دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مصاحبه و جواب هاش !!

این جوری که به نظر می رسه این روزها افیسر ها تعداد مصاحبه رو بیشتر کردند و یه جورایی همه رو از این فیلتر می گذرونند. قبلا سوال هایی که توی مصاحبه پرسیده می شه رو گذاشته بودم و امروز موفق شدم جواب هاش رو پیدا کنم .. احتمال اینکه سوال هایی که ازتون پرسیده می شه شبیه این سوال ها باشه خیلی زیاده چون چند نفر به من تائید دادند که همین سوال ها و یا حداقل در همین زمینه ها پرسیده شده اما این هیچ تعهدی نیست که سوال دیگه نپرسن.. به هرحال حفظ آرامش به نظر من کلید موفقیت هست..  

جواب ها رو من ننوشتم و از همون منبعی که سوال ها رو پیدا کردم جواب ها رو پیدا کردم. بعضی از جواب ها کاملا شخصیه و به شرایط شما برمی گرده اما بعضیش کلی و قابل پاسخ. اگر سوالی هست که جواب عمومی داره و بتونیم کمک کنیم حتما بگید. ایشالا همه رو اینجا ببینم ..   

راستی دوستانی که ویزا گرفتند و یا می گیرند در آینده خواهشا باز هم به اینجا سر بزنن چون اونها بهترین منبع برای اطلاع رسانی به بقیه هستند .. و می تونند از راهی که رفتند دست بقیه رو هم بگیرند .. و یا مثلا کسی اگر مصاحبه کرده تازگی ها سوال ها رو با بقیه به اشتراک بگذاره . ممنون  

سپیده 

 

Q: How do you plan to get a job?

A: 3 main ways; websites (www.seek.co.nz/ or www.trademe.co.nz or jobs.search4.co.nz or myjobspace.co.nz/search ), News papers: NZ Herald or local newspapers, employment agencies like ‘work and income NZ’.
Q: What Challenges have you expected?

A: settling and finding a house, getting used to driving on the left side of the road, finding my way around, getting a job, finding suitable schools for my kids, getting used to the weather, way of life and NZ accent. Finding good friends.

Q: What would you do if having difficulties applying for a job?

A: Support if can’t find a job. Or I can support myself for how long. Or thinking about alternative jobs.


Q: Do you go for Alternative career?

A: Yes, why not


Q: Consider community service?

A: Yes, why not

Q: Who do you know in NZ?

A: Tell them if you have any relatives or friends.

Q: How will contacts help in settling?

A: If no relatives available: will find work in other jobs even if it means low pay and difficult shifts, this will help until I can get a better job.


Q: what If no relatives available?

Q: Why NZ?

A: Stable, peaceful country, English Speaking, Excellent record of human rights, Very good racial harmony and tolerance compared to other countries, Moderate climate, Known for beautiful natural scenery

Q: Where in NZ?

A: It is good if you know a little bit about cities or the city you are going to.


Q: Cost of living?

Q: Plans on how to get started.

A: the plan is generally look for renting, and start looking for a job, Apply to get a driver’s license and buy a car, get children into schools.

Q: How much does a house cost?

Q: Plans to send children to a particular school

Q: What is your plan?
Q: Do you have any relatives/friends?
Q: What kind of media did you use for research about NZ?

A: Internet has been the most powerful tool and I have registered at various forums to get as much information possible.

Q: What will you do if you don't get a job as quickly as you would have hoped
Q: What have you done to look for employment so far?
Q: What support will you have in NZ?
Q: What would you do if you came across any obstacles? (List possible obstacles)
Q: What do you think about the impact of migrants on the socio-economic balance of New Q: Q: Zealand and the wider South West Pacific basin?
Q: How much money did we think we needed to make a good living in NZ

A: salary bracket for my current role stands between NZD …… , if there is any problem with employment I will consider to take up junior roles during the interim period.

Q: How long did we think it would take to find work?

A: I consider my self to be lucky that within my experience I always had continuity at jobs, though I’d give about 3-4 weeks time frame to find a work.

Q: Mainly how do you plan to make friends ?

A: By participating in volunteering and social work. Membership at social clubs, gym etc.

Q: How do you intend to find work ?

Q: What will your Partner do for a living?

A: My Partner is a ….. and has her qualification listed on NZIS website; she can look for ……  job as well.

Q: When do you want to go?

A: In about 3 months time, as I’d need to train a replacement at my work and do … here my home town.

Q: What is your financial situation?
Q: What wages to you expect?
Q: How much do you expect to pay for your flat/house?

A: After a research, I could gauge the rentals to be around NZD 250-450 per week in CBD area, on a long term I can streamline my expenses and look for reasonable accommodation as well.

Q: How will you build up your social networks and get new friends?

By participating in volunteering and social work. Membership at social clubs, gym etc.

Q: Why do you want to leave your home country?

A: Good racial and cultural balance

Better place to retire and settle on a long term

Excellent human rights

Cleaner and much greener country with good land scapes, work-life balance

Q: Why do you want to go to NZ?

[Same answers as above]

Q: Have you considered going anywhere else?

A: One consideration that I’d made in 2007 to move to Australia but that did not fit as much as NZ fitted our need. Again work-life balance is much better in NZ than Australia.

Q: What have you heard about NZ?
Q: What do you know about NZ?

Q: Have you ever been before, even for a visit?
Q: Do you have any friends in NZ?

Q: Has anyone given you any advice about moving to NZ?
Q: What will you do if you can’t find a job?
Q: Have you ever worked away from your hometown?
Q: Have you any idea what you might earn in NZ?

Q: Have you thought about the cost of living?

Q: Where do you want to live?

A: Prefer CBD areas of Auckland and Wellington but open to any place where my work takes me.

Q: What will you do for accommodation initially?

A: If I go there with a job then will certainly book a good hotel for first 15 days, otherwise will look for a cheaper accommodation like motel/Bed & Breakfast and then looking for rentals.

Q: Are you planning on renting or buying property when you arrive in NZ?

A: Right now, I’m looking to rent the property whereas on a long term I would like to study the market, have a look n feel of the places and then invest.

Q: What if you do not find work in the area you have chosen to live in?
Q: How will you support yourselves?
Q: What have you heard about the NZ life style and from whom?
Q: How will you overcome barriers that you encounter?

A: By interacting with the local people, participating in the cultural events, travelling. Make some good friends who can guide us.

Q: What do you know about the education system?
Q: What interests do you have?
Q: What do you like about NZ, as opposed to Australia, say, that makes you want to move here?
Q: Why are you moving to NZ right now?

A: : I’m a bit over 30 now and it’d be ideal to plan a country to settle for long term. Its right age to adapt to new place and culture than after 5-10 years. I will be able to contribute more towards the country while settling, this peak period of my career with give a win-win situation to me/NZ.

Q: What sort of support would your friends give if you were without a job?

A: Initial accommodation

Renting a place

Financial help if required.

Guide through the city/places around.

Q: If your current job were to end, could you find skilled employment?
Q: What have you done to look for skilled employment?
Q: What companies would you apply at to find such employment?
Q: What would you do if you could not find a job in your desired field? 

Q: What sort of difficulties do you expect to face in NZ?
Q: What would you do if you faced one of those obstacles?Where do you want to live long-term?
Q: What is your long-term plan?

Q: What support do you have in NZ?

Q: Do you have any further comments or questions for me?

نظرات 117 + ارسال نظر
امین 1390/11/21 ساعت 01:31

خیلی ممنون سپیده خانم

مطمئنا این سئوال و جواب ها خیلی بدرد ما میخوره و کلی بهمون آمادگی و ایده برای جواب میده

باز هم ممنون و موفق باشید

بابک 1390/11/21 ساعت 06:17 http://persiance.wordpress.com

به نظر شما یه خورده جوابا خشک نیست؟ یه ذره شبیه بازجویی شده این مصاحبه.

به نظر من بهتره تو دادن جوابا یه مقدار هم انعطاف بیشتر بشه و هم اینکه طولانیتر جواب داده بشه. هر چی باشه، آفیسر باید در مورد سطح زبان ما هم به یه جمعبندی برسه.

راستش این جواب ها فقط ایده می ده که تو چه مایه هایی جواب بدید .. قرار نیست اینها رو دقیقا بگید که ..
سپیده

علی 1390/11/21 ساعت 11:16

سلام سپیده جان
من 2 روز پیش مصاحبه داشتم. سوالها از موارد بالا بود. تنها پیشنهادم به دوستان اینه که حتما زبانتونو خوب کنید تا راحت جواب بدین. لیستنینگتونم برا لهجه نیوزلندی خوب کنید. راستش من خوب صحبت نکردم و خدا میدونه جوابشون چی باشه.
ببینیم قسمت چی هست.
اگه خبرخوبی داشتم حتما خبر میدم.

ایشالا خبرهای خوب بدی..../ناصر

مهشید 1390/11/21 ساعت 18:06

سپیده خانم نمی دونم چطوری میشه از زحمات شما که نتیجه اش رو بی دریغ در اختیار ما می گذارید تشکر کنم. با اجازتون یه سوال داشتم مصاحبه دقیقا کی انجام میشه؟ بعد از دریافت ITA ؟
ممنون و موفق باشید

بعد ارسال ITA و بعد ازاینکه افیسر مدارک رو کاملا بررسی کرد. قبل از صدور ویزا. /ناصر

مزدکم 1390/11/21 ساعت 18:43

سلام
فقط خواستم تشکر کنم از اینکه بی دریغ اطلاعات در اختیارمون قرار میدید

داریوش 1390/11/21 ساعت 19:37

سپیده خانم مرسی از محبتتون

اقا بابک به مطلب خوبی اشاره کردین. همونطور که سپیده خانم گفتن اینا یه کد بایستی پخته بشن

علی آقا انشالا نتیجه مثبت خواهد بود . خدا به داد ما برسه

مهتاب 1390/11/21 ساعت 20:04

ممنونم :) مثل همیشه مفید و کامل

رومینا 1390/11/21 ساعت 22:34

علی :
ما براتون ارزوی موفقیت میکنیم
نگران نباشید حتما خوب بوده

بیژن 1390/11/21 ساعت 22:45

سلام سپیده خانم
ابتدا از مطالب بسیار مفیدتان ممنون
من و همسرم هر دو پزشک هستیم و داریم برای آنجا اقدام میکنیم . برای ما دعا کنید .انشالله اگر قسمت شد حضورا از راهنماییهای خوبتان تشکر خواهیم کرد.

محمد 1390/11/21 ساعت 22:58

3 روزه جی میل و یاهو و هرچی سایت با ssl است قطعه اینم شد مملکت؟؟!

نوشکا 1390/11/22 ساعت 07:53

مرسی خیلی به درد بخور بود

به علی : امیدوارم که به زودی ویزاتون بیاد

لهجه نیوزلندی رو از کجا میشه باهاش آشنا شد ؟

رادیو های اینجا رو کوش بدید انلاین . Sepideh

علی 123 1390/11/22 ساعت 09:16

داریوش جان::: در پست "تضاد" یه موضوع ظرف شستن رو فرمودین. به نظر من "بدترین حالت" مثل ثروتمند بودن, زیبا بودن و دانابودن همیشه نسبیه. بسته به نوع آدمهایی هست که درحال مقایسه اند به نظرمن. بدترین حالت برای ما گاهی بهترین حالت برای بعضی دیگه س. من چندشب پیش ساعت 12 شب توی این سرما دیدم یه آقایی حدود 50ساله داره تو سطل زباله دنبال چیزی میگرده. اول بیخیال شدم ولی بعدش حس کنجکاویم گل کرد و رفتم باهاش صحبت کردم.اولش نمی خواست حرف بزنه ولی وقتی دید من واقعا می خوام سعی کنم که بهش کمک کنم شروع به حرف زدن کرد:
-دنبال چی می گردین توی این آشغالها این موقع شب؟
-سکوت... دنبال یه چیز به درد بخور.
-مگه چیزی هم پیدا می شه؟
-آره
-فوقش یه مقدار پلاستیک و کاغذ, مگه چقدر ارزش داره؟
-دنبال پلاستیک و کاغذ نمی گردم
-پس دنبال چی هسنی؟
- (...سکوت)
-من شاید بتونم کمکی بکنم. گاهی توی جلسه های آدمهای کله گنده شهر شرکت می کنم.
-دنبال غذا می گردم!
-غذا؟!! مگه اینجا چیزی که قابل خوردن باشه پیدا می شه؟
-آره بعضیش که تمیز باشه قابل خوردنه.
-پس این همه گونی که پرکردی همش غذاس؟ این همه غذا برای چندنفره؟ چند نفرین مگه؟
---- یهو به سمتم اومد و گفت اینها برای خودم نیست. درراه رضای خداست. ببین من جانبازم, این هم کارت جانبازیمه... من اوائل جنگ تکاور بودم اما یکبار شیمیایی شدم و قبلش توی منطقه سومار هم صدای خمپاره به گوشم آسیب زد و دیگه نتونستم ادامه بدم. یه مدت توی صدا و سیما کارکردم. الآن ماهی 530 تومن حقوق می گیرم و دوتا هم بچه دارم اینها برای خودم نیست. این غذاهایی که می بینی برای یه عده آدمه که درجایی به نام خانه عارف زندگی میکنن. توی محله کاشیکاری سیدی و پاستور میفروشن. درآمدی ندارند و اینها رو می خورن. چند بار هم مسوولین (محصولین) اومدن و دیدن اونجارو. غذا براشون بردن اما چه تاثیری داره؟
-خانه عارف چطورجاییه
-یه خونس که اون خانواده ها هرکدوم حدودا ماهی 30تومن اجاره شو میدن و اتاق اتاقه. خوب من دیگه باید برم. پیاده هم میرم.
---- بعدش هم گونی ها رو برداشت و پیاده رفت ومن انگشت به دهن موندم... فرداش برای یکی از اونهایی که خیلی سنگ اینها رو به سینه می زنه موضوع رو تعریف کردم. اینقدر حاشیه رفت که سرسام گرفتم... نمی خوام وارد هیچ مساله سیاسی بشم اما

داریوش جان و دوستان عزیز... مسائل خیلی بدتر از این هم هست و من می دونم اما اونقدر فاجعه آمیزه که بهتره نگم.شما هم بعضا ممکنه بدونین و بهتره واردش نشیم. اکثر اینها از فقر می آد. خداکنه من اینترنت نداشته باشم. هرروز آب و برق روزی 1 ساعت برقرار بشه. اما اگه چیزی هست برای همه به یکسان باشه. اونطور که ما اکثر چیا مون با بقیه دنیا فرق منفی داره, این یه چیز فرق مثبت داشته باشه. معنویاتتان را بردند اینها... هم معنویات هم مادیات...
ازطرفی هم یه پیمانکارداریم توی اداره که گاهی تا حدود 11 میلیاردتومن از اداره طلب داره و اداره نداره تسویه کنه و خردخرد بهش پس میده.
پس نظر من اینه که اگه رفتیم و ظرف هم شستیم هم پایین دستی رو نگاه کنیم و هم بالا دستی نمی دونم چقدر باهام موافق یا مخالف باشین.
ببخشید طولانی شد.

بابک 1390/11/22 ساعت 10:05 http://persiance.wordpress.com

کاش میشد بچه‌هایی که امکانش رو داشتن، دور هم جمع میشدن. هم همدیگه رو میدیدیم و از نزدیک آشنا میشدیم و و هم میشد یه برنامه منظم گذاشت واسه انگلیسی صحبت کردن. چطوره؟

پویا 1390/11/22 ساعت 10:49

nzqa بعد از 2ماه و 20 روز نهایتا جواب full-assess رو فرستاد
منتظر اصل مدارکم تا application رو ارسال کنم در کل خیلی زمان از دست دادم. ضمنا می خواستم در مورد دکتر کاظمی هم بگم که بی نهایت انسان شریفی هستند و تو این پروسه مهاجرت نیوزلند ملاقات ایشون برای من افتخاری بود.

پروانه 1390/11/22 ساعت 12:11

ما که مصاحبه داشتیم کیس آفیسر انگلیسی استاندارد حرف میزد نه با لهجه نیوزلندی و غیره . تنها کاری که باید بکنید اینه که سوال ها رو بنویسید هر کدوم رو توی یک صفحه A4 زیرش هم جواب هاش رو بنویسید با یه رنگ دیگه بعدش ورق ها رو دسته بندی کنید و از بالا به پایین در لاین های بغل هم بچینید وقتی سوال کرد کاغذ رو بردارید و جواب رو براش بخونید اگه معنی کلمه ای رو نفهمیدید الکی جواب ندید ازش بخواهید براتون بیشتر توضیح بده .اگر در رابطه با کارتون نکته ای هست که مهمه و می تونه تاثیر گذار باشه اگر به طور مستقیم هم سوال نکرد خودتون می تونید در جواب یکی از سوال ها بگونجونید . راستی ممکنه سوال های خیلی ساده رو هم بپرسه .

ندا 1390/11/22 ساعت 17:10

ممنون

داریوش 1390/11/22 ساعت 18:34

علی 123 عزیز ، باعث تاسف از این دست بسیار وجود داره . فقط میدونم این پژواک اصوات خودمونه.

بابک جان پیشنهاد خیلی خوبیه.

سینا 1390/11/22 ساعت 19:23

سلام
چندتا سوال داشتم:
1- این مصاحبه در چه زمان و مرحله ای انجام می شه؟ الان حدود یکماه از lodgement ما می گذره. چقدر با مصاحبه فاصله داریم؟
2- مصاحبه به چه صورتی برگزار میشه؟ آیا ما باید بریم مثلاً لندن یا اینکه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شه؟
3- مصاحبه انفرادیه یا خانوادگی؟
4- برنامه من اینه که بعد از اخذ اقامت نیوزلند، بلافاصله نرم ساکن اونجا بشم. بلکه در ایران بمونم و بعد از اینکه کار پیدا کردم منتقل نیوزلند بشم. به نظر شما این کار شدنیه؟ و آیا اشکالی داره که این برنامه ام رو توی مصاحبه بگم؟

مصاحبه در واقع مرحله اخر هست .. وقتی مدارک رو فرستادید و همه چیز اکی بود برای تصمیم گیری نهایی ممکنه افیسر باهاتون برای مصاحبه هماهنگ کنه .. معمولا ازتون می خوان یه شماره ثابت بهشون بدید که بهتون زنگ بزنن .. معمولا 1 ساعت طول می کشه و تلفنی هست .. از یک هفته قبل بهتون می گن و می پرسن چه روز و ساعتی براتون مناسب هست .. امکانش هست که بلافاصله نرید و مشکلی نیست اگر توی مصاحبه بگید اما این رو در نظر بگیرید که کار پیدا کردن اینجوری یه کمی سخت تره و در ضمن اگر ویزای کار به اقامت بهتون بدن 9 ماه وقت دارید کار پیدا کنید .. به هرحال لزومی نداره بلافاصه بعد از ویزا وارد کشور بشید .. مصاحبه معمولا با افرادی هست که اقدام کردند .. خود افیسر می گه بهتون
سپیده

پویا 1390/11/22 ساعت 21:23

بابک جان من کاملا با پیشنهاد شما موافقم...

حمید 1390/11/22 ساعت 22:37

دوستان رادیوهای اینترنتی کشورهای مختلف رو از اسکاتلند و ولز تا آمریکاو کانادا و نیوزیلند چک کردم. لهجه هاشون اونقدر با هم فرق نداره که نشه نفهمید. حتی هندی رو هم از این جا http://www.newsonair.com/ گوش کردم. هر چی سطح زبانمون بره بالاتر فهمیدن لهجه های مختلف راحت تره. بالاخره ممکنه حتی با یه اسپانیایی در آینده لازم بشه که به انگلیسی صحبت کنیم و او لهجه ی مخصوص از نظر ما عجیب خودشو داره .انگلیسی صحبت کردن فابرگاس رو شنیده باشین می دونین چی میگم. اصطلاحاتشون خیلی با هم فرق میکنه که همه جا استفاده نمی کنند. نگران نباشید.

الهام 1390/11/23 ساعت 05:21

سپیده جون یه مشکلی برای من پیش اومده..صرافی گاندی ۱۹۰۰ دلار آمریکا کارت منو شارژ کرده بودن حدود سه ماه پیش...روز پنج شنبه از INZ به من ایمیل زدن نمی تونن پول رو برداشت کنن...؟ نمی دونی باید چی کار کنم؟ چرا اینجوری شده؟ اونا می گن شاید بانک یک SECURITY گذاشته...؟

با خود صرافی یه جکی می کردی !!! نمی دونم ... مطمینی که دلار ها درست ریخته شده به حسابت ؟؟؟ حتما با صرافی صحبت کن !!Sepideh

بابک 1390/11/23 ساعت 06:38 http://persiance.wordpress.com

الهام :: صرافی گاندی باید یه user/password بهتون میداد که از روی سایت بانک (که فکر می کنم رویال بانک آذربایجان باشه) بتونید موجودی و گزارش بگیرید (هرچند که گزارشش به درد عمه آقای علیوف میخوره ). به خود صرافی هم حتما زنگ بزنید. دقت کنید که با یه نفر که وارده صحبت کنین. تو این صرافیا، اکثر کسایی که پشت باجه نشستن یا تلفن جواب میدن خیلی وارد نیستن به این مسائل.

بعضی از بانکها تنظیماتی انجام میدن که مثلا از شهر یا کشوری غیر از شهر/کشور صاحب کارت قابل خرج کردن نباشه یا مثلا به یه عدد کمی (مثلا 200-300 دلار) محدود بشه. اگه اینطور باشه (که فکر نمیکنم بانک آذربایجانی این کار رو کرده باشه) باید از طریق صرافی مطمئن شید و بعد از بانک بخواید که برداشت مبلغ مورد نظر رو از لندن واسه تون امکانپذیر کنه. اسم دریافت کنند (INZ London) رو هم میتونین بهشون بدین.

خودتون هم میتونین به رویال بانک زنگ بزنین. customer care-اش انگلیسی صحبت میکنه. بعضی وقتها هم که میبینن شماره از ایرانه، یه نفر میاد فارسی حرف میزنه.

الهام 1390/11/23 ساعت 08:51

به شهاب
شما شماره روی کارت ویزا کارت رو نوشته بودین درسته؟ هیچ مشکلی نبود؟ من کارت رو از گاندی خریده بودم. با گاندی تماس گرفتم گفتن باید تا فردا دوشنبه که بانک باز باشه صبر کنم تا اونا با بانک آذربایجان تماس بگیرن. صرافی می گفت این کارتها برای انتقال ‌online خوب عمل می کنن وقتی offline بخواد انتقال صورت بگیره مشکل ممکنه پیش بیاد..اینم از شانس من!!

الهام 1390/11/23 ساعت 09:55

تشکر آقا بابک..من با خانم برزویی از صرافی گاندی صحبت کردم ظاهراْ مطلع هست..از شانس مزخرف من ایمیل یاهو باز نمی کنه صبح تنها تونستم چک کنم و بفهمم برای برداشت پول مشکل داشتن..اون user/pass رو هم صرافی داده بود. اول وقت امروز چک کردم دیدم 1900 دلار هنوز توش هست و تعجب کردم چرا inz پولشو برنداشته..حالا نمی دونم چی کار کنم؟؟ کسی از دوستان هست کارتش مطمئن باشه من پول به حسابش واریز کنم و شماره کارتشو بدم به inz..? تا ظهر فردا مهلت دارم ..

نسیما 1390/11/23 ساعت 10:19

سلام سپیده جون خیلی خوشحالم که میبینم یک نفر به همه هموطنانش کمک میکنه و راهنمایی میکنه و بی نهایت از شما سپاسگذارم و بهترین آرزوها رو براتون دارم.
فقط یک سوال هم دارم اینکه من تصمیم دارم برم نیوزلند برای تحصیل و میخوام زبان رو هم اونجا بخونم آیا برای مصاحبه بازم به زبان انگلیسی باید جواب بدم ؟؟ آخه من که زبانم خوب نیست و تازه میخوام برم اونجا بخونم... ممنون میشم از لطفتون...

معمولا برای ویزای تحصیلی مصاحبه لازم نیست. نگران نباشید. /ناصر

به الهام
من شماره روی کارت و CVV2 رو نوشتم و مشکلی نبود.
هفته پیشم برام نامه کتبی با صورتحساب اومد.
تا دوشنبه صبر کن برای من هم اولش یکه سر خرید مشکل داشت.

در مورد اینکه مقدارش محدود کرده باشند ازشون بپرس ولی بعید می دونم این کارو کرده باشند.

سعید م 1390/11/23 ساعت 10:29

درود

خیلی لطف کردید مثل همیشه مفید بود.
متشکر سپیده خانوم.

الهام 1390/11/23 ساعت 10:54

به شهاب
تشکر..من شماره روی کارت رو نوشتم و شماره سه رقمی که پشت کارت نوشتم...همینه دیگه؟...اولش برای خرید شما هم مشکل داشت؟ یعنی INZ خبر داد یا خودتون متوجه شدین؟ من تا فردا صبر می کنم تا ببینم صرافی گاندی چیکار برام می کنه...این قطعی ایمیل هم شده مصیبت...من دارم براشون فکس می زنم که چه اتفاقی افتاده...بهم گفتن دو روز کاری مهلت داری حلش کنی..جمعه که ایمیل باز نمی کرد من خبر دار نشده بودم..بازم ممنون..

معمولا برای ویزا کارت، شماره روی کارت، سه شماره پشت کارت و تاریخ اعتبار کافیه تا از حسابتون برداشت بشه. چک کردین که این شماره ها رو درست وارد کردین؟ این مشکلتون یا از بانکه و یا از اطلاعاتی که وارد کردین. در هر صورت اینا اینقدر هم یه دنده نیستن. اگه بتونین باهاشون صحبت کنین و موضوع رو توضیح بدین خیلی بهتر از ایمیل یا فکسه. می تونی صحبت کنی که پول رو مستقیما به حسابشون واریز کنی. اینجوری بهتر میشه بهتون کمک کرد. ایمیلتون رو بزارین./ناصر

حسین 1390/11/23 ساعت 11:39

دوستانی که هزینه ITA پرداخت کردن ...
من کارت گرفتم ، موندم کارتم شارژ کنم و یا اینکه سفارت هم قبول می کنه ؟ چون شارژ کارت و Exchange و کارمزدش به مراتب بیشتر میشه ... کسی تا حالا از طریق سفارت پرداخت کرده جدیدا ؟؟

بابک 1390/11/23 ساعت 12:27 http://persiance.wordpress.com

حسین و الهام عزیز ::

می تونید از طریق سفارت پرداخت رو انجام بدید. اول یه ایمیل به لندن بزنید و مشکل رو توضیح بدید تا اونا تایید کنن که از طریق سفارت پول رو بدید. بعد روزی که میرید سفارت (9 تا 12 صبح) پرینت اون ایمیل رو همراه داشته باشید. سفارت معادل هزینه application ازتون ریال میگیره، رسیدش رو میندازه تو بسته مدارکتون و کپی‌اش رو بهتون میده.

اگه قبلش زنگ زدید سفارت و طرف گفت نمیشه پول داد، شوکه نشید. از رو هم نرید بیخود میگه. زیاد تحویلش نگیرید. همه جور خدماتی هم اونجا دارن: کپی برابر اصل، ترجمه و .... البته هزینه اش فکر کنم زیاده.

امین 1390/11/23 ساعت 14:21

علی 123 عزیز:

من با نظر شما کاملا موافقم.
قلبم خیلی درد میگیره وقتی این چیزها رو میبینم و یا میشنوم.

ما اخیرا یک سری لباسهای سالم و قابل استفاده و بعضا حتی کاملا نو رو توی پلاستیک تمیز میزاریم بیرون و در کمتر از یک ساعت میبرنش.

چند نفری این اطراف هستن که من چندین بار از پنجره دیدم که میان و توی آشغالها دنبال یه چیز بدرد بخور میگردن. یکی دوتاشون پیرمردهای بالای هفتاد سال هستن که توی این سرما لباس درست و حسابی گرم ندارن که بپوشن. من هم چند تا کاپشن و پلیور و . . . تر و تمیز و گرم گذاشتم نزدیک اون جاهایی که میگردن و خوشبختانه متوجه شدن و برداشتن.
متاسفانه کار زیادی نمیشه انجام داد ولی هر قدر که در توانم باشه هیچوقت مضایقه نمیکنم.
بجز یکی دو مورد خاص هیچوقت نشده که کسی توی خیابون دستش رو بطرفم دراز کنه و دستش خالی برگرده.
هیچوقت هم به پولی که دارم میدم نگاه نمیکنم و هر چی دراومد همون رو میدم.
اکثرا هم خودم نمیدم و اگه کسی باهام باشه به اون میدم که اینکارو بکنه چون خودم خجالت میشکم که تو چشماشون نگاه کنم یا پول به دستشون بدم.
خیلی هم از غریبه و آشنا نصیحت شنیدم که اینکارو نکنم. چون خودم هم بچه پولدار نیستم و وقتی چند تا اسکناس درشت بهشون میدم کلی کنایه میشنوم. البته خانمم اصلا اینطوری نیست و تنها کسی هست که در این مورد با من بحث نمیکنه و فقط یکبار اون اوایل دلیل کارم رو براش توضیح دادم و قبول کرد و الان خودش هم پیش قدم میشه.
در عین حال حتی یکبار هم برای رضای خدا یک سکه 5 تومانی هم توی صندوق صدقات ننداختم و معتقدم به جایی که باید برسه نمیرسه و در عوض متولیانش اینور و اونور سرمایه گذاریهای میلیاردی میکنن و من عصبانی میشم وقتی میبینم بعضی ها هر روز عادت دارن که به رشد این سرمایه گذاری ها کمک کنن.
به امید برقراری عدالت و برابری واقعی
پیروز و پاینده باشید

محمد 1390/11/23 ساعت 14:57

به الهام :
از صرافی گاندی کلاش تر هیچ کس را ندیده ام . کارت من را سر سال یا 100 دلار پول که توش بود لاک کردند و گفتند الا و بلا باید کارتت را دوباره تمدید کنی تا پولت را بتونی برداشت کنی .

محمد 1390/11/23 ساعت 14:59

به بابک :
میشه ایمیل لندن را بگویید؟

Ali 1390/11/23 ساعت 15:28

یه سوال بی ربط... میشه یکی از دوستان نمونه فرم ITA رو بذاره ممنون میشم................

بابک 1390/11/23 ساعت 15:42 http://persiance.wordpress.com

محمد ::

اگه ایمیلی از اونجا دریافت کنید، میتونید به آدرس فرستنده پاسخ بدید یا باهاش مکاتبه کنید. آدرس خاصی من ندیدم. هر کسی آدرس خودش رو داره، مثل

terri.styles [at] dol.govt.nz
یا
mei.chau [at] dol.govt.nz

فکر کنم اگه خود این افراد هم نباشن یا مثلا مرخصی باشن، همکاراشون به ایمیل جواب میدن.

الهام ::

اگه باز هم مشکل پرداخت حل نشد، به نظر من پرداخت از طریق سفارت (با در دست داشتن پرینت نامه‌ای که نشون میده در پرداخت مشکلی هست و تاریخچه موضوع) بهترین راهه.

موفق باشید.

شبنم 1390/11/23 ساعت 16:15

به الهام :

الهام جان از طریق سفارت اقدام کن اگه نشد...من فک کنم بشه حتما یه تماس با سفارت نیوزلند تو تهران بگیر . تو اقدسیه ست
26122175

قلندر 1390/11/23 ساعت 17:55

ممنون سپیده خانم، کاش دست کم نصف ما ایرانی ها مثل شما این اخلاق کمک به همدیگه بدون حسادت! رو داشتیم، اونموقع ایران خیلی جای خوبی برای زندگی می شد

به علی عزیز: نگران نباش پسر حتماً جواب مثبت میگیری فقط شیرینی ما یادت نره :)

به بابک عزیز: خیلی فکر خوبیه، با نظر شما موافقم

رومینا 1390/11/23 ساعت 20:57

بابک:
من هم هستم هر چند شاید جزو مبتدی ها باشم ولی به هرحال باید تمرین خوبی برای انگلیسی حرف زدن باشه

بابک 1390/11/23 ساعت 21:55 http://persiance.wordpress.com

رومینا :: اختیار دارید. ما رو تو جمع زیاد ضایع نکنین شدیم 5 نفر.

سینا 1390/11/23 ساعت 22:10

خیلی خیلی ممنون از راهنمایی کاملت. به امید دیدار در اوکلند

الهام 1390/11/24 ساعت 05:09

صرافی گاندی با بانک آذربایجان تماس گرفت و اونا در جواب گفتن کارت هیچ مشکلی نداره و موجودی داره و هیچ اروری هم در انتقال روی سیستم اونا مشاهده نمی شه..یعنی ممکنه آفیسر دفتر لندن شماره کارت منو اشتباه برداشته باشه؟..گیر آدم گیری افتادم...! بانک گفت یه بار دیگه سعی کنن..

طممئنی شماره ات رو درست وارد فرم ها کردی ؟ کپی فرم ها رو داری چک کنی .. اما در هر صورت سعی کن ایمیل نکنی شماره کارتت رو .. اگر می تونی با افیسر تماس بگیر شماره رو اون بخون و چک کنی ..
سپیده

ناهید 1390/11/24 ساعت 08:01

سلام به سپیده عزیز و همه دوستان
من چند روزی نبودم ممنونم سپیده جان به خاطر مطالب خوب و مفیدت..واقعا عالی بود
در واقع تنها چیزی که ما توی این مملکت داریم دوستان خوب هست و این تنها چیزیه که من نگران ازدست دادنش هستم !من شخصا از راهنماییهای بچه های اینجا خیلی استفاده کردم و این رو هیچ وقت فراموش نمی کنم .

یک سوال:

دوستان کسی تا حالا سوپیشینه برا نیوزیلند از شهرستان گرفته؟من 2 سال پیش سوپیشینه از مشهد گرفتم برای جای دیگه و خیلی هم راحت بود ولی مثل اینکه برا نیوزیلند حتما باید از تهران بگیری. اگه کسی از غیر تهران تونسته این کار رو بکنه لطفا به من هم بگه.

به پویا:: پویا جان شما چند وقت قبل از دکتر کاظمی برای مدیکال وقت گرفتی؟ میشه شمارش رو به من هم بدی؟
من اشنایی با پزشکان مدیکال ندارم .به توصیه پویا جان می خوام از همین دکتر کاظمی وقت بگیرم.

بابک 1390/11/24 ساعت 08:08 http://persiance.wordpress.com

الهام ::

مطمئنی با احتساب کمیسیون سرویس دهنده، بانکت، هزینه ITA و هزینه تغییر واحد پولی از USD به GBP، مقدار وجه لازم تو حسابت هست؟ 30-40 دلار برای این قضایای کمیسیون باید در نظر بگیریا.

بابک 1390/11/24 ساعت 10:43 http://persiance.wordpress.com

ناهید ::

بیمارستان تهران، دکتر کاظمی: 25-88821021

یه نکته بگم خدمت دوستان: در هفته های اخیر به دلیل چند اعتراض نسبت به عملکرد ضعیف و اشتباهات فاحش دکتر کاظمی در پر کردن فرمها و دریافت هزینه اضافی (ولو اشتباه از ایشون بوده) که به دست سفارت نیوزیلند رسیده، احتمالا ایشون به زودی از لیست پزشکان پنل حذف خواهند شد. در این مورد احتیاط کنید و به صفحه panel doctors روی سایت immigration مراجعه کنید تا بروز باشید.

زهره 1390/11/24 ساعت 12:07

به حسین
ببخشید (با اندکی فضولی)شما که انقدر ITAتون زود اومد میشه دقیقاً بگید چند امتیاز آوردید و چطوری؟ اگر امکان داره رشته تحصیلیتون رو هم بفرمائید؟
به سپیده
سپیده جان یک سوال بی ربط
من فوق لیسانس مهندسی صنایع دارم. اگر بیام اونجا یک مستر دیگه بگیرم بعدش چقدر امکان داره نتونم کار پیدا کنم؟
میدونم خیلی سخته جواب بدی فقط بگو ممکنه کسی اینطوری بیاد و نتونه کار پیدا کنه و مجبور بشه برگرده؟

حسین 1390/11/24 ساعت 14:47

به زهره
من 120 امتیاز داشتم ، الکترونیک رشتمه و سابقه کار بالای 10 سال دارم..
Preeassess من یک روز ، EOI بعد دو هفته سلکت شدم و ITA هم دو هفته بعدش اومد.... اما الان دو ماه که منتظر Full assess هستم ... البته به خاطر تعطیلات ژانویه NZQA میگه حجم پرونده هاشون زیاد بوده ، اما 2 روز دیگه 35 روز کاریم تموم میشه.... اینسری خیلی طولش دادن ...

راستی سپیده خانم شنبه ها که تعطیل نیست NZQA ؟

الهام 1390/11/24 ساعت 14:49

بازم هم ارور داده و nz لندن نتونسته از حسابم برداشت کنه...شماره کارت رو هم ایمیل کردم موجودی حسابم 1900 دلار دست نخورده نمی دونم چه کنم..

الهام خانوم. یه چند روزی (هر چند روز که میتونن) ازشون مهلت بگیر و مشکل رو ازطریق سفارت و صرافی پیگیری کنی به نظرم تنها راه حله الان. کسی راه حل دیگه ای به ذهنش نمیرسه؟؟؟؟ /ناصر

بابک 1390/11/24 ساعت 15:30 http://persiance.wordpress.com

الهام و ناصر :: سه تا راه حل هست: سفارت، سفارت و سفارت.

نرگس 1390/11/24 ساعت 19:19

سلام خیلی جالبه حالا واقعا همچین سوالی میپرسه ما که زبانمون خوب نیست چی کار کنیم واقعا سخته اینجا که یه کلاس درست وحسابی هم نیست.

مهتاب 1390/11/24 ساعت 20:51

سلام دوستان :)
من و همسرم هم پایه ایم برای اینکه همدیگرو ببینیم و آشنا بشیم:) مخصوصا اینکه اکثرا همسن و سال و هم رشته بودیم و فکر می کنم وجه مشترک زیادی (به جز مهاجرت) داشته باشیم و کلی موضوع برای حرف زدن خواهیم داشت...
به خاطر مشکل ایمیل ها نمی تونم ایمیل بزنم ولی اگر قراری شد به منم بگین

و در ضمن خواهش می کنم همه با هم برای امتحان ایلتس من و همسر دعا کنید ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.