عزیز ::
یه نگاه به لینک زیر بندازید:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/LinkAdministration/ToolboxLinks/registrationauthorities.htm?level=1
البته حسابدارهای داخلی نباید رجیستر کنند. اما دستکم یه ایمیل یا تلفن به انجمن حسابداران نیوزیلند بزن ببین برای اینکه certify بشی، باید چیکار کنی یا اصلا چه کسی باید شما رو تایید کرده باشه.
توی لیست occupation registration که اسمی از حسابدارا نبرده بود. به خصوص حسابدارای داخلی.
اما اینکه تو ستون سوم فهرست مشاغل گفته باید certified باشید، نمی دونم معنیش چیه. من فکر میکردم همین که مدرک تحصیلیتون رو به تایید nzqa برسونید، کافی باشه.

حتما ایمیل بزن و ته و توش رو در بیار. اگه راهی باشه و به مسئول اداره مهاجرت توضیح بدی، بهت یه وقتی میدن که کارهای لازم رو بکنی. همچین موضوعی برای دوست خودم که البته رشته اش کامپیوتر بود پیش اومد و تونست مورد ابهام رو برطرف کنه.

-موفق باشی

شهرو 1390/07/29 ساعت 19:45

به رومینا و سپیده:
سلام ازم اصلا هیچی نخواستند بلکه در همون اول افیسری امتیازم رو دوباره بررسی کرده و گفت که من امتیاز سابقه کارمو قبول نمیکنه.
سپیده جون خواهش میکنم ایمیلتونو بهم بدهید من براتون ایمیل افیسر رو براتون بفرستم نظرتونو بدهید. منکه هم گیج شدم و هم غمزده.اصلا فکر نمیکردم که سابقه کر منو قبول نکنند.
ایمیل من shahroomianeh@yahoo.com

حتما بهوشون ایمیل بزن و دلیل بخواه .. نمی تونن هیچ چیزی رو بدون دلیل رد کنند .. بپرس ازش چی لازم داری که ثابت بشه سابقه کارت رو قبول کنند ..
سپیده

الهام 1390/07/30 ساعت 04:50

به شهرو: برای حسابدار داخلی در لیست فقط همین شرط اومده :
Internal Auditor: Certified
Internal Auditor qualification.
باید ببینیم این منظور چی بوده؟ به آفیسر ایمیل بزن و بپرسید که منظور چیه؟

پروانه 1390/07/30 ساعت 06:29

سپیده عزیز

سلام ، می گم می شه در مورد نحوه مراودات اجتماعی مردم هم توضیح بدی ، مثل اینکه رفتار مردم با هم چه جوریه ؟ رفتار فروشنده با خریدار و .... من به چند جا سفر کردم و اصلا دعوای خیابونی که تو ایران هر روز و هر روز صدها بار جلوی چشممون اتفاق می افته رو ندیدم ، اونجا وضعیت چه جوریه؟

مرسی از زحمت هایی که می کشی

در این مورد واقعا همه چیز خوبه .. راستش اونقدر که دعوا فحش توی خیابون های ایران می بینی اینجا به جاش لبخند دریافت می کنی ..
سپیده

مریم 1390/07/30 ساعت 06:47

سلام و خسته نباشید
اگر یه نفر ویزای تحصیلی بگیره آیا به خانواده هم ویزا میدن؟(همسر و فرزند)

yes

شبنم 1390/07/30 ساعت 09:40

سلام سپیده جان
بازم مرسی به خاطر این پست جالبت....خدا خیرت بده ایشالا
راستی جواب فول اسس من هم اومد لول 7 را بهم دادن..فعلا گیرم آیلتسه:(
به شهرو :
ببین این آفیسرا خیلی به مدل نوشتن همه چی دقت می کنن مثلا یکی از دوستای من که کامپیوتر شهید بهشتی خونده بود و ادعا کرده بود که 125 امتیاز داره بهش 25 امتیاز داده بودن و ردش کرده بودن...بهش 10 روز فرصت دادن واسه شکایت ...بعدا فهمیدیم که ایشون فقط اسم رشته رو به جای اینکه بزنه bachalor of sience of computer enginner زده بود computer engineer در صورتیکه از نظر ما جفتش یکیه که بعدا با فرستادن یه سری مدارک 125 امتیازشو گرفت ...حتما از واژه های خودشون استفاده کن

لیلی 1390/07/30 ساعت 21:15

سپیده جان خیلی عالی بود .اگه ممکنه یه کم در مورد قیمت خونه ها با توجه به متراژ و غیره و مقایسه اون با ایران هم برامون بنویس.

راستش بهترین راه قیمت کردن خونه ها سایت ها هستند .. چون به جا و نوع ساخت و غیره خیلی ربط داره
realstate.co.nz و trademe.co.nz بهتون ایده می ده
سپیده

لیلی 1390/07/30 ساعت 21:29

وامهاشون معمولا چند ساله است؟

30 ساله ..
سپیده

شهرو 1390/08/01 ساعت 11:28

دوستان عزیز
لمروز نامه به افیسر زدم و ازش خواستم دقیقا بگه دلیل رد پرونده ام چی بوده .
به شبنم:
اخه من که مدرکی نفرستادم که اشتباه باشه . فقط فرمهای انلاین رو پر کردم یعنی گزینه ای رو اشتباه انتخاب کردم؟ دوستتون هم وقتی انلاین فرمها رو پرکرده بود رشته اش رو بطور خلاصه نوشته بود؟

الهام 1390/08/01 ساعت 14:12

به شهرو:
شاید اول باید مدرک تحصیلیتون رو اسس می کردین..شاید البته...

شبنم 1390/08/01 ساعت 14:28

به شهرو :
بله ایشون هم در مرحله پر کردن EOI به مشکل خوردن
حتما تو نوشتن اسم رشته و حرفه تون دقت کنید .
حالا خوب کردید که ایمیل زدید ..ایشالا مشکلرو پیدا میکنید و حل میشه ..

شبنم 1390/08/01 ساعت 14:31

سپیده جون یه سوال
یه زندگی دو نفره در ماه بطور متوسط چقدر خرج داره ... ؟
مرسی که همه خرجارو زحمت کشیدی نوشتی ...ولی چون تو خودت تجربش کردی میخوام ببینم حدودا چقدر میشه

بین 2500 تا 3000 دلار تقریبا برای 2 نفر در یک ماه ..
سپیده

بابک 1390/08/01 ساعت 15:26 http://persiance.wordpress.com

شبنم خانم :: نوشتن اسم رشته به نظر من خیلی مهم نیست. چون به هر حال، ITA ایشون هم اگه میومد و بعد اونجا مشخص میشد اسم رشته computer engineering هستش، بعد ممکن بود کار ایشون تقلب محسوب بشه. چون به هر حال مترجم رسمی که نمی تونه "مهندسی کامپیوتر" رو بنویسه "computer science". اتفاقا زیاد نمیشه با الفاظ بازی کرد.

شبنم 1390/08/02 ساعت 06:15

به آقا بابک :

فکر کنم متوجه منظور من نشدی ..آخه اگه بهت به جای ۱۲۵ امتیاز ۲۵ بدن که دیگه ریجکت میشی و ITA در کار نیست...:))
من نگفتم که با الفاظ بازی کنید منظورم اینه که حتما اسم رشته تون رو با واژه های خودشون بنویسید والا ماها که همه میدونیم computer engineer یعنی چی!!!

مرسی سپیده جون

الهام 1390/08/02 ساعت 10:54

سلام. امروز برام ITA اومد.. ..سپیده جون توی جدول لطفاً وضعیت منو آپدیت کن...مرسی از زحمات شما و آقا ناصر و باقی دوستان عزیز...

ای ول ... خیلی خوشحال شدم .. ایشالا همه چیز خوب و سریع پیش بره و اینجا ببینمت :)
سپیده

شهرو 1390/08/02 ساعت 11:55

سلام دوستان
جواب نامه من اومد از لندن
دقیقا گفته که چون ایران در labour market نیست پس سابقه کارت قبول نیست و امتیاز اضافه هم که در ستون سوم است چون certified نداری ،ندادم.
جوابشو دادم که دارم مدارکی جمع اوری میکنم بایت امتیاز اضافه و وقت ازش خواستم.
حالا یک سوال:
برای سابقه کار چیکار کنم؟ 30 امتیازه ! پس چطور سابقه کار دوستان دیگر رو قبول کردند؟ فکر میکنید اگر گواهی کار و سابقه بیمه رو بفرستم قبول میکنه؟ کلا چی بنظرتون میرسه؟
خواهشا با من بیچاره همفکری کنید

بابک 1390/08/03 ساعت 05:46 http://persiance.wordpress.com

اصولا ایرانیا نمی تونن امتیاز labour market رو بگیرن. اصلا روش حساب نکن. این قسمت از جواب طرف هم خیلی ربطی به شرایط شما نداره. شما دنبال معنی همون "certified" باش. اگه کاری بشه کرد، مربوط به این عبارت میشه. ضمنا سوابق کاریتون رو که برام mail کرده بودید، یکیش با بقیه تلاقی زمانی داشت. فکر کنم باید تصحیحش کنی یا توضیح میدادی که این یکی کار نیمه وقت بوده یا اصلا نمی نوشتیش.

تا اینجا کسی که به شما جواب داده، اطلاعات جدیدی بهمون نداده. شما باید دقیقا می پرسیدی که "certified auditor" یعنی چی.

شبنم 1390/08/03 ساعت 07:19

الهام جان تبریک تبریک

الهان خانم
تبریک میگیم
:)

شهرو 1390/08/03 ساعت 09:38

به بابک :
بله درسته سلبقه اخری فقط جهت اطلاع گفتم و گزینه پارت تایم در فرمها وجود نداشت.
تا اونجا که من فهمیدم و در گوگل سرچ کردم certified در حسابرسی یعنی از یک سازمانی که در خارج است (یک انجمن ) مدرک را بگیری که در ایران اصلا شعبه نداره و میدونی که نمیشه درس خوند. اما من جزء انجمن حسابدارن خبره ایران هستم و در نامه جدیدم به افیسر گفتم که من عضو هستم و دارم مدارکی مثل سابقه بیمه جمع اوری میکنم که اگر قبول کنه براش بفرستم.
در نامه جدیدش دوباره تاکید کرده که از سابقه کار نمره ای کسب نمیکنم . نمیدونم پس دوستان چطوری قبول شده اند. امید به خدا . نمیدونم براش بنویسم که در ایران سازمانی وجود نداره که حسابرس رو certified کنه یا مدرک ازش بگیری؟
به الهام : الهام جان خیلی خیلی مبارکه موفق باشی

بابک 1390/08/03 ساعت 15:00 http://persiance.wordpress.com

الهام خانم :: تبریک فراوون. انشاله زود زود همه چی درست بشه.

شهروی عزیز :: فکر کنم باید عضو انجمن حسابداران نیوزیلند بشی. البته اصلا اطلاعی ندارم که شدنیه یا نه. بهتره به اونا هم یه ایمیل بزنی. چون افسر مهاجرت نمی دونه قوانین این انجمن چی ممکنه باشه. خودت سریعتر ته و توش رو در بیار.

الهام 1390/08/04 ساعت 05:22

سلام. تشکر از همه دوستان عزیز...
یه سئوال دارم : مبلغ ۱۰۹۰ پوند رو چطوری باید پرداخت کنم؟ چه راههایی هست برای پرداخت از ایران؟

راحت ترینش که Bank draft هست اگر کسی بتونه خارج از ایران برات بگیره و بفرسته براشون به اسم تو و یا اینکه باز یه چکی با دفتر تهران کنی .. فکر کنم نشه با کردیت کارت پرداخت درسته ؟ نوشته توی ایمیلشون ؟!!!
سپیده

بابک 1390/08/04 ساعت 07:16 http://persiance.wordpress.com

الهام خانم :: به دفتر لندن یه ایمیل بزن و بهشون بگو که برای پرداخت با کردیت کارت مشکل داری و بخواه که اگه مشکلی نیست وجه رو در سفارت نیوزیلند در تهران پرداخت کنی. بهت جواب مثبت میدن. بعدش، روزی که خواستی بری سفارت از قبل تلفنی هماهنگ کن. احتمالا ازت میخوان که پرینت نامه‌ای که توش افسر مهاجرت پیشنهاد یا رضایت داده که پول رو از سفارت پرداخت کنی با خودت بیاری. پرینت ایمیلت رو روزی که خواستی پول رو بهشون بدی با خودت ببر سفارت. همونجا پول رو ازت میگیرن و رسید بهت میدن. به همین راحتی.

الهام 1390/08/04 ساعت 07:50

من با مطب دکتر شهیدی تماس گرفتم منشیش گفت تا دو ماه دیگه وقت نداره!!! شماره تلفن دکتر کاظمی هم ظاهرا غلطه...
به شهاب:
شما برای معاینات پزشکی چیکار کردین؟ کدومشون نوبت داده؟

سلام

فکر کنم بشه با Visa Card پرداخت کرد. توی Application Form یه جا گذاشته برای اینکه اطلاعات کارت رو بنویسید.
فقط شماره CVV کارتم خواسته که یکم جای نگرانی داره.

این چیزی هست که تو ITA برای من فرستادن

Please note that the Payment Details page does note have a section for you to complete your
CVC number. This is the three digit security number on the back of your Visa Card. Please write
this number on the Payment Details page clearly so that your application fee can be processed.

فرزین 1390/08/04 ساعت 09:53

سلام به همه ی دوستان، خصوصا ناصر و سپیده
و تشکر فراوان بابت سایت بسیار مفید و پربار شما

من در مرحله تکمیل EOI هستم نمیدونم چرا 20 امتیاز مربوط به همسرم که لیسانس روانشناسی داره را حساب نمیکنه؟ درضمن من لیسانسم الکترونیک و فوقم مهندسی صنایع با گرایش مدیریت سیستم و بهره وری است عنوان شغلی را بهتره چی انتخاب کنم؟ لطفا راهنمایی کنید
ارادتمند شما

الهام 1390/08/04 ساعت 10:03

مشکل اینجاست که صرافی گاندی به من گفته حداکثر تا ۲۰۰۰ دلار شارژ می کنیم من باید ۱۰۹۰ پوند شارژ کنم که مبلغ بالاتری هست...
به بابک:
تشکر از راهنماییتون...ممنون
به شهاب:
شما برای مدیکال اقدام کردید؟ وقت دادن؟

الهام 1390/08/04 ساعت 10:37

به بابک:
آقا بابک من باید پول نقد ( به پوند) همراه خودم ببرم سفارت؟ یا اینکه می شه کارت اعتباری ببرم ( به ریال البته!) و اونجا با دستگاه کارت خوان از حسابم در بانک ایران کسر بشه؟؟

بابک 1390/08/04 ساعت 12:50 http://persiance.wordpress.com

الهام خانم :: شماره دکتر کاظمی اشتباهه، چون پیش-شماره‌اش رو اشتباه نوشتن. 8828 غلطه، 8882 درسته. شماره تلفن بیمارستان تهران اینه:

Phone: +98 21 8882 1021-25 Fax: +98 21 2229 5512

من به سایت مهاجرت هم ایمیل زدم که شماره ها رو درست کنن. اما گفتن مسئول این کار بخش فنیشونه که من هم ازشون شماره یا ایمیلی نداشتم.

شماره موبایل دکتر رو هم دارم، اگه لازم داشتین

فهیمه 1390/08/04 ساعت 14:26

به الهام:
سلام،تبریک میگم. ما به تازگی این مراحل رو طی کردیم و با همش آشنایی کامل دارم.
اول اینکه برای پرداخت وجه ما مستقیم رفتیم سفارت نیوزیلند (خیابون اقدسیه) و بدون هیچ نامه نگاری با دفتر لندن 3سوت همون جا پرداخت کردیم. خیلیییی راحت!!! برای ما که بدون هیچ سوال و جوابی این کارو انجام دادن.
برای دکتر هم من و همسرم رفتیم مطب دکتر هاکوپیان (روز قبلش تماس گرفتم و همون موقع هم بهمون وقت داد). تقریبا یه هفته ای تمام آزمایشات و کارامون تمام شد. این هم واقعا سخت نبود خداروشکر. خیلی سریع انجام شد. انشالا برای شما هم همینطوره.
موفق باشی

دامون 1390/08/04 ساعت 18:03

سلام خانم سپیده و اقا ناصر. واقعا کار بزرگی م یکنید که هموطنانتون رو راهنمایی می کنید همیشه پیروز باشید.
سوالاتی داشتم که خیلی دوست دارم به ایمیل شما یا اقا ناصر بفرستم اما هر چی گشتم ادرس ایمیل شما رو پیدا نکردم ممنون می شم ادرس ایمیلتون را به ایمیلم بفرستید.
خیلی ممنون می شم جواب من رو بدید

سلام راستش ما هدفمون اینه که با همکاری بقیه و همگی باهم به هم در این راه کمک کنیم .. و استفاده از کامنت ها کمک می کنه که اگر سوالی سوال بقیه هم هست جواب رو بگیرند... واسه همین ایمیل نذاشتیم .. با ایمیل فقط باید تکرار مکررات رو بگیم و راستش وقتش هم نمی شه .. شما هم اگر سوالی هست خوشحال می شیم در خدمت باشیم و اگر ما جواب رو ندونیم بقیه حتما کمک می کنند
سپیده

رومینا 1390/08/04 ساعت 18:24

به الهام
اول تبریک میگم
دوم برای دیدن دکتر کاظمی زنگ بزنید بیمارستان تهران بگیدکه میخواید از دکتر کاظمی وقت بگیرید میدونم که روزهای شنبه یکشنبه و سه شنبه دکتر ساعت 4 میره بیمارستان یکی از این روزها ساعت 10 صبح زنگ بزنید به بیمارستان براتون برای همون روز وقت رزرو میکنن
دو قطعه عکس برای هر نفر و پاسپورت ها رو هم با خودتون ببرید فکر کنم هزینه ی هر نفر یه چیزی نزدیک 170 هزارتومان بشه بدون هزینه های ازمایشات
موفق باشید

فرید 1390/08/05 ساعت 06:30

سلام سپیده جان؛ میشه لطفا به من کمک کنید ببینم امتیاز لازم رو دارم یا نه؟
33 سالمه، لیسانس صنایع از علم و صنعت، 7 سال سابقه کار (شامل 2 سال توی شرکت خارجی)، زبان IELTS6، همسرم لیسانس صنایع و فوق مدیریت آزاد
مرسی

زبان ایلتز ۶.۵ لازم داری و امتیاز سن رو میاری و اگر امتیاز برای همسرت رو هم بخواهید بگییرید اون هم باید سابقه کار مرتبط بالای ۳ سال داشته باشه و همین طور ایلتز ۶.۵ .. در مورد تحصیلات و شغل باید ببینی اما توی لیست مشاغل مورد نیاز هستی یا نه .. اگر بری توی سایت مهاجرت نیوزلند و لینک مربوط به مهاجرت رو بزنی لینک لیست مشاغل مورد نیاز رو راحت پیدا می کنی . منم به زودی همه لینک ها رو اپ دیت می کنم برای همه .. همین طور کنار صفحه ما می تونی با Point calculator امتیازت رو حساب کنی
شاد باشی
سپیده

لیلی 1390/08/05 ساعت 07:22

واقعا خوش به حالتون که رشته هاتون رجیستریشن نمی خواد . ما که عجیب مشغول این قضیه هستیم .
آیا می شه قبل از رجیستیشن فرم EOI را پر کرد؟ یا برای گرفتن امتیازات لازم حتما باید اول رجیستریشن انجام بشه؟
برای معاینات پزشکی حتما باید پزشک خاصی باشه؟یا هر پزشک دیگه ای می شه؟
ممنون

حتما باید پزشکان معرفی شده توسط لیست باشه .. می تونید EOI رو پر کنید .. موقع EOI اگر رشته اتون نیاز به Pre-assesment داشته باشه اون رو باید داشته باشید حتما .. بقیه اش رو بعد ITA می تونید بفرستید
سپیده

سلام الهام خانم

من هنوز وقت نگرفتم ولی فکر کنم تو هفته آینده با دکتر شهیدی وقت بگیرم.

3 هفته پیش تماس گرفتم منشی دکتر گفتش واسه دو هفته بعد وقت میده. فکر نکنم جای نگرانی باشه.

:)

بابک 1390/08/05 ساعت 10:40 http://persiance.wordpress.com

فرزین عزیز :: فکر کنم خانمتون باید آیلتس بالای 6.5 داشته باشه تا امتیاز لیسانسش منظور بشه. تو point indicator تست کن این حالت رو، مطمئن شی.

الهام خانم :: فکر نمی کنم کارت خوان عضو شتاب داشته باشن، ولی ریال ایران قبول می کنن.

فهیمه خانم :: انشاله که همینطور باشه. اما من چند روز قبل از اینکه برم سفارت تلفن زدم، گفتن باید آفیسرتون اوکی بده که از این طریق کاراتون رو انجام بدین و پرینت ایمیلش همراهتون باشه.

رومینا خانم :: 3 تا عکس میخوان، بابام جان.

فرزین 1390/08/05 ساعت 12:05

بابک عزیز:: از پاسخ به سوالم متشکرم

الهام خانم:: ضمن تبریک. اگر ممکنه لطفا بگید از طریق کدام عنوان شغلی اقدام کردید.(در پستهای قبلی دیدم که مهندس الکترونیک هستید)

رومینا 1390/08/05 ساعت 14:02

درست بابک سه تا عکس میخواستن

فرید 1390/08/05 ساعت 16:58

بابک جان اگه از الان شروع به رجیستر کنم تا چند ماه بعد (حدوداً) بایستی مدرک IELTS ارائه کرد؟
همسرم هم مدرک فوق لیسانس نگرفته هنوز ولی 2 سال سابقه کار داره؛ بهتره مدرک بگیره و فوق ارائه بده یا خودش رو لیسانس معرفی کنه ولی امتیاز سابقه کار رو بگیره؟ (با توجه به اینکه کار تو دوران دانشجویی سابقه حساب نمیشه)
مرسی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.