دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Some Facts about New Zealand


1- 24% خانواده های نیوزیلندی تک والدینی هستند و بیشتر از 40% کودکان مائوری هم همینطور. 17% از نیوزیلندی های اروپایی تبار شرایطی مشابه دارند.


2- با 2.5 میلیون ماشین برای حدود 4 میلیون جمعیت، نیوزیلند یکی از بیشترین آمارهای مسافرت با ماشین رو در دنیا داره. نیوزلندی ها حدود 2 درصد سفرهاشون ررو با اتوبوس و کمتر از 1% سفرهاشون رو با قطار انجام میدن.


3- در مقایسه با دیگر کشورها، نیوزلندی ها 5% کمتر از استرالیایی ها، 12% کمتر از انگلیسی ها، 30% کمتر از آلمانیها و 40% کمتر از ایرلندی ها الکل مصرف می کنند.


4- ولینگتون در مدار 41.2 درجه جنوبی، جنوبی ترین پایتخت یک کشور در دنیاست.


5- در سال 1980، نیوزیلند 70 میلیون راس گوسفند داشته و در سال 2008 این مقدار به 39 میلیون کاهش پیدا کرده است. در واقع در نیوزلند به ازا هر انسان، 9 تا گوسفند زندگی می کنند!البته بیشتر گوسفندها هم در جزیره جنوبی زندگی می کنند (20 گوسفند به ازا هر آدم!). 50% درآمد نیوزلند از همین گوسفندهاست.



6- در نیوزلند، یک پنجم ماشینها کمتر از 7 سال سن دارند. 2/3 بین 16-7 سال و یک ششم هم بیشتر از 16 سال.


7- 18% از نیوزلندی ها سیگاری هستند. یک مرگ از هر 5 مرگ به خاطر مصرف تنباکو است. 50% مائوری ها، 30% از Pacific Islander ها و 20% از اروپایی ها سیگاری هستند.


8- نیوزلند جزو تنها سه کشور دنیاست که 2 تا سرود ملی دارد. یکی God Save The Queen و اون یکی دیگه God Defend New Zealand است. در مسابقات ورزشی God Defend New Zealand همیشه پخش و خوانده میشود. دو کشور دیگر دانمارک و کانادا هستند. موقعی هم که ایشالا شهروند نیوزلند شدید سرود دومی رو می خونید.


9- نیوزلند از کشورهای زیر وارد کننده است (به ترتیب):

استرالیا، چین، آمریکا، ژاپن، سنگاپور، آلمان، مالزی، قطر، کره و تایلند.


10- نیوزلند جزو کشورهای خوب از نظر مرگ و میر جاده ای طبقه بندی میشه: 

بریتانیا: 3 نفر به ازا هر 100،000 نفر

آلمان: 4.4 نفر به ازا هر 100،000 نفر

آسترالیا: 5.7 نفر به ازا هر 100،000 نفر

نیوزلند: 6.4 نفر به ازا هر 100،000 نفر

 کانادا: 7.0 نفر به ازا هر 100،000 نفر

آمریکا: 10.6 نفر به ازا هر 100،000 نفر

 ایران: 41 نفر به ازا هر 100،000 نفر


11- نیوزلند جزو 5 کشور بزرگ صادر کننده لبنیات است. این 5 کشور، 90 درصد تولید لبنیات دنیا رو بر عهده دارند. حدود نه میلیون گاو در نیوزلند زندگی می کنند!


12- بیشترین ورزشهای مورد علاقه در نیوزلند به ترتیب عبارتند از: راگبی، گلف، نت بال، فوتبال و کریکت.


13- عمده صادرات نیوزلند به این کشورها انجام میشود:

استرالیا، آمریکا، ژاپن، چین، بریتانیا، کره، اندونزی، آلمان، مالزی، هنگ کنگ.


11- برای نیوزلندی شدن باید به وفاداری به ملکه الیزابت سوگند بخورید!


12- pohutukawa درختی است که در شروع تابستان نیوزلند نماد کریسمس نیوزلندی هاست.



13- نیوزلند 10% از انرژی الکتریسته رو از انرژی Geothermal ناشی از فعالیت آتشفشانها، 55% از انرژی آبی و کمتر از 5 درصد از انرژی بادی تامین می کند. 


14- بلندترین کوه نیوزلند 3،754 متر ارتفاع دارد به نام  Aoraki Mount Cook.


15- تابستان ها و زمستان های نیوزلند حدود 10 درجه با هم تفاوت دارند. بیشترین آب و هوای شبه قاره ای در اتاگو دیده می شود و اکثر میوه های هسته دار مثل زردآلو و هلو در این منطقه به عمل می آید. دمای متوسط در تابستان 24 درجه و در زمستان 2- درجه است. میزان بارندگی متوسط 350 میلی متر در سال است. برای نواحی مختلف به شرح زیر:

کرایسچرچ: 635 میلی متر در سال

ولینگتون: 1250 میلی متر در سال 

اوکلند: 1200 میلی متر در سال


16- 94% زندانی ها در نیوزلند مرد هستند. 50% مائوری، 36% اروپایی و 12% Pacific People هستند. 


17- 30% نیوزلند پوشیده از جنگل است. محصولات جنگلی حدود 12% از صادرات نیوزلند را تشکیل می دهد.


18- ورزش بانجی جامپینگ اصالتی نیوزلندی دارد. (این همون ورزشیه که با در حالتی که یک طناب الاستیک به پاتون بسته شده از ارتفاع سقوط آزاد می کنید). 



19- نیوزلند اولین کشور دنیاست که به زن ها حق رای داده است (سال 1893). 


20- نیوزلند برای اولین بار توسط اروپاییان و در سال 1642 کشف شده است. ساکنان اصلی یا همان مائوری ها Dutch sailor Abel  که اولین کاشف اونجا بوده رو از اونجا بیرون می کنند و دوباره در سال 1769 یک کاپیتان انگلیسی به اسم  James Cook به اونجا میاد و ....


21- نیوزلند دو تا پرنده خیلی معروف داره. یکی که معرف حضور هست: کیوی. این پرنده که بال نداره و  چشم و چارشم درست نمی بینه مظهر و نشان کشور نیوزلنده. پرنده دیگه اسمش موآ هست که نسلش در سال 1500 منقرض شده (بس که مائوری ها شکارشون کردن). این پرنده 3.6 متر قد داشته و حدود 300 کیلو وزن.


22- نیوزلند اولین کشوری است که سه رده سیاسی مهم توسط زنها گرفته شده: نخست وزیری (Helen Clark)، فرماندار کل (Dame Silvia Gartwright) و رئیس قوه قضاییه (Sian elias).  


23- اولین کسی که اورست رو فتح کرد یک نیوزلندی بود به نام ادموند هیلاری. 


/ناصر

نظرات 132 + ارسال نظر
Ali 1390/12/04 ساعت 07:20

اقا ناصر همه یه طرف با این سوگند وفاداری به ملکه چه کنیم !!!!!

الهام 1390/12/04 ساعت 07:28

برای نیوزیلندی شن باید به وفاداری به ملکه انگلیس قسم بخوریم... همینم کم بود..خدایا شکرت...!!

حامد 1390/12/04 ساعت 12:05

merC naser jan

ناهید 1390/12/04 ساعت 12:11

ممنون ناصر جان..
فکر کن اولین جایی که به زن ها حق رای داده .من شنیدم جز کشورهایی که بیشترین حقوق رو به زنان می ده..عین ایران!!!!

zeddian 1390/12/04 ساعت 12:43

سلام. یه سئوال داشتم. تو LTSSL در بخش Multimedia Designer/Film Animator، اشاره ای به مدرک دانشگاهی نشده و در عوض سه سال سابقه کار نیاز هست. میخواستم ببینم اینو درست متوجه شدم که داشتن مدرک فقط یک bonus هست و برخلاف بقیه ی موارد نه یک ضرورت؟ و سئوال دیگه اینکه سه سال سابقه کار برای تک تک اون برنامه هایی که ذکر کردن رو میخوان یا اینکه فقط یکی شون؟ چون برنامه هایی مثل مایا و 3d max و ... در یک زمینه هستن همگی.

اگه بخوای بنوس رو بگیری باید شرایط ستون سوم هم که میگه باید لیسانس تو یکی از اون زمینه ها رو داشته باشی در نظر بگیری. بالای ستون سوم رو نگاه کن و همینطور ستون سوم همین رشته رو. سوال دومت هم فکر میکنم درست میگی. همینطوره./ناصر

اوستا 1390/12/04 ساعت 12:47

سوگند به ملکه
همیشه از این پیرزن و خاندانش بدم میاد. ملت ما را در طول تاریخ بدبخت کردن حالا به نامش سوگند بخورم!!!!
انگار مائوریها هم زیاد نرمال نیستند.
تشکر آقا ناصر

سخت نگیر! (;
ناصر

داریوش 1390/12/04 ساعت 14:00

وای ، برای هر 2 نفر بیش از یک ماشین. اینطور که معلومه این مشکل جای پارک پشت قبالمونه!!

سوگند وفا داری به ملکه که هیچی ،نوشابه هم میخوریم. فقط سیتیزنی بگیریم.

مرسی آقا ناصر جالب بود.

امید راد 1390/12/04 ساعت 14:19

سوال منو جوب نمیدید؟

امید جان. من کامنت شما و یه نفر دیگه رو به جای تایید، حذف کردم اشتباها. فکر میکنم سوالت راجع به این بود که تنها بیای یا با خانواده؟ درست میگم؟ قائدتا این بستگی به خودت داره. هر کدوم سختی های خودش رو داره و هر آدمی هم شرایط خودش رو. . از این که کامنتت هم اشتباها حذف شد ما رو حلال کن! /ناصر

شبنم 1390/12/04 ساعت 16:31

بابا دلمون آب شد ...:)
جالبتر از همه چی آمار مرینوس های نیوزلنده....
بازم مرسی

امید راد 1390/12/04 ساعت 18:14

اوه
فدای سرت آقا ناصر
سوالم رو مجدد تکرار میکنم
از شما پرسیدم من تمامی پست های مربوط به هزینه های زندگی رو خوندم
حالا چند تا سوال دارم
1- هزینه یک زندگی متاهلی در ماه چقدره حدودا؟
آخه با این مالیاتی که میگیرن یه جورایی سخت میشه هزینه ها ....
2- آیا این یه قانونه که اگه اونجا واسه کار بری باید چند ماه اول رو آزمایشی کار کنی یا نه، این دست خود شرکته
3- من اگه بخوام بیام بهتره اول خودم تنها بیام یا از همون اول با همسرم بیام؟
اگه خودم تنها بیام بهتره بعد از چند وقت همسرم رو بیارم پیش خودم؟
ببخشید اگه سوالم رو خوب عنوان نکردم، عزیزم
ممنون ، موفق باشی و سلامت

۱- اون پست ها که خوندید حدودا تخمین هزینه زندگی رو گفته .. بسته به نوع خرج کردنتون از ۲۰۰۰ تا به بالا ..
۲- همه شرکت ها ۳ ماه اولشون ازمایشی هست .. یعنی تو ایران هم حتی اینجوریه .. به هرحال قانونه .. من ندیدم شرکتی این رو نداشته باشه ..
۳- کاملا بستگی به خودتون داره .. این یه ترجیح شخصی هست و همین طور به سرمایه اتون و غیره هم بستگی داره و همین طور به اینکه چقدر در کار پیدا کردن و غیره خوش شانس باشید

سپیده

حمید 1390/12/04 ساعت 18:38

پرسیده بودم اکثر نقاط آمریکا و اروپا تن فروشی جرمه. در نیوزیلند چه طوری آزاده؟ استرالیا هم همینطوره؟ کلا این مورد با حقوق بشر منافات داره.

در مورد سن قانونی سکس که 16 ساله یاد شعر سندی افتادم که میگفت:
کی به این شر و ورا گوش میده/قراراشون تو کوچه بازاراست

اینکه در نیوزلند چه طوری ازاده رو من نمی دونم باید چه جوری جواب بدم .. خوب اینجا قوانینش اینجوریه .. این رو از ما نباید بپرسید از اونهایی که ازادش کردند بپرسید ..
سپیده

مهتاب 1390/12/04 ساعت 20:56

سلام
ممنون آقا ناصر و سپیده جون

فردا ساعت 5 کافی شاپ نانسی یادتون نره

داریوش 1390/12/04 ساعت 21:11

سپیده خانم

کم پیداین.امیدوارم مدیتیشن کار خودشو کرده باشه و ما بیشتر شما رو ببینیم

اوکی .. رد من رو هم که داری پس
سپیده

امید راد 1390/12/04 ساعت 23:19

راستی یک سوال مهم رو یادم رفت تو کامنت قبلی بپرسم:
اگه یک نفر از طریق Job Offer بره اونجا و اون شرکت توی دوره ی آزمایشی از طرف خوشش نیاد مثلا بگه این کارش خوب نیست و بدرد ما نمیخوره !!!!!
چه اتفاقی میافته؟؟؟
طرف رو برش میگردونن ایران یا نه؟ بهمون فعلا اقامت میدن تا کار پیدا کنیم؟
سوال دیگه اینکه میشه اونجا کارهای هنری توی خونه انجام داد و ببریم بیرون بفروشیم؟(از این کارائی که خانومای ایرانی بلدن مثل تابلو فرش، فکر کنم طرفدار زیاد داره)
منظورم اینه که من اونجا توی یک شرکت مشغول بکار بشم و همسرم توی خونه تالبو فرش بزنه و ببریم بیرون بفروشیم
آیا اجازه نامه می خواد؟
آیا به این کار مالیات می خوره؟
ببخشید که زیاد سوال می پرسم

وقتی قرارداد داری، بر اساس قراردادت عمل میشه. راجع به سوال دومت هم شدنش میشه. معمولا تا یه سقفی از درآمد، مالیات تعلق نمی گیره. راستش رو بخوای ما اینجا خیلی وقت سوال جواب دادن رو نداریم، با اینکه خیلی خوشحال می شدیم که از دستمون برمیومد...من فکر می کنم جواب سوالهای اینچنینی رو بتونی با یه مقدار فکر کردن یا گشتن تو اینترنت پیدا کرد. موفق باشی...../ناصر

مهدی دوست منصور 1390/12/05 ساعت 08:39

سلام. دوستان مرحله ITA لطفا اسم آفیسرتون را اعلام کنید تا جدول آپدیت بشه ببینیم کی به کیه....

مهدی 1390/12/05 ساعت 11:23

ناصر خان سلام.فک کنم کامنت منه تازه وارد رو اشتباها پاک کردی هرچند جواب ویزای ویزیتوری رو بهم گفتن مملکتتون آشفته و هرج و مرجه و شما میخای بیایی اینجا بمونی ویزا نمیدیم.ضمنا همه پستهای خوبتونو میخونم و دنبال میکنم.ممنون

مطمئنی اینجا گذاشتی؟!! اونجور که یادمه دو تا کامنت پاک شدن...شاید هم ۳تا؟! به هر حال ببخشید و ایشالا موقعیتهای بهتر برات درست شه.../ناصر

محسن 1390/12/05 ساعت 16:05

امیدوارم سوالی که می پرسم تکراری نباشه (هرچند اگر در متن سایت و نه در کامنت ها اومده باشه چک کردم و نبود):

من زمان دانشجویی ام کار پاره وقت می کردم. با توجه به سابقه دانشجویی در دانشگاه های خوب ایران و خارج از کشور، می شه میزان ساعات قابل قبول برای کار پاره وقت رو بگید؟ (دوره لیسانس/فوق لیسانس/دکترا)


در ضمن برای سابقه کار، داشتن گواهی یا نامه از شرکت به انگلیسی کفایت می کنه؟ آیا متن مناسبی (با توجه به نیاز به ذکر ساعت) دارید؟

با تشکر فراوان از سایت و راهنمایی های خوب تون

کارپاره وقت میزان مشخصی نداره. هر چه قدر که کار کرده باشید همون رو نامش رو تهیه کنید. نامه ای که می گیرید توش اسم و مشخصاتتون، مقدار ساعات کاری تو هفتتون، دستمزدتون، تاریخ شروع واتمام کارتون، عنوان شغلیتون توش درج شده باشه. در ضمن اگه قرارداد هم بزارین خیلی بهتره. توی قرارداد علاوه بر موارد بالا وظایف کاریتون رو هم درج کنید. توی اینترنت بگردید نمونه زیاد پیدا می کنید. همونها رو بر اساس این توضیحات تنظیم کنید. / ناصر

صالح 1390/12/05 ساعت 17:32

سلام
من مدتی هست وبلاگتون رو می خونم. از مطالب بسیار مفید و جالبتون متشکرم.
یه سوال داشتم
من لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه شهید باهنر کرمان دارم و خانمم لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران،فکر کنم نوشته که مدارک ما نیاز به اسسمنت نداره. ولی در این باره مطمئن نیستم. یعنی ما فقط باید مدارکمون رو ترجمه کنیم و براشون بفرستیم. کار دیگه ای درباره مدارکمون نباید بکنیم؟
در ضمن من فرم ثبت نام رو پر کردم و الان فقط مونده نمره آیلتس خودمو و خانمم رو بگیریم تا ثبت ناممون کامل بشه.
در ضمن یه سوال دیگه.
چه جوری پول بفرستم؟ پدر خانمم یه حساب توی یه بانک تو ارمنستان داره و یکی از دوستام یه ویزا کارت داره. کدوم بهتر و سریعتره؟ پروسشون چه جوریه؟
ببخشید سرتون رو درد آووردم
ممنون

تازگیها مثل اینکه معدل هم معیاری شده برای اینکه لول 7 رو از لیسانستون بهتون بدن و این هم ربطی نداشته به اینکه مدرکتون رو از کجا گرفتین. در واقع پیشنهاد میشه که اگه معدل پایینی دارین ارزیابی رو انجام بدین.

برای پول هم دو روشی که گفتین شدنیه. بانک درفت اگه بگیرین به احتمال زیاد مشکل کمتری نسبت به ویزا کارت براتون پیش میاد (طبق تجربه ای که دوستان اینجا داشتن).

راستشو بخوای دچار کمبود وقت مفرط! شدم و نمی رسم درست و حسابی جواب بدم کامنت ها رو!! :(

ناصر

Mohammad 1390/12/05 ساعت 18:58



سلام دوستان
به حق که بهترین جایی ک میشه از نیوزلند اطلاعات گرفت همین جاست. بچه ها ددستون درد نکنه, ایشالا اجرش رو هم بگیرید.
من تازه شروع به این کار کردم از طریق وکیل فرزان فر, از اونجایی که دیدم ایشون تنها وکیل رسمی نیوز لند هستند.
رفتارشون هم ای بدی نیست. میشه تحمل کرد.
شرایط گرفتن پولشون یکم نا جالب بود اما خوب کاریش نمیشد کرد
می خواستم از دوستان بپرسم که با توجه به قوانین نیوزلند,
1.چه مدت بعد از ویزای اقامت میشه پی آر گرفت؟
2.آیا با پیدا کرد کار بعد از 3 ماه میشه در خواست پی آر کرد؟
3. آ یا با ید حتما 2 سال از ویزای اقامت بگذره؟
4.آیا برای گرفتن پی آر, راهی هست که در نیوزلند نباشیم؟
5.چه مدت بعد از پی آر میشه به پاسپورت رسید؟
6. من شرایط کاریم بیشتر خارج از نیوزلند هست, مثلا استرالیا. آیا مجبورم که کاری در نیوزلند پبدا کنم؟
میدونم یکم سوالاتم کلیست. سایت رو هم دیدم اما مطمئن نیستم تو شرایط من چه طوری میشه.
فکر می کنید با امتباز 110 تا بشه از پول راحت در اومد
ممنون
موفق باشید. به امید دیدار

علی 123 1390/12/05 ساعت 21:24

دوستان کسی اطلاع داره که برای اینکه اداره مهاجرت 1090 پوند رو از ویزاکارت کلاسیک رویال بانک باکو برداشت کنه, به غیر از اصل پول, چقدر دیگه بابت هزینه های کارمزد و انتقال و... از حساب بانکی کسر میشه؟ منظورم اینه که مثلا اگه 1750 دلار بخوان از حسابم برداشت کنن درواقع چقدر از حسابم کسر میشه؟ فرمول خاصی داره؟

دوست داشتم امروز بیام کافی شاپ نانسی اما افسوس که تهران نیستم. جای ما رو هم خالی کردین؟

الهام 1390/12/06 ساعت 05:01

به دوستانی که مدارک ارسال کردن:
از وقتی که مدارک من دستشون رسیده بیش از ۱۰ روز میگذره..با اینکه application received شده ولی تاریخ لاج نخورده و هنوز pending نوشته شده...به نظر شما پیگیری کنم یا منتظر بمونم؟ این طبیعیه؟!

به نظرم تا دوشنبه که باز روز کاری هست صبر کن و بعد اگر خبری نشد پیگیری کن ..
سپیده

صالح 1390/12/06 ساعت 08:39

سلام
من یه کامنت دادم و 2 تا سوال کردم ، خواهشمندم حداقل جواب سوالاتم رو برام ارسال کنید.
متشکرم

سلام به دوستان
چند روز به سایت سر نزنیم کلی عقب می افتیم :)

به الهام: برای من تقریبا 2 ماه طول کشید تا تاریخ لاج برام بزنن و تازه جند روز پیش نامه فیزیکیش اومد.

زدن یه ایمیل خوبه چون دقیقا بعد از اینکه ایمیل زدم یه سری چیزها بروز شد مثل تاریخ لاج.

بابک 1390/12/06 ساعت 09:32 http://persiance.wordpress.com

الهام :: مشکلی نیست احتمالا. معمولا چند روزی فاصله میفته. ولی تاریخ لاج همون روزی میخوره که پول رو کم کردند از حسابت.

الهام 1390/12/06 ساعت 10:34

این آقای هستیلو که ما خیلی بهش ارادت داریم چون هم باکس اون پر از نامه های منه و هم باکس من پر از نامه های اونه
۱۶ فوریه گفت وضعیتت رو آپدیت می کنم! ولی هنوز نشده!! امروز بش یه ایمیل دیگه می زنم...

به شهاب
من فکر می کنم علت اینکه خیلی طول کشید تا وضعیت شما رو به روز کنن اینه که آقای هستیلو که گفتم..بیشتر از یک ماه مرخصی بود اون روزا.. من آمارشو داشتم..
رفته بود ولایتش توی نیوزیلند.

حسین 1390/12/06 ساعت 10:34

به علی 123:
علی جان باید حدودا 1850 تا داشته باشی با حساب کارمزد و اکسچنج

مهشید 1390/12/06 ساعت 12:07

سلام دوستان
میشه بگید این نامه IPENZ چی هستش ؟ برای اثبات امتیاز مربوط به QUALIFICATION واسه من توی ITA اومده که یا باید تاییدیه NZQA داشته باشیم (که از اون جا که دانشگاه تو لیسته لازم نیست) و یا مدرک لیسانس یا بالاتر به همراه نامه IPENZ و یا NZ REGISTRATION .

خیلی ممنون می شم اگه کمکم کنید.

بابک 1390/12/06 ساعت 12:21 http://persiance.wordpress.com

الهام :: آقای هستیلو lodgement officer من بود. پسر خوبیه.

از شما چه پنهون case officer من هم تا اول فروردین رفته ولایت.

داریوش 1390/12/06 ساعت 12:48

آقا بابک و دوستان عزیز

با عرض معذرت به خاطر بد قولی یه مسئله غیر قابل پیش بینی باعث شد ما مجبور شیم جمعه تو یه مراسمی شرکت کنیم. لطفا اگر قرار بعدی فیکس شده ما رو هم در جریان بگذارین.

مهتاب 1390/12/06 ساعت 13:05

سلام دوستان
جای همگی مخصوصا سپیده جون و ناصر خالی، رفتیم کافی شاپ نانسی و خیلی خوش گذشت
امیدوارم دوستهای خوبی برای هم ببینیم
به امید دیدار دوستان در نیوزیلند

خوب ما که سند و مدرک نداریم! چه جوری باور کنیم؟!! /ناصر

بابک 1390/12/06 ساعت 15:19 http://persiance.wordpress.com

جای دوستانی که نیومدن دور هم باشیم، خیلی خالی بود. :) کلی گپ زدیم و خوش گذشت. دو تا مجموعه شنیداری آموزش زبان هم رد و بدل شد که یکی «effortless english» و اون یکی «englishpod» بود. دوستانی که علاقمندند، میتونن از لینکهای زیر دانلودشون کنن. من بالشخصه با englishpod خیلی حال کردم. ناگفته نماند که هیچکدوم از این دو برای تقویت مهارتهای آیلتس مناسب نیستن. اما برای افزایش قدرت مکالمه، listening و مجموعا daily conversation عالیند. فکر میکنم اگه یه وقتی، مثلا روزی 20 دقیقه، رو به این فایلها که به راحتی میتونید روی موبایل، mp3 player یا ipod همراه داشته باشید، اختصاص بدیم، چیزهایی رو که در 6-12 ماه اول در محیط یاد میگیریم رو بتونیم زودتر یاد بگیریم:

http://www.iran-eng.com/showthread.php/303462-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-Englishpod.com

http://mihandownload.com/2010/12/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-Effortless-English.php

صالح 1390/12/06 ساعت 16:36

سلام
دوستانیکه در حال اقدام هستند و در تهران ساکن می باشند. من پیشنهاد دارم که همگی یک جلسه بزاریم و با هم آشنا بشیم.
شاید بدرد همدیگه بخوریم
این ایمیل منه:
msaleha@gmail.com
با من هماهنگ شین
ممنون

امید راد 1390/12/06 ساعت 17:35

باز هم منِ پررو و پر چونه ...
وقتی اونجا کار گیرت میاد ، آیا تو دوره آزمایشی هم حقوق میدن؟؟ اگه میدن چقدر حدودا؟
اگر ندن باز هم دولت مالیات میگیره؟

دوره آزمایشی حقوق داره. حقوق هم این لینک رو به طور مثال ببین برای شغل های مختلف:
http://www.emigratenz.org/Work.html

مالیات روی درآمده و به اونی که درآمد نداره مالیات تعلق نمی گیره.../ناصر

مهدی دوست منصور 1390/12/06 ساعت 17:47

سلام دوستان، جلسه جمعه برگزار شد؟ اگه عکسی گرفتین یه جایی مثل فیسبوک بذارین ما هم آشنا بشیم با دوستان. ضمنا اگه ممکنه اسم آفیسرها توی مرحله ITA رو اعلام کنید که جدول آپدیت بشه. شاید آفیسر مشترک پیدا کردیم.

علی 123 1390/12/06 ساعت 21:51

بچه ها راستی کسی از Alireza که توی کریسمس رفته بود و داشت دنبال کار می گشت و خیلی هم ناراحت بود خبر داره؟

حسین عزیز::: ممنون دیدی آخرش ایمیل به NZQA افاقه کرد؟

آقا بابک گل::: یه جا نوشته بودی که حدود 30 تا 40 دلار رو به عنوان هزینه کارمزد علاوه بر حدود 1700 دلار برداشت می کنن. در این صورت, به نظرت من که الآن 1800 تا توی کارت دارم, پولم کافیه یا باز واریز کنم؟ شما کارتت چی بود؟ 1090 پوند رو چطورباهات حساب کردن؟

آقاصالح::: جواب ناصر که خیلی خوب و کامله.

Mohammad::: سایت رو باید کامل بخونی
1- Citizen شدن پنج سال طول می کشه البته به شرطها و شروطها. مثلا در اون 5سال هرسال حد اقل 8 ماه اونجا بوده باشی و بطور میانگین حد اقل سالی 9 ماه در اونجا باشی. بعدش هم باید به وفاداری به ملکه انگلستان سوگند بخوری که البته خیلی ها حاضرن با مادر مادربزرگش هم تجدید فراش کنن
2-شما اگه جاب یا جاب آفرداشته باشی با امتیاز بالای 100 می تونی پروسه ات رو شروع کنی و قول می دم که خیلی هم زود کارت انجام می شه در حدی که وقت کم بیاری.
3- برای چی؟
4- اکثر این بچه ها که دارن اینجا پیغام می ذارن خارج از نیوزیلند هستند و دارن برای اقامت دائم (PR= Permanent Residency) اقدام می کنن.
5- هر وقت که Citizen بشی.
6- اگه در خارج از نیوزیلند کار می کنی چرا از همونجا برای اقامت همون کشور اقدام نکنی؟ اصولا داشتن کار لازمه گرفتن اقامت دائم نیوزیلند نیست وشما حتی میتونی مقیم نیوزیلند باشی و از ایران برات پول زندگیتو بفرستن.

محمد جان کی این حرفها رو بهت تحویل داده؟اینجا بچه ها همه خودشون اقدام کردند و وکیل ندارن. دفتر همون وکیل من رو 6 ماه عقب انداخت فقط به خاطر اینکه آسونترین کار یعنی امتیاز 120 من رو 100 حساب کرد و کلا بی خیال شدم که اسمم در نمی آد. من همیشه گفتم باز هم می گم که آدم زنده وکیل وصی نمی خواد.

بابک 1390/12/07 ساعت 05:05 http://persiance.wordpress.com

علی123 آقا ::

آره. فکر کنم کافی باشه. رو 3--40 دلار کارمزد و کمیسیون و عوارض شهرداری و ... حساب کن.

یکی از دوستانم که کردیت کارت به واحد یورو داشت، واسم پرداخت کرد. خب، به هزینه بالا چند دلار هم هزینه تغییر واحد پولی اضافه شد.

آقا صالح :: ما جمعه‌ای که گذشت دور هم جمع شدیم. جای شما هم خالی بود. انشاله یه دفعه دیگه.

بابک 1390/12/07 ساعت 05:07 http://persiance.wordpress.com

:::::

دوستانی که جمعه عکس گرفتن، عکسها رو برای آقا ناصر ایمیل کنن ...

اره لطفا .. لطفا اسمهاتون رو هم تگ کنید ما ببینیمتون خواننده های عزیز زز

Ali 1390/12/07 ساعت 05:12

Mohammad و علی 123......

با عنایت به امار موجود از سلکشن های انجام شده در 9 ماه اخیر دوستانی مثل بنده فقط در صورتی با امتیاز زیر 140 انتحاب میشوند که سابقه کار حداقل 4 سال داشته باشند...جهت اطلاع بگم بنده با امتاز 135 ..5 ماهه منتظرم ...صادقانه بگم شانس کمی دارید mohammad جان و صبر زیادی نیاز دارید امار نشون میده حضرات سخت گیر شدند از july 2011.....
علی123... رفتی نیوزلند تو رو خدا چه شوخی چه جدی از اصطلاح ادم زنده وکیل نمی خواد استفاده نکن تو قرن 21 و در کشورهای متمدن جواب نمی ده می تونی از سپیده بپرسی......

بابک 1390/12/07 ساعت 07:24 http://persiance.wordpress.com

آفیسر من هم جیسون استوارت (Jason Stewart) هستن. لطفا جدول رو بروزرسانی کنید.

علی 123 1390/12/07 ساعت 07:54

Ali جان::: آقا من اصلاح می کنم: (در ایران) آدم زنده وکیل وصی نمی خواد. چون اصولا تجربه و نظر شخصی من در اینجا اینه که هرکی رو زمین در حال مردن باشه، دیگران به جای اینکه کمکش کنن یه دونه سنگ هم می کوبن تو مخش که زودتر بمیره. یا لااقل بی تفاوت از کنارش رد می شن. یادمه قبلا که جیب کسی رو می زدن 10 نفر دنبال آقا دزده می دوید اما الآن طرف هرچی داد بزنه تقریبا هیچکی عکس العملی نشون نمی ده. (قضیه میدان کاج که یادتونه) ممنون از یادآوری تون بله اونجا فرق داره. خوب به هرحال هر کسی دنیاش یه اندازه ای داره و دنیای من فقط یه کم، اون هم تازگیها، بزرگتر از ایران شده.

پیشنهاد من اینه که اگه در این مرحله رد شدی صبر کنی تا از خر شیطان بیان پایین و بعد از اینکه قوانین به نفعت شد سریع اقدام کنی. فقط این وسط 440 دلاره رفته و آیلتست به Expire شد نزدیک شده. چاره ای نیست من اگه می دونستم که در آینده چی پیش می آد خیلی کارها می کردم... مهم اینه که شما در اون زمان درست ترین تصمیم رو گرفتی

بقیه دوستانی هم که می خوان اقدام کنن و شرایطشون شبیه شماست یعنی 15 امتیاز کامل ( work experience in an area
of absolute skill shortage) رو ندارندبهتره دست نگه دارن یه مدت و EOI ثبت نکنن.

محمد 1390/12/07 ساعت 09:18

علی 123

1. داستان اینه که جاب افر از خود نیوزلند ندارم و گرفتنش سخته. اما میتونم قرار دادی بیارم که بین الملیه . مثلا قرار داد در امارات.
2. اگه سایت رو دیده باشید. لینکش رو میزارم این بایین. میگه اگه 41 روز کار کنی و مالیات بده که ...
که این مالیات رو مثلا اگه به یه سری کشور های خاص داده باشی , مثلا همون امارات باز ویزای اقامتت به بی آر تبدیل میه.
یه نگاهی به این سایت بندازید فکر میکن اطلاعاتتون یک اشتباه
اگه خاستی میتونیم در این مورد ها هم اطلاعاتمون رو درست کنیم
من فکر میکن این برنامه ی دیدار فکر خوبیه. حتی کسانی که تازه می خوان اقدام کنند میتونن بیان

محمد 1390/12/07 ساعت 09:23

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/alreadyinnz/residents/nextsteps/prvrequirements.htm

علی 123 1390/12/07 ساعت 11:21

مرسی بابک جان

آقا محمد اون قسمتی رو که درلینک مد نظرتونه خوندم برداشتم اینه که باز هم نمی شه از این طریق کاریش کرد. لطفا به این قسمت توجه کنید:

You have been in New Zealand "as a resident" for a total of 41 days or more in each of the two 12-month portions of the 24 months immediately preceding your permanent resident visa application, and...

یعنی باید در دو سال و هرسال 41 روز "به عنوان مقیم" در نیوزیلند بوده باشید "و" بعد بقیه ماجرا... یعنی اول باید یه جوری اقامت بگیرین و بعد به "اقامت دائم" تبدیلش کنین. حالا اقامت گرفتنه خودش مساله س. مثلا آقا "محسن" تونست ویزای W.T.R.=Work To Residence بگیره و مقیم بشه و اگه اون شرایط رو احراز کنه اقامتش به دائم تبدیل میشه. من سوادم اینقدر رسید. بیشتر نمی دونم.

محمد 1390/12/07 ساعت 11:28

علی 123
این اطلاعات مربوط به زمان خروج از بول و زمان بندی رو شما از کجا دارید؟
من با سابقه مهندسی مکانیک با بالای 4 سال سابقه دارم اقدام میکنم. امتیازم در بهترین حالت 115 میشه. شما چطور 135 شدی؟ باب 20 تا اختلاف خیلی حرفه؟ چطور ممکنه این همه اختلاف تو محاسبات شما و اونا باشه؟

لینک بالا مثل اینکه مشکل داشت دوباره میزارمش.
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/alreadyinnz/residents/nextsteps/prvrequirements.htm

علی یه بار دیگه لینکی که دادم رو بخون. سیتیزن شدن 2 ساله میتونی بشی. اگه کار هم
یدا کنی که 2 یا 3 ماه سیتیزن میشی
یه سوال تقریبا جدید: تقریبا در چه شرایطی ممکن ه به جای رزیدنت ویزا ورک ویزا بدن؟ اومدیمو کارر بیدا نشد اونوقت خیلی زد حال میشه که

مهدی دوست منصور 1390/12/07 ساعت 12:57

بابک :: آقا ظاهرا سند رهایی من و شما را یک نفر باید امضا کنه و خیلی خوشحالم که شما یک ماه از ما زودتر لانج کردین. جیسون 12 ژانویه بعد اینکه یک سری مستندات جدید در مورد همسرم براش فرستادم، آخرین ایمیل را زده به من با این متن:
Dear Mehdi,

Thank you for the documents that you have recently submitted in support of your application.

At this stage verification is still ongoing and as such I may not be able to provide any further updates fro some time. Verification is conducted by third parties and we can not govern how long they take however I will keep you updated as soon as I have ay further information to hand.

شما در چه حالی؟
آخرین تماس کی بوده و در چه مرحله ای هستی؟

بابک 1390/12/07 ساعت 14:06 http://persiance.wordpress.com

مهدی دوست منصور :: تاریخ صحیح لاج من 26 سپتامبره. نمی دونم چرا خورده جولای!!!
من هفته پیش به جیسون ایمیل زدم که دریافت مدارک جدیدی رو که فرستاده بودم رو تایید کنه. یه ایمیل اتوماتیک به این مضمون اومد که تا 19 مارس مرخصیه و .... اما یه ایمیل برای پیگیری کارای ضروری داده بود که من از اون طریق confirmation رسیدن مدارکم رو گرفتم. :) تا ببینیم بعد از عید چی میشه.

این مرخصیهای یکماهه ظاهرا روتین هستن. چون یکی دو تا دیگه از بچه ها هم همین مورد رو با آفیسرشون داشتن. به هر حال، کاری که قراره یکی دو سال طول بکشه، یک ماه توش گمه.

من اخیرا یه مدیکال مجدد برای پسرم تکمیل کردم و همراه با فرمهای اون، اصل یه سری از مدارک رو براش فرستادم.

صالح 1390/12/07 ساعت 19:39

سلام
آقا بابک:: یکی از دوستان شماره تماسشو واسه من گذاشته که یک دیدار ترتیب بدیم.
خواهشمندم که بازم اطلاعیه بدین که دوستان یه روز قبل از اتمام سال ملاقات کنیم. آقا محمد هم علاقه نشون داده.

آقا محمد:: با ایمیل من تماس بگیرید تا بتونیم هماهنگ شیم.
msaleha@gmail.com

الهام 1390/12/08 ساعت 04:55

دوستانی که همدیگر رو ملاقات کردن
خیلی خوشحال می شیم اگه توی فیس بوک عکسهایی که با هم گرفتن بذارن...مرسی

مهشید 1390/12/08 ساعت 06:46

سلام آقا ناصر
میشه بپرسم اون نامه covering letter که باید روی مدارک ITA بذاریم باید چی نوشته بشه توش ؟

آنا 1390/12/08 ساعت 06:50

ببخشید دوستان عزیز
میشه یه دار الترجمه خوب معرفی کنید که از کارش راضی بودین. اگه اینجا نمیشه بگین بهم ایمیل کنین خیلی ممنون میشم ازتون. امیدوارم بتونم جبران کنم
ایمیل : anamooran@gmail.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.