دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ویزای سرمایه گذاری نیوزیلند

خوب این روزا که همه تو فکر دلار و سکه و از این حرفان. حداقل بد نیست بدونیم اونایی که وضعشون خوبه رفتنشون با بقیه که از طریق ویزای کاری و یا سایر انواع ویزاها میرن چه فرقایی داره!


ویزای سرمایه گذاری نیوزیلند چهار روش مختلف داره:

1- ویزای سرمایه گذاری (Migrant Investment)

2- بازنشستگی (Temporary Retirement Category)

3- ویزای کارآفرینی (Entrepreneur)

4- ویزای تجاری بلند مدت (Long Term Business)


1- ویزای سرمایه گذاری (Migrant Investment)

دو کلاس مختلف داره: 

1- کلاس Investor Plus  برای اونایی که خیلی وضعشون خوبه!

2- کلاسInvestor برای اونایی که وضعشون خوبه!


جدول زیر فرق این دو تا کلاس رو نشون میده:


عنوانکلاس Investor Plus   کلاسInvestor
سن مجازمورد نیاز نیست65 سال
سابقه Businessمورد نیاز نیست حداقل 3 سال
میزان سرمایه گذاری10 میلیون دلار نیوزیلند در 3 سال1.5 میلیون دلار نیوزیلند به مدت 4 سال
میزان سرمایه ثابتمورد نیاز نیست 1 میلیون دلار نیوزلند (نیازی به انتقال وجه نیست)
زبان انگلیسی فرد اصلیمورد نیاز نیست آیلتس 3.0 یا بیشتر
زبان انگلیسی افراد خانوادهمورد نیاز نیست آیلتس 3.0 یا بیشتر (یا خریداری ESOL)
حداقل زمان در نیوزیلند44 روز اقامت در نیوزیلند در 2 سال پایانی 146 روز در هر سال
سلامتی و عدم سو پیشینهمثل سایر کلاس های مهاجرتیمثل سایر کلاس های مهاجرتی


خوب مشخصه که حداقل میزان سرمایه برای کلاس ویزای سرمایه گذاری به پول خودمون یه چیزی حدود 1.5 میلیارد تومنه. 

2- بازنشستگی (Temporary Retirement Category)

این کلاس همونطور که از اسمش معلومه مال بازنشسته هاست که خلاصه بعد یه عمری فکر یه اقامت دیگه افتادن و میخوان یه ملت دیگه رو خوشحال کنن. برای اقدام باید شما و پارتنرتون حداقل 66 سال یا بیشتر رو داشته باشین.

حداقل سرمایه مورد نیاز 0.75 میلیون دلار نیوزلنده که به مدت 2 سال در نیوزلند باید باشه. البته باید 0.5 میلیون دلار دیگه هم به این مبلغ به عنوان هزینه های جاری اضافه کنین. در ضمن موقعی که مدارک رو میفرستین حداقل 60،0000 دلار نیوزلند تو سال درآمد داشته باشید. 

3- ویزای کارآفرینی (Entrepreneur)

این ویزا برای اوناییه که تو مملکت خودشون کارآفرین بودن و حالا میخوان همون شغل رو تو نیوزلند ادامه بدن. دو تا کلاس مختلف داره:
1- کلاس Entrepreneur
2- کلاس Entrepreneur Plus

عنوانکلاس Entrepreneur  کلاس Entrepreneur Plus
فایده برای نیوزلندبر اساس طرح پیشنهادی  ایجاد حداقل 3 شغل تمام وقت جدید
سابقه Businessسابقه بر اساس طرح پیشنهادیسابقه بر اساس طرح پیشنهادی
میزان سرمایه گذاریبر اساس طرح پیشنهادی حداقل 0.5 میلیون دلار نیوزلند
سن--
زبان انگلیسیآیلتس 4آیلتس 4
زماندو سالدو سال
حداقل زمان برای گرفتن اقامتماکزیمم 3 سال و مینیمم 2 سالوقتی که شرایط برآورده شود
سلامتی و عدم سو پیشینهمثل سایر کلاس های مهاجرتیمثل سایر کلاس های مهاجرتی

4- ویزای تجاری بلند مدت (Long Term Business)

اما یک کلاس ویزای دیگه تو همین مایه ها هم هست به اسم کلاس سرمایه گذاری بلند مدت یا Long Term Business Category. برای این کلاس باید در نیوزیلند اشتغال زایی کنید و برای این کار باید یک طرح پیشنهادی داشته باشید. برای شروع هم یک ویزای 9 ماهه به شما داده میشه و قبل 9 ماه برای این که ویزاتون تمدید بشه، بایستی مدارکی ارائه کنید که کار شما برای ادامه مشکلی نداشته باشه. با پذیرفته شدن درخواست تمدید ویزای شما، ویزاتون به مدت 3 سال دیگه تمدید میشه. زمان بررسی مدارکتون هم 3 ماه حدودا طول میکشه.

یک چیزی که تو همه این کلاس ها مهمه اینه که نباید این سرمایه، برای دارایی های شخصی مثل خونه، قایق و ... سرمایه گذاری بشه.

ناصر
نظرات 12 + ارسال نظر
ناهید 1390/11/05 ساعت 07:44

ای واییییی...من تو شکم توی online application زده selected . یعنی من از پول دراومدم!!! البته میل برام نزدند..
اصلا انتظار نداشتم به این زودی!!
همسایه ها یاری کنید

D:
Sepideh

علی 123 1390/11/05 ساعت 08:43

ناهید خانم ::: نگفتم زود اسمتون در می آد؟ هنوز جوهر نوشته هام خشک نشده ها... تبریک حالا روی Selected کلیک کنید. حالا باید زود تند سریع مدارک رو حاضر کنید. اگه مشکلی باشه باهاتون تماس می گیرند وگرنه با ایمیل براتون ITA می فرستند و از تاریخ ITA چهار ماه وقت دارید تا مدارک رو به دستشون برسونید.

داریوش 1390/11/05 ساعت 09:40

ناهید خانم تبریک. ایمیل رو باید ظرف 3 یا 4 روز دریافت کنی .اگه اینطور نشد حتما بهشون میل بزن.همین اتفاق برای من افتاد و من حدود 20 روز رو از دست دادم.
موفق باشین

آقا ناصر ممنون از اطلاعاتتون. من رقم هاشم نمی تونم بخونم :)). با توجه به اینکه دلار اینجا نجومی و تصاعدی بالا میره ما میتونیم یوان چین تهیه کنیم اونجا چینج کنیم.

ناهید 1390/11/05 ساعت 12:08

مممنون علی اقا و داریوش خان..
باور کن ما تو پروسه کانادا اینقد الافی کشیدیم که باورم نمیشد تو پروسه مهاجرت کاری انجام بشه..حرف شما کاملا درست بود و زود در اومد امیدوارم اون گیرهای مدرکی رو ندند و ITA رو بفرستند.
مرسی داریوش جان از نکته خیلی مهمتون , حتما این کار رو می کنم .
به امید خبرهای خوب برای همه

Ali 1390/11/05 ساعت 17:44

ناهید خانم ....تبریککککککککککککککککک

مهدی 1390/11/05 ساعت 20:18

با سلام خدمت تمامی دوستان و تبریک به ناهید خانم.
من تصمیم گرفتم که برای یک دوره زبان 6 ماهه حداکثر تا دو ماه دیگه از ایران برم و در حین دوره زبان از اونجا کارهامو انجام بدم چون حداقلش اینه که برای پرداخت هزینه ها دیگه مشکلی ندارم.
از دوستان یک خواهش داشتم: می خواستم اگه براتون امکان داره کل مدارکی رو که در طول فرایند skill migrant بهشون احتیاج داریم (از جمله برای assessment ) را یکجا لیست کنید که من بتونم توی زمانی که دارم همه رو کامل کنم که بعدا برای کامل کردن مدارک مشکلی نداشته باشم.
از همه دوستان بخاطر کمکهاشون و اطلاعات مفیدشون متشکرم.

کلا هرچی مدرک زندگی و کار و شناسایی و تحصیلی و مالی داری ترجمه کن دیگه به اضافه گواهی سوء پیشینه ..
سپیده

مهدی 1390/11/05 ساعت 20:38

راستی یک سوال دیگه هم داشتم.
مایکروسافت از وقتی که بیل رفته دیگه مدرک کاغذی صادر نمی کنه و توی سایت خودش اونها رو لیست میکنه و مدارک رو برای download میگذاره که خودمون می تونیم اونهارو download و print کنیم.
حالا سوالم اینه که اگه بخوام مدارک مایکروسافتم رو هم برای full assess بفرستم و با توجه به اینکه توی این مرحله اصل مدرک رو می خوان تکلیف چی میشه و چیکار باید بکنم.
راستی سپیده خانم از جواب سریعتون متشکرم.

خودشون وارد هستند اینها نگران نباش .. مطمئن باش وقتی بفرستی از مایکروسافت استعلام می کنند و تائید می کنند :)‌
سپیده

فرید 1390/11/05 ساعت 21:56

مهدی جان
من هم می خواستم همین برنامه شما رو پیاده کنم که از طریق یک دوره 6 ماهه وقتی رسیدم نیوزلند واسه مهاجرت اقدام کنم.
ولی امروز به یکی از این موسسات اعزام دانشجو که تخصصی تو فیلد نیوزلند کار میکنه زنگ زدم؛ ایشون گفتن آقا دنبال مهاجرت نباش که خیلیها الان 3 ساله توی نوبت Pool موندن هنوز اسمشون در نیومده. نفهمیدم اینهمه آدمهایی که میان توی این وبلاگ و سوال و جواب میکنن پس سر کارند!!
یک موضوع دیگم که گفتش درباره ویزای تحصیل بود و اونم اینکه اگر دوره تحصیلی شما کمتر از یک سال باشه نیوزلند ویزای تحصیلی بهت نمیده. یعنی اینکه باید برای لیسانس، فوق یا دکتری بخوای بری!!
حالا با این صحبتها من یک مقدار سر در گم شدم نمیدونم والا. دوستان خواهش میکنم اگه کسی اطلاعات بیشتر و جدیدتری داره به اشتراک بذاره!!!

فرید جان، تا 6 ماه بیشتر توی Pool نمی مونی. اگه انتخاب نشی، خود به خود کنارت می زارن! برای اونایی که از Pool دراومدن یه نگاهی به جدول بنداز. مشکل به نظر من اینجاست که همیشه ماها دنبال راحت ترین راه هستیم، از یه طرف طبیعیه و از طرف دیگه کار به اون سادگی که خیلی ها فکر می کنند نیست.
قضیه اینجاست که دوره های کوتاه مدت برای ماهایی که از ایران هستیم برای خیلی از کشورها پذیرفته نیست، مگر این که سابقه مسافرت های قبلی به اون کشور رو داشته باشی و یا مثلا از طرف شرکت و جایی تو رو بفرستن، یعنی یه جایی تو رو تضمین بکنه. وگرنه همیشه حمل بر این میشه که شما میخوای بری و برنگردی و این فقط بهونه ایه که خودتو اون جا برسونی!!
به نظر من خیلی مهمه که هدفتو مشخص کنی، کار یا تحصیل یا ....؟ واین که می خوای چی کار بکنی اونجا؟
موفق باشی/ناصر

بابک 1390/11/06 ساعت 07:09 http://persiance.wordpress.com

فرید جان ::
شما احتمالا به موسسه پرسپولیس زنگ نزدی؟ چون این موسسه به یکی از دوستای من هم که برای مشاوره جهت ویزای دانشجویی پیششون رفته بود، همینا رو گفت.

حرفش صحیح نیست. هرچند این چند ماه اخیر به نظرم به دلیل هجوم مهاجرایی که دیگه برای استرالیا نمیتونن اقدام کنن به سمت نیوزیلند (به خاطر تغییر قوانین استرالیا و سخت گیری بیشتر) یه مقدار کارای اداره مهاجرت نیوزیلند و حتی nzqa کششششششششششدار شده!!!

فرید 1390/11/06 ساعت 17:22

بابک جان،
دقیقا خودشه همین جا بود. نگفتم اسمشو که ضایع نشه. میگه 1200 میگیره که پذیرش جور کنه. به نظر شما قیمت و شرایطش خوبه؟
کسی از آشنایان شما باهاش کار کرده که راضی باشه؟
یکی از دوستان با ایلیاد قرارداد داشت که 1100 داده بود با ویزا، میگفت اگه بدون موسسه بود نمیتونستم از اوکلند پذیرش بگیرم. ولی برای ویزا نمیتونن کاره خاصی انجام بدن.
پیشنهاد شما چیه؟

مهدی 1390/11/06 ساعت 20:54

با سلام خدمت همه
فرید جان اول اینکه من نمی خوام برای این دوره برم نیوزیلند چون خیلی گرون تموم میشه. تا جایی که من تحقیق کردم ماهیانه حدود 1 میلیون هزینه کلاست میشه و حدود یک میلیون هم هزینه زندگی و خونه و...
نکته دیگه ای هم که من توی سایت کالج ها دیدم اینه که دوره هاشون بیشتر از 6 ماه طول می کشه البته به سطحت بستگی داره ولی کلا برای هر level بالا رفتن حدود سه ماه زمان می خواد.
من کشور دیگه ای رو برای این کار انتخاب کردم که هزینش پایین تره ، کلا میخواستم یه مدت از ایران و این جو خرابی که هست و تحریم و ... دور باشم تا هم زبانم رو ok کنم هم برم دنبال update کردن مدارک مایکروسافتم.
در کل به حرف این مراکز اعزام دانشجو و اینها گوش نکن اینها فقط می خوان تو رو به سمتی ببرن که باهاشون قرارداد ببندی و سرکیست کنن.
من خودم زنگ زدم به سفارت نیوزیلند توی تهران و در مورد دوره های زبان سوال کردم ، خانومه که خیلی هم خوش برخورد بود گفت که کافیه که توی دوره ثبت نام کنی ، پولش رو به حساب کالج بریزی ، برات نامه registration بفرستند و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی رو بفرستی به آدرس سفارت نیوزیلند توی دبی. کل زمان لازم برای صدور ویزا رو هم گفت که حدود دو ماه یا بیشتر طول میکشه ولی خوب حالا دبی ویزا بده یا نه معلوم نیست.
دقیقا همین جواب رو هم از سفارت استرالیا سال پیش گرفتم در صورتی که یکی از مشاورهای مهاجرن به صورت خیلی مسخره آمیزی بهم گفت که " مهندس جان استرالیا که بهت ویزا برای آموزش زبان نمی ده"
البته پارسال سفارت استرالیا بهم گفت که می تونی با ویزای توریستی بری اونجا کالجت رو انتخاب کنی ، ثبت نام و پول دادن و ... و از همون جا برای ویزای دانشجوییت افدام کنی فقط باید بعد از اینکه ویزا گرفتی یک بار ورود و خروج داشته باشی. اونقدر خوب جوابمو داد که اصلا باورم نشد. شک کردم گفتم شاید فکر کرده من ایرانی نیستم.
در کل برخورد کارمندای سفارت نیوزیلندو استرالیا خیلی خوب بود برعکس سفارت کانادا که انگار ازم طلبکار بودند. به نظر من بهتره که خودت یک بار زنگ بزنی سفارت و سوال کنی تا مطمئن بشی. یه search تو اینترنت بزن هم آدرسشون توی تهران و هم شماره تلفنشون هست.
من به این نتیجه رسیدم که از این روش برای گرفتن اقامت جلو رفتن خیلی پرهزینه و پر ریسکه حالا تصمیم با خودتونه.

بابک 1390/11/08 ساعت 08:40 http://persiance.wordpress.com

فرید :: یکی از آشنایان من رفته بود پیششون خیلی راضی بود. البته تازه باهاشون قرارداد بسته. منظورم این نیست که از نتیجه راضی بوده. خب، هزینه زیادی هم نداده. همین حدودای شما فکر کنم پرداخت کرده. من اطلاع بیشتری ندارم. :)

البته چیزی که راجع به زمان پروسه مهاجرت و ادامه تحصیل گفته یه خورده کلی و اغراق آمیز به نظر میرسه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.