دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

رنکینگ دانشگاههای نیوزلند

قبلا توی یه پست دانشگاههای نیوزلند رو معرفی کردم. تو این پست رنکینگ جهانی دانشگاهها رو می نویسم. ولی قبل از هر چیز نقشه زیر رو ببینید که دانشگاههای نیوزلند رو تو کل کشور نشون میده:



قبل از همه بگم که برای دو تا دانشگاه Auckland University of Technology و Lincoln University، رنکینگی در سیستم QS وجود نداره. اولی دانشگاه نسبتا جدیدیه (تاسیس 2000) و دومی هم با این که دانشگاه خوبیه ولی دانشگاه کوچیکیه. ولی راجع به AUT این رو باید اضافه کنم که سال 2000 سالیه که این موسسه که انستیتو بوده به دانشگاه تبدیل میشه. وگرنه قدمت این دانشگاه به سال 1885 بر می گرده و بیشتر از 27000 دانشجو داره. شرایط پذیرش در این دانشگاه به نسبت از دانشگاه اوکلند مشکل تره (به خصوص آیلتس). ولی در هر صورت این دو دانشگاه در لیست 500 تای اول دانشگاههای دنیا جایی ندارند.


به هر حال جدول زیر دانشگاههای نیوزلند رو به تفکیک نشون میده و در ستون آخر هم رنکینگ هر دانشگاه رو می بینید.


دانشگاه

محل

سال تاسیس

تعداد دانشجو

رتبه جهانی در سال 2011

QS ranking

اوکلند

اوکلند

1883

32،000

82

لینکن

لینکن

1878

3000

مسی

پالمرستون

1927

20،000

329

صنعتی اوکلند

اوکلند

2000

27،000

کنتربری

کنتربری

1873

16،000

212

اوتاگو

دوندین

1869

20،000

130

وایکاتو

همیلتون

1964

11،000

357

ولینگتون

ولینگتون

1897

18،000

237


رنکینگ دانشگاه ها به تفکیک رشته ها:

توی شکل های زیر رنکینگ دانشگاههای مختلف نیوزلند رو به تفکیک رشته ها برای سال 2011 می بینید.







برای اونایی هم که دنبال PhD تو رشته های مهندسی تو نیوزلند هستند، خوندن این مقاله رو توصیه می کنم. به طور خلاصه مقاله راجع به یه دانشجوی مهندسی از ایرانه که پروسه ویزاش زیاد طول میکشه و بورسش دچار مشکل شده. 


در آخر هم امیدوارم که فرصتی باشه تا روند اقدام برای ادامه تحصیل رو با جزئیاتش و برای دانشگاههای مختلف تو پستهای آینده بنویسم.


/ناصر


پستهای مرتبط:

اقدام برای تحصیل در نیوزیلند


نظرات 19 + ارسال نظر
امین 1390/11/17 ساعت 03:13

سلام ناصر جان

مرسی از مطلب خوبت در مورد دانشگاه های نیوزلند

من که شخصا تصمیم دارم اونجا بعد از اینکه از آب و گل در اومدم برم دنبال ادامه تحصیل و قبلا هم در مورد دانشگاه اوکلند که مدرکش در سطح کلاس اول جهانیه کلی تحقیق کردم و تا تک تک سرفصل های درساشون رو دارم

الان بطور اتفاقی داشتم در مورد خطرات جانوران موجود در استرالیا مطالعه میکردم که کم کم به یه سایتی رسیدم و این صفحه منو شگفت زده کرد

Auckland Warnings Or Dangers

http://www.virtualtourist.com/travel/Australia_and_Oceania/New_Zealand/North_Island/Auckland_Region/Auckland-1884091/Warnings_or_Dangers-Auckland-TG-C-1.html#

اصلا انتظار خوندن همچین چیزهایی در مورد عدم امنیت در نیوزلند رو نداشتم

از کلیه دوستان در داخل و خارج تقاضا میشود ضمن مطالعه کامل این صفحه نظرات خود را مرحمت بفرمایند

البته همش هم خیلی بد نیست ولی بعضی هاش واقعا جای تامل داره. البته اگر راست بگن

دوستان مقیم اوکلند هم لطفا تجربیات مرتبط شخصی شون رو با ما به اشتراک بزارن. خصوصا بانوان (مثل سپیده خانم) که ببینیم این چیزا رو دیدن خودشون یا شنیدن و یا خیر
آخه مثلا ما داریم میریم برای کسب امنیت و آرامش
قبلا از همه دوستان تشکر میکنم

مرسی از لینکی که گذاشتی. والا امین جان. چیزهایی که تو این سایت نوشته شده، در واقع مشکلات شهر بزرگی مثل اوکلند رو توسط یه سری توریست یا آدم عادی بزرگنمایی کرده. در واقع یه گزارش مستند نیست. واقعیت اینه که همه شهرهای بزرگ دنیا مشابه این مشکلات رو دارند، اما این مشکلات معمولا در نقاط خاصی از شهر دیده میشه نه همه جای اون. ایشالا گذرت بعد اوکلند به شهرهایی مثل پاریس یا رم میافته و قدر اونجا رو بیشتر خواهی دونست. ولی به قول خودت ذکر این تجربیات خوبه ....ممنون از لینکی که گذاشتی/ناصر

Ali 1390/11/17 ساعت 04:19

عالی مثل همیشه.................

داریوش 1390/11/17 ساعت 08:08

مرسی آقا ناصر عزیز

سعید م 1390/11/17 ساعت 10:01

سلام
اقا ناصر متشکر. مطلب جالبی بود

در ضمن بنده برای وبلاگتون لوگو طراحی کردم ایمیلتونو بگذارید براتون ارسال می کنم تا با هم تکمیلش کنیم.

ممنون اقا سعید. میتونی به این ادرس بفرستی:
2migrators@gmail.com
/nasser

حمید 1390/11/17 ساعت 11:15

سلام.
برای احترام به سوالات دوستان دیگه که سوالات مهمتری دارند حدود یک هفته ای سوالی نپرسیدم ولی الآن دو تا سوال دارم!

۱. این دسته بندی engineering & it رو از سایتی برداشتین یا اصطلاح خودتون هست؟

۲.در لهجه ی آمریکایی به better تقریبا میگن beder و در لهجه ی بریتانیایی تقریبا میگن beta . پس تلفظ better (بتر) رو چه کسانی انجام میدند. مثلا زمان خوندن انشا در مدرسه؟

موفق باشین.

١- جواب سوال اولت نه. اینا مستقیما کپی شدن از سایت اصلی.
٢- تو جواب سوال دومت برای اینکه جواب درست رو پیدا کنی، سراغ دیکشنریهای انگلیسی و امریکایی برو و اونجا جواب دقیق رو پیدا میکنی تو قسمت فونوتیک. R تو امریکایی تلفظ میشه و تو انگلیسی نه.  

حالا منم یه سوال دارم! چند سالته حمید خان؟
/ناصر

امیر 1390/11/17 ساعت 11:19

سلام.
به نظرتون شانس پذیرش از دانشگاه های نیوزیلند در رشته های علوم انسانی(مثلا روانشناسی) پایین است یا فرقی با رشته های دیگر نمی کند؟(چون توی امریکا که خیلی سخت تر است). منظورم دوره ی دکتراست.

به نظر من تفاوتی نمی کنه. من دو نفر رو دیدم که در زمینه روانشناسی از اوتاگو و اوکلند بورس گرفتن./ناصر

بابک 1390/11/17 ساعت 13:10 http://persiance.wordpress.com

امیر خان :: من هم آشنایی دارم که چندین سال پیش با پذیرش تحصیلی در رشته روانشناسی دانشگاه اوتاگو رفت دوندین و همونجا هم با یه خانم ایرانی/نیوزیلندی ازدواج کرد و عاقبت به خیر شد.

اتفاقا باهاشون صحبت می‌کردم، از دید یه روانشناس توصیه های خوبی در مورد مهاجرت داشتن. البته الآن نمی دونم وضعیت چطوریه.

حمید 1390/11/17 ساعت 13:27

البته سوالم روی قسمت r نبود . گفتم آمریکایی ها better رو تلفظ میکنند beder و بریتانیایی ها beta . حالا چه افرادی با لهجه ی بومی میگند better بتر. چون در مدارس ایران میگند بتر

بنده 22 سالمه .

خوب هیچکی beter نمیگه همونطور که خودت میگی. امریکایی ها هم اونجور که تو نوشتی نمیگن. دیکشنری رو چک کن. مدارس ایران هم که همشون این اشتباه رو نمیکنن که...؛)/ناصر

حمید 1390/11/17 ساعت 14:56

با یه دیکشنری صوتی باید چک کرد. در لهجه آمریکایی به این (د) میگن fast d . مثلا به جای photo تقریبا میگن فودو. یا به جای personlty تقریبا میگن personality.

همه ی تلفظ ها رو با فونتیک دیکشنری نمیشه یاد گرفت . دیکشنری با تلفظ صوتی هم احتیاجه. مثلا فونتیک abroad رو چک کنید. در لهجه آمریکایی تقریبا میگن ابراد ولی با فونتیک میشه ابرود.

با تشکر.

Hadi 1390/11/18 ساعت 02:58

سلام به همگی
آقا ناصر اسم منم به لیستتون اضافه میکنید. ویزام امروز صادر شد و 5شنبه هفته دیگه بلیط دارم. البته ناگفته نمونه کلی این استرالیایی های عزیز رو ناسزا گفتم چون مجبور شدم 36 ساعت تو راه باشم چون استرالیا میگه اگر هواپیماتون حتی برای سوخت گیری اینجا توقف داشته باشه باید ویزا ترانزیت بگیرید!!!!! و من وقت کافی ندارم.

به سلامتی .. مبارک باشه .. عازم کدوم شهر هستید ؟
راستی برای اضافه شدن به جدول امتیاز و نوع ویزا و زمانی که اقدام کردید رو بهمون بگید . ممنون

سپیده

Hadi 1390/11/18 ساعت 03:38

شرمنده یادم رفت من دانشجویی اقدام کردم و میرم دانشگاه مسی در آکلند و تقریبا 2 ماه پیش اقدام کردم.
بازم ممنون از وبلاگ قشنگتون.

مبارک باشه هادی جان. شما خودت اقدام کردی یا از کسی کمک گرفتی؟ امیدوارم که تو درسهات هم موفق باشی. /ناصر

الهام 1390/11/18 ساعت 04:51

قدرت خدا...ما ایرانیا قانون بقای جرم رو زیر سئوال بردیم..بسته پستی من در اهواز یک کیلو و دویست گرم بود در تهران یک کیلو و نیم و در لندن یک کیلو......!!! حالا کی می دونه واقعاْ چند کیلو بود؟؟؟

[ بدون نام ] 1390/11/18 ساعت 04:55

به محسن:
آقا محسن اول تبریک می گم بابت ویزاتون که دریافت کردین و دوم یه سئوال مهم دارم...میشه لطفاْ وقتی رفتین نیوزیلند اطلاع بدین کدوم شهرهای اونجا نفتی هستن؟ منظور صنایع نفت هست. من و همسرم در ایران در صنایع نفت کار می کنیم و ترجیح می دیم اونجا هم تا جای امکان توی هین صنایع دنبال کار بگردیم..حداقل در بدو ورود چون احتمالا شانس بیشتری داشته باشیم...مرسی

راستش وقتی اقا محسن برسه اطلاعاتش در مورد شهرهای نفتی خیلی زیاد نمی شه یعنی بیشتر از گوگل نمی شه .. تنها راهش اینه که یه جستجوی گوگلی ویکی پیدایی چیزی بزنید .. :) منم سعی می کنم سرچ کنم اگر چیزی پیدا کردم خبر می دم
سپیده

محسن 1390/11/18 ساعت 11:27

به دوست عزیز،

راستش همونطور که سپیده گفت گوگل مطمئنا اطلاعات بیشتری داره نسبت به من.ولی‌ تا آنجا که من میدونم کلا نیوزیلند نفت و گاز زیادی نداره.فقط شهرNew Plymouth که در غرب جزیره‌ شمالی هست رو من میدونم که چندتا از شرکت‌های نفتی‌ دفتر دارند.

ایشالا به محض اینکه اطلاعات بیشتری به دست اوردم حتما بهتون اطلاع میدم.

زهره 1390/11/19 ساعت 09:48

سلام به همه دوستان
من تازه با وبلاگتون اشنا شدم و تمام مطالب رو خوندم
سپیده خانم واقعاْ دستت درد نکنه
من دوستای زیادی توی استرالیا و کانادا داشتم ولی هیچکدوم حاضر نبودند که اطلاعاتی راجع به سختیهای زندگی توی اونجا بگن ممنون که همه واقعیتها رو می گید.
در ضمن من یک سوال داشتم در مورد پذیرش گرفتن توی دانشگاه.
۱- کسی که لیسانس مهندسی صنایع داره از دانشگاه صنعتی اصفهان با معدل ۱۴ و فوق صنایع از دانشگاه علوم و فنون مازندران با معدل ۱۶ چقدر احتمال پذیرش داره از دانشگاه اکلند برای مستر مهندسی؟
۲- برای ما که تهران زندگی کردیم می تونیم خارج از اکلند دوام بیاریم یا بهتره بیایم اکلند؟ راستش جمعیت ولینگتون و کرایس چرج انقدر پایینه که آدم فکر می کنه توی این شهرها دق کنه یک ماهه؟
ممنون می شم اگر کسی جوابی داره بهم بگه/تشکر

۱- مشکلی ندارین. اگه قراره شهریه بدین مشکل زیادی ندارین تو پذیرش گرفتن. اول سوپروایزرتون رو پیدا کنین و با اون صحبت کنین. نظر اون مهمه. معدلتون معدل نرمالیه. ناصر

۲- راستش بستگی به روحیات اتون داره اما خوب چیز دیگه ای هم هست اینه که ادم ها موجودات انعطاف پذیری هستند و با شرایط خودشون رو ناخوداگاه وفق می دهند .. راستش من هم همین جوری بودم اما الان ارامش اینجا را با شلوغی و نا امنی و .. هیچ جایی عوض نمی کنم .
سپیده

در ضمن یادت باشه زندگی هیچ وقت ایده ال نیست .. ممکنه چیزهایی به دست بیاری و چیزهایی رو از دست بدی .. باید ببینی واقعا ارزشش رو داره و خودت از زندگی چی می خوای .. :)
سپیده

زهره 1390/11/20 ساعت 06:49

سلام
خیلی ممنون از اینکه وقت گذاشتید و راهنمایی کردید.
وجود شما برای ما خیلی امید بخش است. کاش بدونید که همین چند خطی که برامون می نویسید چقدر باعث دلگرمیه :)

Soroor 1391/01/16 ساعت 03:25

سلام خسته نباشید و ممونو از وبلاگ خوبتون. من پذیرش دکترا از دانشگاه اوکند دارم و الان 5 ماه و نیم هست که برای ویزا اقدام کردم و شوهرم هم برای ویزای کار وابسته به من. الان 3 ماه هستش که مدارک تکمیلیمون را فرستادیمو آفیسر گفت که چند هفته برای ارزیابی مدارک طول می کشه که الان 3 ماه شده. خیلی نگرانم. مخصوصا بعد از خوندن اون مقاله که گذاشته بودید در مورد آقای سبزه واری. رشته ایشون مهندسی نانو بوده. من رشته ام مهندسی مواد هست و پروژه دکترام در مورد آلیاژها و پوشش های نانوساختار. شما فکر می کنید که این ها به رشته های خاصی حساسند و آیا امکان ریجکت شدن و یا جواب ندادن هستش برای ما؟ ممنون میشم جواب بدید. منتظر جواب شما و دوستان که اطلاعاتی در این زمینه دارند هستم.

والا من فکر میکنم ی جورائی قضیه به شانس آدم هم بستگی داره...توصیه من اینه که حداقل قسمت خودت رو خوب انجام بده و حساس نکن موضوع رو. یه جورائی هم به کار های که قبلا کردی بستگی داره. /ناصر

Soroor 1391/01/17 ساعت 07:22

ممنون که جواب دادید ولی راستشو بخواین منظورتون را از قسمت خودتو خوب انجام بده نفهمیدم. و یه سوال دیگه، شما به تازگی شنیدید که ویزای کسی بعد از 5-6 ماه ریجکت بشه؟ مرسی که وقت میگذارید و جواب میدید، ممنون

منظورم این بود که پیگیری های لازم رو انجام بدی و حساسیت بیش از حد هم ایجاد نکنی برای آفیسرت و سعی کنی ایمیلهای احتمالی رو درست و صحیح جواب بدی. در جواب سوال دومت هم من نشنیدم همچین چیزی.../ناصر

فریاد 1392/01/20 ساعت 09:48

سلام به همگی
من از دانشگاه اوکلند برای دکترا پذیرش دارم برای بورسیه اقدام کردم دور اول که تقریبا 3 ماه پیش بود قبول نشدم ولی گفتن که چون مدارکت خوبه برای دور بعدی در نظرت میگیریم. طبق برنامه خودشون تا آخر مارچ باید جواب می دادند ولی جوابی نیومده هنوز. تماس هم میگیرم میگن که هنوز جواب مشخص نیست. می خواستم بدونم به نظر شما این کاراشون چه معنی داره آیا سرکاریه یا نه و اینکه چه راهی به ذهنتون می رسه که من انجام بدم.

فریاد عزیز، اینجا که کامنت میزاری معلوم نیست که خودتم پیداش می کنی یا نه! تو پست آخر بزار کامنتتو...در جواب سوالت هم بحث سر کاری نیست. بعضی وقتا طول میکشه این پروسه..سعی کن تماست رو قطع نکنی و اگه برات امکان داره از طریق دپارتمان پیگیری کنی. موفق باشی..

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.