دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

بیمارستان

ایشالا که کارتون هرگز به بیمارستان و دوا دکتر نرسه .. البته دکتر رفتن برای فرستادن مدارک پزشکی مهاجرت خوبه  .. راستش این چند وقت کارمون یه مقداری کشیده بود به بیمارستان .. البته همه چیز به خیر و خوبی گذشت اما به این نتیجه رسیدم توی این چند وقته که اینجا بودم هیچی در مورد بیمارستان نمی دونستم و خیلی خوبه که ادم در این موارد به هرحال اگاهی داشته باشه .. کلا اوکلند بیمارستان دولتی فکر کنم یه چند تایی داشته باشه و بیمارستان های خصوصی ریز ریز زیاد .. بیمارستان های دولتی بزرگترین خوبیش اینه که کاملا مجانی هستند .. چیزی که ما اول نمی دونستیم و هی منتظر بودیم یکی یه قبض ۲ -۳ هزار دلاری بذاره جلومون .. اگر اقامت داشته باشید و یا شهروند باشید این بیمارستان ها مجانی هستند .. راستش اول که می ری اصلا باورت نمی شه وارد بیمارستان دولتی شدی اونقدر که تمیزه و همه چیز برق می زنه و اصلا اون احساس زجر اور بیمارستان های ایران رو نمی ده .. در و دیوار ها هم اصلا سبز و ابی و زشت و بد رنگ و بی روح نیست .. این سری که پر از تزئینات کریسمس هم بود تازه .. اونقدر اونجا رو نظافت می کنند که حس می کنه از خونه هم تمیز تره .. رفتار پرستارهای بیمارستان برام غیر قابل باور بود .. کنار ما یه پیر مرد خیلی پیری بود .. هر پرستاری که می اومد (ما تقریبا نزدیک ۲۰ تا پرستار مختلف در شیفت های مختلف دیدیم) اونقدر رفتارش خوب بود که واقعا حس می کردم ادمها گاهی با پدر و مادرشون اینقدر خوب رفتار نمی کنند که این پرستار ها هستند. اونقدر بهش عزیزم و فدات شم می گفتند که نگو ..  

هر بیماری که وارد می شه اول اسم و ادرس رو می پرسند و من بعدا فهمیدن که با اداره مهاجرت چک می کنند و اگر اقامت داشته باشه همه چیز مجانی هست .. و البته برای بعضی شهروند های کشورهایی استرالیا و انگلیس و .. هم مجانی هست ..  

دور دست مریض یه مچ بند با تمام مشخصات می بندد و هر بار که می خوان قرص بدن و یا تزریق کنند و یا خون بگیرند و یا هرچی ازت اسم و مشخصاتت رو و تاریخ تولدت رو می پرسند .. بعد دست بند رو چک می کنند و بعد لیبل روی دارو رو که شامل همه مشخصات مریضه و بعد بهت دارو می دن یا تزریق می کنند و یا خون می گیرند حتی اگر فاصله زمانی داروهات هر ۲ دقیقه یک بار باشه باز هم وظیفه دارند این لیبل ها رو چک کنند. در واقع درصد دادن داروی اشتباه به فردی به صفر می رسه .. (چقدر توی ایران متاسفانه از تزریق و یا دادن داروی اشتباه ادم ها فوت کردند..) ..  

برای غذا هم بهت منو می دهند که برای هر روزت خودت انتخاب کنی چی می خوری و اگر نباشی و یا ازمایش ناشتا داشته باشی حتما برات غذا کنار می ذارن ..  

یه بار ما فقط یه سوال کردیم این قرص جدید مثلا چیه ؟ یه متخصص دارو ساز برامون اوردند و تقریبا حدود ۱ ساعت در مورد تمام دارو هایی که باید استفاده می شد و تاثیراتش و غیره توضیح داد ... اونقدر من توی این چند روز چیز یاد گرفتم که دیگه خودم یه پا متخصص قلب شدم ..  برای وارد شدن و خارج شدن از بخش ها به هیچ وجه هیچ نگهبانی وجود نداره و مجبور نیستید صد تا کلک سوار کنید تا به دیدن مریض اتون برید .. و حتی توی اتاق CCU اجازه اینکه همراه بمونه دارید چون درک می کنند شما نگران مریض اتون هستید .. و احتیاج دارید کنارش باشید. ..  

راستی خیلی از تخت ها تلویزیون دارند و یه کمد هست که می تونی برای برای مریض حوله و لباس بیمارستان تمیز و سایز مناسب بیارید ..  یه جورایی تو مایه های هتل دیگه ... 

البته حس مریض بودن و نگرانی هاش رو من از این پست فاکتور گرفتم .. و فقط حس خوبش رو منتقل کردم .. چون واقعا اون استرس هایی که یه مریض توی بیمارستان فقط به خاطر محیط و رفتار ادم های دور و برش می بینه اصلا وجود نداشت ...

خلاصه اینکه این جوریا بود تعطیلات امسال کریسمس ما ولی واقعا اون احساس بد بیمارستان رو از ذهنم پاک کردند ...

نظرات 57 + ارسال نظر
الهام 1390/10/19 ساعت 05:01

خیلی خوشحال شدم این پستو خوندم...خیلی لذت داشت...خدا کنه سال آینده ما هم نیوزیلند باشیم...

ایشالا .
سپیده

علی 123 1390/10/19 ساعت 06:22

بیمارستان؟؟!! امیدوارم که هیچ موقع و تحت هیچ شرایطی مشکلی برای شما و خانواده پیش نیاد حتی اگه بیمارستانش هتل هیلتون باشه. از صمیم قلب براتون آرزوی شادی و سلامتی می کنیم و از اطلاعاتی که در مورد بیمارستان نوشتید صمیمانه ممنونیم.

مرسی :)
سپیده

مریم همسر علی 1390/10/19 ساعت 06:42

یعنی اینای که گفتی واقعا هست ما که اینقدر تو ایران از این چیاز ندیدیم واسه ما رویای دست نیافتنی شده و فکر می کنیم محاله این جور جایی هم باشه الان می فهمی که واقعا زندگی خوب یعنی چی ؟ برخورد خوب یعنی چی پس رویا نیست واقعیه
الهی که هر چی بود خدا رو شکر به خیر گذشته و سلامتی رو دوباره از خدا هدیه گرفته باشین و هیچ وقت پاتون به این جور جاها نرسه ولی واقعا با تعریفهایی که کردی پسن نگران نیستم اگه مریض شدم اونجا اقوامی ندارم که کمکم کنن فکر نکنم اصلا احساس کمبود کسی رو داشته باشم تو دوران مریضی خدا رو شکر خیالم از این بابت هم راحت شد
سپیده جونم خیلی خیلی گلی با هر پستی که واسمون می نویسی خیال همه ما رو راحت می کنی و مصمم تر می شیم که کاری که می کنیم درسته هم واسه آینده خودمون و هم واسه آینده دخترمون آیلین به این نتیجه می رسم که واقعا سرزمین رویاهایی که ما اینجا آرزوش رو داریم و هیچ وقت بهش نمی رسیم وا مگه می شه پرستاری خوش اخلاق باشه مگه می شه نگهبان نداشته باشه وا مگه می شه
مگه می شه دکتر یا پرستار واست توضیح بدن این چه کوفتی بهت می دن مگه می شه اصلا بپرسی این دارو چیه فورا می زنن تو دهن آدم که خفه شو فقط بخور
و پرستار هم پاچه می گیره دور از جون شما مثل س....گ
واقعا پس این یک رویا نیست حقیقه پرستار خوب و آدمای خوب و بیمارستان تمیز هم رویا نیست فقط تو ایران رویاست
خیلی پستت حال داد و حالمو بهتر کرد ممنون گلم

منم راستش روز اول که رفتم همش منتظر بودم یکی بیاد بگیرم یا گیر بده بیرونم کنه .. اما شب که پرستاره اومد و من گفتم می خوام شب بمونم گفت اشکالی نداره و پرسید لباست که راحت نیست و رفت برام ملافه و یه شلوار راحتی اورد .... باور کن هست :) البته هیج جا بی عیب نیست اما به هرحال با ایران خیلی فرق داره
سپیده

مریم همسر علی 1390/10/19 ساعت 06:54

اینجا اصلا خودت هم تو بیمارستان وقتی باشی مریض به روی پرستارها و دکترها نمی بینه که ازشون سئوالی بکنه چون می دونه اینقدر جواب سئوالت رو خشن و به طرز وحشتناکی می دن که اصلا پشیمان می شه که چرا پرسیدی و جرات داری بپرسی این دارو چیه ؟
صبح هم وقتی بیدار می شی دوست داری اصلا صبح نشه چون مجبوری پرستار که شبیه مادر فولادزره دیوه رو ببینی اصلا پرستار رو که می بینی حالت بدتر می شه غذا هم که نپرس جرات داری که بگی من این غذا رو نمی خورم فورا می گه همینه که هست نکنه فکر کردی اومدی هتل دیگه مثل دلمه وا می ری می گه آش کشک خاله است بخورم پامه نخورم پامه و بیمار بدبخت مجبوره یا بخوره یا گرسنگی بکشه
خلاصه فکرش رو بکنین این کجا و آن کجا حیرتا واقعا دارم از تعجب شاخ در می آرم

اونوقت تازه ما ایرانی ها ادعای انسان دوستی و غیره هم داریم .. و می گیم خارجی ها نژاد پرست هستند ..
سپیده

پویا 1390/10/19 ساعت 07:21

منم هر زمان که توفیلما یا سریالی چیزی از بیمارستانهای خارج می دیدم پیش خودم میگفتم اگر قرار یه روز کارمون به بیمارستان بکشه خدا کنه یه همچین جایی باشه این پست شما هم که دیگه مطمئنمون کرد
مثل همیشه مطلب خیلی خوبی بود، فکر کنم بدنباشه اگر رو یه کتاب (autobiography)کار کنی مطمئنم خیلی خوب میشه.
ضمنا ما برای معاینات مدیکالمون رفتیم پیش دکتر کاظمی، خوب یکم پیره و باید حواسمون باشه یه وقت اشتباهی نکنه ولی در عوض خیلی انسان مهربون و محترمیه و اگر اشتباهی کنه خودش قبول می کنه مثلا من می دونستم BMI بین 25 -26 میشه، وقتی گفت 33 خیلی تعجب کردم ولی خودش گذاشت خودمم حساب کنم و نتیجه منو قبول کرد. در کل امیدوارم این مرحله هم خوب پیش بره فقط مشکل من این شده که با توجه به اینکه IELTS من 2 سالش گذشته افیسرم گفت باید یه امتحان جدید بدی که منو و خانمم هم برای آخر بهمن رزرو کردیم. قابل توجه دوستان که تاریخ IELTS علاوه بر EOI برای application lodge بعد از ITA هم مهمه.

مرسی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات :)
سپیده

ندا 1390/10/19 ساعت 08:24

سپیده جان، الهام خانومو آقای علی 123
ممنون از توجه و راهنمایی اتون من حتما مراحل سایت NZQA رو بزدوی انجام میدم و نتیجه اش رو به اطلاعتون می رسونم.
سوال بزرگ من قبول شدن سوابق کارمون هست. یعنی اضافه شدن دو تا بند به ستون سوم و چهارم لیست LTSS باعث میشه که سوابقمون پذیرفته بشه.
بهرحال من اقدام می کنم دیگه بازم مرسی

عباس 1390/10/19 ساعت 08:27

سپیده خانم
بلا دور انشاا...
از پستت واقعا ممنون ولی برای اینکه تعطیلاتتون رو بیمارستان بودین ناراحت شدیم، امیدوارم خودتون و عزیزانتون همیشه صحیح و سالم باشین.
راستش ما که شما رو از نزدیک نمیشناسیم ولی شما مثل یه خواهر مهربان برای ما هستین
امیدوارم روزی که اومدیم اونجا بتونیم حضوری عرض ارادت و تشکر کنیم.
خلاصه من که معتاد پستهای شما شدم...

ممنون . شما لطف دارید ..
سپیده

ناهید 1390/10/19 ساعت 08:39

ممنونم سپیده جان از پست خوبت و اینکه وقت می ذاری تا در مورد نیوزیلند که واقعا اطلاعات زیادی تو اینترنت نمیشه در موردش پیدا کرد , مطلب می ذاری..
امیدوارم ما هم یک روزی بتونیم این محبت رو به بقیه بکنیم. من هم خوندن این پست خیلی خوشحالم کرد.ممنونم

خواهش می کنم :)
سپیده

داریوش 1390/10/19 ساعت 08:58

سپیده جان ما همیشه دعا گوی شما هستیم و مطمئن باشین پیرامون شما سرشار از انرژی و پالس مثبت که بخش کوچکی از اون رو ما برای شما میفرستیم .امیدوارم شما و عزیزانتون همیشه در کمال صحت و سلامتی و شادی زندگی کنید.

مرسی .. :)
سپیده

الهام 1390/10/19 ساعت 10:47

من با آقا داریوش موافقم..حتماْ امواج مثبتی که ما می فرستیم اون طرف دنیا می گیرید..امیدوارم هیچ وقت گذرتون به بیمارستان نرسه هرچند خیلی خوب و عالی باشه..

مرسی .. می شه یه کم امواج رو قوی کنید .. الان یه کمی بیشتر احتیاج دارم .. قول می دم اومدید جبران کنم :)
سپیده

نسیم 1390/10/19 ساعت 10:53

سپیده جونم ممنون عزیزم .امیدوارم که دیگه نری بیمارستان حتی بیمارستان به این خوبی.
اطلاعاتت به ما امیدواری می ده . منم به وبلاگتون معتاد شدم. صبح که می یام سر کار قبل از هر کاری اول اینجا رو چک می کنم.
باز هم ممنون

مرسی .. لطف دارید .. ایشالا این پست به درد هیچکی هیچوقت نخوره .. یعنی کار هیچ کی اونجاها نیوفته :)
سپیده

نسیم 1390/10/19 ساعت 11:07

دوستان عزیز
اگر کسی سابقه کارش برای یه شرکت خیلی معمولی باشه( یعنی خیلی سازمان بزرگی نباشه ) اشکالی داره؟؟ سوالم اینه که برای اونا مهم سابقه کار هست و اینکه توی سربرگ اون شرکت باشه و اگه یه وقت استعلام کردن بتونن مطمئن بشن که اونجا کار کردیم . این چیزا مهمه دیگه ؟؟؟؟؟؟ درسته؟؟؟
من می خوام بدونم در چه صورتی سابقه کارو قبول نمی کنن؟؟؟؟

ندا 1390/10/19 ساعت 11:57

راستی براتون آروزی سلامتی دارم. انشالله همه چی بزودی حل میشه. شاد و سلامت باشید.

ممنون :)
سپیده

مریم همسر علی 1390/10/19 ساعت 12:22

سپیده جون من به امواج مثبت خیلی اعتقاد دارم من هم همین باور رو دارم و برای شما و خانواده محترم می خوام که دیگه هیچوقت هیچوقت ناراحت نباشی گلم امیدوارم تو و همسرت با عشق وا 150 سال در کنار هم زندگی سبزی رو داشته باشین و سایه تون سبز سبز سبز گسترده باشه
این مسائلی که پیش می آد رو بذار به حساب حکمتش که مطمئن هستم هر برگی که از درخت می افته قطعا حکمتی داره و حکمت این مریضی و ناراحتی این بود که بفهمین این همه دوست از این ور دنیا واسه ناراحتی شما ناراحت می شه و واسه شادی شما شاد ما اینجا دست به آسمان می بریم و برای شادی و سلامتی شما دست به دعا هستیم و از خدای منان آرزوی تندرستی و سلامتی شما دو عزیز رو خواهانیم آمین

مرسی .. منم خودم اعتقاد دارم .. ایشالا اینجا ببینیمتون :)
سپیده

بابک 1390/10/19 ساعت 15:00 http://persiance.wordpress.com

دیگه خسته شدم...........
مدارکم در تاریخ 26 سپتامبر به دفتر لندن رسیده و پذیرش شده. تو ایمیلی که بهم زدن نوشته بودن که ممکنه تا چهار ماه allocate شدن پرونده ام طول بکشه. تا حالا شده 3 ماه و 13 روز.

به نظرتون یه کم زیادی طول نکشیده؟ یعنی باید دقیقا بشه چهار ماه؟!

بدم نمیومد پروسه ام یه ذره کشدار بشه، اما نه اینقد!

علی 1390/10/19 ساعت 18:23

سلام سپیده خانم، باز هم ممنون از نوشتن مطلب جدید
خیلی جالبه، چقدر تفاوت داره اونجا با ایران!
خواهر و برادر من پزشکن ولی حتی اونها هم رفتارشون با من برادرشون وقتی میرم بیمارستان زمین تا آسمون با این قضایایی که شما تعریف کردید فرق داره!
امیدوارم هیچوقت هیچ کس هیچ جای دنیا کارش به بیمارستان نکشه ولی اینجا تو ایران بعضی «دربان»ها از رئیس بیمارستان هم گردن کلفت ترند

داریوش 1390/10/20 ساعت 03:38

به نسیم خانم:
به نظر من مهم اینه که شما تو فیلد تخصصی تون سابقه کار ارائه کنین و توسط شرکت یا سازمان تایید بشه. البته سابقه کار از یه سازمان شناخته شده و تک سورس مثل هواپیمایی یا هلال احمر ویا مثلا صدا و سیما و... شاید او ن آفیسر رو تحت تاثیر قرار بده. این نظر منه
موفق باشین

الهام 1390/10/20 ساعت 05:18

به علی
آقا علی متاسفانه موضوع گردن کلفت بودن دربان ها فقط مخصوص بیمارستان ها نیست و ادارات دولتی هم پر هستن از دربان گردن کلفت که از روسای ادارات حرفشون بیشتر خریدار دار داره...

به بابک:
سلام
الان وضعیت پرونده شما دقیقا چیه؟
برای من الان زده Apllication Received ولی تاریخ لاجم هنوز خالیه (پول هم از کارت برداشتن) .
یکی از همکارام تا مدراکش رسیده(شهریور ماه) تاریخ لاج براش زدن و تازگی ها Medical Received هم براش زدن.

به سپیده خانم:
میخواستم پیشنهاد بدم اگه ممکنه جدول را طوری تغییر بدیم که تاریخ ارسال مدارک و بقیه چیزها هم توش باشه و اگه کسی خواست ااین اطلاعات را بده.
سعی می کنم یک جدول پیشنهادی براتون بفرستم.
ممنون بخاطر وب لاگتون .

ندا 1390/10/20 ساعت 06:36

سلام دوستان
در حال پر کردن فرم های آنلاین برای اخذ فول اسسمنت (IQA) هستم.
سوال1) برای اسس شدن مدرک خودم (سوای همسرم) باید ID جدید ایجاد کنم؟ و موازی کارا رو پیش ببرم؟
سوال 2) کل این مراحل در صورت موفقیت آمیز بودن منجر به اعطای ویزای کار به همسرم میشه که مدتش یکساله است و باید حداقل در آن یکسال، سه ماه کار کند. درسته؟ ویزا یا اقامتی که بعد از اون یکسال (در صورت انجام سه ماه کار) اعطا میشه مدتش چقدر خواهد بود؟ اگر مثلا 2 (مثلا) ساله هست به چه صورت مجددا تمدید میشه؟ (یه مقدار اون قسمت داستان برام مبهمه)
سوال 3) به من و دخترم که Main Applicant نیستیم چه جور ویزایی میدن؟ و اگه این ویزا توریستیه کی و چه موقع به PR تبدیل خواهد شد؟
ممنون
پ.ن: من دیشب تقریبا یه مرور کلی روی کل مطالب سایت داشتم. هم کمکم کرد هم یه خورده قاطی کردم.

احتمال اول اینه که بهتون ویزای اقامت بدن .. به همسر و به شماها .. این ویزا 2 ساله است و بعد 2 سال می رید و ویزای دائم بهتون می دن .. اما این ویزای 2 ساله هیچ فرقی با اقامت نداره . فقط 2 ساله است ..
اگر یه این نتیجه برسن که بهتون ویزای اقامت ندن بهتون ویزای کار 1 ساله می دن .. به هردو تون .. که در این صورت اگر 3 ماهش رو کار کنید بهتون از همون اقامت بالا می دن ..
این ویزا از همون اول اقامت هست .. به هرحال بهتون ویزای توریستی نمی دن حتما ویزای کار می دن یا اقامت ..
تمدید اون ویزا 2 ساله کار 10 دقیقه است می رید دفترشون اینجا و با توجه به اینکه تو سیستم می دونن ویزای شما کی منقضی می شه ویزاتون از قبل اماده است و فقط می چسبونن توی پاسپورتتون ..به همین راحتی ..
سپیده

بابک 1390/10/20 ساعت 07:00 http://persiance.wordpress.com

مدارک من 26 سپتامبر رسیده لندن، همون تاریخ هم به عنوان تاریخ Lodge تو سیستم خورده و تاریخ دریافت مدارک پزشکی هم 30 سپتامبر قید شده.

علی 123 1390/10/20 ساعت 07:48


دو تا سوال:

1- مگه مدارک پزشکی رو همراه مدارک ITA نفرستادید که تاریخش متفاوت شده؟!

2- قضیه Application Lodge چیه که آفیسر پرونده آقا پویا بهش گفته بود که باید IELTS ت رو که داره منقضی میشه مجدد بگیری؟؟!! آخه آیلتس من 11ماه از اعتبارش مونده.

سپیده خانم::: راستش من ومریم هم به وبلاگتون معتاد شدیم. خودم چندین بار در شبانه روز وبلاگتونو چک می کنم. حتی نصف شبها!!!!!!!!!!!

راستش منم به کامنت های شما ها معتاد شدم .. روزی هزار بار چک می کنم :)
سپیده

الهام 1390/10/20 ساعت 09:43

پس همه معتاد شدیم....

بابک 1390/10/20 ساعت 10:34 http://persiance.wordpress.com

سپیده خانم :: اوووووووووووه. پس نصف من وبلاگتون رو چک میکنید.

اره ه ه ؟؟؟ از فردا کامنت خشک نشده جواب می دم D:
سپیده

به بابک و بقیه دوستان که تاریخ لاج براشون ثبت شده:
به نظرتون من هنوز صبر کنم یا باهاشون مکاتبه کنم ؟
آخه چرا تاریخ لاج من خالیه :(

بابک 1390/10/20 ساعت 11:01 http://persiance.wordpress.com

یه انجمن ترک اعتیاد اسم بنویسیم. دستجمعی این کار رو بکنیم، تخفیف بگیریم.

شاید واسه اونم یه بلاگی چیزی راه بندازیم ..
سپیده

ناهید 1390/10/20 ساعت 12:09

بابک جان ,
من که فرم های EOI را فرستادم 15 روز طول کشید که پول رو از حساب بردارند, که فکر نکنم برا کس دیگه اینجوری شده باشه , منظورم اینکه به دلیل سال نو یا هر چی ظاهرا یک اینتراپت تو پروسه ها شون بوده .راستی شما چقد طول کشید از Pool اسمتون دااومد؟

داریوش 1390/10/20 ساعت 12:36

والا ما هم معتاد شدیم . حالا که اینطوریه بگم که کامپیوتر ما سیستم عاملش http://2migrators.blogsky.com v.روشن که میشه بجای7 win، دو مهاجر میاد بالا.(خوب شد؟) ولی میترسم اگه هی تو این پست حرف معتاد و معتاد شدن بزنیم
داریوش اقبالی یه کمپ ترک اعتیاد راه بندازه. اونوقت بجای نیوزیلند معلوم نیست سر از کجا در بیاریم.

ati 1390/10/20 ساعت 13:53

سلام سپیده جون من هم مثل دوستان دیگه معتادوبلاگتون هستم متاسفانه ما هنوز اقدام نکردیم همسرم لیسانس حسابداریازدانشگاه ازادبامعدل پایین و10سال سابقه کاردرشرکتهای به قول دوستان گردن کلفتو1سالونیم حسابرسی درسازمان حسابرسی کل باتقدیرنامه و....ضمنامایه دختر4 ساله داریم منم دانشجوهستم باهمه این صحبتا ماازهر خدمات مشاوره ای راهنمایی خواستیم همه می گن امکان مهاجرت صفر.واگه کسی بگه می تونید الکی میگه اگرامکانش هست شما هم یه راهنمایی بکنید ممنون می شم باتشکر فراوان

راستش به این همه سابقه و غیره .. به نظر من اولین کار اینه که چک کنید ببینید توی لیست مشاغل مورد نیاز تحصیلات و شغل اتون هست یا نه و اگر باشه بعد امتیازتون رو حساب کنید ببینید چند امتیاز میارید .. اگر بالای ۱۰۰ باشه قطعا امید هست :) هرچی بالای ۱۰۰ خوب بهتر و سریعتر کارتون راه می افته .
موفق باشید .سپیده

[ بدون نام ] 1390/10/20 ساعت 13:58

سلام دوست خوبم
بلا به دور، امیدوارم خودت و خانوادهات همیشه در بالاترین حد سلامتی و شادی و عشق باشید و سر و کارتون دیگه به بیمارستان و اینجور جاها نیفته
~~~~~~~
~~~~
~~~~~~~
(اینه یه سری انرژی مثبته که دارن به سمت تو حرکت می کنن)
به امید دیدار

میگم می شه یه کم هم انرژی مثبت پول و اینها بفرستید
سپیده

[ بدون نام ] 1390/10/20 ساعت 14:06

دوستای گلم یه سوال: (اونایی که رشته اشون مهندسی کامپیوتر بوده لطفا جواب بدن)
توی مدارک ترجمه شده اسم رشتتون چیه؟ باید computer science باشه؟؟ من دارم IQA رو پر می کنم. رشته خودم و همسرم مهندسی کامپیوتر نرم افزاره.
اگر کسی هم رشته منه و اسس شده لطفا به داد من برسه

دوستان کامپیوتری ؟!

سعید-م 1390/10/20 ساعت 16:02

سلام
وقت بخیر و خدا قوت
پست جالبی بود و از همه مهمتر وبلاگ به روز و پویایی دارید.
تبریک میگم.
امیدوارم همواره سلامت باشید و خرم
بازم بهتون سر می زنم

ممنون . شما هم از طرفداران مهاجرت به نیوزلند هستید ؟
سپیده

میلاد 1390/10/20 ساعت 20:58

سلام خدمت دوستان و به ویژه سپیده خانم
منم یک ماهیه که معتاد این وبلاگ شدم... نمی دونم چکار کنم نمی تونم ترکش کنم امیدوارم اصلا ترمش نکنم... می خوام بیام نیوزلند ولی اول باید برم خدمت مقدس سربازی... آخه کی این سربازی رو درست کرد... خدایا یعنی میشه این خدمت تموم بشه منم برم نیوزلند... خدایا خودت کمک کن... بچه ها به خدا دعام کنید تا زودتری برم خدمت و منم زودی بیام نیوزلند... هر شب دارم خواب نیوزلند می بینم... سپیده خانم اگر کاری مرتبط با آی تی دیدی واسه من نگهش دار تا فورا بیام. دوستتون دارم خیلی زیاد

اخبار شنیدم که میزان مدت سربازی رو طولانی تر کردند ؟ شامل حال شما هم میشه ؟ البته من همیشه اینقدر بد خبر نیستم ها
سپیده

علی 123 1390/10/20 ساعت 22:04

قابل توجه دوستان الآن ساعت 12:30 شبه. در پاسخ به دوست عزیزی که اسمشون رو ننوشتند باید بگم که من هم رشته م کامپیوتر هستش. اونها چیزی به اسم مهندسی نمی شناسن بلکه باید درجه یا همون سطح تحصیلات براشون اثبات بشه. بسته به نوع شغلتون مثلا من که Developer Programmer هستم می بایست لول هفتIT, Computer Science یا Information Science اسس بشم یا اینکه اسم دانشگاهم توی لیست LQEA وجود داشته باشه. در غیر اینصورت خیلی زود گیر میدن و به سادگی Application declined رو براتون می فرستند. کما اینکه یک بار چون من دقیقا سطح تحصیلاتم رو در EOI درست ثبت نکرده بودم رد شدم و توی دردسر افتادم.
قابل توجه دوستان با مدارک کارشناسی ناپیوسته که در شرایط من هستند. متن نامه من به NZQA:
I hope this finds you well. I'm writing to ask you a question about my qualifications:

I got my "Associate Degree" in the field of "Computer Software" including 79 units within 5 semesters from a college that it's name is not in LQEA and afterward I admitted in the university entrance exam to continue my studies. I finally got my "(Non-Continuous) Bachelor Degree" in the same field including 70 more units with in 5 more semesters from a university that it's bachelor is in LQEA.

My question: Is there any full assessment of my qualifications necessary for SMC visa to be recognized as Level 7 majoring in IT, computer science or information science?
Or my Non-Continuous bachelor degree is considered as an exempt from assessment and is enough to satisfy my immigration officer?
و جواب مفصل NZQA که سه سطر اول اون که جواب من رو کاملا دادند:
Immigration New Zealand will confirm if your qualifications is exempt from assessment for entry to New Zealand. if you require an assessment for other purposes for example, employment, further study you may still need to apply to our Service for an assessment.
هرچند من برای اسس اقدام کردم و اینها خیلی دیر این جواب رو دادند هنوز منتظر نتیجه اسس هستم اما همونطور که می دونید دیگه خود این ایمیل براشون سند محسوب میشه.

کلا اگر هر مستندی ایمیلی چیزی ازشون می گیرید نگه دارید .. قطعا سنده - مرسی .. راستی الان ۴ صبحه به وقت ایران :)
سپیده

بابک 1390/10/21 ساعت 05:27 http://persiance.wordpress.com

@ "":
تو ایران بجز فکر کنم دانشگاه تهران و یکی دو جای دیگه، هیچ دانشگاهی علوم کامپیوتر ارائه نمیشه که تو ترجمه مدرکتون بنویسن "Computer Science". بنابراین، تو ترجمه مدارک ماها "Computer Engineering" قید میشه.

من دوستی داشتم که مهندس نرم افزار بود و مدارکش رو برای اسس فرستاد NZQA. اونا واسش زدن bachelor of information science و با این ترجمه تونست EOI رو به خیر و خوشی بفرسته.


من هم مهندس سخت افزار هستم و NZQA واسم زده : bachelor of engineering technology (computer engineering).

توی ترجمه مدارک نمیشه دست برد. مترجم رسمی هم اونچیزی رو که میبینه ترجمه میکنه، نه اونچیزی رو که شما بخواهید، وگرنه مرتکب جرم شده.

فکر کنم با توجه به نحوه ارزیابی توسط NZQA بیشتر باید نگران محل فارغ التحصیلیتون باشید تا اسم دقیق رشته. همه دانشگاهها رو level 7 ارزیابی نمی کنن متاسفانه.

در جواب دوست noname
من هم رشته ام کامپیوتر هست و توضیحات بابک و علی 123 کاملا صحیح است. تو ترجمه برام زدن Computer Engineering ولی تو اسس معادل bachelor of engineering technology (computer engineering)
نوشتن.
به نظر من اگه فول اسس گنید بهتره چون می تونید تو فرم EOI دقیقا چیزی که تو اون نوشته رو بنویسید.

داریوش 1390/10/21 ساعت 07:11

من هم با بابک عزیز موافقم.شما اگه عنوان رشتتون رو به فرض بتونین عوض کنین اونجا با دردسر مواجه میشین.اگه پری اسس شده باشین و لول 7 داده باشن فکر میکنم فول اسس رو هم با لول 7 میگیریند . و خودشون بر اساس ریز نمرات و سابقه کارتون بهتون عنوان شغلی میدن که بتونین اون امتیاز اضافی رو بگیرین. سابقه کارتون حتما باید در یک فیلد تهیه شده باشه .مثلا به عنوانDeveloper programmer .مثل علی آقا و یا همسر من. موفق باشین

ناهید 1390/10/21 ساعت 08:13

دوستان کامپیوتری!
توی مدرک دانشگاهی ما نوشته شده مهندسی کامپیوتر-نرم افزار.
در لیست رشته های مورد تقاضاشون هم رشته SOftware engineer هست.چرا برای همین نام اسست نگرفتید که با اسم مدرک دانشگاهی هم یکی هست من توی فرم EOI همین SOftware engineer رو نوشتم . ممکنه ایرادی بگیرند؟

مهتاب 1390/10/21 ساعت 09:16

بابک و علی 123 عزیز:
ممنون از وقتی که گذاشتین (اون سوال مربوط به رشته رو من پرسیدم نمی دونم چرا اسمم رو ننوشته!)
من فوق لیسانس دانشگاه تهرانم رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و لیسانس همین رشته از دانشگاه آزاد و همسرم لیسانس مهندسی نرم افزار از دانشگاه آزاد.
امتحان آیلتسمون 20 اسفنده و می خواستیم تا اون موقع اسسمنت بشیم. مدارکمون هم به اسم
computer science,software engineering ترجمه شده. هر دو هم برایpreassessment می خوایم اقدام کنیم. نظرتون چیه؟
ممنونم که برام وقت میگذارید.

نوشکا 1390/10/21 ساعت 13:28

سپیده جون بلا دوره
خیلی خانمی که برامون فقط از قسمتای خوبش نوشتی چون هر قدر هم که خوشرفتاری کنن ، بازم مملکت غریب به نظرم سخته ...امیدوارم که سلامت و شاد باشین

بچه ها منم 20 دسامبر مدارکم دستشون رسیده ولی هنوز وضعیتم تغییر نکرده ، البته بهشون ایمیل زدم و اونا گفتن صبر کن تا افسرت مشخص بشه

راستی سپیده جون میتونی به ما بگی کدوم شهرا برای اقامت بهترن ؟ منظورم اینه که مثلا کدوم شهر موقعیتهای شغلی بهتری داره ؟ یا کدوم شهر آب و هواش بهتره ؟ راستی شب و روزش چطوره ؟ یعنی طولانی بودن شب تو فصل زمستون توی شهرهای جنوبی ؟ خلاصه از این چیزا ...

راستش مرکز ولینگتون هست اما اب و هواش تعریفی نداره به دلیل اینکه یه جورایی بین دو تا دریا قرار گرفته و می گن خیلی باد و بارونیه . اوکلند بزرگترین شهره و خوب شهر بیزینسی هستش .. کرایسچرچ هم شهر بزرگ و خوبیه .. اما خیلی می لرزه این روزها ..
سپیده

میلاد 1390/10/21 ساعت 16:01

درود بر دوستان
سپیده خانم مثل اینکه شما که نیوزلند هستی اطلاعاتت از ما دست اول تره...آره خدمت زمانش زیاد شده ولی فعلا اجرا نمیشه و گفتن همون 18 ماه باشه تا بعد، اگر سرباز کم آوردن میشه 24 ماه... در ضمن دوستان دارن کم کم منو ناامید می کنن آخه من مدرک مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه پیام نور صفاشهر شیراز دارم ولی اگر قراره level 7 بهش تعلق نگیره که خیلی بد میشه... یعنی امکان داره مدرک دانشگاه منو قبول نکنن؟ دوستان اگر کسی از دانشگاه پیام نور اقدام کرده و تایید شده یک ندایی به من بده تا از استرس بیام بیرون... سپیده خانم از دوستان شما کسی بوده که از دانشگاه پیام نور باشه و تایید شده باشه؟؟؟؟؟

نه .. دوستان اگر کسی اطلاعی داره لطفا کمک کنید .
مرسی
سپیده

عباس 1390/10/21 ساعت 20:42

شب خوش
سپیده خانم میگم یه لیست معتادان وبلاگ دو مهاجر هم درست کنید و اولین اسم هم منو وارد کنید که قبل از هر کاری وبلاگ شما رو چک می کنم!!!

حالا اگر تعداد همین جوری بره بالا شاید واقعا لازم شه
سپیده

علی 123 1390/10/21 ساعت 22:04

دوسوال اساسی:

شهاب جان::: شما سخت افزار خوندید یا نرم افزار؟ کدوم دانشگاه؟ و سابقه کارتون توی چه زمینه ای بود که با این عنوان اسس شدید؟

آقا بابک گل گلاب::: شما سابقه کارتون درچه زمینه ای بوده؟دانشگاه کجا بودید؟

آقا میلاد عزیز::: من جای شما باشم در شرایط کنونی (سرباز بودن و در دست نداشتن مدارک کاری و تحصیلی) اولین قدم رو برمی دارم. یه پری اسس می گیرم تا از اضطراب دربیام خرجش حدود 200 تومنه. استرس قابل انجام بودن یا نبودن مهاجرت خیلی اذیت می کنه. درثانی هرچقدر بگذره دلار می ره بالاتر و هرسال هم ممکنه هزینه های ارزیابی مدارک ومهاجرت توسط دولتها افزایش پیداکنه. هرچند من نمی دونم با توجه به اینکه سابقه کار احتمالا ندارید NZQA شما رو چی اسس می کنه.

مهتاب خانم::: شما درمورد ترجمه مدرک تحصیلیتون دقیقا سیستمی رو پیاده کردید که من به فکرش بودم اما بعد از اومدن ITA منصرف شدم. مترجم شما باهوش بوده که "کامپیوتر" رو "علم کامپیوتر" ترجمه کرده. البته به احتمال خیلی زیاد با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه تهران شما از اسس معاف هستید و فقط ریز نمراتتون رو می خوان.کافیه که در صورت داشتن سابقه کاری مرتبط, خودتون EOI ثبت کنید. به چند پست قبلی من مراجعه کنید و پاسخ NZQA رو درمورد مدرک کارشناسی ناپیوسته من ببینید.

ناهیدخانم::: اگر با عنوان شغلی Developer Programmer اقدام کردید ممکنه اولش به شدت گیر بدن. درهرصورت بهتره اگه اسم دانشگاهتون در LQEA نیست وتا اسمتون از پول در نیومده یه پری اسس بگیرید که دستتون پر باشه. ضمنا مدارکتون رو هرچه زودتر ترجمه و ترجمه ها رو اسکن کنید تا به وقتش ایمیل کنید براشون.

میلاد 1390/10/21 ساعت 22:56

بازم سلام خواهشا اگر کسی از دوستان که پیام نور خونده باشه و واسه اقامت اقدام کرده نتیجه رو بگه تا منم از بلاتکلیفی بیام بیرون... به خدا قید ارشد رو زدم و فقط فکرم این شده که زودتری برم خدمت و اقدام کنم... نیازمند یاری سبزتان هستم...

سپیده جان از شما هم ممنون...

داریوش 1390/10/22 ساعت 04:10

علی (123) عزیز
میشه خواهش کنم در مورد این جمله ای که برای خانم ناهید نوشتی بیشتر توضیح بدی."اگر با عنوان شغلی Developer Programmer اقدام کردید ممکنه اولش به شدت گیر بدن" در چه مرحله ای و چه سخت گیری های؟
مرسی از محبتت.

به سپیده خانم عزیز
سپیده جان چند وقتی هست از ناصر خان خبری نیست. پستی ننوشتن.شما ازشون خبر دارین؟امیدوارم شادو سلامت باشن و همه چی براشون ok باشه

AS far as i know he is busy :P
haven't talked to him for ages ..
Sepideh

علی 123 1390/10/22 ساعت 07:33

آقا داریوش گل::: با توجه به اینکه من عنوان رشته م رو در موقع ثبت EOI به صورت

F2a. Name of qualification
Bachelors degrees, Graduate diplomas

Major area of study
Computer Software

ثبت کرده بودم و کسی هم نمی شناختم که راهنماییم کنه، بعد از اینکه EOI من از pool انتخاب شد در مرحله ITA preliminary check خانم آنیوا میچی بهم ایمیل زد و کلا decline م کرد. اگرچه من این عنوان رو از خود صفحات EOI برداشته بودم. اما بعد از اینکه ترجمه مدرکم رو که به صورت Non-Continuous bachelor degree بود براش اسکن کردم و فرستادم ، ایمیل زد و گفت که من با رابطم در NZQA چک کردم و من رو قانع کرده که از اسس معاف هستید (دانشگاهم در LQEA هست)بنابراین برات دعوتنامه رو به شرط ریزنمراتت میفرستم اگرچه تصمیم نهایی رو آفیسر می گیره. بعدش هم که من برای NZQA ایمیل زدم که جوابش رو در بالای صفحه گذاشتم و محض محکم کاری یه فول اسس هم قبل از دریافت پاسخ این ایمیل اقدام کردم که حدود 1100000 تومان آب خورد. البته درهرصورت فول اسس رو کلا نیاز داریم چون برای کارپیداکردن خیلی به درد می خوره.

بابک جان و شهاب عزیز منتظر پاسختون هستم. ممنون.

البته من ندیدم برای کار احتیاجی باشه ولی برای ادامه تحصیل شاید
سپیده

سلام به همه دوستان :

به ناهید:
برای اینکه شما بتونید بونوس رشته کامپیوتر را بگیرین باید لول 7 تو 3 رشته که اعلام کردند باشین و مهندسی کامپیوتر جز اون نیست ولی نگران نباشین خوده تونها براتون معادل سازی می کنند. البته تو فول اسس معادل سازی می کنند و به نظر من فول اسس کنید تا برای EOI دقیقا همین معادل را بفرستین.


به مهتاب:
من هم دقیقا مثل شما بودم
اول پری اسس کردم بعد ازاون فول و بعدش تازه EOI را پر کردم.

به نوشکا:
من دیروز وضعیتم تغییر کرد و تاریخ لاجم همون تاریخی که پول برداشت شده شد. نگران نباشین.

به میلاد:
من فکر کنم اگه معدل بالای 14 یا 15 باشین و مدارکی بفرستین که نشون بده سطح اونجا خوب بوده ( مثلا پذیرش از دانشگاه دیگه یا حتی سیلابس درسها) میتونه خیلی کمک کنه و در نهایت با یه پری اسس خیال خودتو راحت کن :)

به علی 123:
من سخت آزاد مرکز خوندم معدلم 15 به بالا بود
ولی سابقه کارم کاملا نرم افزاریه
تو مدارک هم رزومه کاری و مدارکی مثل UML,RUP و این چیزها هم فرستادم.

به سپیده خانم:
من و همسرم هم هر روز اول اینجا را چک می کنیم
واقعا ممنون که واسه این سایت وقت صرف می کنید.


ممنون .. بدون کمک شما و دوستان که نمی شه :)
سپیده

بابک 1390/10/22 ساعت 08:51 http://persiance.wordpress.com

@ مهتاب :: نکته مهم مهم مهم :

شما هم فوق لیسانستون رو فول اسس کنید و هم لیسانستون رو. چون برای اینکه bonus point رو بگیرید، همونطور که توی ستون 3 و 4 لیست مشاغل بلندمدت نوشته، باید level 7 اسس بشید. فوق لیسانس شما، اگه درست یادم مونده باشه، level 9 اسس میشه و باهاش نمیتونین برای bonus point ادعا (claim) کنین. اشتباهی که خیلیا میکنن اینه که فکر می کنن برای گرفتن امتیازات اضافه، باید مدرکشون حداقل لول 7 رو داشته باشه. در صورتیکه اینطور نیست. باید دقیقا لول 7 باشه. دلیلش هم اینه که کسی که level 7 اسس میشه، توانایی انجام کارهای اجرایی رو داره. ولی کسی که level 9 اسس میشه، بیشتر تمایل به کارهای آکادمیک و تئوریک داره. (یکی از دوستانم دقیقا همین موضوع واسه اش پیش اومد و کلی ایمیل رد و بدل کرد با Immigration. اونا این توضیحات رو دادن.)

بنابراین فراموش نکنین که هر دو مدرکتون رو برای اسسمنت بفرستین نیوزیلند. و وقتی EOI میفرستین، با فوق لیسانستون امتیاز qualification رو ادعا کنین و با لیسانستون امتیاز bonus point برای مشاغل مورد نیاز در بلندمدت رو. :)

موفق باشید

@ علی123::
لیسان مهندسی کامپیوتر- سخت افزار از دانشگاه اصفهان (دولتی)، معدل 14:32. (این آخرین دیگه خجالت آوره ) :"> از بچگی هم network administrator بودم. :)

Alieza 1390/10/22 ساعت 09:11

Salam, Sepedi khanoom, man sale jadid omadam NZ va jaye dostan khali vase avale January va shabe Christmas omadim Auckland. kolan kheili khosh gozasht, man alan modati ke inja to wellington hastam daram donbale kar migardam amma darigh az yek kare mamoli, torokhoda hamontor ke mardom ro rahnamaei mifarmaeid rajebe mohajerat be inja, age lotf konid beheshon etela resani konid ke inja kar kheili sakht gir miad,inja onjor ke man motevajeh shodam enghadr panahande dare ke olaviate kar ba d az ahalie NZ ba onhast, manam nemidonam dige chikar konam, agenatonam inja davom biaram majboram beram iran, kheili mamnoon az webloge khobetoon, ishallah khoda kheiret bede va hichvaght karet be bimarestan nakeshe. mokhlesiiim, Alireza

راستش اینکه کار در خارج از کشور پیدا کردن سخته هیچ شکی نیست .. اما فکر کنم شما هم یه کم زیاد زود نا امید شدید .. کسی که مهاجرت می کنه صبر کوچیکش برای پیدا کردن کار باید حداقل 3 ماه باشه .. شما که کریسمس اومدید و هنوز هیچکی درست حسابی بر نگشته سر کار چه برسه بخوان استخدام کنند .. حتی اداره مهاجرت هم که ویزای کار می ده 9 ماه برای کار پیدا کردن وقت می ده .. به نظر من ناامید نباشید .. یادتون نره تمام وقت باید بگردید .. رزومه اتون خوب باشه .. و .. حتما پست مربوط به کاریابی امون رو بخونید .موفق باشید
سپیده

بابک 1390/10/22 ساعت 10:42 http://persiance.wordpress.com

علیرضا::

من هم تو مدتی که از افراد مختلف پرسیدم و اطلاعاتی دارم، ندیدم کسی زودتر از 2 ماه بتونه کار پیدا کنه. بهتر از این دسته فقط کسانی بودن که از اول با Job offer رفتن نیوزیلند.

شما برای نوشتن رزومه خوب، مصاحبه خوب، مکالمه تلفنی خوب و job hunting باید از قبل آماده میشدی. هنوز هم دیر نیست. منابع مناسبی رو اینترنت هست که میتونی دست و پا کنی و روشون وقت بذاری. بهتره شما قبل از اینکه جاهای مختلف apply کنی، 2-3 هفته وقت بذاری و رزومه مناسب درست کنی و سایر آیتمهای بالا رو روشون کار کنی. بعدش بری سراغ apply کردن و مصاحبه با جاهای مختلف. :)

روشهای networking و .... هم فراموش نشه.

من اونجا نبودم. قطعا نمی تونم دقیق و با اطمینان صحبت کنم. اما فکر کنم اگه همون اوکلند میموندی و دنبال کار میگشتی، بهتر بود. اونجا یه شهر چند ملیتیه و تازه واردها توش راحتتر پذیرفته میشن.

در ضمن، در مورد اولویت خود کیویها و دیگران فکر کنم یه مقدار زیاد ناامیدانه نگاه میکنی. اگه اونا نیروی کار کافی داشتن، skilled worker استخدام نمیکردن. این رو یه employer تو استرالیا به دوست من گفته بود. بنابراین شما لزوما در اولویت پایینتر نیستین.

یه پیشنهاد دیگه: اگه میخوای تو شهرای مختلف بگردی، بهتره موقعیتهای مختلف رو بر اساس شهر، دسته بندی کنی و قرار مصاحبه در هر محل رو در یک مقطع زمانی ست کنی و مثلا یه هفته یا 3-4 روز بری سفر. اگه همینجوری بخوای آلاخون والاخون بشی که خسته میشی. ;)

من از دوستایی که تو استرالیا کار پیدا کردن شنیدم که اینا تو پروسه استخدام زیاد عجله ندارن و معمولا حتی بعد از اینکه مصاحبه هم میرید، ممکنه 2-3 ماه بعد بهتون زنگ بزنن.

ممنون اقا بابک ..همه اینها درسته و اصلا نباید عجله کرد و نا امید بود :)
مرسی ..
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.