دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

۴ شنبه سوری ..

سلام .. من اومدم :) دیدم نمی شه که همش از مهاجرت گفت .. مگه کلا چقدر چیز میز توی سایت هست که ما هم بخواهیم هر روز ازش بگیم .. اما از روزمرگی ها و زندگی اینجا تا دلتون می خواد می شه گفت .. تازه بعد از اینکه ویزا خوشگلاتون رسید دستتون و یا نشستید منتظر که افیسر بهت خبر بده دیگه دلت نمی خواد از پروسه ها بشنوید .. مگه نه .. تازه مگه ما چقدر حرف از مهاجرت داریم .. یه کم هم از زندگی بگیم ..   

 

دیروز جای همتون خالی رفته بودیم خونه یکی از دوستای خوبمون جشن ۴ شنبه سوری برگزار کنیم .. تقریبا بعد از چند سال دور هم جمع شدن دیگه همه همدیگه رو تقریبا می شناسیم حتی اگر رفت و امدی نداشته باشیم .. با اینکه خیلی از دوستان نیومده بودند یه ۳۰-۴۰ نفری بودیم .. حس می کنم چهارشنبه سوری رو خیلی سالم تر و با ارامش بیشتری نسبت به ایران برپا کردیم .. هم اهنگ بود و هم فضای باز بود و هم اتیش و هم غذا و هم دوستای خوب .. از صدای انفجار و ترقه و منفجر شدن اجسام فضایی در اتیش هم خبری نبود ..  هرکسی یه غذایی درست کرده بود اورده بود و همه دور هم می رقصیدند و .. کلا جاتون خال کلا خیلی خوش گذشت ..  

اخرین ۴ شنبه سوری که از ایران یادمه رفته بودیم خونه مامان اینها و دور هم بودیم همگی .. که یهو دیدیم اسمون حیاط پر شد از یه چیزهایی سیاه .. حالا کدوم همسایه بی وجدانی چی سوزونده بود که تیکه های سوخته کاغذ و پارچه رو باد با خودش اورده بود نمی دونم .. فکر کنید اون همه پرده تمیز و فرش شسته شده توی حیاط و دوده که از سر و روی کوچه می ریزه و میاد تو .. شب هم که می خواستیم برگردیم خونه تقریبا خدا نجاتمون داد چون وسط خیابون یه موتور اتیش گرفته بود و درست موقع رد شدن از کنارش یه سری ادم های .. . چند تا بطری انداختند توی اتیش و کلا همه جا رو شیشه خورده برداشت .. و ماجراهای غیره و غیره و غیره که خودتون استادید و می دونید .. یعنی واقعا اینه مراسم ۴ شنبه سوری ایرانی .. اینه از روی اتیش پریدن و دعا برای سلامتی و دور شدن مریضی ها ..  

 

خلاصه اینکه دلتون نخواد یه چند سالی هست دارم ۴ شنبه سوری واقعی رو حس می کنم .. اگر شد حتما براتون ازش عکس می ذارم ..  

 

راستی با تشکر از یاداوری محسن جان .. اینجا هر سال بابت عید و ۱۳ به در ایرانی ها دور هم جمع می شند .. برنامه عید که امسال می دونم جایی رو گویا گرفتند و ورودیه اش هم نفری ۲۰ دلار هست و ظرفیت اش هم ۲۰۰ نفر .. من به شخصه خودم نرفتم و نمی دونم امسال برم یا نه اما اخبارش رو حتما به هرحال برای همگی می ذارم.   

 

روز ۱۳ هم معمولا توی یه پارکی هم ایرانی ها جمع می شند. بازهم من نرفتم .. یعنی پارسال می خواستیم بریم اما جا موندیم به لطف بعضی دوستان که ادرس و روز رو اشتباه بهمون گفتند .. اما امسال سعی می کنم حتما اون ورا باشم و بازهم اخبارش رو بذارم .. خلاصه اینکه درسته اونقدر حال و هوای عید مثل ایران ادم رو نمی گیره اما کم هم بی تاثیر نیست ..  

ایشالا سال خوبی داشته باشید ... :) 

 

سپیده

نظرات 26 + ارسال نظر
مهتاب 1390/12/24 ساعت 05:46

یه روزی ما هم پیشتونیم

منتظر نمره آیلتسیم... دوستان دعا کنید

ایشالا .
سپیده

نسیم۳۶۴ 1390/12/24 ساعت 06:13

خوش به حالتون
سمت خونه ما که میدون جنگ بود

پویا 1390/12/24 ساعت 06:35

منم واقعا امیدوارم یه روزی تمام دوستان این وبلاگ با همدیگه مراسم چهارشنبه سوری رو تو نیوزلند برگزار کنیم.
مهتاب خانم امیدوارم جواب IELTS اتون همونی که می خواهید بشه. منم منتظر جوابم

کتایون 1390/12/24 ساعت 07:23

سلام..
4شنبه سوری رو با یک روز تاخیر خدمت شما و خانواده محترمتون تبریک میگم و همچنین پیشاپیش براتون سال نو و نوروز پیروز آرزو میکنم...
آرزوی ما هم که اینجا گیر افتادیم همینه که ای کاش فرهنگ هر مراسمی به جای خودش برمیگشت. همین مسائل و عدم امنیت اجتماعی، اقتصادی و ... هست که ماها رو از مملکتمون گریزان کرده.
باز هم ممنونم بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار میدین و ما رو در خاطرات و تجربیاتتون شریک میکنید...
موفق باشید

داریوش 1390/12/24 ساعت 08:02

سپیده خانم

با احترام و قدر شناسی چندباره و چندباره از ناصر عزیز ف من و همسرم خیلی خوشحالیم که دوباره پستهای قشنگ شما رو می بینیم و از خدا می خواهیم که شما دو عزیز همیشه شاد و سرحال باشین.شاید چهارشنبه سوری آینده رو همه با هم جشن بگیریم. امیدوارم

مرسی . ایشالا ..
سپیده

ندا 1390/12/24 ساعت 09:16

خاطره خوبی از چارشنبه سوری بچگی ام دارم. توی حیاط خانه پدری سه تا آتیش مجزا درست می کردیم و بساط آجیل و فشفشه هم که به راه بود. شام هم مامان کوفته های بزرگ درست می کرد. شب هم بعد از مراسم حافظ می خوندیم و فال می گرفتیم و می خندیدیم. خاطره آتیش گردونی که یکی از همسایه ها توی کوچه می گردوند هنوز جلوی چششمم هست.
دیشب توی محل ما خب ترقه و .... اینا بود ولی از بالکن که دیدم یکی توی کوچه با آتیش گردون داره هنرنمایی می کنه خیلی ذوق کردم. تا دیروقت هم صدای بزن و برقص می اومد و صدالبته که ما جوانان زود پیرشده مسواک زده و زودی خوابیدیم

اخی . همیشه خوش باشید :)
سپیده

محسن 1390/12/24 ساعت 09:22

خوب حداقل زودتر میگفتی‌ ما هم میومدیم سپیده جان...

برای عید برنامه خاصی‌ هست تو اوکلند؟
هفته قبل تو مغازه آقا رضا یه اعلامیه دیدم واسه شب عید بود.
چطوریه?ارزششو داره بیایم؟

سلام . راستش این پارتی برای ایرانی ها نبود در واقع یک سری دوستان بودیم دور هم و الا حتما می گفتم ..
اره اون رو هم منم شنیدم خودم هنوز نمی دونم برم یا نه .. بعضی می گن خوبه بعضی می گن خوب نیست .. نمی دونم به خدا .. حالا اگر رفتید به ما هم خبر بدید اخبارش رو اینجا بذاریم ..
سپیده

ناهید 1390/12/24 ساعت 12:10

ممنون سپیده جان از پستت..همیشه همین طور خوش بگذره بهتون.

به بهار::
بهار جان , امتیاز ایلس 5 همسر رو برای ارسال مدارک آی تی ای می خواهم .اگه می خواستم از امتیاز ایشون استفاده کنم باید ایلس 6.5 ایشون رو هم ارسال می کردم و این ریسک رو نکردم.
همراهان شما باید حداقل ایلس 5 رو داشته باشند...

اگه ایلس 6.5 خوتون اماده است , من توصیه می کنم EOI رو بفرستین وگرنه تا گرفتن اون صبر کنید

امید راد 1390/12/24 ساعت 14:00

سلام
من با یکی از دوستانی که چند وقتی توی نیوزیلند بوده تلفنی صحبت کردم ( کارمند وزارت امور خارجه ایران )
و چند مورد رو به من گفتند، وحالا میخوام صحت این مطالب رو از نظر شما بدونم:
ایشون گفتند :
1- هزینه زندگی در اونجا برای یک زندگی خیلی خیلی ساده حداقل 4000 در ماه هست
2- اگه حتی Job Offer بگیری پروسه مهاجرتت یک سال طول میکشه
3- و اینکه به ایرانیها خیلی خیلی سخت کار میدن
حالا یه سوال دارم:
اگه هزینه زندگی اونجا انقدر بالا هست ، پس چطور افرادی که اونجا درامد کمی دارند ( مثل شغل های کم درامد )
اونجا دارند راحت زندگی میکنند، اون هم با این مالیات بالایی که داره.
من یه حساب ساده کردم گفتم اگه انشاالله من اونجا کار گیر بیارم و در بدبینانه ترین حالت 40000 تا در سال حقوق بگیرم ( تخصصم توی طراحی وب هست و دیدم اون جدولی رو که شغل من که در زمینه آی تی هست، دومین شغل پر درامد اونجاست )، 30% مالیات کم میکنن و این یعنی هیچی واست نمیمونه
باز هم میگم پس چطور افرادیکه رده های درامدی پائین تری دارند، اونجا دووم میارن؟؟؟؟
در ضمن ایشون فنلاند رو مناسب زندگی میدونه (از لحاظ هزینه های زندگی و میزان درامد برای افراد شاغال در زمینه آی تی)
----------
اگر امکان داره پاسخ این سوالات منو ایمیل کنید، فقط به این دلیل که نمیخوام دوستانی که کلی دارند وقت میزان براحی مهاجرت نا امید بشند با خوندن این مطلب من
فقط خواهش میکنم حقیقت های اونجا رو بگید
من متاهل هستم و دارم تمام زندگیم و انرژیمو صرف اونجا میکنم
اصلا دوست ندارم اونجا به مشکلی بخورم که هیچ بازگشتی نباشه
ممنون میشم که جواب منو خصوصی بدید
با تشکر
امید از مشهد

سلام اقا امید .. راستش قانون اول و اخر وبلاگ ما اینه که ما پیغام خصوصی جواب نمی دیم .. دوم اینکه من معذت می خوام که درخواست شما رو رد می کنم و کامنت رو پست می کنم چون اگر کسی هدف مهاجرت داره و با نظرات دیگران بخواد نظرش عوض شده و ناامید شه و غیره بذار بشه .. پس من همین جا سوالتون رو جواب می دم ..
هرکسی ممکنه سطح زندگیش با بقیه فرق کنه یکی ممکنه با خرج ۱۰۰۰ دلار در ماه احساس راحتی کنه و یکی با خرج ۱۰۰.۰۰۰ در ماه .. نمی شه الگوی زندگی کسی رو ادم الگو کنه .. بله نیوزلند کشور گرونیه اما ادم هاش هم ادم های خوشحالی هستند .. من خرج ها رو قبلا نوشتم توی یه پست و اگر هم جستجو کنید حتما هزینه خونه و غیره و حقوق ها رو خودتون می تونید پیدا کنید و حساب کتاب کنید .. راستش من اینجا ایرانی خیلی زیاد می شناسم و حتی کسانی رو که با تحصیلات خوب دارن کار معمولی انجام می دن و خوب زندگیشون می چرخه .. هرگز ندیدم به کسی چون ایرانی هست کار ندهند .. نیوزلند ادم هاش واقعا نژاد پرست نیستند .. در مورد درامد هم وقتی کشوری از نظر سطح زندگی توی رده های دوم سوم دنیاست هم سطح درامد عموم با سطح مخارج و زندگی می خوره و نمی شه با مقایسه زندگی افراد مختلف به این سوال جواب داد ..
اما خوب در کنار همه اینها زندگی و شروع دوباره اش توی یه کشور غریب کار ساده ای نیست .. باید تلاش کرد باید صبور بود .. :)
موفق باشید ...
سپیده

رامین 1390/12/24 ساعت 17:48

باسلام و تشکر از سایت خوبتون
1-من در 09 Feb 2012 فرم EOI خودم را ثبت کردم ولی چند روز پیش پولش را پرداخت کردم . آیا سابمیت کردن فرم اهمیت دارد برای سلکت کردن یا پرداختن پول آن؟
2-رشته من مهندسی برق است و لول 7 اسس شدم ، توی اخبار سلکت ها دیدم که توی 7 مارچ فقط 140 امتیازی ها را انتخاب کرده اند آیا من شانس انتخاب شدن دارم؟ 130 امتیازی هستم .

راستش سوال اول رو خوب نفمیدم اما تا پول نریزی سابمیت نمی شه ..و باید هم حتما سابمیت بشه که وارد پول بشی .. سوال دوم هم بله حتما شانس دارید .. ممکنه این سری ۱۴۰ امتیازی زیاد بودند واسه همین نوبت شما نشده .. اما حتما اسمتون در میاد و خبر خوشحالیش رو به هم بدید ..
سپیده

فرحناز خسروی 1390/12/24 ساعت 21:57

سلام سپیده عزیز
می خواستم بدونم ٱیا توی اوکلند تعداد ایرانیها زیاده؟ دیگه این که بر اساس تجربه شخصی شما، قدیمی ترها هوای تازه واردها رو دارن یا مثل بعضی جاهای دیگه خودشونو از هم قایم می کنن؟
ممنون می شم اگه فرصت کردین جواب بدین.

فرحناز

راستش ایرانی به نظر من به اندازه کافی هست .. یعنی نه خیلی زیادی زیاده و نه کمه .. دسته های مختلف هم دارن .. تیپ های مختلف .. اما به شخصه کلی ایرانی خوب می شناسم و همه هم به هم کمک می کنند :) ایشالا اومدید شما هم گیر خوباشون بیفتید
سپیده

Fredo 1390/12/25 ساعت 09:09

سلام سپیده خانم گل و آقا ناصر عزیز
چک کردن پستهای شما برام مثل ایمیل چک کردن شده و بیش از اینکه دنبال محتواش باشم از این خوشحال میشم که شاد و سالمید.
پیشاپیش عید نوروز رو بهتون تبریک میگم و از صمیم قلب براتون آرزو میکنم سالی آکنده از شادی و سلامتی و محبت و موفقیت داشته باشید. شاید از الان یه خورده زود باشه ولی دوست دارم جزء اولین کسانی باشم که سال نو شمسی رو بهتون تبریک میگم.

مرسی .. به همچنین برای شما :)
سپیده

کتایون 1390/12/25 ساعت 18:20

سلام دوستان...
من امروز شوکه شدم! سر این امتحان آیلتس 10 مارس:
1- به بریتیش کانسل ایمیل زدم و از شرایط امتحان شکایت کردم و ... و صبح بهم جواب دادن که ما مسئول برگزاریش نبودیم و از مراکز دیگه سوال کنید...
2- به اینترنشتال هوس دوباره این ایمیل رو زدم و اونها هم گفتند ما مسئول برگزاریش نبودیم و نامه شما را برای پیگیری به آیلتس ایران و بریتیش کانسل فوروارد میکنیم!
3- به محض اینکه این جواب برام اومد دیدم در سایت سنجش پروفایلم رو پاک کردن ولی اسمم هنوز در لیست مصاحبه شنبه هست!
4- به تمامی مراکز ایمیل زدم و موضوع رو اطلاع دادم و درخواست کردم که بگن که اصلا این امتحانی که دادیم درسته و آیلتس اطلاع داره یا نه! ولی هیچ خبری نیست
فکر کنم در اصل قضیه مشکل هست!

کتایون جان می شه کامل بگی موضوع از چه قرار بوده برای اطلاع بقیه :
مرسی
سپیده

کتایون 1390/12/25 ساعت 22:56

این جواب بریتیش کانسیل:
Dear Katayoon,

Thank you for your enquiry.

Please direct your complaint to the IELTS test centre where you sat your test for further support.

As British Council is not responsible for delivering IELTS in Iran due to political issues our partners in IDP and International House are qualified to deliver the test.

Any complaints must be directed to the test centre as British Council is unable to process complaints relating to Iran.

Contact details for IELTS Iran can be found at: www.ielts.org

I hope this information is helpful.

Kind regards,

اینم حواب اینترنشنال هوس:
Dear Sir / Madam,

As International House London did not run this test we have forwarded your email to IELTS Iran to handle your query.

We have also forwarded your email to the British Council.

Thank you.
اینم از آی دی پی:
Dear Katayoon,

You will need to forward your enquiry to general.enquiries@britishcouncil.org and they will be able to advice you on this.


Regards,
IELTS Further Assist

یعنی سازمان سنجش کلاهبرداری کرده؟؟؟؟؟ دارم میترکم!

داریوش 1390/12/26 ساعت 05:41

کتایون خانم :
خیلی متاسف شدم. از این کارا کم اتفاق نمیفته. .شما قبل از اینکه سابمیت کنی بهتره یه استعلام از مدرکت بگیری. امیدوارم که مشکلی خاصی نباشه و کارها به خوبی پیش بره.

فرحناز خسروی 1390/12/26 ساعت 21:32

سلام به همه دوستان جدیدم به ویژه سپیده و ناصر عزیز

فقط خواستم نوروز رو پیشاپیش به همه شما تبریک بگم. ٱرزو می کنم نوروز سال ٱینده هم شما دوستان جدیدم رو سلامت و شاد و خوشبخت در نیوزیلند ملاقات کنم.

باز هم از سپیده و ناصر تشکر می کنم که این وبلاگ به دردبخور و دوست داشتنی رو به خوبی اداره می کنند.

برای همتون بهترینها رو ٱرزو می کنم.

فرحناز خسروی

مرسی .. ایشالا شما هم سال خوبی داشته باشید :) ایشالا دور هم سال دیگه از اتیش می پریم :)
سپیده

[ بدون نام ] 1390/12/26 ساعت 22:01

با سلام
من به BITE هم ایمیل زدم و هیچ جوابی دریافت نکردم... درضمن BITE زیرمجموعه British Council هست... درکل من هرچقدر نامه نگاری و تحقیق میکنم به نکات منفی بیشتری در مورد این آزمون برمیخورم!
یکی از مواردش اینه که سایت سنجش پروفایل منو از پورتالش پاک کرده و قسمت Sign Upبرای عضویت جدیدش رو برداشته از زمانی که منو پاک کرده! من اول فکر کردم که شاید 1% رمز ورودم را اشتباه میزنم و فرم forgot your password را پر کردم ولی دوباره دیدم مینویسه که پروفایلی با این نام وجود نداره! و خواستم تا از طریق Sign UP ببینم میتونم با نام کاربری قبلیم پروفایل جدید بسازم که دیدم لینک اونم برداشتن!
درضمن به لینک http://www.ielts.org//test_centre_search/results.aspx?TestCentreID=88956e7f-c5c4-40b2-84b0-ac59b6779c23 هم که مراجعه کنید میبینید که هیچ آزمونی در حال حاضر در سنجش تایید نشده...
واقعا ناراحتم! من از BC 2 بار، از International House هم 2 بار و از IDP هم 3 بار تاییدیه دارم که همچین آزمونی رو آنها برگزار نکردن... من ظهر فردا امتحان Speaking دارم...
این هم آخرین پاسخ BC:

Dear Katayoon,
Thank you for your enquiry.
I have forwarded this complaint to the IELTS team at International House and hopefully they will respond directly in the coming days.
Unfortunately, we are not able to intervene with complaints relating to IELTS in Iran.
Kind regards,
Gareth Howells | Enquiries Assistant | British Council Customer Services UK.
Bridgewater House | 58 Whitworth Street | Manchester | M1 6BB | UK
T: +44 (0)161 957 7934 | BCTN: 8 013 7934 | F: +44 (0)161 957 7762 | E: general.enquiries@britishcouncil.org

یعنی ...... تا این حد؟!!!!!

بابک 1390/12/27 ساعت 05:04 http://persiance.wordpress.com

کتایون عزیز :: من هم میخواستم بگم که تاریخ امتحانات در شرف برگزاری در سرتاسر جهان در سایت ielts.org درج شده و از اونجا میتونستی صحت امتحان رو چک کنی. دیدم که خودت اینکار رو کردی. ضمنا 13 روز بعد از امتحان، نتایج روی سایت ielts.org هم میاد. یعنی با شماره داوطلبیت باید بتونی نتیجه ات رو ببینی؛ اون هم به مدت محدودی در حد 15-20 روز. ضمنا، نماینده یا ناظر آزمون کی بود؟ اسم و مشخصات اون هم باید مشخص باشه!!!

علی 123 1390/12/27 ساعت 06:03

بچه ها جالبه, پروفایل من در سایت سنجش در آدرس http://ielts.sanjesh.org کاملا فعال هستش و من تونستم بهش لاگین کنم. ضمنا ً چیزی هستش که شاید کمی کمک کنه:
http://www.ielts.org//test_centre_search/results.aspx?TestCentreID=6bf74849-7e5d-4378-b3b7-917a78466403

ضمنا ً برای International house این لینک رو در ایمیلهاتون ارسال کنین به هر حال اونها هم انسانن و ممکنه اشتباه کنن:
http://www.ielts.org//test_centre_search/results.aspx?TestCentreID=88956e7f-c5c4-40b2-84b0-ac59b6779c23
وذکر کنین که چنین چیزی نوشته شده:
"Testing is conducted by International House, one of the UK's largest test centres "

Hassan 1390/12/27 ساعت 06:19

salam. Agha toro khoda yeki beman bege man vaghti ye "post" mizaram inja, javaabesho chetori bayad begiram. Aya bayad masiri ro ke in post ro gozashtam hefz konam? In benazaram kami baeed miyad! :(((

yebar khodamo koshtam ta Farsi neveshtam, motmaen hastam azizan ham javab dadan, ama alan nemitunam peydash konam, chon yek hafte pish post kardam, yaadam nist koja bood.:((
I know I sound dorky, though !!
I think writing in English is easier for you to read.
Dear Amdins, When I calculate my points according to the table, I earn 115 point, but when I go to "skilled migrant Indicator, answer the questions, and hit "Calculate" I get 85!!!
Which one is my real score????

معمولا کامنت رو اگه تو پست آخر بزارین دیگه گمش نمی کنین. اگه با سایت بهنویس و یا google translate کار کنین، نوشتن فارسی آنچنان هم سخت نیست. من هم روزمره دارم ازشون استفاده می کنم، چون الزاما کیبورد فارسی همه جا پیدا نمیشه.

point indicator تخمین نسبتا درستی میده و چون سوالهاش دقیق تر از امتیاز بندی کلی جدوله، امتیازی که برآورد می کنه یه مقدار متفاوته. برای خیلی ها هم قبلا پیش اومده که امتیازهاشون رو درست برآورد نکردن. سوال ها رو به نظرم با دقت بیشتری بخونی و جواب بدی، می تونی امتیاز دقیقتو بگیری. وقتی که فرم های eoi رو هم پر می کنی به همین ترتیب امتیازاتتو برآورد می کنه برات. /ناصر

ناهید 1390/12/27 ساعت 06:26

به کتایون::
کتایون جان میشه بگی چی شده؟
یعنی به شما گفتند امتحانت اعتبار نداره؟
ما هم برای 14 اپریل سنجش ثبت نام کردیم ولی الان توی سایت ielts.org می رم اصلا موسسه سنجش وجود نداره؟؟
اگه اطلاعاتی بدست اوردی حتما بذار اینجا..

کتایون 1390/12/27 ساعت 10:59

سلام دوستان...
من امروز امتحان Speaking رو دادم و یک آقای هندی بود... در آخر ازش پرسیدم که شما کدام Center هستید و اون گفت که BITE و بهم قول شرف داد که این آزمون اعتبار داره! و منم بهش گفتم رو شرفت حساب میکنم lol . ولی کلا فکر کنم اوضاع آیلتس ایران خراب شده چون از 4 تا ممتحن 3 تاشونو که مطمئا هستم هندی بودن و دیگه خودتون میدونید لهجه هندی چیه!
ولی برای من هنوز جای تعجبه که چرا سنجش پروفایل منو پاک کرده و Sign Up رو از سایتش برداشته؟! همینطور چرا BC از زیر مجموعه خودش که BITE هست خبر نداره و در سایت ielts.org اینو اصلاح نکردن!
برای همتون آرزوی سالی خوش میکنم و من مسافرم و دیگه دیر به دیر اینجا رو چک میکنم...

علی 123 1390/12/27 ساعت 15:26

Hassan::: حسن جان من جواب شما رو دادم که: در لینک زیر ببینینش:

http://2migrators.blogsky.com/Comments.bs?PostID=152&page=2

ضمنا سعی کنید حتما حتما زمان بیشتری روی EOI بذارید چون درنهایت چیزی که سابمیت میشه همون EOI هستش و point indicator فقط یه ابزار کمکی برای محاسبه حدودی امتیازه.

Hassan 1390/12/28 ساعت 16:02

علی جان سلام. امیدوارم این پیامو دریافت کنی . هوا تو مالزی همیشه خوبه، کمی گرم هست اما ،حداقل منو که، اذیت نمیکنه. در ضمن اینجا هیچ وقت گردو خاک نیست. علی جان من اگر بازم سوال داشتم، همینجا از شما بپرسم؟؟ یعنی زیر آخرین پست؟؟؟

ارش 1390/12/29 ساعت 02:10

سلام سپیده خانم
من تازه اومدم نیوزلند شهر کرایست چرچ می خواستم بپرسم از این مراسم ایرانی های در شهر ما هم هست؟ آیا سایت اینترنتی چیزی وجود داره برای این امور؟ و نظرت در مورد زیندگی ایرانی های در آکلند و کرایست چرچ چیه؟
خیلی ممنون

سلام خوش اومدید .. راستش سایت اصلا کلا وجود نداره متاسفانه .. مگر اینکه در تماس باشی با ایرانی های اونجا و اطلاعات پیدا کنی :)
عیدت مبارک
سپیده

علی 123 1390/12/29 ساعت 07:51

بچه ها سلام راستش من یه سایت دیدم که احتمالا خیلی ها دیده باشن:
http://www.irnz.co.nz
اما اصولا مطالبش به روز نیست. راستش من خیلی وقته که توی این فکر هستم وقتی اومدم اونجا و یه کم اوضاع و اح.الم رو به راه شد یه وب سایت برای اینجور مسائل راه برنامه نویسی کنم و بندازم. اما وقتی فکرش رو می کنم می بینم که حیفه بچه های این وبلاگ پخش و پلا بشن. به همین دلیل ترجیح دادم که این کار رو نکنم.

حسن جان::: آقا من پیام شما رو اومدم توی این پست و دیدم. خواهشم اینه که همیشه در "آخرین پست" یعنی بالاترین پست این وبلاگ کامنتها و پیغامهاتون رو بذارین.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.