دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

قابل توجه دوستای جدید

چند وقته که دوستای جدیدی به این جمع اضافه شده و خوب از طرفی هم حجم مطالب وبلاگ زیاد شده و برای دوستای جدید یه خورده گیج کننده شده مراحل مهاجرت و ما هم تو کامنت ها بیشتر راجع به جزئیات بحث می کنیم تا کلیات. سپیده خانوم قبلا یه صفحه درست کرده بودن که سوالات متداول در اون جواب داده شده و لینکش رو هم سمت راست صفحه در قسمت صفحات وبلاگ می بینید.


من هم پست هایی که برای شروع مراحل مهاجرت به نیوزلند رو در یه صفحه به اسم "مراحل مهاجرت و پست های مرتبط" در یه جا جمع کردم که برای شروع، از دوستای جدید خواهش می کنم اول این پست ها رو بعلاوه صفحه سوالات متداول بخونید و با مراحل مختلف مهاجرت آشنا بشید. تجربه ما و دوستای دیگه تو این وبلاگ نشون داده که مهاجرت به نیوزلند و شروع مراحل اون اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست و با کمی دقت و وقت گذاشتن می تونید به راحتی مراحل مختلف رو پشت سر بزارید. هیچ کس دیگه ای هم به اندازه خودتون راجع به مدارک خودتون آشنایی نداره و می تونین بدون نیاز به مشاور و غیره کار خودتون رو پیش ببرید.


با آرزوی موفقیت برای همه......


/ناصر 

-------------------------------------------------------------------------- 

 

من هم دارم روی لیست سوال و جواب ها کار می کنم و هر روز بهش اضافه می کنم. فعلا با سوال های کلی شروع کردم که برای همه کسانی که تازه شروع به اقدام کردند مفید هست. و کلی دیدتون رو نسبت به مراحل اقدام باز کنه. فکر می کنم بعد از مدتی به خیلی از سوال ها توی همون صفحه پاسخ داده بشه.  

در مورد لیست هم دوستانی که اپ دیت دارند لطفا خبر بدهند که رکوردشون رو به روز کنیم. اینجوری بقیه می تونند ببینید با چند امتیاز حدودا مسیر رو تا گرفتن ویزای و مراخحل مختلف در چه زمانی طی می کنند.  

فکر می کنم هنوز مسیر مهاجرت نیوزلند خیلی ساده است و زمانش کوتاه هست. راستش می بینم روزهایی رو که مثل کشورهای دیگه این زمان به چندیدن سال تغییر کنه .. هرکسی قصد داره و به راهش مطمئن هست به نظر من یک روز رو هم نباید هدر بده.  

موفق باشید 

سپیده

نظرات 37 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1390/11/05 ساعت 22:27

سلام
ناهید خانوم مبارکه!! ایشاله به سلامتی :)
شما کی EOI پر کردین؟ رشتتون چی بود ؟ امتیازتون چند بود و آیلتس داشتید یا نه؟؟ ممنون میشم جواب بدین

علی 123 1390/11/06 ساعت 04:39

سوال من و آقا داریوش:::
اصل مدرک آیلتس رو بفرسستیم یا کپی برابر با اصل رو؟

بابک 1390/11/06 ساعت 07:19 http://persiance.wordpress.com

ناهید خانم :: مبارکه. ایشالا امروز و فردا بهتون ایمیل میزنن. وضعیتتون رو سایت هم با اطلاعات تکمیلی آپدیت میشه. به فکر مهیا کردن مدارکتون باشید. از هر چیزی هم دو نسخه ترجمه تهیه کنید. چون به هر حال بهشون نیاز خواهید داشت و سفارش دو نسخه ترجمه هزینه کمتری داره تا اینکه هر بار به صورت مجزا ترجمه کنین.

به فکر حساب بانکی مشترک، ترجمه قبوضی که به یه آدرس برای شما و همسرتون میاد و مشابه اینها هم باشین که انشالا بعدا که افسر پرونده بررسی مدارک رو شروع کرد، این چیزا رو دوباره ازتون نخواد و زمان رو از دست ندین.

سپیده خانم :: با توصیه شما برای از دست ندادن وقت موافقم. اما همین حالا هم پروسه مهاجرت ما نسبت به کسایی که 6 ماه پیش اقدام کردن به نظر طولانیتر شده

بابک 1390/11/06 ساعت 07:28 http://persiance.wordpress.com

علی 123 و آقا داریوش ::
کجا میخواید بفرستید؟ اگه به nzqa میخواید بفرستید که باید اصل اصل باشه. اگه برای ITA هستش، میتونین کپی برابر اصل (مهر مترجم) رو مثل من بفرستید. ولی به محض اینکه آفیسرتون معلوم بشه، ازتون اصل مدارک کل زندگیتون رو میخوان (قباله ازدواج، گواهی اشتغال به کار، مدارک تحصیلی و ...)

آرمین 1390/11/06 ساعت 07:57

سلام دوستان

من فرم های EOI رو به صورت online پر کردم ولی هنوز تاییدش نکردم. من الان 135 امتیاز دارم با سابقه کاری 8 سال ولی سه ماه دیگه سابقه کاریم به 10 سال میرسه و میشه 140. به نظرتون همین الان با 135 بفرستم یا صبر کنم بشه 140 سریعتره؟

راستش خیلی تصمیم سرنوشت سازی هست !! چون نمی دونی سه ماه دیگه اوضاع چی میشه .. به هر حال با امتیاز ۱۳۵ هم سریع از پول در میای .. ولی انتخاب باز با خودته ..واقعا نمی شه گفت ..
سپیده

آرمین 1390/11/06 ساعت 08:04

ببخشید یه سوال دیگه هم دارم. طبق آخرین قوانین دیگه به کسایی که شغل و تحصیلشون در لیست Skill Shortage List هست ویزای مهاجرت نمیدن و WTR یک ساله میدن. آیا این مدت زمان یک سال ویزای WTR هم جزو زمان مورد نیاز برای اخذ citizenship محسوب میشه؟ اینکه بدونی تو سال اول باید 3 ماه کار کنی و گرنه باید برگردی یه کم به آدم استرس میده مخصوصا برای امثال من که رشته کاریمون خیلی خاصه.

شهروندی رو بعد از ۵ سال اقامت می دهند .. اما چون این ویزا در واقع به اقامت قراره ختم بشه نمی دونم میاد توی شهروندی یا نه زمانش .. حالا چه فرقی می کنه مثلا ۵ سال یا ۵ سال و ۶ ماه !!
سپیده

داریوش 1390/11/06 ساعت 08:40

آقا بابک عزیز
مرسی از پاسخت. من که برای nzqa آیلتس و که نفرستادم هیچی، لیسانس و ریز نمرات و دیپلم رو فقط اصل فرستادم(به همراه ترجمه) بقیه رو کپی تایید شده و ترجمه مدارک رو ارسال کردم. با این وصف خدا به داد برسه.آخر از استرس جان به جان آفرین تسلیم می نمایم.

ناهید 1390/11/06 ساعت 09:05

سپیده خانوم و اقا ناصر دست شما درد نکنه بازم به خاطر اطلاعاتتون ..
اگه کاری از دست ما ها بر می یاد که توی این طبق بندی اطلاعات یا قسمت دیگه کمکی می کنه حتما بگید تا ما هم بتونیم به بقیه دوستان کمک کنیم.



..دوست عزیز بدون نام. من هنوز ایمیل دریافت نکردم تا بدونم نظرشون روی فرم های من چی بود و لی با حساب خودم امتیازم 130 بوده.
رشته من نرم افزار دانشگاه فردوسی بوده.ایلس 6.5 هم دارم و توی فرم ها نوشتم.10سال هم سابقه کاربیمه ای به عنوان مهندس نرم افزار..همین.

فرم ها رو 19 Dec فرستادم ولی 9 Jan پول از حسابم برداشت شد.25 Jan هم وضعیتم توی سایت تغییر کرد و سلکتت شد .هنوز میل دریافت نکردم

ناهید 1390/11/06 ساعت 09:13

ممنون بابک جان .
اتفاقا امروز فردا می خوام بدم لیسانس و ریز نمرات رو ترجم کنند .ولی مگه ترجمه رو دو بار باید براشون بفرستیم؟؟یعنی دوبار ارسال مدارک داریم؟

دیروز توی INZ1105 برای همین مدارک نگاه می کردم .نوشته
All documents you supply with your application
should be either originals or certified copies of
originals. If you send certified copies, we may
ask for originals at a later date. Your Invitation
to Apply for residence may include instructions
about whether you should provide original
documents or certified copies.

من امیدوارم اصل مدارک دانشگاهی رو نخوان .ولی ایلس رو همیشه باید اصلش رو بفرستین .برای کشورهای دیگه هم همین طوره ایلس اصل ولی بقیه رو میشه ترجمه رو فرستاد.

احمی 1390/11/06 ساعت 09:48

سلام

۱-اینترنتی که اون جا میگیرین حجمش در ماه 20 گیگ هست؟ یعنی حجم نامحدود نداره؟ قیمتش چه قدره؟

2- ببخشید خانم سپیده و آقای ناصر هیچ گونه آشنایی با هم ندارند که دو تا پست 20 تا دلیل برای مهاجرت کردن و نکردن با هم خیلی فرق داره

اون پست در واقع یه بحث بود برای اینکه اونهایی که با نیوزلند اشنایی ندارند یه ایده ای بگیرند.
اینترنت ۵۰ گیگ و غیره هم هست .. من همه plan ها رو نمی دونم اما بعضی شرکت ها نامحدود هم می دهند .. در واقع همه اینترنت ها نامحدود هست اما بعد از مثلا ۴۰ گیگ سرعت اتون میاد پایین .. می تونید توی سایت ودافن و تلکام انواع سرویس ها رو ببینید .
سپیده

به بایک:
شما CO براتون مشخص شد؟ اگر معاوم شد یه خبری بدین :)

وحید 1390/11/06 ساعت 10:09

ببخشید مدرک فوق لیسانز و آزاد رو ارائه بدیم امتیازش با هم جمع میشه ۵۰+۵۵=۱۰۵ یا فقط امتیاز فوق لیسانز محسوب میشه یعنی ۵۵ تا. بنده فوق لیسانز دولتی با معدل خوب دارم ولی لیسانز آزاد با معدل پایین . فقط مدارک و ریزنمرات فوق لیسانز رو ارائه کنم کافیه یا لیسانز رو هم باید ارائه کنم؟

نه دیگه .. نوشته بالاترین مدکی که داری چیه .. امتیازش رو می ده .. برای مدارکت ولی هردو رو باید بفرستی به هر حال .. و اگر اسم دانشگاهت توی لیست نیست باید حتما با nzqa اسسمنت انجام بدی برای مدارک .
سپیده

بابک 1390/11/06 ساعت 11:21 http://persiance.wordpress.com

راستی، نگران نباشید. اشتباه از من بود. من آیلتس نفرستادم واسه nzqa. ببخشید. اما مدارک تحصیلیم اصل بود. :)

برای بعد از ITA هم که همون موارد بالا رو در نظر داشته باش.

مهدی 1390/11/06 ساعت 12:27

به الهام خانوم:
ببخشید رشته ی شما مهندسی کنترل بود یا مهندسی الکترونیک؟ و سوال دیگه اینکه شما به عنوان نفر اصلی اقدام کردین یا همسرتون؟


راستی از سپیده و ناصر عزیز هم تشکر فراوان دارم
اینجا آدرس یه سایتی رو گذاشتم که توش راجع همه ی ابعاد مهاجرت توضیح کامل داده و دوستان می تونن از اون برای محاسبه ی هزینه های زندگی و آمار مهاجرین حتی ایرانیا و ........تا راهنمای خرید ماشین رو داخلش پیدا کننhttp://www.emigratenz.org/cost-of-living-in-new-zealand.HTML

بابک 1390/11/06 ساعت 13:38 http://persiance.wordpress.com

ناهید عزیز :: نه. من کلی گفتم. احتمال اینکه ترجمه دیگه‌ای از این مدارک در آینده مورد نیازتون نباشه، کمه. مثلا اگه بخواید ادامه تحصیل بدین، یا جای دیگه ای این مدارک رو برای اعلام جزییات تحصیل و ... ارائه بدین. سایر مدارک مثل کارت ملی، شناسنامه و ... هم همینطور. یه جور آینده‌نگریه دیگه. :)

شهاب عزیز :: آفیسر من 16 ژانویه معلوم شد. یه سری مدارک رو باید دوباره بفرستم. ایمیل محل کار فعلیم (مدیر مستقیم و مدیر منابع انسانی) رو هم خواستن که باهاشون مکاتبه کنن و تاییدیه بگیرن.

سعید م 1390/11/06 ساعت 15:53

سلام به تمام دوستان فعال و پویا
واقعاً مطالعه مطالب وبلاگ و همچنین بخش نظرات، هیجان و پویایی خواصی داره و تمام اینها مدیون دو عزیزه (سپیده خانوم و آقا ناصر).
در مورد تلاشتون کاملا موافقم دسته بندی مطالب وبلاگتون کار بسیار مفیدی و در عین حال موفقی هست.

موفق باشید
بازم بهتون سر میزنم

ممنون و ما به دوستان خوب مثل شما نیازمندیم :)
سپیده

علی 123 1390/11/06 ساعت 17:44

درووود بابک جان آقا حالا واقعا ً در محل کار شما مدیر مستقیم و مدیر منابع انسانی اصلا می دونن ایمیل چیه که بخوان انگلیسی بخونن که هیچ, جوابش رو هم بدن؟؟!!
آخه محل کار من که فرق قاشق و درخت رو نمی دونن چه برسه به ایمیل و زبان ممالک کفریه و اینجور چیا... چه حرفا تازه اگه همه اینها رو هم بلد باشن حسادت رو چیکار کنن. جدیدا هم بخشنامه اومده هرکی می خواد بره خارج باید از 50 روز قبل به اداره اعلام کنه اون هم به قسمت لانه زنبور. تکلیف چی می شه؟ دو سه تا ایمیل بسازیم؟
آقا داریوش::: استرس نداشته باشین درست می شه.اینو دریاب که دلار داره می آد پایین. هرچند من تا به این لحظه 2500 ضرر کردم! خدایی نکرده سکته کنین اوکلند موکلند کلون ملون.

داریوش 1390/11/06 ساعت 17:50

اقا مهدی
مرسی از بابت آدرسه سایتی که شیر کردی . به نظرم یه بسته اطلاعاتیه خوبیه

[ بدون نام ] 1390/11/06 ساعت 22:59

ببخشید بنده که فوق لیسانز فوق از دانشگاه سراسری که اسمش تو لیست هست با معل خوب و لیسانز آزاد که اسمش تو لیست نیست با معدل خیلی پایین دارم حتما باید مدارک وریز نمرات لیسانزم رو هم ارایه بدم و

حتما با nzqa اسسمنت انجام بدم؟ آخه ممکنه نمرات و معدل پایین دوره لیسانس روشون تاثیر بد بزاره

اگر من بودم در مرحله اول ‌EOI اقدام می کردم چون مدرک فوق از سراسری هست و اگر اسم دانشگاه تو لیست بدون اسس قبول می شه .. اما همزمان مدارک رو برای اسس می فرستادم که اگر بهت گیر ندادن و اسس نخواستند که چه بهتر اگر خواستند تا اون موقع حاضر شده و بهشون ارائه می دی
سپیده

بابک 1390/11/06 ساعت 23:12 http://persiance.wordpress.com

علی 123 :: اسمش رو میخواین بذارین خوش شانسی یا هر چیز دیگه، مدیر مستقیم من مدیر آی تیه. از این بابت خوشبختانه مشکل چندانی نیست. بالاخره باید افراد رو توجیه کرد اگه ایمیل خارجکی به دستشون رسید، فکر نکنن یه دختر انگلیسی میخواد باهاشون دوس شه. البته فکرشون مال خودشون، یه کاری نکنن ما ریجکت شیم!!!

:))
سپیده

عبدالرضا 1390/11/06 ساعت 23:27

با سلام به همه
من درست نفهمیدم که به کسایی که رشته شون تو لیست Skill shortage هست ویزای مهاجرت میدن ؟!!
یعنی من که رشته ام مهندسی عمران هستش، بهم ویزای اقامت دائم نمیدن ؟ و ویزای یکساله کاری میدن ؟

در واقع احتمال اینکه بهت ویزای اقامت ندن هست .. که در این صورت بهت ویزای کار ۱ ساله می دن اگر کار پیدا کردی بهت ویزای اقامت می دن .. در واقع می خوان مطمئن شن کسانی که به عنوان مهاجر با استعداد می گیرند در زمینه کاری خودشون اونقدر خوب هستند که بتونند در همون زمینه کرا پیدا کنند .. به نظر من خیلی منطقی هست .. چون کسی که نتونه در عرض ۱ سال کار پیدا کنه خوب توجیهی برای موندن در کشور نداره ..
سپیده

وحید 1390/11/07 ساعت 00:43

عذر میخوام که دارم دوباره سوال میپرسم.
بله دانشگاه فوقم سراسری گیلان هست که تو لیست و دانشگاه لیسانسم آزاد هست.
منظورم اینه که میشه فقط با مدرک فوق لیسانس اقدام کنم و اونا اصلا کاری با مدرک لیسانسم نداشته باشن. یعنی افیسر نه مدرک لیسانسمو ببینه نه ریز نمرات لیسانسمو. آخه هم معدل لیسانسم به دلایلی پایینه(۱۲.۶۵) و هم حدود ۴ ماه طول میکشه دانشگاه آزاد ریز نمره بده.
کلا منظورم اینه که اونا اصلا به لیسانس کاری نداشته باشن و تکیه به فوق لیسانس بکنن. امکانش هست؟

بازهم عذر میخوام و با تشکر از شما.

نه . احتمال زیاد اونها با لیسانس ات کار دارند .. :)
سپیده

حسین 1390/11/07 ساعت 09:37

سلام.
دوستان الان 10 روزه که توNZQA وضعیتم از Allocation به In Process تغییر کرده ( البته بعد از ایمیل پیگیری که زدم بعد از یک ماه ، که همون جواب تعطیلات و حجم زیاد پرونده ها تو ماه آخر سال )
فکر می کنید نرماله این مدت یا باز پیگیری کنم ؟ ممکنه منتظر تاییدیه دانشگام باشن؟ اصل مدرک رو هم فرستادم

نسیم 1390/11/07 ساعت 11:36

ما که نیوزیلند کسی رو نداریم چه طوری باید از ایران پیشنهاد کار پیدا کنیم تا امتیازمون بره بالا؟
نتونیم پیشنهاد کار پیدا کنیم مشکلی ایجاد نمی کنه؟

راجع به ویزای کاری نیوزلند کنار صفحه یه لینک هست. اونها رو بخونید تابیشتر اشنا بشید. اکه امتیازاتتون مناسب باشه، نه./ناصر

امین 1390/11/07 ساعت 13:24

دوستان سلام

کسی میدونه در این آشفته بازار چطور میشه از یه منبع مطمئن نرخ روز دلار نیوزلند در بازار رو پیدا کرد؟

جستجوی من در اینترنت که نتیجه بدردبخوری نداد!
چند تا منبع غیر مطمئن بود ولی بنظر قیمتها مال صد سال پیش بودن.

ممنون میشم اگه کسی یه سایت خوب سراغ داره اعلام کنه

دلار نیوزلند که تو ایران نیست. میتونی نرخ تبدیلشو مثلا به دلار استرالیا که توایران میفروشن تو سایت بانک های مثلا نیوزیلند (BNZ یا national bank) ببینی و بعد دلار نیوزلند رو بهش تبدیل کنی. نمیدونم، اما ٣-٢ سال قبل صرافا از این مساله سو استفاده می کردن و نرخ دلار نیوزلند رو بالاتر میکفتن! الان رو نمیدونم ! ناصر

علی 123 1390/11/07 ساعت 14:49

آقا حسین, من پرونده م رو برای فول اسس NZQA پست کردم. 5 ژانویه به دستشون رسید, از ششم ژانویه وارد مرحله Allocation شد و همینجور موند... تا امروز که 27 ژانویه هست وارد مرحله Evaluation شد.
آقا داریوش گل::: پرونده من و شما که 7 دسامبرفرستادید داره با فاصله حدود یک هفته ارزیابی میشه!!! بس ناجوانمردانه س.

به حسین:
وضعیت من هم همینطوری بود یه دفعه همه مراحل طی شد
نگران نباش و فکر کنم با توجه به اینکه اصل مدراک فرستادی تایید دانشگاه نمیگیرن (حدس من)

علی 123 1390/11/07 ساعت 17:02

دوستان شاید برای بعضی پیش پا افتاده باشه اما فکر کردم ممکنه به درد بعضی دیگه بخوره. برای مشاهده نرخ لحظه ای برابری 1090 پوند در مقابل دلار به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=1090&From=gbp&To=usd

این به اون معنا هستش که موجودی ویزاکارت شما در لحظه ای که هزینه لاج رو ازش کم می کنن چقدر کسر می شه. ضمنا یه هزینه تبدیل هم داره که اون هم بانک از حسابتون کسر می کنه.

مهتاب 1390/11/07 ساعت 17:26

به وحید:
اگر رشته شما جزء shortage list باشه برای گرفتن امتیاز مدرک و کار توی اون لیست، باید اون چیزی که توی ستون سوم shortage list نوشته شده داشته باشید. مثلا من رشته ام کامپیوتره و باید لول 7 داشته باشم تا امتیاز مدرک و کار توی لیست رو بگیرم، برای لول 7 هم باید مدرک لیسانستون مورد تایید باشه و اسس بشه... 10 امتیاز فوق لیسانستون رو هم جدا بدون اسس می گیرید.
برای اینکه ثابت کنبد لیسانستون با توجه به اینکه معدلتون پایینه معتبره باید براشون آسمومن ریسمون ببافین. من و همسرم هم الان توی همین مرحله ایم.
موفق باشید

الهام 1390/11/08 ساعت 05:05

به مهدی
رشته من برق- الکترونیک هست و خودم اپلیکنت هستم. برای همسر هم امتیاز نخواستم.
خدا کنه از من ایمیل مدیر منابع انسانی رو نخوان...اونوقت چه خاکی به سر بریزم...خدا رو شکر رئیس مستقیمم رو توجیه کردم ولی امور اداری که توجیه شدنی نیستن اونم توی سیستم دولتیییییییییییی...

اکبر 1390/11/08 ساعت 08:34

به الهام ،

به جای غصه خوردن ، دم بچه های دپارتمان آی تی رو ببین که به اسم مدیر منابع انسانی یا هر چیز دیگه ای با دومین شرکت واسه اش اکانت ایمیل بسازند و تحویل شما بدن. صداش رو هم در نیارن.

سارا 1390/11/08 ساعت 18:45

به الهام و اکبر
با توجه به اینکه سابقه کار توی جای دولتی داشتم و تا حدودی اون شرایط رو لمس کردم، می دونم که ممکنه مشکلی پیش بیاد، اما اینو هم در نظر بگیر که توی اپلیکیشنت قبول کردی که هر جا اداره مهاجرت از تو تقلب یا فریب ببینه، در هر زمانی بتونه رجکتت بکنه. با شرایط فعلی به نظر من اگه ایمیلی ازت خواستن، براشون توضیح بدی که منابع انسانی اگر متوجه اقدامت بشه، برای کارت مشکل ایجاد میشه، اما رئیس مستقیمم در جریان کاره و من میتونم ایمیل اون رو بفرستم تا برام مشکل ایجاد نشه. با شرایطی که الان ایران تو دنیا داره، به نظر من ازت قبول می کنن.

الهام 1390/11/09 ساعت 05:17

تشکر سارا جون
من هم داشتم به همین راه حل فکر می کردم..ولی مطمئن نبودم صداقت اینجا بهترین راه حل هست یا نه ولی ظاهراْ چاره ای نیست جز اینکه صادقانه بگم اینجا چه خبره...شاید درک کردن..

حمید 1390/11/10 ساعت 08:37

اگه برای سابقه ی کار خودمون یه شرکت کوچیک داشته باشیم پوئن مثبته یا منفی؟ آفیسر نمی گه که طرف شرکت خودش داشته الآن میخواد بره یه کشور دیگه بشه کارمند؟

نه . افیسر که اینو نمی گه .. هرچی سابقه مرتبط داشته باشی مفیده به هر حال .. اما شاید شاید توی مصاحبه ازت سوال بشه حالا شرکت داشتی می خوای بری می خوای چی کار کنی و یا تو که شرکت داری چرا می خوای بری مثلا کارمند شی و غیره .. یعنی در واقع ممکنه دنبال جواب قانع کننده باشه .. همین
سپیده

مرجان 1390/11/18 ساعت 12:17

سلام با تشکر از وبلاگ خوبتون و زحمتی که در دسته بندی مطالب کشیدید . من جواب یک سوال پیدا نکردم در شرایطی که سابقه کار از دانشگاه باشه یعنی به عنوان استا د دانشگاه بخوام اقدام کنبم مدرک سابقه کار رو چطور باید ارسال کنم ؟در سابقه کار دانشگاه ساعت کار ذکر نمیشه و البته توی سایت خوندم که مشاغل نیمه وقت ساعت کارشون جمع میشه تا معادل تمام وقت بشه این مشکل ر و چطوری میشه حل کرد و حال اینکه تعریف شغل تمام وقت تدریس ۹ ماه از سال در حالی که تعریف سایت اینه که هفته ایی ۳۰ ساعت کار تمام وقت محاسبه میشه. ؟ اگر کسی در این مورد اطلا عا تی داره ممنون میشم کمک کنه و یا اگر کسی میشناسید که سابقه کار مشابه داره ایمیل به من بدید مستقیم سوال کنم
اما یک سوال دیگه آیا نمره مدارک تحصیلی رو از بالاترین مدرک میگیری یا مثلا هم از لیسا نس هم فوق البته فکر میکنم منطقی اینه که از آخرین مدرک بگیری اما سوال یکی از دوستان منو به فکر انداخت اگر مدارک به هم مربوط نباشه یعنی در دو رشته مختلف باشه چطور؟ با سپا س

من متوجه منظورتون نشدم. شما اگه نامه سابقه کاری تمام وقت بگیرین قاعدتا نباید مشکل داشته باشین. شغلهای دولتی هم که ساعت کارشون تو هفته مشخصه و اینو احتمالا بتونین تو یه نامه توضیح بدین. ایران رو من نمیدونم، ولی اساتید دانشگاه معمولا جزو پرسنل تمام وقت دانشگاه محسوب میشن. باز هم دوستانی که از طریق این شغل اقدام کردن لطفا اه اطلاعاتی دارن بگن.

امتیاز رو از بالاترین مدرک می گیرین. معمولا ملاک لیسانسه برای ارزیابی اینکه امتیاز اضافی long term skill shortage رو بگیرین یا نه. ولی بعضی از رشته ها فرق می کنه و احتمالا استاد دانشگاه مدرکش فرق می کنه. رشته خودتون رو توی فرم INZ1093 چک کنید. /ناصر

روزبه 1390/12/03 ساعت 15:29

ممنون از اطلاعات عالی و بدردبخورتون . چرا شما 1 پیج در فیس بوک باز نمیکنید ؟

هست. لینکش کنار صفحه هست و اگه فیلتر نباشین بالای صفحه سمت چپ. http://www.facebook.com/2migrators

فرزاد 1391/01/24 ساعت 17:09

با درود به خدمت شما
من نتیجه Pre-Assessment رو گرفتم و می خوام بدون داشتن مدرک آیلتس ادامه کارهای مهاجرت رو انجام بدم تا وقت تلف نشه. بهد از حدود 5 ماه دیگه می تونم مدرک آیلتسم رو ارایه بدم. خواهشمندم به من بگید که چه جوری می تونم این کار رو انجام بدم؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.