دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

آیا می دانید در نیوزلند ... ؟

آیا می دانید اگر خانه خریدید و یا اجاره کردید باید به شرکت ها توزیع کننده برق تماس بگیرید و برق درخواست کنید ؟ و وقتی به خانه ای جدیدی رفتید برق خانه قبلی رو تماس بگیرید و قطع کنید ؟ 

    

آیا می دانید اسمان همه جا یک رنگ نیست و آسمان اینجا واقعا آبی است ؟ 

 

آیا می دانید اشغال هایتان فقط هفته ای یک بار جمع اوری می شود ؟ 

   

آیا می دانید نیوزلند کشوری است با بیشترین مساحت زمین نسبت به جمعیت ؟   

آیا می دانید اگر همسایه ها سر و صدا کنند می توانید به Noise control شکایت کنید و آنها میزان سر و صدا رو اندازه می گیرند و همسایه اتان را جریمه می کنند ؟ 

 

آیا می دانید ولینگتون یکی از پربادترین شهرهای نیوزلند و شایدم دنیا ست ؟ 

  

آیا می دانستید نیوزلندی ها خود را Kiwi می نامند ؟   

آیا می دانید وقتی خانه اجاره می کنید هزینه ای به اندازه ۲-۳ هفته رو به صورت رهن پرداخت می کنید و وقتی موعد اجاره تمام شد آن را پس می گیرید ؟  

 

آیا می دانید تمام سقف ها در نیوزلند شیروانی است ؟ 

 

آیا می دانید نیوزلند کشوری است با کمترین استفاده از پول نقد در مبادلات روزمره ؟ یعنی همه چیز کارتیه !

 

آیا می دانید وقتی خانه اجاره می کنید هرگونه خسارتی به خانه می زنید را یا باید درست کنید و یا هزینه تعمیرش را پرداخت کنید ؟ 

 

 آیا می دانید برای اشغال ها قابل بازیافت باید سطل های مخصوص داشته باشید ؟  

 

آیا می دانستید جنگل های نیوزلند هیچ حیوان درنده و خطرناکی ندارد ؟ 

 

آیا می دانید هزینه اب در نیوزلند بسیار ارزان است و اکثرا برای خانه ای که اجاره می کنید مجانی است ؟  

  

آیا می دانید تعداد سرانه گوسفند به ادم در نیوزلند ۹ به ۱ هست. یعنی به ازای هر ۱ انسان ۹ گوسفند وجود داره ! 

آیا می دانید اگر خانه خود را تمیز نگه داری نکنید صاحب خانه و همسایه ها می توانند از شما شکایت کنند؟ 

 

آیا می دانید هلکوپتر ها گاهی از بالا تمام درختان را چک می کنند و عکس می گیرند و اگر درختی را حتی در حیاط خانه اتان قطع کنید جریمه می شوید ؟ 

  

آیا می دانید برای اشغال ها باید کیسه های مخصوص نارنجی رنگ داشته باشید و الا هرگز اشغالتان جمع اوری نمی شود ؟ 

 

آیا می دانستید Kiwi پرنده ایست شکل کیوی و فقط در نیوزلند یافت می شود و پرواز نمی کند ؟ 

 

آیا می دانید برای اسباب کشی؛ کمپانی ها حتی برایتان وسایلتان را بسته بندی می کنند؟ 

 

آیا می دانید نیوزلند دلار خودش را دارند و به عنوان NZD شناخته می شود؟  و در ایران هم یافت نمی شود؟ 

 

آیا می دانید رانندگی در نیوزلند بر خلاف جهت رانندگی در ایران است و راننده سمت راست می نشیند ؟ 

 

آیا می دانستید حداکثر سرعت مجاز رانندگی در شهر ۵۰ و در اتوبان ها ۱۰۰ است؟ 

 

آیا می دانستید در نیوزلند پرطرفدارترین ورزش Rugby است ؟  

 

آیا می دانید طبق قراردادهای کاری علاوه بر مرخصی های معمول ۵ روز در سال مرخصی خاص مریضی دارید ؟  

 

آیا می دانید از نیوزلند می توانید به قطب جنوب سفر کنید ؟ 

 

آیا می دانید اینجا بانک ها دنبال اتون میان و خواهش می کنند ازشون وام بگیرید ؟ 

 

آیا می دانید دیگه فعلا مخم نمی کشه و بقیه اش رو بعدا می نویسم  

 

آیا می دانید دارم فکر می کنم یه بخش ؛آیا می دانید؛ باز کنم و روزی یه جمله براتون بذارم !! 

 

آیا می دانید منتظر نظرهای شما هستیم  

 سپیده

 

نظرات 132 + ارسال نظر
حامد 1390/11/07 ساعت 21:49

ایا میدانید من از کودکی تا به حال عاشق نیوزیلند و مخصوصا شهر اوکلند هستم؟ ایا میدانید که 5 ماه من هر روز وبلاگ شما رو با یه شوق خاص چک میکنم؟ ایا میدانید شما تنها وبلاگ فارسی از اوکلند هستید وا واقعا مطالب عالی دارید؟ایا میدانید خیلی خیلی دستتون درد نکنه؟؟؟

مرسی ی ی :)
سپیده

الهام 1390/11/08 ساعت 04:57

مرسی سپیده جون...خیلی خوب بود...مگه اینکه کیوی ها منو منظم کنن!!

نسیم 1390/11/08 ساعت 05:24

آیا می دانید شما همه را معتاد خود کرده اید؟
فکر می کنم یه نسیم دیگه هم به این وبلاگ اضافه شده
پس من از این به بعد می شم نسیم ۳۶۴

Sounds good :)
Sepideh

علی 1390/11/08 ساعت 06:38

مرسی
منم که معتاد همیشگی
واقعا ممنون از این همه خوبیتون سپیده خانم و آقا ناصر

ناهید 1390/11/08 ساعت 06:50

ممنون و این جمله خیلی خوب بود و امیدوارکننده.
آیا می دانید اسمان همه جا یک رنگ نیست و آسمان اینجا واقعا آبی است!..
امیدوارم همه ما روزی بهش برسیم.

مهتاب 1390/11/08 ساعت 06:51

آیا می دانید چقدر دوستت دارم
ممنونم عزیزم دلمون آب افتاد.... ای خداااا کی ما رو می بری اونجا؟!
دوست گلم خیلی لطف داری و خیلی ممنونم از این همه وقتی که می ذاری... دوست دارم یه روزی بتونم یه جوری جبران کنم

آرش 1390/11/08 ساعت 07:01 http://solaryom.blogfa.com

آیا می دانید ما ممنون شما هستیم!

Ali 1390/11/08 ساعت 07:09

ایا میدانید من با امتیاز 135 چهار ماه در پول مانده و عنقریب غرق میشوم؟؟؟

ای بابا .. دوستان همه دست به دعا شید دوستمون اسمش در بیاد
Sepideh

کیارش 1390/11/08 ساعت 07:48

لطفا درباره وضعیت بچه ها (منظورم بچه های 2 تا 5 ساله) در نیوزلند و امکانات دولت برای کمک به پدر و مادرها و همچنین وضعیت آموزشی بچه ها و کلاسها و مهد کودک ها بگوئید

یه بار در این مورد نوشتیم .. توی نوشته های قبلی حتما بکردید هست
Sepideh

نوشکا 1390/11/08 ساعت 08:49

wow
چه خوبه
اینکه بخوای هر روز یه چیز جدید به آیا میدانید اضافه کنی هم عالیه

سپیده جون میشه راهنمایی کنی لطفا انواع حسابهای بانکی که میتونیم باز کنیم چی هستش ؟ و در بدو ورود کدومشون بهتره ؟ یادمه تو پستهای قبلی گفتی که بانکهای westPark / ANZ / ASB اونجا معتبرن .

من شنیدم از وقتی ایران تحریم شده برای ایرانیها حساب بانکی باز نمیکنن .حالا تا ما ایشالا کارمون جور بشه و بیایم خیلی مونده ولی اگه اینجوری باشه ، پولایی که میاریمو کجا چال کنیم ندزدن ؟؟؟!!!!

امیدوارم که آقای Ali هم زودتر از پول در بیاد

نمی دونم منظورت جیه برای ایرانی ها حساب باز نمی کنن ؟؟؟ وقتی اومدی یه کشوری بهت ویزا دادن متل شهروند باهات برخورد می شه .. قطعا می شه حساب باز کرد نکران نباش :) همه بانک ها معتبر هستند و حساب ها اونقدر انواع داره که منم بلد نیستم ... بهترین راه اینه که سایت بانک ها رو جک کنید
Sepideh

کیارش 1390/11/08 ساعت 11:00

اگه دسته بندی های وبلاگ را دقیقتر میکردی خیلی بهتر بود من که هرچی گشتم درباره بچه ها پیدا نکردم .

این لیست تمام پست هاست و معمولا تیتر مطالب در رابطه با مطلبه

http://2migrators.blogsky.com/posts

این هم پست های مربوطه

http://2migrators.blogsky.com/1390/07/22/post-120/
http://2migrators.blogsky.com/1390/08/24/post-128/

حالا اگر سوال خاصی دارید هم حتما بپرسید :)
سپیده

پروانه 1390/11/08 ساعت 12:35

خیلی حال داد عزیزمممم

اون قطب جنوب رو خوب اومدی ها جزو آرزوهای منه

[ بدون نام ] 1390/11/08 ساعت 12:38


یه خبر بد

چه خبری ؟
سپیده

پروانه 1390/11/08 ساعت 12:54

راستی:
آیا میدانستید در کرایست چرچ هر روز زلزله می آید؟

اره ه ه ه .. هر روز ویبره می کنید دوستم اونجا ... پاشو بیا اینجا
سپیده

سعید م 1390/11/08 ساعت 13:50

درود
کلی به معلوماتمون اضافه شد.

راستش با اوضاع این روزای ایران نوشته های شما و تصورشون مثل رویاست.

هر روز به تلاش و تخصصمون اضافه میشه اما مشکلاتمون گوی سبقط رو از صبرمون ربوده.

دست درد نکنه سپیده خانوم

صبور باشید جواب می ده ..
سپیده

قابلمه 1390/11/08 ساعت 14:17

آیا میدانید عمریه دنبال یه همچین جایی میگردم آبگوشت بار بذارم دور هم بشینیم بخوریم!

هوس ابگوشت کردم که ..
سپیده

الهام 1390/11/08 ساعت 14:32

وای من فکر می کردم از همه بد شانس ترم...خدا کمک کنه اسم آقا ali از پول دربیاد.........

ندا 1390/11/08 ساعت 14:54

مرسی

نجمه 1390/11/08 ساعت 16:03

سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون!! من مدتیه که به رفتن از ایران فکر میکنم، و نیوزلند یکی از جاهایی هست مه توی اولویت قرار دادم. من ریاضی خوندم، کارشناسی ارشد، توی ایران کار آموزش انجام دادم ، دبیری و همینطور آموزش مجازی، میهواستم اگه ممکنه ازتون بپرسم به نظر شما برای این که بتونم اونجا برای دکترا پذیرش بگیرم چقدره؟؟ نکته منفی من اینه که 7 سال از زمان فارغ التحصیلی من میگذره!!!
ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنین

نجمه خانوم. PhD ریطی به سن و سال اونم 7 سال بعد فارغ التحصیلی نداره! پذیرش گرفتن، به رزومه خوب، نمرات خوب، توصیه نامه و بیشتر از هر چیزی به ارنباط صیحیح برقرار کردن با استاد مربوطه داره...اول با ایمیل فرستادن شروع کنید به استادهایی که در زمینه های مورد علاقه شما کار می کنند و کم کم دستتون میاد که چطوری قضیه رو پیش ببرید.....سایت Apply Abroad رو هم یادتون نره..اون 7 سال هم بیشتر از هر چیزی نکته مثبته برای اساتید. /ناصر

کاوه 1390/11/08 ساعت 16:15

سلام سپیده عزیز.

باز هم تشکر از بلاگ عالیتون.

یه سوال داشتم که اگه شما یا کسی‌ از دوستان باهاش برخورد کرده ممنون میشم راهنمائی کنین.

دو ماهی‌ بد از فرستادنِ مدارک و مدیکال، یه خانومی از دفترِ چین به من میل زد که من ویزا کیس آفیسرِ شما هستم و نتیهج اسسمنت مقدماتیمو رو از پروندتون تا ده روز کاری اعلام می‌کنم. این داستان مالِ ۱ دسامبر هست. بد از ۱۵ روز براش میل زدم که چی‌ شد؟ عذر خواهی‌ کرد و یکی‌ دوتا فرم جدید داد که پر کنم و بفرستم براش که به ترتیبِ تاریخ سابقه یه کاریمو بر اساسِ تاریخ باید توش مینوشتم. بعدش دوباره گفت ۱۰ روز. و بعدش گفت تا آخرِ ژانویه. هنوز هم خبری نیست. این نرماله؟ اصلا این اولین اسسمنت چیه؟

ممنون اگه کسی‌ بتونه راهنمائی کنه

مدارکتون کی به دستش رسیده ..؟ معمولا اینجای پروسه قسمت طولانی ترش هست و تا حدودی عادی هست . اگر کفته تا اخر ژانویه هنوز به 10 روزی صبر کن و اگر خبری نشد یه ایمیل بزن و پیگیری کن
ایشالا خبرهای خوب بهت بده
سپیده

بابک 1390/11/08 ساعت 17:02 http://persiance.wordpress.com

Ali :: ای بابا! شما که امتیازت خیلی بالاست. سابقه کارتون چقدره؟ شاید به دلیل سابقه کاری کم یه مقدار طولانی شده. اما نترس. ما هیچکدوممون تا حالا ندیدیم کسی شش ماه تو پول بمونه و بندازنش بیرون. همیشه زود از آب میگیرنش

مهدی دوست منصور 1390/11/08 ساعت 17:16

ایا می دانید کارتان خیلی درست است؟
آیا می دانید که دلمان آب شد؟
آیا می دانید که به اندازه یک دائره المعارف در مورد NZ مطلب خوانده ایم؟
آیا می دانید هنوز منتظریم...

چه خبر ؟ نگفته اند کی بهتون جواب می دن ؟ تاریخ مصاحبه چیزی نذاشته اند ؟
سپیده

Fredo 1390/11/08 ساعت 19:35

آیا می‏دانید نزدیک به یک ساله که وبلاگ قشنگتونو از طریق آراس‏اس دنبال میکنم و اینقدر بهتون عادت کردم که وقتی چند روز پستی نگذارید دلتنگ میشم و گاهی نگران میشم و با یه پست که خبر از سلامتیتون میده خوشحال میشم

:) مرسی ی ی
سپیده

علی 123 1390/11/08 ساعت 20:23

ali جان ::: من حدس میزنم که شما احتمالا 15 امتیاز Absolute Skills Shortage رو نیاوردین چون الآن ناهید خانم همین دوسه روز پیش با امتیاز 130 از پول در اومدن. از خدا می خوام که هرچی خیر باشه براتون پیش بیاره و مطمئنا هم همینطوره. نگران نباشین اگه هم احیانا انتخاب نشدین میتونین دوباره یه EOI جدید ارسال کنید بالاخره در می آین.

علی 123 1390/11/08 ساعت 20:32

سوال::: اداره ما جی میل داره. یعنی ایمیلش با دومین وب سایت ساخته نشده. اما مدیرکل یکی دوتا نامه به آدمهای کله گنده توی وزارتخانه نوشته و اون mailbox رو به عنوان ایمیل اداره معرفی کرده و من اون نامه ها رو ترجمه کردم. بقیه کارمندها اصولا از ایمیل و اینجورچیزا سر در نمی آرن.نظر دوستان چیه؟

مهدی دوست منصور 1390/11/08 ساعت 21:31

سلام. چند روز پیش آفیسر ما ایمیل زد و یک سری اطلاعات جدید در مورد خانومم خواست با وجود اینکه ما هیچ امتیازی برای ایشان claim نکرده بودیم. بعدش که فرستادیم هم گفت که:
At this stage verification is still ongoing and as such I may not be able to provide any further updates fro some time. Verification is conducted by third parties and we can not govern how long they take however I will keep you updated as soon as I have ay further information to hand.
خلاصه منتظریم...

الهام 1390/11/09 ساعت 05:14

مشکل اینجاست که اگه اداره ایمیل هم به افراد بده از یه جایی کنترل می شن...یعنی یه فیلتر هم وجود داره..اینو باید چیکار کرد؟؟؟..تازه افراد اداری شرکت ما اصلاْ با اینترنت سر و کار ندارن..تازه اونم با بلاد کفر...

علی 123 1390/11/09 ساعت 06:25

الهام خانم::: این فیلتری که می گین انسانیه یا کامپیوتری؟ اگه انسانیه که فبها... راحتتر میشه. مثلا شما دوتا ایمیل به دو منظور داشته باشین به کجای کره خاکی بر میخوره؟ اگه هم کامپیوتریه که خیلی از سیستم های فایروال محتوای ایمیل، چت و... رو تشخیص نمی دن. اون هم توی ایران اون هم با این وضعیت سطح دانش آقایان، تا 85% خیالتون راحت باشه. این هم که اونها اصلا با اینترنت سروکار ندارند یه فرصته که اگه ایمیل ندارن براشون یه فکری بکنید!!! متوجهین که چی میگم؟ بعدش هم ایمیل هرکس بهش رسما اعلام بشه!!! اون هم با عنوان شغلیش! وای خدای من... ایران خوره این کارهاس! تازه خیلی هم حدت بکنه مگه نمی خواین از ایران برین؟

بقیه::: کسی جواب دقیق سوال منو نمی دونه؟

فرزین 1390/11/09 ساعت 06:33

باز هم مثل همیشه عالی بود. سپیده خانم و آقا ناصر ممنون از وقتی که صرف میکنید. در دنیای امروز ارزش زمان بیش از طلاست. با تشکر فراوان


Sepideh

بابک 1390/11/09 ساعت 07:19 http://persiance.wordpress.com

علی 123 :: به نظر نمیرسه مشکلی پیش بیاد. براشون همین موضوع رو توضیح بده.

علی 123 1390/11/09 ساعت 08:41

بابک جان::: آقا پس اگه گفتن ایمیل فلانی و فلانی رو بده بهشون بگم که اداره ما فقط از طریق یک آدرس ایمیل رسمی که اون هم مخصوص مدیر هستش پست الکترونیکی انجام میده؟ همونطور که پایین همه نامه های اداری رسمی فقط اسم مدیر نوشته می شه. (قانع کننده س؟)

بقیه دوستان:::
1- عکسهای طبیعت مناطق مخلف نیوزیلند رو در وب سایت زیر ببینید. ضمنا از سمت چپ صفحه می تونید منطقه مورد نظر رو انتخاب کنید:
http://www.pictures-of-newzealand.com
بادیدن اون عکسها دارم باخودم فکر می کنم که اصولا من چرا تاحالا اینجا موندم؟!!!

2- یکی دو روزه که نخست وزیرهای نیوزیلند و استرالیا دارن راجع به مسائل مهاجرت صحبت می کنند. مثلااینکه ظاهرا100هزارنیوزیلندی در استرالیا بدون اقامت زندگی میکنن که از سیل و آتشسوزی کوینزلند آسیب دیدند و سرویس عادلانه ای از دولت استرالیا دریافت نکردند.

از سپیده خانم وآقاناصر خیلی ممنونم که مدام پستها رو آپدیت می کنه

مرسی علی جان .. دارم فکر می کنم یه جا هم بذارم از عکس های نیوزلند .. البته عکس هایی که خودم گرفتم :) خوب فکری کردم ..
سپیده

me 1390/11/09 ساعت 08:57

وای دلمون آب شد....کاش میشد یه IELTS از اسمون میفتاد تو دست ما زودتر میومدیم ):

حمید 1390/11/09 ساعت 09:18

شما اونجارو شلوغ انداختین؟
Oakland police arrest about 300 in turbulent day of demonstrations

Associated Press 10:26 AM ET

Protesters break into City Hall and police turn to “flash” grenades after demonstrations turn violent

حمید جان. ما یه Oakland داریم یه Auckland ..اولی تو امریکاست و دومی هم تو نیوزیلند. تو راجع به اونی که تو آمریکاست نوشتی... ;)
Nasser

حمید 1390/11/09 ساعت 09:22

چرا در جمله Oakland police arrest about 300 in turbulent day of demonstrations
کلمه arrest اس نگرفته و صورت arrests نوشته نشده؟

حمید جان، یه پلیس که ۳۰۰ تا آدم رو نمیتونه دستگیر کنه که...;) Police معمولا به مفهوم سازمانه. اگه میخوای مفرد استفاده کنی باید از policeman یا policewoman و یا officer استفاده کنی. /Nasser

مهشید 1390/11/09 ساعت 09:41

سلام
ممنون از راهنمایی هاتوون من رشته ام پلیمره فوق لیسانس از دانشگاه امیر کبیر دارم و ielts 6.5 می خواستم ببینم چطوری میشه job offer گرفت که شانسم توی پذیرش EOI بیشتر بشه 33 ساله ام و 7.5 سال هم سابق کار دارم ممنون اگه راهنمایی ام کنید.

پست های مربوط به ویزای کاری نیوزیلند رو بخونید. لینکش کنار صفحه است. اگه سوالی بود در خدمتیم. /ناصر

الهام 1390/11/09 ساعت 09:48

موضوع اینه که مسئول کارگزینی به من گفت که اگه قرار باشه مکاتبه ای با خارج از کشور انجام بشه باید حراست در جریان قرار بگیره و اونا اول استعلام کنن..........فکرشو بکنید.....بخوان استعلام کنن!؟ که این خارجی ها کی هستن و چی کار دارن و جاسوس هستن یا نه؟؟؟! وو....یعنی اصلاْ نباید حتی صداشو در بیارم...٪..

بابک 1390/11/09 ساعت 11:05 http://persiance.wordpress.com

علی 123 :: به هر حال باید یه جوری مسئله رو توضیح بدی بهشون دیگه. آره، این آدرسی رو که گفتی بهشون بده. ضمنا شما که داری اونجا کار میکنی، بهر حال آفیسرت باید بتونه یه راه دیگه پیدا کنه واسه تاییدیه گرفتن از محل کار شما. به نظر من بیشتر مشکل آفیسرته تا مشکل شما. شاید یه راه دیگه اش تلفن زدن باشه. یه راه دیگه اش پیدا کردن سایت محل کارت رو اینترنته.

[ بدون نام ] 1390/11/09 ساعت 13:27

به الهام و علی 123 عزیز:

با اینکه با نظر بابک مبنی بر اینکه این قضیه مشکل خود آفیسر هست و نه شما موافقم، ولی چون آفیسر در نهایت میتونه براحتی شما رو Decline کنه به ریسکش نمی ارزه. دوستان یه راه دیگه هم هست که من شخصا نمی پسندم و اهلش نیستم ولی بعضی وقتها اجبار حکم میکنه و نه احساس.
این راه اینه که شما خودتون یه ایمیل بسازید و اون رو به آفیسر بدید که در واقع با شما مکاتبه کنه و نه با مسئول مربوطه مخصوصا اگه از سرویس های ایمیل رایگان مثل گوگل در اداره شما استفاده میشه. در صورتی که ایمیل سازمانی با دامین مخصوص در محل کار شما استفاده میشه میتونید با توجیه کردن بچه های آی تی یا مسئول سرور یا ادمین تون که معمولا خیلی هم با حراست خوب نیستن ازشون بخواید که برای یک مدت کوتاه یا برای شما یک ایمیل بسازه و یا پسورد مسئول مربوطه رو به شما بده و یا اینکه شما که فکر کنم رشتتون کامپیوتر هست و مثل من عمران نخوندید، بتونید با اندکی مطالعه و تلاش ایمیل مسئول مربوطه رو هک کنید و از پسوردش استفاده کنید که وارد ایمیل شده و جواب دادن به آفیسر رو خودتون بعهده بگیرید. کاملا مطمئنم که مسئول مربوطه سواد خوندن ایمیل انگلیسی رو نداره و حتی متوجه نمیشه که این ایمیل از یه جای رسمی هست و اسپم نیست برای همین برای شما مشکلی ایجاد نمیشه و بعدا میتونید حتی ایمیل رو برای خودتون فروارد کرده و پاکش کنید و اون حتی متوجه پاک شدنش هم نمیشه. این حرکت قشنگی نیست ولی بستگی به آینده تون داره و شما مقصر نیستید که سواد بعضی ها پایینه یا دچار تنگ نظری هستند. اگه این جور مسائل نبود که خیلی از ماها اصلا عزم رفتن نمیکردیم.
اگر هم بخواید که منتظر استعلام حراست بشید فکر کنم باید خیلی صبور باشید تا مراحلش طی بشه تا یکی پیدا بشه که بتونه دو خط انگلیسی رو درست بخونه و چپکی ترجمه نکنه که من اصلا روش حساب نمیکنم. چون مدارک خودم رو که به دارالترجمه دادم، ترجمه شون هزار و یک ایراد داشت و فقط هم تایپی نبود بلکه اساسا اشتباه ترجمه کرده بودن وبهترین قسمت هاش ترجمه تحت اللفظی شده بود و اصلا منظور متن اصلی رو نمیرسوند و من مجبور شدم 80 درصد متن ها رو خودم اصلاح کنم و بهشون بدم تا فقط مهر بزنن و تازه دارالترجمه مزبور یکی از معروف ترین ها در تهرانه که اکثر بچه های راهی استرالیا مدارکشون رو میبرن اونجا. با این حساب وای بحال یک سازمان که مکاتبات معمول انگلیسی هم نداشته باشه.
بهرحال قبلا از این پیشنهاد غیر متعارف عذر خواهی میکنم و امیدوارم که ما بهیچ عنوان مجبور نشیم که برای حل مشکلاتمون که راه حل منطقی براش وجود نداره، کاری رو انجام بدیم که دوست نداریم.

امیدوارم همگی موفق باشید

والا من فکر میکنم که یه خورده قضیه رو سختش کردین و از طرفی هم احتمالا این قضیه رو هم در نظر نگرفتین که اینجور وقت ها و به خصوص در مسائل ویزا، اولین اشتباه آخرین اشتباهه. ممکنه که خیلی ها با این راه ها مشکلشون حل شده. اما خیلی ها هم به دردسر خوردن و رجکت شدن.
بهترین راه حال گفتن واقعیت هستش. اگه چند نفر واقعیت رو بگن این قضیه برای بقیه هم حل میشه. اونها با سیستم دولتی ما آشنا هستن و میدونن که شما محدودیت دارین.

اگه قسمت های مربوط به مصاحبه رو که تو Operational Manual نوشته شده بخونین متوجه میشین که آفیسر برای این که صحت ادعاهای شما رو بررسی کنه میتونه به هر کاری متوسل بشه. فقط مساله ایمیل نیست. حتی قانون راه رو برای بازدید آفیسر از محل کار باز گذاشته. از طرفی میدونین که در ویزا های مهاجرتی هر مشکلی که توی مدارکتون داشته باشین و در هر مرحله ای از مهاجرت حتی اگر چند سال از مهاجراتتون هم گذشته باشه، میتونه منجر به باطل شدن ویزای شما بشه. کار رو برای خودمون و برای اونائی که بعد ما اقدام میکنن سخت تر نکنیم.

با خودمون تعارف نداشته باشیم. متاسفانه ما چون تو سیستم غلط بزرگ شدیم، برای رسیدن به هدف از هر وسیله ایی استفاده میکنیم، در صورتی که الزاما این کارها تو همه سیستم ها جواب نمیده. به خصوص توی کشور های اینچنینی که همیشه فرض بر اعتماده و اگه خلافش ثابت بشه، منجر به مشکلات خیلی بزرگ تری میشه که قابل مقایسه با مسائل مشابهش تو کشور خودمون نیست. اینها قسمتی از تجربه من بوده که خیلی از هموطن ها رو دیدم که خودشون رو برای مسائل ساده به دردسر انداختن. در صورتی که هموطن های زیادی رو هم دیدم که به خاطر گفتن واقعیت و توضیح اون به طرز صحیح دچار مشکل نشدن. به نظر من همه این مسائل در صورت نیاز میتونه تو چند تا جمله توضیح داده بشه.

یه راه حل اولیه که به ذهن من میرسه اینه که میتونین وضیت خودتون و شرکتتون رو جداگونه شرح بدین و بعد سیستم دولتی رو تو چند تا جمله توضیح بدین و دست آخر یه نتیجه گیری کنین که همچین چیزی برای شما امکان نداره و حتا اگه اون بنده خداها ایمیل ندارن، چه بهتر که ندارن! بنویسین و سعی کنیم مشکلات رو با توضیح دادن حل کنیم تا با دور زدنشون....

امیدوارم که از این جمله ها سو برداشت نشه..../ناصر

مانیل 1390/11/09 ساعت 13:28

سلام سپیده عزیز.ممنون ازهمه اطلاعات خوبت درموردنیوزیلند.خیلی واضح وشفاف مینویسی.من وهمسرم ماه آینده برای گرفتن اقامت نیوزیلنداقدام میکنیم .امیدوارم بتونم اونجاببینمت.

ایشالا :) موفق باشید
سپیده

Ali 1390/11/09 ساعت 13:58

با تشکر از دوستان عزی بابت همدردی و همذات پنداری .... من 10 امتیاز Absolute Skills Shortage دارم حدستون درسته...کوالالامپور امامزاده هم نداره واسه همچین مواقعی !!!!! انشالا بیام اکلند یکی احداث کنیم از این حیث هم خودکفا بشیم

ساناز 1390/11/09 ساعت 16:12

ما که رسما بی خیال شدیم

Why?!?

مهتاب 1390/11/09 ساعت 17:51

ناصر جان ممنون از راهنماییت در مورد ایمیل کاری ...
راستش من خودم هم داشتم مثل اون دوستمون به راههای یواشکی برای ایمیل محل کار فکر می کردم... موضوع اینه که من واقعا نمی دونم آیا براشون باور کردنی هست که منی که دارم توی سازمان دولتی کار می کنم اگر حراست بفهمه می خوام از ایران برم اول کل حق و حقوقم رو بالا می کشن و بعد هم بهم انگ ارتباط با اجانب و جاسوسی و هزار چیز دیگه می چسبونن...آخرش هم حسابم با کرام الکاتبینه! راستش من می ترسم آفیسره این حرفها رو باور نکنه و فکر کنه بهانه است...
از یک طرف هم خجالت می کشم بگم کشور من ایران! اینطوریه

والا نظر اولیه من اینه که اگه با جملات و کلمات صحیح منظورتون رو برسونید، مشکلی پیش نمیاد. و در نهایت فکر میکنم که هر کسی بسته به شرایط و امکاناتش اگه درست فکر کنه میتونه آفیسر ها رو مجاب کنه...البته نه با هر وسیله ای ...
Nasser

رومینا 1390/11/09 ساعت 18:43

به الهام و علی 123 عزیز:
فکر کنم بد نیست اگر براتون جزییات کاراگاه بازی کیس افیسرم رو تعریف نکردم حالا تعریف کنم تاببینید که چه قدر براشون مهمه که حتما از مدیری منابع انسانی یا مدیر عامل یا خلاصه هر کسی که زیر گواهی سابقه به کار شما رو امضا کرده استعلام کنن که حتما هم میخوان ازش که با ایمیل سازمان یا شرکتی که دارن جواب داده بشه والا هرکسی میتونه یه ایمیل درست کنه و به جای ایمیل مدیر منابع انسانی، خودش استعلام سابقه کارش رو کانفرم کنه
کیس افیسرم بعد از اینکه دید ایمیلی که به مدیر منابع انسانی شرکت ما زده برگشت خورده مثل شرلوک هولمز تو اینترنت گشته و سایتی شبیه با نام شبیه به نام محل کارم پیدا کرده بعدش بهشون ایمیل زده که ایا این دو شرکت با یکدیگر نسبتی دارن یا نه؟
خدا رحم کرد که واقعا سایتی که پیدا کرده بود واقعا با شرکت ما تا 14 سال قبل یکی بود و بعدا جدا شد
خدا رحم کرد که کسی که جواب ایمیل رو داد مدیر 14 سال قبلی ام بود که انگلیسی هم بلد بود
خدا رحم کرد که این شخص با اینکه دو شرکت با تلخی از هم جدا شدن بدون غرض ورزی به کیس افیسرم واقعیت رو گفته بود
جالب این جا بود که هم از نظر سنوات و هم از نظر پوزیشن در محل کارم به کیس افیسرم اطلاعات کافی و درستی داده بود البته اگر کیس افیسرم ملا لغت بازی در نیاره چون اقای مدیر گفته بودن که پوزیشن من 14 سال قبل finatonal head programmer بوده در حالی که من ادعا کرده بودم که سیستم انالیست و برنامه نویس ارشد بودم
خلاصه اینکه هیچ کاری براساس غیر واقعیت انجام ندید چون این کیس افیسرها تازه این شغل رو نگرفتن که ندونن چیکار کنن.

علی 1390/11/09 ساعت 19:58

سلام سپیده جان
من دعوت به مصاحبه شدم از اینکه سوالات مصاحبه رو گذاشتید خیلی خوشحال شدم خواستم بدونم جواب هم دارید بگذارید.
یه سوال دیگه اینکه من هیچکس و نیوزلند نمیشناسم خواستم کمکم کنید چی بگم تا بتونم سربلند بیرون بیام.

(در ضمن من تازه(امشب) با این وبلاگ اشنا شدم شما خیلی به ما کمک کردین. ایشالا بعد مصاحبه به جدولتون اظافه میشم.)
ممنون

راستش جواب ها رو باید داشته باشم منتها اصلا مطمئن نیستم بتونم پیدا کنم .. حتما سعی می کنم پیدا کنم . کی هست وقت مصاحبه ... ؟؟
سپیده

اوستا 1390/11/10 ساعت 00:02

پست قشنگی بود.
مسلما برای دریافت ویزای توریستی باید حساب بانکی و ... را ارائه داد حال اگر شخصی از نیوزیلند دعوتنامه بفرسته آیا باز هم کارهای بالا نیازه؟؟؟

برای توریستی لازمه ثابت کنید که حتما قصد برگشتن دارید مثلا ارائه سند خونه و غیره خوبه
سپیده

بابک 1390/11/10 ساعت 05:39 http://persiance.wordpress.com

علی آقای گل :: آقا مبارکه. ایشالا مصاحبه خوبی داشته باشی و نتیجه هم مثبت باشه. از بچه های اینجا فکر کنم کسی مصاحبه نشده هنوز. اما یه دوستی که مشابه همین مصاحبه رو تو سفارت کشور دیگه ای داشت، به من توصیه کرد که جواب سوالات رو با تم مثبت بدم. یعنی اگه پرسید چرا داری کشورت رو ترک میکنی، نگم اینجا پکیده و تحریمه و سانسور زیاده و .... باید بگم اینجا مثلا برای برنامه ای که برای تربیت فرزندان یا اشتغال در آینده (مثلا تاسیس یه شرکت) داریم چندان مناسب نیست و مثلا راه انداختن یه شرکت تو نیوزیلند به نظر راحتتر میرسه و حمایتهای بیشتری میشه از کارآفرینان و .... یا اونجا فضای عادلانه تری رو برای خودت و همسرت در اجتماع متصوری و .... بجاش یه وقت نگی اینجا مردها پدر زنها رو در میارن یا تو ایران امنیت اجتماعی زنان پایینه !!!

ضمنا، نمیدونم زبان انگلیسیتون در چه حدیه. اما ظاهرا یکی از موارد تاثیرگذار روی نظر آفیسر سطح زبان شماست. اگه تو همین فرصتی هم که دارین، یه مقدار تمرین کنین و بتونین در حد امکان سلیستر صحبت کنین، خیلی خوب میشه.

علی 1390/11/10 ساعت 06:46

سلام
مرسی که زود جواب دادین
مصاحبم 1 هفته دیگه هست
ممنون میشم یه سرچی کنید ببینید جوابا چی هست
مرسی

علی 1390/11/10 ساعت 07:07

سلام سپیده جان
یه هفته دیگه مصاحبه دارم
ممنون از لطفت

سعی می کنم پیدا کنم اگرم نشد خودم می نویسم
سپیده

علی 123 1390/11/10 ساعت 07:09

آقا علی::: ببخشید چند تا سوال:
1-شرایط شما چی بوده که دعوت به مصاحبه شدید؟
2- مصاحبه کجا انجام می شه و آیا رو در رو هست؟
3- رشته تحصیلی و شغلتون چی بود

رومینا خانم::: خداوند به خیر کناد. من یه خروار مدرک مثل تشویقی، چندین نامه اداری که اسم وپست سازمانیم توشه و مشخص می کنه که اونجا کار می کنم، سابقه بیمه تامین اجتماعی، نامه بیمه تکمیلی که اون هم باز مشخص کرده کارمند اینجام و... البته اگه هم ایمیل بزنن مشکل خاصی پیش نمی آد. ترجیح می دم یکی رو بفرستن محل کارم تا اینکه اینقدر کارآگاه بازی در آرن. مرسی برای تجربه تون.

آقا یا خانمی که نامشون رو ننوشتن::: اینها که نیازی به هک ندارن. خداوندگار خودش هکشون کرده قبلا ید ا... فوق ایدیهم راستی اونجا که رفتید ترجمه کنید پلاکش 170/4 نبود بین 13 و 15؟

الهام خانم::: به نظر من اینقدر اداره رو حساس نکنید. هرچی اطرافیان کمتر بدونن راحتترید.

Ali جان::: خودم چند متر روبان سبز می آرم می بندم به در و دیوار. اتوماتیک ملت جمع می شن شفاوحاجت میگیرن. امامزاده نمی خواد

حمید 1390/11/10 ساعت 08:35

آفیسر ممکنه email دانشگاه رو هم بخواد تا استعلام کنه؟ اکثر دانشگاه ها انگلیسی بلد نیستند. email ها رو هم چک نمی کنن و شاید مقداری حس حسادت هم داشته باشند.

من نشنیدم تا حالا ایمیل دانشگاه بخواد.. معمولا دانشگاه ها یه جورایی خودشون در ارتباط هستند شاید .. فکسی ایمیلی چیزی .. شما نگران اون قسمت نباش ..
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.