دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

صفحه تجربیات و نکات مهاجرت به نیوزلند

خیلی از سوال ها این روزها داره کم کم تکراری می شه و در عین حال خیلی از دوستان از مرحله EOI گذشته اند و به مراحل بعدی دارند می روند ولی در کنارش دوستانی هم جدیدا اضافه شدند که تازه دارند اقدام می کنند و دنبال جواب هایی هستند که شاید ما توی بحث های قبلی خیلی بحث کردیم ولی به هرحال الان پیدا کردنشون اسون نیست. واسه همین تصمیم گرفتم که یه پست اختصاص بدم به بانک سوال و جواب ها .. یعنی سوالاتی که تقریبا سوالات همه هست رو بذاریم و جوابش رو .. همین طور نکاتی که خیلی مهمه هست و شاید فقط با تجربه به دست میاد.  دوستانی که همیشه کمک هستند و همینطور بقیه دوستان که در راه مهاجرت به نیوزلند تجربه ای کسب کردند و یا با مشکلی رو روبه رو شدند و یا مشکلی رو حل کردند خواهش می کنم نکات و تجربیاتشون رو بذارند تا به بانک سوالات امون اضافه کنیم. احتمالا مثل جدول امون یه صفحه بهش اختصاص می دیم و سوالات رو با جواب اونجا می ذاریم.  

مثل همیشه از نظراتتون - سوال ها و جواب هاتون استقبال می کنیم. می تونیم سوالات و نکات رو با توجه به موضوعات دسته بندی کنیم. مثلا EOI - ITA - Assessment  و غیره. من ایجاد صفحه رو شروع می کنم و لینکش رو کنار صفحه می ذارم و کم کم کاملش می کنیم.  

 

اسم و ادرس این صفحه هست؛ سوالات و پاسخ ها در مورد مراحل مهاجرت به نیوزلند؛

ممنون  

سپیده

نظرات 54 + ارسال نظر
هاجر 1390/08/27 ساعت 07:17

سلام...میخواستم از زحماتی که در این وبلاگ میکشید ابتدا صمیمانه تشکر کنم و بع سوالمو مطرح کنم. من مدرک آرایشگری و گریم تخصصی عروس دارم. میخواستم بدونم اگه مدرکمو ترجمه کنم میتونم تو نیوزلند ارایشگاه بزنم یا نه؟ و کلا راه انداختن یه سالن ارایش و پیرایش در اونجه مستلزم چه شرایطیه؟ و حدودا چقدر بودجه میخواد؟ سیستم اجاره دهی مغازه هاشونو هم اگر میتونید یه توضیحی بدید...

اینکه می تونید ارایشگاه رو بزنید بله می تونید اما لازمه یه مدرک تائیدیه هم از اینجا بگیرید. مثلا کسی که می خواد رستوران یا فست فود بزنه یه کلاسه یه روزه می ره تا با استانداردهای اینجا اشنا بشه و بعد بهش اون certification رو می دهند. بودجه رو راستش نمی دونم . راستش برای اینکار بهترین کار اینه یه سر به سایت های اجاره و فروش بزنید و ببینید میزان اجاره چقدر هست و غیره ..
سپیده

صابر 1390/08/27 ساعت 09:03

سلام
سپیده جان چرا یک گروه تو فیس بوک ایجاد نمیکید ، اونجا همچی خیلی راحتتر هست برای ارتباط و سوال جواب و اینکه بخش Doc داره که میتونی یه چیزی مثل همین FAQ اونجا داشته باشیم

فکر خوبی هست ولی راستش خیلی از ادم ها دوست ندارند با اسامی واقعی شناخته بشند و یا اطلاعات اتشون در دسترس بقیه قرار بگیره و غیره و همچنین خیلی ها از ایران دسترسی به فیس بوک براشون با دردسر جور می شه ..ولی اینجوری دست همه بازه با هر اسمی می خوان بیان و هر سوالی بپرسند .. راستش من خودم این روش رو ترجیح می دم .. به هرحال ممنون از توجه ات :)
سپیده

اوستا 1390/08/27 ساعت 13:22

سلامی به گرمی نیمکره جنوبی
فرض کنید شخصی به وسیله لاتاری گرین کارت پاسپورت امریکا دریافت میکنه و مسلما میتونه بدون ویزا به اکثر کشورها مسافرت کنه. حالا اگر این فرد وارد نیوزیلند بشه چه مدت میتونه اونجا باشه و از آنجا که تابعیت ایران و آمریکا را داره آیا میتونه در داخل نیوزیلند اقدام به درخواست ویزای کار بده؟ البته با همان پاسپورت امریکا. کلا همچین شیوه ای میشه؟

بله می تونید درخواست ویزای کار بدید. البته باز به کشور بستگی داره. مثلا از انگلیس که میان اینجا با اینکه روابط خیلی نزدیک هست بازهم باید درخواست ویزای کار بدهند .. بازهم بهترین مسیر اینه که برید توی سایت و ببینید با شهروندی امریکا چه امکاناتی برای ویز ا موجود هست.
سپیده

پژمان فاضلی 1390/08/27 ساعت 15:15

Dear Madam,

I am 37 years oldand I live in Iran. I have an Associate's degree in Telecommunication engineering along with almost 10 year experience in Telecommunication Company of Iran. I have been in touch with many agencies to find out whether I would be eligible for new zealand immigration and I could get the right answer.In the short list on the website there is only request for Bachelor's degree with a 3 year experience.I truly appreciate your reply at your earliest convinience?
I apologize for writing in enlish which is because I am slow at Farsi typing.

Best regards

Pejman Fazeli

راستش منظور دقیقت رو از اینکه می گی Associate degree in TE داری نفهمیدم دقیقا چه مدرکی داری . ولی اگر مدرک ات امتیاز لول ۶ یا ۷ رو بیاره و در لیست هست و سابقه کارت هم مرتبط هست می تونی اقدام کنی به شرط اوردن امتیاز بالای ۱۰۰.
سپیده

محسن از شیراز 1390/08/27 ساعت 21:30

با سلام
مثل خیلی وقتای دیگه سوال نامربوط به پست دارم.
به توصیه شما ما برای دفعه اول بلیط یکطرفه (One-way) برای اومدن گرفتیم
امروز ‫از یکی از دوستامون شنیدیم که یکی از فامیلاشون که دانشجوی نیوزلند شده ازش خواستند که حتما بلیط دو طرفه بگیره‬
‫در مورد دلیل و جزئیاتش چیزی نمی‌دونست
‬‫البته ایشون دانشجوی دکتری نیست‬‫
به نظر شما با توجه به اینکه ما فرم financial Suppor رو پر کردیم توی اون هزینه بلیط برگشت تضمین شده و زمان برگشتمون هم مشخص نیست آیا باز لازمه که بلیط دو طرفه بگیریم؟
ممنون

نه . اونها هیچ کاری به بلیط شما ندارند .. حنی اگر با ویزای کار بیاید می تونید بلیط یک طرفه بگیرید .. به نظر من بلیط یک طرفه کلا بهتره چون دفعه بعد که برای دیدن برمی گیردید ایران از همین جا بلیط دو طرفه میگیرید و دیگه ایران نباید دنبال بلیط باشید .. در موارد خاص که می خوان ویزا بدن بلیط دو طرفه می خوان مثل ویزای توریستی یا ویزا برای اعضای فامیل که برای بازدید شما میان و غیره ..
سپیده

الهام 1390/08/28 ساعت 05:12

ایده بسیار خوبیه..تشکر سپیده جون...

نسیم 1390/08/28 ساعت 06:37

مرسی سپیده جان
ممنون از اینکه اینقدر لطف داری. این اطلاعات خیلی کمک می کنه مخصوصاْ واسه اونایی که مثل ما می خوان تازه اقدام کنن.

محسن از شیراز 1390/08/28 ساعت 06:48

مثل همیشه سریع و مفید با کارآیی بسیار بالا
بسیار ممنون

me 1390/08/28 ساعت 08:12

خدا خیرت بده!

اوستا 1390/08/28 ساعت 13:59

سلام.هنوز سوال من تو لیست نظرات نیست.

حتما هست

علی - همسر مریم 1390/08/28 ساعت 21:44

سلام. واقعا نتونستم جایی بهتر از اینجا برای این پست پیدا کنم چون آخرین پست هستش. جدیدا تغییراتی در شرایط پزشکی ایجاد شده که آدرس پی دی اف اون اینجاست:

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/99315AF6-FA00-4F29-89D3-2FBFA04F4C87/0/AmendmentCircular201119.pdf

من که چیزی متوجه نشدم اما مطمئنا خیلی مهمه. اگه کسی چیزی راجع به محتوای این فایل دستگیرش شد خیلی ممنون میشم به بقیه هم بگه. ممنون از همه تون برای همه لطفی که دارید. علی

این تغییراتی رو که در شرایط مدارک پزشکی برای ویزاهای مختلف برای نیوزلند هست رو نشون می ده. اون لیست اول در واقع تیترهای تغییرات داده شده نسبت به سال گذشته هست و بعد در زیر هم نوشته شده که چه تغییراتی مربوط به هر تیتر هست. نکته اینجاست که شما نباید نگران این موضوع باشید. دکترها باید بخونند تا در جریان تغییرات باشند و یا اگر case خاصی دارید شاید به دردبخوره . حالا من سر صبر دوباره می خونم و اگر نکته ای داشت حتما می نویسم برای همه . بازهم ممنون
سپیده

محسن از شیراز 1390/08/28 ساعت 23:15

سلام
این روزا ما مهیای اومدنیم و خیلی سوال برامون پیش میاد. ببخشید زیاد مزاحم میشیم و نظرات بی ربط به پست می‌دیم.
ما یه سری وسایل داریم مثل کتابامون یا شاید یه سری لباس و غیره
راهی داره که اونا رو بعدا کسی با هزینه مناسب برامون بفرسته
امروز از پست سوال کردم میگه یک کیلو ۳۴۰۰۰ تومان و ۱۰ کیلو ۱۵۶۰۰۰ تومان
هواپیمایی آسمان هم میگه یک کیلو ۸.۵ دلار
به نظر شما چه راه حل مناسب باشه
شاید این مطلب به درد خیلیا بخوره

راستش اگر بار بالای ۱۰۰ کیلو دارید بهترین راه برای فرستادن Freight بار هست . بهترین وقت هم یک یا دو روز قبل از پرواز خودتون اگر می دونید کجا اقامت می کنید و کسی رو اینجا دارید و یا اینکه بذارید بعد که اومدید کسی براتون بفرسته .. چون اگر اینجا قبل از شما برسه و یا در انبار بمونه روزی نزدیک ۳۶ دلار اینها باید پول انبار هم بدید ..
من فکر کنم یه پست در مورد اینکه چی بیاریم و چه جوری بیاریم دارم. حتما بخونید.
سپیده

بابک 1390/08/29 ساعت 06:37 http://persiance.wordpress.com

------
سوال: من لیسانس مهندسی دارم. آیا می‌تونم برای مهاجرت به نیوزیلند اقدام کنم؟

جواب: باید ببینید رشته تحصیلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز در بلندمدت (LTSSL) هست یا نه. در جدولی که در این فرم هست (INZ 1093) تخصصهای مورد نیاز قید شده. ستونهای سوم و چهارم حاوی شرایط و توضیحاتیه که برآورده کردنشون لازمه. اگه این شرایط رو داشته باشید و سابقه کاری مرتبط با رشته‌تون هم دارید، احتمال داره بتونید اقدام کنید.
------

ممنون بابک جان حتما اضافه می کنم. هنوز وقت نکردم اصلا بنویسم صفحه اش رو :((
سپیده

بابک 1390/08/29 ساعت 07:03 http://persiance.wordpress.com

------
سوال: در ستون سوم و چهارم ردیف شغلی من در فرم (LTSSL یا INZ 1093) نوشته شده "Washington Accord accredited". من می‌تونم با رشته و تخصص خودم برای مهاجرت اقدام کنم؟

جواب: واشنگتن، نام توافقنامه‌ایست که در سال 1989 بین برخی کشورها برای تبدیل و معادلسازی برخی رشته‌های مهندسی که شامل چهار سال تحصیل می‌شدند ایجاد شد. کشور ایران جزو این پیمان نیست. بنابراین با داشتن مدارکی که تاییدش مستلزم عضویت ایران در این موافقتنامه است، متاسفانه نمی‌تونید برای مهاجرت به نیوزیلند اقدام کنید.

بابک 1390/08/29 ساعت 07:07 http://persiance.wordpress.com

------
سوال: سابقه و تجربه کاری من در لیست تخصصهای قید شده در فرم LTSSL هست. اما مدرک تحصیلی‌ام با شغلم در ارتباط نیست. آیا می‌تونم برای مهاجرت به نیوزیلند از طریق Skilled Migrant Category اقدام کنم؟

جواب: سیستم مهاجرپذیری نیوزیلند در شاخه کارگر ماهر (skilled migrant) بر اساس رشته-تخصص پایه‌گذاری شده. به این صورت که علاوه بر داشتن تجربه کاری مورد نیاز در این کشور، داوطلب باید تحصیلات آکادمیک مرتبط و مورد تایید نهادهای مرتبط در نیوزیلند رو داشته باشه. بنابراین داشتن رشته تحصیلی و سابقه کار مرتبط با اون تقریبا جزو شرایط اولیه مهاجرت از این روش محسوب میشه.

فرزین 1390/08/29 ساعت 10:48

سپیده خانم واقعا دستت درد نکنه.

امین 1390/08/30 ساعت 02:14 http://`

سلام سپیده خانم

کسی که یک مدرک فوق دیپلم عمران و یک لیسانس ناپیوسته عمران و 8 سال سابقه کار مرتبط داره، بنظر شما میتونه مدرک مهندسیش رو برای ارزیابی ارائه کنه ولی در مرحله EOI درخواست عنوان رشته تکنسین عمران رو بده و بعنوان مهندس اقدام نکنه؟ چون شرایط مهندس در LTSSL همون قضیه واشنگتن اکورد و عضویت در APEC و غیره هست که ما ایرانی ها نداریم.
اگر میشه اینکارو کرد بنظر شما اگر در NZQA بعنوان سطح 7 ارزیابی بشه، اداره مهاجرت 50 امتیاز تحصیلات و 10 امتیاز بودن در LTSSL رو بهش میده؟

مدرک رو وقتی برای ارزیابی با هرعنوانی می فرستید در واقع در EOI هم دقیقا همون رو درخواست می دید که باهاش برای مهاجرت اقدام کنید و سابقه کاری هم باید دقیقا در رابطه با مدرک باشه ..اگر رشته و سابقه کاریتون طوری هست که سابقه کار ایرانی اتون قابل قبول نیست متاسفانه شانستون خیلی کم می شه .
سپیده

بابک 1390/08/30 ساعت 06:06 http://persiance.wordpress.com

محسن از شیراز :: در مورد جابجایی اثاثیه منزل تو فروم migranthelp، تو بخش مهاجرت به استرالیا، کسایی که برای استرالیا اقدام کردن، حسابی راجع به این مسئله و انواع و اقسام راههاش نوشتن: ارسال هوایی، دریایی و ....

me 1390/08/30 ساعت 08:15

در مورد این سوال:
سوال: در ستون سوم و چهارم ردیف شغلی من در فرم (LTSSL یا INZ 1093) نوشته شده "Washington Accord accredited". من می‌تونم با رشته و تخصص خودم برای مهاجرت اقدام کنم؟

من حسابی گیج شدم تقریبا 80 درصد رشته های مهندسی جلوش اینو نوشته!!!! یعنی من با فوق لیسانس مهندسی شیمی دانشگاه دولتی تهران و 6 سال سابقه نمیتوانم هیچ امتیازی بیارم؟!!!!!!!!!!!!!!

نه اگر در مورد اون مورد خاص فقط washington .. سابقه قبول می کنند ..
سپیده

بابک 1390/08/30 ساعت 10:01 http://persiance.wordpress.com

me جان :: نیوزیلند عمدتا برای مهندسای کامپیوتر و IT گزینه نسبتا خوبیه. تازه اون هم کلی اما و اگر داره. حتی دانشگاه محل تحصیل هم خیلی چیزی رو تضمین نمیکنه. به گفته یه وکیل رجیستر شده در سایت مهاجرت نیوزیلند، این جزییات ممکنه case by case فرق کنه. یعنی به عنوان مثال ممکنه یه نفر از دانشگاه آزاد نجف آباد قبول نشه و یه نفر از همین دانشگاه قبول بشه.

[ بدون نام ] 1390/08/30 ساعت 13:08

پس حالا چیکار کنم؟؟؟؟؟ چطوری میشه تو یکی از اونا رجیستر شد...پس این ملت چه جوری دارن مدرک جمع می کنند واسه رفتن؟ همه دارند تحصیلی میرن؟ ! یا همشون عمران خوندند؟!
وای خدا چه حالم بد شد...یکی یه جوابی بده....

چی بگم اخه ... کار پیدا کردن هم یه راهشه .. تحصیلی .. راه اندازی business ..
سپیده

بابک 1390/08/30 ساعت 15:23 http://persiance.wordpress.com

me جان :: اگه این شرط هم در ستون سوم و هم در ستون چهارم باشه، معنیش اینه که نه امتیاز سابقه کار به طرف داده میشه و نه امتیازات اضافه بابت سابقه کاری در LTSSL. که امتیازات خیلی زیادی اینجوری از دست میره.

Hessam 1390/08/30 ساعت 16:55

سلام
من فکر میکنم علت اصلی سؤالات تکراری اینه که دوستان با حوصله سایت مهاجرت نیوزلند رو نمیخونند یا انگلیسیشون اونطور که باید خوب نیست. توصیم اینه که صفحات یا PDF های مرتبط رو پرینت بگیرید و با دقت بخونید.

به نظر من هم سایت خیلی خوب توضیح داده و اگر کسی فقط یه نگاه ۱ ساعته هم بندازه کلی جواب هاش رو پیدا می کنه.
سپیده

علی (همسر مریم) 1390/08/30 ساعت 20:44

در مورد ترجمه مدارک
من مدارکم رو همه مهر ناتی زدم و مشکلات و هزینه هاش خیلی کمتره. مثلا نامه سابقه کار با مهر دادگستری 21تومن اما با مهر ناتی 24ساعته15تومن.
این هم پاسخ NZQA به سوالم راجع به مترجمهای NAATI وآیا باوجود مهر ناتی همچنان مهر دادگستری و وزارت امورخارجه لازم هست یا نه (باید توی مهر مترجم عنوان professional حتما ذکر شده باشه):
سوال من:
Hello, My question is about the translation of my qualifications and work experience documents. Does NZQA admit and recognise the seal of NAATI translators on the mentioned documents? Also, is it needed that the translated documents be sealed by the ministry of foreign affairs and department general of justice? Thank you so much indeed.

پاسخ NZQA:

Hello Ali

The NAATI translator would need to be qualified at professional translator level and in the direction of the overseas language into English. You can see if they meet these requirments by searching the on-line NAATI directory

https://www.naati.com.au/online/PDSearch/AdvancedSearch

It is not necessary to have the translations verified by other agencies.

Qualfications Recognition Services

باتشکر فراوان از سپیده خانم

علی 1390/08/30 ساعت 21:44

آقای پژمان فاضلی
من هم بعید می دونم که با درجه فوق دیپلم بتونید امتیاز بیارید چون همونطور که فرمودید درلیستLTSSL جلوی رشته شما نوشته Bachelor degree(Level 7)به همین علت شما امتیاز لازم رو نخواهید آورد:

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/063ECB35-F5D5-44D8-8325-7041A727A9D5/0/INZ1093.pdf

نسیم 1390/09/01 ساعت 04:59

سلام
برای Automotive Electrician (321111) که لول ۴ هست توی لیست به نظرتون اگه مدرک بین المللی از فنی و حرفه ای داشته باشیم کافیه؟

me 1390/09/01 ساعت 05:22

تو ستون سوم که چیزی ننوشته....از دو تا از دوستام که واسه استرالیا اقدام کردند پرسیدم و گفتند که فرم های assess را پر کردند و پروندشوت بررسی شده. تازه اونا دانشگاه آزاد درس خوانده بودند...من فکر می کردم نیوزلند راحت تر باشه...ولی شاید به گفته اون دوستمون case by case فرق کنه...

بابک 1390/09/01 ساعت 09:29 http://persiance.wordpress.com

me :: اقدام برای نیوزیلند سخت تر از استرالیاست. چون خیلی مقرراتی و صفر و یکی جلو میرن. ضمنا اصلا دوست ندارن سطح استانداردها و معیاراشون رو پایین بیارن. یه جورایی از ایرادات سیستم مهاجرت پذیری استرالیا و کانادا عبرت میگیرن. البته در کنار اینها، هر مشکلی هم پیش بیاد میشه با مکاتبه و دادن توضیحات مناسب و قانع کننده، نظر آفیسر رو تغییر داد. مثلا تو سایت immigration توصیه کرده اگه امتیازتون توی point indicator به نود میرسه، بد نیست یه بار eoi بفرستید.

یکی از مزایای فعلی نیوزیلند به استرالیا اینه که پروسه مهاجرت، زمان کوتاهتری می بره.

الهام 1390/09/01 ساعت 10:44

به بابک:
تشکر آقا بابک..شما همیشه توصیه هاتون ارزشمنده...

نسیم 1390/09/01 ساعت 12:28

سلام
بچه ها جواب منم بدید لطفاْ

[ بدون نام ] 1390/09/01 ساعت 17:39

بابک: ممنون آقا. واقعیت اینه که حسابی حالم گرفته شده و میترسم رو پروسه ایتلس گرفتنم تاثیر بگذاره...باید دوباره تجدید نیرو کنم. به هر حال از اطلاعاتتون ممنونم.

علی 1390/09/02 ساعت 05:27

سرکار نسیم خانم

اول برید به طور مجازی امتیازاتتون رو توی سایت محاسبه کنیدوبعدبه نظر من بهتره که اول ازNZQA یهpre-assessmentبگیرین تامتوجه بشین واقعا لول4رومیگیرید که یه وقت مشکلات من براتون پیش نیاد.ضمنا طبق LTSSLسابقه کارظاهرا نیازنداره اماداشتن سابقه کار مطمئناامتیازشمارو افزایش می ده.آیلتس آورال6.5هم بایدداشته باشید که امتیازنداره اماجزء لازمه های ثبت درخواست برای همه هستش.

علی 1390/09/02 ساعت 05:29

سرکار نسیم خانم

اول برید به طور مجازی امتیازاتتون رو توی سایت محاسبه کنیدوبعدبه نظر من بهتره که اول ازNZQA یهpre-assessmentبگیرین تامتوجه بشین واقعا لول4رومیگیرید که یه وقت مشکلات من براتون پیش نیاد.ضمنا طبق LTSSLسابقه کارظاهرا نیازنداره اماداشتن سابقه کار مطمئناامتیازشمارو افزایش می ده.آیلتس آورال6.5هم بایدداشته باشید که امتیازنداره اماجزء لازمه های ثبت درخواست برای همه هستش.

بابک 1390/09/02 ساعت 09:10 http://persiance.wordpress.com

نسیم خانم :: به نظر من دو تا کار بکنید:
1. روی سایت NZQA برید و یه کم وقت بذارید ببینید تعریف Level 4 دقیقا چیه و چند ساعت آموزش نیاز داره و .... بعد ته و توی مدرک فنی-حرفه‌ای رو هم در بیار، ببین تعداد ساعاتش و گواهینامه‌اش و ... چه جوریه، قابل ترجمه هست یا نه و .... خبر بد در مورد مدارک فنی-حرفه‌ای اینکه اینقد هموطنای عزیزمون تقلبیش رو درست کردن که اداره مهاجرت استرالیا یه مقدار بهش گیر میده و بدبین شده. نمی‌دونم اداره مهاجرت نیوزیلند چه برخوردی میکنه.

2. یه زنگ به سفارت نیوزیلند بزن و یه سوالی بکن. ضرر که نداره. می تونی به دو سه تا از این موسسات مهاجرتی هم زنگ بزنی و بپرسی. تو اینترنت بگردی، اونایی رو که در مورد نیوزیلند کار میکنن، پیدا می کنی. (هرچند چیز زیادی هم بلد نیستن، اما بالاخره، از هر کانالی یه اطلاعاتی به دست میاری.) :)

موخره: راستی بچه‌ها! شما چاقو هم دارین؟ این هندونه‌ها رو چه جوری قاچ کنیم؟

داریوش 1390/09/02 ساعت 20:34

سلام دوستان عزیز
من برای حدود یازده سال از سیزده سال کارم مدرک دارم (مثل گواهی کار و قرارداد) میخواستم بپرسم برای Full Assessment باید برای سیزده سالی که ادعا میکنم گواهی داشته باشم ویا همین مدارک کافیه؟یا اگر فکر میکنید برام مشکلی پیش میاد همون 11 سال رو اعلام کنم؟
پیشاپیش ممنون

میزان امتیازی که می گیری اگر بین ۱۰ سال و ۱۳ سال فرقی ایجاد نمی کنه و بهت یه امتیاز رو می ده به دردسرش نمی ارزه .. اگر امتیاز لازم رو با همین ۱۱ سال میاری خوبه ..
سپیده

بابک 1390/09/03 ساعت 10:46 http://persiance.wordpress.com

داریوش عزیز :: nzqa به این دلیل گواهی اشتغال به کار از شما می‌خواد که یه جورایی روی مدارک تحصیلی داوطلب اطمینان بیشتری داشته باشه. یعنی اشتغال مرتبط به اونا اطمینان بیشتری میده که شما واقعا مثلا مهندس عمران یا کامپیوتر یا ... هستی؛ به خصوص که میتونن با کارفرمای شما مکاتبه کنن. اما فکر نمی کنم خیلی نیاز باشه که دقیقا جزء به جزء سوابق کاریت رو بفرستی. البته سابقه سالهای اخیر هر چه دقیقتر باشه، بهتره.

داریوش 1390/09/04 ساعت 04:47

سپیده و بابک عزیز واقعا ممنونم از دور دستتون رو میفشارم

داریوش 1390/09/06 ساعت 06:46

سلام به همگی

دوستان کسی میدونه از بین دکتر هایی معرفی شدند کدامیک بهتر مراجعه کنیم. البته زنگ زدیم کلینیک نادر برای دکتر ابراهیمی راد گفتند باید زنگ بزنیم بیمارستان دی من نمیفهمم پس چرا اسمشون توی سایت NZ هنوز هست.به هر حال هنوز هم برای ما ITA نیومده (دو هفته گذشته)کمی نگرانم اصلا برای پزشکی و عدم سوء پیشینه بایستی منتظر دعوت نامه بمونم
مرسی

دو هفته اکی هستش نگران نباشید
سپیده

محمدی 1390/09/06 ساعت 13:14

برای اثبات سابقه کار چه مدارکی میخوان ؟ من 11 سال کار کردم ولی قراردادی بوده و بیمه رد نشده برام ولی اگه زنگ بزنند محل کارم مدیر اونجا تایید میکنه که من اینجا کار میکرده ام . ضمنا من دیپلم برق - فوق دیپلم برق (دانشگاه دولتی) و لیسانس برق دانشگاه آزاد دارم . کدوم را باید برای اسسمنت بفرستم؟

نسیم 1390/09/07 ساعت 05:35

سلام بچه ها
مرسی علی و بابک عزیز
من قبلاْ از سفارت نیوزلند پرسیدم بهم گفتند با مدرک فنی و حرفه ای هم می شه و موردی نداره
ولی من می خواستم مطمئن بشم
یعنی اینکه روبروش ننوشته سابقه کار به این معنی که نمیخواد؟؟؟
اگه اینجوری باشه که خیلی راحته
من از مدیر فنی و حرفه ای پرسیدم گفت خیلی ها میاند اینجا و مدرک می گیرند واسه رفتن
حالا نمی دونم واقعاْ کار ما پیش می ره یا نه

علی 1390/09/07 ساعت 06:17

آقا داریوش عزیز
ممکنه توی فرمEOIگفته باشید که ترجیح میدید از طریق نامه باهاتون تماس گرفته بشه و به همین دلیل براتون هنوزITAنیومده. اما به هرحال جهت اطمینان توجه داشته باشد که: اگه وقتی به سایت مهاجرت لاگین می کنید در سمت راست صفحه زیر قسمتEOI نوشته باشه Decision Successful حتما ITA براتون فرستاده شده یا میشه. براتون آرزوی موفقیت می کنم. هرچی خدا بخواد همون میشه.

داریوش 1390/09/08 ساعت 10:20

مرسی سپیده عزیز از لطفت

به علی عزیز :مرسی از اینکه پاسخمو دادی
علی جان درسته Decision Successful برای ما ثبت شده
ولی چون کمی دیر شد نگران شدم که البته سپیده خانم هم گفتند که جای نگرانی نیست به هر حال ما یه ایمیل زدیم و پیگیری کردیم هنوزم جواب ندادن امیدوارم خرابکاری نکرده باشیم

جلال 1390/09/16 ساعت 08:52

سلام سپیده خانم
شاید سوالم تکراری شده باشه ولی واقعا شنیده های مختلف من رو گیج کردن. ببینید هنوز من نفهمیدم که نمره ای که برای آیلتس می خوان دقیقا چنده. یه بار بهم گفتین 6 جنرال میخواد ولی با یه وکیلی حرف زدم گفت نیوزلند برای رشته من( دکترای عمومی دامپزشکی) 7 آکادمیک میخواد اونم تو هر چهار اسکیل.اگه لطف کنین بگین این درسته یا نه خیلی ممنون میشم و اگه لینک مربوطه رو تو سایت اداره مهاجرت بدین که دیگه عالیه چون من که چیزی در رابطه با رشته خودم ندیدم....بازم عذر میخوام بابت طرح سوالی که شاید تکراری باشه

آقا جلال، رشته شما چون نیاز به ثبت رشتتون در سازمان مربوطتون میشه (www.vetcouncil.org.nz) شرایط خاصی رو برای شما در نظر گرفته. این لینک، امتیاز زبان رو برای شما نشون میده:

http://www.vetcouncil.org.nz/documentation/Policies/VCNZ_Policy_EnglishCompetence.pdf

باقی شرایط رو هم زحمتش با خودت...نیوزیلند برای مهاجرت آیلتس 6.5 میخواد (جنرال یا آکادمیک) به شرطی که نمره شما کمتر از 6 نباشه.

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/alreadyinnz/business/englishlanguagerequirements/default.htm

http://2migrators.blogsky.com/1389/11/07/post-27

ناصر

جلال 1390/09/16 ساعت 11:52

ممنون ناصر عزیز...جوابت کامل و عالی بود واینجوری که تو لینک اول اومده همون 7 آکادمیک برای هر چهار اسکیل درسته
خدا به دادم برسه. خیلی لطف کردی.

سلام
از اونجایی که خوشبختانه تعداد کسانی که اسمشون علی هستش زیاد شده من از این پس اسمم رو به صورت علی 123 می نویسم.

به آقا جلال عزیز: دکترجان واقعا سخته آیلتس آکادمیک همه اسکیلها 7 یا بیشتر. آدم دلش می لرزه. من توی خوابگاه هم اتاقی دامپزشک زیاد داشتم. واقعا درس می خوندند و قابل تقدیر بودند و اصلا جوانمردانه نیست که به خاطر مدرک زبان اینجوری اذیت بشین. روی ریدینگ و رایتینگ بیشتر کارکن چون شانسیه یه وقت آسونه یه وقت سخت. خود انگلیسی ها هم چهارتا هفت براشون سخته چه برسه به ما. من به هزار بدبختی این نمره های جنرالم شد:

S:7.0, L:8.5, R:4.5, W: 5.0, O:6.5

سرجلسه امتحان بعد از لیسنینگ یهو دلدرد گرفتم از استرس. با کمال تعجب وقتی نگاه کردم دیدم اکثر کسانی که با هم سر این جلسه امتحان نشسته بودیم ریدینگ و رایتینگشون خراب شده بود! کتابهای کمبریج آیلتس (جدیدا شده 8 جلد) رو حتما قبل از امتحان از 1 تا 8 به ترتیب بخون. اوصیکم به BBC ٌ World News, Euro news چون خیلی قشنگ انگلیسی صحبت می کنن و برای تقویت لیسنینگ عالیه. تا می تونی لغت یادبگیر. حد اقل 4000 تا بلد باش. این تجربه من بود.
برات از صمیم قلب آرزوی موفقیت می کنم.

مبینا 1390/09/26 ساعت 21:12

سلام سپیده جون
من خیلی خوشحالم که میبینم شما اینقدر دلسوزانه و علاقه مندانه این وبلاگ رو راه انداختی و به سوالها هم وطنات جواب میدی
عزیز من تازه با وبلاگ شما اشنا شدم و هنوز خیلی با اصلاحاتی که در مورد مراحل مهاجرت استفاده میکنید اشنا نیستم . عزیز همسرمن مهندس عمران هست و ما شنبه هفته پیش یعنی 19 اذر با یک وکیل قرارداد بستیم برای گرفتن ویزای اقامت دائم نیوزیلند و قرار شد نتیجه ارزیابی اولیه رو تا 3هفته دیگه به ما اعلام کنه ما 110 امتیاز داشتیم و مدرک دانشگاه و ریز نمرات همسرم رو تحویل دادیم ... وکیل نسبت به درست شدن کارمون خوش بین بود و میگفت که الان رشته عمران شدیدا مورد نیاز ه و براش 10 امتیاز اضافه در نظر گرفتن .... نمیدونم حالا راست و دروغ بودنش رو .... وگفت شما رو به عنوان تکنسین عمران قبول میکنن
دوست داشتم اگر زحمتی برات نیست هم یک توضیحاتی در مورد وضعیت ما بدید هم نظرتونو بدونم
مرسی از لطفت

راستش دیگه همه چیز رو که خودتون پرسیدید و می دونید .. تنها نکته اش اینه که اونقدر مهاجرت نیوزلند روند واضح و مشخصی داره واقعا نیاز به وکیل نیست. .. با امتیاز 110 ممکنه بیشتر طول بکشه از پول در بیاد اسمتون اما خوب امتیاز لازم رو دارید .. من دقیقا نمی دونم سوالت چیه و یا چی رو نظر بدم اما اگر سوالی خاصی دارید در خدمتیم ..
سپیده

مبینا 1390/09/28 ساعت 05:39

سپیده جان امیدوارم سوالاتم خیلی تکراری نباشه
تا اینجایی که دستگیرم شده مهاجرت نیوزیلند 3- 4 مرحله داره و ما الان در مرحله pre assecment هستیم
میخوام بدونم دقیقا مراحل بعدی هر کدوم حداکثر چقدر طول میکشه ؟
یعنی با توجه به شرایط ما این پروسه حداکثر چقدر زمان میبره ؟
البته شوهر من 6- 7 سال سابقه کار داره که 5سالش براش بیمه رد شده
من تو جدولهای که شما گذاشتی دیدم که افردای با امتیاز 100 - 135 با سابقه کاری بالای 6سال تعداد کمی رفته بودند ممکنه چه مشکلاتی پیش بیاد که کار پیش نره ؟
لطفا منو راهنمایی کنید ... مرسی

هرچی امتیازت بالاتر باشه سریع تر اسمتون از پول در میاد .. کل پروسه از زمان فرستادن مدارک حدود 1 سالی طول می کشه .. مشکل فقط در صورتی پیش میاد که مدرکی کم باشه یا سابقه کاری براشون قابل قبول نباشه و .. به بیمه هم برای سابقه کار هنوز ندیدم گیر بدهند ..
سپیده

مبینا 1390/09/29 ساعت 10:40

سپیده جان
۲تا سوال دارم عزیز
۱- شرایط کار برای مهندس عمران در کدوم شهر نیوزیلند بهتر هست؟
۲- در بعضی کشورها (مثل بلژیک ) کارهایی برای مهاجران هست که بتونن بیشتر در محیط جامعه باشند و زبانشون بهتر بشه که یک حق الزحمه کمی هم براشون در نظر میگیرن (مثل کار توی فروشگاهها و رستورانها ... ) همینطور من شنیدم که دولت برای اینکه سالمندان از تنهایی در بیان و مهاجران هم زبان یاد بگیرند شرایطی فراهم کرده که خارجی ها ساعت هایی رو در طول روز رو میرن پیش اونا چون معمولا پیرمردها و پیرزنها بسیار پرحوصله هستند
میخواستم بدونم توی نیوزیلند چطوره ؟

توی نیوزلند هر دوی موارد مربوط به سوال دوم رو می تونید ایجا تجربه کنید .. شرایط کار شاید برای مهندس عمران الان کرایسچرچ بد نباشه .. به لیست جدید شغل های مورد نیاز کرایسچرچ حتما یه نگاهی بنداز ..
سپیده

مبینا 1390/10/04 ساعت 05:17

سلام سپیده جان
عزیزم یک سوال دیگه ازت دارم
شوهر من چند روز پیش جواب امتحان ایلتس اومد و نتونست overal 6.5 رو بگیره
از اونجایی که ما با وکیل قرارداد بستیم و احتمالا این هفته جواب pre asessment میاد ..... به نظرتون چقدر وقت داره ایلتس شو ارائه بده ؟

دوباره برای امتحان اقدام کنید .. معمولا اگر همه چیز اماده باشه بهتون دوباره یه وقتی می دن اگر بگید مثلا برای امتحان ثبت نام کردیم و بعد براتون می فرستیم ...
سپیده

Armin 1390/11/12 ساعت 21:17 http://www.earmin.com

سلام.
به نظرتون واقعا میتونم خودم بدون وکیل اقدام کنم؟ خیلی میترسم چیزی کم و کسر بشه یا خرابکاری کنم و همه چیز از بین بره.
الان دارم فوق لیسانس IT میخونم. ترم آخرم و فقط پایان نامه مونده. به نظرتون با مدک کارشناسیم که سخت افزار از دانشگاه شمال بوده (فارغ التحصیل ۸۶) اقدام کنم یا اینکه بذارم ارشدم ۶ ماه دیگه تموم بشه و از دانشگاه شیراز با معدل بالا فارغ التحصیل بشم. میترسم طول بکشه و قوانین عوض بشه.
وکیل خوبی میشناسید؟ واقعا تنها هستم و نیاز به کمک دارم

رزومه من این هست: www.earmin.com/cv

دوستان لطفا جواب بدید نمی رسم حتی بخونم این روزها کامنت ها رو
:(((((
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.