دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Immigration New Zealand Operational Manual

آخرین نسخه پی دی اف Immigration New Zealand Operational Manual رو می تونید اینجا دانلود کنید. منتهی برای آخرین تغییرات همیشه نسخه HTML رو که لینکش کنار صفحه است رو هم چک کنید. نسخه پی دی اف صرفا برای سهولت استفاده است. 


/ناصر

نظرات 88 + ارسال نظر
صالح 1390/12/14 ساعت 19:35

دستت درد نکنه.
می خواستم بپرسم چقدر احتمال داره که رشته های مهندسی از توی لیست کمبود های بلند مدت حذف بشن. راهی هست که این تغییرات رو قبل از اتفاق مانیتور کرد؟

احتمال حذف شدنش کمه. احتمال اینکه شرایط رو به 8-7 ماه قبل برگردونن زیاده. در واقع احتمال اینکه دوباره شرایط واشینگتن اکورد و ...رو برای مهندسین اضافه کنن هست. /ناصر

محسن 1390/12/15 ساعت 06:52

سلام به همه دوستان عزیز،

ایشالا که کار همگی‌ به خوبی‌ پیش میره. قول داده بودم وقتی‌ رسیدم اینجا اگه چیزی به نظرم رسید که میتونه مفید باشه رو به اطلاع دوستان برسونم.اولین توصیه این که تا میتونید رو زبان و مخصوصاً لیستنینگ کار کنید.بهترین راه هم دیدن رادیو و تلویزیون‌های محلیه.راستش واقعیت اینه که این کیوی‌ها لهجشونو یه خورده زیادی میپیچونن،مخصوصاً اونایی که اهل جزیره جنوبی هستن.البته جایی برای نگرانی نیست چون معمولان آدم‌های مودبی هستن و اگر چیزی رو نفهمید تا ۱۰ بار هم تکرار می‌کنن. ولی‌ خوب بهتره از همین الان کسایی که وقت دارن زبانشونو تقویت کنن.

نکته بعدی این که در حال خرید اسباب و وسأیل خونه هستم. به زودی لیست همه وسأیل و قیمت هاشونو پست میزارم برای دوستانی که نمیخوان لوازم خونه رو با خودشون بیارن.

امیدوارم برای دوستان مفید باشه.

علی 123 1390/12/15 ساعت 08:03

آقا محسن::: آقا جای ماهم نفس بکش. منتظر پیغامهات هستیم ممنون.

<<< بابک جان::: آقا اینکه نوشتی "فهرست پروژه هایی که درش شرکت کردید" یعنی چطوری؟ افسر خودت این رو ازت خواسته؟ چطور و با چه فرمتی باید نوشتش؟ >>>

اقاصالح::: راهی که بشه تغییر قوانین رو قبل از اتفاق مونیتور کرد وجود داره روشش هم این هستش که اخبار سایت اداره مهاجرت رو هرروز مرور کنی این هم لینکش:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/general/generalinformation/news/
معمولا تغییراتی رو که قراره اتفاق بیفته، از یکی دو هفته پیش از اجرایی شدن قوانین اعلام می کنن و اگه EOI شما قبل از تاریخ اجرای قوانین ثبت شده باشه شما مشمول اون قوانین نخواهید شد. مگر اینکه قانونی اعلام بشه که مربوط به مراحل بعد از ارسال ITA باشه که من همچین قوانینی رو از مرداد 90 تا این تاریخ ندیدم قبل و بعدش رو خبر ندارم. اما معتقدم آدم باید قبل از اینکه بخواد کاری بکنه که درصدی ریسک داره، زیر پاش رو محکم بکنه. به نظرم اگه تصمیم به مهاجرت هرکدوم از دوستان قطعیه وقت رو هدر ندین و هرمدرکی که نیاز دارید تهیه کنید. فردا اگه "تقی به توقی بخوره" همین کارمندهایی که الآن پشت میزشون نشستن تا یه مهر و امضا پایین مدارکتون بزنن رو دیگه نمی تونین پیدا کنین. الآن که همه چی امن و امانه همه شون جیمن وای به حال وقتی که "تقی به توقی بخوره" نمی دونم چطوری بگم امیدوارم متوجه شده باشین.

بابک 1390/12/15 ساعت 08:12 http://persiance.wordpress.com

علی123 ::
من که نوشتم نقل قول از یکی از دوستام بوده. این رو البته Sarah Coombes وکیل مهاجرت بهش گفته بود. در مورد پروژه ها و جزییات هم دیگه یه مقدار خودت باید از خودت خلاقیت در کنی . من بیشتر وظایف محوله و مسئولیتها رو توی گواهی اشتغالم آوردم. خب، اگه تو پروژه خاصی شرکت داشتین که پررنگه، میتونید قید کنید.

پویا 1390/12/15 ساعت 08:38

آقا محسن مرسی از اطلاع رسانی. از آقا بابک هم بابت اینکه نتونستم تو برنامه شرکت کنم پوزش میخوام. متاسفانه 2 بار امتحان IELTS سنجش کنسل شد و منم که IELTS ام ٍexpire شده بود هنوز نتونستم ITA و پروندم رو lodge کنم با وجود اینکه تمام مدارک دیگم حاضره . خوشبختانه با توجه به درخواستم و نامه سنجش 1 ماه زمان ارسال مدارکمو تمدید کردند( قابل توجه دوستانی که نگران 4 ماه مهلت ITA بودند) امیدوارم تا 15 فروردین این مرحله هم پشت سر بگذارم ضمنا تو نامه ای که بهم دادن گفتن می تونم پرونده و 1090 پوند Fee رو به سفارت بدم و اونا پرونده رو با پست دیپلماتیک ارسال کنند نظر اساتید چیه؟ این جوری ارسال کنم بهتره؟

بابک 1390/12/15 ساعت 10:54 http://persiance.wordpress.com

پویای عزیز :: انشاله زودتر مدارکت رو می فرستی.
پرداخت وجه از طریق سفارت واقعا عالیه. اینطور که دوستان تجربه کردن، توفیقیه که نصیب هر کسی نمیشه؛ طره طراری داره سفت بچسب ولش نکن. پرینت ایمیلت هم همراهت باشه روزی که میری سفارت.

کاوه 1390/12/15 ساعت 13:28

سلام.

ببخشید که من این سوال رو می‌پرسم. میدونم جوابش رو قبلان تو پست‌ها گذشتین و من اونها رو خوندم (ملکِ مشترک، حساب بانکی‌ مشترک...). ولی‌ می‌خوام بدونم آیا کسی‌ تا حالا برخورد کرده با این مساله؟؟؟

برا من نامه ای‌ اومده که گفت باید ثابت کنم که با همسرم طی‌ِ ۱۲ ماه گذشته رابطهٔ پایداری داشتم و باید مدارکی برا اثباتش بفرستم. چه مدارکی مورد قبول هست. من ترجمه رسمی‌ سند ازدواج و ترجمه سندِ خونه که دوسال پیش نصفش رو به اسمِ همسرم کردم فرستادم. به نام کردنِ خونه هم قبل از اقدام برا نیوزیلند بوده. چه مدارکی مورد قبولشون هست و فرستاده کسی‌؟

ما در مالزی زندگی‌ می‌کنیم و همسرم به خاطرِ ویزاش نمی‌تونه حساب بانکی‌ باز کنه اینجا (ویزا وابسته به من). ممنون میشم اگه کسی‌ راهنمائی کنه.

بابک 1390/12/15 ساعت 15:27 http://persiance.wordpress.com

کاوه عزیز ::

من و همسرم یک حساب مشترک داشتیم که ترجمه گواهی سپرده و گزارش گردش مالی اون رو فرستادیم. ضمنا، با هماهنگی آفیسرم، ترجمه صفحات اول دفترچه بیمه تامین اجتماعی -که نشون میداد همسرم از طریق من (بیمه شده اصلی) بیمه شده- رو هم فرستادیم.
اگه تا حالا نامه‌ای رسمی از یک ارگان یا سازمانی دریافت کردید که آدرس گیرنده برای هر دوتون یکیه، اون هم خوبه. بعضی از دوستان ترجمه قبض تلفن همراه رو که برای هر دو طرف به یه آدرس میومده رو فرستادن و مورد قبول بوده.

علی 123 1390/12/15 ساعت 16:48

پویاجان::: رفتی سفارت باید پول نقد ببری کارتخون ندارن.خوش به حالت سرگذشت پول پرداخت کردن من رو در کامنتهای پست قبلی که خوندی حتما... من هم نامه از بیمه درمان تکمیلی گرفتم براشون فرستادم اما تاریخ افتتاح حساب بانکی مشترکمون بعد از ارسال ITA بوده. هرچند به قول بابک این ثابت می کنه که بهم اطمینان دارین.
بابک جان::: دوست من هم که استرالیاست فهرست و شرح مختصری از مهمترین پروژه هایی رو که درشون شرکت کرده بود ازش خواسته بودند چند سال پیش. البته مانوال INZ 1105 صفحه 11 به همین موضوع اختصاص داره و این رو نخواستن حالا خدا کنه از کسی نخوان که گرفتنش اون هم از ادارات دولتی کار حضرت فیله. توروخدا دهنشون نندازین اگه نخواستن ازتون.

بابک 1390/12/15 ساعت 16:49 http://persiance.wordpress.com

نویسندگان وبلاگ مثل اینکه خواب و خوراک ندارنا، 24/7 کامنتها رو آپدیت میکنن.

بعضی وقتا شک میکنم که جفتتون تو نیوزیلند باشین.

داری نزدیک می شی
سپیده

الهام 1390/12/16 ساعت 04:39

خوب پس من نتیجه می گیرم سپیده چراغ خاموش اومده ایران...

نه بابا .. من همین جام .. در همین سرزمین سبز :) منتظر شما تشریف بیارید بابا :)
سپیده

ناهید 1390/12/16 ساعت 06:16

به پویا:
پویا جان الان قراره کی امتحان ایلست برگزار بشه؟
امتحان بعدی ایلس 1391/1/26 است که همسر من اون موقع داره و من منتظر ایلسشم تا مدارکم رو ارسال کنم.
فکر می کنی اون هم به تعویق افتاده؟
راستی این خبر که ایلس 450 تومان شده و این کسانی که قبلا ثبت نام کردند هم باید این پول رو بدند شامل حال شما شد.

...
در ضمن بچه ها سنجش دیگه فعلا ثبت نام ایلس نخواهد داشت!!!!!

علی 123 1390/12/16 ساعت 07:09

جل الخالق همشهری و این کارها؟ اخبار نیوزیلند؟؟؟
http://www.hamshahrionline.ir/news-158108.aspx

باید یه مدت دنبال کنم ببینم چقدر درسته اخباری که می ذاره :)
مرسی به هرحال
سپیده

بهار 1390/12/16 ساعت 07:36

سلام، خیلی ممنون از پاسخهای سریعتون، من قبلا شرایطم رو گفتم(فوق الکترونیک از دانشگاه دولتی، 10 سال سابقه مرتبط، سن 30-40) اما وقتی فرم EOI رو پر میکنم امتیازم همش میشه 110، اگر کسی میتونه کمکم کنه به من بگه چرا اینطوری میشه؟ مرسی.

بابک 1390/12/16 ساعت 08:00 http://persiance.wordpress.com

بچه ها دانشگاه آزاد هم آزمون آیلتس برگزار میکنه. خیلی هم سرش از سفارت استرالیا و سنجش خلوتتره. چرا اونجا رو امتحان نمیکنین؟

علی 123 1390/12/16 ساعت 08:58

سرکارخانم بهار خانم::: آخه ما از کجا بدونیم دارین چی می نویسین که بتونیم کمکی بکنیم؟ فقط می تونم پیشنهاد کنم که سعی کنین با همون لیسانس اقدام کنین که لول هفت بگیرین دلایل بسیار زیادی داره که قبلا بچه ها توضیح دادن اینجا... 15 تا بانوس پوینت Absolute Skill Shortage رو میارین یانه سعی کنین روش کارکنین... اگه نمی آرین حتی اگه امتیازتون 135 شده فعلا پول EOI رو واریز نکنین... من خودم چندین روز طول کشید تا تونستم طوری EOI رو تنظیم کنم که امتیازم به 120 برسه و در عین حال بتونم ادعاهام رو اثبات کنم.

بابک 1390/12/16 ساعت 09:52 http://persiance.wordpress.com

بهار خانم ::
علی123 ::

میتونید سطح تحصیلاتتون رو level 9 (فوق لیسانس) اعلام کنید و نمره مدرک تحصیلی بالاتر رو بگیرید. اما برای گرفتن امتیازات bonus باید روی مدرک لیسانستون که level 7 هست ادعا کنید. یعنی اگه لازم باشه، باید مدرک لیسانستون رو اسس کنید.

این قسمت مربوط به work experience و LTSS یه مقدار گیج کننده است. باید بیشتر مطالعه کنید.

کاوه 1390/12/16 ساعت 10:35

خیلی ممنون از بابک عزیز

پویا 1390/12/16 ساعت 11:47

به ناهید:
من تاریخ امتحانم 18Feb بود که اول به 25Feb و حالا به 8March منتقل شده و امیدوارم که این دفعه دیگه کنسل نشه. البته تا همین لحظه که میگن 100% برگزار میشه
امیدوارم دیگه امتحاناشون از جمله امتحان همسر شما دیگه به تعویق نیفته، البته مثل اینکه سنترشونو عوض کردن و دیگه با IELTS London کار نمیکنن.
بله امتحانشون از 275 به 450 گرون شده( مملکته که داریم؟) البته این شامل من نمیشه که امتحانمون (من و همسرم) February بود و جابجا شد ولی واقعا با این کارشون مسخرشو در اوردن.
دوستانه جدیدی که می خوان امتحان بدن حتما از سنترهای دیگه (آزاد و Tehran IELTS ) استفاده کنند.
سپیده خانم به نظرم یه پست درباره Some fact about Iran هم بذار تا ما داغه دلامونو بگیم.

بهار 1390/12/16 ساعت 12:05

سلام دوستان عزیز بالاخره امتیاز من به ۱۴۰ رسید یک جا رو اشتباه وارد میکردم. اما چند تا سوال دارم:
۱- فوق از دانشگاه دولتی هم باید اسس بشه؟‌یا اینکه اصلا فوقم رو مطرح نکنم؟‌
۲- علی آقا چرا میگید فوق را مطرح نکنم بهتره؟
۳- میشه به طور خلاصه مراحل این اسس کردن را برای من توضیح بدین. مثل مال استرالیا CDR میخواد؟ چقدر طول میکشه؟
4- من که ده سال سابقه مرتبط دارم میتوانم هم 10 امتیاز بونس برای مدرک تحصیلی (shortage skill) و هم 15 امتیاز بونس برای سابقه کاری(بیشتر از 6سال) در این رشته بگیرم؟ درسته؟

خیلی ببخشید که من انقدر سوال دارم تو رو خدا یک جلسه حضوری دیگه بگذارید تا سوالاتمون رو بپرسیم.

ممنون

علی 123 1390/12/16 ساعت 20:15

دوستان, مصاحبه به نظر اجباری می رسه کسی رو میشناسین که سال 2010 به بعد اقدام کرده و در اون زمان کار پیدا نکرده باشه و مصاحبه نشده باشه؟ این هم لینکش:

http://www.immigration.govt.nz/branch/londonbranchhome/News/settlementinterview.htm

تلفنی لهجه و کیفیت صداشون خیلی بده!

هوم .. راستش رو بخوای نه :)‌
سپیده

علی 123 1390/12/16 ساعت 21:27

آقا Mohammadو بهار خانم:::
من هنوز نمی دونم مدرک تحصیلی و عنوان شغلی شما چبه. اگرچه همه اینها در کامنتهای قبلی با جزئیات شرح داده شده اما کلیاتش رو من در ادامه می نویسم و ازتون خواهش می کنم اگه سوال دیگه ای دارید در وبلاگ جستجو کنید و اگه جوابش موجود نبود مطرح بفرمایید پیشاپیش ممنون:
1- اگه درجه تحصیلی و نام دانشگاهتون در لیست LQEA وجود داره, برای پروسه مهاجرت, هیچگونه نیازی به اسس نداره. اما ممکنه برای کارهای دیگه نیاز باشه.
2- اگه خوب دقت کنید مطرح کردن مدرک فوق لیسانس باعث افزایش امتیاز از یک طرف و از دست دادن امتیاز از طرف دیگه می شه: شما زمانی 15 امتیاز بانوس رو, که در حال حاضر به یک "باید" برای انتحاب از Pool تبدیل شده, کسب می کنید که عنوان مدرک تحصیلی و زمینه شغلیتون در LTSSL در کنار هم وجود داشته باشه. اگر INZ گفته Level 9 خوب فوق لیسانس رو ارائه بدید ولی اگه گفته Level 7 لیسانس رو. در یک کلام اینها دقیقا باید اون چیزی رو در دست شما ببینن که رسما خواستن. نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. خیلی هم ملا لغتی هستند.حالا ممکنه آقابابک (با توجه به اینکه تجربه بیشتری دارن) بتونن یه جوری راهنماییتون کنن که نه سیخ بسوزه نه کباب. من با لیسانس وبا امتیاز 120 بعد از4ماه از Pool در اومدم و کارم فعلا روی روال هستش. اما بعضی از دوستان حتی با امتیاز 135 به خاطر اینکه 15 امتیاز Absolute Skills Shortage رو نیاوردن الآن 5 ماه و نیمه که در Pool هستند. (بعد از شش ماه EOI شون منقضی میشه)
3- در صورتی که مدرکی که می خواین اسس بشه در LQEAوجود نداره, بعد از رجیستر کردن در وب سایت NZQA.govt.NZ می تونید برای Pre AssessmentیاFull Assessment اقدام کنید. Pre assessment برای کسانی خوبه که مثلا با توجه به معدل,ترکیب ریز نمرات و فاکتورهای دیگه مطمئن نیستند که لول 7 رو بیارن و از طرفی مطمئن نیستند که اسمشون حتما از Pool در میاد یا نه. هزینه ش خیلی کمتره و زود تر هم انجام میشه ولی اگه اسمشون از pool دربیاد باید دیگه حتما Full Assessment رو بگیرن. اگه هم مطمئنین که اسمتون از pool در می آد و مدرکتون حتما اون چیزی اسس می شه که می خواین پس دیگه هزینه pre assessment رو ندین و یکجا Full assessment بگیرین. ضمنا اگه در Pre assessment لول خاصی رو بگیرین الزامی ایجاد نمی شه که حتما در Full Assessment همون لول رو بهتون بدن. در Pre assessment شما مدارک تحصیلی رو ارسال نمی کنین اما در Full Assessment شما باید اصل مدارک تحصیلی و کاری و احیانا دوره های گذرونده شده رو براشون پست کنید. در حالت عادی فول اسسمنت حدود 1200000تومن هزینه بر میداره تا پس از "حدود" 35 روزکاری براتون نتیجه ش "پست بشه". اگه هم هزینه Fast Track رو پرداخت کنین این زمان به 20 روزکاری کاهش پیدا می کنه اما تاثیری درنتیجه نهایی اسسمنت نخواهد داشت. در کلیه مراحل اسس و مهاجرت هزینه ها ازطریق VISAیا Master کارد پرداخت می شه. شنبه و یکشنبه در نیوزیلند تعطیلات هفتگی هستش.
4-منظورتون برای من واضح نیست.
همونطور که در صفحه سوم کامنتهای پست قبلی نوشتم من اون نتیجه ای رو که می خواستم گرفتم چون در طول کل تحصیلم حتی یک واحد درس هم نیفتاده بودم, معدلم بالای 15 بود, عنوان شغلیم برنامه نویسی بود و ضمنا رتبه کنکور کارشناسی ناپیوسته سراسریم دو رقمی بود و اسناد همه اینها رو براشون ترجمه کردم و فرستادم. با کمی فکر کردن میشه فهمید که بهترین وکیل در این پروسه و در ایران خودتون هستین.

مهرداد 1390/12/16 ساعت 23:21

سلام
اقا مگه خبری در مورد تغییر قوانین هست؟؟؟

اگر هست چه تاریخی


با توجه به این جملات پایین پرسیدم اینو

---------------------------------------

می خواستم بپرسم چقدر احتمال داره که رشته های مهندسی از توی لیست کمبود های بلند مدت حذف بشن. راهی هست که این تغییرات رو قبل از اتفاق مانیتور کرد؟

پاسخ:
احتمال حذف شدنش کمه. احتمال اینکه شرایط رو به 8-7 ماه قبل برگردونن زیاده. در واقع احتمال اینکه دوباره شرایط واشینگتن اکورد و ...رو برای مهندسین اضافه کنن هست. /ناصر

قوانین مهاجرت دائم در حال تغییره و معمولا هم رو به سخت تر شدن. گفته میشه که شرایط مهندسین به شرایط گذشتش برمی گرده. کی و در چه تاریخی رو ما هم نمیدونیم!! ولی معمولا تغییر قوانین در اوایل تابستان و یا اواخر پاییز اعلام میشه./ناصر

بهار 1390/12/17 ساعت 07:35

سلام علی آقا مرسی مرسی از پاسختون
تو فرمهایEOI تو بخش Qualificationمیتونید ادعای امتیاز اضافه برای مدرکی که در لیست skill shortage هست بکنید، توبخش Work Experience هم میتونید ادعای امتیاز اضافه برای شغلی که در لیست skill shortage هست بکنید، سوال من این که در دو قسمت هم میتونید ادعا کرده و 25 امتیاز بگیرید؟
باز هم ممنون

Ali 1390/12/17 ساعت 11:09

ملت میگن شاید این جمعه بیاید من میگم شاید این 4 شنبه سلکت بشم ... به نظر میاد سلکت شدن من با ظهور امام زمان هم زمان باشه
این 4 شنبه هم نشد

Hessam 1390/12/17 ساعت 16:02

سلام، من سؤالم رو تکرار میکنم:
آیا لینکی تو سایت immigration هست تا من وضعیت فایلم رو track کنم؟
بست ریگاردز
حسام

حسین 1390/12/17 ساعت 16:09

بچه ها بعد از دریافت مدارک ITA ایمیل می زنن یا تو سایتimmigration.govt.nz اعلام میشه ؟

علی 123 1390/12/17 ساعت 23:07

آقا بابک::: لطفا:
1-شما دقیقا چه مدارکی برای سابقه کار ارسال کردین؟
2-آفر جاب ایران رو داشتین که براشون بفرستین؟محتواش چی بود؟
3-از زمانی که کیس آفیسرتون تعیین شده تا امروز چه مدت گذشته؟
4- تااین لحظه به مدارک کاریتون گیر دادن؟
5-کارتون دولتی بوده یا شرکت؟
Many thanks

Hessam جان::: وقتی به سایت اداره مهاجرت لاگین می کنی در سمت راست صفحه وضعیتتون نوشته شده و با زدن گزینه Find more اطلاعات بیشتری در مورد وضعیتتون خواهید دید. زیاد وارد جزئیات نمی شه.

حسین آقا::: وضعیتتون توی وب سایت اداره مهاجرت عوض می شه (میشه :Application Received). وقتی هم 1090 پوند رو بردارن زیر قسمت Visa: Resident تاریخ دریافت مدارکتون ثبت میشه (نه تاریخ دریافت پول). وقتی هم پول رو برداشت کردند براتون ایمیل میزنن.

Hessam 1390/12/18 ساعت 06:16

ممنون علی 123 جان!

مهشید 1390/12/18 ساعت 09:27

آقا ناصر ، داریوش و الهام عزیز
مرسی از راهنمایی تون. من ایمیل زدم و آفیسر گفت می تونم ازطریق NZQA هم اقدام کنم. فقط یه سئوال اگه اصل مدارک و نفرستم اشکال داره ؟ آخه خیلی ریسکی یه و آیا بقیه دوستان به مشکل نخوردن؟

داریوش 1390/12/18 ساعت 10:38

مهشید خانم:

شما برای NZQA حتما بایستی اصل مدرکی که میخواهید اسس بشه رو به همراه یه مدرک قبلش و ریز نمرات بفرستید (علاوه بر ترجمه و کپی تایید شدش رو). البته بهتون برمیگردونن. بنابراین اگه تاریخ ترجمه ها معتبر باشن میتونین از اونا برای مراحل بعدی استفاده کنین.اگر هم عجله دارین fast track یادتون نره.

الهام خانم:

پروفایل شما بالاخره آپدیت شد و تاریخ لاجمنت رو زدند؟

اگه اینطوره چند روز بعد از دریافت پول ؟ مرسی

نوشکا 1390/12/18 ساعت 19:17

Security deposit چیه ؟ من قیمت خونه ها رو دیدم مثلا هفته ای 334 دلار اجاره است 400 تا Security deposit.
اونم هفتگی میگیرن ؟

مثل پول رحن ایران خودمون . معمولا ۲ هفته اجاره رو اول کار برای این کار می گیرند .. و وقتی خونه رو تحویل دادید بهتون بر می گردونند
سپیده

نوشکا 1390/12/18 ساعت 19:53

راستی کسی این آقای Graeme Hastilow رو میشناسه ؟ این آقا نامه داده که :
We hope to allocate your file to an Immigration Officer within four months
سایر دوستان همچین چیزی شنیدن ؟

مهشید 1390/12/18 ساعت 20:09

داریوش عزیز، یعنی اگه برای فوق بخوایم اسس بشیم دیگه دیپلم لازم نیست ارسال بشه ؟

داریوش 1390/12/19 ساعت 08:16

بله دقیقا مهشید خانم. فقط یه مدرک قبل رو نیاز بفرستین

علی 123 1390/12/19 ساعت 10:19

بابک جان::: می شه لطفا پاسخ سوالاتم رو بدی؟

بقیه دوستان::: بحثی در مورد ترجمه NAATI مدارک مطرح فرمودید که من اون رو با اداره مهاجرت درمیان گذاشتم:

Hello, I hope this finds you well.
> Please answer my general question below:
>
> Despite the fact that there is no exception in this web site for translators, are the N.A.A.T.I. translated documents valid for Skilled Migrant Category visa
> application too?
>
> Thanks a lot.

و پاسخ اونها:
Thank you for contacting us.

Please refer to the link below for the requirements for any documents requiring translation for Immigration purposes.
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i42600.htm

Please contact us if you require further assistance.

Kind regards

Milz
Customer Service Officer
Immigration Contact Centre
Department of Labour | Te Tari Mahi
P O Box 3773, Shortland Street | Auckland | New Zealand
Tel: +64 9 9144100 or 0508 55 88 55| Fax: +64 9 914 4119
Web: www.immigration.govt.nz

لینک رو بخونید... با این حساب به نظر می رسه که نباید قاعدتا هیچ استثنایی در مورد NAATI وجود داشته باشه. باید دید که چرا از اون دوستی که پیغام گذاشته بودند, ترجمه دیگری رو خواستند. نظر من اینه که احتمال می دم ترجمه ارسالی ایشون اشتباه داشته کما اینکه خیلی از ترجمه ها اشتباهات فاحش دارند. مثلا برای من در مورد عبارت "قرارداد کارمند پیمانی" ترجمه کرده بودند "Contractive Employee's contract" درصورتیکه این به معنی قرارداد کارمند منقبض شونده است!!! و باید Contractual می زدند. اشتباهات در این حد هستش خلاصه.

کتایون 1390/12/19 ساعت 15:10

با سلام و احترام...
من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم و ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار میدین...
از علی123 یه خواهش داشتم و اون هم اینه که اگر ممکنه آدرس ایمیل کسی را که بهشون ایمیل زدن رو به من هم بدن... منم یک سوال دارم درخصوص مدرک زبان و می خواهم راجعبش از طریق اداره مهاجرت مطمئن بشم...
موفق باشید...

داریوش 1390/12/19 ساعت 19:35

اینطوری پیش بره مطمئن نیستم به وفاداری ملکه قسم بخورم.
2 روز که پول رو برداشت کردن ولی تاریخ لاج رو نزدن

علی 123 1390/12/19 ساعت 20:18

کتایون خانم::: در صورتیکه جواب سوالتون رو در وب سایت اداره مهاجرت و همچنین این وبلاگ پیدا نکردید از طریق لینک زیر سوالتون رو از اداره مهاجرت بپرسید:
http://www.dol.govt.nz/immigration/knowledgebase/contact
اونها سوالها رو دسته بندی می کنن و به مسوول مربوطه می دن و اون هم موظفه که ظرف حدود سه روز پاسختون رو براتون ایمیل کنه. خواهش من اینه که تا جایی که ممکنه ملیت خودتون رو مطرح نکنید.

ندا 1390/12/19 ساعت 20:20

سلام
آقا ناصر به خانم بهار گفته بودید که برای کسب امتیاز همسرشان نیاز به این هست که ایشان آیلتس 6.5 داشته باشن. اما من اینطور که فهمیدم آیلتس 5.5 برای همسر لازم است. یعنی آیلتس 6.5 برای فرد اقدام کننده اصلی (مین اپلیکنت) و 5.5 برای همسر فرد متقاضی.
راستش به شک افتادم.
اگه اشتباه می کنم راهنمایی کنید.

دو تا موضوع هست. یکی اینکه از امتیاز ایشون استفاده کنید و دیگه اینکه ایشون رو جزو اپلیکیشنتون بکنید. اولی شرط آیلتس 6.5 و دومی 5.5. یعنی اینکه اگه از امتیاز ایشون استفاده نمی کنید همون 5.5 کافیه. / ناصر

بابک 1390/12/19 ساعت 21:33 http://persiance.wordpress.com

علی123 ::

ببخشید. من چند روزی به اینترنت دسترسی نداشتم. :)

1- گواهی اشتغال به کار با فرمتی که قبلا گفتم + ترجمه اولین و اخرین فیش حقوقی.

2- منظور شما رو متوجه نشدم.

3- سه ماهم شده. ;)

4- ب..........له. مدیکال پسرم رو که کلا مردود دونستن و خواستن که تکرار شه. در مورد زندگی مشترک هم که همون گیرهای همیشگی رو به ما هم دادن: مدارک بیشتر.

5- شرکتی.

You're welcome.

ضمنا، در مورد ادعای روی مدارک تحصیلی برای کسانی که فوق دارن، با شما موافق نیستم. میتونن نمره فوق لیسانس رو بگیرن. اما باید لیسانسشون مرتبط باشه و شرایط جدول LTSS رو داشته باشه.

نوشکا خانم ::
خوب هم میشناسمش. خب، منتظر بمونید دیگه :) هفته آخر از ماه چهارم بهتون ایمیل میزنن احتمالا.

دوستان عزیز ::
از دوستانی که تازه به این وبلاگ سر میزنن، خواهش میکنم که مطالب قبلی وبلاگ رو بخونن و سایتهای immigration و nzqa رو حسابی بخونن. یعنی در حدود یکماه باید وقت روی این دو تا سایت بذارید. پرسیدن سوالات از این وبلاگ تقریبا تاثیری در کوتاه‌تر شدن این زمان نداره. چون دست آخر برای اینکه تصمیم صحیحی بگیرید و درست اقدام کنید، باید خودتون مستندات سایتهای مذکور رو مطالعه کنید. به خصوص که این وبلاگ به صورت خودجوش شکل گرفته. هیچکس در قبال توضیحاتی که میده مسئولیت قانونی نداره (اخلاقی شاید) .

الهام 1390/12/20 ساعت 04:57

به داریوش
بله آپ شد وضعیتم و تقریبا دو هفته بعد از اینکه پول برداشت شد آقای هستیلو برام آپ کرد..اگه دیر شد نگران نشید..هر وقت که وقت داشته باشن آپ می کنن شایدم حوصله داشته باشن!..

علی 123 1390/12/20 ساعت 05:53

سپیده خانم و آقا ناصر::: نقل و انتقال پول ( به / از ) نیوزیلند یکی از مهمترین دغدغه های همه ما هستش. میشه لطفا ارزونترین و راحتترین نحوه انتقال پول رو که خودتون تجربه کردید و دارین ازش استفاده می کنید، توضیح بدین؟ ممنون. (ایمیل من World@Yours.Com)

علی جان، من 4-3 سال پیش که برای نیوزلند اقدام کردم (که البته نرفتم!) محدودیت الان نبود. به راحتی میشد از طریق صرافی ها و البته نه همه اونها پول واریز کرد به نیوزلند. اما الان تقریبا برای همه به خصوص دانشجوها الان نقل و انتقال پول خیلی مشکل شده. صرافیهایی هستند مثلا در سوئد که پول از ایران انتقال میدن. ولی متاسفانه 30-20 درصد بیشتر از اونچه که قیمت واقعی ارز هست میگیرن!! اکثر اونایی که میان اول یه مقدار پول نقد (مثلا برای 6 ماه یا هر چند ماه که بسته به شرایطشون هست) میارن و بعد کار پیدا کردن خود به خود نیاز به پول ایران که متاسفانه ارزشش هم الان کمتر شده از بین میره. ولی در هر صورت چیزی که دیدم اینه که خیلی ها به خصوص دانشجوها که الان به انتقال پول از ایران احتیاج دارن معمولا از طریق دوستانشون که به ایران میرن این کار رو انجام میدن که تا یه سقفی قانونیه. یه راه دیگه هم که شاید هنوز باشه و توصیه می کنم که بپرسی استفاده از حساب ارزی بعضی از بانکها مثل بانک توسعه صادرات باشه که شاید از این راه هم بتونی استفاده بکنی ودر نیوزلند به این حساب دسترسی داشته باشی. این بانکها با بانکهایی در سراسر دنیا قرارداد دارند و با استفاده از اون حساب ارزیت میتونی به پول دسترسی داشته باشی. من بیشتر از 2 سال میشه که پولی از ایران انتقال ندادم. دست آخر هم توصیه ای که می کنم اینه که تا جایی که احتیاج دارین این کار رو بکنین. خالی از این قضیه که ارزش پول کمتر شده، پول اون مملکت رو برای همون جا بزارین و سعی کنین که با کار و پول سرزمین جدید زندگی جدیدتون رو بسازید....جوابم مثل جوابهای خودت شد! ;)
/ناصر

ناهید 1390/12/20 ساعت 06:31

سپیده جان :
نوشته بودید ایلس همسر باید 5.5 باشه..فکر کنم منظورتون 5 هست..
برای همراهان حداقل 5 رو باید ارائه کنیم و توی جدولی که لینکش رو می نویسم , به ازای کسری نمره از 5 مبالغ ذکر شده رو باید پرداخت کنیم..

5 درسته ناهید عزیز. ندا 5.5 نوشته بود من هم اشتباها 5.5 نوشتم. ممنون. /ناصر

مرضیه 1390/12/20 ساعت 21:14

سلام و خسته نباشید،
من امروز با وبلاگتون آشنا شدم. خسته نباشید واقعاً.
یک سوالی دارم که امیدوارم بتونید کمکم کنید. احتمالاً سوالم تکراریه ولی ممنون می شم اگه جوابم را بدید. می خواستم بدونم الان پروسه مهاجرت حدوداً چقدر طول می کشه من هنوز اقدام نکردم و دونستن این موضوع خیلی کمک می کنه که تصمیم بگیرم.
من امتیازم به 130 می رسه حدوداً.

ممنون

تقریبا یه یه سالی .. از زمانی که اسمتون در بیاد البته الان سرشون شلوغتر شده اما بسته به امتیاز و امادکی مدارک و افیسر و اینها هم خوب داره :)

حسین 1390/12/21 ساعت 05:43

سلام دوستانی که لاج کردن...
تقریبا 4 روز از لاج شدنم تو سایت گذشته ، و مدیکال هم 3 روز گذشته و ایمیل اتوماتیک هم آمده که سایت آپدیت شده.. سئوالم اینه بعد از این مرحله باید منتظر باشیم تا افیسر با هامون تماس بگیره و چقدر این موضوع طول میکشه ؟

بهار 1390/12/21 ساعت 07:00

سلام دوستان من بالاخره با امتیاز ۱۴۰ فرم EOI رو فرستادم حالا به من میگید تو این مرحله چکار باید بکنم؟ الان باید برای NZQA اقدام کنم یا هنوز زوده؟ من دانشگاهم در لیست معاف از اسس هست اما برای گرفتن امتیاز بونس باید نامه اسسمنت یا نامه IPENZ رو مطابق با توضیحات ستون چهارم جدول داشته باشم.
مرسی از راهنماییهای شما.

داریوش 1390/12/21 ساعت 08:12

بهار خانم:
خیلی خوبه شما به احتمال زیاد خیلی زود سلکت میشین.
ظاهرا از امتیاز مدرک همسر هم استفاده کردین .بنابراین هم مدرک خودتون و هم مدرک همسر در دو کیس جدا بایستی اسس بشه.و یااگر فوق لیسانس دارین یادتون نره بایستی اون مدرکی که به واسطه اون ادعای گرفتن بونس پوینت رو کردین نیز برای اسسمنت ارسال کنین و در خواست اسس کنین. و از الان سایر مدارکی که تو EOI در موردش ادعا کردین رو به همون صورت آماده نمایین.

داریوش 1390/12/21 ساعت 08:15

حسین جان منظورت از مدیکال هم 3 روز گذشته چیه؟
اکسپایر دیت رو میگی؟ اگه اینطوره اینکه مسئله ای نیست چون تاریخ لاج یک روز قبل از اون بوده.

علی 123 1390/12/21 ساعت 08:59

آقا ناصر بسی سپاس.

دوستان من در صفحه ای که با زدن Find more بعد از لاگین به سایت مهاجرت باز می شه در اون جدولهای آبی رنگ زیر قسمت Full Medical م نوشته "When your health certificate status has expired, Immigration New Zealand will request another health certificate from you." آیا این رو برای همه می نویسن؟ آخه من که موقع لاج بیشتر از 3 هفته از زمان مدیکالم باقی مونده بود، یعنی احتمالش هست که یه وقت بگن برو دوباره مدیکال بگیر؟؟؟!!!

حسین آقا::: تبریک می گم. متن ایمیل رو کامل بخونید. اگه مشکل خاصی رو ذکر نکرده باشن باید 4 ماه صبر کنید که افسرتون مشخص بشه. و افسر بعد از 3 ماه (باز هم اگر پرونده تون مشکل خاصی نداشته باشه) جواب نهایی رو می ده. این رو برای من توی ایمیل نوشتن.

بهار خانم ::: تاریخ ثبت نهایی EOI زمانی هستش که هزینه ش رو پرداخت کردید. اگر برای مدرکی امتیاز ادعا کردید که در LQEA نیست از حالا برای فول اسس NZQA اقدام کنید. با امتیاز 140 به خواست خدا (اگه به همین منوال پیش بره و پولش رو هم داده باشین) چهارشنبه دوم فروردین 91 اسمتون از سیستم پولینگ در می آد و باید به دنبال تهیه و ترجمه سایر مدارکتون باشید.

ایرانیان عزیز ایران رو که ساختیم حالا نوبت نیوزیلنده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.