دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

سپیده تنبل شده D:

این روزها بارون میاد تا دلتون بخواد .. یادمه پارسال هم این موقع ها بارونی بود.. امروز رادیو اعلام کرد خیس ترین و پر بارون ترین دسامبر در این چند دهه گذشته بوده امسال. زمان اونقدر این جا سریع می گذره که گاهی حس می کنی باید چهار دست و پا بدویی تا به گردش برسی. نمی دونم ولی زمان واقعا اینجا سریعتر می گذره. .. امسال همه جا و با هرکسی صحبت کنی در مورد کریسمس پارتی های مختلف حرف می زنند. کشوری که در اون کریسمس برف نمیاد مردم از موقیعت استفاده می کنند و کلی مهمونی های باربکیو و غیره می گیرند. یه رسم اینجایی ها که خیلی بهش پای بند هستند گرفتن کریسمس پارتی شرکت ها هست. همه شرکت ها کارمندهاشون رو به پارتی دعوت می کنند و خوب طبق معمول فقط Drink می کنند .. شرکت های بزرگ که تعداد کارمندهاشون زیاده معمولا برای پارتی بلیط می دهند و پول می گیرند ولی اکثر کمپانی ها این کار رو نمی کنند و کارمندهاشون رو دعوت می کنند و بهشون کادو می دهند. اینجا مثل ایران خبری از پاداش و عیدی و غیره نیست .. با یه شام و یا یه برنامه ای خلاصه سر و تهش رو هم میارند.  

راستش داشتم این چند روز در مورد تغییرات اخیر در مورد لیست مشاغل و غیره پست می نوشتم ولی نرسیدم تکمیلش کنم .. شاید اگر همت کنم بقیه اش رو هم بنویسم.. دوستان جدید زیادی به وبلاگ اضافه شدند و من کلی قول دادم که بنویسم و هنوز به قولم وفا نکردم. شرمنده خلاصه. راستش این هوا من رو هم گول زد و یه سرما حسابی خوردم.  

قول می دهم به زودی صفحه FAQ رو کامل کنم و همچنین پست درمورد تغییرات نوامبر امسال رو.  راستی دوستانی که دیدند من تو وبلاگ خودم غر غر زیاد می کنم زیاد جدی نگیرید من اصولا همین جوری ام و اصلا ربطی به مهاجرت و غیره نداره.. 

از دوستان خواهش می کنم همگی یه نگاهی به جدول بندازند و اپ دیت هاشون رو به من بگن و اگر نیستند بگن من اضافه اشون کنم که یه امار گیری داشته باشیم ببینیم این اداره مهاجرت چقدر سریع کار می کنه.. البته تنبلی من باعث شده باز جدول اپ دیت نشه .. خلاصه اخبار رو به دستم برسونید که من اپ دیتش کنم.. می خوام یه وقت حسابی بذارم و کلی اطلاعات جمع اوری شده این چند وقت رو سر و سامان بدم ..  

از دوستان خوب دیگه هم که در جواب دادن به کامنت ها کمک می کنند باز هم ممنون .. 

به زودی با پست های خوب می بینمتون .. 

سپیده

نظرات 35 + ارسال نظر

سلام وبلاگ جالب و مطالب مفیدی داری بهت تبریک میگم به وبلاگ ما هم سری بزن
اگه مایلی با ما تبادل لینک کنی ما رو به نام دلخواه خودتون لینک کنید و به ما اطلاع بدید

Ali 1390/09/25 ساعت 06:07

سپیده خانم..همین که پیج رو مدیریت کنی ما ممنونیم ما سعی میکنیم خودمون همدیگر رو کمک میکنیم...ضمننا پست ترغیب کننده و شاد بذار

پروانه 1390/09/25 ساعت 09:39

نه خسته رفیق

پویا 1390/09/25 ساعت 19:39

همین که این وبلاگ رو اینجوری سرپا نگه داشتید واقعا با ارزشه. من بیشتر از 6 ماهه که این وبلاگ رو می خونم و به کمکتون به ITA رسیدم
می خواستم صمیمانه تشکر کنم
به صورت کلی هم اداره مهاجرت نیوزلند بی نظیره (از نظر سرعت) من که تجربه کانادا رو دارم به نظرم اینجا کارشون حرف نداره البته به غیر از سخت گیری هاشون.

Fredo 1390/09/25 ساعت 19:59

سلام
مشتاق و منتظر خوندن خبرای جدید هستم

مهرشاد 1390/09/25 ساعت 21:48

دوستان
با توجه به تغییر شرایط برای مهندسی و نیاز به اخذ لول 7 از NZQA برای شروع پروسه بجای واشینگتن اکورد
اگر کسی در دانشگاهی درس خونده باشه که از پری اسس معاف است ایا باز هم باید مدارک برای nzqa بده یا مستقیما می تونه اقدام کنه

به نظر من مستقیما اقدام کن ولی هم زمان برای nzqa بفرست که اگر در مراحل بررسی ازت خواستند داشته باشی .. این جوری خیالت هم راحت تره ..
سپیده

فرید 1390/09/25 ساعت 22:10

دوستان الان پس واسه مرور دوباره، من باید اول شغل خودم رو که توی لیست مشاغل بلند مدت هست رجیستر کنم و مدرک تحصیلی همسرم رو هم assessment کنم (چون میخوام ازش امتیاز بگیرم) سپس هزینه EOI رو پرداخت کنم تا پرونده run بشه. درسته؟ من درست فهمیدم؟
مرسی از راهنماییتون

اگر مدرک تحصیلی اتون توی لیست دانشگاه های مورد تائید هست می تونید الان EOI را سابمیت کنید اما اگر نیست برای EOI احتیاج به pre-assess و برای مراحل بعدی نیاز به full assessment دارید.
سپیده

سلام خوب هستین؟
لطفا من رو هم به جدول اضافه کنید:
PR ITA 22-NOV-2011
مرسی بابت همه اطلاعات و پستهای خوبتون
نه تنبل شدین ونه غرغر کردید
امیدوارم سرما خوردگیتون هم برطرف بشه

سلام . من به عنوان علی-مریم اضافه اتون کردم . لطفا امتیازتون رو هم بگید که دیگه کامل کامل شه .. مرسی
سپیده

داریوش 1390/09/26 ساعت 08:21

سپیده خانم

دعا میکنیم همیشه سلامت،پاینده و پیروز باشی.
سپیده و داریوش

مرسی .. شما هم
سپیده

[ بدون نام ] 1390/09/26 ساعت 11:06

سلام و خسته نباشید
میشه لطف کنید و وضعیت منو تو جدول اصلاح کنید:
ITA lodge date: 2010.Nov.24
Job: University Lecturer
من دارم تو London Branch بررسی میشم
اخیراٌ Case Officer دوباره ازم Work Reference خواست با جزئیات بیشتر که DHL کردم
خواستم ببینم کسی از بچه ها به مورد مشابهی برخورد کرده؟
من الان 13 ماه میشه که لاج کردم، به نظرتون طولانی نشده؟ من هنوز Pending هستم.
ممنون از همه بویژه سپیده
امیدوارم زودتر حالت خوب بشه P:

سلام .. حتما اپ دیت می کنم به شرطی که اسمتون رو بنویسید توی کامنت .. P: اینکه ازتون دوباره رفرنس خواستند خوب یعنی دارند روی پرونده کار می کنند .. چرا یه کمی طولانی شده .. ازشون نپرسیدید که چقدر طول می کشه و یا توی چه مرحله ای هستند ؟
سپیده

نوشکا 1390/09/26 ساعت 11:45

با پویا موافقم ، افسرها خیلی خوب و سریع جواب میدن ، تا الان که اینجوری بوده ، خدا کنه از این به بعد هم اینجوری بشه

سپیده خانم خوب و مهربان امیدوارم که خوب خوب باشی ، مرسی که هستی

اره خدا رو شکر فعلا که دارن همشون کار می کنن . ایشالا کار همه سریع جور شه ..
سپیده

me 1390/09/26 ساعت 13:00

امیدوارم که همیشه سلامت باشی..و سرما هم نخوری! ما دلمون به پست های شما گرمه

مرسی .. اینجوری ادم خجالت می کشه دیگه مجبور بنویسه ..
سپیده

الهام 1390/09/26 ساعت 14:38

من سه شنبه ظهر مدارک رو فرستادم لندن و جمعه ظهر شکر خدا رسید.
آیا ایمیلی از طرف اونها برام ارسال می شه که مطمئن بشم به دستشون رسیده؟ هنوز از حسابم چیزی کسر نشده . البته شنبه و یک شنبه که تعطیل هستن.

خوب خدا رو شکر .. احتمالا کسی باهاتون در تماس خواهد بود البته اگرم کسی تماس نگرفت یعنی مشکلی توی مدارک نیست . نگران نباش .. ایشالا پس اینورا ببینمتون الهام خانم
سپیده

Hessam 1390/09/26 ساعت 19:43

سلام،
من تنبل شدن شما رو قبول ندارم. وقتی که شما برای راهنمایی ما می گذارید بسیار با ارزش هست و هیچ گونه قابل جبران نیست. واقعاً از زحمات شما متشکریم.

مرسی .. ممنون ..
سپیده

الهام 1390/09/27 ساعت 04:38

سپیده جون گفتی اونجا زندگی خیلی سریع می گذره..می شه توضیح یدی یعنی چی؟ من آرزو دارم جایی زندگی کنم که آرامش داشته باشه و دور از هیجان و استرس باشه...

تا دلت بخواد ارامش داره و هیجان و استرس هم نیست اصلا .. خیالت راحت .. واسه من سریع می گذره :)
سپیده

الهام 1390/09/27 ساعت 09:57

مرسی..به امید دیدار...

الهام 1390/09/27 ساعت 10:05

به فرید:
همه مشاغل رجیستر نمی خواد دقت کنید. در ضمن من فکر می کنم با توجه به اینکه شرط اسس جایگزین شرط واشینگتون اکورد شده به ریسکش نمی ارزه و حتماً قبل از ارسال EOI ( البته اگه امتیازتون بالا است و 15 امتیاز سابقه کار رو دارید) اول اسس کنید چون ممکنه سریع از پول بیرون بیاید و به همین دلیل اسس نکردن رجکت بشید اونوقت قانع کردن آفیسر سخت میشه...

داریوش 1390/09/27 ساعت 10:32

دوستان،
ما میخواهیم فرم اپلیکیشن رو پر کنیم (ITA) قسمت آخر برای پرداخت از master card یکی از دوستان می خواهیم استفاره کنیم . بایستی مشخصات کارت رو بنویسیم و امضا. آیا ما باید امضا کنیم یا صاحب کارت؟ اگر دوستان میدونن لطفا راهنمایی کنن. ممنون از همه بخصوص سپیده جان و ناصر عزیز.

به مهرشاد:
مهرشاد جان همانطور که سپیده جان گفتند شما بالاخره فول اسس رو میخواهین.

معمولا مشخصات کارت رو می نویسن .که شامل شماره کارت - تاریخ انقضا و نام درج شده روی کارت که همون نام کامل صاحب کارت هست .. دیگه امضا صاحب کارت رو نمی خواد .. خودتون امضا کنید ..
سپیده

حدیث 1390/09/27 ساعت 16:46

مرسی از وبلاگ پر محتوایی که داری. من دنبال اطلاعاتی درباره ی اوکلند بودم و زندگی توی این شهر آخه تا 2ماه دیگه عازم اونجام و خوندن مطالب شما خیلی کمکم کرد. باز هم ممنون از نوشته هات سپیده جان.

به سلامتی. ایشالا همه چیز خوب پیش بره .. حتما اگر سوالی داشتی در خدمتیم
سپیده

فرید 1390/09/27 ساعت 17:29

دوستان،
با توجه به زمان انتظار حداقل یک ساله برای مهاجرت اگه من هم زمان با تقاضای مهاجرت واسه ویزای تحصیلی هم اقدام کنم؛ آیا مشکلی تو پروسه اقامت دایم پیش میاد یا ممکن است ویزای تحصیلی ندهند چون تقاضای اقامت دایم کرده ام؟

نه .. خیلی بعید هست که مشکلی پیش بیاد چون خودشون اصلا پروسه دارند که به دانشجو ها ویزای اقامت و غیره می دهند و غیره .. ما خودمون کارمون بین دو تا ویزا قاطی شد اما هیچ وقت مشکلی پیش نیومد ..
سپیده

رضا 1390/09/27 ساعت 18:03

با سلام و تشکر از وبلاگتون ، سوالم این بود که هزینه تحصیلی برای PHD چقدر هست؟ من از چند جا شنیدم که هزینه تحصیل برای phd حدودآ 5000 دلار هست در سال یا در ترم ؟
سوال دیگم اینکه برای سابقه کاری بیمه می خواد یا نه؟ من در مالزی کار می کنم اما نه با بیمه و نه با ویزای کار

راستش هزینه تحصیل به دانشگاه به رشته تحصیلی به نوع ویزا و اینها بستگی داره .. یه چیزی نیست که من بتونم بگم اما بهترین راه و ساده ترین اش تماس با دانشگاه هاست که خیلی سریع هم جواب می دن در این موارد .. و اینکه سابقه کار بیمه می خواد یا نه .. نه . من ندیدم برای سابقه کار بیمه بخوان اما دادن رفرنس مطمئن و قرار داد و حقوق و غیره که مدرک داشته باشید مورد نیاز خواهد بود.
سپیده

رومینا 1390/09/27 ساعت 18:48

به لیلا
تبریک میگم که مدارک رو فرستادید
بعد از یه چند روز براتون ایمیل میزنن که از حسابتون پول کسر شد اگر هم مشکلی بابتش وجود داشته باشه حتی ممکنه بهتون تلفن هم بزنن
بعدش هم یه ایمیل میاد که میگه مثلا 2 الی 4 ماه طول میکشه که پرونده allocate بشه و بعد از اون هم سه ماه و شاید هم بیشتر اگر مدارک احتیاج به رفع نواقص داشته باشه طول میکشه که full desion رو اعلام کنن
محض اطلاع دوستان کیس افیسرم برای چک سابقه کارم به محل کارم ایمیل زده و ازشون بابت سنوات کارم و سمتم در ان محل کانفرم خواسته .

مریم همسر علی 1390/09/28 ساعت 05:54

سلام سپیده جونم
امتیاز ما ۱۲۰ هستش
واقعا می خواستم ازت تشکر کنم خواهر خوبم که این اطلاعات مفید رو در اختیار ما گذاشتی و باعث شدی که اینجا یه عالمه دوست پیدا کنیم و همه به همدیگه خالصانه کمک کنیم و از تجربیات همدیگه استفاده کنیم
باز هم ازت صمیمانه تشکر می کنم

done . tx
sepideh

علی 123 1390/09/28 ساعت 06:35

سلام

رومینا خانم:/> ببخشید این که به محل کارتون ایمیل زدند دلیلش چی بوده؟ مدارکتون کامل و دقیق بود؟ آیا کارتون دولتیه، آزاد یا شرکتی؟

بقیه:/> لطفا، کسی از آقا ادریس خبر داره؟ ازش سوال خیلی مهمی دارم. ممنون

الهام 1390/09/28 ساعت 07:50

امیدوارم هیچ وقت تصمیم نگیرن به محل کار من ایمیل بزنن چون کارم رسیمه و یه سازمان بزرگ که اگه لو بره خیلی برام بد می شه...

سلام

سپیده خانم امیدوارم زودتر خوب بشین.
واسه این سایت هم واقعا دستتون درد نکنه.

من الان حدود 3 هفته ای میشه مدارکمو فرستادم و تو سایت هم وضعیتم شده Application received و 2 روز بعد از رسیدن مدارکم پولو از حسابم برداشتن ولی هنوز ایمیلی نگرفتم. به نظرتون باهاشون تماس بگیرم ؟
البته خودم فکر می کنم تا بعد از تعطیلات صبر کنم.

نه .. لزومی نداره باهاشون تماس بگیری . چون الان در مرحله گرفتن و بررسی مدارک هستند و ممکنه فعلا باهات تا مدتی تماس نگیرن مگر اینکه مدرک کم باشه و یا بخوان سوالی کنن و غیره .. فعلا باید صبور باشی
سپیده

رومینا 1390/09/28 ساعت 17:15

الهام و علی 123:
راستش اینطور که مشخصه برای چک محل کار مثل استرالیا کسی نمیره محل کار یا زنگ بزنه ولی یادمه که وقتی تکرار مدیکال تست رو فرستادم کیس افیسرم ازم خواست که کانکت دیتیل محل کارم رو هم که سابقه کاری ام رو گواهی کرده بودن و قراردادهای کاری ام رو ازشون گرفته بودم (فیش های حقوق اول و اخر رو هم خواسته بودن) را براشون دقیق بنویسم.
من هم تلفن ها و ادرس ها و ایمیلهای مدیرعامل و مدیر منابع انسانی رو براشون فرستادم که حالا بعد از دوماه مشخص شد که ازشون با ایمیل استعلام کردن حتی یه کم هم کیس افیسرم کاراگاه بازی دراورده و سرچ کردن در اینترنت و سعی کرده ببینه که سایتی با نام محل کارم هست یا نه بعدش از اونها هم استعلام کرده که خداروشکر از این طریق هم کانفرم گرفته.
من 15 سال فول تایم و دو سال هم هست که پارت تایم در شرکت خصوصی کار میکنم کیس افیسرم فقط تا این لحظه از محل کارم که فول تایم کار میکردم استعلام کرده براش هم سنوات کاری ام و هم پوزیشنم مهم بوده.

به این ترتیب دوستان باید در مورد محل کار و چک اون یه کم دقت کنن

سپیده خانم بد نیست که در جدولتون یک ستون هم اضافه کنید که نام کیس افیسرهای بچه ها رو در اون داشته باشم اینجوری مشخص میشه که هر کیس افیسر به چه نکاتی ممکنه بیشتر توجه کنه
من باز هم از وقتی که میزارید تشکر میکنم

مرسی . فکر خوبیه .
سپیده

علی d 1390/09/28 ساعت 19:29

سلام و خسته نباشید
ببخشید که فراموش کردم اسمم رو تو کامنت قبلی بذارم:
من با اسم علیd تو جدول هستم.
میشه لطف کنید و وضعیت منو تو جدول اصلاح کنید:
ITA lodge date: 2010.Nov.24
Job: University Lecturer
من دارم تو London Branch بررسی میشم

در مورد طولانی شدن بررسی هم حتماٌ ایمیل میزنم
نتیجه رو بهتون میگم.
موفق باشید و ممنون .

چشم . مرسی. سپیده

علی 123 1390/09/29 ساعت 11:45

سلام به همه
خدا رو شکر با به اشتراک گذاشتن تجربه ها و به قول معروف راه و چاه های مهاجرت به نیوزیلند همه مون پله پله داریم به هدفمون نزدیک می شیم و وجود چنین وبلاگی رو مدیون سپیده خانم و آقا ناصر هستیم. برای اینکه این وبلاگ از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در مورد مهاجرت به نیوزیلند توش باشه لینک سرفصلهای دروس رشته های مورد تائید وزارت علوم رو قرار می دم که دوستان برای پیداکردنش سردرگم نشن. ظاهراNZQA برای بعضی از رشته هابه این سرفصلها گیر می ده. می تونید با دردست داشتن یک نسخه چاپ شده از سرفصل دروس رشته, اصل ریزنمرات و مدرک تحصیلیتون به طبقه 14 ساختمان مرکزی وزارت علوم واقع در میدان صنعت مراجعه کنید و ازشون بخواید که سرفصلها رو براتون تائید کنند. اما مساله این هستش که ترجمه ها خیلی گرون تموم میشه. به هر حال من دو روز تمام به صد جا تلفن زدم. از دانشگاه تا قسمتهای مختلف وزارتخونه, تا بالاخره پیداش کردم:
برای دانشگاه های سراسری

http://motaleat.sanjesh.org/sarfasl/index.htm

این یکی هم مربوط به دانشگاه آزاد هستش:

http://iausep.com/index4.asp?p=Silabes/sim_input.asp


به امید موفقیت و دیدار همه دوستان و تشکر مجدد از سپیده خانم و آقا ناصر گل

مرسی واقعا ممنون .. داشتن دوست های خوب مثل شما به ما انگیزه می ده ..
مرسی. سپیده

علی و مریم 1390/10/02 ساعت 00:35

سپیده خانم:/> در مورد جدول که فرموده بودید:

امتیازمون 120
کارشناسی ناپیوسته نرم افزار (Developer Programmer)
ثبت ای او آی: 19-July-2011
انتخاب از پول: 02-Nov-2011

الآن هم داریم کارهای پزشکی و پلیس و full assess رو انجام می دیم. فکر کنم یه تغییرات کوچیکی در جدول باید انجام بشه. خیلی ممنون

مرسی .. انجام شد .. ببخشید خیلی تاخیر داشتم .
سپیده

کریستال 1390/10/02 ساعت 09:49

سلام

من به تازگی با وبلاگتون آشنا شدم و اکثر مطالبشو تا اونجایی که رسیدم خوندم خواهش میکنم بنده رو هم راهنمایی بفرمایید

ما با توجه به امتیاز بالا مون زود از pol بیرون اومدیم.و با توجه به اینکه رشتمون تو دانشگاهی بود که اسس نمی خواست ما هم اسس نگرفتیم

اما الان توی ایمیلی که برامون اومده اسس هم ظاهرا" خواسته!از اینجا به بعد خیلی گیج کننده شده برامون .حتما" باید اسس بگیریم؟اینکار خیلی طول میکشه؟پس لیست دانشگاههایی که اسس نمی خواست چیه؟میتونیم مدارک رو ارسال کنید و همزمان برای اسس هم اقدام کنیم و دیرتر اسس رو براشون بفرستیم؟

ممنون

حتما بهشون ایمیل بزن و بگو که اینجا گقتید اسس نمی خواهید و براشون تیکه لیست رو که اسم دانشگاه توش هست و غیره رو بفرست .. همزمان برای اسس اقدام کن .. اینجوری اگر بگن اسس لازم داری می دونی که اقدا کردی و به دستت می رسه و اگر هم دیر بشه تقصیر خودشون بوده که گفته اند نمی خوای اگرم نخواهی که هیچی چیزی رو از دست ندادی ..
حتما بهشون یاداوری کن که اسم دانشگاه ات تو لیست بوده .
موفق باشی
سپیده

نوشکا 1390/10/03 ساعت 04:39

به کریستال
منم اولش بهم گفتن اسس لازم داری ، اسم افسرم Mei Chau بود ، وقتی لینک رو واسش فرستادم ، متوجه شدم که چون ننوشتم Bachelor و عنوان مدرکم رو نوشتم مهندسی بهم امتیاز نداده بود .ترجمه مدرک و ریز نمره رو اگه داری براش ایمیل کن .مشکل من اینجوری حل شد .موفق باشی

کریستال 1390/10/06 ساعت 09:40

ممنون سپیده و نوشکا جان

اتفاقا" براشون ایمیل زدیم ولی با زهم قبول نکردن.مشکل ما اسس گرفتن نیست مشکل اینه که ایلتس هر دوتامون تا یه ماه دیگه اکسپایر میشه و ما هم می خواستیم قبل از اون کارامونو انجام بدیم که با این اتفاق خورده تو ذوقمون. البته ما قصد دادن آیلتس دوباره رو هم داشتیم ولی نه الان و با اینهمه استرس!شاید دوباره 6.5 نشیم.

رشته مهندسی مکانیکه و گفته برای لیسانس باید اسس بشی که لیسانس هم تو دانگاهی بوده که اسس نمی خواد.
خواهش میکن اگر راه حل دیگه ای به نظرتون میرسه بگید شاید مشکل ما هم حل شد.

میشه بدون اسس مدارک رو ارسال کنیم؟ یا عواقب بدتری داره؟

راستش نمی دونم .. اما هرچه سریعتر برای اسس اقدام کنید .. میدونم یه انتخاب داره که 20 روزه اسس رو می دن اگر کمی بیشتر پول بدید .. ایشالا که می رسه .. اگر هم به موقع نرسید مدارک رو بفرستید و بعد اسس رو بفرستید .. ایشالا که درست پیش بره همه چیز.
سپیده

کریستال 1390/10/07 ساعت 16:58

ممنون سپیده جان

کریستال 1390/10/07 ساعت 17:18

به نوشکا
ببخشید عنوان رشته شما چی بوده؟ اگر مهندسی بوده که خوب درست نوشتید چرا باید بچلر می نوشتید؟
و دیگه اینکه از شما قبل از ارسال مدارک اسس خواستن یا شما مدارک رو ارسال کرده بودید؟
من امروز به نیک ویزا زنگ زدم و اونها گفتن اگر مدرکتون مهندسی حتما" اسس لازم دارید چه اسم دانشگاهتون تو لیست باشه چه نباشه ولی سایر رشته ها اگر اسم دانشگاهشون تو لیست هست اسس نیاز ندارن .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.