دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Happy New Year 2012

سلام به همه دوستان خوب خوبم ..  تا تقریبا 2 ساعت دیگه اینجا سال نو میلادی 2012 شروع می شه .. نیوزلند جز اولین کشورهایی هست که سال نو رو جشن می گیره و قبل از کشورهای دیگه سال نو می شه .. ساعت تحویل سال نو همیشه راس ساعت 12 شب هست و همون موقع هم کنار برج Sky Tower در اوکلند اتش بازی حسابی هست به همین مناسب .. خلاصه از همین جا سال نو رو به همگی تبریک میگم و برای همتون دعا می کنم که به ارزوهای خوب اتون برسید و ایشالا اونهایی که دوست دارند سال دیگه اینجا باشند و همه باهم سال 2013 رو جشن بگیریم .. 

به امید موفقیت همگی و خبرهای خوب و یه عالمه ویزا در سال 2012 .. 

سپیده

نظرات 37 + ارسال نظر
مریم همسر علی 1390/10/10 ساعت 10:16

من هم سال نو میلادی به شما و خانواده محترمتون تبریک عرض می کنم و سال خوبی رو واسه شما آرزو می کنم انشاالله سال بعد همگی در اوکلند نو شدن سال رو جشن بگیریم آمین

ایشالا .. :)
سپیده

شیما 1390/10/10 ساعت 10:38

به به سال نو مبارک باشه ایشالله که به آرزوهامون برسیم همه هر جا که هستین شاد و سلامت باشید
راستی من هنوز نتونستم پول واریز کنم دوستان کسی ویزا کارت داره من پولو بریزم به حسابشون از این طریق پرداخت بشه؟!
happy new year Sepideh

مرسی .. شما هم .. به صرافی گاندی سر بزنید کارتون رو شاید راه بندازه ..
سپیده

مبینا 1390/10/10 ساعت 10:59

منم سال نو رو به شما تبریک میگم
دعا کنین من و همسرم سال نو بعدی اونجا پیش شما باشیم

ایشالا ...
سپیده

شیما 1390/10/10 ساعت 11:19

عزیزان من احتیاج به یه مشاوره خیلی اساسی دارم امید وارم هرچه زود تر بتونم ازتون راهنمایی بگیرم سوال من اینه که من که حدود 25 سالمه و کاردانی حسابداری از کارشناسی گرفتم و 3 تا دیپلم و حدود 3 سال سابقه کار دارم ولی مدرک دانشگاهیم تو لیست دانشگاه های مورد قبول نیوزیلند نیست الان برای شروع اول باید Pre-assessment Result application انجام بدم یا Overseas Study Assessment application یا اگه چیز دیگه ای هست که من در جریان نیستم خیلی خیلی متشکرم از کمک دوستان پیشاپیش.سپیده خانم اگه دوستان تمایل داشتن آدرس ایمیل من رو برای تماس براشون بفرستید خیلی مرسی

درسته . برای مرحله اول اقدام یا همون EOI اول باید Pre-assessment بگیری و همین طور مدرک زبان .. یا هر روشی که قبول کنن زبانتون خوبه .. بعد که EOI رو ارسال کردید و انتخاب شدید ازتون full-assess می خواهند ..
سپیده

علی 1390/10/10 ساعت 11:31

به به سال نو همگی مبارک
سپیده خانم امیدوارم برای شما و خانوادتون هم سال خیلی خوبی باشه

مرسی برای شما هم .. موفق باشید
سپیده

نسیم 1390/10/10 ساعت 12:08

سپیده عزیز
سال نو میلادی شما هم مبارک. امیدوارم سال خوبی پیش رو داشته باشی و همیشه لبت خندون باشه.
ممنون از کمکهای مفیدت
به امید موفقیت همه دوستان در سال ۲۰۱۲

ممنون . ایشالا ..
سپیده

بابک 1390/10/10 ساعت 12:47 http://persiance.wordpress.com

شیما خانم :: به صرافی پارسیان (وابسته به بانک پارسیان) یا صرافی الیت در میدان محسنی تهران هم سر بزنید. debit card براتون میگیرن. 2-3 روزه هم حاضر میشه. فقط یه کم هزینه صدور و شارژ کارت داره که یه کم ستمه!!! اما کار رو راه میندازه.

بابک 1390/10/10 ساعت 13:07 http://persiance.wordpress.com

سال نو همگی مبارک. انشاء اله سال بعد همگی کنار sky tower .......

ایشالا :)
سپیده

رومینا 1390/10/10 ساعت 13:33

سال نو مبارک
سالی پر از سلامتی و دل خوش برایتان ارزو میکنیم شما هم برای ما ارزو کنید که سال دیگه با شما باشیم
تشکر از زحمات شما
سال نو مبارک

ایشالا.
سپیده

عباس 1390/10/10 ساعت 13:39

سپیده خانم عزیز
به قول خودمون:
صد سال به این سال ها
سال نوتون مبارک
امیدوارم سال خوبی درکنار عزیزانتون داشته باشد.
تعطیلات خوش بگذره

ممنون :)
شما هم
سپیده

داریوش 1390/10/10 ساعت 19:06

سال نو مبارک
سپیده خانم دعا میکنیم ، هرچی خوب توی دنیاست، 2012 همراه خودش برای شما بیاره و آرزو میکتیم ما و همه دوستان دو مهاجری سال 2013 رو در کنار sky tower ،همرا ه شما جشن بگیریم. سپیده و داریوش

مرسی .. ایشالا اینجا باشید برای جشن سال بعد :)
سپیده

امین 1390/10/11 ساعت 02:26

سلام به همه دوستان

من هم سال نو میلادی رو به همه عزیزان مخصوصا مسیحیان تبریک میگم و امیدوارم امسال همگی یکی یه ویزا بگیرن و همدیگه رو در نیوزلند در جشن سال نو بعدی ملاقات کنیم

Happy New Year

مرسی . ایشالا
سپیده

Ali 1390/10/11 ساعت 02:46

سال نو رو از کنار برجهای پتروناس کوالالامپور تبریک میگم....انشالا اگه دنیا 2012 تموم نشد!!!!! 2013 در sky tower...

حتما .. چرا که :)
سپیده

الهام 1390/10/11 ساعت 05:01

سپیده جون....سال ۲۰۱۲ رو تبریک می گم...ایشاالله سال خوب و سرشار از شادمانی باشه..

مرسی ... ایشالا دیگه اینجا باشی سال بعد رو باهم جشن بگیریم
سپیده

احسان 1390/10/11 ساعت 06:00

سلام سپیده خانم من تازه با این وبلاگ آشنا شدم. ممنون که به هموطن هایتان کمک می کنید. میشه منو راهنمایی کنید:
این رزومه منه:
مهندسی متالورژی صنعتی از دانشگاه دولتی با معدل 14.04
پایان نامه در مورد متالورژی پودر
چاپ و ارائه 1 مقاله داخلی
سرتیفیکیت بازرسی جوش 1و2
مدرک MBA از فنی حرفه ای
دارای مدرک زبان فرانسه
انگلیسیم هم خوبه ولی هنوز مدرک نگرفتم
حالا من میخوام با ویزای توریستی بیام نیوزلند و مثلا یک ماه شخصا دنبال کار بیوفتم تا بعدش ویزای کار بگیرم. برای شروع هم اصلا برام مهم نیست که کارش چی باشه و حاضرم از صفر شروع کنم.
ایا با این هزینه ای که می کنم این شانس دارم که به نتیجه برسم یا نه؟؟
ممنون.

راستش تنها نکته اش اینه که اگر با ویزای توریستی بیاید و بخواهید ویزای کار بگیرید نمی تونید هرکاری رو انجام بدید .. یعنی باید کار در زمینه تخصصی و یا رشته خودتون باشه تا بهتون ویزای کار بدهند .. منظورم اینه که مثلا اگر یه کار معمولی فقط برای گذران زندگی پیدا کنید بهتون ویزای کار نمی دهند .. اما خوب نکته دیگه اینه که اگر اینجا باشید و تخصص و رزومه خوبی داشته باشید احتمال گرفتن پیشنهاد کاری خیلی بالاتر می ره ...
سپیده

ناهید 1390/10/11 ساعت 06:16

سپیده جان سال نو شما هم مبارک .سال خیلی خوبی کنار خونوادتون شروع کنید

مرسی شما هم :)
سپیده

پویا 1390/10/11 ساعت 07:30

سپیده خانم و تمام دوستان دومهاجری سال نو مبارک.
به امید اینکه با این گروه خوبمون سال دیگه هممون تونیوزلند سال نو رو جشن بگیریم

:) ایشالا . ممنون
سپیده

احسان 1390/10/11 ساعت 08:13

ممنون از راهنمایی تون
من چندتا سوال دیگه هم دارم:
1- ویزای توریستی رو راحت می دن؟
2- اگه من اونجا بیام، برای پیداکردن کار باید برم کاریابی یا خود کارخونه ها؟
3- برای یک ماه اسکان یک نفر، به نظرتون باید حداقل چقدر هزینه کرد؟(میشه اتاق اجاره کرد؟)
مرسی

متاسفانه یه کم برای ایرانی ها سخته اما اگر مثلا دلیل خوبی نشون بدید که حتما برمی گردید بهتون می دن .. برای کار پیدا کردن باید همه جا رفت .. میشه اتاق اجاره کرد.. 1 ماه زندگی برای 1 نفر حدود 3000 تا رو نیاز دارید - دلار
سپیده

نوید 1390/10/11 ساعت 10:07

سلام و درود فراوان خدمت شما
نمیدونم بدونید یا نه که واقعا این راهنماییاتون می تونه خیلی کمک حال بچه ها باشه و شک نکینید یه روزی حتما ماها جبران این زحماتتون رو میکنیم
یه سوال خیلی اساسی دارم - چون تا حدودی تکلیف من مشخص میشه
من رشته کامپوتر نرم افزارم و ۸-۱۰ سال سابقه مدیریت پروژه و تولید نرم افزار با asp.net , ... و تحت وب و تحت ویندوز دارم
درسته میگن بعد از شهرهای بزرگ استرالیا بازار کار کامپیوتر نیوزلند خوبه - یعنی به نوعی میخواستم بدونم بازار کار برای کسی که سابقه خوبی تو کارشون دارن چه جوریه - چون من تو سایت های سیک و ... سرچ زدم ولی میخواستم از زبون شما بشنوم چون فکر میکنم شما هم کامپوتری هستین ؟! و بعد از اون میانگین حقوق کامپیوتری ها حداقل و حداکثر چه قدره ؟
ممنون میشم دقیق راهنماییم کنین
باز باز باز ممنون و سپاسگزارم

کار کامبیوتر معمولا همه جا نسبتا خوبه اما بستکی به سابقه داره .. در مورد حقوق هم می تونه توی سایت سیک ببنی که با توجه به نوع کار حقوق ها رو کذاشته اکر شد فردا در این مورد می نویسم sepideh

نوید 1390/10/11 ساعت 10:08

آخ منو ببخشید سال نوتون مبارک ایشالا همیشه سالم و سلامت و پرافتخار باشین
ممنون

ممنون
شما هم
سپیده

نوید 1390/10/11 ساعت 11:49

سپیده جان اگر لطف کنی سوال قبلی منو جواب بدی ممنون میشم در رابطه با کار کامپیوتر بود . ممنون

انجام شد:)

نگار شیراز 1390/10/11 ساعت 12:46

سلام - وقت بخیر
من میخواستم بدونم بر اساس تجربه شما امتیاز 160 آیا چه مدت زمان میبره که کاراش اکی بشه
چون امتیا من حدودا 160 تا 165 میشه البته با استفاده از همسر و رشته it
ممنون

امتیاز 160 که خیلی سریع اسمتون در میاد و اگر مدارک رو سریع بفرستید قطعا حدود 1 سال ویزا می گیرید ..
سپیده

شیما 1390/10/11 ساعت 13:05

سپیده خانم خیلی خیلی ممنونم خیلی گلید گه با این همه مشغولیت مارو راهنمایی می کنید یک دنیا ممنون
آقا بابک از راهنماییتون ممنون فردا یعنی 2 شنبه میرم دنبالش ببینم چی میشه همه جا گفتن کم کم 1 ماه صدور کار طول می کشه چون با نام باید باشه.حالا چی کار کنم
لطفا اگه کسی راه حلی به نظرش میرسه واسه پرداخت این هزینه با این شماره با من تماس بگیره خیلی متشکرم09194222770

شیما 1390/10/11 ساعت 13:47

دوستان من اگه کارت بی نام یعنی holder name بگیرم میشه باهاش واسه اینجا پرداخت کنم یا باید حتما به نام باشه؟ آخه تو مرحله پرداخت میزنه نام دارنده کارت ولی اگه کارت بینام بخوان من یکی دو روزه می گیرم وای گیج شدم به خدا some body help me...........

می تونی gift Card بگیری .. که به اسم خاصی نیست ... مشکلی هم ایجاد نمی کنه .. که فکر کنم در واقع همین بی نام هست ..
سپیده

پوریا 1390/10/11 ساعت 18:28

سلام

ممنون از سایت خوبتون. من چند تا سوال داشتم. اولا اینکه هم point indicator و هم EOI امتیاز فوق لیسانس رو 60 می​زنن نه 55. این قانون جدیده؟ در ثانی من تحصیلات و سابقه کارم در LTSSL در ایران است آیا برای هر دو bonus point می​گیرم؟ اگر بله پس چرا اون مثالی که توی سایتتون زده که یک نفر 140 شده فقط امتیاز Bonus برای سابقه کار گرفته و نه تحصیلات؟

ممنون میشم جواب بدین. من شرایطم مشابه اون مثالتونه با این تفاوت که مجردم.

نمی دونم کدوم مثاله می شه لینکش رو بدی .. از دوستان اکر کسی مورد مشابه داشته یا جواب رو می دونه لطفا بکه مرسی sepideh

پوریا 1390/10/11 ساعت 18:30

در ضمن happy new year

Thanksss for u too , sepideh

فرید 1390/10/11 ساعت 18:40

سپیده جان
با تغییرات جدید کسی که رشته کاریش (مثلا مهندس صنایع) توی لیست Long Term هست نیازی به Assessment نداره. درسته؟ حالا من که مهندسی صنایع خوندم و اسم دانشگاهم توی لیست مورد تایید اداره مهاجرت هم هست بدون نیاز به Assessment میتونم نمره bonus یعنی 15 امتیاز (به دلیل سابقه کار بیش از 6 سال در رشته های Long Term) رو بیارم یا نه؟
با تشکر

تغییرات جدید ربطی به اسس نداره اما اکر دانشکاه در لیست هست نیازی به اسس نیست .. اما ممکنه در نهایت ازاون بخوان .. امتیاز هم اکر این شرایطی که می که تو لیست امتیاز داره برای رشته ات حتما بهت میدن اکر یک بار فرم ها رو کامل کنی امتیازت مشخص می شه دقیق اینطوری مطمین تره sepideh

احسان 1390/10/12 ساعت 06:58

سلام
بنده واقعا عذرخواهی میکنم که اینهمه با سوال هام مزاحمتون میشم. ولی واقعا نیاز به راهنمایی دارم ، اینجا هم کسی اطلاعی نداره.
ببخشید
شما اصلا تابحال از نزدیک کسی رو دیدید که ( مثل نظر من) خودش پاشه ویزای 10 یا 20 روزه بگیره بیاد اونجا کار پیدا کنه و بعدش زندگی و اقامتش رو روال بیوفته؟؟؟چقدر ریسک داره این کار؟
چون مثلا کشورهای اروپایی اصلا به این ساده گی ها ویزای شخصی - توریستی به یک شخص نمی دهند.
ضمنا من چون برای اون چند روز می خواهم تنها بیایم، چون متاهل هستم، همین که همسرم را نمی برم، مدرکی دال بر برگشتنم هست؟
- حقوق ماهانه یک مهندس با یک پست معمولی اونجا چقدر هست؟
- می دونم قیمت روز رو ندارید اما حدود بلیط برای ولینگتون چقدره؟
- آیا این حرف درسته که نیوزلند میتونه سکوی پرتابی باشه برای آمریکا و کانادا؟ (البته من الان پرونده مهاجرتیم در کانادا فعاله و در حال بررسی است، ولی خیلی زمانبر است)؟
****
با تشکر فراوان

راستش دیدنش دیدم اما مثلا طرف اومده برای خودش بیزینس زده .. بلیط متفاوته شاید از 1500 تا باشه تا ٢٠٠٠ تا با توجه به مسیر . بله وجود همسرتون دلیل خوبیه اما دلیل خوبی هم برای توریست بودن باید داشته باشی .. خلاصه با این شرایط اسون نیست کار یافتن .. در مورد سکو جیزی نمی دونم اما اصولا کسی که جایی خارج از کشور زندکی کنه کلا راحت تر جا به جا می شه .. موفق باشی sepideh

نوشکا 1390/10/12 ساعت 07:55

یه عالمه شاد باش
با کلی آرزوهای خوب خوب
به امید اینکه همه اونایی که میخوان برن بتونن امسال ویزاشونو بگیرن
و امید که امسال پر از لحظه های شاد و دلچسب باشه و پر از برکت
من همیشه از 2012 میترسیدم
ولی شروعش با برف و بارون و مه بود توی تهران
خدا کنه که پر از خبرای خوب باشه برای همه مون

سال نو مبارک بچه ها

ایشالا که یه عالمه خبرهای خوب با خودش بیاره مرسی sepideh

ندا 1390/10/12 ساعت 14:54

سال نو مبارک

ممنون برای شما هم sepideh

پوریا 1390/10/13 ساعت 11:44

سلام.

ممنون که جواب دادین. منظورم این پست بود:
http://2migrators.blogsky.com/1390/01/10/post-62

سوالمو دوباره می​پرسم:
من تحصیلات و سابقه کارم در LTSSL در ایران است آیا برای هر دو bonus point می​گیرم؟ اگر بله پس چرا مثالی که توی این پست زده که یک نفر 140 شده فقط امتیاز Bonus برای سابقه کار گرفته و نه تحصیلات؟

در ضمن آیا درسته که کارشناسی ارشد شده 60 امتیاز؟

بازم ممنون

راستش هم پست قدیمی هست هم اقا ناصر نوشته .. اگر شد ازش می پرسم.
سپیده

[ بدون نام ] 1390/10/13 ساعت 16:39


آقا فرید سلام

منم وضعیتم مثل شماست. شغلم توی لیست Long Term است. آیا علاوه بر این 15 امتیاز Bonus برای سابقه کار، 10 امتیاز Bonus برای مدرک تحصیلی هم می​گیریم علاوه بر اون 50 یا 55 امتیاز؟

پوریا 1390/10/13 ساعت 16:44

سلام آقا فرید

من هم رشته و سابقه کارم مثل شما در لیست Long term است و توی جدول نوشته 15 امتیاز Bonus برای سابقه کار بالای 6 سال در این زمینه داده میشه ولی همچنین نوشته که علاوه بر 50 یا 55 امتیاز مدرک تحصیلی، 10 امتیاز Bonus هم برای تحصیل در رشته​های Long Term وجود داره. آیا این درسته یا فقط برای تحصیل داخل نیوزیلند در رشته​های Long Term این امتیاز رو میدن؟

پوریا 1390/10/13 ساعت 16:49

سلام

توی سایت مهاجرت نیوزیلند دیدم علاوه بر داشتن مدارک ازدواج، برای اینکه همسر هم وارد پرونده بشه باید حداقل 12 ماه با هم زندگی کرده باشیم ولی ما تازه تابستون امسال ازدواج کردیم. آیا این مشکل ساز نمیشه؟ البته من هیچ امتیازی از همسر نمیخوام بگیرم.

با تشکر

مشکل ساز نمی شه اولا چون تاریخ ازدواج مهم نیست .. مهم اینه که چند وقت باهم مثلا نامزد بودید یا دوست بودید .. چون اینجا ملاک ازدواج نیست .. اما اگر هیچ مدرکی از قبل مثلا نداشته باشید ممکنه بهش ویزای کار بدن بعد ۱ سال که پر شد بهش ویزای اقامت می دهند .
سپیده

احسان 1390/10/13 ساعت 18:00

سال نو مبارک باشه سپیده جان

مرسی . دیگه حالا که برگشتم سر کار .. خیلی کم بود تعطیلات :(((
سپیده

شیما 1390/10/14 ساعت 08:36

سپیده خانم مرسی
دوست عزیزی که با من تماس گرفتین و پیام گذاشتین صدای شما رو پیام گیر من اصلا قابل فهم نیست لطف بزرگی می کنید اگه مجددا با من تماس بگیرید
یک دنیا ممنون

عاطفه 1390/10/23 ساعت 18:14

سلام سپیده جون
ماهم قصدمهاجرت به نیوزلند رو داریم ولی همه جا حرفهای مختلف می زنن واقعا ما گیج شدیم
بااین شرایط که می نویسم ما می تونیم اقدام کنیم
1.همسرم لیسانس حسابداری از دانشگاه ازادبا9سال سابقه در شرکتهای به قول دوستان گردن کلفت کارکرده که مدت یک سال ونیم آن درسازمان حسابرسی کل حسابرس بوده
2.سن همسرم33وخودم27 ودخترم4سالشه

راستی معدل همسرم زیاد بالانیست
خودم در حال حاضر دانشجوم
هنوزم زبان وشروع نکردیم
ببخشید خیلی طولانی شد ممنون ازراهنماییتون کمک کنید

تونستنش فقط بستگی داری که رشته تحصیلی اتون توی مشاغل مورد نیاز باشه یا نه و سابقه کار مرتبط داشته باشی .. رشته تحصیلی همسر تون رو چک کنید توی لیست ها .. اگر اون می خوان اقدام کنه به عنوان فرد اصلی و اگر شما هم از مدرکتون امتیاز بخواهید باید ایلتز امتیاز بیارید 6.5
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.