دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

تغییرات ۲۸ نوامبر ۲۰۱۱

یه سری تغییرات اعلام شده در تاریخ ۲۸ نوامبر ۲۰۱۱ که شاید برای بعضی جای خوشحالی داشته باشه. دو لیست  مربوط به مشاغل مورد نیاز در واقع در این تغییرات بررسی شده. این لیست ها شامل لیست Long Term Skill Shortage List یا همون LTSSL و همین طور لیست Immediate Skills Shortage List یا همون ISSL هست. همین طور لیست مربوط به نیازمندی های استان Canterbury که در واقع همون حوالی کرایسچرچ هست تغییراتی کرده که به اسم Canterbury Skill Shortage List و یا CSSL نام برده میشه.  

 

شغل های اضافه شده به لیست LTSSL از قرار ۵ تا شغل جدید هست که به این شرح هست اگر درست ترجمه کرده باشم: علوم کشاورزی - علوم اجتماعی یه چیزی - علوم طبیعی - بیوتکنولوژی و علوم تحقیقات محیطی .. خلاصه هرچی در مورد کارهای طبیعی و زیستی و اینها هست خوبه ... دو تا شغل هم حذف شده از این لیست که هستند معلم دوره راهنمایی و معلم برای پیش دبستانی ..  

 

  

یه لیست جدید که اضافه شده همون CSSL هست و به دلیل اتفاقات اخیری که توی کرایسچرچ افتاده یه سری از مشاغل رو که نیاز دارند در غالب این لیست اورده اند که خودش می تونه راه جدیدی برای خیلی ها باشه .. در مورد این لیست و همین طور ISSL یه چیزی جالبی که در لابه لای همین توضیحات و تغییرات خوندم اینه که گفته شرکت ها می تونند نیروهای مهاجر در این زمینه ها (کلا) استخدام کنند به شرط اینکه اون نیروی متخصص از کسانی که دارای اقامت هستند پیدا نشه. ..  

در مورد شغل های این لیست و جزئیات بیشتر می تونید این لینک رو بخونید:  

 

CSSL  

 

اما تغییرات مهم شامل اضافه شدن شرط داشتن سطح ۷ برای بعضی از رشته هاست و اینطوری لزومی نداره حتما Washington Accord داشته باشید تا امتیاز اون شغل رو بگیرید و اگر Assessment مدرک به شما امتیاز ۷ رو بده برای گرفتن امتیاز قابل قبول هست. این لیست رو توی لینک اینجا ببینید تغییرات به صورت hightligh مشخص شده. همچنین تاریخی که از این تاریخ این تغییرات اعمال می شه که فکر کنم از ۵ ام دسامبر امسال هست که دیگه الان یه دو سه هفته ای ازش گذشته ..  

 

لیست تغییرات ۲۸ نوامبر ۲۰۱۱ 

 

یه کم پست کوتاهی هست اما خوب خبر خوبیه و فکر کنم یه کم راه رو برای ایرانی ها که تجربیات و سابقه کار ایران دارند راحت تر کرده ..  

سپیده 

  

---------------------

راستی داشتم قسمت سوال ها رو در واقع FAQ رو می نوشتم و با این چند خط شروع کردم گفتم اینجا هم بذارم ..  

 

What NOT to Ask !!

 

 - آیا مهاجرت کنیم ؟ 

 - کدوم کشور بهتره ؟ 

 - الان شما راضی هستید ؟ 

 - سخته ؟  

 - نیوزلند چه جوریه ؟

 - شما چی کار کردید ؟  

 - و ... فکر کنم با این چند تا سوال معلوم باشه منظورم چیه و چه نوع سوالاتی واقعا پرسیدنش از اما خیلی مناسب نیست ...  

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

راستش دیگه کم کم قسمت سوال جواب ها هم داره فعال می شه هر زمانی وقت بیارم سوال و جواب بهش اضافه می کنم .. حتما نظر بدید.. مرسی .. سپیده

نظرات 70 + ارسال نظر
me 1390/09/28 ساعت 05:47

من که واقعا خوشحال شدم! همیشه خوش خبر باشی.

شبنم 1390/09/28 ساعت 06:27

مرسی سپیده جون

Mahyar 1390/09/28 ساعت 12:46

welcome back Sepideh.
I am new to your weblog , really i impressed with the information i found here , god bless you.
I submitted my EOI on 14th November any on 13th December i received my ITA.
Now i am on the way to prepare the required documents , you can insert my name in your table.

sure, please let me know how many point you got and consider yourself added. thanks and welcome
Sepideh

فرید 1390/09/28 ساعت 15:23

سپیده خانم
ببخشبد فکر کنم جایی گفته باشید. اگه با ویزای تحصیلی برم نیوزلند و از اونجا واسه اقامت دایم اقدام کنم چقدر حداکثر زمان میبره تا ویزای دایم یا همون ۹ ماهه بگیرم؟
الان امتیاز 120-135 دارم. میخوام سریع ترین راه رو جهت مهاجرت پیدا کنم؟

اگر از دانشگاهی accept شده باشید خوب سریع ترین ویزا می شه همون تحصیلی . بعد در زمان و یا بعد از تحصیل می تونی برای ویزای کار اقدام کنی که می شه Study to work و بعد هم اقامت .. اما اگر امتیاز خوبی دارید می تونید برای اقامت اقدام کنید و ویزای تحصیلی اتون رو هم بگیرید و وقتی بیاید اینجا اون پرونده اقامت هم سریعتر بررسی می شه فکر کنم ..
سپیده

عباس 1390/09/28 ساعت 18:52

واوووو.....
بالاخره یه پست جدید اومد....
ممنون سپیده خانم!!!
دو تا سوال
من هنوز امتحان آیلتس رو ندادم و دارم برای مارچ آماده میشم
میخواستم بدونم از الان شروع کنم برای اسس و اینجور کارا یا وایسم تا آیلتس رو گرفتم بعد؟؟
دومی اینکه بیشتر سابقه کار من برای بعد از فوق دیپلمم و دوران دانشجویی هست و کمتر از 3 سال برای بعد از لیسانسمه حالا من اینارو چجوری باید مرتب کنم و ازشون امتیاز بگیرم؟؟مثلا از سال 83 تا 86 تو یه شرکت پاره وقت کارکردم بعد 1 سال تو یه شرکت دیگه بودم و بعد از اون تا 3 سال یه جای دیگه و حالا هم جای دیگه ای هستم که فقط این دوتای آخری مرتبط به هم هستند
هرچند همه شون در ارتباط با رشته تحصیلیم (برق) بوده ولی پراکنده است!!!
شرایط تحصیلیم هم اینطوریه که از 82 تا 85 کاردانی مخابرات خوندم واز 85 تا 88 مهندسی الکترونیک!!!
ممنون میشم مثل همیشه دوستان سخاوتمندانه جواب بدن

اگر احتیاج به فول اسسمنت دارید و یا pre-assessment به نظرم می تونید حدود ۲۰ تا ۱ ماه قبل از EOI براش اقدام کنید چون معمولا فول اسس ۱ ماه طول می کشه .. اینکه چه جوری سابقه کارها رو کنارهم یه جوری مرتبط و مناسب نشون بدید چیزیه که فقط خودتون بهتر از هرکسی می دونید چی کار کنید .. چیزی که مهم هست اینه که با توجه به میزان این سابقه کارها امتیاز مورد نیاز رو بیارید و هرچی رو ادعا می کنید براش مدرک داشته باشید .. اینکه چه جوری کار کردید و غیره مهم نیست .. و در نظر بگیرید که پاره وقت ها مثلا مجموعش با مجموع محاسبه تمام وقت خوب فرق داره مثلا ۱ سال پاره وقت معادل ۱ سال سابقه کار نیست مثلا معادل ۶ ماه سابقه کار هست حالا بستگی داره چند ساعت در هفته کار می کردید و غیره .. برای امتحان ایلتز هم که ۶.۵ می خواهید .. دیگه بقیه اش هم باید صبور باشید و دعا کنید ..
سپیده

ناهید 1390/09/28 ساعت 21:08

سلام سپیده جون , خسته نباشید.
من دیروز EOI رو ارسال کردم و مبلغ رو انلاین پرداخت کردم.ایمیل دریافت نکردم .فقط payment statusشده Payment Receive . حالا فقط باید منتظر باشم ؟اگه اسمم از pool دربیاد میل می زنند یا باید برم جایی چک کنم؟ ..
ممنونم از راهنماییهای همیشگی و خوبتون

وقتی اسمتون در بیاد استتوس اتون عوض می شه و بهتون خبر می دن .. و بعد باهاتون مکاتبه می کنن برای مراحل بعدی .. موفق باشی
سپیده

ناهید 1390/09/29 ساعت 05:57

سپیده جان ,
بازم ببخشید که سوال می پرسم , من اسست نگرفتم چون مدرکم مهندسی نرم افزار از فردوسسی بود .این قضیه اسست نگرانم می کنه .به نظرتون چی کار کنم ؟ باتوجه به اینکه که EOI رو تازه فرستادم.
بسیار ممنون

اسم دانشگاه اتون توی لیست دانشگاه هایی که نیاز به اسس ندارند هست یا نه ؟ اگر نیست همین حالا اقدام کنید برای اسس .. برای pre و بعد برای full اگرم هست اسم دانشگاه تو لیست که صبر کنید تا خبر بهتون بدند .
سپیده

مهیار 1390/09/29 ساعت 06:07

سپیده جان ، مرسی‌ از اینکه اسم منو اضافه کردی ، من سیویل انجینیر هستم با امتیاز ۱۳۰ ، میدونم سوالم خیلی‌ کلیهٔ اما به نظر تو برای من با ۳۸ سال سنّ و ۲ تا بچه کانادا بهتره یا نیو زیلند

مراجعه شود به What not to Ask :)))) من اخه چی بگم !!!!
سپیده

داریوش 1390/09/29 ساعت 06:08

معاشران گره از زلف یار باز کنید *** شبی خوش است بدین قصه اش دراز کنید
حضور خلوت انس است و دوستان جمعند *** و ان یکاد بخوانید و در فراز کنید...

سپیده ،ناصر و دوستان دومهاجری ، \پیشاپیش شب یلدا بر شما مبارک
سپیده و داریوش

ٌٌWow merc ,, kollan yadam rafte bood ha , merc
sepideh

محسن 1390/09/29 ساعت 08:57

سلام امیدوارم که حالتون خوب باشه . من 26 سالمه و حدود 3 ساله که در جای دولتی مشغول به کار هستم که کارم عکاسی و فیلمبرداری هستش و از طرفی مدرکمم فوق دیپلم رشته امور فرهنگی هستش که از دانشگاه علمی کاربردی هست و مدارک زبان هم ندارم و خانومم هم دراه برای لیسانس همین رشته رو می خونه که میشه لیسانس مدیریت فرهنگی ولی هنوز تومو نشده تازه نصف شده تو همون دانشگاه علمی کاربردی . می خواستم بپرسم ما با این شرایط می تونیم بیام زلاند نو وشرایط کارو اینچیزا ؟؟؟؟ یک دنیا ممنون اگه راهنماییم کنید با تشکر

به نظرم بهترین راه این هست که با point indicator امتیازاتتون رو حساب کنید .. لینکش توی پست ها هست همین طور توی FAQ وبلاگ امون
سپیده

الهام 1390/09/29 ساعت 14:53

سلام. به من ایمیل زدن گفتن گزارش رادیولوژیست ارسال نشده...مگه جز فرم inz1007 و گزارش آزمایشگاه گزارش دیگه ای هم باید ارسال می کردم؟

یه جای فرم ها در مورد عکس اسکن قفسه سینه باید گفته شده باشه و همین طور دکتر ما خود اسکن رو هم براشون فرستاد .. از دکترتون بپرسید حتما ..
سپیده

سمیرا 1390/09/29 ساعت 22:17

سلام مشه نحوه پرداخت هزینه اسیسمنت رو از اران توضیح بدید ممنون میشم

دوستانی که تازه اقدام کرده اند حتما بهتر می تونند جواب بدهند .. دوستان لطفا از راه هایی که رفتید بگید ..ممنون
سپیده

الهام 1390/09/30 ساعت 04:55

به رومینا:
شما هم با دکتر کاظمی بودین درسته؟ ایشون به جز فرم مدیکال و گزارش آزمایشگاه و عکس قفسه سینه چیز دیگه ای به شما داد؟ تماس گرفتم با دکتر کاظمی گفت من هر چی لازم بود دادم گفت ایمیل آفیسر رو بردارم برم پیشش...نمی دونم چی کار کنم؟ هر چی استرس کشیدم از طرف آقای دکتر کاظمی بوده...

نگران نباش . اگر اشتباه دکتر باشه یا چیزی کم فرستاده باشند شما رو بخاطرش کاری ندارند و کارتون راه می افته ..
سپیده

سلام به هم دوستان

به سمیرا: بهترین کار اینه که از بانکهای ایران کارت اعتباری یا نقدی بگیری.

به دوستان دیگر:
تجارت الکترونیک پ ا رس ی ا ن دوباره داره ویزا کارت صادر می کنه.

به الهام:
شما کی مدارکتون ارسال کردین؟
به من هنوز هیچی نگفتن، پول هم برداشتن .
فقط وضعیتم تغییر کرده حتی تارخ لاج هم برای خالیه :(

یه سوال:
این که میگن 12 ماه، 8 ماه و ...
منظور از چه تاریخیه؟ از تاریخ لاج که تو وضعیت پرونده میزنن؟

داریوش 1390/09/30 ساعت 07:11

به سمیرا خانم

اگر کسی رو میشناسید که ویزا یا مستر کارت داره ،بهترین کار اینه که از از طریق او پرداخت کنی. یه صرافی رو هم میشناسم که زیر هزار دلار رو پرداخت میکنه البته با کلی پور سانت. اگر خواستین میتونم شمارشو شیر کنم.

مهیار 1390/09/30 ساعت 09:45

سلام ،

من تو دوبی‌ زندگی‌ می‌کنم ، می‌خواستم بدونم برای گواهی عدم سو پیشینه برای مدت زندگی‌ تو ایران باید از اینجا اقدام کنم یا ایران ، اگه از دوبی‌ اقدام کنم میگن ۵ ماه طول می‌کشه چون باید از اینترپول جوابش بیاد ، در این صورت من می‌تونم درخواست زمان بیشتری کنم برای ITA ؟

خیلی بعید می دونم به .. دلیل بهتون وقت بیشتر بدهند.. معمولا کار گرفتن گواهی 1 روز طول می کشه و دو هفته بعد جواب می دن اگر برید ایران دو هفته ای حاضر می شه ..
سپیده

نوشکا 1390/09/30 ساعت 11:25

الهام جان
نتیجه آزمایشات با نتیجه معاینات دکتر پلمب میشه و در کنارش عکس رادیولوژی رو هم بهت میدن .منم یادم نمیاد گزارش رادیولوژی داده باشن بهم
کلا که قرار بود خودشون تحلیلش کنن ...
مدارک من دیروز رسید شده و هنوز خبری نیست .
راستی تعطیلات از کی شروع میشه ؟
الهام جون لطفا خبر بده که چی شد

تعطیلات از شنبه شروع می شه و تا تقریبا 5 ام ژانویه هست ..
سپیده

سمیرا 1390/09/30 ساعت 12:38

مرسی سپیده جان
من هنوز منظر جواب دوستان هستم :) ولی یه سوال دیگه توی یکی ازپست ها نوشته بودید :
- ثبت نام شغلی‌- به این معنی که یک سری از مشاغل به خصوص در زمینهٔ پزشکی‌ نیاز دارن که در سازمان مربوطه Qualify بشن. این لینک رو برای مشاغل مورد نیاز ببینین.
من اون صفحه ای که اینک شده بود رفتم اما متوجه نشدم چطور و کجا باید ثبت نام کرد میشه در موردش بشتر توضیح بدید
بازم ممنون

هر شغلی برای خودشون سازمان داره .. مثلا پزشک و فیزیو تراپی و غیره باید حتما رجیستر بشن برای اجازه کار و یا مثلا معلم ها و غیره .. اگر بگردی پیدا می کنی حتما ..
سپیده

سمیرا 1390/09/30 ساعت 13:57

یه سوال دیگه من سو پیشینه رو گرفتم روش نوشته اعتبارش یک ماهه اما شما تو چک لیست نوشتید که 6 ماه اعتبار داره یعنی به این معنا هست که در ایران یک ماه اعتبار و در نیوزلند 6 ماه دارا اعتبار هست؟؟
تمام موارد چک لیست باید ترجه شده باشه درسته؟

در مورد نفر همراهی اگر مدرک زبان 5 رونداشته باشه چطور میشه ایا میشه مثل استرلیا هزینه کلاس زبان رو پرداخت کرد یا خیر؟

اره می شه هزینه اش را داد که بعدا بره اونجا کلاس زبان .. وقتی سوء پیشه می فرستی موقعی که به دستشون می رسه نباید بیشتر از 6 ماه از تاریخش گذشته باشه .. همه چی باید ترجمه بشه و کپی برابر اصلش هم ضمیمه باشه ..
سپیده

علی 1390/10/01 ساعت 09:49

سلام. باز هم ممنون- یلداتون هم مبارک

ندا 1390/10/01 ساعت 17:58

سلام سپیده خانوم
من از اون موقع که متوجه این مورد Washington accord شدم دیگه پیگیر کار نیوزلند نبودم. و کلا دیگه به جاهای دیگه فکر می کردم و داشتم خودم رو واسه کانادا و ... آماده می کردم. شانسی و از سر اینکه خیلی از راهنمایی هاتون خوشم میومد مجددا سرزدم. اگه این مورد حل شده باشه که خیلی خوبه یعنی من که مهندسی شیمی هستم می تونم سوابقم رو ارائه کنم. همینطور همسرم که مهندس مکانیک هست. ما داریم واسه فوریه آیلتس میدیم. انشالله مدارکمون هم آماده بشه بفرستیم. خب من بشینم دوباره بخونم والله قاطی کردم از بس سایت مهاجرت کشورهای مختلف رو خوندم دیگه یادم رفته کدوم مدرک رو کجا می خواست
بازم ممنون. شاید قسمت شد همسایه شدیم
بازم مرسی از اطلاع رسانی خوبتون

علی 123 1390/10/01 ساعت 20:20

سلام ببخشید من برام جواب این سوال خیلی مهمه لطفا:

همه می دونیم که یک سری موارد توی فرم EOI در مورد سوء پیشینه نوشته شده بود, مثلا ً people trafficking و drug و غیره. آیا باید دقیقا همه اون موارد توسط اداره تشخیص هویت و پلیس + 10 توی گواهی عدم سوء پیشینه برسی و ذکر بشن؟

وقتی گواهی سوء پیشینه میاد می نویسه مثلا هیچ مدرکی در هیچ زمینه ای پیدا نشد یعنی این فرق هیچ سابقه خلاف و اینها نداره و همین کافیه .. اینقدر وسواس نداشته باش ..
سپیده

مهتاب 1390/10/01 ساعت 21:53

سلام خانومی :)
برات آرزو می کنم لبت خندون باشه و دلت شاد... خوب شد نوشته بودی که حرفایی که توی وبلاگ شخصیت می نویسی به مهاجرت ربط نداره من هر وقت اونا رو میخوندم نگران میشدم
آخر اسفند امتحان آیلتس داریم دوستان دعا کنید

سمیرا 1390/10/02 ساعت 11:01

سلام خانوم گل یلدات مبارک ممنون از جواب هات
با خودم فکر کردم گفتم شرایطمونون اینجا بنویسم تا هم از تجربیات شما استفاده کنم هم بقیه دوستان

مدرک شوهر من کارشناس ارشد علوم ازمایشگاهی انگل شناسی پزشکی هست و از دانشگاه تهران هم فارق التحصیل شده مئرک زبان رو هم داریم الان باید از کجا شروع کنیم احتیاج به پرواسسمنت که نداریم اما فول اسسمنت چظور؟ اونم لازم نیست بگیریم؟
با توجه به رشتش باید تاییدیه شغلی بگیریم واسه این تاییدیه احتیاج به پرداخت هزینه نیست و اگر هست چقدره و به چه حسابی؟
برای سابقه کار احتیاج به بیمه هم هست؟
با توجه به سابقه کار 4 ساله و 29 سال سن ما چند امتیاز میگیریم؟
من جدول مربوط به امتیازات خودمو پیدا نکردم که ببینم از 20 چند امتیاز من به همسرم میدم
ممنون میشم راهنمایی بکنید

برای اینکه بدونید اسسمنت می خواهید یا نه لیست دانشگاه ها رو چک کنید. برای اینکه امتیاز رو هم حساب کنید point indicator رو چک کنید .. برای سابقه کار بیمه معمولا نمی خوان ..هزینه ها و غیره رو همشون لینک داره و توی پست های قبلی هم هست .. این لینک ها و پست های قبلی رو ببینید و اگر سوالی داشتید حتما در خدمتیم .. راستش جواب این سوال ها باید کل پروسه رو که باید بگم .. راستش فکر کنم پست های قبلی خیلی بهتون کمک کنه .. موفق باشید ..
سپیده

بابک 1390/10/02 ساعت 13:23 http://persiance.wordpress.com

سمیرا خانم ::

مدارک عدم سوء پیشینه رو تا به یکماه از تاریخ صدور نرسیده، بدید برای ترجمه و مهر.... چون از یکماه بگذره، بعضی دارالترجمه‌ها مشکل ازتون قبولش میکنن.

حمید 1390/10/02 ساعت 20:04

با سلام از خواندن وبلاگتون لذت بردم فقط می خواستم بپرسم من لیسانس مهندسی ICT از دانشگاه معروف غیر انتفاعی دارم در واقع فقط غیر انتفاعی ها این رشته رو دران چون جدیده)
یعنی منو قبول نمی کنن؟!;-(( چجوری می تونم ادعا کنم 7 امتیاز بگیرم ازشون؟
آخه بعضی ها مثلا دانشگاه آزادای شهرستان 6 گرفتن در رشته مثل مهندسی سخت و نرم افزار حالا می خواستم بپورسم هرکی دانشگاهش تو لیست نباشه اسسمنتش کمتر نمره میاره؟
چه راهکاری به نظرتون در پیش بگیرم؟

راستی سابقه کارم هم شبکه های کامپیتری هست مرتبط هست کاملا..
هنوز اقدام نکردم برا full assessment
لطفا راهنمایی بفرمایید ..
با تشکر حمید

رومینا 1390/10/02 ساعت 20:46

به الهام:
گزارش رادیولوژی همراه عکس ها رو دکتر گذاشت تو پاکت و همراه بقیه ی فرمها مهر و مومش کرد
حتی یادمه که گزارش رادیولوژی فارسی بود و دکتر کاظمی زیرش همان رو انگلیسی نوشت.
به خاطر اینجور چیزها خودتون رو ناراحت نکنید همین دیروز هم به من ایمیل زدن و دوباره برای پسرم خواستن که ازمایش خون بدیم برای کم خونی که دفعه قبل همرا با چربی این ازمایش رو داده بودیم منتها باز هم خواستن که دکتر دقیقا بنویسه که مشکلی نیست یا هست.

بعدش هم در سن و سال دکتر کاظمی این مسایل ممکنه خیلی راحت پیش بیاد هرچند که بنده خدا خیلی سعی میکنه که دقت کنه و البته واقعا انسان محترمی هستند من به شخصه براشون خیلی احترام قایل هستم هرچند که واقعا بزرگترین استرس من هم مربوط به کار ایشون بود همن الان فردا باید برم پیششون برای کم خونی که پسرم نداره ببینم چی کار میکنه

تا تصمیم نهایی رو کیس افیسرتون بگیره چند بار ممکنه یه چیزهایی ازتون بخواد که براش بفرستین صبور باشید حل میشه
راستی اسم کیس افیسرتون چیه؟ ازتون اصل مدرک دانشگاهی رو هم خواسته یا نه؟

الهام 1390/10/03 ساعت 04:49

به شهاب:
من هفته پیش مدارک فرستادم. شما نگران نباشید. حتماْ کم و کسر نداشتین. من وضعیتم توی سایت تغییر نکرده به علت همین کسری. از حسابم هم چیزی کم نشده. به نظرم اون شخصی که مدارک رو چک کرده تا به مرحله لاجمنت ارسال کنه اشتباه کرده چون گزارش رادیولوژی آخه چه معنی داره...من هفته آینده میرم پیش دکتر کاظمی...توی فرم مدیکال یه بخش داره که مربوط به رادیولوژی است..حالا این گزارش رادیولوژی چی هست؟!..نمی دونم تعطیلاتشون شروع شده من مدرک بفرستم تحویل می گیرن یا بعد از تعطیلات؟
نکنه خواستن منو از سر خودشون باز کنن تا دم عید خلوت تر باشه؟!

الهام 1390/10/03 ساعت 05:29

سپیده جون..از امروز تا ۴ ژانویه همه تعطیل هستن؟ یعنی آفیس لندن هم تعطیله؟قرار بود آفیسر لندن مدارک مدیکال منو دیروز جمعه برام DHL کنه تا تکمیل شده براش بفرستم. نمی دونم روز دو شنبه سر کار هست یا نه؟

چهارشنبه و 5 شنبه و جمعه باز هستند فکر کنم .. اما نمی دونم همه باشن معمولا همه مرخصی هستند .. اگر گفتند می فرستند حتما می فرستند .. سپیده

حمید 1390/10/03 ساعت 10:10

کسی کیسه مشابه ندیده ؟
منتظر جوابتونم

حسین 1390/10/03 ساعت 11:43

سلام .
دوستان ترجمه مدارکی که فرستادیم برای NZQA مثل ترجمه مدرک تحصیلی ، شناسنامه رو با اصل مدرک تحصیلی بر می گردونن یا نه ؟ اگه نه برم دوباره ترجمه کنن واسه ITA

اصل مدرک رو بر می گردونن اما برای ترجمه ها رو بگیر دوباره ..
سپیده

علی 1390/10/03 ساعت 16:11

سلام، ببخشید سپیده خانم سوالی که میپرسم شاید تکراری باشه ولی من نتونستم جوابشو توی سایت پیدا کنم؛ اگه جوابمو همینجا بدید ممنون می شم.

سابقۀ کارمونو چطوری باید اعلام یا ثابت کنیم؟ یعنی باید از شرکت محل کارمون نامه بیاریم؟ یا از ادارۀ بیمه پرینت سوابقمونو بگیریم و ترجمه ش کنیم؟

براشون اگر بتونید چیزهایی مثل قرارداد هاتون و نامه ای از شرکت و شرح وظایف و فیش حقوق و .. کلا هرچی از این چیزها بیشتر بفرستید خوبه
سپیده

hasan 1390/10/03 ساعت 20:30

سلام سپیده خانم.اخه چرا از لیست خارج کردن شغل معلمی رو؟با این پستت من و خانمم داریم دیوونه می شیم اخه ما داشتیم از طریق شغل teaching
اقدام می کردیم تا همین چند وقت پیش هم نیاز داشتن اخه
یعنی ما دیگه نمی تونیم اقدام کنیم؟ما الان از NZQA هم ok گرفتیم با level 7ولی الان انگار دیگه نمی تونیم با این وضعیتی که پیش اومده کاری کنیم درسته؟میشه اگه می تونید ما رو راهنمایی کنین ممنون.

اگر قبل از این تاریخ که گفتند وارد پول شده باشید و اقدام کرده باشید اکی هست از بعد از این تاریخ متاسفانه فعلا برداشتند . اما بعید نیست مثلا سال اینده اضافه بشه .. امیدوار باشید
سپیده

مهتاب 1390/10/04 ساعت 13:08

دوستای خوبم یه سوال دارم:
همسرم مدرک مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد تهران جنوب داره ولی معدلش 12 و خورده ای هست، می خوایم برای فول اسس بفرستیم، معدل توی اسسمنت تاثیری داره؟؟ ممکنه لول 7 اسس نشه؟؟

و یه سوال دیگه: حتما باید اول PRE اسس بشه ؟ نمیشه برای EOI از همون اول FULL اسس کنیم؟؟

چرا می تونی از همون اول براش full بگیرید .. دیگه بستگی به nzqa داره ..
سپیده

یاس 1390/10/04 ساعت 17:37

سلام عزیزم من جراحی ام را شهریور گرفتم ولی سابقه کار ندارم بهتره با عمومی اقدام کنم؟

راستش اگر امتیاز بیاری اونقدر که لازم هست می تونی عمومی اقدام کنی ..
سپیده

علی 1390/10/04 ساعت 19:28

سلام؛ ببخشید سپیده خانم یه سوالی دارم که شاید تکراری باشه ولی توی وبلاگتون نتونستم جوابشو پیدا کنم.
ممنون میشم اگه جوابمو بدید:

سابقۀ کار رو چطوری باید ارائه بدیم؟ نامه از کارفرما؟ ترجمۀ پرینت سوابق بیمه که از ادارۀ بیمه گرفته میشه؟ هر دوشون لازمه یا یکی کفایت میکنه؟

باز هم ممنون
کریسمس مبارک تعطیلات خوش بگذره

راستش همه اینها خوبه .. هرچی مدارک بیشتر داشته باشی مثل قرارداد و شرح وظایف و نامه سابقه کار و غیره خوب بهتر هست .. اما بیمه فعلا نمی خواد بفرستی .. معمولا نمی خوان .. اما اگر داشته باشی محظ احتیاط خوب ضرر نمی کنی اما نفرست چون گیج می شن بد تر می شه .. فعلا همین مدارک معمولی لازم رو بفرست ..
سپیده

مهتاب 1390/10/05 ساعت 06:58

ممنونم سپیده جون
تعطیلات خوش بگذره
... روزهای خوشی در پیشه

مهتاب 1390/10/05 ساعت 07:06

ممنونم سپیده جون
تعطیلات خوش بگذره
... روزهای خوشی در پیشه

چه روزهای خوشی !! اگر خبر خوبی داری به ما هم بگو .. :)
سپیده

ناهید 1390/10/05 ساعت 07:36

سلام سپیده جون و بقیه دوستان.
فرم EOI رو 6 روز پیش ارسال کردم و اطلاعات کارت خواهر رو دادم که ازش پول کسر بشه .هنوز بعد 6 روز پول از حسابش برداشت نشده؟ کسی مورد مشابهی داشته؟
وضیعتم payment recieved ..چی کار کنم به نظرتون؟

یه خورده اینجا تعطیلات هست الان یه کم دیگه صبر کن .
سپیده

سمیرا 1390/10/05 ساعت 08:23

ببخش سپیده جون اسم دانشگاه هست پس پرو اسسیسمنت لازم نداریم اما فول اسسمنت چی اونم لازم نیست و صاف میریم سر قسمت eol یا نه اینجاشو متوجه نشدم

اگر اسم دانشگاه تو لیست هست فعلا هیچ کدوم رو لازم ندارید اما ممکنه بعدا موقع ارسال مدارک بخوان (ممکنه) که اگر بخوان بهتون می گن .. اما چون دانشگاه براشون معتبر هست احتمال اش خیلی کمه
سپیده

صابر 1390/10/05 ساعت 16:22

با تشکر از زحمات دوستان .
یک سوال داشتم اینکه از آنجا که من دانشگام تو لیست هست و تایید هست اسس نمیخواد ؛سوالم این هست برای مدرک دانشگاهی چه مدرکی از من میخوان ،مثلا من که با فوق لیسانس میخوام اقدام کنم ، مدرک فوق لیسانس میخوان یا ریز نمرات !؟ مدرک لیسانس هم باید براشون بفرستم ! دوستان تجربه دارند که چه مدارکی لازم هست ؟!

مدرک لیسانس و فوق رو هردو رو ترجمه کنید و بفرستید .. لزومی نداره ریز نمرات بفرستید براشون ..
سپیده

علی 1390/10/05 ساعت 18:14

سلام دوباره و ممنون از توجه و پاسخگوییتون

یه سوال دیگه هم داشتم و که خیلی فکرمو درگیر کرده، از زمان فارغ التحصیل شدن من تا زمانی که برم سربازی 11 ماه طول کشید که از این 11 ماه 10 ماهش کار میکردم، بعدش به مدت 9 ماه رفتم سربازی(البته کسر خدمت داشتم) بعدش که از خدمت برگشتم 1 ماه بعد دوباره رفتم سر کار؛ حالا اگه بخوام سابقه کار بدم این 9 ماه سربازی رو چی بگم؟ بگم سرباز بودم نمیگن چرا کمتر از بقیه سرباز بودی؟! اگه نگم نمیگن تو این 9 ماه چرا بیکار بودی؟! البته زمان خدمت تو اداره مهندسی نیروی هوایی ارتش بودم و کارم هم تخصصی رشتۀ خودم بوده اینها نیاز به توضیح نداره؟

والا چی بگم !! حالا شما سابقه رو تا اونجا که می شه مرتب جمع و جور کن .. اگر سوال کردند توضیح می دی دیگه .. اونها کاری ندارند تو چه جوری و چه بازه هایی کار کردی .. مهم اینه که امتیاز لازم رو بگیری و براش مدرک داشته باشی .
سپیده

علی 1390/10/05 ساعت 18:52

ببخشید سپیده خانم که دوباره مزاحم شدم؛ یه سوال دیگه هم داشتم: امتیاز آیلتس چه طوری؟ اصلاً امتیاز داره؟

نه ایلتز امتیاز نداره جز واجباته .. یعنی واجب یه جوری بهشون ثابت کنی زبان بلدی که یه راهش اینه .
سپیده

یاس 1390/10/05 ساعت 19:48

از کجا بفهمیم اونحا مدرک پزشکیمونو تا کجاش قبوت دارن.باید امتحان خاصی بدیم تا اجازه کار داشته یاشیم؟

نمی دونم اما مطمئنم اگر جستجو کنید توی سایت و همین طور جاهای دیگه پیدا می کنید جواب اتون رو
سپیده

مهتاب 1390/10/05 ساعت 20:52

خبر خوش که چه عرض کنم ... دارم انرژی مثبت می فرستادم، به امید اینکه به شما هم توی تعطیلات خوش بگذره و ما هم امتحان آیلتس رو خوب نمره بیاریم

مرسی. به امید دیدارتون اینجا ..
سپیده

نوید 1390/10/06 ساعت 08:47

با سلامو درود فراوان خدمت شما
واقعا ممنونم از وبلاگ مفیدتون
من یه خواهش دارم و یا حتی التماس - اگر میشه به من کمک کنید - من هرچی سعی میکنم نمیتونم امتیازامو دقیق حساب کنم تو لیست اصلی خودش هم خیلی سردر نیووردم ممنون میشم این زحمت رو بکشین
شرایط من و خانمم دقیقا مشابه هم هستیم هیچ فرقی با هم نداره
جفتمون به این صورته
۱- لیسانس کامپیوتر (کارشناسی ناپیوسته)از دانشگاه آزاد شیراز معدل ۱۴:۰۰ دیپلم و فوق دیپلم کامپیوتر
۲- ۱۰ سال سابقه کار بدون بیمه (بجز دو سال آخر) - فوق تایم با قرارداد و لیست حقوق دریافتی که ۴ سالش حین تحصیله
۳ - سن ۲۸ سال
۴- هیچ آشنایی در اونجا ندارم
۵ - هم خودم هم خانمم میخوایم اسس کنیم (یعنی از امتیاز همسر استفاده کنم)
6 – میگن رشته it یه امتیاز دیگه ای هم میتونه بکیره مثلا 20 امتیاز (تویه سایت دیدم)
7 – داریم آیلتس میگیریم در حال خوندن هستیم

واقعا لطف بزرگی در حقمون میکنید اگر به کامنت من جواب بدین
ایمیل navid_2331@yahoo.com

هیج کسی بهتر از خودتون نمی تونه این کار رو انجام بده .. از point indicator استفاده کن حتما جواب می ده و بهترین راه دیکه اینه که رجیستر کنید و فرم ها رو بر کنید اینطوری هم فرم ها رو یه بار مرور کردید و هم امتیازتون مشخص می شه sepideh

احسان 1390/10/07 ساعت 02:34

سلام سپیده جان.

من مدرک لیسانس معماری دارم . ولی وقتی تو لیست نگاه کردم ظاهرا مهندسی معماری احتیاج ندارن درسته ؟

[ بدون نام ] 1390/10/07 ساعت 06:22

راستی شنیدم تازگی ها در مورد ایرانی ها خیلی تحقیق می کنن که ارتباطی با لیست سیاه تحریم ها نداشته باشند... یعنی فکر کنم اونایی که شغل دولتی دارن باید از جای دیگه سابقه کار جور کنن! کسی چیزی در این مورد شنیده؟؟

نمی دونم راستش

محسن 1390/10/07 ساعت 13:12

سلام سپیده خانم.
من تقریبا تمام مطالب وبلاگ رو خوندم.ممنونم به خاطره این همه اطلاعات خوب.
من یک پیشنهاد کاری دارم از نیوزیلند و ویزای ورک تو رزیدنس گرفتم.
از آنجا که به راحتی‌ امتیاز لازم برای اقامت دائم رو میگیرم به محض رسیدن می‌خوام درخواست اقامت دائم بدم.
فقط سوالی که داشتم و جوابشو پیدا نکردم اینه که اون پنج سالی‌ که از اقامت باید بگذره تا بتونم پاسپورت بگیرم باید حتما در نیوزیلند سپری بشه یا اجباری در این کار نیست.
آیا می‌شه مدتی‌ از اون پنج سال رو در استرالیا گذروند یا نه.
ممنون میشم اگه میدونید پاسخ بدید.

با مهر و احترام

یه قانون داره و اینکه باید فکر کنم ٨ ماه در سال رو نیوزلند باشید تا شهروند بشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.