دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

No Private Message Pleasssssssse !

سلام دوستان. یه خواهش که فکر کنم بارها تکرار شده. از فرستادن پیام برای صندوق پستی وبلاگ و همین طور پیام خصوصی خواهشنا بپرهیزید. راستش وقتی شما برای ما پیام خصوصی می فرستید و یا برای صندوق پستی پیام می فرستید (که من نمی دونم لینک اش رو کجای وبلاگ پیدا می کنید که برش دارم) هیچ راهی به جز جواب دادن برای ما نمی ذارید مگر ایمیل. و این رو در نظر بگیرید که اگر من بخوام برای تک تک شما به صورت ایمیلی و تک تک جواب بدم کلا باید زندگی رو تعطیل کنم .. اما وقتی کامنت می گذارید در واقع هم دوستان دیگه می تونند کمک کنند و هم اینکه سوال شما و سوال بقیه مشترک هست و اینجوری از تکرار مکررات جلوگیری می کنیم ..


من جواب همه چیز رو نمی دونم ولی با کمک همه شما بلاخره جوابی پیدا می کنیم .. از همه دوستای خوبم هم که جواب کامنت ها رو می دهند واقعا سپاسگذارم .. 


با ارزوی دیدن موفقیت و خوشحالی همتون ..

سپیده

نظرات 94 + ارسال نظر
شاه میل 1390/08/14 ساعت 08:47

بر روی چشم

دریا 1390/08/14 ساعت 15:45

سلام سپیده خانوم.ممنون از راهنمایی های خوبتون
من و همسرم به یک شرکت جهت مهاجرت و دریافت ویزای اقامت نیوزلند مراجعه کردیم. گفتند هر دو با هم باید اقدام کنید و برای هر نفر، مبلغ جداگانه پرداخت کنید(که حدودا 9میلیون تومان میشد!)
آیا نیاز هست که هردو اقدام کنیم یا اگر من به تنهایی اقدام کنم، همسرم هم به تبع من ویزا دریافت می کند؟

:O چی ؟؟؟؟؟ راستش من توصیه می کنم اولا اصلا به این شرکت ها مهاجرتی مراجعه نکنید .. از بچه هایی که اینجا خواننده وبلاگ هستند و یا اومدن می تونید بپرسید که هیچ احتیاجی به وکیل و غیره نیست .. دوم نفری 9 میلیون همش می ره تو جیب اونها و لازم نیست این همه خرج کنید و اینکه اگر توی یه اپلیکیشن اقدام کنید امتیاز بالاتری میارید .
سپیده

پویا 1390/08/15 ساعت 09:58

درود
به نظر من هم اصلا لازم نیست از این پولا خرج کنید
بیشتر این شرکتها اصلا وکیل هم نیستن فقط از کم اطلاعاتی ما استفاده می کنن با یکسری تبلیغات الکی القا می کنن که برای قبول شدن فقط از طریق خودشون میشه اقدام کرد
در صورتی الان همه اطلاعات ، فرمها و هرچی که لازمه رو از خود سایت مهاجرت نیوزلند می تونید پیدا کنید . به لطف سپیده خانم و آقا ناصر خیلی از اطلاعات هم تو همین فروم هست هر سوالی هم که داشتید تمام دوستان این فروم کمکتون می کنند .
به خودتون ایمان داشته باشید و دست این کلاه بردارا رو کوتاه کنید.

دریا 1390/08/15 ساعت 15:48

ممنون از پاسختون
پس مثل اینکه من کلا راه اشتباه رو انتخاب کردم و مسیر درست رو نمی دونم
از کی میتونم کمک بگیرم که از کجا شروع کنم و چه مسیری رو باید طی کنم؟
باز هم ممنون

پست های قدیمی تر ما رو بخون .. و خود وب سایت مهاجرت خیلی خوب توضیح داده .. یه مطالعه کن اگر سوال داشتی ما کمک می کنیم ..
سپیده

جلال 1390/08/15 ساعت 17:08

سلام سپیده خانم و ممنون از کمکی که به همه میکنید
چند تا سوال دارم
1- من الان خودم که امتیازم رو حساب میکنم میشم 95...آیا به نظرتون باید توی سایت رجیستر بکنم یا نه و اگه جوابتون مثبته چقدر شانس دارم که از اون پول لیست در بیام زودتر؟

2- تا اونجایی که میدونم نمره آیلتس 6.5 میخواد نیوزلند..آیا این نمره فقط شامل اورال میشه یا نه مثل استرالیا میگن باید تو همه اسکیل ها این نمره رو بگیری؟ ونکته مهمتر: این نمره برای آیلتس جنراله یا آکادمیک؟

و یه عالمه سوال دیگه که حالا بعد از اینکه جواب این قسمت رو زحمت کشیدید و دادید ازتون می پرسم. خیلی خیلی ممنون

باید حتما امتیاز بالای ۱۰۰ بیارد. ایلتز جنرال ۶.۵ لازمه ..
سپیده

مهراد 1390/08/16 ساعت 10:31

آیلتس آکادمیک قبول نیسسسسسسس ؟!!

من نگفتم قبول هست یا نیست اما برای مهاجرت می گن باید جنرال بگیرید اما احتمالا اگر شما نمره مناسب رو تیو اکادمیک داشته باشید احتمال اینکه قبول کنند هست که نمی دونم بستگی به افیسر داره یا نه !!
سپیده

سارا 1390/08/16 ساعت 18:56

با سلام خدمت دوستان
نمره ایلتس من 6.5 شده ولی از شانس بد , نمره رایتینگ 5.5 شد.
آیا این 5.5 مشکلی ایجاد میکنه؟(مثلا بگن همه نمرات باید بالای 6 باشه)
ممنون

نه فکر نکنم .. جایی من ندیدم نوشته باشه باید همه نمره ها بالای ۶.۵ باشه ..
سپیده

دریا 1390/08/16 ساعت 23:02

سلام
امتیاز من و همسرم ۱۵۰ شد. چقدر شانس موفقیت داریم؟ و اینکه پروسه گرفتن ویزا چقدر طول میکشه ؟
ممنون

شانستون که خیلی زیاد هست به شرطی که همه امتیاز رو تائید کنند .. از روزی که ثبت نام کنید تا گرفتن ویزا با این امتیاز شاید حدود ۱ سال و یا کمتر
سپیده

الهام 1390/08/17 ساعت 04:47

به مهرداد:
آیلتس آکادمیک هم قبول هست من توی سایتشون دیدم که گفته هر دوش قبوله.
به بابک:
آقا بابک شما وقتی ۱۰۹۰ پوند رو در سفارت پرداخت کردین رسید رو توی مدارک گذاشتین و پست کردین؟ اگه یه وقت رسید گم بشه آیا در سفارت ثبت شده که اون مبلغ رو پرداخت کردیم؟

سپیده 1390/08/17 ساعت 06:52

سلام و تشکر بسیار برای ایننکه بی ادعا و بدون چشم داشتی دانسته هاتون رو شیر میکنین.
به تازگی Eoi ام از پول بیرون آمده با امتیاز 130 (15 bonus)
میخوام بدونم حدودا چقدر طول میکشه که برای من دعوتنامه فرستاده بشه ؟ و اینکه آیا مدرک آیلتس همسرم رو باید تو این مرحله (ITA) ارسال نمایم؟ (مین اپلیکنت خودم هستم)

دو سه هفته .. اگر همه امتیاز رو قبول کنن و به جاییش گیر ندهند.
سپیده

صابر 1390/08/17 ساعت 07:41

با سلام
خسته نباشید بابت اطلاعات خوبتون،
من یک سوالی که داشتم درباره مدرک زبان،
شنیدم یک قانونی هست که اگر دانشگاهت انگلیسی زبان بوده باشه مدرک زبان رو نیاز نیست ، این صحت داره ؟ من پیدا نکردم منبع این خبر رو ! من دانشگاه تایید شده هست تو لیست دانشگاه هاش ، مالزی ، حالا صحت این مطلب رو از کجا میتونم پیدا کنم ؟!
و اینکه اگر صحت داشته باشه ، این شامل همراهم هم میشه و همسرم نیاز به مدرک زبان نداره ؟!

پروانه 1390/08/17 ساعت 09:15

اصلا احتیاجی به وکیل نیست ، واسه یه خانواده کلش هم 9 میلیون نمی شه چه برسه به نفری 9 میلیون . شروع کن اگه کمکی خواستی اینجا بپرس بهت می گیم.

علی 1390/08/17 ساعت 09:57

سلام دوباره به سپیده خانم و آقا ناصر؛ بالاخره باز برگشتم تهران و می تونم دوباره مطالب وبلاگتونو بخونم و باز هم ممنون از مطالبتون :)

یه سوال که برای دوستم و خودم پیش اومده، اینکه اگر کسی ویزای اقامت دائم نیوزلند داشته باشه می تونه در مقطع دکترا در دانشگاههای نیوزلند رایگان تحصیل کنه؟

رایگان نه اما هزینه های به مراتب کمتر خواهد بود..
سپیده

فرید 1390/08/17 ساعت 13:47

سپیده جان من که آیلتس 6 دارم میتونم الان شروع به رجیستر کنم که زمان رو از دست ندهم بعدش که مدارک خواستن تا ۳-۴ ماه دیگه نمره جدید رو به پرونده اضافه کنم؟

خیلی ها این کار رو می کنن .. بستگی به افیسر داره .. می تونی توی توضیحات براش بذاری ..
سپیده

بابک 1390/08/17 ساعت 15:58 http://persiance.wordpress.com

الهام خانم :: من پرداخت رو از طریق VISA Card یکی از دوستانم که خارج از کشوره انجام دادم. فقط اطلاعات پرداخت رو همونطور که در انتهای فرم خواسته شده بود، وارد کردم. اما اگه می‌خواستم (اگه میدونستم )، می تونستم پرداخت رو کاملا تو سفارت انجام بدم. اون دیگه روال اداری بین سفارت و اداره مهاجرته. حتما به خودتون رسید میدن و لابد یه جای فرم هم قید میکنن که فلان مبلغ در ایران پرداخت شده دیگه. من فقط 50000 تومان پول پست دادم و رسید هم گرفتم و اسکن کردم و با ایمیل فرستادم به لندن تا بدونن که مدارکم رو تحویل سفارت دادم. از لحاظ ریسک و اینا هم امنتر از هر روش پستی دیگریه، چون بازرسی نداره و خوب دیگه قاطی نامه‌های سفارت و وزیر و وکیل و اینا میره، جاش امنه.

سپیده خانم :: مدارک آیلتس همسرتون اگه آماده هست باید در مرحله ITA حتما ارسال بشه. نمی تونین مدارک و فرمها رو اول بفرستین و مثلا 6 ماه بعد، آیلتس همسرتون رو. چون میگن باید تمامی مدارک رو یکجا دریافت کنن. اما اگه نمی تونن آیلتسشون رو خیلی سریع بگیرن، فکر کنم بتونین کلک رشتی بزنین و اول بگید که پول آموزش زبان رو میدین و بعد از چند ماه هم که آیلتسشون رو گرفتن، (هزینه گرفتن آیلتس با هزینه دوره های آموزش زبان در NZ اصلا قابل مقایسه نیست؛ ارزش ریسک داره) بگید که مدرک آیلتسشون آماده است. فکر کنم قبول کنن. اگه اصلا آیلتس نگیرن که در مرحله صدور ویزا باید پولش رو پرداخت کنید (تقریبا 6.5 میلیون تومان).

مهتاب 1390/08/17 ساعت 18:25

ممنون سپیده جون که با این همه صبر و حوصله وقت می ذاری و جواب سوالها و مشکلات ما رو میدی
موفق باشی خانومی

دریا 1390/08/17 ساعت 22:06

سلام
من نمیتونم فرم EOI در سایت پیدا کنم! یه قسمتی هست که نوشته EOI selections ولی باز نمیشه

باید جتما رجیستر کرده باشی توی سایت بعد که وارد بشی فرم ها هست ..
سپیده

ح 1390/08/18 ساعت 07:08

من 4 روزه هست که فرم EOI رو sibmit کردم و peyment received هم شده ، تو قسمت selection چیزی ننوشته .. به نظرتون نباید یک ایمیل برام به جهت دریافت کردن fee بزنن ؟! و فکر می کنید کی این selection date تو سایت بیاد .. امتیازم 120

الهام 1390/08/18 ساعت 07:13

سلام. چقدر طول می کشه تا گواهی عدم سوء پیشینه صادر بشه؟

دو هفته معمولا ..

سپیده 1390/08/18 ساعت 07:58

ممنونم از پاسخت سپیده جان

سپیده 1390/08/18 ساعت 08:23

سلام آقا بابک ممنونم که جواب سوال منو دادین
ایا با توجه به اینکه من تو فرمم اظهار کردم که همسرم آیلتس مورد نیاز رو خواهد گرفت و در موقع ارسال مدارک بگم که پول اموزس زبان رو پرداخت میکنم مشکلی ایجاد نمیشه ؟
با تشکر

علی 1390/08/18 ساعت 10:57

سلام، ممنون بابت توجه و پاسختون در مورد ادامه تحصیل برای کسانی که PR هستند؛ اما یه نفر که الآن مشغول تحصیل تو مقطع کارشناسی تو نیوزلند هست می گفت کسانی که PR هستند می تونند کارشناسی ارشد و دکترا به صورت by research رو رایگان تو دانشگاههای نیوزلند بگذرانند؛ شما اطلاعی دارید؟

بهترین راه سر زدن به سایت های دانشگاه ها هست.. راستش من مطمئن نیستم .. اگر به سایت هاشون سر بزنید و یا ایمیلی سوال کنید حتما جواب می دهند.
سپیده

بابک 1390/08/18 ساعت 11:04 http://persiance.wordpress.com

ح :: بهتون ایمیل نمیزنن. میتونین تو صفحه پروفایلتون رسید رو ببینین و ازش پرینت بگیرین. صاحب کردیت کارد هم که رسید خودش رو از بانکش میگیره. سلکشن هم چهارشنبه‌ها و هر دو هفته یکبار انجام میشه. ایشالا زود انتخاب شی. :)

الهام خانم :: بین بیست روز تا یکماه به دستتون میرسه. (دو هفته کاری)

سپیده خانم :: توی فرم application for residence بگید آیلتس نداره و قصد دارید پکیج esol رو پیش‌خرید کنید. پولش رو نباید الآن و زمان ارسال این فرمها پرداخت کنید. اگه همسرتون آیلتس نگیرن، باید نزدیک به صدور ویزا این کار رو بکنید (وقتی رفتنتون قطعی شد). اگه در این فاصله که بعید میدونم کمتر از 6 ماه طول بکشه، ایشون زبان بخونن و آیلتس بگیرن، می تونید ایمیل بزنین و بگید که مدرک زبان همسرتون حاضره. من مطمئن نیستم، اما به نظرم میرسه که مدرکشون رو قبول کنن و مجبور نباشین پول اضافی بدین.

داریوش 1390/08/18 ساعت 17:46

سلام سپیده خانم
من یه سوال دارم . من لیسانس کامپیوتر هستم می خواستم بدونم آیا برای فول اسسمنت و همینطور مدارک ITA
آیا نیاز به ارسال مدرک و ریز نمرات دیپلم هم هست(علاوه بر لیسانس)
از شما به خاطر وقتی که برای ما اختصاص میدین بینهایت سپاسگزارم

دوستانی که تازگی اپلای کردند بهتر می دونند. بچه ها لطفا کمک کنید.
ممنون

رامین 1390/08/18 ساعت 21:22

من توی سایت مهاجرت نیوزلند رجیستر کردم حالا باید فرم را پر کنم یا اول اسس بشم؟ البته من وقتی لاگین کردم توی سایتشون با کد کاربری ام لینک فرم را نتونستم پیدا کنم فقط پی دی اف اش بود که برای ارسال کاغذی است .
من دانشگاه آزاد درس خوندم

برای دانشگاه ازاد احتیاج به Pre-assess دارید برای مرحله EOI . که باید فرمش رو پر کنید از سایت NZQA و براتون جواب رو می فرستند .. وبرای موقع ارسال مدراک هم اسسمنت فول لازم دارید .
سپیده

الهام 1390/08/19 ساعت 04:42

به رامین:
با دقت نگاه کنید. البته تا اونجایی که یادم هست با عنوان Expression of interest هستش.

خالد 1390/08/19 ساعت 09:49

سلام

ممنون می شم اگر به من بگویید چگونه می توانم از نیوزلند job offer دریافت کنم.

با تشکر

سلام .. باید مرتب برای کارهای مختلف اقدام کنی و براشون رزومه بفرستی .. اگر این شرکت ها نیروی غیر از نیوزلند بتونند بگیرند می تونن بهتون پیشنهاد کار بدهند ..
سپیده

رضا 1390/08/19 ساعت 10:00

سلام
خیلی ممنون از وقت و اعصابتون!
من الان 19 ماه سابقه کار دارم(الان شاغلم) یعنی 5 ماه لازم دارم تا 2 سال تکمیل بشه و بتونم امتیاز لازمه رو بگیرم.
حالا یه سوال: آیا میتونم الان واسه پر کردن فرم اقدام کنم و توش ادعا کنم که 2 سال سابقه دارم ؟ چون تا زمانیکه از پول خارج بشم و مدارک از من بخوان حداقل 5-6 ماه وقت دارم تا سابقم رو تکمیل کنم.

اینکه کی از پول خارج بشه اسمتون بستگی کمی به شانس و امتیازتون داره .. اگر مثلا ۲ ماه و یا ۳ ماه بعد از پول اسمتون در بیاید چی ؟ البته خیلی بستگی به افیسر هم داره اما اگر احیانا زودتر اسمتون در بیاد و یا اینکه افیسر قبول نکنه مجبورید همه مراحل رو از اول برید .. اگر به جدول نگاه کنید معمولا اسامی از پول بعد از ۳ ماه به صورت میانگین در اومده ..
به نظر من اقدام کنید اما براشون توی توضیحات بنویسید که به زودی ۲ سال سابقه اتون تکمیل می شه که بعدا دردسر نشه .. بازم این نظر منه .. کسی تجربه خاصی اگر داره کمک کنه لطفا
مرسی .
سپیده

ح 1390/08/19 ساعت 11:16

ممنون بابت پاسخ، من همسرم هم ۱۰ سال سابقه کار داره و لیسانس اما ایلتس نداره ، تو فرم eoi هم وقتی ایلتس نداشت امتیازی برام نداشت، به نظزتون راهی هست که ۲۰ امتباز اون رو یه جوری گرفت ؟ و تو مرحله ارسال مدارک در صورت پذیرفته شدن باید مدرک همسرم هم اسسمنت بشه ؟

اگر بخواهید براش امتیاز بگیرید حتما به ایلتز ۶.۵ احتیاج داره و حتما هم باید اسس بشه .
سپیده

امین 1390/08/19 ساعت 12:23 http://`

سلام دوستان
ضمن تایید درخواست سپیده خانم، و گفتن به روی چشم از طرف خودم، میخوام یه مطلبی هم عرض کنم.
من همین الان یه سایتی پیدا کردم که هفده نوع لهجه نیوزلندی از هفده شخص مختلف در جاهای مختلف نیوزلند و سنین مختلف زن و مرد رو برای دانلود گذاشته. حجم فایلها بجز یکی دوتا بقیه حدود 2 یا زیر 2 مگابایته و حجم کلشون حدودا 35.5 مگابایت میشه. بسیار عالی و جالبه و برای کسانی که با لهجه کیوی ها آشنایی ندارن خیلی مفیده. اگه چیز دیگه ای هم پیدا کردم حتما میزارم. لینکش هم اینه:
http://web.ku.edu/~idea/australiaoceania/newzealand/newzealand.htm

موفق باشید

دست شما در ضمن درد نکنه :)
سپیده

بابک 1390/08/19 ساعت 12:25 http://persiance.wordpress.com

آقا داریوش :: اطلاعات دیپلم (مدرسه، گرایش تحصیلی و معدل) رو میخوان. اما من الآن پروفایل خودم رو نگاه کردم و دیدم که من مدارک دبیرستانم رو نفرستاده بودم. مشکلی هم پیش نیومد. فکر کنم فیلدش ستاره دار نبود. البته توی چک لیست اسم مدارک و ریز نمرات دبیرستان و تعداد ترجمه‌های ارسالی هست. یعنی اگه بخوای میتونی بفرستی، ولی لازم نیست. :)

در ضمن، یادت نره، اول پرداخت رو انجام بدی، بعد مدارکت رو پست کنی. چون بعد از پرداخت، یه cover sheet بهت میده که باید پرینت بگیریش، امضا کنی و همراه مدارکت بفرستی. یادت نره ها!

بابک 1390/08/19 ساعت 12:28 http://persiance.wordpress.com

آقا داریوش :: آخ آخ، ببخشید. من دیپلمم رو فرستاده بودم. اصل + ترجمه :) شرمنده از اشتباهی که پیش اومد.

امین 1390/08/19 ساعت 12:41 http://`

دوباره سلام

خوب این هم سایت رادیو ملی نیوزلنده که میتونید هم بصورت آنلاین و هم آفلاین ( یعنی فایلهای دانلود شده ) به برنامه های رادیویی گوش بدین.

سایت رادیو ملی نیوزلند: http://www.radionz.co.nz
قسمت پادکست های قابل دانلود: http://www.radionz.co.nz/podcasts

قسمت رادیو بصورت زنده یا فایلهای آرشیو شده قابل دانلود: http://www.radionz.co.nz/audio
----------
و این هم سایت Evaluating English Accents WorldWide

و لینک مربوطه: http://www.otago.ac.nz/anthropology/Linguistic/Sounds/Sounds.html

موفق باشید

صابر 1390/08/19 ساعت 13:18

من با ارشدم میخوام اقدام کنم، دانشکاه ارشد تو لیست دانشگاه ها هست ،اما لیسانس نیست، باید لیسانس رو اسس کنم ؟ لیسانسم میخوان ؟

Hessam 1390/08/19 ساعت 14:19

سلام،
لطفاً من رو به جدول اضافه کنید:
نام:Hessam
مهندس عمران
امتیاز 125
3 نوامبر نامه ITA رو گرفتم
ٍEOI رو پنج ماه پیش فرستاده بودم.
نوع ویزام: PR

چشم :)
سپیده

Hessam 1390/08/19 ساعت 14:22

یک سؤال هم دارم:
حالا که برام ITA اومده، با توجه به اینکه همه چیزایی که تو EOI نوشته بودم مستند و رسمی هست، میتونم روی قطعی شدن ویزام حساب کنم؟ اگر نه، چند درصد میتونم حساب کنم؟

اگر همه مدارک رو که ادع کردید توی EOI دارید و کامل براشون بفرستید چرا که نه .. البته تنها موضوعی که می مونه اینه که ممکنه بهتون ویزای اقامت ندهند و ویزای کار به اقامت بدهند که در واقع یک ویزای ۱ ساله است و اگر شما در مدت این ۱ سال مدت ۳ ماهش رو کار کنید در زمینه رشته اتون بهتون ویزای اقامت می دهند..
سپیده

رومینا 1390/08/19 ساعت 20:04

به داریوش:
مدارک تحصیلی شامل ترجمه و اصل دیپلم، لیسانس و ریز نمرات دانشگاهی شما باید فرستاده بشه ریز نمرات دیپلم لازم نیست.

سلام
به داریوش:
من هم لیسانس کامپیوترم و دیپلم و ریز نمراتشو برای IQA فرستادم. خودشون گفتن بایید اصل مدرکو بفرستی. من هم اصل لیسانس فرستادم.

به رامین:
نمیدونم مدرک تحصیلیت چیه ولی برای بعضی از رشته ها بهتر از اول فول اسس کنی بعد EOI را بفرستی. مثلا رشته کامپیوتر که اکثرا مهندسی بهشون Bonus Point تو EOI نمیدن ولی اگه فول اسس بشه می تونی امتیازشو بگیری.

به الهام :
من بعد از 4 هفته PCC نیومده ولی میشه خودت بری دادگستری تو انقلاب کمی پروسه را سریعتر کنی.


امین 1390/08/19 ساعت 21:59 http://`

سلام سپیده خانم یا آقا ناصر.
جسارتا من دو تا پیغام فرستاده بودم که فقط دومیش بالا اومده.
اولی مشکلی داشته؟

نه مشکلی که نیست .. منتها من یه نفرم با دو تا دست و یه وقت محدود .. هی میام کامنت ها رو می خونم و جواب می دم و یا پست می کنم ..
سپیده

امین 1390/08/19 ساعت 22:05 http://`

دوستان عزیز

هر نوع سئوال و ابهام در مورد نحوه و روند انجام مراحل و امتیازدهی به ویزای Skilled Migrant Category دارید به لینک زیر مراجعه کنید. این لینک حاوی دستورالعمل های سازمان مهاجرت نیوزلنده که آفیسرها از روی همین دستورالعمل امتیازدهی کرده و تصمیم گیری میکنند.

Perational Manual:
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i6954.htm

موفق باشید

امین 1390/08/19 ساعت 22:06 http://`

Sorry, I mean Operational Manual

امین 1390/08/20 ساعت 01:08 http://`

دوستان عزیز
کسی میدونه که معنی و منظور سئوال زیر که در Points Indicator هست دقیقا چیه؟

Did you begin your study for level 3, 4, 5 or 6 recognised qualification on or before 24 July 2011?

چون خودش به تنهایی 10 امتیاز اضافه میکنه و من هنوز نتونستم منبعشو پیدا کنم که چرا بخاطر شروع و یا اتمام تحصیل در سطح 3 تا 6 در قبل از 24 جولای 2011 به متقاضی 10 امتیاز اضافه تر میدن و چرا همچین ارزشی داره!

مثلا من که 10 سال پیش مدرک فوق دیپلم گرفتم اگه سطح 6 ارزیابی بشم 40 امتیاز و بخاطر اینکه قبل از تاریخ فوق درسم رو شروع کردم 10 امتیاز و جمعا 50 امتیاز میگیرم. در صورتی که این سئوال برای سطح 7 موضوعیت نداره و با این حساب هم فوق دیپلم و هم لیسانس هر دو 50 امتیاز میگیرن البته طبق امتیاز دهی سیستم Points Indicator. کسی میدونه چرا؟

این به دلیل تغییرات ۲۵ ژولای امسال هست که دادند. این لینک رو ببین و این پست رو

http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/generalinformation/qanda/smcchanges.htm

http://2migrators.blogsky.com/1390/04/20/post-96/

سپیده

امین 1390/08/20 ساعت 01:56 http://`

ممنون سپیده خانم.
ولی شما مطمئن هستین که این توضیح اداره مهاجرت مربوط به همین سئوال Points Indicator میشه؟
آخه چرا توی سئوال نگفته که مدارک تحصیلی گرفته شده در نیوزلند منظورشونه، در صورتیکه توی سئوال دو خط پایینتر برای اینکه مشخص کنه بصورت پررنگ نوشته gained in New Zealand

Do you have a bachelor’s degree gained in New Zealand following at least two years of full time study?

همین سئوال Did you begin your study for level 3, 4, 5 or 6 recognised qualification on or before 24 July 2011 رو برای پارتنر هم کرده و همونقدر امتیاز میده و توی هیچکدوم هم نگفته که این امتیاز مربوط به مدارک تحصیلی گرفته شده در نیوزلنده. ولی آخه چرا نگفته؟

رامین 1390/08/20 ساعت 06:55

به شهاب یا سپیده:
ببخشید چطوری میشه فول اسس شد لطفا سایت و مدارک مورد نیاز را اعلام کنید. من برنامه نویس وب هستم آیا همین شغل را اعلام کنم خوبه(امتیاز اضافی میگیرم) یا یک شغل دیگه مثل business analyst؟
ضمنا من لیسانسم برق-قدرته مشکلی پیش نمیاد؟

سایتش که nzqa هست و همه اطلاعات و این ها اون جا هست .. شغلت باید در رابطه با مدرک تحصیلی ات باشه حتما تا امتیاز بگیری ..
سپیده

داریوش 1390/08/20 ساعت 07:30

دوستانی که میخوان تازه اقدام کنن لطفا توجه داشته باشن که کواهی سابقه کار و رزومه شون رو خیلی پراکنده ننویسن
بخصوص برای IT . تو یه تخصص ابراز کنن.

رامین 1390/08/20 ساعت 21:54

یعنی من با کامپیوتر امتیاز نمیگیرم؟ باید سابقه جعلی بنویسم؟!!!!!؟
لااقل استرالیا یک RPL داره اینا چرا ندارن؟!

امین 1390/08/21 ساعت 00:22 http://`

سلام سپیده خانم
حق با شماست. وقتی فرم آنلاین EOI رو پر کردم متوجه شدم که اون سئوال در مورد کسانی صادقه که در نیوزلند مدرک گرفته باشن. با این حساب امتیاز ما از 145 به 135 سقوط میکنه.

حالا من از شما و بقیه دوستان راهنمایی میخوام.

ولی اول باید به داستان ما گوش بدین:
بین من و همسرم، ایشون شرایط بهتری برای متقاضی اصلی شدن داره. ایشون مدرک کارشناسی ناپیوسته عمران داره و بیشتر از 6 سال سابقه کار تمام وقت داره ( بیش از 10 سال که 4 سال از اون در حین تحصیل بوده ).
سنش هم 29 سال هست و تا 30 سالگی 8 ماه وقت داره. من هم 10 امتیاز مدرک و سابقه کار رو میارم. اگر بخوایم بعنوان مهندس عمران اقدام کنیم، باید یه جاهایی عضو باشیم که ما تو ایران نمیتونیم عضو بشیم.
بنظر شما میشه مدارک کارشناسی و کاردانی رو با هم بفرستیم و سطح 7 با 50 امتیاز و 10 امتیاز LTSSL رو بگیریم و بعنوان تکنسین عمران در EOI اقدام کنیم؟ قبول میکنن؟
یا بهتره با کاردانی اقدام کنیم و امتیاز 8 سال کار تمام وقت رو بگیریم (یعنی 2 سال کارشناسی رو تمام وقت حساب کنیم )؟
بنظر شما کدومش معقول تر و شدنی تره؟
ممنون از راهنمایی شما

به رامین:
می تونی یکی از کدهایی که برای استرالیا هست اعلام کنی خود من 261312 زا اعلام کردم.
ولی چیزی که مهم هست مه بتونی Bonus Point بگیری اینه که Level 7 تو کامپیوتر (3 تا عنوانی که گفتن ) اسس بشی.
مدارکم تو سایتش زده ولی میشه گفت همی چی می خوان
لیسانس سابقه کار و ...

مریم 1390/08/21 ساعت 05:44

کنین ما ازشون خواستیم که بهمون مهلت بده که تائید NZQA رو بگیریم به نظر شما به ما مهلت می دن یا فرصتمون رو از دست دادیم خیل خیلی ناراحت هستیم خیلی باور کنین خیلی روش حساب کرده بودیم جالب اینجاست هم من و هم همسرم هر دو شغل دولتی مرتبط با رشته داریم اما سابقه کار همسرم هم قبول نکردن به نظر شما امیدی داشته باشیم به ما مهلت می دن که تائید NZQA رو بگیریم آخه تو لیست این دانشگاه مورد تائیدشون بود ولی نمی دونم چرا قبولش نکردن ما باید چی کار کنیم

بهشون ایمیل بزنید و ازشون بپرسید حتما دلیلی که قبول نکردند چیه ؟ در ضمن اینکه مدت زمانی که باید nzqa باید تائیده بده معلومه مثلا 20 روز .. اگر گیر دادند بهشون بگید شما به موقع فرستادید دیرکرد از طرف nzqa .. ایشالا همه چی درست پیش می ره .. حتما ازشون دلیل بخواهید که چرا قبول نکردند سابقه همسرتون رو ؟
سپیده

ندا 1390/08/21 ساعت 09:45

سلام سپیده خانم
چند تا سوال داشتم
1) من 12 چهل ساله میشم و می خواستم تا قبلش اقدام کنم تا امتیاز سن رو بگیرم. سایر امتیازات اعم از سابقه و مدرک رو دارم.اگه مثلا یه ماه دیگه همه مدارک رو بفرستم کارم ممکنه طول بکشه و بعد از تاریخ تولدم دیگه امتیاز سن رو از دست خواهم داد؟ با این مواردی که گفتم 1و5 امتیاز دارم.
2) نیازی نیست مدارک جایی تائید بشه مثل استرالیا که لازمه انجمن مهندسین اشون تایید کنند؟
3) سابقه کار با لیست بیمه باید ترجمه بشه ؟ نیاز به سی دی آر نیست؟
4) برای من که حدودا 105 امتیاز دارم تقریبا چه مدت طول میکشه جوابم بیاد؟ دقیق نمی خوام مثلا یه سال دو سال سه سال؟
5) بعد از اعطای ویزای ورود، چه مدت باید در نیوزیلند اقامت داشت تا بشه درخواست پاسپورت و اقامت دائم داد؟ مثلا واسه کانادا باید توی 5 سال 3 سال بمونی. یا اینکه شنیدم استرالیا توی 5 سال 4 سال باید موند. این مدت در نیوزیلند چقدر هست؟
سپاس فراوان
چنانچه امکان پذیر است لطف کرده پاسخ خود را به آدرس ایمیل من با عنوان درخواست مهاجرت با نیوزیلند ارسال فرمائید. از توجه و مهربانی شما در پاسخ به خوانندگان ممنونم

فکر کنم جواب رو خودتون پیدا کردید اگر نه بگید مجدد.
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.